Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

Moikka taas kaikile! Tännehän on tullut vino pino uusia odottajia. Onnea plussasta :flower:

innoM oli saanut mussukan näkyville, ihanaa :) :heart:

Tässä olen tovin kummastellut tosi viheliäistä raskausoiretta, jos se edes on raskausoire. Mulla kutiaa vatsa sisältäpäin :O Ja aina kun olen menossa nukkumaan. Se valvottaa sitten ja mulla kun on aina ollut uniongelmia niin ei kyllä naurata yhtään. Jos hyvällä tuurilla saan unen ennen kahta yöllä niin viimeistään muutaman tunnin päästä herään siihen hiivatin kutinaan. Ja tuota kutinaa kun ei voi edes raapia :( Eikä se sijoitu mitenkään erityisemmin kohdun alueelle vaan ihan koko vatsanseudulla on kutinoita. Se voi tietty johtua siitä, että jätin nukahtamislääkkeeksi määrätyt opamox -lääkkeet ihan omatoimisesti pois (siis ilman lääkärin kanssa keskustelua) mutta olen ollut ilman jo yli viikon eli ei pitäisi niistä mitään "nitkuja" enää olla. Mitä tää on? Onko kenelläkään muulla koskaan ollut tällaista vaivaa?

Tämä unettomuus on kyllä ihan karseeta. Syön melatoniinia siihen joka on ihan se kehon itse tuottama hormoni mutta eipä ole nukkumisen kanssa paljoa auttanut. Olen päivällä kuoleman väsynyt mutta kun kello alkaa lähennellä illalla yhdeksää niin mä piristyn silmissä. Olen yrittänyt olla nukkumatta päiväunia monta päivää mutta ei se auta mua ollenkaan. Joten tästä lähtien nukun ainakin ne, tuleepahan sitä unta edes sillä keinolla. (en muuten juo kahvia tai teetä tai muutakaan piristävää)

Onneksi on näitä "mukavempiakin" oireita eli pahoinvointi ja karmee tissikipu :LOL:

Mä vaan lasken päiviä ultraan :D vielä yhdeksän päivää...



 
Mä toivon niiiiiiiin kovasti pääseväni tänne pinoon että pakko jo ennakkon kirjottaa :ashamed:
Jos nyt saan oikean plussan pikuhiljaa haamujen sijaan niin laskettu aika olisi kaiketi 23.9 ja esikko olisi tulossa. Takana varhainen km viime kuussa, meni kesken 5+ jotain spontaanisti.
Jos tuon oikean plussan nyt saan niin mitään muuta en toivo niin kovasti kuin että pikkuinen tarraisi niin lujaa kiinni että pysyy matkassa syksyyn saakka :heart:
Tuon km:n lisäksi luulen, että sitä edellisessä kierrossa minulla oli kemiallinen raskaus, sain haamuja testeihin ja vuoto alkoi muutaman päivän myöhässä tuolloin..ei kovin hyvällä pohjalla tämä :|

Mutta kovasti kovasti paljon onnea kaikille ja innoM oon törmännyt suhun vähän joka ketjussa missä liikun niin melkein alkoi itkettää kun näin että olit saanut ultrasta kuvia ja siellä pikkuinen köllötteli! Oikein paljon tarrasukkia sinnekin =)
 
Räpälle erityisesti. Mun kilpirauhasarvot on nyt huonot. Ne on samat kuin silloin, milloin sairaus minulla todettiin. Hetken hermoilin ja soitin kaksoissiskolle. Hän sai mieleni rauhoittumaan. TSH on nyt 5,2 mikä on liian korkea ihmiselle, joka on jo aikuisen annostuksella muutenkin ollut kolme vuotta. Se ei raskauden aikana saisi ylittää 3,5 ja mieluiten alle sen 2,5. IVF:ään eivät minua olisi edes hetkeen ottaneet, jos TSH olisi ollut yli 2,5. T4V on viitealueella.

Mulla on alkuraskauden ultra Kuopiossa todennäkösesti raskausviikolla 6-7. Pitäisi saada töistä joku päivä vapaaksi. Lupasivat sen sinne, kun clomit heiltä määrätty ja ei ollut seurantaa sen clomikierron aikana. Progesteroni arvo mulla kahessa kierrossa ollu kerran otettuna 24 reilut. Mikkelissä pitivät tätä arvoa normaalina.

Vahinko ei tule kello kaulassa. Nää vastoinkäymiset on opettanu mut aika nöyräks... Mutta nyt thumps up, että lääkityksen nosto pelastaa pikkuisen. Arvot ei varmaan kovin kauaa kuitenkaan ole noin huonot kerenny olla. Ja arvo on otettava aina ennen aamukymmentä, koska TSH alkaa muutenkin nousemaan sen jälkeen. Mutta lääkkeen puoliintumisaika on pitkä. Lääkkeen otan aina kun herään tyhjään vatsaan ja 10 min päästä sit jotain aamupalaa ja kahvia.

Endometrioosin kanssa taas tuli kipuihin totuttua. Nyt ne eivät hetkeen ole kuuluneet elämään. En tiedä onko mulla endoa myös kohdun ulkopuolella. Nyt suolisto selvästi reistannut, että alkaisiko sieltä parantumaan jo näin aikaisessa vaiheessa? Näinhän tästä sairaudesta sanotaan, että raskaus on hyväksi. Kaksoissiskollani on PCO. Oikeat moniongelmaiset :D Kaksi koiraa on tähän mennessä piristäneet arkea, sheltti ja kääkkä. Toivottavasti nyt joku enemmän ihminenkin...
 
Hei vaan! Testi tehty ja negaa näytti :ashamed:, minä kun toisaalta ehdin jo ajatukseen kolmosesta totutella, mut ei nyt sitten tälläkertaa. No kerran negan näytti, ni sais tää "oirelukin" pikkuhiljalleen päättyä, niistä menkoista ny ei niin väliks, mut ei oo kivaa olla tissit kipeinä ja massu outona ilman syytä :headwall:. Mutta onnellista odotusaikaa vaan kaikille !
 
innoM: mulla kätilö sanoin kesällä, että on kohtu oikealle puolelle kallellaan. Puhuukohan kätilöt yleensä omasta oikeestaan vai mun oikeesta? kun tää nyt ois tosiaankin mun oikea tää kipuileva puoli, voiskos johtua siitä? No joo, tuhru vuotoa tullut nyt illalla ja yöllä ja kipu on muuttunut nyt enemmän menkkakivun kaltaiseksi, eli oon ihan rikki täällä :'( Pelottaa ihan hirveästi... :(
 
Tömpsis :hug: Tiedän miten piinaavaa tuo tuhruttelu on. Jo sua huolestuttaa kovasti/kivut pahenee niin mee ihmeessä käymään terveyskeskuksen päivystykseen.
Yritä jaksaa! Toivon täällä sydämeni pohjasta että kaikki ois hyvin.
 
tömpsis mulla myös kohtu kallellaan. useampi sanonu, mutta eivät oo sanoneet oisko erityisemmiin jommalle kummalle puolen. jos se on se keltarauhanen, joka kipuilee?

mulla on reistannu usein nuorempana vasen puoli, kiitos ihanan stressin ja paksusuolen. oon myös lukenu, et semmoset joilta on poistettu umppari, saattavat kärsiä lapsettomuudesta. koska aiheuttaa kiinnikkeitä.
 
Voi tömpsis :hug: minä soittaisin kyllä heti neuvolaan :( eihän sille mitään voi jos kesken menee mutta mielenrauhan säilyttämiseksi voisi olla hyvä että ultrattaisiin. Jos ne siellä vaan suostuisivat. Mä toivon niin paljon ettei mitään pahaa tapahdu! bd
 
VOI EI :'(

Tänä aamuna aamupissan yhteydessä paperiin tuli pyyhkiessä vaaleanpunaista verta ja nyt on huoli ylimmillään... Nyt olisi 4+4
ja pelkään kovasti että meneekö tai onko mennyt kesken tai olisiko kohdunulkoinen. Hirvittävä pettymyksen tulva ja ei kyllä yhtään tekisi mieli mennä töihin mutta pakko vain seurata nöyränä tilannetta.

Onko teillä ollut vuotoa alkuraskaudesta ja minkälaista se on ollut ja mitä teille on siitä sanottu?
 
Ruutinen, :)

elmiju, kiitos paljon ja toivotaan, että pääset pian liittymään tänne odottavien "mammojen" seuraan :) Ensimmäinen km meni myös spontaanisti rv 5(4+2, jos oikein katoin lääkärin koneelta). Edellinen taas 7+2(lääkk.tyhj.), joten jos nyt sunnuntaihin asti päästään, ni niin pitkälle ei vielä ollakkaan koskaan päästy. Vuodot ed.raskaudessa alkoi 6+3 heti seuraavana päivänä varhaisultran jälkeen, joten nyt eletään jänniä aikoja. Ei auta, kuin mennä päivä kerrallaan :)

katja1, :hug: Jos sieltä kuitenkin vielä tulee myöhäinen plussa?

tömpsis, asiakkaan oikeesta ja vasemmasta ne puhuu! En kyllä osaa sanoa johtuuko. Käy tarkistuttamassa tilanne. Turhaan kotona mietit ja murehdit. Voimia nyt kuitenkin :hug: Neuvolasta mulle ainakin eilen sanottiin, että heti tarkistuttamaan tilanne, jos tuhruttelu/vuoto alkaa. Jotenkin kuulemma hyvä "mun tilanteessa" käydä tarkituttamassa asia heti, ettei tarvi kotona murehtia.

(.) Eilen säästyin enemmiltä yrjöömisiltä, mutta taas tänään aamu alkoi kakomisella. Nyt yritän syödä pieniä annoksia kerralla aamusta iltaan, jos se vähän helpottais. Ei vaan taho maistua mikään. Hedelmiä, kasviksia ja näkkäriä nyt menee, joten niillä pötkitään eteenpäin.

Lisään tähän vielä, että kaikki vuodoista kärsivät = käykää tarkistuttamassa tilanne! Kotona murehtiminen ei tee hyvää omalle pääkopalle, eikä varmasti pikkuiselle. Täytyy kuitenkin muistaa, että se on sen hetken tilanne mitä siellä ultrassa näkyy. Nyt mennään kaikki vielä niin pienillä viikoilla, että mikä tahansa on mahdollista! :hug:

innoM + Pulla 6+5
 
Viimeksi muokattu:
heippa pakko tulla ylistämään pahoinvointirannekkeiden puolesta! mä kuulun tosiaan siihen alle 1% jotka kärsii rajusta pahoinvoinnista vuorokaudesta riippuen.. tippa on oikeastaan ainut jolla jaksaa, mutta eilen naapurini toi rannekkeet (skeptisenä laitoin) ja meni 30min niin pahoinvointi loppu kuin seinään. yöllä en oksentanut enkä herännyt pahoinvointiin ja nytkin on aivan loistava olo!

alan uskomaan näihin akupunktio pisteisiin ja oon todella onnellinen kun pystyn nauttimaan tästä alkuraskaudesta ja tekemään kotitöitä tms.
suosittelen lämmöllä <3

toivottavast miimau on harmitonta, mulla on rv11+6 ollut keskenmeno ja siinä ei ollut mitään vuotoja ennen h-hetkeä ja sekin oli runsasta joten katso tilannetta ja koita olla stressaamatta.
kannattaa myös kuunnella kroppaansa ja mennä helposti tarkistuttamaan asia (älä soita päivystykseen) vaan mene suoraan ei ne voi käännyttää. mulla sano et odottele kotona ja meinasin sen seurauksena kuolla joten sinä parhaiten tiedät mitä kannattaa tehdä.

eipä muuta kun tervetuloa uudet ja pysytäähän kaikki samassa pulkassa!

miimii10 ja pieni ihme rv 7+1
 
tömpsikselle :hug: toivottavasti kaikki on hyvin.

pahoinvointirannekkeista: Olen niitä nyt testannut ja tullut samaan tulokseen miimii10 kanssa, helpottaa. Mulla ei poista pahaa oloa, mutta yökkimiskohtaukset helpottaa. Pakko vaan ottaa välillä pois, kun tuntuu, että ranteisiin sattuu, mutta laitan heti takas kun tuntuu, että on pakko mennä pöntölle. Töissä olo on aika kamalaa tällaisen olon kanssa. Vielä kun olen asiakaspalvelualalla, niin ei voi olla "rauhassa " hetkeäkään.

6+3
 
Minä sekoilen nyt urakalla näiden nimimerkkien kanssa, nyt unohdin salasanani ja olin ilmeisesti antanut vanhan s-postiosoitteeni siihen ja en päässytkään enää postilaatikkoon, huhhuh.. Mutta jospa nyt taas onnistaisi ja muistaisi tämän tunnuksen!!

Ensiksikin kaikille vuotaville, suuri hali!! Ja ymmärrystä. Nimittäin minulla oli vuotoa to-pe, to-illan punaista, pe rusehtavaa. Sidettä ei tarvinut, ei tullut niin paljoa. Mahakipuja ei. Terveydenhoitaja ei ollut ollenkaan huolissaan, neuvola-aikakin on vasta tämän kuun lopulla. Sanoi, että jos kipuja ilmenee, niin sitten tulla näytille. Säikähdin aluksi ihan kauheasti :( Mutta nyt olen rauhallisemmin mielin ja yritän ajatella muuta, aika hyvin siinä onnistunkin. Vuoto loppui ja vaikutti aivan, kuin olisi ollut minikuukautiset! Esikoisesta tuli vähän verta, mutta ei noin kauaa... Me asutaan vielä pienellä paikkakunnalla ja yksityinen lääkäri on kaukana, niin pitänee vain odotella mitä tapahtuu.. Jos vuoto taas alkaa, niin sitten vaadin kyllä päästä jonnekin tarkastukselle.

Tsemppiä myös pahoinvoiville! Esikoisesta oksentelu alkoi n. rv 7:lla, joten armonaikaa siihen vielä olisi, jos vain pikkuinen on pysynyt kyydissä.... Mutta luulenpa, että jos oksentelu alkaa, olen vain iloinen! Sen verran säikäyttänyt taas tämä tilanne..

Voikaa hyvin (ja paksusti!) :D
 
Raphaella,äippää,Miimau,Svantje :flower:TERVETULOA ja ONNITTELUT plussasta!!!=)
Räpä nuo ”menkkakivut” kuulostaa ihan liitoskivuilta,joten ihan normaaleja on =) ystävälläni oli ihan hirveet liitoskivut ja niille kun ei juuri mitään voi,ne on kärsittävä ikävä kyllä..
Miuski ihanata noi äänet:heart:,nyt aloin miettii pitäiskö itelki tilata toi...;)
InnoM voi itku jos ei yhtää oloo helpota se ranneke=( koeta kestää ja lekuriin heti jos heikko olo ettet ihan kuivu!!ja ihanaa et syke löyty ja näitte ”pikkupavun” ;)
Miimii10 mahtavaa että sinulla taas ranneke on sit auttanut!!!
Tehilla...jos ikäero 1v7kk niin miksi ei kävisi samat toppapuvut/muut??täällä tulee ikäeroa 5v ja kyl aion ihan samoja käyttää jos vaan kunnossa on ja jos siis samaa sukupuolta..
Ostan ystävältäni ÄITIYSVAATTEITA pois kun hänelle oli luultavasti viimeinen tämä 3.lapsukainen..ja samoten ostan muitaki tavaroita sieltä=) Pinnasänky mulla on kyl valmiina ja vaatteet,ainoastaan itkuhälytin puuttuu ja sen kyl hommaan,huomasin esikoisen aikaan et oli ihan loistava..
ALASELKÄkipua on täälläkin tai no mulla on tosiaan selän kans muutenki ongelmia joten .....mut neuvolas sano täti että nää selkäkivut ei voi viel johtua raskaudesta ja hoitaja oli sit taas eri mieltä,että otas selvää.....
LEO sama täällä,eka neuvola vasta kk päästä,tulen hulluksi =D..ja sillo on tosiaan menossa 10+
Tömpsis tsemppiä ja tosiaan neuvolaan yhteyttä ihan oman mielenrauhan saamiseksi!!!toivottavasti kaikki menee hyvin!!
Täällä hieman sairasteltu,2pv menny aika lailla sängyn pohjalla ja nyt alkaa helpottaa =) lämpöö,kurkkukipua,lihassärkyy...normiflunssaa..
BTW,en muista kerroinko et viime ke kävin ottaan influenssarokotteen ku sehän on nyt ilmainen olettekos muut käyneet ottaan? nythän taas tota sikainfluenssaa on liikkeellä ja muutenki nää kevätinfluenssat...mut heti kyl tulin kipeeks xD eikät tätä voi ton piikin syyksikään enää laittaa ku 4pv sen laiton jälkeen..

 
kiitos kaikille tsemppauksesta. soitin neuvolaan ja täti vaan käski seuraamaan tilannetta, jos kipu pahenee tai vuoto yltyy niin sitten päivystykseen, mutta muuta ei voi tehdä. ja masentavaa kuulla se, että "onhan se kurjaa jos sulle tulee toinen km peräkkäin mutta ei sille mitään voi sitten muuta kuin kerätä voimat ja lähteä uuteen yritykseen..." ääääh. tottahan se on, mutta en nyt vielä halunnut sitä kuulla! :( No, kuitenkin sanoi, että kivut on normaaleja ja vuotokin on normaalia, eli ei vielä pidä huolestua kauheesti. Mä oon jotenkin ihan varma jo keskenmenosta, ja ultraan on kamalan pitkä aika... ei auta kuin ottaa iisisti vaan. Kiitos kun tuette täällä. :hug:

Ruutinen: täällä toinen uneton! mutta mulla ei ole lääkitystä siihen. Sun pitäis saada yötyö, kun olin yötöissä niin se oli mun elämän parasta aikaa ;) Auttaako melatoniini yhtään? Mä en oo koskaan kokeillu. Onneksi raskaus lisää mulla unenlahjoja ihan tosi hyvin :)
 
tömpsis, no kyllähän toi totta on, mutta tosi kurjasti sanottu. Ne, nyt vaan yrittää pitää ihmisten päät vielä tässä vaiheessa pois sieltä pilvistä ja on ainakin omasta mielestäni hyvä juttu. Jos nyt saisin kolmannen keskenmenon, niin sitten saisin. Kyllähän se kirpaisisi, mutta tutkimuksiin ja uus yritys vaan. Kyllä se vielä joku kerta tärppää aivan varmasti! Kauan sulla on edellisestä keskenmenosta? Edellisen keskenmenoni ja tän raskauden välissä oli kahdet menkat, kun ei haluttu heti alkaa uudelleen yrittämään. Ei ollut kyllä kovia kipuja mullakaan, eikä vuoto mitenkään runsasta (kuten esim. menkoissa). Nyt otat rauhassa vaan :hug:

En osaa sanoa tosta rokotuksesta. En usko, että otan. Jos siis ei jotenkin "pakko" ole.

Pahoinvointirannekkeet eivät auta mulla yhtään! :( Kyllä ne kaikki ruuat ja juomat sieltä ylös tulee, vaikka kuinka olis rannekkeet käsissä. Hetkellisiä hyviä oloja on, mutta nekin todella hetkellisiä. Sitten sitä innostuu syömään vähän enemmän ja kappas taas ollaan yrjöömässä.

Äitiysvaatteita en varmaan tarvi, vaikka varmaan muutamat paidat tms tulee ostettua(jos sinne asti päästään, että masu kasvaa). En farkkuja tai muita "tiukkoja" housuja käytä muutenkaan. Vähän yleensä kaikki muutenkin venyvää kangasta, joten eiköhän noilla pärjätä.

Kotidoppleri löytyy siis täältäkin, mutta en usko, että sillä vielä mitään kuulisi. Yritän varmaan joskus 10 viikolla kokeilla, jos sinne asti päästään.
 
Tervetuloa kaikille uusille! :flower:

Tömpsis ja miimau: :hug:

Ruutinen: Täällä myös yksi huono nukkuja. Varsinaisesti aiemmin ei ongelmaa nukkumisen kanssa ollut, mutta esikoisen syntymä laukaisi todella pahan unettomuusongelman. Vaikka lapsi nukkui kuin tukki 3 kk:n iästä eteenpäin (täydet yöunet), niin minä valvoin, eikä uni tullut. Nyt on ongelma saatu jollakin tavalla hallintaan ja välillä nukun jopa hyvin, mutta välillä on huonompia aikoja. Varsinkin työstressi aina pahentaa tilannetta ja saa nähdä, miten toinen vauva vaikuttaisi asiaan. Melatoniinia minullekin joskus muinoin määrättiin, mutta eipä siitä juurikaan apua ollut.

innoM: Paljon onnea ihanista ultrakuulumisista! :)

Ja sitten omaa tilannetta.. Eipä täälläkään kovin luottavaiset tunnelmat ole, eilen vessareissun yhteydessä tuli haaleaa vuotoa. Vain kerran, mutta kerran kuitenkin. Sen koomin ei ole tullut, mutta. Kun tietää oman taustansa, niin tuskinpa tämä mitään hyvää meinaa. Mun kohdalla vuoto (vähäinenkin) on aina tarkoittanut keskenmenoa. Viimeksi kesällä km (rv 12 +) alkoi ihan samaan malliin. Huoh. :( Ensi maanantaina olisi eka neuvola, mutta saas nyt nähdä, tarvitseeko sinne sitten mennä. Tänään olisi rv 6+4.
 
Huu, sain selvyyden tähän mun outoon "kutinavaivaan". Nyt mulla sitten alkoi rassaamaan jalatkin. Vatsassa ja reisissä sellainen levottomien jalkojen fiilis ja yhtäkkiä tuli mieleen että kappas! Soitin mun psyk. hoitajalle ja siinähän se syy selvisi. Olen katsokaas syönyt kesästä asti cipralex -merkkisiä mielialalääkkeitä ja niiden alasajo aloitettiin marraskuussa. Kun plussasin, pienensin itsenäisesti annosta pariksi päiväksi ja kun ei ihmeempiä tuntemuksia tullut, jätin ne pois kokonaan :ashamed: Mulla on vieroitusoireet siitä lääkkeestä!! :mad: Hoitaja kehoitti ottamaan niitä vielä ja varasi mulle ajan lääkärille että voitaisiin tuosta lääkityksestä keskustella lisää. Mutta koska olen näistä oireista jo useamman päivän kärsinyt niin sanoin että kärsin ne nyt vaan loppuun kun ei mieli kuitenkaan ole järkkynyt mitenkään. Tästä ja unilääkkeiden lopetuksestahan se mun unettomuus johtuu sitten... Ei ne lääkkeet ole ennenkään mulle kokonaisia yöunia antaneet mutta nyt siis vielä huonompi tilanne sen nukkumisen kanssa. Ajattelin sen verran antaa periksi että jos lekuri löytäisi minulle jonkun mahdollisimman turvallisen lääkkeen tuota nukahtamista varten niin voisin harkita sellaista syöväni tarvittaessa raskauden aikanakin mutta nuo bentsodiatsepiinit.. noh.. en halua vauvalleni niitä mömmöjä :/ En tiedä onko teillä kenelläkään tällaisista lääkityksistä kokemusta mutta turvallisin mielin teidän kanssa tän asian jaan koska vaikutatte niin kivoilta tyypeiltä :D Onneksi masennus ja paniikkihäiriö ovat jo menneen talven lumia ja mieli on nyt iloinen ja virkeä =)

Sitten nolo kysymys: miten alavatsanne reagoi orgasmiin? Minulla pari kertaa tehnyt kipeää sellaisen puoli minuuttia heti O:n jälkeen. Ei kai kohtu voi supistella niin paljoa että turskauttaa alkoin pihalle sieltä? (ei kai.. silloinhan raskaudenkeskeytyskin olisi varmaan paljon helpompaa) Mitäs ihmettä mä ten? Kieltäydynkö seksistä viikolle 12 asti??

Nyt kuulostaa siltä että vuotavia odottajia on joukossamme jo useampi :hug: Myötäelän tosi kovasti ja toivon ettei kenenkään tarvitse kokea menetystä. Ja jos tarvitsee niin siihen tosi paljon voimia täältäpäin! Olemmehan hyvin alussa ja siksipä itsekin tutkiskelen vessapaperia selkeästi normaalia tarkemmin veskireissun jälkeen.
 
Ruutinen mulla käytössä Optipar joka on ahdistukseen ja masennukseen ja yritin taas tuossa viikko sitte vähentää et en syö ku joka toinen pv mut ein pysty,mulla tulee ihan järkyttävät heittohuimaukset..vähensin joulukuun alussa puoleen tablettiin eli nyt 10mg annos ja oli just tolla tarkoitus et sit joka toinen pv kuten vähitellen pääsis irtio mut....nyt koin parhaaksi ettän syön sen puolikkaan tabletin siihen asti kunnes olen jollaki sairaslomalla lptpn eikä tarvii liikkua ja lopetan sen puolikkaan oton koska tuntuu et jos jokatoinen pv otan niin ei se kyl auta vieroitusoireissa ainakaan!ja mulla ei ole omaa lääkäriä oikeestaa ikinä ollutkaan mut nyt sain työpaikan ottaan yhteyttä työterveyslaitokseen ja 17.pv on sit aika noista lääkkeistä..
Lääkäriltä jo hieman kysyin ja sanoi et ei ole haittaa vaik syö...
 
Voi hitsit! Niin monella tuota huolta aiheuttavaa vuotoa. :| :hug: Huspois sellaset!!

(.) Tosi väsynyt olo ollu tänään. Siis ihan täysin töööötti eikä mitään ole oikein meinannut jaksaa tehdä. Lievää etomista aina silloin tällöin. Tänään on erityisesti kaikki hajut tuntunut voimakkailta ja laittanut yökkimään.

Mä en meinaa ottaa mitään noita influenssarokotuksia.

minttumi & viuhti 6+4
 
Ruutinen: mulla oli kesällä ennen km tollasia orgasmin jälkeisiä kipuja vähän niinku kivuliaita supistuksia varmaan. ne oli tosi ikäviä :( nyt ei sitten seksiä oikein uskalla harrastaa... vielä ei ole sellaisia kipuja ilmennyt. näissä muissa on kyllä ihan tarpeeksi... :headwall: Mulla on mielialalääkitys, enkä aio lopettaa sitä vielä. Kesällä heti plussattuani lopetin ja menin todella huonoon kuntoon, eli nyt miehen kanssa sovimme, että syön niitä mahdollisimman kauan. Eikä sitä tiedä vaikka km olisi kesällä johtunut siitä, että lopetin seinään lääkityksen... ois pitäny ajaa alas se tietty... Koita jaksaa vierotusoireiden kanssa, ne on kamalia! :hug: Masennus ja ahdistuneisuushäiriö ei sovi yhteen raskauden ja km:n pelon kanssa, saan ajattelmalla itelleni ties mitä oireita ja pelkoja :headwall:

raisu: :hug:

influenssarokotus: en ole koskaan ottanut enkä ota nytkään. :)
 
Tervetuloa taas uusille! :wave:

Kovasti peukkuja hyvän puolesta turhujen ja vuotojen kanssa kamppaileville!:hug:

Mukavaa Miimii10 ja Huldasharks että ootte löytäny lievitystä pahoinvointiin akupunktion kautta. :) Itse rurvauduin aikoinaan kireiden hartioiden kanssa akupunktiohoitoon, jossa pieni magneettinappula painettiin teipillä korvalehden taakse. Positiivinen kokemus jäi! Toivottavasti innoMin pahoinvointiin löytyy myös pian helpotus.

-laura- Onneks korkeat arvot huomattiin heti, ja asiaa korjataan. :) Mullakin on verikoe torstaiaamulla. Tosta aamupalan syömisestä lääkkeen oton jälkeen.. Mulle sanottiin aikoinaan et puol tuntia ennen pitäis ottaa tyhjään mahaan, ja vielä senki jälkeen välttää kahvia ja maitotuotteita, sillä ne vie vaikutustehoa pois.. kyllä mun tulee joka aamu niin kovalla kiireellä hilpastua töihin, että lääke ja kahvi menee melkein samalla kulauksella.

Joku täällä mainitsiki ton häntäluun säryn. Oon nyt toista päivää miettiny pääni puhki et mistä johtuu et häntäluuta särkee kuin olis kovan iskun saanu siihen. Välillä se helpottaa, välillä ei edes pysty istumaan. Sama kipu säteilee välillä pakaraan ja alaselkään. Mistäköhän sellanenkin mahtaa juontua.

Sitten se "nolo kysymys" Mä huomasin myös, että O:n jälkeen tuli kipuilua mahaan. Se meni kyl nopeesti ohi, eikä jääny pelottelemaan. Seksistä ei pitäis olla mitään haittaa raskausaikana.

Oma napa on tällä kertaa aika mitään sanomaton. Varasin neuvola-ajan ja sainkin sen jo torstaille. Terveydenhoitaja oli hieman suivaantuneen olonen kun ilmoitin et kuukautisista laskettuna nyt on kahdeksas viikko. Sanojensa mukaan tänä päivänä pitäisi saada odottavat äidit HETI kirjoille. Plussattuani mä tunsin itteni hätiköijäks ja ajattelin maltilla sitten odottaa vuoden vaihteen yli, nyt mä tunnen itteni NIIIIIIN matti myöhäseks. :D
 
Hei vaan kaikille!

Vuotojen kanssa taisteleville tsemppiä ja toivotaan, että ovat ihan harmittomia alkuraskauden vuotoja. Nää viikot on kyllä raastavaa aika kun ei oiken mitään tehdä. Jos mulle vuotoja tulee, aion suoraan lampsia yksitiselle jos neuvolasta ei reagoida.

Räpä: olipa outo neuvola terkka. Mä olen ymmärtänyt että mikään kiire ei aikojen varaamisella ole. Ekasta kyllä soitin heti seuraavana päivänä positiivisesta testistä..:D, toisesta ja tästä kolmannesta vähän myöhemmin.

Influenssarokote: Otin viime vuonna sen sikapiikin ja luulen, että se saa piisata, ellei tule jotain parempaa informaatiota sen hyödyistä. Koskaan en ole itteäni (muistaakseni) rokotuttanut tavallista kausi-influenssaa vastaan rokottanut. Nyt on päällä joku outo tauti ja pojat oli ensin 39-40 kuumeessa. Nyt itsellä pientä kuumetta (korkein lukema 37,9) ja ihan hillitön flunssa. En tidä onko tavallista pöpöä vaiko influenssaa. Luulen, että iha tavallista. Lämpöä tosiaan on hyvin vähän kun nyt odotusaikana tuo lämpö on ollut muutenkin siinä 37,2-37,5 iltapäivisin. Siitä vain huomasi, että vilunväristyksiä alkoi tulemaan enemmän. Onneksi panadoli hyvin helpottaa oloa. Miten te muuten olette uskaltaneet panadolia ottaa? mä olen yrittänyt pärjätä mahdollisimman vähällä. Mutta jos kuume alkaa nousta otan sitten ihan suositusten mukaan. Neuvoasta ainakin vielä suosittelevat panadolia vaikka noita uusia tutkimustuloksia onkin tullut ilmoille.

Oma napaa: Mä tuossa huomasin, että tää turvotus on nostanut mun napaa ylöspäin. On kyllä melkoista. Selvästi huomaa, että tuo häpyluun yläpuoli on alkanut pullottamaan niinkuin olis pissarakko koko ajan täynnä ja se nostaa tuota pömppistä sitten ylöspäin. Eipa taida kauaa piilossa pysyä tämäkään odotus. Edellisestä oli Sukulaiset anopilta kysynyt jo n. rv9, jotta jaa taitaa olla toinen tulossa ja anoppi tietämättömyyttään olis sitten kumonnut väitteet. Ne oli ylioppilasjuhlat ja yritin kyllä koko juhlan ajan vetää vatsaa sisään siinä onnistumatta. Katsotaan saako ekaa masu kuvaa ottaa parinviikon päästä. Pitäis ottaa vaikka alkutilane kuva nyt ja sitten siitä verrata kasvua. :D
 

Yhteistyössä