SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *toukokuu*

Heissan!
Tulipa käytyä reilun puolentoista vuoden tauon jälkeen kolme päivää töissä, huh en kyllä muistanut miten raskasta se on näin raskaus aikana! Joo elikkä kotihoidossa oon ollut joskus aikoinaan töissä ja nyt kävin keikan tekemässä!

Mutta mulla turpos yhen yön aikana sormet aivan mahottomaksi ja ei auttanu muu,kun käydä sormukset katkasemassa päivystyksessä: samalla kahtovat pissan ja verenpaineen, onneksi oli ihan ok! On kyllä ollu tarkotus noita sormuksia muutoinkin suurentaa, niin nyt on sit hyvä syykin, kun on sahattu ne poikki!
Mutta kannattaa aikanaan ottaa sormukset sormesta, jos vähäänkään turpoaa sormet, ettei käy niin kun mulle, ettei saa omin konstin niitä sormesta...

Huomenna onkin neuvola ja viikkoja tulee rv27!
 
Huh, mä onneks otin muut sormukset pois jo parisen viikkoa sitten. Vihkisormus jäi paikalleen, on sen verran väljä vieläkin. Ihan noin pahasti, kuin ansuliinulla, ei mulla turvonnut sormet, mutta sen verran, että tiukkaa teki saada pois ne. Nyt on turvotus laskenut vaihteeksi, mutta rinkulat pysyköön poissa sormista.

Ihan kohta alkaa kesäkuu ja ollaan taas paljon lähempänä syksyä :) Harvemmin sitä syksyä enemmän odottaa kuin kesää ;)

Mädchen :heart: 24+3
 
Mäkin otin sormukset pois jo kuukaus sitten kun rupes olee tiukassa aamusin.. nyt ne roikkuu kaulassa :D 6viikkoa olis vielä töitä ja sitte alkais kesäloma :flower:
Alkaa olee jo tukalaa liikkuminen ku tuntuu että supistaa aina ku liikkuu ja outoja tuntemuksia tulee välillä.. No toivotaa että helpottaa vaikka vähän epäilen..

O&O+ pikku jäppinen 25+2
 
Sateista maanantaita..

Täällä päivä lähtenyt käyntiin pyykinpesulla.. Viime kesäiset mökkilakanat ja pyyhkeet oli onnitunut hautautumaan tuonne ja nyt kaivoin ne sieltä ja niitä pesen. Muutakin lakana pyykkiä sieltä löytyi :ashamed: No tuleepahan nyt sitten pesytä.

Sormukset mulla on pois sormesta aina öisin ja nyt kun oon ollu vaan kotona niin en ole sormeen laittanutkaan. Kaikki kolme (mulla kihla-, vihki-, ja siunaussormukset) mahtuu vielä toistaiseksi hyvin. Jos koko päivän pitää niin kihlasormus (se pienin) alkaa hivenen kiristämään. Se onkinv armaan se eka josta luovun. Sunaussormus on isoin ja menee varmasti pisimpään, tuskin kuitenkaan loppuun asti. Ketjuun niitä en ajatellut laittaa, aiemmin ollut ja painavat sen verran että tuntuvat oudoilta. Lisäksi mulla on ketjussa lapsisormukset niin ne saa riittää :)

Tänään aion ottaa fysioterapeutin ohjeista onkeeni ja lähden kaverin kanssa kylpylään rentoutumaan. Selkä on kyllä taas sellaisessa kunnossa että lämpimässä veessä lilluminen tekee hyvää!! Harmi vana kun on sen verran hintavaa ettei ihan joka viikko viitsi käydä :(

Huomenna olisi sitten se sairasloman-jatko-lääkäri. Ajattelin pyytää jos laittaisi sinne juhannukseen asti (silloin neuvolalääkäri), vaikka tuskin suostuu 4 viikkoa laittamaan. No sen näkee huomenna.

-Santtu ja Tirriäinen 22+3
 
Moro! :D

mahan kommentointia: tulee joiltakin kavereilta, ihan kivoja juttuja :) Yks miehen kaveri oli kommentoinut mun mahaa miehelle, että se on hieno pallo ja kyseli, että onko varma, ettei tule kaksosia :D :D Mitäköhän se sanoo sitten kun tää on oikeasti iso... :p

sormus: otan pois jos kiristää, mutta vain parina yönä on tarttenut ottaa. jos tulee hellettä niin varmasti joudun olemaan ilman. pitääkin ostaa hopeaketju sitä varten, että saan sen kaulaan talteen. :)

Huomenna neuvolalääkäri, äh. En tykkää siitä naisesta, jännittää jotenkin mennä sinne, että mitäköhän se keksii... ja neuvolan hoitsukin jännittää tällä kertaa, sain noottia sokerimittauksista kun olin tehnyt niitä LIIKAA... :confused: itepähän sanoi mulle sillon kun mittarin sain, että "mee vaan kotiin harjottelemaan mittauksia ja ruokavaliota" ja minähän harjottelin.... :headwall:

Voikaa hyvin :)
tömpsis ja super 25+4
 
Heips!

Täällä nopeasti neuvolalääkärin kuulumisia kertomassa. Meillä kotona nettipimennossa, joten tässä kirjaston koneella nyt käväisemässä...

elikkäs verenpaineet oli ok
hg oli noussut nyt 123 ja raudan voin hetkeksi jättää pois käytöstä
Paino noussut viime neuvolasta 2kg eli n. 5oog/vko
Pissat ok
Kohdunkaulaa katsastettiin ja se oli kiinteä eikä ollut lyhentynyt (huoh!)
Pikaisesti ultralla pikkuista katsasti ja kaikki siellä hyvin, keskikäyrällä kasvaa tällä hetkellä painoarvio nyt n. 1kg, mutta mitään ihan tarkkaa arviota ei tehnyt vielä

Ja sitten niistä supistuksista... olisi antanut nytkin jo saikkua, ihan oman jaksamisen mukaan, mutta ajattelin nyt vielä hetkisen töissä koettaa olla, koska mitään muutosta kohdunsuulla ei kerran ollut. oli puhetta, että heti sitten, kun oma jaksaminen alkaa olla vielä enemmän koetuksella tai supistukset lisääntyvät/ napakoituvat varailen sitten uutta aikaa lääkärille. Laittoi kuitenkin labroihin, joissa katsotaan virtsatulehdus sekä emätintulehdus ja klamydia siihen kaupan päälle... niillä sitten poissuljetaan ne supistusten aiheuttajana :)

Että näillä mennään... eihän tässä nyt ole kuin neljä viikkoa töitä jäljellä ennen kesälomaa, mutta onhan siihenkin vielä aikaa... kun nyt selvästi alkaa jaksaminen olla jo koetuksella...

Heinäneito ja Papunen 26+5
 
Äitiysloman aloitan 30 päivää aikaisemmin. Mikään kiire lomalle ei ole, olen vielä hoitovapaalla esikoisesta, niin sama meno jatkuu, mitä nyt rahaa tulee lisää :D onpa sitten isompi tyttö (?) kun äitiysloma joskus loppuu.

Liikkeet tuntuvat välillä tosi kovastikin, nyt ovat alkaneet ne ähkäisyjä aikaan saavat potkut. Onneksi niitä tulee vielä harvakseltaan, enimmäkseen sitä ihanaa vahvaa muksintaa :)

Mies on muuttunut, mikäli mahdollista, vieläkin huomaavaisemmaksi :) Kotihommat jäävät toki minulle, kun päivät täällä pyörin esikoisen kanssa, mutta ei anna minun nostella/kantaa ja tänäänkin nousi esikoisen kanssa aamulla. Heräili töihin menemään ja kuuli, että esikoinen heräsi, niin kävi vaan hakemassa tyttösen kaverikseen.

(.) Viikonloppuna muutettiin omaan kotiin, ja nyt on väsy sen mukainen ja lantio huutaa. Onneksi kaikki tavarat ovat nyt yhdessä paikassa, pääsee nyyttejä purkamaan, kun jaksaa…

Branwen ja Sissi 22+4
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Ahkerasti olen lukenut kirjoituksianne mutta ei vain ole tullut kirjoitettua itse. Täällä on onneksi tilanne normalisoitunut tuon n. kuukauden takaisen verenvuodon jälkeen. Sitä kesti siis pari päivää, jonka jälkeen viikon tauko, ja sitten pari päivää ihan pientä tuhruvuotoa. Sen jälkeen ei ole onneksi ollut mitään, ja uskaltauduttiin jopa miehen kanssa petipuuhiin, eikä niistäkään ollut seurauksena vuotoa. :D

Viikko sitten neuvolassa painoa oli tullut 2 kg lisää edellisestä, eli muistaakseni n. 375 g/viikko. Verenpaine oli edelleen matala, hemppa oli pudonnut 103:een, eli raudan syönti alkoi täälläkin. Ilmankos on iho rutikuiva ja kynnet katkeilevat. : / Syke vauvalla oli 140 ja kaikki muutenkin hyvin. Ei vielä ainakaan tarvetta sokerirasitukseen. Seuraava neuvolakäynti on parin viikon päästä, sillä kerralla lääkäri.

Sormuksia minulla on käytössä kolme, pienimmästä olen luopunut jo viikkoja sitten kun tuntui, ettei se meinannut aamuisin mahtua sormeen. En halunnut, että käy kuin ansuliinulle! :) Vihkisormus ja kihlasormus vielä siis menevät hyvin, saa nähdä kuinka pitkään niitä pystyn käyttämään. Esikoista odottaessa en turvonnut hirveästi, mutta silti loppumetreillä luovuin suosiolla sormuksista. Imetyksen myötä sitten laihduin niin paljon, että vanhat sormukset jäivät väljiksi. :D

Mahaa kommentoidaan yllättävän vähän, yksi miespuolinen työkaveri välillä kyselee olenko varma, ettei ole sittenkin kaksoset tulossa, ja raskaana (pienemmillä viikoilla) oleva työkaveri huokailee milloin hänelle tulee tällainen pallo. Ja mies välillä katselee "kauhuissaan", erityisesti sileäksi mennyttä napaani! :LOL:

Liikkeitä tuntuu päivittäin, joskin harvakseltaan. Muistaakseni sama juttu oli esikoisen kanssa, en muista että ikinä olisi ollut kunnolla kivuliaita potkuja, tai että esim. yöllä olisin liikkeisiin herännyt. Jalat tosin ovat alkaneet välillä yöllä krampata, täytynee ottaa käyttöön taas villasukat, jos alkaa tulla useammin kramppeja. Liitoskipuja täällä ei ole ja selkäkin on toistaiseksi pysynyt hyvässä kuosissa, joskin nyt se on hellänä kun pidin eilen tehosiivouspäivän.

Ah, lauantaina jalkahoitoon! Sain talvella synttärilahjaksi lahjakortin ja ajattelin sen nyt sandaalikelien alkaessa käyttää. Tekee varmaan hyvää päästä hoidattamaan jalat nyt kun niiden päälle on kasautunut vähän lisäpainoakin! :)

Tsemppiä kaikille mahakkaille!

Jerika 24+2
 
R-M
Moikkis!!

En oo taaskaan saanut aikaseks kirjoteltua, mutta nyt päätin heti tulla kertomaan neuvolalääkärin kuulumiset.
Verenpaine ja pissa ok, hb hieman laskenut (=120) mutta vielä ainakaan ei tarvii alkaa syömään rautaa, jos en sit itse välttämättä halua. Kohdunsuu kiinteä ja kohdunkaula 3cm. Huokasin helpotuksesta, on kuitenkin supistuksia ollu välillä reilustikin.. Sf-mitta 26cm, syke 147 ja liikkeet ++, heti alko potkimaan ku sykkeitä kuunneltiin ja sitten livahtelikin anturin alta pois. Menevä kaveri, sanoi lääkäri. :) Paino noussu viime neuvolasta n. 2kg, painonnousu ollut ihan sopivaa. Lääkäri oli jotenkin tympeän oloinen, ihan asiallinen onneks kuitenkin.

Mies on ollut ihan kiitettävän huomaavainen raskauden aikana. Tekee asioita mun puolesta (tosin lähinnä pyydettäessä) yms. Tässä on taas ollut hetken aikaa aika kireä tunnelma kotona, mulla pinna kireellä koko ajan ja kaikki ärsyttäny mitä mies tehny/jättäny tekemättä. Ja minä sitten saan huutoitkuraivareita. :ashamed: En todellakaan ole helppo ihminen, tässä tilanteessa varsinkaan mutta joskus tuntuu että mies ei ees yritä välttää tilanteita mistä kimmastun tai pahotan mieleni. Tiedän että liikaa oletan asioiden tapahtuvan just niin kuin itse haluan, enkä kiukuspäissäni ota huomioon toisen tapoja tms mut ÄÄÄH! Ei oo aina helppoo, ei. Ehkäpä tämä tästä taas kääntyy parempaan päin, täytyis varmaan lähteä viettämään hieman omaa aikaa niin ei tarviis ihan kokoaikaa katsella toisen naamaa. Mies siis lomautuksella ja itse kesälomailen, niin enimmäkseen kotona ihmetellään. Torstaina lähetään yhessä kylpylään yheks yöks, toivottavasti se hieman rentouttais ja virkistäis. :)

Lauantaina juhlittiin mun synttäreitä ja samalla tupareita. Porukkaa kävi ihan kivasti, mutta syötävää jäi ihan liikaa! Nooh, koira syö mielellään ylijääneet pasteijat ja pullat... :D
Branwenille onnea uuteen kotiin! Oma on kyllä kiva, mekin nyt se 2kk asuttu tässä omassa pesässä.

Eilen alottelin pojun vaatteita ym pesemään, tuolla taas pyykkikone jyllää. On tuo niiiiin ihana näky kun pikkusia bobyja ja sukkia kuivausteline täynnä.. :heart: :) Silittelen niitä sitten kun jaksan ja järjestelen kokojen mukaan kaappiin.
Mies tuli äsken kysymään mitä haluaisin tehä, mun vastaus oli että kirppareille voisin/voitais mennä. Mies ei innostunut ihan samanlai ku minä :D Se ei jaksa niillä pyöriä, eikä taija ymmärtää miten minä niille aina hinkuan, sanoi kyllä äsken että hyvä että kirpuilla viihdyn enkä pelkästään kalliissa vaatekaupoissa. :D Tässä ois kuitenkin vielä hankittava sitteri sun muuta "pientä" niin täytyy kokeilla jos käytettynä löytyis hyvät. Muuten aikalailla kaikki isompi tarvittava hankittuna. (sänky, vaunut, turvakaukalo, syöttötuoli...)

Voikaa hyvin! :)

R-M & Eemeli 26+0. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei,
saanko hehkuttaa??? Enää neljä aamua ja sitten kesäloma ja äippäloma ja sitten lähes pakollinen kesän mittainen hoitovapaa... Eli ainakin lähes 15kk ilman töitä!!!!! :) Noh, ehkä se on ansaittukin, kun olen niin pitkään raatanut opiskeluja ja töitä yhteensovitellen.

Tänään käyty sokerirasituksessa ja ei ollut läheskään niin paha kokemus, kun olin pelännyt. Tulokset saan sitten keskiviikkona neuvolassa. Vähän pelottaa, mitä sieltä tulee. Olen ruvennut pohtimaan, että jos oman valtaisan syntymäpainon taustalla olisikin ollut äitini RD, niitä kun ei vaan seulottu samalla lailla silloin ennen....

Tömpsis: kumma terkka kyllä sulla, kun valittaa liiasta sokereiden mittaamisesta. Luulis, että saa mittailla sen minkä haluaa ja enemmän liikaa kun liian vähän.

Sormukset menee vielä ihan hyvin mutta pitää olla tarkkana, että osaa sitten ottaa ajoissa pois, kun alkaa kelitkin lämpenemään.

Mahakommentit: mun maha on edelleen niin pieni, että ei siitä paljon kommenttia tule. Töissäkin pari opettajaa kommentoi, että kuinka voit olla vielä noin pieni.. lähinnä vaan oppilaat uskaltaa sanoa, että on se kasvanut tai näkyy paremmin sellaisena päivänä, kun on tiukempi paita päällä.

Mammavaatteet: käytössä on vaan ulkoiluhousut mammamallia. Muuten olen pitänyt omia vanhoja vaatteita ja hyvin menee paidat päälle. Farkuista nappia olen jatkanut ponnarilla, joten nekin menee. Olen kyllä ostanut mammafarkutkin mutta en tykkää niitä vielä käyttää.. ovat jotenkin liian isot ja löystyvät liikaa nopeasti pesun jälkeen. Omat on paljon kivemmat, kun kerta jalkaan menevät.

Ihanaa ja toivottavasti aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille,

Marsa ja poitsu 23+6
 
Täällä ollut viikonloppuna supistuksia, varsinkin ilta/yö aikaan:( Tänään sit selkä ruvennut temppuilemaan salakalavasti...yksittäisiä tuikkauksia vasemman pakaran päällä...kaippa se sitten rupee ilmotteleen itsestään lisää :(

Eilen illalla vihdoin neitokainen antoi isälleen niin ison ja mojovan potkasun, että sormet nousivat ilmaan:) Aika hellyyttävää kun toinen oikein säikähti :)) Maha-asukki valkkaa näköjään kenelle potkuja satelee, kun uteliaat mahanympärille kokoontuu...

Huomenna olis äitiyspolille meno ja katsotaan mitä lääkäri sanoo supisteluista ja se insuliini aloitetaan myös:)
 
Turvotukset on täälläki alkaneet vaivata niin että katsoin parhaaksi ottaa kihlasormuksen pois ettei tarvii leikkuulle lähtee :D

mahan kommentointia ei juurikaan tule,mut enpä mie paljon kotoa ole liikkunutkaan...

R-M voi ku iteki jo vois pestä ja laitella mut ku ei tiedä esim tuota meidän asumistilannetta,ollaanko muuttamas ennen sitä jos asunto löytyy...mut jos ei löydy niin alan kyl elokuun alussa laittelemaan paikkoja,saahan ne sit siirrettyä.

marsa kohta pääset sitten kunnolla lomaileen,ihanaa!

Jerika hyvä että nuo sun vuotos meni ohi ja ei ole enää tullut =)

(.) Eipä ole lääkkeitä nyt enää niin tarvinu syödä:cool:,suunnilleen yhen 1g paratabsin olen pvn aikana syöny.Viimeksi otin ma-ti vai oliko ti-ke yönä 2panacodia,heräsin yöllä selkäsärkyihin ja kävin nappaan noi ja sit heräsin puolen tunnin päästä aivan tajuttomaan närästykseen!!!äkkiä kävin nappaan rennien ja vettä naamaan,tuntu et ei happia saa,soitin sit vartin päästä päivystykseen et mitä tehä,sano et johtunee just noista panacodeista et niiden kans pitää juoda hyvin nestettä,no otin viel yhen rennien ja 0,5l vettä ja puol tuntia tuon jälkeen helpotti ja pääsin nukkuun.Oli kyl ihan hirveet poltot,huh..Mut nyt ei selkäkipuja siis juurikaan ole =) et jos otatte panacodia niin ottakaa se runsaan vesimäärän kanssa!!!!

Huomenna tää lähtee kampaamoon,tili kyl tuli ja meni mut haluan hieman hemmotella!ja sit käydään katsomassa yhtä asuntoa mikä tuli myyntiin,mies sai nimittäin pe töistä uutisia;vakkaripaikka,joten nyt uskaltaa ottaa ja saadaan asuntolaina joten voidaan omaa katsella =) on tuota odotettukin jo puoli vuotta! keskiviikkona olis sit sokerirasitustesti =P joka pvlle jotain nyt alkuviikosta =)
Äiti kävi siivoamas tänään,kävi perjantaina peseen ikkunat ja nyt kävi muuten lähinnä keittiötä ehti pestä..ihanaa ku on vähän siistimpää ja tekipä viel pariksi päiväksi kaalilaatikkoaki meille :heart:

Jiimii&poju 26+1
 
Huh, tulipahan taas zumbattua ja nyt täytyy kyllä myöntää, että ekaa kertaa tuntui masussa tuo zumbaaminen.. Eikä siis mitenkään hyvältä, mutta saattoi olla vain "hetkellinen" (siis tämän päiväinen) tuntemus.

Huomenna sitä pitäisi sitten taas lähteä työreissuun Helsinkiin, eikä siinä muuten mitään, mutta houkuttelee ihan hirveästi tuo klo 4.30 herätys ja n. 16-17 tunnin työpäivä.. Mut joo, eihän tässä enää ole kuin 2 kk äippäloman alkuun (kesälomaa en siis raaski pitää ennen äitiyslomaa), joten eihän noita reissujakaan enää ole kuin max 10 jäljellä, n. 1 per viikko.

Sormuksia olen pystynyt pitämään ihan ongelmitta, eli sormet eivät onneksi ainakaan vielä ole turvonneet. Loppuun asti pidin viime raskaudessakin, eikä aiheuttanut ongelmia.

R-M: Mäkin olen tässä pessyt vauvan vaatteita aina sitä mukaa kun olen ostanut ja onhan niitä aina kiva hypistellä, kun laittaa kuivumasta kaappiin uutta tulokasta odottamaan.

Branwenille onnea uuteen kotiin! :)

Meilläkin tuo yläkerran remontti jopa tänään vähän edistyi, kun mies sai innostuksen puuskan n. kuukauden tauon jälkeen..:D No, jospa se olisi syyskuuhun mennessä valmis.

Pakko muuten kehaista, että mulla ei ole ollut migreeniä nyt reilluun viikkoon lainkaan. Tuo viikko on ennätyspitkä aika tämän raskauden aikana ilman yhtäkään migreenikohtausta, wau.

Raisu 26+2
 
Tällä kotiuduttu kylpylästä ja täytyy sanoa että se lilluminen ja kelluminen lämpimässä (+36) vedessä teki hyvää selälle!! Paitsi sit kun nousi ylös altaasta niin totuus kävi takaisin päälle ja selkä oli ihan yhtä kipeä :( Oli kyllä ihana olla siellä altaassa ja tuntea itsensä kevyeksi ja kivuttomaksi. Vauvakin innostui "uiskentelmaan" ainakin potkuista päätellen :D Toisessa altaissa, joku mineraaliallas, oli suolaisen makusta vettä ja veden alla kuului musiikkia. Siellä sitten tulikin kelluttua pidemmän aikaa rentoutumassa musiikkia kuunnellen. Flamingon Wellness puolella siis oltiin, jos joku muukin haluaa mennä ;)

Veto on veks, muta toisaalta huomenna pitää herätä ajoissa kun on lääkäriaika klo 9.

-S ja T 22+3
 
Se ois sitten viimeinen toukokuun päivä pärähtänyt käyntiin :)

Ihanat kelit luvattu viikoksi eteenpäin 20-25 astetta!! :D
Itse toki olen töissä mutta pääseehän muut nauttimaan..
Pelolla odottelen kovia helteitä että pystyykö sitä olemaan ulkona ollenkaan.
Esikoisen aikaan nimittäin kun oli yli 25astetta ulkona hellettä ei pystynyt juurikaan ulkona olemaan jos ei kunnoolla tuullut. Tuli huono ja voimaton olo..
Nyt kovasti toivon että sais olla ulkona kun esikoinenkin on niin innostunut kaikesta touhuumisesta ulkona.. viime kesä kun meni kävely harjoituksia tekemällä :)

Onko joku jo saanut 2011 pakkauksen?

O&O+ pikku jäppinen 25+3 :heart:
 
Kiitos onnitteluista :) Onhan se ihana päästä laittamaan ihan omaan kotiin pienelle paikkaa.

Sormuksia en käytä kun kodin ulkopuolella, joten enimmäkseen ovat poissa sormista. Kihla ja vihki menevät vielä, mutta varmaan tässä kesän mittaan jätän ne suosiolla hyllylle.

Mahan kommentointia tulee lähinnä esikoiselta (”äiti on möhömaha”) ja mieheltä, joskin ihan positiiviseen sävyyn. Tuntuu, että hän ei niinkään näe yliturvonnutta ja huomattavasti lihonutta vaimoa (toisin kuin minä :D), vaan sen pienen siellä sisällä. On alkanut jutella mahalle jne, sitä kautta tulevat nuo mahakommentit.

Vauvan vaatteita sun muita tarvikkeita ei olla vielä kaivettu esiin, muutossakin kannettiin vielä pinnis varastoon. Sitten syksymmällä. Tosin ajattelin tässä käydä läpi nuo esikoiselta jääneet vaatteet, pakata ne koon mukaan pusseihin (nyt kun on viimekuiset ja ihan ekat vaatteet samassa pussissa…) ja katsoa, josko niistä jonkun laittaisi kirpparille. Siinä pääsee samalla kivasti hipeltämään niitä vaatteita ;)

Branwen ja Sissi 22+5
 
Onnea uuteen kotiin Branwen! :flower:

Mahan koosta kuulee kommenttia lähinnä tyyliin, onpas kasvanut. Oikeastaan mulla on pieni maha verrattuna aikaisempiin raskauksiin. Ja paljon korkeammalla! Pojat roikkuivat tuossa alhaalla ja nyt siinä on semmoinen hassu "tyhjä" kohta, hiukan vaan ennestään venytetty nahkapussi :ashamed: Kumpu lähtee suoraan rintalastan ja kylkiluiden alta.

Potkut tuntuvat edelleen enimmäkseen ihan alavatsalla, taitaa tyyppi istuskella vielä.

Viimeisiä toukokuun hetkiä viedään, laitan illalla uutta pinoa pystyyn =)

Mädchen :heart: 24+4
 
jeeni
Täälläkin hehkutellaan jo... enää 11 työpäivää :)

sormukset saisi vähän tiukemmatkin olla, onnistuin eilen tipauttamaan kihlasormuksen hiekkakentälle. onneksi löyty. alunperinkin se on ollut vähän löysä, mutta en viitsinyt vielä pienentää, jos sitten raskauden jälkeen jos tarttee...

liikkeet
jotenkin päin meidän poitsu on kai kääntynyt, liikkeitä ei tule mahan päälle päin ollenkaan niin vahvasti kuin aiemmin, mutta sitten taas ikävästi kyllä tuonne jalkoväliin päin :S saisi kääntyä jotenkin muuten, omituiselta tuntuu kun alaspäin potkii

masun kommentointi mies välillä tokaisee, että onpa sulla iso maha. muuten tulee aika vaihtelevasti kommenttia, toisten mielestä söpö pieni pallo ja toiset kauhistelee, että kuinka isoksi se kasvaa vielä, kun jo nyt noin iso :D omasta mielestä se ei nyt ihan älyttömän iso ole, kun omat paidatkin vielä menee ja tuulitakin alla on täysin piilossa.

2011 pakkausta on ainakin Kelan sivujen mukaan alettu jo jakaa.

jeeni ja kaveri 26+0
 
Täällä on sitten lääkärikäynti takana ja sairausloma jatkuu juhannusviikolle, jolloin neuvolalääkäri. Hän sitten jatkaa saikkua, luultavasti kesäloman alkuun.

Tänään meen käymään työpaikalla viemässä Kelan päivärahahakemuksen, sekä tekemässä töihin äitiys- ja vanhempainvapaa hakemuksen. Joskos sen äitiysavustuksen saisi vaikka jo ennen juhannusta ;)

Vitsit mulla on selkä kipee!!! Ja lääkäri kysyi "oletko aivan varma ettet voi mennä töihin?". Hei haloo, tällä selällä ja voinnilla päiväkotiin :O

Mahan koosta ei kukaan ole mitään sanonut, ilmeet vaan kertoo kaiken kun kuulevat lasketun olevan syyskuun lopulla :D Alkavat vaan kauhistella tulevaa kesää siine sitten... Joo, ihan kun en itse tietäisi että kesä helteineen on tulossa ja edessä ja erittäin inhottavia ison mahan kanssa. Oli viime kesänäkin tukalaa eikä mulla mitään vauvamahaa ollut.

Liikkeet tuntuu kaikki suht alhaalla, navan alapuolella. Mutta eipä mulla kohtukaan ole noussu napaa ylemmäs, tekee tilaansa vaan ulos-eteenpäin :D Tänä aamuna kyllä selkeä takapuoli tunki tuossa navan alla vasemmalla, oli koko maha aivan vinossa :D

-Santtu ja Tirriäinen 22+4
 
Täällä oli ihan turha äitiyspoli käynti:( Ei ollut lääkärille ollenkaan aikaa ja kätilö kävi lääkäriä konsultoimassa minun asioistani. No nyt ei vielä onneks aloitettu insuliinia vaan vasta 2 viikon päästä. Lääkäri oli sitä mieltä, että sairaslomalle pitää jäädä, mutta hän ei kerkeä katsomaan minua ja saikkua ei voi kirjoittaa ellei nää minua... Käski jäädä päivystykseen tai mennä neuvolalääkärille mielummin...Päivystys olisi kerennyt katsomaan minut n. klo 18.00 ja miten kuvittelvat, että pääsen neuvolalääkärille heti, kun sekin ottaa vastaan kerranviikossa?
Silti oli sitä mieltä, että tulen olemaan varmaan sairaslomalla äitiysloman alkuun saakka... No nyt vartoillaan sitten kesäkuun puoleenväliin ja jos hermo menee aikasemmin, niin käyn päivystyksessä.
 
Lääkärineuvolassa käyty tänään ja kaikki vaikutti olevan oikein hyvin :) Painoa on tullut nyt 6kg. Sf-mitta menee hieman keskikäyrän yläpuolella ja pikkuinen liikkui hurjasti tutkimuksien aikana :)

Kelan paperit vein tänään ja nyt odotellaan pakkausta!

Masua ei juurikaan ole kommentoitu, eikä lääpitty :D Katseita tosin on kerätty.

Sormuksia ei löydy, enkä muutenkaan käytä :)

Nettishoppailtu on ja vaatteita pikkuiselle varsinkin ja niitä löytyykin jo tarpeeksi (+ Äpakkauksen) :)

Perhevalmennus sai nyt kuitenkin jäädä, mutta eiköhän se pikkuinen sieltä synny ilman sitäkin :D

Masusta löytyy sittenkin Linea Negra! Luulin sitä karvavanaksi (täälläkin mainitsin), mutta ajelin karvat pois ja siinä se edelleen on :D Tosin aika haalea, mutta menee reippaasti navan yli! :)

innoM + Pulla 26+5
 
Heipsis pitkästä aikaa. Tällä viikolla pitäisi saada uusi kone, jeiii! Sitten pitäisi olla tännekkin tulo helpompaa.

Masu Ihana kuulla, että muillekkin on näillä viikoilla tullut näitä "ootko varma ettei oo kaksoset" kyselyjä. Olen ollut kauhuissani, että onko tosiaan niiiiin iso. Mutta toisaaltahan se pullahtaa juuri näillä viikoilla ja kasvaa taas huomattavasti rauhallisemmin tästä eteenpäin. Eikä vatsanympäryskään ole kuin n. 94cm, eikä painoa ole tullut edelleenkään kuin ehkä kilon verran, joten en nyt kauhean huolissani vielä ole. Tuollainen kiinteä pikku pallo vain :p

Sokerirasitus oli viime viikolla. Eilen aamulla tuli kutsu neuvolaan...Olin kärähtänyt 2h verikokeesta. Ei edes ollu paljon yli, mutta seuraantaan pistävät tietty pienestäkin. Tänään olen sitten mittaillut ja on ollu todella hyvät lukemat. Saa nähdä miten käy. Todella peestä kyllä koko homma...Ei nyt olis tuota enää kaivannut tähän soppaan : / .

Nlalääkäri on vasta ensi viikolla. Odotan kyllä tuota kohdunsuun tilanteen päivitystä, kun edellisestä kuitenkin jo 15vkoa ja mulla tuppaa lyhenemään ja häviämään kanavat melko aikasessa vaiheessa ja nytkin muutamia todella napakoita suppareita tullut, siis ihan kipeitä.

Liikkuminen Välillä olen hyvinkin huolissani, kun tuntuu Teppana saavan hurjia kohtauksia! Potkii ja sätkii joka suuntaan ihan hullunlailla ja toisinaan potkii niin, että tuntuu kuin olisi pikajuoksija tai takoisi vuoronperään molemmillä nyrkeillä varmaan 10lyöntiä/sekunti! Potkujen paikka vaihtuu vähintään viisi kertaa päivässä. Millon tuntuu yhtäaikaa masun päällä, siis ihan ylhäällä ja kohdunsuulla. Välillä molemmilla sivuilla/kyljissä, välillä keskellä napaa ja toisinaan suoliluun reunoissa tai lantion"sisällä". Koliikkia tms tulossa...? Potkut ovat myös todella vahvoja, näkynyt masun päälle jo monta viikkoa ja välillä tekee kipeetä/ilkeetä. Plus että on hereillä...lähestulkoon aina. Lisää ylivilkkaita muksuja kaiketi tiedossa...ehhehe

( . ): voisi olla jo lähempänä, eli sen verran jo paisunut napa :) . Väsyttää aina vaan, muuten ei oikeastaan kummenpaa valittamista. Tuo sokeri nyt ei ollut mikään miellyttävä ylläri, mutta kai sen kanssa pärjäillään. "Pääsenpähän" yhteen ylimääräiseen ultraan lopussa kun pitää painoarvio vielä tehdä. Jokohan ensi ultrassa voisi paljastaa sukupuolensa?

Hassel ja Teppana 25+4
 

Yhteistyössä