Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

Paljon onnea pikku tytöstä Cinnamolle :flower:

Kiira kurjia noi sun turvotukset, toivotaan että pääsisist jo pian tositoimiin ja eroon vaivoista :hug: Harmi ettei miehes pääse isyysvapaalle heti. Meillä onnneksi mies voi jäädä samantien pois töistä kun tarvii, se kyllä helpottaa ajatusta sopeutumisesta uuteen tilanteeseen ne ekat viikot.

On: tänään oli taas neuvola, eipä siellä mitään uutta ollut. Ya kontrolli polilla tulee olemaan kuulemma sitten vasta 41+5 viikolla jos sinne asti menee. Seuraava aika neuvolaan menee ensi maanantaille, toivotaan ettei sinne enää tarvis vatsan kanssa mennä. : /

Mirot 39+3 (la 4.9)
 
Cinnamo onnea kovasti.

Kiira kuulostaa todella rankalta tuo sinun turvotuksesi :hug: Meillä mies pitää heti koko isyysloman, piti myös esikoisesta. Koen sen todella tärkeäksi. Toivottavasti sinunkin miehesi onnistuisi olemaan kotona edes muutaman päivän.

Rakkaus lapseen syntyi esikoisen kohdalla ihan heti. Olin kyllä varautunut myös siihen, ettei näin käy. Rakkaus ja suojelun tarve olivat niin suuria, että kun tulimme kotiin, niin itkin ensimmäisinä päivinä useaan otteeseen sitä, että miten ihmeessä pystyn puolustamaan ja suojelemaan lastani kaikilta maailman vaaroilta. Hormonimyrskyllä oli varmaan osansa asiassa :D

Babyblues oli, näin jälkeenpäin ajateltuna, minulla aika kova. Olin itkuinen, nukuin huonosti ja lapsen tarvitsevuus tuntui välillä ylivoimaisen suurelta. Kannattaa henkisesti siis varautua siihen , että mieli voi olla synnytyksen jälkeen maassa ja että ette välttämättä itsekään ymmärrä mikä itkettää tai aiheuttaa pahaa mieltä. Onneksi mieheni oli lukenut aiheesta jostakin ja ymmärsi käytöstäni.

Tiinuliini ja täysaikainen Vompatti 37+0
 
ONNEA CINNAMOLLE JA KOKO PERHEELLE!

Moikka taas!

Eilen oli taas neuvola. Kaikki muuten hyvin, mutta kohdunpohjan korkeus ei ole muuttunut tooosi pitkään aikaan ja on laskenut reilusti alle keskikäyrä. Epäilevät että vauva ei kasva. Ensi maanantaina taas sitten neuvolaan ja jos ei muutosta niin varmaan sitten polille ultraan. Edellisistä kohdunpohjan korkeus nousi aina rv 40+ asti ja vasta sitten laski. Nyt ei ole edes käynyt niin korkealla kuin aikaisemmissa raskauksissa. Toivottavasti kaikki olisi hyvin. Painoakaan ei ole enää tullut, vaikka noista kahdesta muusta tuli jopa kilo viikossa tässä kohtaa. Onko muilla kokemusta vastaavasta tilanteesta? Olis kiva kuulla mikä on ollut ja mitä on seurannut. Alkoi vähän huolestuttamaan.
Muuten mulla ollut vointi tosi hyvä ja yötkin olen saanut nukuttua todella hyvin.

Mä en oikein usko noihin poppaskonsteihin synnytyksen käynnistämiseksi. Aijon tehdä kotitöitä siinä missä aikaisemminkin ja pysyä liikkeessä loppuun asti aivan kuten aikaisemminkin, kyllä se vauva sieltä tulee kun on valmis siihen. Ja mielestäni sen ei ole tarkoituskaan syntyä ennen laskettua aikaa, jotta ehtii kehittyä tarpeeksi.

Onnea kaikille loppumetreille!

VicHo 38+
 
cinnamolle onnittelut pikkuisesta!

Mä en ole jaksanut edes netissä istua pariin päivään, tuntuu että sitä alkaa olla jo niin väsynyt että järki lähtee. Parina yönä tullut itku, kun nukkumisesta ei tuu yhtikäs mitään. Vessassa pitää välillä ravata monta kertaa tunnissa. Vauva jyskyttää rakkoa niin, että sattuu ja sitten on kuitenkin sen päällä jotenkin niin että en kerralla saa pissattua kaikkea, vaan heti kun pääsen sänkyyn niin saattaa taas tuntua että on hätä. Eilen illalla nukkumaan mennessä kävin tunnin aikana kuusi kertaa pissalla! Hermoja raastavaa. :headwall: Mulla on myös alkanut särkeä ihan helvetisti tuota häpyliitoksen aluetta ja se kipu säteilee myös jalkoihin, vauvan pää ilmeisesti painaa siellä. Ihan v*tun kamalaa kipua, mihin ei edes särkylääkkeet auta.
Sunnuntaina kävin äitin kanssa pitemmällä lenkillä ja sen jälkeen alkoi heti tulla tosi kipeitä polttoja tiheästi. Mulla ei aiemmin ole supparit tuntuneet tuollaisilta polttavilta, joten ehdin jo ajatella että josko lähtö tulis, mutta ei, laantuivat sitten jonkun ajan päästä. Seuraavana aamuna sitten tiputteli pitkästä aikaa kellertävää limatulppaa. Tänään on koko päivän tullut kivuttomia suppareita, masu on kireänä melkein koko ajan. Plaah. Ärsyttävää. Viime yönä ja tänään on housuihin myös lorahdallut jotain ihan vetistä, ei siis ole limaa vaan ihan ku vettä. Lieneekö sitten vetistä valkovuotoa..? Ajattelin ensin että on virtsankarkailua, mutta sitä saattaa lorahtaa vaikka olisin juuri käynyt vessassa ja se on ihan väritöntä ja hajutonta.
Alan olla nyt niin kyllästyny näihin vaivoihin ja väsymykseen, että tekisi mieli repiä tää vauva pihalle just nyt.

Anteeksi valitusvirsi.

mt & poika 37+1
 
Viimeksi muokattu:
Terveisiä sairaalasta!

Sunnuntaina syntyi meille poika (vaikka ultrassa sanottiin meille tulevan tyttö), eli 29.8.2010 klo 22.07, rv 38+3. Mittaa pojulla 3610g ja 51 cm. Palailen kirjoittamaan synnytyskertomusta, nyt ei vielä jaksa kun just kotiuduttiin.

Miia ja poika 1,5 vrk
 
cinnamo Paljon Onnea prinsessan syntymän johdosta:heart::flower:

isyyslomasta Tällä kertaa mies pitää heti koko kolme viikkoa. Ennen on ollut pätkissä. Nyt kolmannen kanssa koen isyyslomat tarpeelliseksi, kun päivät hakee enemmän rytmiään. Itse aloitan opetushommat (n.15-18h/vko ) tallilla ensi viikolla niin on kiva, että mies on vielä silloin kotona. Niin siitäkin syystä on kiva, että mies nyt kotona, kun toheloin eilen puukon kanssa ja nyt on etusormessa viisi tikkiä, joten vähän yksikätinen olen ollut:headwall:.

Th kävi eilen kotikäynnillä. Melkein ollaan jo syntymäpainossa. Muutenkin kaikki oikein hyvin. Napatynkäkin irtosi tänään. Maitoa tulee hyvin ja rintakumit nyt apuna, koska molemmat rinnanpäät on rikki.
Nyt vauveli alkaa heräileen, joten syöttöpuuhiin.
-Poni ja vauva 1 viikko
 
onnea cinnamo ja miiak75[/B]

kirjoittelin pitkät pätkät ja ne katos kaikki :(

ei mitään kummallista tällä odotusrintamalla... täällä vaan odotellaan ja odotellaan...

Sen verran pitää kommentoida että kun meilläkin on neljäs tuloillaan niin on tämä odotus jotenkin erilaista kuin ennen. tavarat on valmiina mutta ajatukset ei... kai sitä sitten kun synnytys käynnistyy niin tajuaa että se vauva todellakin tulee :)

Mutta voikaahan vaivoinenne mahdolisimman mukavasti. Täälläkin yritetään...

mirkkuli ja vaavi 39+2 (la 5.9)
 
Onnea cinnamo pienestä tytöstä ja miiak75:lle vaalensiniset onnentoivotukset :flower:! Tosiaan noinkin voi käydä, että sukupuoli ei olekaan se miksi on luvattu! Saanko olla utelias ja kysyä, oliko monessakin ultrassa ennustettu tytöksi :)?
Meillä oli niin kaapit täynnä vaalenapunaista ja uudet tyttöjen väriset rattaatkin hankittuna, että olisin kylllä ollut vähän "puulla päähän lyöty", jos meidänkin tyttölupas olisi ollut poika!

Kiva kuulla, että Ponilla sujuu hyvin kotona! Meillä viime yö oli ihan katastrofi, toivottavasti neidillä ei ole yöriekkuminen tapana.

Menninkäistyttö, käy ihmeessä näytillä, jos tuo lorahtelu jatkuu!
 
Paljon onnea vauvauutisia pinoon tuoneille

cinnamolle prinsessasta
ja
miiak:lle prinssistä !


Mitenhän sen meidän tyttölupauksen kanssa sitten on. Niin herra ylilääkäri ä-polilla kuin erikoislääkäri 4D:ssä ihan varmasti tytön vehkeet sieltä löysi... No, vaaleanpunaisissa tullaan silti kotiin laitokselta. :D

unikeijulla todella kauniit kotiintulovaatteet! Ihanan syksyiset värit!

Täytynee kai ruveta itse tuunaamaan tuota pinnasänkyä. Siihen pitäisi siis ruuvata pyörät alle. Olen odottanut viikko tolkulla, että mies auttaisi asiassa, mutta sillä tuntuu nyt olevan niin kova kiirus töittensä ja harrastustensa plus pakollisten kotihommien kanssa, ettei yksinkertaisesti ehdi. Ja jos reppanalla on iltaisin hetki aikaa istua rauhassa, en viitis olla heti huohottamassa niskaan näiden mun mielestä maailman tärkeimpien askareiden kanssa. ;) Saas nähdä, mitä mun ruuvauksista tulee, mutta saanpahan sitten sängyn pedattua valmiiksi. :heart:


Epeti 37+1 (LA 20.9.)
 
meillä sattui tapaturma...

olin koiran kanssa pihalla ja puhuin mieheni kanssa puhelimessa.yhtäkkiä koirani juoksi suoraan polveeni kovalla vauhdilla,minä kaaduin maahan ja huusin kuin päätä leikattais. polvilumpio teki aikamoisen liikkeen,mikä ei sille ole normaalia.
puhelin lensi metrin minusta kauemmas,ja ryömin hakemaan sen.itkien kerroin miehelle mitä tapahtui.
soitin taksin,menin lääkäriin,lääkäristä kirurgiselle,jossa lääkäri totesi jonkun sivusiteen revenneen ja todennäköisesti kierukka mennyt kanssa.kävelykepit ja joku iso tuki polvessa seur kuukauden.
vaavi on liikkunut normaalisti,heti kaatumisen jälkeen aloitti mylkkäytymään:) ja huomenna neuvolaan,en vain tiedä millä menen,en pysty ajamaan autoa:(
tätä ei olisi enää tarvittu..

mie ja typy 40+2:heart:
 
Visitor Ei hitto!! Kuin voi noin huono tuuri käydä :( Toivottavasti kuntoudut pian!! Voimia :hug:

Cinnamo ja Miia ONNENTOIVOTUKSET vauveleista! :flower::heart: Innolla odotan taas että saa kuulla synnytyskertomuksia :)

Lahopää Liisalle kiitokset taas uuden pinon värkkäämisestä :) Nyt on otsikkokin saatu päivitettyä kuntoon, toivottavasti sitä voi myös Päivitellä aina sitä mukaa ku vauvoja syntyy :) Huomenna kirjotellaan sinne siis.

Kiira Kuulostaa inhalta noi sun turvotukset. Ku itelläänkin on vaikea liikkua ihan vaan kipujen vuoksi, niin saatika jos ois sit hirveet turvotukset tähän päälle.. mutta Kiira EI ENÄÄ KAUAAN!! Koita kestää.. :hug:

Meillä kans mies pitää isyysloman heti ku vauva syntyy. Ajateltiin että pitää 2 viikkoa ja sit keväällä sen kolmannen viikon.

ON: kävin tänään tosiaan neuvolassa ja ei mitään ihmeellistä, niin kuin ajattelinkin :) Eli kaikki on hyvin! Vauva ei ole kauheesti vielä laskeutunut saatika siis kiinnittynyt mihinkään. Kysyin sitten kuinka pitkälle vauva annetaan masussa olla, niin IHAN max. on rv 42+2. No toivottavasti tulis nyt vähän aikasemmin.. ;) KYLLÄ SE TULEE (haluan tähän luottaa, että lähelle la:ta syntyy) :p

Oon joteki itkeny viime päivinä ihan hirveesti! Aina vaan itkettää ja itkettää.. enkä aina edes tiedä miksi! Ne on kait sit näitä hormoneja, jotka vaan jyllää nyt vähän kovemmin :) Mutta kyllä se sitten aina helpottaa kun saa itkeä ;) Mies sitten aina vaan kiltisti kuuntelee ku mä vollailen milloin mistäkin :D

Hei, mut huomenna alkaa se meidän VIRALLINEN jakautumiskuukausi :) :cool:
ja se tarkoittaa myös sitä, että Syksy on täällä.. Tänä vuonna tätä vuodenaikaa on odotettu!

Hyvää yötä kaikki! Koitetaan nukkua hyvin!! Ja voimia.. kohta kivut on historiaa :)

Lätäkkö + bebe 37+3 (la 18.9)
 

Yhteistyössä