Syyskuun tulokkaat 2010 **** Heinäkuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

Moi, täällä supistellaan oikein urakalla... Mietin jo lähdenkö näytille mutta onneks mummo otti esikoisen pariksi tunniksi ja lepäilin sen ajan. Nyt tuntuu paljon paremmalta. Lonkkakipuilua täälläkin öisin, varsinkin jos nukun liian pehmeällä patjalla.

Mulle lääkäri sanoi että uida saa niin kauan ennenkö lapsivedet menee. Tätä neuvoa olen sitten noudattanut ja lähes asunut järvessä.

Sannimarja: mua kiinnostaa mitä sulle sanottiin jatkotutkimuksissa?

ansku 32+
 
Alkuperäinen kirjoittaja dask:
menninkäistyttö Millon sulla on seuraava neuvola? Raju turvotushan on raskausmyrkytyksen oire... :/
Ens tiistaina on seuraava neuvola. Viime yön aikana turvotukset laski melko paljon, niin en nyt kovin huolissani enää oo. Toki ne nyt tässä päivän mittaan näyttäis taas palailevan, mutta pääasia on että laskeekin välillä.

Tänään on ollu taas huonompi päivä kipujen suhteen, en tiedä onko nää niinkään supistuksia, mutta sellaista menkkamaista jomotusta on alavatsalla koko ajan ja se säteilee myös reisiin asti. Lisäksi valkovuotoa on tullut nyt hirveät määrät muutaman päivän, mistäköhän se johtuu..?
Täytyy nyt vaan ottaa rauhallisesti taas. Oon jotenkin tosi väsynytkin ollu muutaman päivän tässä, tekis mieli vaan makailla sohvalla. Unirytmikin on mennyt ihan kummalliseksi. Meen nukkumaan kymmenen-yhdentoista maissa ja ku aamuyöstä (yleensä kolmen maissa) herään tokaa kertaa pissalle, niin iskee karsea pahoinvointi ja on pakko syödä jotakin. Sitten siinä hillun hereillä tunnin-pari ja menen takaisin nukkumaan pariksi tunniksi. Saa nähdä mimmoiset univelat tässä vielä ehtiikään kertyä ennen synnytystä.

mt & poitsu 31+3
 
Limatulpasta Mulla on tullut ekat klontit jo kauan aikaa sitten. Viikonloppuna tuli taas klontti ja sen jälkeen muutaman päivän joka vessareissulla. Juuri sellaista vihreää ja sitkeää. Muistaakseni mulla on ollut joka raskaudessa sama juttu. Eikä sitten ole ennen synnytystä erikseen mitään limatulppaa tullut. Neuvolassa tästä juteltiinkin ja th sanoi, että se voi tulla vähitellen pois eikä mitenkään välttämättä liity synnytykseen.

Täällä yöt olleet lonkkakipujen vuoksi myös hankalia. Lisäksi vauva pää painaa nivusissa johonkin hermoon. Makuuasennossa alkaa aina ikävä hermosärky.
-Poni 32+2
 
HEIPSAN!

LÄTÄKKÖ; Kuullostaa ihan samanmoiselta noi sun supparit kun mulla olis sillon viikko sitten. kävin sillon sitte lääkärissä ja tosiaan pieniä muutokisia oli tapahtunut ja mulla kanssa ihan silmin nähden vauva oli laskeutunu alemmas. Eli varmaan kuitenkin ihan hyvä käydä lääkärissä näyttäytymässä ni ei tarvi sitte arvailla mitään!!!

VAUNU LINKKEJÄ; Joku pyysi jakamaan niitä puolalaisia vaunulinkkejä niin ite oon katellu tollasesta kun dino.sklep.pl ja bobowozki.com.pl

OMAA NAPAA; Tänään ollut tähän asti yllättävän mukavan olonen päivä, supistellut ei ole kovasti ja muutenkin vointi ollut tänään ihan hyvä...suunnittelen tässä jospa kävisin tyttöjen kanssa hiukan kävelyllä...jopa;)!!!

lennilokinpoika
 
Mörritin: en oo vielä ollut lisätutkimuksissa, ens viikon tiistaina on neuvola ja siellä katsotaan, onko sf-mitta lähtenyt kasvuun. Jos ei, niin sit varmaan äitipolille ultraan. Odottelu on vähän tympeää, vaikka en silleen oo huolissani, koska vauva kuitenkin liikkuu paljon. Mutta oishan tuo kiva tietää, että kasvaakin kunnolla :)

Turvotusta
ei ole edelleenkään, hyvä niin.

Tukalaa oloa sen sijaan alkaa olla, tänään on ollu vähän paha päivä. Säikytin miehenkin, kun kaadoin kissanhiekkaa hiekka-astiaan ja olin kumarassa siinä ja kun nousin, mahaa vihlas ilkeästi. Totesin siinä sitten, että nyt se kyllä syntyy ja mies katsoi mua sohvalta silleen :eek: Piti sitten äkkiä sanoa, ettei oikeesti synny, vihlas vaan. Ilme oli kyllä näkemisen arvoinen. Ei sais säikytellä :D

Arvaan ihan summanmutikassa, että 5.8, koska pikkuveljeni synttärit on silloin.

Oliko se menninkäistytön pikkuveli, joka oli järkyttyneenä katellut mahan muljuntaa? No mulla 13-vuotias pikkusisko katseli kans aivan shokissa mahan heilumista ja kommentoi aivan vitivalkoisena, että oikeestiko vauva tekee ton? En voinu ku nauraa. Niin järkyttyneenä en oo ikinä siskooni nähnyt :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Sannimarja 31+4
 
Kävin lääkärissä ja se ei edes katsonut että onko muutoksia tapahtunut! Anto vaa saikkuu pe ja viel ma ja sano että jos jatkuu niin pitää olla yhteydessä niin laittavat lähetteen synnärille. Määräs lepoo ja nestettä paljon..

No katsellaan ja seurataan. Paineen tunnetta on pitkin päivää ollu.. Mistä se muuten tarkkaan johtuu? Tietääkö joku? Siitäkö että vauva laskeutuu?
Oon muuten tuntenu sellasta "luun venymistä" lantiossa.. tai siltä se on tuntunu että luu venyis :p kai se enemmänki vaa levii..

Huomaa kyllä kun 30viikon raja on ylittynyt niin kaikki puhutaan täällä samoista vaivoista, mutta se onkin ihanaa vertaistukea :)

Äiti haluis et meen päivystykseen ja et ne kattois oikeesti ettei mitään ole tapahtunut.. Mä nyt ehkä kuitenkin oottelen vaan rauhassa :) Koska supparit ei ole jatkuvia eikä paine ole KOKO aikaa vatsassa niin ei sitä osaa ihan niin huolissaan olla..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sannimarja:
Oliko se menninkäistytön pikkuveli, joka oli järkyttyneenä katellut mahan muljuntaa? No mulla 13-vuotias pikkusisko katseli kans aivan shokissa mahan heilumista ja kommentoi aivan vitivalkoisena, että oikeestiko vauva tekee ton? En voinu ku nauraa. Niin järkyttyneenä en oo ikinä siskooni nähnyt :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Sannimarja 31+4
Juu, meikän pikkuveli kauhisteli masun muljuntaa. Toivottavasti ei saanut mitään traumoja. :LOL:

Äiti kävi tänään ja totesi, että kyllä mun masu on alkanut laskeutua. Enkä kyllä yhtään ihmettele, ku on tosiaan koko tämän viikon tuntunu että pikkunen porautuis alaspäin ja ollu kaikenmaailman kipuja ja vihlaisuja ja jomotuksia ja tosiaan pissattaakin enemmän ku aiemmin, tuntuu välillä että sitä melkein asuu tuolla vessassa. :D

Mutta tää tyttö lähtee nyt yöunille. Hyviä vointeja kaikille ja viettäkää kiva viikonloppu! Ja pysykää yhdessä kasassa. ;)
 
Paljon taas tullut tekstiä ja kuten lätäkkö tuossa mainitsikin, niin aika samanmoisia oireita on meillä kaikilla havaittavissa näillä viikoilla :)

Anskulille ja Ponille lähetellään :hug: toivottavasti ei ihan vielä ala vauvelit tulemaan! Tästäpä aasinsilta gallupiin ja veikkaan 5.8. ekan syntyvän koska silloin alkaa itellä virallinen äippäloma B)

smur-ffi täällä on myös yksi jolla on vauva edelleen poikittain, toivon myös että kääntyy oikeinpäin piakkoin

liikuntaa harrastetaan lähinnä vaan hyötyliikuntana. Esikoinen pitää kyllä kiireisenä, ja oma pieni piha. Koiraa harvemmin lenkitän, kun kävely on aika sellaista vaappuvaa jo :LOL:

marza kyseli uimisesta, enkä mä ole tulehdusriskin vuoksi nyt uinut tänä kesänä ollenkaan.

isyysloman mies pitää 3 vkoa kun vauva syntyy ja isäkuukauden 6 vkoa sitten jossain välissä. Itse en vielä tiedä miten tuon isäkuukauden aikana, että pidänkö lomia pois vai menisikö töihin, vai olisiko tuitta sen ajan... noh kaippa se riippuu sitten ajankohdasta.

Peräruiskeesta onko kuin moni ottanut aikaisemmissa synnytyksissä? Millainen kokemus? Itellä esikoisesta edelsi itsestään tyhjennys kun vatsa oli ihan kuralla. Toivottavasti nytkin tyhjenisi luonnollisesti...

(*) masu tuntuu kyllä aikamoisen kireältä. Koosta tulee kommenttia sekä isoa että pientä, riippuu milloin on viimeksi kommentoijaa nähnyt.. alakäyrillä edelleen mutta johtuisko tuosta kun on poikittain masussa. Viikon päästä on vasta neuvola ja oma täti paikalla niin täytyy kysellä asennosta tarkemmin silloin.
Muutenkin siis masu ollut tosi pitkään alhaalla, ei mun mielestä ole ollut ylhäällä ollenkaan. Kiloja kertynyt kutakuinkin saman verran kun esikosta vastaavilla viikoilla ja hän oli syntyessään 3115g/50cm. No lapsen isäkin on juuri 170cm ja rapiat päälle :)

Nyt vois mennä katsomaan nurmikon tilanteen ja sen jälkeen sohvalle lepoon. Hyviä vointeja kaikille :wave:

mp ja kirppunen 33+0 Poksista :heart:
 
Pakko pikana kommentoida:

Menninkäistyttö kirjoitti
Tänään on ollu taas huonompi päivä kipujen suhteen, en tiedä onko nää niinkään supistuksia, mutta sellaista menkkamaista jomotusta on alavatsalla koko ajan ja se säteilee myös reisiin asti.
Minulla nimittäin kesti esikoista tehdessä tosi kauan tajuta, että nimenomaan ne menkkamaiset jomotukset jotka säteili reisiin oli niitä oikeita supistuksia. Sitten jossain vaiheessa mies hoksasi kellottaa, että ne "menkkakivut" tulee tasan 4min. välein... :eek:

Ensikertalaisena ja napakoihin kuukautiskipuihin tottuneena sitä varmaan odotti jotain muuta. Mutta siis olisin sitä mieltä, että supistuksia ovat.

Neuvolassa oli kaikki ihan ok. Mitä nyt hemoglobiini 111... :( Rautaa olen kuitenkin syönyt jo tosi kauan. Raivotarjontaa epäili terkkari. Mutta varmistetaan kuulemma vielä sillon vikalla lääkärikäynnillä.

Papupata & Pikkis
 
Heippa taas pitkästä aikaa! :wave:

Tervetuloa uusille! :flower:

Anskulille ja ponille kovasti voimia jaksaa lepoa!! :hug:

Sannimarjalle jaksamista epätietoisuuteen!! :hug:

Muuten vaan kaikille pahoinvoinnista,kivuista ja suppareista kärsiville :hug:

En enää muista,kuka kyseli kääntöyrityksestä.Itsellä ei oo kokemusta,kun molemmat pojat on ollut jo aikasin päät alaspäin.Nyt tämä pikkuinen istuu kuin tatti mahassa,eikä vielä ainakaan oo kääntynyt.Mulla on istukka etuseinässä,joten kääntöyritys on varmaan mahdotonta.Enkä ehkä edes suostuis siihen,vaikka oliskin takaseinässä.Perätilassa olevaa lasta en synnytä,sanovat Taysissa sitten mitä vaan.Jos vauveli ei käänny(kovasti toivon,että kääntyis),niin saavat kyllä sitten leikata.Tosin vauvan pitäs käsittääkseni pystyä kääntyyn noin viikolle 36,joten onhan tässä vielä aikaa.

Uimassa oon käynyt joka päivä ja monta kertaa.Tulehdusriskiä ei ole,jos sisäsuu on kiinni.Elikkä saa ihan rauhassa uida,kunhan sisäsuu on kiinni.Olisin tullut hulluksi,jos en sais näillä ilmoilla uida.

Saikulla oon ollut nyt viikon supisteluiden takia,ja on ollut kyllä suotuisa vaikutus.Välillä liitoskivut on ihan hirveitä,ettei pysty käveleen.Selkä on alkanut vaivata ja välillä totaalinen uupumus.Että piisaa näitä vaivoja täällä osotteessakin.

En muista muuta kommentoitavaa,joten hyviä unia kaikille! :wave:

Heppuli ja Kerttu 30+4
 
Mä oon kanssa huomannut saman täällä näitä tekstejä lukiessa, että tosi monella on ihan samoja vaivoja mitä muillakin :D Ei siis sillä, että se olisi jotenkin hyvä asia, että on vaivaa jos jonkinmoista, mutta saa tukea ja voi kysyä neuvoja muilta =)

Toi mahanmuljumisjuttu oli päivän paras! :LOL: :LOL: :LOL: Luin monta kertaa läpi vedet silmissä. :LOL: :LOL: :LOL:

Mä oon käynyt kyllä uimassa sedä joessa, järvessä että ihan meressäkin :ashamed: Pitäisiköhän lopettaa? Ei oo mieleenkään tullut mikään tulehdus :ashamed: Tuntui vaan, ettei jaksa hirveen kuumien ilmojen aikaan, jos ei saa jotain viilennystä. Tosin suihku olisi varmaankin ajanut ihan saman asian... :whistle: Hyvää vointia kaikille! Pysykäähän vielä kasassa :wave:
 
:hug: kaikille joita supistelee ja jotka muuten kärsii kaiken maailman vaivoista..

Mulla meni kylkiluu tai joku lihas sieltä välistä kun yskin huonossa asennossa, ja se vaivaa |O
Toissayönä ihmettelin mitä tää vauva puuhailee, ja jotain se teki, koska mun maha kasvo huomattavasti, ja nousi ylöspäin.. samalla kyllä painaa myös alas enemmän :/
Mua ei supistele, mutta muuten olo on raskas ( kiloja lähti 6, ja nyt on tullu 8, eli 2 kiloa lähtöpainoon lisää ) . Nukkuminen on aika hankalaa lonkkakipuilujen ja tän kyljen takia.

Uimassa en oo uskaltanu käydä, en oikeen tiiä miks, mutta ei täällä meillä oo ollu niitä helteitäkään, että ei oo ollu kovaa tarvettakaan päästä uimaan..

Neuvola oli viikko sitten, ja huomasin, että seuraava on vasta kolmen viikon päästä.. kuukauden väli siis, vaikka pitäis olla 2 viikon välein.. No, oma th on lomalla, pitää sit käydä sijaisella jos tuntuuu siltä..

Hyväsetti 31+1
 
Pikaisesti kommenttia uimiseen. Jonkin verran arastelen, mutta on sitä kuitenkin pariin kertaan tullut järvessä pulahdettua. Meillä esikoinen on sellainen vesipeto, että sen kanssa pitää käydä ja harvoin säilyy ainakaan täysin kuivana.

Kremppoja ei oo pahemmin, mutta supistelee kyllä nyt selvästi enemmän kuin esikoisesta. Esikoisesta ei tosiaan ollut supistukseksi tunnistettavia kuin n. 1 vko ennen synnytystä. Nyt sentään on vielä melkein 1½kk laskettuun aikaan...

Öitä kaikille!

Vetku ja Ruttunen 33+1
 
papupata78: Aa.. Mulla ollu nuita menkkamaisia jomotuksia jo pari kolme viikkoa, eipä ole käynyt mielessäkään, että suppareita vois olla :eek: Oon kyllä niiden takia käynyt lääkärissä aina kahden viikon välein, että on katsottu mikä alakerrassa on tilanne, mutta ei lääkärikään ole maininnut, että voisivat olla suppareita.

Olo alkaa olla hankala. painoa tähän mennessä tullut 18kg, ja voin kertoa, että tässä huikean pitkässä 160 cm varressa niin alkaa jo tuntua.. Normaalisti kun painan sen 55 - 60kg, niin olo on ihan hirveä. Joku puhu tuolla aikaisemmin, että kenkien laitto alkaa tuntua epämukavalta, mie oon käyttäny crocseja jo heti toukokuun alusta, kun mitkään muut kengät ei yksinkertasesti mene jalkaan / jos meniskin niin en pystyis niitä ite laittaan.

Tukivyön kävin hakemassa neuvolasta lainaan, kun alaselkä alkaa sanoa sopimusta irti. Ei edes sitä vertaa pysty seisomaan ilman hitonmoisia kipuja, että pyykit laittaisi kuivaan.. Huoh.

Jännä muuten tuo sf-mitta, täällä meillä sitä ei ole otettu kuin kaksi kertaa. ekan kerran muistaakseni viikoilla 22, ja nyt sitten viime viikolla otettiin. Eikä siitä ole oikein mitään edes puhuttu :eek: Alakäyrillä täälläkin mennään, näiden kahden mittauksen perusteella.

Täällä on vauvan vaatteet nyt pestynä ja leipattuna hoitopöydän laatikossa ja pinnasänky koottuna. Aluksi oli tarkoitus, ettei vielä laiteta, mutta mulla alko pelottaan, että jos vointi tästä kovin huononee, niin myöhemmin en enää kykene mitään laittamaan :/ Onpahan nyt ainakin valmiina.

Siinäpä se. Vaivoja vaivan perään täällä :snotty: :whistle:

Mukavaa päivää kaikille!!

Kiira + masuasukki 33+5
 
Hyväsetti Olisko sun vauva ollut aiemmin poikittain ja nyt kääntynyt oikein päin, jos maha kerran nousi ylöspäin?

Kiira- Mä niin tiedän ton tunteen, mulla tuli esikoisesta 27kg kokonaisuudessaan ja mulla pituutta on 152cm! Mun selkä oli jo puolesta välistä saakka ihan hajoamispisteessä ja muutenkin eläminen oli tosi hankalaa. Nyt onneksi ihan erilainen raskaus, painoa tullut vasta 9kg, vaikka tietoisesti en ole tehnyt mitään erilailla. Paljon tsemppiä ja jaksamista sulle!! :hug:

Mulla on ollut kaksi päivää "lomaa". Mies otti lapsen ja koiran toissapäivänä ja ne lähti mökille. Ensin oli ihan surkea fiilis, kun en ole ollut lapsesta erossa paria tuntia kauempaa, mutta olen kyllä nauttinut! Ensinnäkin se, että olen nukkunut kaksi yötä putkeen hyvin, ensimmäistä kertaa melkein puoleentoista vuoteen! Kyllä huomaa jaksamisessa, että on saanut nukkua hyvin. Meillä siis esikoinen edelleen heräilee öisin, vaikka onkin hyvä nukkumaan. Saa nähdä miten jaksaa sitten kahden heräilijän kanssa...

Jokohan kehtaisi mennä ajamaan nurmikkoa? Ehkä mä odotan tonne ysiin, niin en kaikkia lomalaisia herätä naapurustossa :D Jaksamista kaikille mammoille! :)

-dask ja typy 31+1
 
Shuri : On näköjää kyllä eroja noissa käytännöissä ton isyysloman kanssa jos työsuhde kestänyt vähän aikaa. Ainoastaan pekkaset ja muutaman lomapäivän saa siinä kohtaa sitte pitää. Mut tää onkin tosiaan niin hassu kun se laskettu on just kun kestänyt 6kk. Riippuu niin paljon alan työehtosopimuksesta.

Endotar: Mä en kyl tota puolta aatellukaan. Mutta tässä tapauksessa olisi just hyvä jos sen isyysloman saisi pitää heti synnytyksestä kun on toi pienenpieni esikoinenkin. Ja itestäkin olisi mukavaa jos olisi apua enemmän kun tulee laitokselta. Mutta, onneks meijän äiti asuu lähellä....

Mä olen kanssa toistaseksi uinut järvessä.. Itekin mietin samaa, et kuinka kauan uskaltaa...

Hullunlailla nykyään analysoin vauvan liikkeitä, että kuinka päin siellä ollaan. Tuntuu, että edelleen ois poikittain...

primrose 34+2
 
Jaksuja supistelijoille! :hug: Onneksi kaikilla tässä porukassa alkaa olemaan jo viikot yli kolmenkymmenen, joten ihan pikkukeskosia ei olisi enää tulossakaan. Toivotaan silti, että vauvat viihtyvät masuissa vielä lähelle syyskuuta. Miun veikkaus ekan syyskuisen syntymäpäiväksi on 2.8.

Uimassa olen käynyt järvessä edelleen, mutta en varmaan enää elokuun puolella viitsi uimaan mennä. Edellisessä raskaudessa paikat olivat pehmenneet jo ennen viimeistä lääkärineuvolaa (rv 36+6), joten sen takia en viitsi alkaa riskejä ottamaan.

Harkkasuppareita ja tuskaista oloa on alkanut ilmestymään tännekin. Masu tuntuu jo aika isolle ja kömpelölle, ja liitoksiakin särkee. Neuvolassa sf-mitta oli 31cm rv 32+0, joten yläkäyrää kasvetaan tällä hetkellä, mutta neuvolatäti veikkasi, ettei mittaa enää tule kuin pari senttiä ja sitten mennään taas käyrällä alaspäin. Esikoisesta sf-mitta oli isoimmillaan rv 34 ollen 34cm (vauva perätilassa vielä tuolloin), joten tuon mitan yli tuskin mennään nytkään. Ja tuosta tuli mieleeni, että täällä olisi ulkokäännöstä yritetty rv 36-37 etuseinämäistukasta huolimatta, ellei esikoinen olisi itse ymmärtänyt masussa kääntyä rv34+.

Painoa miä olen kerryttänyt tähän mennessä 10.2kg, josta nyt viimeiset kilot tuli näiden helteiden takia.. Turvotusta on siis alkanut tulemaan oikein urakalla :( Muuten onneksi olo suht ok edelleen.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Jonspe ja Lilliputti 32+3
 
Täällä takana yks tuskainen yö. Piti kävellä välillä, kun suppareita tuli vähän väliä ja olivat kipeitäkin välillä. Toivottavasti ei vielä kuitenkaan synny :whistle: Vauvasta ja sen asennosta en osaa sanoa enää yhtään mitään :ashamed: Tuntuu, että olisi poikittain, kun potkut tuntuu kyljessä. Välillä ne tuntuu kuitenkin alhaalla ja välillä ihan ylhäällä. Selvinnee ensi viikolla, kun menen neuvolaan taas :whistle: Lääkäri katsoo samalla ultralla, niin tiedetään asento.

Mulla on kahden aiemman lapsen vaatteet vielä viikattuina äippäpakkauslaatikoissaan. En oo jaksanut alkaa turhaan purkamaan niitä sieltä pois. Kunhan selviä, että kumpi syntyy, niin sitten etsitään tyttövaatteita tai poikavaatteita :D

Huomenna pitäis siivota koko kämppä perusteellisesti. Villakoiria riittää :snotty: :whistle: Mies ei oikein innostunut ajatuksesta, mutta en osaa olla enää siivoamatta. Viikkokaupalla oon vaan lykännyt ja lykännyt sitä ja kuitenkin kivempi, että on puhdasta sitten kun vauva syntyy :heart: Sen jälkeen ei ainakaan oo aikaa eikä energiaa siivoilla pahemmin :D

Lähdenkin tästä lasten kanssa aamu-uinnille =) Jaksuja kaikille suppareista kärsiville :hug: Ja hyvää viikonloppua kaikille! :hug:
 
Smur-ffi Eikös sulla ollut paikoissa tapahtunut jo aika lailla muutoksia? Anteeksi, kun mietin, mutta eikö kannattaisi jättää ne siivoukset jo miehelle? Minulla on myös se käsitys, jos paikat ovat auenneet niin tulehdusriskin vuoksi uimista olisi vältettävä. Koitas lepäillä, jotta saat supparit rauhoittumaan ja vauvan jatkamaan masussa vielä. :)

Nyt syömään muksut ja perhetyötekijä saapuivat syömään ulkoleikeistä.
-Poni 32+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Täällä takana yks tuskainen yö. Piti kävellä välillä, kun suppareita tuli vähän väliä ja olivat kipeitäkin välillä. Toivottavasti ei vielä kuitenkaan synny :whistle: Vauvasta ja sen asennosta en osaa sanoa enää yhtään mitään :ashamed: Tuntuu, että olisi poikittain, kun potkut tuntuu kyljessä. Välillä ne tuntuu kuitenkin alhaalla ja välillä ihan ylhäällä. Selvinnee ensi viikolla, kun menen neuvolaan taas :whistle: Lääkäri katsoo samalla ultralla, niin tiedetään asento.
kuitenkin kivempi, että on puhdasta sitten kun vauva syntyy :heart: Sen jälkeen ei ainakaan oo aikaa eikä energiaa siivoilla pahemmin :D
Oisko sun vauva niinkun meillä...? Pää alaspäin, selkä mun vasemmalla puolella mahaa, peppu navan kohalla ja jalat potkii oikella kyljelle? Siis pää alaspäin ja ihan mutkalla muuten, L- kirjaimen mallisesti niinku mut väärinpäi... (tajusko kukaan :D )

Jos noin kipeitä on supparit niin neuvoisin minäkin jättämään siivoilun ja ehkä uimisenkin? Lepoa suosittelen! :) Tosin ymmärrän, että haluat siivota ennenkun vauva tulee, meillä ihan sama juttu... siivota pitäis, mutta en oikein saa/ jaksa...

( * ): Kontrollissa käyty ja kaikki ihan jees. Lepäilyä suosittelivat edelleen ja isompien askareiden ja liikunnan jättämistä.. En paljon kyllä jaksaiskaan sen puoleen :D

Vaivoja on täälläkin, painontunnetta, suppareita ja vihlontaa jne, niinkun aika monella muullakin. ;)

Mulla kasvaa sekä maha, että vauva keskikäyrällä ja tällä hetkellä SF- mitta 27cm ja vauva n. 1750g eli 3,5kg (syntymäpaino) käyrällä :heart:

"Iloisena" yllätyksenä sain kuulla, että mies nyt 3 viikonloppua kiinni, eli joudun viettämään melkein kokonaisen kuukauden YKSIN ja tässä "tilassa" :eek: Huoh, ei kuulosta kovin houkuttelevalta, onneks äiti on luvannu autella...

Kaippa tää tästä, LA lähestyy kovaa vauhtia :) :heart:

Lara 30+1

MUOKS! Viikot onkin siis jo 31+1 :D
 
Tulin poksumaan, 33+0 :heart:

Kovasti tuntuu olevan vaivoja monilla, onneksi itse päässyt vielä kohtuullisen vähällä, mitä nyt silloin tällöin supistelee harmittomasti, ja vihloo alapäätä. Täällä vaavi puskee kovasti pyllyä tissejä vasten, aika mielenkiintoisen tuntuista. Selkeästi viihtyy kuitenkin pää jo todella alhaalla, kun hikka tuntuu aina samassa paikassa ja melkein nivusissa :)

Voimia kaikille ja kaikkiin vaivoihin, onneksi ei ole pitkää aikaa enää, ennen kuin on nyytit sylissä!

Katrin ja mini
 
Kävin ostamassa Prismasta semmosen ergorapido imurin. Miks en oo ennen keksinyt, että semmosiakin on olemassa :eek: Ihan paras! Yhdellä kädellä kun vetelee pitkin lattiaa, niin lähtee villakoirat :LOL: Eikä tarvii raahata painavaa imuria perässä. Ikkunatkin sain tänään pestyä, SISÄPUOLELTA :LOL: Hyvin näkee läpi vielä, niin en jaksanut alkaa availemaan niitä. Ikkunan pesu on raivostuttavaa :kieh: Mä vihaan sitä!

Meillä on tuolla saunaosastolla alakerrassa uima-allas. Jäätävää vettä siellä on, tai ainakin hyvin paljon viileempää kun meressä tai järvessä. Siellä oon nyt käynyt uimassa. Ehkä pitäis tosiaan lopettaa kokonaan :ashamed: Kaikille vielä :hug:
 

Yhteistyössä