Syyskuun tulokkaat 2010 **** Huhtikuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

Tosi monet tuntee liikkeitä selvästi.. Mutta onneks on muutamia semmosiaki joilta on liikkeet välillä hukassa.Mä luulen tuntevani niiät aina sillon tällön, mutta on ne niin pieniä vielä, että sitten aattelen, et ne onki jotain muuta. Luulis vain, että tuntuis jo selvemmin, kun kuitenki kolmas jo meille tulossa.
Teillä on vielä aika pieniä lapsia niin onko teillä tuoreessa muistissa missä vaiheessa liikkeet alkaa tuntumaan myös mahan päältä?


Mulla flunssa vaivaa ja hirvee päänsärky. Pakko oli ottaa särkylääke..

Hyväsetti ja Pöpö 16+6
 
Moikka!

Mieliteoista Nyt tämän raskauden aikana on tullut pieni himo aurajuustoon. Kaikki missä on aurajuustoa, on ihan mielettömän hyvää. Sitähän ei vissiin saisi kamalasti syödä mutta jos silloin tällöin syön, niin ei siitä haittaa voi olla.
Ja sit toinen ihanuus on majoneesi!!! Pakko laittaa leivän päälle majoneesia. Ihan tosi hyvää ja niin epäterveellistä :kieh:
Ei mitään kamalan kummallisia mielitekoja siis.

Hyväsetti Yhtään en muista, missä vaiheessa liikkeet alkaneet tuntua ulospäin vaikka edellisestä raskaudesta ei tosiaan kauaa aikaa ole. Ehkäpä joskus 20+ viikoilla.

Primrose On mullakin välillä sellaisia päiviä, milloin ei liikkeitä oikein tunnut. Ja sit taas joinakin päivinä niitä tuntuu koko ajan. Kyllähän sitä odottaa, että liikkeet voimistuu ja tulee jokapäiväiseksi, mutta rauhassa odottelen, en huolehdi liikoja.

Vaunuista Teille, jotka painitte vaunuongelman kanssa niin voin antaa sellaisen vinkin, että ei kannata ostaa niitä kaikkein halvimpia vaunuja vaikka olisikin kuinka hyvännäköiset tahansa. Me ostettiin esikoiselle uudet vaunut, jotka maksoivat 350?. Ne näyttivät ja kuulostivat ihan tosi hyviltä ja näppäriltä mutta olivatkin käytössä tosi huonot. Sen takia jouduttiin nyt ostamaan uudet rattaat ja kyllä harmittaa, ettei samantien laittanut rahaa niihin vaunuihin, niin ei olisi vajaan vuoden käytön jälkeen uusia ostaa. Nyt ostettiin nyt uusiksi rattaiksi siis Emmaljungat vaikka maksoivatkin aika paljon. Niistä tiedän, että tulevat kestämään.

Nyt tekemään itselleni majoneesileipiä :p

Aplo ja Pikkutyyppi 16+6
 
Minä aloin tuntemaan liikkeet esikoista odottaessa rv:lla 20. Tuntuivat heti myös mahan pinnalta,joten mies pääsi myös kokeilemaan saman tien. Nyt en ole tuntenut liikkeitä vielä. Vaikka kovasti olen odotellut... Voisivat kuitenkin jo hyvinkin tuntua, menossa rv 17. Viime raskaudessa tunsin ekat liikkeet aina illalla nukkumaan mennessä kun rauhoituin selälleni sänkyyn. Silloin antoi Papu (esikoisen tekonimi) itsestään kuulua. Oi niitä aikoja :heart:

Papupata ja pikkarainen
 
Liikkeistä: liikkeitä on tuntunut muutaman viikon, nyt ne on muuttuneet oikein selviksi ja sellaisiksi kunnon potkuiksi, ei pelkäksi kutitteluksi.

Vaunuista: oltiin päätetty , että koitetaan käytettynä katsoa, koska esikoisen kanssa ainakin käyttö oli lähinnä parvekkeella nukkumista. Matkarattaita tuli sitten käytettyä enemmän.
Tein megahyvän löydön tuolta markkinapuolelta viikonloppuna ja ostin pari kertaa käytetyt Brio yhdistelmärattaat 135 eurolla! Olivat tosi hyvässä kunnossa, käytännössä en löytänyt niistä mitään käytön jälkiä. Mäihä :whistle:

Mousse 19+2
 
Meillä on huomenna rakenneultraan aika, vähän jännittää, saa nähdä mitä sanovat ja kertovatko meille sukupuolen :D

Mousse, huomasin just että me ollaan melkein samalla päivällä menossa :D

Mirot 19+3 :heart:
 
Moikka kaikille!

Eipäs ole tullut vähään aikaan kirjoiteltua, lukenut olen kyllä, paljon on taas tullut tekstiä. Minä olin viime viikon talvilomalla, ja paljon tuli puuhailtua, ihana kun ei ollut kiire minnekään!

Nyt tosiaan odotellaan ensi viikon rakenneultraa. Ei kauheasti onneksi jännitä, kun käytiin jo pari viikkoa sitten siinä kontrolliultrassa, ja siellä oli kaikki hienosti. Toivottavasti pikkuinen suostuisi vähän valottamaan, kumpaa sorttia hän mahtaisi olla :) 4D-ultrasta täällä oli ollut juttua, me harkitaan kyllä siinä käyntiä, on se kuitenkin niin paljon tarkempi, ja siitä saa kivaa kuvamateriaalia :D

Täällä on nyt parin viimeisen päivän aikana alkanut mahassa sellainen meno ja meininki, että välillä ihmettelee kuinka pieni edes jaksaa! Hienosti tuntuu liikkeet kyllä, välillä on vähän hiljaisempaa, mutta kyllä päivittäin joku muksahdus aina tuntuu. Se on kyllä tosi kiva, ei tarvitse olla koko ajan pelko persiissä, että onko pieni vielä hengissä..

Me ollaan nyt kyllä jo tosi pitkällä! Alkuun tuntui, että se 12 viikkoa on vaikea saada täyteen, ja nyt jo ihmettelen, mihin nämä päivät ja viikot oikein häviää. Tämä ihana kevään tulo ei ainakaan hidasta ajan kulumista, kohta se on jo kesä väkisinkin :heart:

Katrin ja mini 18+5

 
Heipähei taas, pitkästä aikaa :) Taas vain lueskellut, en ole saanut aikaseksi kirjoittaa..

Liikkeistä, täällä tuntuu jo kans :wave: Iltasin kun rauhottuu nukkumaan niin tuntee jo potkuja jos laittaa kädet vatsan päälle :) Ja vauva tuntuu tykkäävän hirveästi Johanna Kurkelan Kaunis mieli kappaleesta, sitä kun kuuntelee niin alkaa kunnon möyrintä masussa :D

Olettekos kovasti tehneet vauvalle juttuja? Mulla on valmiina kahdet villasukat, seuraavaksi tulee samaa sarjaa tumput :) Tekeillä on myös leikkimatto ja pinnikseen petivaatteet. teen siis pussilakanat + lakanat itse, kun kaupan pakkaukset on ihan sikahintasia! Sain 10 metriä erilaisia kankaita ja maksoi hurjat 31e, niistä muutamat pussilakanat tulee :) Teen niitä ihan pienimpiä vain muutamat, ja isommalle peitolle sitten useammat.

Kiira + masuasukki 19+3
 
Hei taas kaikille! Rakenneultra on takana ja tyttöolo muuttui nyt sitten pojaksi :heart: Ihan hämmentynyt olo on vielläkin, mutta hymyilyttää kovasti, ihan sitä niinkuin olisi onnellinen! Ultrassa oli kaikki muutenkin hyvin, jotenkin aina sitä vaan jännittää että jos kuitenkin jotain erikoista löytyy, joten on tosi hyvä ja helpottunut olo.

liikkeistä olen tuntenut nyt liikkeet voimakkaampina jonkinaikaa, etenkin autossa ollessa ja kun makailen sohvalla tai sängyssä. Viellä hetki sitten ihmettelin että eikö niitä nyt ala tuntua ihan kunnolla, kun kaikki muutkin jo tuntevat-ja yks kaks oho, niitä alkoi tuntua ihan jatkuvasti!

4D ultraan ollaan menossa Kaarinaan, viellä en ole tilannut aikoja, mutta olen seurannut nettitilauskaavaketta, ja ihan kivasti sieltä aikoja tuntuu saavan. Ajoissa kyllä tilaan, ajattelin että viikko 23 voisi olla hyvä.

Ihania kevätaurinkopäiviä kaikille!
Kiskii ja napero 19
 
Tervehdys täältäkin :)
Oma vointi ollut melko mukava nyt, kun olen perus elämisentahtia hidastanut selvästi niin supparit pysyneet kurissa. Nyt alkaa jo sisäistää hitaamman kävelyvauhdin, eikä vahingossa ryntäile.

Olimme Helsingissä päin työmatkalla. Käytiin Sellossa pyörimässä, kun odotettin yhtä tapaamista. Siellä on ihania lastenvaateliikkeitä. Harmitti, kun se ihan varmaksi tiedä vauva sukupuolta niin ei oikein uskaltanut mitää ostaa. Muutamia unisex vaatteita vain. Onhan meilla kahdelta lapselta jo paljon valmiinakin, mutta uutta tahdon aina ostaa myös :)

Poni 18+1
 
Oletteko ostaneet jo paljon vaatteita? Me ei olla ostettu vielä mitään :snotty: Pari kertaa olen vauvaosaston läpi kävellyt, mutta mitään en ole ostanut. Eikä ole edes tehnyt mieli ostaa mitään.
Kai se on kohta mentävä pakolla sinne kauppaan. Normaalisti shoppailen ihan intopiukeena kaikkea, esim. koirille petejä ja pantoja jne. mutta nyt ei ole yhtään sellainen vauvashoppailu fiilis iskenyt.

Tai ehkä laitan vaan rahaa sivuun ja ostelen kesällä kun on paremmin aikaa, lomalla sitten :D

Huomenna lähtö 5 päivän välimerenristeilylle, ihanaa! Mulla ei ole mitään käsitystä miten selviydyn siellä ruokailusta, kun mitään ei saa syödä. Mistä niistä tietää, onko pastötoituja vai ei?
 
Huomenna on rakenneultra enkä malttais enää odottaa yhtään että näen siellä pikkuisemme :heart: Ensimmäinen toive ultraa ajatellen on tietenkin se että vauvalla on kaikki hyvin.Eli terve ja kasvanut niinkuin pitääkin eikä siis muutakaan hälyttävää.Toinen toive on sit se sukupuolen kuuleminen =) Kumpikin vaan käy mutta oishan se jännä tietää kumpi tuolla potkiskelee.Poikaa yhä enempi epäilen,mutta en ole varma ennenkuin vauva syntyy =)
Liikkeitä tuntuu nyt ihanasti päivittäin vaikka pitkään jouduinki niitä oottaan.Makuulla ollessa iltasin tuntuu mutta yhesti tuntu jo kunnon potkut istuallaankin.
Painoa mulle on tullu n.3kg mut se ei haittaa ku oon oikeesti vähän alipainonen,niin ompahan vähän kulutettavaa sit ku imettää :D
Vaunut meillä on emmaljugan yhdistelmät.Tarkempaa mallia en muista mut sillon ne oli ainaki kalleimmat mitä emmaljungalta löyty(jos ei lasketa "sport" mallia.se oli vähän kalliimpi).Nuo on niin huiput vaunut et yhä valitsisin nuo jos uudet ostaisin.Emmaljungan sisarusrattaat taas.. No ne on kyllä tukevat ja lapsillakin on tilaa istua,mutta aivan taju painavat ainaki talvikeleillä.Sillon ei paljo haluttanu lenkille niiden kans lähtä ku ne tökkäs eka loska/lumikasaan ja tuntu etteivät liiku mihinkään.Tietenki vaikuttaa myös minkä ikänen sisarus siellä istuu vauvan kans.Leveys on sit toinen miinuspuoli.Nuo ei mahu edes kaikkien kauppojen/liikkeiden ovista sisään ja esim meidän kodinhoitohuoneen ovesta ei myöskään.Eteinen ku meillä on pieni niin kärryt valtaa sen lähes kokonaan.Muuten kyllä tosi hyvät ku on suojanen vauvan ja isosisaruksenki niissä nukkuu ja tänään ku oli pakottava meno just päiväuniaikaan ja 4v oli aivan poikki niin 2v ja 4v nukkuivat niissä =) Mutta kevyet ne ei kyllä ollu ku 4v istu kyydissä :D Huh!
Musta on ihanaa ku nyt on lähes kaikki valmiina ja saa panostaa siihen sitteriin ja turvakaukaloon.Vaikka muistan kyllä ku oli ihanaa esikoiselle ostaa kaikki uutena,mut nyt tilanne onkin eri eikä ois ees rahaa ostella kaikkea ja onneksi ei tarvikkaan.Vaatteita en oo ostanu ku sen yhen valkosen podyn ja housut.
Ostelen varmaan sit jos sukupuoli kuullaan,mut en liikaa sittekään.
Onnittelut kaikille jotka oli saanu hyviä ultra kuulumisia :flower: Oli kiva lukea niitä ku itelläkin se huomenna edessä =)
Huomista odotellen
Rakkaudesta äiti ja Aarre 20+2
 
Moikka vaan täältäkin :wave:

Eipä tässä kerkeä kovin tänne kirjoittelemaan kun on koulu ja perhe+ vähän töitäkin jossain välissä... No mutta paljon on jo ihmiset käyneet rakenne ultrissa. Meillä on vasta ens torstaina.
Eilen kävin neuvolassa ja painoa tullut koko aikana nyt 0.9kg, mutta hyvä että ei enempää kun oli jo ennen raskautta edellisiä jäljellä... Kyllä tuota kerkeää kertymään kuitenkin ihan omiks tarpeiks.
Alkoi hiukan mietityttämään tuo vaavin koko taas kun terkka mittasi tuon vattamitan ja oli jo huimat 18cm häpyluusta siis kohdunpohjaan ja viikkoja on nyt, tai eilen oli tarkalleen 19+ 3 eikä tuo lukema kyllä käyrille mahdu... Ei mulla koskaan ole aijemmin näin ajoissa mitattu mut nyt mittas kun niin vatsa jo kasvanut. Onneks saa sitä koko arviota sitten tarkemmin ens viikolla.
Kaikki muuten oli ihan ok ja mielikin nyt reipas, energiaa riittää hyvin!

Kaikille hyviä vatsankasvatteluita toivottelee Mirkkuli ja vaavi 19+4
 
Heipä hei!

Kaipaisin jotain piristystä itselleni ja mietin, et kävisin kampaajalla laittamassa kutrit kuntoon. Käyn tosi harvoin, ehkä kaks kertaa vuodessa ja otan sit helahoidon eli leikkauksen ja värjäyksen raidoilla. Nyt kuitenki törmäsin sellaiseen asiaan, ettei hiustenvärjääminen olis turvallista raskausaikana? Mitä muut on tästä mieltä? Mä lueskelin kyllä aiheesta ja jakaa mielipiteitä kovastikin. Haluaisin tietää kokemuksia ja ajatuksia aiheen tiimoilta.

En tietenkään millään tasolla tahtois ottaa mitään riskejä mutta onko hiusten värjäys oikeasti riski? Etenkin jos sen tekee tosi harvoin ja ammattilaisen käsittelyssä.

Tulee vaan mieleen, että miten tää voikin olla näin vaikeaa välillä :D Jotkut sanoo toista ja toiset sanoo päinvastaista ja kyseessä on kuitenkin oma lapsi. Tosin jos uskois kaikki jutut ni ei varmaan pystyis tekemään yhtään mitään, syömään yhtään mitään tai laittamaan itseensä yhtään mitään kosmeettisia aineitakaan. En tiiä, auttakaa mua :D Mun oma järki ei vissiin enää riitä :D

Sannimarja ja Nöpö 17+5
 
:wave:

Onnittelut kaikille ultrasta hyviä kuulumisia saaneille. :flower: Moni onkin jo käynyt rakenneultrassa, itsellä olisi vielä melkein 3 viikkoa odottelua.

Sannimarja Mie oon värjänny, vaalentanu ja ottanu permiksenkin odotusaikana eikä noista ainakaan omasta mielestäni oo ollu mitään haittaa. Ihan normaaleja lapsia on tullut. :D Oon myös monelta kampaajalta tuosta kysellyt ja ovat sanoneet että on ihan turvallista värjätä hiuksia vaikka oliskin raskaana.
Tottakai jokainen tekee omat päätöksensä, mutta en usko että tuosta oikeasti mitään haittaa on. :)

Vaatteista Mie odottelen että josko selviäisi sukupuolta tuolla rakenneultrassa, niin sitten voisi ajatella että ostaa jotain vaatteita. Ihan sen takia, että tytöille on mielinmäärin kaikkea vauvavaatetta vielä tallessa, mutta pojalle taas joutuu ostamaan kaikki. :)

(.) Potkuja tuntuu ja nuo inhottavat repäisykivut vaan pahenee. Lisäksi jalat on kokoajan kipeet ja kauheita suonenvetoja tulee työpäivien jälkeen. Onneksi ei olisi enää kun ihan muutama viikko noita töitä jäljellä, sitten varmaan helpottaakin kun ei tarvitse niin paljon seisoa.

Hyviä vointeja kaikille toivottelee

AngelEyes ja vaava 18+0
 
Pakko kommentoida tohon Sannimarjan tekstiin. Mulla siinä mielessä omakohtasta kokemusta tosta, kun kampaajana olen työskennellyt. Eli olen tukkaani ihan samalla tavalla värjännyt odotusaikana kuin muullonkin (ja kampaajana siis ehkä vähän useamminkin ;)). Ja ottaen sen huomioon , että minä odotusaikana altistuin siis kaiken maailman väriaineille ja permisaineille, niin ihan terve tyttö sieltä tuli. Kampaamon asiakkaathan ei missään nimessä edes kauaa ole tekemisissä noitten aineiden /hajujen kanssa. Joten sanoisin näin omakohtaisella kokemuksella, että ihan rauhassa voi mennä kampaajalle :)... Mutta jännästi tuokin näköjään noita mielipiteitä jakaa...

primrose 20+1 (jee, puolimatkassa :) )
 
Sannimarjalle mä kysyin edellisessä raskaudessa neuvolalääkäriltä asiasta ja vaikka lääkärimme on tosi miellyttävä tuli sellainen olo, että voi miten tyhmiä mä kyselen. Lääkäri neuvoi olemaan uskomatta nettikirjoittelua ja miettimään ns. maalaisjärjellä, montako kampaajaa/parturia on naisia ja moniko heistä on äitejä, suurin osa. Tilastollisesti he eivät poikkea millään tapaa terveiden tai sairaiden lasten syntyvyydessä. He eivät ole sairaslomalla ammattinsa ns. haittatekijöiden (aineiden) vuoksi. Lääkärin mukaan näissä ns. nettikirjoitteluissa on sen verran perää, että väriaineet ym. sisältävät jotain aineita (en muista mitä), jotka saattavat olla haitallisia suurissa määrin, muttei kukaan sellaisia määriä saa, ei edes itse kampaajat, jotka tosiaan ovat jatkuvasti ko. aineiden kanssa tekemisissä. Ja onhan tomaatissakin sitä jotain "myrkkyä", eikä sekään ole kielletty. En muista tomaatinkaan määriä, mutta se oli jotain tyylin, jos syö 10 kg päivittäin niin saattoi aiheuttaa jotain. Lääkärin kanssa käymäni keskustelun jälkeen olen ihan huoleti värjännyt hiuksiani ja ihan terve poika syntyi :)

Omaa napaa, tällä viikolla oli rakenneultra. Kaikki oli tosi hyvin, vauva vastasi täysin viikkoja eli oli silloin 20+0. Meille syntyy ihanainen toinen poika :heart:
Positiivisena yllätyksenä sairaalassa oli 4D ultra, kätilö ultrasi väliin 2D:nä ja välillä 4D:nä. Kun kaikki rakenteet oli katsottu läpi, kätilö esitteli meille vauvaa niin 2 kuin 4D:kin. Pojalla on ihan isänsä nenä ja veljensä kasvot silhuettina. Ihan mieletön kokemus, mä olen niin haltioitunut.

Lauren ja poika 20+3
 
Kiitoksia jo tulleista vastauksista! Totta, että pitää aatella maalaisjärjellä mutta siinä menee yllättäen ihan sekaisin, kun erehtyy selaamaan noita nettikeskusteluja :D Ei varmaan pitäisikään, koska niin paljon kuin on ihmisiä, on myös mielipiteitä.

Onneks kuitenkin voin kysellä tyhmiä kysymyksiä ja saada asiallisia vastauksia! On ihan yllättänyt, kuinka paljon tulee kaikkia kummia juttuja vastaan näin raskausaikana, joita ei tuu edes ajatelleeksi normaalitilassa.
 
Kiira- Mieli tekisi kyllä vauvalle jotain tehdä, mutta toi aktiivinen 1-vuotias pitää äidin tehokkaasti liikkeellä :D Suunnitellut olen kyllä tekeväni fleecestä turvakaukaloon lämpöpussin, kun esikoisella meillä ei sitä ollut, kun hän on syntynyt keväällä, eikä näin ollen sitä tarvinnut. Saa nähdä, saanko aikaiseksi sitä :)

Ihanaa, kun on päässyt jo vähän pihalle hommailemaan. Kauhean tehokasta työskentelyä se ei ole, kun on lapsen kanssa pihassa, mutta vähän olen päässyt haravaa heiluttelemaan sieltä täältä :) Elättelen toiveita, että pääsisin ihan yksinäni pihalle kuopsuttelemaan, kunhan tulee taas aurinkoisia päiviä :) On kyllä ihanaa, kun on oma piha!

1 1/2 viikkoa seuraavaan neuvolaan ja kaksi viikkoa rakenneultraan, ei malttaisi enää odottaa! Vahva tyttöfiilis on edelleen, mutta toissa yönä näin unta, että sain pojan (ja sen jälkeen vielä tytön, vaikken tiennyt odottavani kaksosia...). Toivottavasti ultrassa ei ilmene mitään tollasia ylläreitä, kaksoset olis aika pommi, vaikka olen kuullut, että ekassa ultrassa ei jostain syystä aina huomata toista sikiötä ja kaksosraskaus selviää vasta rakenneultrassa... Poika on toki yhtä tervetullut kuin tyttökin, mutta olen kyllä yllättynyt, jos siellä vehkeet näkyy, kun näin vahvasti tuntuu tytöltä (viimeksi oli vahva poikatunne alusta asti ja poika tuli :) ). Ennen kaikkea toivon tietysti, että vauvalla on kaikki hyvin. Potkuja onneksi tuntuu, niin tietää ainakin elämän jatkuvan vielä :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

-dask ja nro2


 
Voi kun en ehdi kommentoida teijän kirjotuksia!
Me muutetaan ja uuteen asuntoon ei tule nettiä heti!
Muutto auto tulee parin tunnis päästä ja nyt täytyy todenteolla alkaa touhuumaan.
Harjotussupistukset mulla täällä kiusana, vähän joutuu ottaa hitaasti.

Nettiin en siis luultavasti pääse vähään aikaan, ehkä kahteen viikkoon!

Mutta voikaa paksusti!!! Tsemppiä kaikille ja aurinkoisia päiviä! :)

:hug: :)

Lara- ja Nuna rv17+1
 
Hei pitkästä aikaa,
Minäkin otin selvää tuosta värjäämis asiasta taannoin ja taisi olla Hyksin sivuilla kun luin että on turvallista. Itse en värjää kun ei muuten tukka kestä, oon allerginen.

Meillä pieni potkii päivittäin alaspäin ja vatsa alkanut kivasti suurentua. Rakenne uä 29.4 eli vajaa 2vk vielä, siellä automaattisesti 4D, oli jo 12rv niskapoimu uä:ssä kiva katsoa 4D kuvaa. Mulla on kyllä tyttö fiilis, katsotaan miten arvaan. Haluaisin itse saada tietää, mies taas ei joten kompromissi on että ultraaja kertoo jos sukupuoli näkyy.

Varattiin just lennot Englantiin kesäkuussa, sukuloimaan. Jännittää nyt enemmän kuin aiemmin että kaikki menee raskauden kanssa hyvin matkan aikana. Nyt toisaalta myös että tuhkapilvi väistyy...

Kevättä kaikille ja tsemppiä! :hug:
 
Sain taas aikaiseksi kirjautua niin kerrompas sitten kuulumisiakin !

Puhetta ollu ainakin mieliteoista mulla on jo pidempään ollu suolakurkut ja nyt pari viikkoa viinirypäleet.... mut noi suolakurkut on ihan namskis ja jos niitä ei oo jääkaapissa niin tulee tuska :ashamed: Nykyään pitää töissäkin kuljettaa eväänä niitä.... oon päiväkodissa töissä ja siellä iski ihan hirmunen himo kerran kun lapsille tarjottiin ruoan kanssa s.kurkkuja hyvä et sain pidettyy näppini erossa niistä kurkuista :p

Vaunut meiltä löytyy ja ne on ihan uutukaiset ostettiin joskus reilu vuosi sitten kun halavalla saatiin :whistle: ne on oran jovi airit ja oon kuullu et ovat hyvät ....
muuten saadaan aikalailla vauvatavaraa mun siskolta ettei suurempia hankintoja edes tule !

Laralle tsemppiä muuttoon ja Onnea uuteen kotiin :flower:

Vatsa on pullahtanu aika kivasti jo esiin ja oon ihmetelly ku muksut ei oo kyselly mitään vaikken vatsaa juurikaan peittele... kai ne luulee et äippä on vaan lihonu ... me kerrotaan sitten rakenneultran jälkeen ...

Hyvää viikonloppua kaikille !

unikeiju+sisu 17+6 :heart: (huomenna poks poks poksuu )
 
Oi kun alkaa itsekkin vielä intopiukeempana odottamaan tota rakenneultraa kun täälläkin on niitä jo olllut =) Ja onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille.

Itsellä vielä rakenneultraan kymmenen päivää (tuntuu ikuisuudelta)!

Sannimarjalle sanoisin niinkuin kaikille raskaana oleville asiakkaillenkikin, että en ole todennut ikinä hiusväreistä olleen mitään haittaa. Jos on hyvin huolissaan niin voi miettiä haluaisiko laittaa hiukan kevyempää kavyväriä tai raidoittamalla jolloin päänahkaan ei tule kosketusta. Mutta siis itse olen kampaaja ja värjännyt tukkaani ja tosiaan niiden aineitten kanssa kosketuksissa joka päivä eivätkä ne ole haitanneet minua mitenkään. Tosin olen kuullut joillakin hiusvärien käyttäytyvän odottamattomasti raskausaikana.

Minullakin on edelleen vahva poikaolo, mutta oikeastaan kaikki muut veikkaa tyttöä, joten saa nähä.

Olen alkanut ostamaan ekoja ostoksia. Elikkä löysin kivat käytetyt vaunut. Merkiltään Oran jovi nature, joku olikin täällä jo muistaakseni kirjoitellut saman merkin vaunuista. Samalta ostan käytettynä myös turvakaukalon autoon.

Itselleni olen ostanut huuto.netistä kaksi aika isoa vaatepakettia äitiysvaatteita, joissa luultavasti on niin paljon vaatteita, että riittävät koko raskausajaksi =). Täällä on niin vähän kauppoja, joissa myydään äitiysvaatteita enkä minä ikinä kerkiä niitä keskustaan etsimään, että tämä on helppo vaihtoehto. Nyt odotan tulevaa viikkoa kun paketit tulevat kotia.

Mukavaa odotusta kaikille!

Felessa ja kääpiö rv 19 (poks)
 

Yhteistyössä