Syyskuun tulokkaat 2010 **** Huhtikuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

Paljon paljon jaksamista huonoja uutisia saaneille!! :heart: :hug:

Nyt mua alko sit jännittää se rakenneultraan meno.. Toivon sydämeni pohjasta et kaikki on hyvin!! Ainakin potkii aika paljon, ja just tunsin potkun kädelle, kun laitoin käden vatsan päälle :heart: Sydänäänet oli myös normaalit neuvolassa keskiviikkona.

Mulla vatsa kasvanut ihan sikana, ja tuntuu välil et repee.. joten tilasinpa muutamat äitiysvaatteet, kun pakko saada jooku tuki siihen vatsan päälle.

Muuten täällä luistaa oikein hyvin :)

Lätäkkö ja pikkuruinen 19+5
 
Voimia Tiinuliinulle ja Primroselle!

Minullain hiukan huolestunut olo kun meilläkin eilen rakenneultra ja löydöksenä sieltä liian pienet munuaisaltaat sekä liian pienet aivokammiot... :( Saatiin aika kahden viikon päähän uusintamittauksiin, ja lääkäri ja kätilö kyllä lohduttelivat että ei varmaankaan mitään vakavaa, mutta kannattaa tarkistaa kun vauva hiukan kasvaa. Vaikakkin muuten vastasi viikkoja täysin. Silti mielessä huoli... :(

Toivotaan kaikille onnea ja hyviä koetuloksia ja ultrakuulumisia!
 
Voi että, pidetän peukut pystyssä mirkkulille, että kaikki on ok parin viikon päästä,

Mulla on alkaneet supparit tällä viikolla, vähän kun kyykkii tai nousee portaita tai kävelee reippaammin niin johan alkaa. :/
Tänään laitoin tukivyön ja se tuntuu ainakin hieman auttavan. On niin paljon suunnitelmia ja menoja tähän keväälle, että toivottavasti rauhoittuu, ettei tarvitse lepositeisiin laittaa.
:LOL:
 
Ihan nopeasti vain uudesta äitiyspakkauksesta! Aivan ihana!! Taidan sittenkin ottaa sen, enkä rahana... =)

Jaksamista myös Mirkkulille epätietoisuuteen! :hug:



*muokkailen* Harmi vaan, että pakkauksen toppapuku taitaa jäädä syysvauvalla käyttämättä =(
 
Tsemppiä Mirkkulille!

Uusi äitiyspakkaus
miellytti munkin silmää! Kivoja värejä, joita on helppo yhdistellä muihin väreihin ja vaatteisiin. Ruskeet pöksyt, sienibody ja noi keltaiset vaatteet oli erityisen ihania, samoin kun ne kissatumput. Mä oon kyllä kovin tyytyväinen. Ja samapa tuo, vaikkei ihan kaikesta tykkäisikään, pakkaus on silti tosi iso apu.

Sannimarja ja nöpö 18+5
 
Voimia Mirkkulille huolen keskellä. Toivotaan, että kaikki ok parin viikon päästä!

Mäkin kävin kattomas just uutt pakkausta. Näytti kivalta, olin jo hetken et pitäskö sittenkin. Mutta, meillä on kyllä niin paljon vaatetta ettei kyl tarvii. Varsinkin jos kaikki hyvin ja täältä tyttö tosiaan syntyy niin tytönvaatteista ei pulaa:).

Mulla oma fiilis vaihtelee hetkittäin. Jonain hetkenä on tosia apealla mielellä ja miettii kaikkii pahimpii vaihtoehtoi. Mutta toisaalta joskus vaan luotan, että kaikki on kunnossa. Voi kun olis jo ens keskiviikko niin tietäs jo luultavasti enemmän...

Toivottavasti tästä eteenpäin satelis sitte pelkästään hyviä uutisia!

primrose 21+2
 
:hug: myös Mirkkulille inhottavaa kun joutuu odottamaan ja yrittää samalla olla huolehtimatta. Kieltämättä itseänikin on nyt alkanut jännittämään maanantainen ultra :/

äitiyspakkaus näytti oikein mukavalta! Ja Kestovaippa-settiäkin oli parannettu. Pitääkin oikein miettiä, josko sen sitten kuitenkin ottaisi... hmm.

(.) masussa kaikki ok, kovasti potkuja satelee. nyt on kova pohdinta päällä, mistä oikein saisi pikkasen lisätienestejä tähän rahapulaan. On niiiiiiiin pieni tuo kotihoidontuki, että joka kuukausi menee yli varojen ja joutuu luottoa käyttämään |O
Jos teillä on hyviä idiksiä, niin otetaan vastaan!!! ???

Meripihka ja kirppunen 20+1
 
Pahoittelut ja voimia kaikille huonoja uutisia saaneille :hug: :heart: !

Mä olin tänään neuvolassa, ja aika hyviä uutisia sain. Pikkuisen sydänäänet löytyi heti, ja syke oli 145, kuulemma nukkui. Verenpaine oli parempi kuin viimeksi, eli 119/80, lääkkeitä toki joudun syömään.

Hb oli 120, ja vitamiineja kehotettiin popsimaan. Painokin jo noussut kivasti, ja kehotettiin jopa välttämään makeaa. Laskin, että mulla on vielä varaa noin kymmenen kilon painon nousuun, kun nyt on tullut kolmisen kiloa !

Mä en ole ajatellut ottaa äitiyspakkausta, mutta tietysti tekis mieli. Ensi viikolla sitten jännittävään ultraan.

roosamaria ja nuppunen 19+ :)
 
ÄITIYSPAKKAUS 2010 näytti ilmestyneen =) ja voi että tykkäsin!!!!!!!!!! :heart:
Pussukka on kyllä aivan huippu ja voin jo kuvitella meidän poika vauvan siihen :heart:
Samoin ulkohaalarista pidin paljon vaikka tylsä väri ei olekkaan muuttunut miksikään.Norsu hattukin oli erittäin mieluisa yllätys koska en ole koskaan tykännyt enkä pitänyt lapsillamme sitä toppalakkia.Vaatteisiin oisin toivonut enempi väriä,mutta kun ilmaiseksi saa nuo niin olen vain tyytyväinen =) Ja nuo värit kyllä minusta passaa tässä pakkauksessa paremmin pojalle eli nythän se onkin meille oikein passeli.Voihan noita tytölläkin pitää mut ite oon tykänny pukea tytöt vauvana vaaleenpunasiin. Aijon kyllä nyt odotella et varmasti saan ton pakkauksen ku ehottomasti parempi mun mielestä entä 2009 pakkaus..mun makuuni =)
Eipä muuta tällä kertaa paitsi voimia heille jotka huonoja uutisia ultrasta saaneet :heart: :hug: Ei jotenki niiden uutisten jälkeen jaksanu ees mitään omasta voinnista tänne kirjottaa ku tuli niin surullinen olo :'(
Rakkaudesta äiti ja Aarre 21+3 :heart:
 
Minä myös tykkäsin kovasti uudesta pakkauksesta, parempi kuin viime vuoden! Meillä on rakenneultra ensi viikon maanantaina, eli muutama päivä vielä. Ei meinata kysyä että kumpi sieltä on tulossa, säilykööt salaisuutena loppuun asti.

Miten, meinaakos muut tehdä iskälle omaa pakkausta? Mie aattelin tehä niin, että saa yhtäaikaa kun äippäpakkaus tulee. Meinaan tilata www.tikkunekku.fi osoitteesta jotain pientä, pari bodya, tuttipullon yms. ja sitten jos laitan mukaan alkosta sellasen minimaalisen pienen konjakkipullon, hieman isomman sikarin ja ainakin korvatulpat :) Vinkkejä, mitäs muuta vois mukaan keksiä?

Kiira + masuasukki 20+5
 
Tiinuliini ja Primrose, paljon voimia teille epätietoisuuteen ja odotteluun. Ihan kamalia uutisia saitte, toivon kovasti että ne muuttuvat vielä positiivisiksi :hug:

Täällä oli sen verran huonoja uutisia, että vetää ainakin miut ihan hiljaiseksi :( .

Aitiyspaketti näytti tosi kauniilta, taidan ottaa sittenkin sen enkä rahat.

Kiira, mä meinasin ainakin tehdä iskälle oman paketin ;). Mä tilaan kans muutaman bodyn ja tuttipullon yms, laitan lisäksi jonkun huumorikirjan esim babyblues ja korvatulpat. Kovasti miettinyt kans mitä kaikkia sinne vois laittaa, ettei se olis liian tylsä..

Tähdenlento rv 21+2
 
Minäkin olen tosi tyytyväinen uuteen äitiyspakkaukseen ja aion "tilata" sen vasta kun voin olla varma, että saan tuon 2010-lootan.

Isyyspakkausta on kasailtu täälläkin. Tikkunekusta tilasin Isin Rakas-bodyn ja tutin, jossa lukee äänenvaimennin. Lisäksi mulla on siihen sellainen isän opas ja ajattelin ostaa vielä ainakin korvatulpat ja jotain vielä pitäis keksiä...

Vaavi potkii kovasti, pissattaa jatkuvasti ja se on vähän tympeää.

MaybeSomeday ja OnniWilhelmiina 21+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:
Huonoja uutisia :(

Kävin tänään Femedassa ultrassa yleisen huolestumisen ja supistusten takia. Valitettavasti "äidin vaistoni" siitä, että kaikki ei ole kunnossa osui oikeaan.

Vauva ultrattiin ja aivoista löytyi kaksi kystaa, pää oli viikkoihin nähden liian pieni ja oudon mallinen. Vahva epäilys 18-trisomiasta. Olen menossa huomenna lapsivesipunktioon, josta tulokset tulevat parissa viikossa. Olo on epätodellinen ja murheellinen. Näistä tulee pitkät kaksi viikkoa. 18-trisomiassa vauvan elinmahdollisuudet ovat olemattomat, ja yli 90% kuolee vuoden sisällä. Loput muutaman vuoden sisällä syvästi kehitysvammaisina.

Toivon sydämestäni teille kaikille muille parempia uutisia rakenneultrassa.

Tiinuliini ja pieni, rakas vompatti 18+1
voimia teille kovasti :hug: :flower: :heart:
 
Tänään käytiin neuvolassa, äidillä kaikki hyvin. Pikkutyypin syke löytyi heti ja potkutkin on alkanut tuntumaan jo selkeämmin. Sain paperit Kelaa varten ja "luvan" varata ajan sokerirasitustestiin.

Kävin kurkkaamassa äitiyspakkauksen kuvat. Muutama ihan kiva body siellä oli, mutta en niiden takia ala pakkausta ottamaan. Sillä 140e saa ostettua usemman kivan bodyn ja paljon muuta :)

Mukavat viikonloput kaikille!
 
Isyyspakkausta en taida nyt kasata... esikosta sellaisen tein ja laitoin sinne muistaakseni; sikareita, konjakkipullon, itse tehdyn vauvan bodyn isä-tekstillä, kylpyankan, suklaata yms ja mukaan lista jossa selitys jokaisesta tuotteesta mihin tarkoitukseen olin tavaran ajatellut. Aika moni muistaakseni laittoi mm. sisu-pastilleja :)
 
Tiinuliinille ja primproselle paljon jaksamisia! Toivottavasti molempien odotus kääntyy vielä hyville uomille!

Meillä oli eilen myöskin rakenneultra ja se oli pienoinen pettymys ultraajan puolelta. Koko ultraus kesti vain 10min ja muutenkin keskustelua oli ainoastaan 5min ajan. Liekö sitten kiire täällä Jyväskylässä kun homma meni noin nopeasti. Meillä siis oli varattu aika varttia vaille ja tasalta oltiin jo pihalla. Mitään vikaa ei vauvasta ultraaja löytänyt, paitsi ettei saanut kasvoja näkyviin laisinkaan. Tämä jäikin mietityttämään, sillä mm.huulihalkiota ei ultraaja pystynyt katsomaan. Myyrä piti tiukasti käden kasvojen edessä ja pään käännettynä toisaalle koko ultrauksen ajan. Muutenkin oli hieman unelias - kaiketi herätettiin juuri kun ei kauhiammin liikkunut (paitsi pui toista nyrkkiä koko ajan..)

Kuvia saatiin yksi, jossa siinäkin näkyy vain selkäranka ja kallon ääriviivat.. 4D - tutkimuksiin ei toisaalta olisi varaa (tai olisi, mutta mieluummin laittaisin rahat johonkin "parempaan") ja alunperin puhuttiinkin ettei mentäisi. Sanoivat vielä tuolla keskussairaalalla ettei ultria tule enää useampaa koko raskausaikana.. Täytyy varmaan yrittää kuitenkin kerjätä ultraa neuvolassa, vedoten vaikka tuohon ettei kasvoja saatu millään näkyviin..

Ihme omaan napaan tuijottelua siis koko teksti. Kaipa sitä jotenkin vain haluaisi vauvaa katsella ja ihmetellä, etenkin kun ensimmäinen on tulossa. :) Sukupuolen tietäminenkin houkuttaisi, mutta se tietenkään ei ole pääasia. Nyt sitäkään ei ultraaja suostunut kertomaan. :p

Tällaiset pikapurnaukset nyt, pitää taas paremmalla ajalla jutella lisää.

rakkaudella vh + myyrä 20+6
 
Mä oon taas vaan sivusta seuraillu näitä tekstejä, kun ei ole aikaa ollu kirjottaa ite.

Hirveästi tsemppiä ja halauksia huonoja uutisia kuulleille. Itseäkin jännittää kyllä kovasti tuo rakenneultra, joka on toukokuun puolessa välissä. En vaan osaa luottaa siihen että kaikki on hyvin. Koko raskauden ollu tämä outo olo, ja kun tässä nyt on ollu tuota sairaalareissua ja vuotoa ja sairastelua ja epätietosuutta niin tulee semmonen karmiva olo. Mutta toivotaan tietysti parasta..

Mä oon liikkeitä tuntenu jo jonkin aikaa. Eilen sitten kuulosteltiin illalla sohvalla, ja mies laitto kätensä mahan päälle, ja sieltähän se tökkäsi isiäkin. :) Ihana tunne. Minä en ees vielä ite älynny että ne tuntuu massun päällekin. Mies oli kyllä ihan onnessaan asiasta! Niinkun minäkin. On jotenkin todellisempaa taas tämä raskaus. Siellä se pikku ihminen mytkyttää :)

Eilen kävin myös lastentarvikkeessa kattelemassa vähän kärrymalleja. Emmaljungat taitaa tällä hetkellä olla suosikit. Tuplakärryt kun pitää hommata kuitenkin tuon 1,5v ikäeron takia. Ja haluan ihan semmoset missä kummatkin voi nukkua kunnolla, ja kasvot työntäjään päin. Monissa vähän enemmän ratasmalleissa tuntu olevan että kasvot on vaan eteenpäin. Hinta vaan on hurja, pitänee käytettynä yrittää metsästää. Sekään ei aina vaan ole niin helppoa. Onneks tässä on vielä aikaa. Vaikkakin haluan kuitenkin suht ajoissa hoitaa tuon kärryasian, ettei sit tule paniikki.

Pakkauksen kuvia kattelin mäkin. Ihana on, mutta en usko että otetaan, koska meillä on kaikki tarvittava 2008 vuoden pakkauksesta jälellä. Ja noi pakkauksen vaatteet jää kuitenkin niin pian pieneksi. Että luulen pärjääväni entisillä. Tietty jos nyt tulee tyttö, niin pitää sitten parit tyttöväriset vaatteet jostain haalia. Esikoinen siis on poika.

Jännä miten nopeasti tää aika menee tässä raskaudessa.. Nyt on POKS jo rv 18. Sitä kun on hulinaa päivät niin ei jouda miettimään tuota ajankulua niin. :)

Lynien ja nana rv18

 
Moikka!

Voimia Mirkkulille :flower:

Mäkin kävin eilen tsekkaamassa uuden äitiyspakkauksen kuvat ja myös mä tykkäsin siitä kovasti. =) Olin jo vähän ajatellut etten ota pakkausta, mutta nyt aloin miettimään et pitäiskö sittenkin ottaa. Tsoin onhan siellä paljon semmoista mitä me ei tarvita, mutta toisaalta ei 140 eurollakaan kovin paljoa saa. Täytyy vielä pohtia asiaa.

Isyyspakkausta en nyt tee. Tein semmoisen miehelle kun esikoinen syntyi. Laitoin sinne sisua, korvatulpat, konjakkia, sikarin, t-paidan missä oli edessä teksti "iskä", vauvalle bodyn jossa luki iskän kulta, vaippoja, tuttipullon, tutin yms. Ihan kiva paketti siitä tuli ja mies tykkäsi siitä kovasti. =)

marza ja sintti rv 17+1
 
Isyyspakkaus, mikä mainio idea! Mulle ei oo tullu ees mieleen semmonen. Täytyy varmaan yrittää koota jotain. Jos ei nyt ihan pakkausta ni lahja kuitenkin :D Hyviä vinkkejäkin täältä löytyi jo.

Äitiyspakkkaus-keskustelua oon seuraillut ja oon vähän ihmeissäni siitä, kuinka hirveesti siitä on nuristu ja suorastaan valitettu ja haukuttu. Sama asia varmaan joka pakkauksen kohdalla, eihän koskaan voi miellyttää kaikkia. Mut enpähän toki oo ennen perehtynyt edes äitiyspakkauskeskusteluihin, kun ei oo ollut tarvetta :) Pakkaus on kuiteskin ilmainen ja suuri etu, joten hassua, että siitä valitetaan niin paljon. Voihan ottaa ne rahat sitten, jos pitää pakkausta ihan hirveenä ja ei se nyt mun mielestä mitenkään liian poikamainen oo. Mä keksin jo miljoonittain ideoita siitä, miten eri vaatteita yhdistelen, jotta saan niistä sekä pojille että tytöille sopivia. Toisaalta tykkään ite kirkkaista väreistä ja musta on ihan ok laittaa harmaata tai sinertävää tytöllekin, että eipä haittaa mitään. Enemmän mä vierastaisin sitä, jos ois kovinkin röyhelöistä ja vaaleanpunertavaa pojalla :)

Onhan se toki totta, että sit jos tytöllä on päällä ns. poikamaisia värejä eli vaikka harmaata ni sitten sitä sanotaan herkästi pojaksi mutta tuskinpa se vauva siitä rikki menee :D Voihan se olla toki ärsyttävää korjata mutta mitäs tuosta, jos joku mummo nyt luulee vauvaa väärän sukupuoliseksi.

Eikä mua kyllä harmita lainkaan laittaa vauvaani äitiyspakkauksen makuupussiin, vaikka se ois tyttökin, koska makuupussi oli kaiken kaikkiaan söötti, mitä siitä sitten, että se on vaaleansininen. Mä oon vähän kallistunut sen puolelle, että saadaan tyttö ja aion kyllä käyttää sillä äippäpakkauksen vaatteita niistä sininaamaisista kissatumpuista lähtien. Kun niistäkin joku märisi ummet ja lammet. Mä kaipaisin itse enemmän kirkkaita värejä vauvojen vaatteisiin, niihin ns. sukupuolettomiinkin. Kivaa, että äitiyspakkauksessa nyt tulee sitten ne muutamat kirkkaan väriset ja sitten niitä muita on helppo yhdistellä muihin vaatteisiin, kun ne on sit sen verran neutraalimpia.

Kauhea vuodatus pelkästä äitiyspakkauksesta mut alko jotenkin ärsyttää. Tosin, mua ärsyttää nykyisin melkein kaikki :D Oon tullut kauhean ärhäkäksi :D Valmistaudun siihen vaiheeseen ihan selvästi, kun jotkut tuntemattomat yrittää koskea mun mahaa. Siinä purraan sitten käsiä irti.

Sannimarja ja vilkkaasti liikkuva nöpö 18+6
 
Vaatekeskustelusta tuli mieleen, kun olimme yksillä syntymäpäivillä. Kuopus oli silloin 5kk ikäinen ja istui sylissäni vaaleanpunainen mekko päällä. Eräs vieras katseli vauvaa ja kysyi sitten onko se tyttö vai poika :D . Et eipä ne vaatteetkaan aina sukupuolta kerro. :)

Täytyy kyllä tunnustaa olevani lastenvaatefriikki. Tytöt kulkee perinteisissä tyttöväreissä ja nyt tälle pojalle olen jo ensimmäisiä sinivihersävyjä ostanut. Meillä tallilla jopa tyttöhepoilla on tyttöväriset varusteet ja pojilla poikienväriset :D
-Poni 19+4
 
Hirmusesti tsempityksiä huonoja uutisia ultrassa kohdanneille!

Alkaa jo muakin jänskättämään rakenneultra joka olisi nyt maanantaina. Sen verran on liikkettä tuntunut masussa, että olisin aika varma, että ainakin hengissä siellä ollaan. Silti jänskättää onko kaikki hyvin. Ja innolla odotan kyllä sen sukupuolenkin mahdollista selviämistä.

Muistelisin, että minulla on istukka edessä niin eivät liikkeet ihan jokapäivä tunnu vaan yleensä vähän sivummalta ja aika ylhäältä. Monta päivää vierähti viime viikolla ettei mitään tuntunut niin rupesi jo mietityttämään, mutta nyt on taas parina päivänä oltu aika terhakkana välillä.

Mullakaan ei ollut juolahtanut mieleenkään isyyspakkausta tehdä, mutta sehän on loistoidea, joten pitää jotain kyhätä.

Äitiyspakkauksen minäkin otan ja koitan saada ton uuden äitiyspakkauksen, mutta jos vielä tuleekin sitä vanhaa niin sekin käy.

Löysin netistä käytetyt Oran Jovi Nature -yhdistelmävaunut ja tilasin ne. Tähän asti tykkään niistä ainakin kovin. Samalla myyjällä oli myös turvakaukalo myynnissä, joten ostimme senkin. Ekat vauvatavarat on siis huushollissa, aika liikuttavaa. Samalla tilasin huutonetistä odotusvaatepaketteja muutaman niin nyt on äitiysvaatteita luultavasti aika lailla koko raskausajaksi (vaatteita tuli 15 kilon edestä). Varmaan muutama paita tulee vielä jossain vaiheessa hommattua ja alusvaatteita. Muutamia vaatteita en ota itse edes käyttöön kun eivät olleet minun tyyppisiä, kahdet äitiyspillifarkut (ruskeat ja siniset) jokusia paitoja ja mustan samettihameen ja jotain muuta. Suurin osa odotusvaatteista tuntuivat olevan aika anteliaita kaula-aukoltaan, mies oli siitä iloinen.

Kaikille hyviä vointeja!

Felessa ja kääpiö 20+2 ( vuorokausi näköjään vaihtu)
 
Äitiysrahan indeksikorotus, siis kun toinen lapsi syntyy ennen kuin edellinen täyttää 3v. Saan siis saman rahan kuin silloin. Mutta mikä se indeksikorotus oikein on? Jokin tietty prosentti? Vai onko sidottu jotenkin tuloihin?

Huomenta vaan kaikille ja kivaa huhtikuun viimeistä sunnuntaita :)!!
 
Moikka!

Täällä vaan huoli kasvaa. :( Vauva ei edelleenkään näytä mitään merkkejä olemassaolostaan ja mulla on kovin vahvasti semmoinen tunne ettei kaikki ole hyvin. Tänään aamulla mulla myös irtos limatulpan tapainen limaklöntti, mika sai mut vielä enemmän miettimään onko vauva elossa. Verta ei lomaklöntissä ollut, mutta iso se oli. :eek: Taidan huomenna soittaan neuvolaan jos pääsisin kuuntelemaan sydänäänet.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

marza
 
Marza Soita ihmeessä aamulla heti neuvolaan.. Mutta toivottavasti kaikki on hyvin. Mullakin alko liikkeet tuntumaan selvästi vasta 17+6...

Tää ei oo enää todellista.. mä oon kaks päivää taas oksentanu :x Miksei tää olo lopu... Oisin mieki varmaan yhen helpon raskauden ansainnu??? |O
Mutta vauva siis liikkuu joka päivä, et kaikki on sen puolesta.. Kaks viikkoa ois vielä rakenneultraan..

Hyväsetti ja Pöpö 18+5
 

Yhteistyössä