Syyskuun tulokkaat 2010 **** Lokakuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!)

Meillä iltaitkut vaan jatkuu. Viime yönä valvottiin kahteen asti, vauva vaan itki ja itki. Kannoin vauvaa sylissä useamman tunnin, välillä löytyi hetkeksi hyvä asento, mutta sitten taas itku vaan jatkui. Koitin tarjota tissiäkin useampaan kertaan, välillä kelpasi mutta sit taas tuntui että söi liikaa ja mahaa kipristeli sen takia. : / Yhden jälkeen yöllä mulla alkoi krampata kädet ja selkä, pakko oli herättää mies kantelemaan vauvaa. Onneksi sitten lopulta nukahti, pulautteli vähän maitoa ja hikka tuli, sit väsymys voitti. Seuraavan kerran heräsikin vasta vähän vaille 7 syömään.

Varasin nyt ajan vyöhyketerapiaan, ens viikolla mennään siis sinne. Toivottavasti siitä olis apua! En vaan oikein tiedä johtuuko tuo iltaitku mahavaivoista vai mistä, kun eilenkin teki isot (niska)kakat jo aikaisemmin illalla ihan ilman itkuja, ja piereskeli myös ilmaa pihalle ihan hymyssä suin. Ehkä se Disflatyl on siis vähän auttanut... Et olisko sit vaan niin väsynyt että itkee väsymystään, muttei kuitenkaan malta nukahtaa... Ja kun tarjoan tissiä niin syö sit itsensä ihan ähkyyn. Ähh, kyllä on vaikeeta kun ei tiedä mikä pienellä on hätänä :headwall: Hoitopöydällä viihtyy yllättävän hyvin ja itku unohtuu, jos tarpeeksi ajoissa vie sinne köllöttelemään. Hoitopöydän viereisellä seinällä on erilaisia kuvia, joita vauva tykkää tuijotella.

Nyt tarvii ottaa päiväunet kun vauvakin nukkuu... |O

Endotar & J kohta 8vko
 
Hei kaikille!

Yritän ny kirjotella jotain, kun tuo jätkä vetää tissiä tässä samalla :)

Meillä on pojasta tullut kannettava malli, ei nukkuis kuin sylissä tai liikkuvissa vaunuissa päivisin. On vähä sellai rassukka. Tosin samalla myös alkanut olemaan hereillä pitkiäkin aikoja. Ei vaan oikein ehdi tehdä mitään muuta kuin kantaa poikaa. Kantoliinaa oon yrittänyt mutta poika ei oikein innostu siitä, jaksaa ehkä minuutin olla siinä.

Mahavaivaa on edelleen ja siksi kai sylissäkin viihtyy. Vyöhyketerapeutilla on käyty nyt kolme kertaa. Oli tuossa välissä tauko, kun ensin näytti, että menee parempaan suuntaan mut sit huononi taas ni otin uudestaan yhteyttä terapeuttiin.

Aika raskasta on ollut, yritetään tehdä kaikkemme, että pienellä ois hyvä olla mutta välillä vaan tulee itsekin itkettyä, kun oon vaikka monta tuntia kantanut poikaa enkä oo saanut ees syötyä. Mut onneks poika jo viihtyy vähän aikaa sitterissä ta mobilea katsellen. Ja oon tullut aika taitavaksi siinä, että haalin suuhuni jotain, vaikka poika oiskin sylissä. Ja viihtyy siis vaan pystyasennossa sylissäkin.

NeuvolassA on käyty joka viikko, tarkkaillaan pojan painonnousua, kun siinä alussaoli ongelmia. On se nousu nyt ollu ihan riittävää pelkästään mun maidolla. 1 kk mitat oli 3655 g ja pituus 54,5 senttiä, syntymäpaino 3280 g ja pituus 50 senttiä. Alimmillaan paino oli 2900 grammaa, että onhan siitä noustu komeesti. Pituutta tuo kasvaa ny ihan huimasti, on vissiin päättänyt, että kasvaa pituussuuntaan eikä leveyttä :D

Nasunaskali, onks Olivia nälkäinen ta osoittaako halua imeä silloin kun yrität aloittaa vikan syötön? Minkälaiset syöttövälit teillä on? Tuli vaan mieleen, että meillä jätkä kyllä vaikuttaa nälkäiseltä ja tahtois imeä mutta tappelee sitten tisseille, kun hällä sattuukin mahaan ja haluis siks imeä tissiä mutta sit sieltä tulee maitoa ja se pahentaa mahakipua. Voisko olla jotenkin niin, et Olivia on yksinkertaisesti täynnä syödäkseen? Monesti nukuttelen meidän jätkän sylissä kantamalla, kun tissittely ei vaan onnistu. Jos Olivialla kipristää mahasta sitten ja autoilu auttaa siihen, rauhoittamaan suoliston? Voi olla ihan kaukaa haettua. Meidän jätkä rakastaa kans autoilua ja on nimenomaan erittän mahakipuinen.

Vielä kuva jätkästä ekan kuukauden kunniaksi:



Sannimarja ja ukkeli 1 kk
 
Terve!

Meillä tulee huomenna 2kk täyteen ja sen kunniaksi oli tänään neuvola. Saatiin eka annos rotarokotetta. painoa oli 5190 (synt. 3610g) ja pituus oli 58 cm (synt 51).
Mun maito ei riitä, korviketta saa joka kerta päälle. Kummallista kun kaikilla kuudella aikaisemmalla maito on riittänyt hyvin ja olen luovuttanutkin sitä....

Kovasti voimia kaikille mausvaivoista kärsiville. meilläkin niitä on jonkin verran ja illat on aika kränäisiä. Muutenkaan poika ei kyllä viihdy yksinään, paljon kanssa sylissä vaan. Yöt menee kahdella syötöllä.

No jäipä lyhyeksi, mua tarvitaan taas toisaalla.

Miia ja Luukas huomenna 2kk
 
Eilisilta menikin sitten ilman iltahuutoa! Eli Endotar iltahuudot on siis meilläkin nyt ollut viimeviikolla ja täl viikolla enempi tai vähempi. Eilen kokeiltiin käyttäytyä niinkuin iltaa ei oliskaan... eli ei laitettu hämyvalaistusta tai tehty muutakaan kummallista... ja kappas eilinen menikin sitten hyvin! Lisäks eilen annettiin Disflatyl-tippoja.. mutta oliskohan ne vielä ehtinyt auttaa, kun eilen ekaa kertaa vasta sai... anyway... ihanaa, että oli taas huudoton ilta!

Tänään oli 2kk neuvola ja lääkäri ja sieltäkin kyselin iltahuudoista ja kerroin rintaraivareista yms. mutta eipä ne siellä mitään osannut sanoa/vinkkailla, jota en olis jo täältä netin syövereistä ite ottanut selville...hih...:cool:

Endotar mä ainakin jotenkin oon tullut siihen tulokseen, että todennäköisesti ne iltahuudot johtuu väsymyksestä.. tai jotenkin vauvalla on sellanen ärsyyntynyt olo, ettei itekkään ehkä tiedä mitä haluu?? Oon päättänyt, että seuraavan kerran, jos (todennäköisemmin KUN) seuraava iltahuuto alkaa, lähden vaunuttelemaan ja saa sit nukkua terassilla ekan pätkän.. jos se auttais..

Rotarokote saatiin suun kautta... mutta meidän Oliviapa oksensi sen kaaressa bumerangina ylös!! Siinä oli kuulkaa kaikki vaatteet yltäpäältä rotarokoteoksennuksessa! No sit mentiin välissä lääkäriin ja sit mentiin ottamaan uus rokote... tällä kertaa pysyi sisällä ja imetin vielä päälle!

Hienosti oli neiti kasvanut taas!

57,5cm (48cm)
5390g (3570)

Suluissa siis syntymäpaino. Kuukaudessa oli taas tullut reilut 900g, eli hyvin riittää maito. Ja hyvin tyttö saa näköjään rintaraivareista tai välillä parin minuutin syömisistä huolimatta irti!:D Tosiaan välillä saattaa syödä vaan pari minsaa ja mä ihmettelen, et oliks se tässä?! Mutta joo...toiset saa siinäkin sitten tarpeeks kumminkin! Meillä ei tosiaan turhia tossa tissillä viihdytä... ja niitä rintaraivareitakin on tosiaan ollut. Imetys ei meillä tosiaan ole mikään auvoinen äidin ja lapsen rauhaisa tuokio vaan enemmänkin mentaliteetillä sapuskat sisään ja kiitti! No nyt vaan ajattelin hyväksyä, että meillä on sitten tälläinen systeemi ja että meillä imetys nyt menee näin kun menee ja that´s it. Autetaan sitten imetystä alkuun tutilla piste. :)

Oon ollut muutaman kerran spinningissä ja ai että se onkin ihanaa!!! (Mähän synnytin sektiolla, en tiedä huvittaisko teitä alakautte synnyttäneet vielä siihen spinningpyörän satulaan hypätä..;)) Tänään aion taas mennä! On niin virkistävää muutenkin heittäytyä hetkeks eri kuvioihin ja painaa täysillä! Sitten onkin taas iso ikävä Oliviaa ja kiireellä tuun aina kotiin imettämään... ja sit vähän "harmittaa" kun mies ja Olivia onkin pärjännyt niin hyvin ilman mua...heh...

Nasunaskali ja Olivia 8,5vko
 
Ikävän monella tuntuu olevan iltahuutoja ja rintaraivareita : / Voimia teille kaikille! :hug:

Kateellisena kyllä luen, miten muilla päivisin nukutaan... Mää lasken pitkiksi uniksi kaikki yli 30min kestävät, ja sellaisia on 0-2 kertaa päivässä. Toisaalta neiti viihtyy joinain päivinä hyvin sitterissä ja temppumatolla, niin saan tehtyä kotitöitä vaikka valvoisikin. Kantoreppu on vähän niin ja näin, joskus viihtyy, useimmiten ei.

Tekisi mieli siirtää 2kk neuvolaa aikaisemmaksi. Se on vasta 8.11, mutta Päivänsäde kasvaa pituutta sellaista tahtia, että tekisi mieli hänet mittauttaa... Kotona mitattuna hän on nytten n. 61cm ja vaattesia on käytössä reiluja 62cm ja 68cm. Saapa nähä laantuuko tahti kohta, vai onko joiltain esi-isiltä saanut hujopin geeni. Lähisuku on kyllä lyhyttä väkeä.

Ylihuomenna on ristiäiset, vähän jänskättää :p

Shuri ja Päivänsäde kohta 2kk
 
Moikka!

En ole minäkään käynyt taas aikoihin kirjoittelemassa. Lukemassa jaksan kyllä käydä lähes päivittäin, mutta tämä kirjoittaminen on mukamas niin aikaavievää, ettei viitsi alkaa rustailemaan.

Paljon, paljon jaksamisia teille, joilla on vatsavaivoista kärsiviä tai muuten vaan itkuisia vauvoja :hug:

Ristiäiset meillä vietetään marraskuun lopulla. Minkäänlaisia järjestelyjä en ole vielä saanut aikaiseksi tehdä. Esim. kutsukortitkin on tekemättä ja lähettämättä : / Pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa vaan väkertämään.

Meillä ei ole minkäännäköistä rytmiä vielä. Vauva nukkuu päivisin pitkiä tai lyhyitä päikkäreitä. Ja on hereillä toosi paljon tai sitten ei juuri yhtään. Ainut, minkä osaan ennakoida, että yöunille käy joka ilta about 21-22. Tosi sekalaista menoa vielä mutta kyllähän se rytmi sitten jossain vaiheessa löytyy.

Marza Sinäkös se kyselit ehkäisyasioista? Mä olen kans nimittäin pohtinut tuota asiaa. En haluaisi alkaa mitään hormoneja syömään ja kumikaan ei oikein hyvä vaihtoehto ole, kun me miehen kanssa se kumminkin unohdetaan :ashamed: Niinpä saatan päätyä kuparikierukkaan. Lapsia ei kuitenkaan haluta ehkä enää ollenkaan tai sitten vasta monen vuoden päästä, että senkin kannalta se voisi olla hyvä ratkaisu meille.
Me unohdettiin miehen kanssa ehkäisy, kun ekaa kertaa synnytyksen jälkeen oltiin petihommissa. Nyt mua mietityttää, että voiko olla mahdollista raskautua niin pian synnytyksestä??? Jälkivuotoakin oli silloin vielä hieman ja kumminkin täysimetyksellä mennään, että toivottavasti se on hyyyvin epätodennäköistä. Ettekös tekin olleet ilman ehkäisyä heti synnytyksen jälkeen? Niin olin ainakin lukevinani tuolta aiemmin.

Sannimarja Suloinen jäbä teillä! Meidän pojalla oli samanlaiset hatut, mutta ne on jo ihan hirveän pienet pojalle. Näyttää, että sillä ois kipa päässä, kun sen päähän laittaa :LOL:

Neuvolassa käytiin tuossa viikko sitten, eli 5 viikon iässä. Suluissa syntymämitat.
Paino: 4410g (3135g)
Pituus: 55cm (51cm)
Arvasinkin, että painoa on tullut hyvin, kun on ilmestynyt kaksoisleuka ja posket on ihan selvästi pyöristynyt.
Poika on tosi helppo saada hymyilemään. Ei oikeastaa tarvi muuta kuin katsoa poitsuun päin, niin suu on jo ihan korvissa. Esikoinen oli todella hitaasti lämpeävää sorttia, että ekaa hymyäkin saatiin odottaa 2kk asti ja silloinkin kun sen oppi, hymyili vain tietyissä tilanteissa ja ainoastaan minulle tai miehelle. Myöhemmin sitten toki isovanhemmillekkin, mutta kyllä siinä jonkin verran aikaa meni. Poika on siis ihan eri maata kuin siskonsa. Hassua, miten huomaa jo nyt, kuinka erilaisia nämä sisarukset ovat!

Kuinkas paljon teidän muiden vauvat ääntelee/jokeltee?
Poitsu on aika kova mies rupattelemaan. Pitää sellaista suloista jokellusääntä, kun sille juttelee. Sit joskus on suu auki, mutta mitään ei kuulu. Ihan kuin yrittäisi alkaa juttelemaan:)
Tässäkin asiassa ihan erilainen kuin siskonsa, joka ei pahemmin edes jokellellut!

Pitää lähteä ruoanvalmistukseen! :wave:

Aplo ja Einari 6vk ja vähän päälle.
 
Sateista torstaita! (ensin kirjoitin että keskiviikkoa.. :ashamed:)

Täällä jutellaan kovasti, ääntä pidetään varsinkin sen punakeltaisen hymynaamakuvan kanssa. Paljon on myös tuota Aplon mainitsemaa yritystä, eli suu on hyvin keskittyneesti auki ja ilme sen näköinen, että jotain ääntä sieltä pitäis saada. Sitten sieltä kuuluu, että "höyy" ja "huu". :heart:

Tänää oli myös meillä lääkärineuvola, ikää 7 viikkoa ja kaikki oli oikein hienosti, tyttö on erittäin jäntevä ja topakka. Suluissa syntymämitat.

5350g (4350g)
56,5cm (52cm)
39,7cm (37,5cm)

Juu että meidän isopäinen tyttö on vieläkin isopäisempi =) Aloitinkin just neulomaan uutta myssyä, jo hieman isompaa kuin nyt käytössä oleva. Onhan tuo jo melkein valmis, niin saa äkkiä päähän sopivan kokoisen.. Painoa oli tullut reippaasti, pituutta vähän vähemmän, että tuollainen pulleropatukka toi meidän neiti :D Parin viikon päästä sitten on 2kk:n nla, jolloin myös saadaan eka annos rotaa.

Rintaraivareista ja massukivuista kärsiville :hug:
Eilen oli taas itkuton ilta, jospa tämä tästä helpottais ja tyttö unohtaisi raivarit kokonaan.

Ensi viikolla menen kyllä zumbaamaan :D Tää on niin pieni paikkakunta, ettei jumppa/tanssipuolella ole paljoa valinnanvaraa, mutta eiköhän tuo mulle sovellu. Kauhea tuska nyt ollut, kun viimeksi alkukesästä jotain rääkkiä saanut harrastaa.. Ja Isla varmasti pärjää ilman tissiä sen noin tunnin ajan, kun en taida jaksaa pumpata, kun ei tuo nappula osaa pullosta edes juoda..

Noh, nyt päiväkahveille ja jäätelölle :p Josko tuo sadekin laantuis, niin illalla voisi vaikka lenkin heittää..

Nipistys ja Isla 7vko
 
Heipsun kaikille! :wave:

Ihan ekana tsemppiä ja paljon voimia teille, jotka taistelette pahojen masuvaivojen ja rintaraivareiden ynnämuiden ikävien asioiden kanssa! :hug:

Täällä masun kipristelyjä on enää hyvin vähän. Iltaisin ja välillä päivälläkin poika kyllä vähän itkeskelee ja on levoton, mutta nyt se on erilaista levottomuutta ku masuvaivojen aikaan ja oonkin laittanut sen nyt yliväsymyksen piikkiin - Aaron siis vaan ähisee ja vispaa käsiään, vähän saattaa itkeskellä ja tiputtelee tuttiaan koko ajan, saattaa nukahtaa minuutiksi-pariksi ja sitten herää taas. Silloin sitten joko nukutan jäbän "väkisin" eli mennään mun sänkyyn makoilemaan, silittelen, hyräilen jotain laulua ja laitan tuttia suuhun aina, kun poika sen tiputtaa. Ja kun poika näyttää nukkuvan, nousen sängystä. Ja sitten siellä saatetaan herätä ja tiputella tuttia kymmenenkin kertaa ja aina menen laittamaan tutin takaisin suuhun ja siksi aikaa jään viereen että toinen sulkee silmät. Välillä tätä touhua saatetaan sitten tehdä tunninkin ajan. Jokaiseen ähinään en kyllä vastaa. Öisinkin Aaronilla on monia ähinätuokioita pinniksessään, mutta nukahtaa sitten kyllä hetken päästä itsekseen. Jos meen viereen, niin poika vaan alkaa seurustella ja herää kunnolla.

Tällä viikolla täällä on nukuttu ekat neljän tunnin pätkät. Piti oikein moneen kertaan käydä toissapäivänäkin tarkistamassa, että hengittääkö kaveri enää kun olin niin äimistynyt noin pitkistä unista. Enkä sitten tietenkään itse nukkunut, kun mahdollisuus pitkiin uniin olisi kerrankin ollut. :headwall: Mutta nuo parit neljän tunnin pätkät ovat sijoittuneet päivään tai alkuiltaan eli öisin herätään edelleen parin tunnin välein.

Tuosta ääntelystä, en mä sitä vielä jokelteluksi sanoisi mutta kyllä tuo poitsu kovasti äännähtelee ja pitää kanssa suutaan auki ihan kuin sanoakseen jotain, mutta sitten ei mitään ääntä vaan tuu ulos. Ja Aaronista on tässä tän viikon aikana tullut oikea hymypoika. Vähän väliä on nassu hymyssä tai hassussa virneessä. :heart:

Me ollaan pojan isän kanssa nyt harkittu yhteenpalaamista, exä oli täällä tälläkin viikolla pari yötä ja tullut nyt vaan molemmille sellainen fiilis, että haluttaisiin antaa meille uus mahdollisuus. Mutta asiaa pitää vielä miettiä ja edetä hitaasti, lapsen pitää olla ykkössijalla eikä enää koskaan saa touhu mennä typeräksi ja itsekkääksi riitelyksi mitä se joskus oli.

mt & Aaron 1 kk 1 viikko
 
Pelottaa taas mitä yö tuo tullessaan... Poitsu on nukkunut lähes koko päivän, aamupäivällä oli reilun tunnin hereillä, samoin tuossa iltapäivällä kauppareissun jälkeen, jolloin itki kuin syötävä. Sit tuli taas hikka, ja kun se meni ohi niin nukahti. Ja nyt taas imetyksen jälkeen nukahti heti. Ei uskalla edes ääneen toivoa että jaksais nukkua vielä yönkin hyvin... Oon kyllä nyt nukuttanut vauvaa mahallaan ihan huoletta, kun osaa kääntää poskea eikä jää nokkimaan lakanaa. Näyttää nukkuvan paljon paremmin, kun ei huido käsillään jatkuvasti peittoa ja sit säpsähtele siihen.

Meillä poika alkoi pulautella hiukan ennen kuin nuo iltaitkut alkoi viime viikolla. Voiskohan tuo olla ihan refluksivaivaa? Kun tuntuu ettei se ilma siellä masussa niinkään enää itketä. No juu, turha kai sitä on täällä pähkäillä, lääkäriltä on kysyttävä jos itkuisuus vaan jatkuu. Poika ei kuitenkaan mitään ihan älyttömiä määriä pulauttele, ja enimmäkseen just sillon kun oon itkun keskellä tarjonnu tissiä ja vauva syö sit itsensä ihan ähkyyn. Mut kyllä sitä vaan alkaa vähän paremmin itse kestää sitä vauvan itkua, mitä enemmän hän itkee. Alkuun oli ihan paniikissa ja kokeilemassa minuutin välein eri kikkakolmosia, että saisi toisen rauhoittumaan. Nyt sitä jotenkin paremmin "hyväksyy" sen, että vauvat vaan itkee, piste. Toki aina sit sylitellään ja koitetaan tehdä vauvan olo mahdollisimman turvalliseksi, mutta hyväksyttävä on ettei esim. noihin mahavaivoihin pysty juuri sillä hetkellä paljon vaikuttamaan. Ja vaikka välillä vauva itkee niin vietävästi, niin on hänellä myös niitä ihania hetkiä jolloin hymyillään niin leveästi että ikenet vaan vilkkuu. :heart:

Ehkäisystä - sain lääkärin jälkitarkastuskäynnillä näytepaketin Cerazetteja, ja ne olis tarkoitus aloittaa tuossa jossain vaiheessa. Ei olla kyllä vielä edes harrastettu miehen kans seksiä synnytyksen jälkeen, mulla ei vieläkään tee tippaakaan mieli... No, kaipa ne halut jossain vaiheessa palautuu, sit varmaan tarviis alottaa noi pillerit. Aion kyllä käydä yksityisellä gynellä vielä juttelemassa, mulla kun on tuo endometrioositausta.

Nyt pikaisesti suihkuun ja sit unille. Pitäkäähän peukkuja että sais tänä yönä useammankin tunnin unta...

Endotar & J kohta 8vko
 
ENDOTAR Mulle annettiin noia samoja pillereitä reseptillä esikoisesta ja kun otin hiukan selvää niin monelle oli tullut ihme oireita. Olivat tulleet ihan "hulluiksi" suurin piirtein....Mä en pillereitä koskaan hakenut ja kortsun kanssa mentiin niin kauan kuin imetin eli puolitoista vuotta! Tietty jokainen on oma yksilö ja jokaiselle pillerit sopii omalla tapaa.

Itse tulin kysymään josko jollain olisi tietoa noista D-vitamiini tipoista. Meillä siis Sintillä Jekovit joka sopi meidän esikoiselle aikoinaan vaikka oli masuvaivainen. Nyt pidettiin pojalle viikon tauko tipoista kun masu vaivasi. Toissapäivänä annoin sitten yhden tipan ja eilen oli itkuinen ja masu vaivasi silminnähden. Kuinka pitkää taukoa uskaltaa pitää ettei tule mitään ongelmia? Onko jollain tietoa? Aattelin huomenna soittaa neuvolaan mutta kysäsen nyt täältäkin.

Ninnananna ja Sintti 5vko 1pvä
 
Meillä on illat olleet melkoista hulinaa lähinnä tyttöjen osalta. 2v ei suostu enää kuin muutaman kerran viikossa päikyille ja saattaa nukahtaa ihan väkisin kuuden maissa vartiksi. Tämä siirtää yö unille menon klo 23-23.30 saakka mikä taas johtaa siihen, että aamulla ei herää ennen yhdeksää. Ikävä kierre jota pitäsi alkaa purkaan.

ehkäisystä Mää aloitin tänään nuo minipillerit. Saa nähä kuinka vaikuttaa. Jo tänään olin kuikkuinen, mutta syynä voi ennemmin villit muksut, kun ulkona oli niin ikävä ilma ettei siellä viitsitty kuin käydä. Lääkäri sanoi, että 4kk:n kuluttua voin käydä papassa ja sitten voin laittaa sen hormonikierukan. Mulla on imetys toiminut aina hyvin ehkäisynä. Lasten välissä ei ole ehkäisyä käytetty ja ikäerot on 2vuotta. Nyt kyllä en tähän luota, kun raskaaksi ei todellakaan halua.

mahavaivoista Meillä ollut vähän parempia päiviä. Sylissä, liinassa ja repussa saa kyllä kantaa, mutta ei tunnu kipeälle. Relatippoja annan edelleen.

Meillä on nyt vasta 2kk iässä alkanut poju hymyillä. Tänään katseli minun jutusteluja ja vastasi göö. Jotenkin tuntuu, että pikkuvauvakausi alkaa todellakin olla ohitse.

Nyt ei keksi muuta. Pitäsi alkaa nukkumaan itsekin. Poju on taas syönnyt öisin 2-3h välein, kun muutamana yönä syöttöväli oli jo 3-4h. Näin ne muuttuu..
-Poni ja poju 2kk
 
ENDOTAR Mulle annettiin noia samoja pillereitä reseptillä esikoisesta ja kun otin hiukan selvää niin monelle oli tullut ihme oireita. Olivat tulleet ihan "hulluiksi" suurin piirtein....Mä en pillereitä koskaan hakenut ja kortsun kanssa mentiin niin kauan kuin imetin eli puolitoista vuotta! Tietty jokainen on oma yksilö ja jokaiselle pillerit sopii omalla tapaa.
Juu, kaikissa hormonivalmisteissa on omat haittavaikutuksensa, ja jokainen reagoi niihin yksilöllisesti. Kuulopuheisiin jos alkaa liikaa uskoa niin ihan varmasti saa jokaisen haittavaikutuksen mitä pakkausselosteessa on mainittu, ja enemmänkin :LOL: Itse söin vuosikausia yhdistelmäehkäisypillereitä ilman haittoja, joten uskallan kyllä sen puolesta aloittaa nuo minipilleritkin. Se vaan arveluttaa, että mitä se tekee endometrioosille, vai tekeekö mitään.

Meillä sujuikin yö ihan valtavan hyvin! :) Tais pojalla olla vaan unipäivä. Kaksi kertaa heräsi yöllä syömään, mut nukahti sitten taas samantien. Aamulla puol kasilta herätys, ja nyt ekat päikkärit menossa. Ja haluan niin uskoa että tuo Disflatyl olis auttanut, tänäkin aamuna kakka tuli ilman suurempia ähinöitä ja täysin ilman itkua. Silti kyllä odotan innolla sitä ensi viikon vyöhyketerapiaa.

D-vitamiinitipoista - meilläkin ne on ollu pari kertaa tauolla. Aluksi annoin Gefilus+D-tippoja, mutta pullon riittoisuus (tai sen riittämättömyys) pääsi yllättämään enkä viitsinyt ostaa uutta pulloa, kun on niin kallista. Sit annoin Devitolia pari viikkoa, masu vaivasi ja pidettiin ehkä viikon tauko. Sit kokeilin D-Tippoja (nimi on siis D-Tipat), ja nekin jätän nyt tauolle kun on noita iltaitkuja ollut enemmänkin. En usko että muutamien viikkojen tauosta mitään pysyvää haittaa on (D-vitamiini on rasvaliukoinen ja siksi varastoituu elimistöön), vaikka toivottavaa tietysti olisi että löytyis sellainen valmiste joka ei aiheuta mahavaivoja, niin vois antaa säännöllisesti joka päivä. Ja sitähän on myös vaikea tietää onko ne just ne D-vitamiinitipat mitkä aiheuttaa ne mahavaivat, syyhän voi olla jossain muussakin. Itse ainakin aion nyt tarkemmin katsoa mitä omaan suuhuni pistän, suklaa ja ruisleipä jää nyt mun ruokavaliosta toistaiseksi pois.

Kyselin tuossa joku aika sitten, että onko muilla ollut selän tai lantion seudun kipuja synnytyksen jälkeen (ei vissiin ollut, kun ei kukaan vastannut :D ja hyvä niin). Mullahan oli toinen pakara aivan kuin tulessa ja ihan jumissa. Kävin kaks kertaa kiropraktikolla ja nyt on taas pakara kunnossa. Tuntuu ihan taivaalliselle kun pystyy taas liikkumaan normaalisti! Tekis mieli tehdä useampikin lenkki päivässä, muttei viitti kovin monta kertaa päivässä vaunutella tuon poitsun kanssa, kun se muutenkin nukkuu niin paljon (ja ulkoillessa nukkuu kuin tukki).

Minkä verran te muut mammat ootte ollu erossa vauvasta, siis kuinka monta tuntia kerralla? Ja ootteko miettiny millon raaskitte lähteä esim. viihteelle? Mulla pisin aika vauvasta erossa on ollut n. 3 tuntia, ja oli kyllä tosi vaikeeta, kamala ikävä ja huoli toisesta, vaikka tiedän että ihan hyvin pärjäsivät isin kanssa. Nyt olis sit tietenkin pikkujouluaika tulossa ja työpaikan pikkujoulut olis joulukuun alkupuolella, mut en tiedä raaskinko olla sen pitempään kuin käydä vaan syömässä... Varsinkin, kun poika on nyt ollut itkuisempi, niin tuntuis vaikeelta olla erossa tuntikausia. Saati että pystyisin edes rentoutumaan ja pitämään hauskaa. Tippaakaan en oo muuten alkoholipitoisia juomia maistanut vieläkään synnytyksen jälkeen (enkä tietenkään maistanu raskaana ollessakaan), eikä kyllä oo yhtään ollu hinkua lähteä bilettämään. Pystyyhän sitä omaa aikaa ottamaan muullakin tavalla, kun nyt ylipäätänsä osais ottaa sitä omaa aikaa.

Endotar & J kohta 8 vkoa
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa ajattelin kirjoittaa, lueskelemassa olen vain käynyt. Tsemppiä kaikille masuvaivoista & raivareista kärsiville, toivottavasti pian hellittää!

Meillä oli viikon tauko imetyksessä, olin itse antibioottikuurilla (viisaudenhammas tulehtunut), lääkkeen piti olla sellaista, että voi imettää, mutta niin vain neidille tuli kamalat vatsavaivat. Suosiolla sitten vain pumppailin ja annettiin korviketta. Nyt taas jatkettu imetystä, mutta alkaa tuntua, että maito ei riitä.. Lisämaitoa joutuu antamaan viimeistään iltasyönnille. Varmaan johtuu tuo maidon tulon hiipuminen myös siitä, että meillä nukutaan edelleen 7-9h yöunia =) Pitäisi kai yölläkin herätä pumppaamaan, mutta en millään kyllä viitsi! Neiti laittaa yöunille viimeistään klo. 23, yleensä ennen 22, ja herää 6 - 9 aikaan. Sitten on 1-3h hereillä, nukkuu 4 tuntia, on hereillä 1-3h ja taas nukutaan. Yleensä ennen yöunia on hereillä pidemmän pätkän. Olen kyllä kiitollinen lapsen hyvästä nukkumisesta!!

Me alotettiin d-tipat vasta nyt kunnolla. Aiheutti vatsanväänteitä (vaikka alussa näytti että mitään vaivoja ei tule, mutta tuli kuitenkin), joten jätin pois. En usko, että siitä mitään haittaa on, enkä edes neuvolasta kysynyt, että saako jättää pois. Täällä niin kovasti niistä puhutaan, että pitäisi heti alottaa ja patistetaan kovasti käyttämään, että säästyin saarnalta kun en ole neuvolassa mitään puhunut.. Tuskin mitään vakavaa tapahtuu, vaikka ei ihan heti aloita / säännöllisesti anna, vitamiinejahan ne vain ovat.

Mie olen ollut erossa vauvasta jo sen yhden yön, kun osastolle jouduin, mutta jos sitä ei lasketa niin 1½h on maksimi minkä olen erossa ollut. Ja oli kyllä ihan tarpeeksi mulle :whistle: Mie en juo ollenkaan, joten ei mitään baarihimojakaan ole, ja hankala ajatella, että ihan heti olisin vauvaa jättämässä isällensä / viemässä hoitoon. Mulle riittää, kun silloin tällöin voin käydä ruokakaupassa rauhassa, tai vaikka lenkillä ilman vauvaa :D

Minun ja miehen suhde mietityttää ja paljon. Tiesin, että vauva vaikuttaa suhteeseen, mutta en ehkä ollut varautunut ihan tällaiseen. Tai no, eniten vaivaa mieltä se, että mies tosiaan on paljon metsällä ja kun käy kotona niin käy juuri sen verran, että ehtii kämpän sotkea. Minua ei haittaa, jos vauvan tavarat on levällään olkkarin lattialla (leikkimaton päällä vaihdetaan vaipat, vaatteet jne. joten kaikki tarpeet on yleensä just siinä), mutta hermoja repii kun miehen tavarat on samalla lailla pitkin lattioita. Tappeluksi menee lähes harva se päivä, ja nyt on vähän liian helpottunut olo kun mies taas lähti vlopuksi mökille.. Mutta eiköhän se tästä tasaannu, eikös se niin ole, että ensimmäinen vuosi lapsen syntymän jälkeen on kaikkein "pahin"?!?

Ehkäisyä olen minäkin pähkäillyt.. E-pillereistä mulle tulee haittavaikutuksia, lähinnä mielialaan vaikuttavia, joten en kauhean mielellään mitään hormonivalmistetta haluaisi käyttää.. Ja me ollaan kans tosi huonoja kumia käyttämään! Mutta toista lasta en kuitenkaan ihan heti perään halua, joten jotain pitäisi keksiä.. Hormonikierukasta onko kellään kokemusta?! Jos sitä kokeilisi, jos se ei käy niin sitten otan kuparikierukan.

Kiira & Ronja kohta 2kk
 
Huomentapäivää! :wave:

Taas uus enari takana, tyttö nukkui 22.30-05.45!!! =) Sitten vielä syönnin jälkeen nukahti tissille ja nukkui 08.20 saakka! Koskaan ennen ei oo yöaikaan tuolla tavalla tissille nukahtanut, yleensä nukutukseen menee 30-60 min. Arvatkaas, kuka on tänään pirteä äiti! :D

Endotar, kiva että teilläkin nukuttiin. Ja vastaus siihen kysymykseesi, niin 1,5h olen vain ollut pisimmillään erossa vauvasta. Ei tuntunut oikeastaan kovin vaikealta, mutta toisaalta en pidempääkään aikaa haluaisi vielä erossa olla. Mut Harry Potterin käyn kyllä ensi-illassa kattomassa, ja silloin saa isukki pärjätä tyttösen kanssa.

Jokeltelua ei vielä täälläkään osata, mut päivä päivältä tulee uusia äänteitä, ja varmaan viikon verran tyttö on aukonut ja sulkenut suutaan kuin puhuisi, vaikkei ääntä kuulukaan. Vauvakirjassa kysytään, milloin lapsi jokelsi ensi kerran, mut taitaa olla niin häilyväinen se äännähtelyn ja jokeltelun raja, että vähän arvalla saa siihen kysymykseen vastata.

Ehkäisystä, me päätettiin ottaa kumit käyttöön. Ne kyllä aina latistaa tunnelmaa, enkä ees tykkää siitä, miltä ne tuntuu, mutta silti mielummin ne kuin mitään hormonaalista.

Onko täällä muita yrittäneitä, joilla seksi ei oo sujunu synnytyksen jälkeen? Me ei kyllä oo monesti yritettykään, koska joko mulla ei tee mieli tai ei oo aikaa tai ollaan liian väsyneitä. Mut ne pari kertaa ku on yritetty, niin kyllä on kipeää tehny! :( Alapää tuntuu kuivalta ku sahara, vaikka kuin isin kiihottunu, eikä liukuvoiteen lotraus vaikuta mitään... Muutenki tuntuu koko alakerta aivan vieraalta : /

Menninkäistyttö, kiva kuulla, että Aaronillakaan ei masua enää kipristele =) Onnea myös parisuhdekuvioihin ;)

Disflatylistä vielä, kyllä se mun mielestä vaikutti jo yhden päivän jälkeen vähän, mut nyt viikon jälkeen oli eka yö, kun ei kertaakaan itketty kakkaa tai pieruja. Ja tehtiinki siis se nukkumisennätys nyt :D

Nyt jaksaa tässä kämpän siivotakin ja ristiäispaikan koristella yms...

Shuri ja Päivänsäde kohta 2kk
 
Endotar Tuolla jossain aikaisemmin olenkin kirjoitellut lantion palautumisesta jne. Hyvä kun menit kiropraktikolle oikaisemaan paikat. Mulla on aina paikat ihan kierossa raskauden jälkeen. Nyt sain ne oikeneen ihan kotikonstein. Hierojalla alan taas säännöllisesti käymään ensi kuusta alkaen niin hän saa tarkastella vielä onko kroppa suorassa.

Parisuhteesta Eikös joku viisas ole sanonut, että erot lasten ollessa alle 3v pitäisi kieltää. Mä koitan aina tähän tukeutua, kun mies ja avioliitto alkaa ahdistamaan ja tuntuu ettei kestä toisen seuraa yhtään.

Minä joudun ihan pakon sanelemana olemaan erossa vauvasta 5-6xvko 3½h kerrallaan, kun yrittäjänä käyn töissä. Toisaalta, kun tämä on pakkorako niin ei koe sitä vaikeaksi. Lapset ovat kuitenkin kotona isän kanssa, joka luonnollisesti on tasavertainen vanhempi.

Nyt sai vaavi masun täyteen ja pääsen ruuan laittoon. Esikoinenkin tulee pian kerhosta kotiin.
-Poni ja poju 2kk
 
Huomentapäivää kaikki!

Kerronpa meidänkin kuulumisia...

Tissittely lopetettiin tällä viikolla (osittaisimetin siis koko ajan). Neiti raivosi tissille niin paljon, että en jaksanut taistella niiden muutaman pisaran takia mitä se on koko aikana sieltä tissistä saanut. Nyt mennään Nan2:lla ja aloitellaan ens viikolla maissivelli maidon seassa. Oma olo parani paljon, kun tissin kanssa ei tarvitse enää tapella ja vauvakin on iloisempi.

Huutoja meillä ei ole ollut paljon, eilen illalla tosin oli sellainen kaaos, että piti jo äitillä itkeä tirauttaa kun mikään ei auta. Olen 99,9% varma, että huuto johtui yliväsymyksestä, koska olimme kyläilemässä ja päiväunet jäi tosi katkonaisiksi. Huusi kurkku suorana varmaan pari tuntia. Ollaan syyslomalla täällä mummolassa ja mun isä suuttui illalla kun emme lähteneet viemään lasta päivystykseen kun hänen mielestään lapsi huusi kivun takia. Neiti kuitenkin rauhoittui sitten ja nukkui taas ruhtinaalliset 8,5 tuntia putkeen ja aamulla oli taas oma aurinkoinen itsensä. Nyt me ei sitten olla mun isän kanssa puheväleissä, tosi hauskaa olla täällä lomalla. Meidän isän pitäis saada olla aina oikeassa.

Meillä on mielestäni tosi hyvä rytmi, saa nähdä milloin se muuttuu ja aletaan huutaamaan ja valvomaan. Heräämme aamulla n. klo 7-8, neiti menee unille n. klo 9-9.30 ja nukkuu n.klo 13-14 asti. Toiset unet klo 16-18 ja yöunille klo 21-22. Yöllä ei herää syömään (paitsi erittäin harvoin klo 2.30-3 maissa) eli meillä nukutaan täysiä yöunia. Vielä kun itse oppis nukkumaan yöllä heräilemättä koko ajan. Pakko välillä kuunnella hengittääkö vauva.

Sektiosta...Mulle sanottiin,että uus raskaus sais alkaa vaikka heti. Pääasia kuulemma, että uusi synnytys ei ole heti vuoden päästä edellisestä leikkauksesta eli tosi eri ohjeita annetaan eri paikoissa. Meinataan nyt odotella kuitenkin tuonne ens alkukesälle ennen kuin aletaan yrittämään toista niin tulis ainakin se puolitoistavuotta ikäeroa.

Jassoo, menenpä itsekin nokosille kun neiti nukkuu.

Muoks: 2kk neuvolan kuulumiset: paino 5370g ja pituus 58cm

MaybeSomeday ja neiti tasan 2kk
 
Viimeksi muokattu:
Ehkäisy Mulla oli ennen raskautta hormonikierukka ja se oli mahtava. Mulla ei tullu mitään mielialamuutoksia eikä kummemmin muita oireita ( ehkä hiiva useammin, jos se nyt siitä johtu) ja menkat jäi kokonaan pois :attn:
Sen siis laitan sitten uudestaan, mutta vissiin sen sai laittaa vasta sitten ku ei imetä enää.. en muista sitä.. Siihen asti mennään vissiin kortsuilla.. Pillereitä käytin sillon aikanaan ennen lapsia, mutta oireita tuli niistä aika paljon.

Vauvasta erossa en ole ollu vielä yhtään, eikä oo vielä tarvettakaan....Ja jotenki vaikea ois ollakaan, kun saattaa päivälläkin syödä tunnin / puolentoista välein... (ei kyllä ehkä tarvis niin usein... pitää nyt kattoo neuvolassa ens viikolla onko kasvanu että riittääkö se maito oikeesti ja sitten harventaa syöntikertoja.. ) Osa niistä on kyllä ihan vaan imemisentarvetta..

D-vitamiinina
meillä käytetään devitolia.. sitä ollaan käytetty myös vanhemmilla lapsilla. Oon antanu vasta yhtä ja kahta tippaa.. että vähän hitaammassa tahdissa annan niitä ku ohjeitten mukaan.

Rotarokote Otatteko kaikki lapsellenne rotarokotteen ja sen uuden.. pneumokokkiko se oli?
Meillä ei vanhemmat lapset oo saaneet rotarokotetta eikä niillä oo koskaan ollu ripuleita ym... Niin oon miettiny etten antais noita kumpaakaan... Mutta täytyy vielä jutella miehen ja neuvolantätiin kans...

Mulla on haava parantunu hyvin eikä enää oo maha pahasti kipee.. Aika ihanaa, kun tuntu jo yhessä vaiheessa, ettei tästä ikinä toivu :) Eikä oo enää ihan kahteen asti tarvinu valvoa yksin.. eilenki poika nukahti jo 22.30. Kyllä se heti helpottaa, kun saa vähänki enemmän nukkua.
Toissailtana sain jonku ihme "kohtauksen". Alko ihan hirveesti pyörryttään ja tuli huono olo, ja meni maha sekasi. En tiiä sit oliko lievää vatsatautia vai oisko johtunu verensokerista. Kun tosiaan ollin ehkä syöny ja juonu liiian vähän.. Jos toi poika kerran syö 1-1,5 tunnin välein niin sehän "imee mut kuiviin" :eek: Oon nyt sit yrittäny syödä ja juoda enemmän...

Hyväsetti ja poika, huomenna 4 viikkoa
 
MaybeSomeday: Oottako kauan ehtiny syyä korviketta? Me alotettiin Nan:lla, mutta aiheutti neidille vatsanväänteitä niin, ettei saanut päivisin nukuttua juuri ollenkaan. Ei mitenkään vaikuttanut siltä, että vatsa olisi vaivannut, mutta ilmeisesti sen verran kouristeli, ettei saanut nukuttua. Illalla huudettiinkin sitten suoraa huutoa, kun oltiin jo niin väsyneitä.. pari päivää meni näin, kunnes sitten kakkasi vihreää kakkaa --> vaihdoin heti nannin tutteliin, ja parissa päivässä helpotti vatsavaivat. Ärsyttäviä tuommoset mummot & papat & puolitutut, jotka tietää kaiken. Täytyy vain luottaa itseensä ja yrittää olla välittämättä muiden kotkotuksista (tiedän, hankalaa!!). Appiukko on juurikin näitä, jotka tietää varmasti mikä vauvalle on parasta & mitä vauva itkullaan viestii, ja sitten jos ei yhdy hänen mielipiteeseensä, niin loukkaantuu. Toistaiseksi olen ollut suht. nätisti, en ole vielä avannut sanaista arkkuani, mutta voi olla, että yhteenotto tulee vielä jossain vaiheessa :whistle: Jaksamisia!
 
hyväsetti hormonikierukan voi laittaa vaikka imettää. Papa pitää ottaa ennen sitä ja sen tulos ei ole "luotettava" ennenkuin on ½ vuotta synnytyksestä. Näin kertoi meidän lääkäri neuvolassa. Sanoi , että toiset lääkäri laittaa sitä jo 4kk synnytyksestä, mutta kehoitti tuon puol vuotta odottaan. Joillakin se voi vaikuttaa imetykseen siten, että maidon määrä saattaa hetkelisesti vähetä.
 
Moikka!

Aplo, kyllähän se kai periaatteessa on mahdollista raskautua näinkin pian synnytyksen jälkeen, mutta kai se aika harvinaista on...
Ehkäisyä ei olla käytetty, mutta eipä me montaa kertaa olla rakasteltukaan. :ashamed: Itse olisin kyllä halukas enemmänkin touhuilemaan, mutta meillä ei yksinkertaisesti ole tässä elämäntilanteessa oikein aikaa eikä mahdollisuuksia. Mies on päivät töissä ja illat raksalla. Tulee usein vasta lähempänä puolta yötä kotiin, joten siinä vaiheessa mies menee usein suoraan nukkumaan. Kerran viikossa ollaan silti pyritty seksiä harrastamaan. Mutta eiköhän tuo seksielämäkin tuosta piristy kun päästään muuttaan ja saadaan lapset omiin huoneisiin ja sänky ainoastaan meidän käyttöön. ;)

Vauva kyllä muuttaa parisuhdetta aikalailla, joten ei mikään ihme että ristiriitoja ja erimielisyykisä syntyy. Varsinkin ensimmäisen lapsen kohdalla. Mutta usein se parisuhde siitä normalisoituu, kun vauva kasvaa ja eikä kaikki ole enää niin myllertävää ja uutta. Meilläkin on ollut aika paljon nyt riitoja ja muutenkin mies ärsyttää mua aika paljon, mutta eiköhän se siitä kunhan päästään jossain vaiheessa kunnolla keskusteleen ja viettään aikaa kaksin.

Tuota hormonikierukkaa edelleen mietin. Mulle lääkäri sanoi että aikasintaan kahden kuukauden kuluttua synnytyksestä se voidaan laittaa, mutta mielummin myöhemmin. Kohtu on kuulemma silloin vielä niin pehmeä, että pahimmassa tapauksessa kierukka saattaa mennä kohdusta läpi. :O Mä taidan siis kanssa päätyä niihin pillereihin ainakin aluksi ja ottaa sen kierukan sitten mahdollisesti myöhemmin. Kahteen eri kertaan olen noita cerazetteja syönyt, eikä niistä ole mulle tullut mitään kummempia oireita ja menkat jäi kokonaan pois. Mutta silti en pillereitä mielellään enää söis... Kyllä joku sais keksiä miehille oman pillerin, ettei aina naisten tarvis hoitaa tuota ehkäisyasiaa. :D

Rota ja pneumokokki otetaan vauvalle. Kaksi vanhempaakin lasta ovat rotan saaneet eikä niistä ole tullut mitään oireita.

Vauvasta olen ollut erossa enimmillään pari tuntia. Mutta ensi viikonloppuna mulla olis tiedossa kavereiden kolmekymppiset ja ajattelin silloin lähteä vähän juhlimaan. =) Mies ja vauvakin tulevat alkuillasta mukaan, mutta lähtvät sitten illalla kotiin ja minä jään juhlimaan. =) Toisaalta tuskin silloinkaan kovin montaa tuntia erossa vauvasta tulee, kun juhlapaikalta pitää lähteä yhdeltä ja uskoisin että mies on vauvan kanssa ainankin 21-22 asti juhlapaikalla. Riippuen tietenkin miten kovaa paikassa soi musiikki ja muutenkin miten vauva jakselee. Jos se vaan nukkuu, niin mikäs siinä on miehenkin viettää aikaa kavereiden kanssa. =) Kaksi vanhempaa lasta menee mummille yöhoitoon. Joulukuussa meillä olis sitten tarkoitus viedä vauva ekaa kertaa yöhoitoon, kun mennään miehen kanssa viettämään kaksin hotelliyötä. Meillä on lahjakortti mikä on vuoden loppuun asti voimassa, ja ajateltiin se käytää joulun väliviikolla. Mutta sattaahan se olla etten raski vielä silloin vauvaa jättää mummulle ja me otetaan vauva mukaan. :p

d-vitamiinina meillä on käytössä devitoil. Mutta täytyy myöntää, että mä olen tosi huono muistamaan antaa niitä tippoja. :ashamed: Saattaa mennä monta päivää etten muista koko tippoja...

Rytmi meillä on selkiytynyt entisestään. Vauva herää noin klo 10-11 aikaan. On reilun tunnin hereillä ja nukkuu sitten päiväunia noin klo 12-15, eli kolmisen tuntia. Sitten vauva on taas hereillä 1-2 tuntia ja nukkuu sen jälkeen parin tunnin päikkärit, eli noin klo 17-19. Sitten vauva valvookin pitemmän pätkän, vaikkakin saattaa torkahtaa parikin kertaa illan aikana. Yöunille vauva menee vasta klo 23 aikaan ja herää syömään 04-05 aikaan yöllä. Aamulla vauva herää 8-9 aikaan, mutta vaín syödäkseen ja jatkaa uniaan sinne 10-11 asti.

Nyt pitää mennä syöttöpuuhiin.

marza ja onni, 1 kk
 
Viimeksi muokattu:
Marzalle äkkiä kommentoin, että voi ku meilläki ois joku rytmi :D Aika samanikäiset vekarat meillä vissiin kuitenki. Mennään ihan miten sattuu mutta toisaalta, onhan se epärytmikin rytmi :D Kyllä se rytmi sieltä sitten toki alkaa muodostua mut tuntuis se toki helpommalta, jos jotenki pystyis ennustamaan, että kuinka pitkään tuo nukkuu ja koska syö jne. Mutta kai noi masuvaivat sekoittaa eikä vissiin kaikilla näin pienillä vaan sitä rytmiä oo. Tai toki meilläkin sen verran, että nukkumaan mennään suunnilleen 22-24 välillä ja herätään 9-10 aikaan. Päivä menee syödessä, seurustellessa, nukkuessa ja huutaessa muttei oo vielä mitään selkeää kaavaa tuossa. Poika tykkää muuttaa päiväjärjestystään joka päivä :D Eletään sen mukaan sitten.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Sannimarja ja ukkeli 1 kk 1 päivä
 
Myöhäistä iltaa :wave:

Onpas teillä Shuri ollut mukava viime yö, kun Päivänsäde on noin antoisasti nukkunut! Meilläkin tehtiin viime yönä ennätys, kun tyttö nukkui 01.10-07.20 :) Söi nopeesti ja jatkoi unia, heräs 10.20! Eli yhdellä syötöllä mentiin, voi kun tällainen tulisi tavaksi.

Erossa olen vauvasta ollut noin tunnin ajan silloin tällöin. Miekään en tuota alkoholia nautiskele kuin toooodella harvoin (kerran muutamaan vuoteen), joten ei ole hinkua mihinkään. Yökylässä ovat nuo meidän vanhemmat muksut olleet ekaa kertaa yli vuosikkaina, ja tuskin raaskin antaa tätäkään sen aiemmin hoitoon yön yli. :whistle:

Ehkäisyasiassa oon Shurin kanssa samoilla linjoilla; en taho mitään hormoneja nyt, joten kumeilla mennään. Näin myös edellisen imetyksen aikana.

D-vitamiinit on Jekovitit, ei ole tullut niistä mitään masuvaivoja Islalle. Ja rokotukset otetaan kaikki, jotka kuuluu ohjelmaan.

Mulla on nyt selkä ihan juntturassa, Isla nukkui tänään niinkuin yleensä 4 tunnin päikkärit ulkona, ja mä kävin siinä ensin tunnin vaunulenkillä ja sitten tein 3 tuntia pihahommia hurjalla vimmalla :D Harava pysähtyi vasta sitten, kun tyttö antoi äänimerkin, että unet on loppu. Loppuharavointi meni kyllä vähän mututuntumalla, kun kuuden aikaan on jo aika pimeää.. :LOL:

Hohhoijaa, huomenna oliskin itsellä jo vähän aikaisempi herätys, jospa tuo yö menisi unien kannalta yhtä hienosti kuin edellinen, niin en olis ihan pandana tuotekoulutuksessa..

Nipistys ja Isla 1kk ja 3vko
 
Nipistys, onnittelut vain teillekkin enariunista, ja lisää samanmoisia kaikille meille! ;)

Sannimarja, meidän Päivänsäde täyttää huomenna 2kk, eikä meilläkään ole vielä mitään rytmiä. Ja jostain luin, että aikaisintaan 6kk iästä eteenpäin saa mitään unikouluakaan alkaa harrastaa, siihen saakka lapselle on hyväksi vaan sanella itse oma aikataulunsa =) Vaikka heti alustahan saa alkaa opettaa sitä yön ja päivän eroa, milloin seurustellaan ja milloi rauhoitutaan jne., tiiät varmasti mitä tarkoitan.

Kunhan neiti saa tässä massunsa täyteen, niin mää alan meikkaa (eka kertaa synnytyksen jälkeen :ashamed: ) ja sit vaan juhlakamppeet niskaan ja lähtään kappelille. Klo 13 Päivänsäde saa kasteen!

Oikein ihanaa lauantaita kaikille! :flower: (Meillä oli toinen tosi hyvä yö putkeen ja mää pursuan energiaa! Voi kun voisin antaa sitä kaikille väsyneemmille mammoille :hug: )

Shuri ja Päivänsäde huomenna 2kk
 
Mä taas poistun keskusteluista vähäks aikaa. Meijän esikoinen onnistui eilen kaatamaan litran kiehuvaa vettä päälleen ja on pitkässä sairaalahoidossa :headwall: :'( :'( :'( Just, kun saatiin vauva sairaalasta ja arki käyntiin!

Jeps, parempaa jatkoa teille muille!
 
Mä taas poistun keskusteluista vähäks aikaa. Meijän esikoinen onnistui eilen kaatamaan litran kiehuvaa vettä päälleen ja on pitkässä sairaalahoidossa :headwall: :'( :'( :'( Just, kun saatiin vauva sairaalasta ja arki käyntiin!

Jeps, parempaa jatkoa teille muille!
Voi ei, kylläpä teitä nyt koetellaan! Kovasti voimia koko perheelle, toivottavasti potilas toipuu pian! :hug:
 

Yhteistyössä