Syyskuun tulokkaat 2010 **** Marraskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!)

Kävimme tänään neuvolassa ja 6 viikon mitat olivat:
5040 g (3260 g)
56,5 cm (50 cm)
py 40 (35)

Pää kasvaa kauniisti omalla käyrällään kuten siskollaankin eli olemme isopäistä sakkia :LOL: Muutenkin mitat olivat oikein hyvät ja nätisti käyrillä mennään.

Itse joudun nyt kokeilemaan maidotonta diettiä, sillä terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että mahakivut + hiukan tavanomaisesta poikkeava ihottuma vaativat tarkempaa seurantaa. Eli pois jäävät nyt kaikki herkkuni: kermakastikkeet, maitokahvi, lasagne, jäätelö, pullat ym. Täytyy varmaan miettiä ristiäistarjoilu uusiksi, että saisi itsekin syödä jotain : /

Vauvasta olen ollut erossa noin tunnin muutaman kerran. Tänään menen kampaajalle illalla, joten eroajasta tulee pidempi. Esikoinen oli enemmän isänsä kanssa, mutta kun lapsia on kaksi, niin en oikein osaa tai jaksa irrottautua kotoa mihinkään. Yökylässä mummolassa esikoinen on ollut vain pari kertaa ja ensimmäinen kerta oli yli yksivuotiaana. Luultavasti Okon kanssa toimimme samalla tavalla.

Shuri toivottavasti Päivänsäde jatkaa hyvien päiväunien nukkumista. Saa äitikin hieman "omaa aikaa" päivisin.

Tiinuliini ja Okko 6+ vko
 
Aivan ihania neuvoja saa Tiinuliinin Okko siskoltaan! :D Meillä tuo 5-vuotias tyttö osaa jo hyvin viihdyttää Islaa, heillä on kaikkia pieniä leikkejä jo ja tyttö myös laulaa paljon itsekeksimiä lauluja vauvalle. 2-vuotias poika käy aina pikaiseen silittämässä tai pussaamassa vauvaa poskelle, joskus saattaa kysyä kaikkea tosi viisasta, kuten että onko Isla ihminen, asuiko Isla navassa jne.. :D

Jälkitarkastus oli tänään, jottain häikkää oli pisutestissä, viljelyssä siis, kuulemma virtsatietulehdusta olisi, vaikkei mulla kyllä mitään oireita ole! Uusi näyte pitää vielä viedä, ja sitten katsotaan mitä se sannoo. Mullahan ei tikkejä tai muitakaan sota-arpia tullut synnytyksessä, joten niiltä osin kaikki ok :D Perjantaina on sitten Islan 2kk:n neuvola, kiva nähdä tytön kasvu.

Ihanaa, kun on lunta! Lapsille piti aamulla hakea ullakolta Stigat ja pulkat, lumikolakin piti ottaa alas, pääsin lumitöitä tekemään! Aika raskasta muuten vetää isompia lapsia Stigassa märässä lumessa =) Tulipahan hiki, kun taloa ympäri piti juosta. Lapset tipahtelivat aina välillä uhalla kyydistä ja meinasivat tikahtua nauruun.. :D Ja Isla nukkui koko ajan autuaasti vaunuissa, nukkuu kyllä tosi hyvin tällaisilla keleillä.

Nyt lapsille ruokaa nassuun, sitten tulee mummo vahtimaan koko kauhukolmikkoa tunnin ajaksi, kun minä suuntaan zumbaan. Mies on iltavuorossa, joten Isla jää ekaa kertaa jonkun muun hoiviin. Eipä siinä, kun Isla tykkää mummoistaan, varmasti pärjäävät :D

Nipistys ja Isla 2kk
 
Täällä on myös nukuttu tosi hyviä päiväunia viime päivinä. Eilen tehtiin 2,5 tunnin vaunulenkki, sen jälkeen poitsu jaksoi valvoa reilun tunnin ja otti neljän tunnin iltaunet. Vähän jännitti että meneekö yö valvomiseksi (iltaunilta heräsi vähän ennen klo 22), mutta hyvin nukkui yönkin. :) Tänään myös vaunuiltiin pari tuntia, kotiin tullessa imetin ja sen jälkeen vauva on nukkunut vielä kolme tuntia. :D Ehtii todellakin äiskäkin puuhastella omia juttuja sillä aikaa!

Nukuttaako muut vauvaa koskaan mahallaan?

Endotar & J 2kk
 
Heippa vaan kaikille!

Täällä voidaan hyvin. Lauantaina ja eilen pojalle ilmaantui jostakin masun kipristelyjä enkä ole vieläkään keksinyt, että mistä, mutta tänään taas ei ole ollut masunväänteistä tietoakaan. Dee-tippoja olen nyt Aaronille antanut jo reilun viikon ajan ja hyvin ovat sopineet, tänään myös lähtivät Rela-tipat uudestaan kokeiluun (nehän saivat pojan masun kipeäksi silloin kuukausi sitten) eikä ainakaan ne aamulla antamani kolme tippaa vaikuttaneet jäbän vointiin mitenkään - jos huomenaamulla uskaltaisi sitten kokeilla sitä viittä tippaa, mikä ohjeessakin käsketään antaa.

Viime tiistaina käytiin lääkärineuvolassa ja kaikki oli hyvin. Myös keuhkot ja korvat olivat ok, pojallahan oli pari viikkoa aika paha flunssa. Pituutta oli nyt jo 59 senttiä ja painoa 6150 grammaa eli erittäin hyvin kasvaa. Aaron hymyili lääkärille kuin hangon keksi melkein koko tutkimisien ajan. :D

Mulla itsellä oli jälkitarkastus torstaina. Erittäin hyvin oon lääkärin mukaan toipunut synnytyksestä enkä mä sitä kyllä mitenkään epäillytkään. Liikkuminen on luonnistunut hyvin jo pitkän aikaa ja seksi sujuu paremmin kuin ennen raskautta eli kaikkihan on enemmän kuin ok. :)

Aaron on suurimman osan ajasta aivan ihana ja tyytyväinen vauva. Hymyilee ja juttelee koko ajan valveilla ollessaan ja nauraa hörähteleekin jo. :) Kovasti kyllä kaipaa virikkeitä ja kyllästyy aikas nopeasti. Telkkaria tuijottelee välillä aika pitkäänkin, mutta sitterin lelukaari ei kiinnosta enää ollenkaan. Neuvolasta saadulle hymynaamalle hymyilee kovasti ja yrittää jutellakin ja sitten ihmettelee, kun se ei vastaakaan. :D

Rytmi on edelleen HYVIN vaihteleva. Toisina päivinä torkahtelee vain semmoisille 5-30 minuutin päiväunille ja toisina päivinä saattaa nukkua lähemmäs kolmenkin tunnin päikkäreitä. Öisin kyllä onneksi nukahtaa edelleen aina syöttöjen jälkeen. Yöunille meillä mennään yleensä 21-22 välillä ja eka yöunipätkä on nyt alkanut olla 3-4 tunnin mittainen, loppuyö heräilläänkin sitten taas parin tunnin välein ja kokonaan yöunilta poika heräilee virkeänä seurustelemaan yleensä siinä 7-8 välillä.

Mä oon miettinyt tuota mahallaan nukuttamista (ilmatkin tulis paremmin pihalle) ja pariin kertaan meinannutkin, mutta sitten en vaan oo uskaltanut - jotenkin vaan pelottaa että toinen tukehtuu, vaikka hyvin osaa päätään kannatella ja kääntää mahalla ollessaan.

mt & Aaron 1 kk ja (huomenna) 3 viikkoa
 
Tiinuliini, ainakin maidotonta tofujäätelöä löytyy kaupoista! Ja voihan pullataikinankin tehdä veteen. Ei se ihan peruspullalta maistu, mutta ihan hyvää kummiski ;)

Tuntuu aivan utopistiselta nuo muiden muksujen päikkäreiden pituudet! Päivänsädekin on kyllä nukkunut mun mielestä tosi hyvin nyt pakasilla ulkona. Eilen jatkoi taas yhden lenkin jälkeen kotona vielä tunnin, niin että nukkui siis yhteensä 2h. Minä kerkesi syödä, siivota tiskipöydän, ottaa pyykit narulta, täyttää taskuvaipat valmiiksi ja istahtaa lepäämäänkin vielä melkein kymmeneksi minuutiksi. Tosin en saanu levättyä kunnolla, ku huolehin tytön puolesta, kun oli niin outoa, että unet vain jatkui ja jatkui ja kerkesin vaikka mitä. Jos tänäänkin tyttö näyttäis jatkavan unia jonkun lenkin jälkeen, niin pitää kyllä mennä heti iteki nukkuu. En ees muista milloin viimeks on ite ehtiny päikkäreille.

Pari kertaa ollaan vattallaan yritetty nukuttaa masuvaivojen takia, mutta tytsy ei suostu siinä asennossa nukkumaan.

Voi vitsi... Stiga, nauravat lapset ja leikissä mukana oleva äiti... Eikös ne ole niitä elämän parhaita hetkiä =)

Shuri ja Päivänsäde kohta 2,5 kk
 
Moikka :)

Poju vetelee päiväunia parvekkeella, kun kävin sen kanssa pikalenkillä ulkona. Nyt oon vaa jumiutunut nettiin vaikka piti kaiken näköstä tehdä kotona.. no ehkä mä ehdin ;)

Espoossakin satelee lunta, ihanaa! Voikun ei sulais pois, mutta huomenna on +1.. eli mitä voimme siis odottaa.. räntää ja loskaa.

Meillä piti tänään olla neuvola, mutta lääkäri olikin poissa joten nyt mennään siis ens viikolla. Me kokeilimme seksiä vklna, ja mua ainakin sattu :/ Sen takia en kauheen innolla odottanut tämän päivän jälkitarkastusta.. onneksi siirtyi viikolla :) Katosi kyllä hetkeksi sekstailuhimot sen kivun takia..en voinut rentoutua ollenkaan, joten ei siitä loppujen lopuks sitten oikein mitään tullut.
Kuinka kauan teillä on ollut yhdyntäkipuja raskauden jälkeen?

Onko muuten porukka fb ryhmässä ihan omilla nimillään? Mistä tiedetään kuka on kuka? :D Se ois myös oiva vertaistukipaikka :)

Ootteko muuten käynyt missään vauva-äitikerhoissa tms? Mä oon miettinyt josko lähtis tapaamaan uusia ihmisiä! Vois olla ihan kiva homma.

vatsallaan nukuttamisesta Me ei sen takia nukuteta niin, koska th sanoi sen olevan turvallisuusriski.. Siis jos jättää vauvan nukkumaan niin, eikä valvo sitä, koska se voi tukehtua.. ja se kuulemma lisää kätkytkuolemia. Välillä kyllä jos on masuvaivaa niin, poika nukahtaa paremmin sillein puolimahalleen. Käännän sen kyllä sitten kyljelleen..

Nyt täytyy mennä, mukavaa päivää kaikille :)

Lätäkkö + poju 6vkoa
 
Moikka!

Mäkin liityin tuonne fb-ryhmään, kun facessa joka päivä pyörin. Siellä ollaan tosiaan omilla nimillä, enkä mä ainakaan tiedä kuka on kuka. :D On siellä jossain kohtaa nikit kerrottu, mutta pitäis vissiin aina laittaa nimen perään myös nikki, niin oppis tunteen porukan.

Olin viikonloppuna ekaa kertaa vähän pitempään erossa vauvasta. Olin kavereiden 3-kymppisisllä ja oli kyllä ihanaa kun sai pitkästä aikaa jutella rauhassa ystävien kanssa. Mies ja vauva olivat alkuillasta mukana, mutta lähtivät ysin jälkeen kotin. Siihen asti imetin vauvan siellä ja kotiin olin pumpannut illan ja yön maitotarpeet valmiiksi, jotka riittivät hyvin. Pakkasessakin on nyt 100 ml maitoa. :D Mä itse kotiuduin kolmelta ja baarissakin tuli käytyä, mutta baarit ei kyllä oikein enää nappaa. Ei ole vanhaks tulemista. :D Miehellä ja vauvalla oli mennyt hyvin, ja hyvin oli pullo pojalle kelvannut.

Vatsallaan en nukuta vauvaa. On vähän jäänyt kammo, kun mun serkku on kuollut kätkytkuolemaan ja vatsallaan nukuttamisenhan on epäilty olevan yksi syy kätkytkuolemiin.

Yhdyntäkipuja ei ollut raskauden jälkeen. Tosin esikoisen saaneilla niitä taitaa muutenkin olla useimmin. Itsella tais olla esikoisen synnytyksen jälkeen seksi noin pari ekaa kertaa kipeetä, mutta sitten paikat parani kunnolla eikä yhdyntäkipuja enää ollut.

Nimi meillä on edelleen ihan hakusessa. :( Vähän alkaa jo stressaan kun olis kiva kutsua poikaa jo nimellä.

marza ja onni, huomenna 6 vkoa
 
Nyt minäkin liityin fb:hen :) Odottelen vielä nasunaskalilta kutsua ryhmään =)

Mä luulin MARZA että Onni on teidän pojan nimi :) Mun mielestä se on ainakin kiva nimi! =)

Me annetaan pojalle nimeksi Eemil. Kastajaiset on 21.11. Tapaankin siellä ensi kertaa anoppini, vähän jännittää ;) Meillä ei vain ole yhteistä kieltä, kun hän ei puhu englantia.. Noh, miekkonen tulkkaa sitten kaiken tarpeellisen :p

Lätäkkö + Eemil, joka on innoissaan helisevästä lelustaan (ilo katsoa toista, joka jokeltelee hellyyttävästi lelulleen) :heart:
 
Nonih, 2kk neuvolassa käyty, ja tässäpä pojan strategiset mitat:

paino 6970g (3470)
pituus 62cm (50)
py 40,6cm (35)

Poitsu kasvaa siis hurjaa vauhtia :) Imetin vielä just ennen neuvola-aikaa, mut hittovie ei ihan riittäny tankkaus kun jäi himpun verran alle 7kg, heh :D Muutenkin poitsu on tosi tomera ja jäntevä, kannattelee hienosti päätä ylhäällä kun on mahallaan. Silti tuntuu et voishan tuota vauvaa enemmänkin pitää lattialla, jotenkin sitä vaan tulee aina syliteltyä ennemmin. :heart: Rotarokotteen eka annos saatiin kans, jännityksellä odotan aiheuttaako masuvaivoja tai muita oireita. Me aiotaan ottaa pojalle kaikki yleisen rokotusohjelman rokotukset.

Tuosta mahallaan nukuttamisesta - päiväunille oon siis laittanu nukkumaan mahalleen, ja käyn aina välillä katsomassa että poitsulla on kaikki kunnossa. En kyllä pidemmille unille esim. yöksi uskaltais vielä jättää mahalleen, tai ainakin sit heräisin vähän väliä tsekkaamaan tilanteen. Mut ihan tosiasia on että nukkuu sata kertaa paremmin vatsallaan kuin selällään.

Täälläkin viimein sekstailtiin ekaa kertaa synnytyksen jälkeen (eihän siitä oo kuin 2kk :$ ), ja kyllä täytyy myöntää et vähän sattui. Ei oo vissiin limakalvot vielä ihan normikunnossa, mut eiköhän ne ajan kanssa siitä palaudu, toivottavasti.

Toivottavasti Tiinuliinin Okolla ei vaan ole allergiaa!

Jaahas, poitsu heräs päikkäreiltä...

Endotar & J 2kk
 
Viimeksi muokattu:
Mekin käytiin maanantaina neuvolalääkärissä. Väinön mitat oli nyt 7viikon ja 5 päivän iässä 5140g (3665g), 58,6cm (51cm) ja 40,4cm (34cm). Kasvaa siis ihan hienosti, vaikka vähän on tuollainen pitkän ja hoikan oloinen :) Samalla tehtiin mulle jälkitarkastus, ja kaikki oli kunnossa, kuten vähän odottelinkin.

Vatsallaan meilläkin nukutaan päikkäreitä, mutta yöksi laitan kyljelleen, josta poitsu sitten yöllä kääntyy selälleen. Vatsallaan nukkuu kyllä tosi makeasti, että varmasti vähän vanhempana laittelen kyllä masulleen yöksikin.

Yhdyntäkipuja en itse juuri huomannut, lähinnä tiukkuutta, joka on kyllä helpottanut nyt kun seksiä on harrastettu enemmän. Liukkari on ihan ehdoton juttu, sen verran kuivemmat on paikat kuin normaalisti, mutta muuten seksi on kummankin mielestä ihan mielettömän hienoa, ja tuntuu paljon paremmalta kuin ennen synnytystä :)

Meilläkin on nimi vielä vauvalle mietintävaiheessa. Onneksi tässä on vielä viikon verran aikaa miettiä :D

Katrin ja Väinö 8vk
 
Meillä oli eilen 2kk neuvola, mitat neidillä 4660g (3660g) ja 59cm (51cm). Pitkä ja hoikka tyttö :) Neuvolatäti naureskeli, että taitaa tulla melko sosiaalinen tapaus, kun nyt jo kovasti jutteli, jokelteli ja kiljahteli :p Mie kyllä puhunkin & laulan tytölle koko ajan ja kovasti hän vastailee. Rotarokote saatiin, ja oli ilmeisesti hyvän makuista kun vielä pitkään sen jälkeen maiskutteli suuta, että joko se loppu :D Ei meille ainakaan tullut vatsanväänteitä tms.

Nimestä vielä, mehän päätettiin tytön nimi ristiäistä edeltävänä iltana. Pappi laittoi tekstarin perjantaina (ristiäiset la), että voisko tän päivän aikana sen nimen saada, että saa paperit kirjotettua valmiiksi :whistle:

Meillä nukutaan päikkärit usein vatsallaan, yöt nukkuu selällään tai kyljellään. Joko teillä vauvat kovasti kääntyilee sängyssä?! Meillä on useampana aamuna heräilty poikittain, jalat nostettuna ylös pinnasängyn laitaa vasten vaikka ihan oikein päin sänkyyn laitetaan :)

Kiira & Ronsku 2kk 3pvä
 
Yhdyntäkipuja on, ja on varmaan vielä pitkään. Taitaa johtua imetyshormoneista, että alakerta on kuiva ku sahara. Mulla on nykyään ilman yhdyntääkin jo kipeät paikat, niinku ois santapaperia haarojen välissä :(

Ei meidän tytsy kyllä ihan noin kääntyile ku Ronsku! Kylkeään saattaa kääntää, senkin aika harvoin. Tosin se johtuu osaltaan siitä, että me yleensä tyynyn tai vastaavan avulla estetään selälle kierähtäminen. Päivänsäde ei yhtään tykkää nukkua selälleen, ja aina ei se kierähtäminen takaisin kyljelleen unisena onnistu. Ensimmäisinä viikkoina tytöllä oli tapana potkia unissaan, ja hivuttautui sitten sängyssä ylöspäin.

Shuri ja Päivänsäde 2,5kk
 
Mekin käytiin tänään neuvolassa 6vkon ja 2 pvän ikäisenä: Painoa oli 5200(3555) ja pituutta 60,2cm (52cm) Pitkä tyttö:)

Aika rumbaa on arki ollut, meillä on isänpäivänä ristiäiset ja miehellä vielä kipsi jalassa kaksi viikkoa. Seksiä ollaan sen kanssa pari kertaa kokeiltu, aikas eksoottista:)

Miten nukutatte vauvoja sisällä? Meillä aamulla nukahtaa vaunuihin, mutta kaikki iltapäiväunet nukkuu kantoliinassa, aika raskasta! jos lasken kantoliinasta,herää. nyt alkaa imeä!
 
Mulla oli jälkitarkastus viime perjantaina ja ihmettelen mistä johtui, nimittäin sen jälkeen kahtena päivänä tuli sellaista tummaa vuotoa, joka sitten loppui yhtä nopeasti kuin oli alkanutkin. Sitten eilen illalla minulla alkoi aika yhtäkkiä hirmuiset alavatsakivut ja alaselkää hieman jomotti. Reilun tunnin tuo kipu kesti ja sen jälkeen se loppui yhtä nopeasti kuin oli alkanutkin. Jälkitarkastuksessa kaikki oli kuitenkin lääkärin mukaan ok.

Sitten ihmettelen, että kun puhutaan kuivuudesta synnytyksen jälkeen, niin täällä ei ole siitä tietoakaan. Sitä olen tässä odottanut, että milloin tuo saharakausi alkaisi... Kuitenkin täysimetyksellä mennään.

Ihanaa huomenna olisi taas hieroja. :) Tyttö kun nukkuu niin hyviä päiväunia niin on helppo aina iltapäivisin tehdä kaikenlaisia juttuja. Saa nähdä onko selkä yhtään paremmassa kunnossa kuin pari viikkoa sitten kun viimeksi kävin hierojalla. Ainakin heti kun pääsin taas hevosen selkään niin itsestä selkä alkoi tuntumaan paljon paremmalta, taitaa tuo ratsastaminen pitää minun selän aika hyvin kunnossa.

ennie ja tyttö melkein 8vko
 
Meillä alkaa viimein olla flunssa selätetty. Pojulla on kuuri vielä päällä, mutta ei juurikaan ole räkäinen. Kävimme maanantaina korvaläärärillä poju ja keskimmäisen tytön kanssa. Pojun korvat tosiaan jo lähes parantuneet. 2-vuotiaalla oli sitten molemmissa korvissa tulehdus. Nyt hällä sama kuuri. Kontrolli olisi sitten kolmen viikon päätä. Pojun unet ovat vähän parantuneet jo, vaikka aamuyöt melko levottomia. 2-4 kertaa syödään myös. Tänään nukkui myös kolmen tunnin päikyt.

ennie Mulla myös ratsastus ihan parasta selkäjumppaa, vaikka hierojalla joudun kerran kuussa käymään myös.

Pitäisi alkaa nukkumaan. Esikoisella huomenna kerhoaamu, joten saa olla heti aamusta touhussa. Hän on vielä niin armottoman hidas haaveilija aamuisin:)
-poni ja poju 2½kk
 
Pientä päivitystä meidän esikoisen tilanteesta... Poika oli teholla nukutettuna 13vrk ensin kipujen poissa pitämiseksi, mutta sitten, kun niiden puolesta olisi voitu herättää, pojan keuhkoissa oli paljon vettä nesteytyksen takia, eikä poika aina jaksanut itse hengittää, eli hengityskonetta ei voitu ottaa pois. Toissapäivänä sitten kaikki normalisoitui ja poika siirrettiin vuodeosastolle toipumaan pitkästä nukutuksesta ja vierottumaan pikkuhiljaa kaikista mömmöistä. Tänään on ilmeisesti sitten siirto palovammakeskukseen toiseen sairaalaan (Lastenklinikalta Töölöön). Mies on sairaalassa pojan kanssa ja mä tulin kotiin auttamaan anoppia ristiäisjärjestelyissä. Joo, meillä on nekin tässä samassa sopassa :headwall: Ei jaksettu rueta perumaan, kun kaikki oli jo järjestyksessä, eikä pojan kotiutumisesta ole mitään tietoa. Joulukin tulee sitten pian. Sairaalasta luvattiin huomioida poikaa sen ajan, kun mies on ristiäisissä.
Pojan vammat on lähteneet kuulema paranemaan tosi hyvin, lopullinen selvyys tulee maanantaina, kun plastiikkakirurgi ottaa kaikki sidokset pois ja katsoo tällä erää viimeisen kerran tarvitaanko ihosiirteitä. Jotain pieniä paikkauksia ehkä tarvitaan. Naama on onneksi jo ihan parantunut, vähän punoittaa vaan :) Se siis paranee täysin ennalleen ilman mitään jälkiä, onneksi! Muut arvet voi sitten peittää vaatteilla, jos niin haluaa...
Onneksi meidän neitokainen on helppo vauva, muutenkin on jo tarpeeksi raskasta. Ollaan eletty matkalaukkuelämää, kun ollaan asuttu mun vanhemmilla pk-seudulla lähempänä sairaalaa. Toivottavasti poika pääsisi pian kotihoitoon :heart: Hoidot jatkuu kotona todennäköisesti ainakin puoli vuotta. Mutta onneksi nyt pärjää jo Panadolilla ja Buranalla, eikä ole enää kovin kipeä, eli on lähtenyt tosi hyvin paranemaan jo :)
Anteeksi täysin omanapainen ja sekava kirjoitus, halusin kuitenkin käydä vähän infoamassa teitäkin tilanteesta. Hyvää syksyä ja joulun odotusta kaikille! :)
 
Voi dask, mulla pääsi itku kun luin tuon sun kirjoituksen. :'( En ollut ymmärtäny miten vakavasti teidän esikoinen paloi. Suojelusenkeleitä pienelle ja voimia koko perheelle, toivottavasti poika pääsee pian kotiin! :hug:
 
dask Hyvänen aika sentään! En minäkään ajatellut että tilanne olisi noin hurja. Onneksi poika paranemaan päin. VOIMIA JA OIKEIN PALJON JAKSAMISTA KOKO PERHEELLE:attn::attn::attn:

Ninnananna ja Sintti 7vko
 
Kiitos teille kaikille!

Nyt saatiin ristiäiset kunnialla vietettyä ja tyttö on nyt virallisesti Lotta :) Pappi rukoili lopuksi meijän pojan puolesta, siinä vaiheessa mä sorruin lopullisesti. Itkua mä pidättelin jo alkuvirrestä lähtien koko ajan. Moni muukin kyllä joutui turvautumaan nenäliinaan...

Poika oli juhlien ajan yksin sairaalassa, mutta se oli askarrellut hoitajan kanssa isänpäiväkortin ja oli leikkimässä hoitajan kanssa, kun mies meni takaisin sairaalaan :) Oli ollut kuulema oikein reipas poika ja syönyt jopa ruokaa jonkun verran. Tähän mennessä on uponnut vaan vanukas ja hedelmäsose :) Huomenna se kyllä taas nukutetaan, kun sidokset avataan leikkaussalissa ja katotaan tällä erää viimeistä kertaa tarvitaanko ihosiirtoja. Sitten selviää myös jatko, kuinka kauan pitää olla vielä sairaalassa ja minkälaista hoitoa tarvitaan kotiutumisen jälkeen.
 

Yhteistyössä