Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

Eilen käyty lääkärineuvolassa. Vauva ilmeisesti laskeutunut, mutta kiinnittymisesträ ei mitään maininnut. Kohdun suu kiinni, mutta sentään pehmeä. Mittaa se 3 cm niinku koko raskauden ajan. Hemolglobiini oli noussut! Jahuu! :D Verenpaine ok. Nyt sitten vaan odotellaan... :)

Papupata ja Pikkis 36+3
 
neuvolassa käyty ja vaavilla kaikki ok,kuin myös minulla,jos ei polvee lasketa mukaan.
polvi kipee yhä,ehkä pikkasen lievempi kipu verraten eilisiin tuntemuksiin.
rankkaa on kyllä kökkästä keppien kanssa,kun oli muutenkin vaikeeta liikkuminen,näillä viikoilla.polven iso tuki oltava koko ajan,tai muuten tuntuu että polvi on irti,ja kipu lisääntyy.:| enkä itse saa sitä tukea pois ja takas paikoilleen kun käyn suihkussa.todella avuton olo on juu.

suppareita on ollut pitkin päivää1-3h joskus myös pitempiä välejä,mutta selvää on että kohdunsuulla tapahtuu jotain.päiväunilta herättyäni tuli limatulppaa kävellessä veskiin..:D

huhuhuh,kuinkahan selviin vauvan kanssa,kun jalkakin sökönä..aikansa kutakin..mutta kun kuukauden päästä pitää mennä operoitavaksi kirurgiselle,taas jalka kipee..
taidan murehtia liikaa etukäteen.
nyt täytyy valmistautua emmerdalen alkuun=)

mie ja typy 40+2:heart: (nyt vasta nämä viikot,aikaisemmin olen ilm väärin:headwall:)
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti visitorin polvi paranee pian! Varmasti tuskallista näillä viikoilla tuollaisen vamman kanssa :(

Minäkin mittelin painovoiman kanssa tänään, ja hävisin :) Lennähdin ihan vauhdista suoraan nurin, sen verran onneksi ehdin laittaa käsiä eteen, että masu säilyi ilman suoraa törmäyskontaktia asfalttiin. No, sivusta seurannut sisko taisi säikähtää enemmän kuin minä, ja selvisin ihan vaan kämmenten vaurioilla, joten ei tässä hätäillä. Jospa rysähdys saisi vauhtia vaikka synnytyksen käynnistymiseen!

Minä olen saanut ihmeekseni nukuttua 3 viimeistä yötä ilman heräämisiä! Mies lähtee töihin viiden aikaan, joten aina silloin nousen minäkin yleensä ylös. Nyt olen tosiaankin saanut nukuttua ilman minkäänlaista heräämistä tuohon saakka, ensimmäistä kertaa moneen kuukauteen! Ainakin on levännyt olo, jos pitää synnyttämään lähteä :)

dask kyseli voiko kiinnittynyt vauva vaihtaa vielä kylkeä. En asiasta sen kummemmin tiedä, mutta minulle lääkäri sanoi viikko sitten, että vauvan pää on hyvin kiinnittynyt, ja ainakin tämä masukki pyörii vielä selvästi oikealta kyljeltäni keskelle. Että ainakin jonkun verran meillä pyöritään, vaikka ollaan kiinnittyneitä..

Katrin ja mini 38+5
 
Heips taas!

Piti tohon visitorin polviasiaan kommentoida. Mulla on ollu aina löysät nivelet ja nyt viime helmikuussa kaatusin taas tosi pahasti ja polvilumpio meni taas kerran paikoiltaan. Se on jo kerran leikattu ja pitäis nytkin leikata jossain vaiheessa vauvan synnyttyä. Mietin ihan samaa, et miten ihmeessä pärjään vauvan plus ton esikoisen kanssa kipeellä jalalla. Mietin , et pitäskö suosiolla siirtää tuonnemmaksi. Mutta toisaalta se on riski olla tollasenki jalan kanssa. Kyllähän mä kesällä paremmin sen kanssa pärjään, mutta kuinkas käy jos talvella liukastun esim. vauva sylissä. Toi menee niin helposti paikoiltaan kun vähänki liukastuu. Oon sen kyl tosin onnistunu sisälläkin saamaan paikoiltaan :(. Toi on niin totta, ettei sais stressata etukäteen, mutta kai me naiset vähän tälläsii ollaan...

Onko kellään muulla havaittavissa käsien puutumista? mulla on nyt tämmönen uusi vaiva. Etenki yöllä kädet on kauhean puutuneet. Ei kai kuitenkaa mitää huolestuttavaa? :/

primrose 40+0
 
Onnea kaikille, joilla uusi vauva sylissään!
Meillä kävi eilen 8-viikkoinen suloinen tyttövauva! Tuntui aivan hullulta, kun tajusin, etten ole vuoteen nähnyt mitään vauvoja, ja että aivan kohta itsellä on samanlainen - miten sitä onkin nyt niin vaikea tajuta:)
Kyläilyvauva oli kyllä todella suloinen, tuli oikein kova vauvakuume:)
Kävin tänään neuvolassa, paino hieman noussut, nyt yhteensä 17kg. Hb oli 113 kun en ole jaksanut rautaa syödä. Sikiön syke oli yllättäen 215 ja pääsinkin sitten heti Naistenklinikan päivystykseen - kaikki maailman ajatukset tuli mieleen, ajattelin, että nyt se heti leikataan ulos etc. Käyrä oli kuitenkin hieno, syke normaali, 150, sikiön paino nyt 3010g ja kaikki ok, lähdin kotiin. Aika kuluttava käynti, mutta huojentunut olo! Pää oli kiinnittynyt, kanavaa jäljellä 2.5cm, sormelle auki, ei supistele!

Mun käsittämättömän suuri ongelma on yksi pieni helvetillisen kipeä peräpukama, joka repii mut raunioiksi! Se alkaa jomottaa yöllä ja valvon ja itkeskelen ja oon sitten päivälläkin aivan raato ja voimat loppu. Mulla on jotain puuduttavaa salvaa, ja suihkuttelen ja otan Panadolia, mutta kyllä hämmästyttää, että tollanen pikkuvaiva voi todella viedä voimat ja hermot. Ehkä se nyt vähän helpottaa, ku kolme yötä on sen kanssa kökitty, muuten pimahdan!

Kun pää kiinnittyy, kasvot on vauvalla jompaan kumpaan kylkeen päin, kai se voi hieman liikkua, mutta tuskin mitään isoja käännöksiä pystyy tekemään.
Mulla ystävä juuri sai perätilavauvan, ja vedet meni, niin kävi heti makuulle ja soitti ambulanssin. Riski napanuoran esiinluiskahdukselle on kuulemma perätilassa 10-15%, kun raivotarjonnassa 1%. Mun edellinen synnytys alko vesien menolla, eikä ollut ajatustakaan mistään huolesta tai makuulle menosta.

Imetyksestä: Muistan imetyksestä kaksi asiaa, toinen on se, että vauva heti ekana tai tokana yönä imi käytännössä koko yön, kai tilasi itselleen maitoa, ja se oli todella uuvuttavaa, mutta kaipa kuuluu asiaan. Yritin tarjota vauvaa vauvalaan, että saisin hieman nukkua, mutta tokaa vauvaa ei todellakaan suostuttu viemään minnekään, toisin kuin esikoista:) Piti vaan jaksaa antaa sen imeä! Toinen asia oli se mieletön kipu, joka nänneihin tuli parin ekan päivän aikana, varsinkin aina kun imeminen alkoi. Nänninpäät eivät olleet rikki, vaan itse imeminen teki vain käsittämättömän kipeää. Meinasi taju lähteä:) Mutta kun muutamat alkuimaisut kesti, niin kipu helpotti ja varmaan viikon kuluessa jo lakkasi kokonaan.

Mulla muuten puutuu kädet normaalia helpommin nykyään öisin, ei varmaan oo vakavaa, oisko turvotusta?

Kaikille voimia viimisiin viikkoihin ja päiviin!

Liisa&Liisa 37+3 (19.9)
 
Heips taas!

Onko kellään muulla havaittavissa käsien puutumista? mulla on nyt tämmönen uusi vaiva. Etenki yöllä kädet on kauhean puutuneet. Ei kai kuitenkaa mitää huolestuttavaa? :/

primrose 40+0
Mulla hävisi esikoista odottaessa tunto käsistä. Alussa oli vielä reumaattista särkyäkin. Johtuu kuulemma turvotuksesta ja on jonkin sortin rannekanavan ahtauma. Kurjaa, mutta vaaratonta. Tunto palaili n. 2kk synnytyksen jälkeen. Vastasyntynyttä oli kurja hoitaa turrin käsin, mutta minkäs teit...

Papupata
 
primrose, mulla myös kädet puutuu varsinkin öisin. Nyt myös tullut turvotusta ja nämä kulkee munkin käsityksen mukaan käsi kädessä, niinkuin papupatakin kommentoi. Tänään asiasta kysäisin neuvolassa ja on kuulemma ihan vaaratonta, kunhan pissa pysyy puhtaana ja paineet alhaalla. =)

Neuvolassa tosiaan siis vierailin tänään ja pakko oli ottaa kaksoset mukaan, mikä oli kyllä vihonviimeinen kerta. :headwall: Vierastivat neuvolantätiä niin, ettei huudolle tullut loppua ja tämän vuoksi sydänäänten kuuntelut jäi väliin. Ei viitsitty myöskään alkaa mittaamaan mun verenpainetta, koska todennäköisesti se olisi ollut miljardin siinä metakassa.
Täytyy nukkumaan mennessä kaivaa doppleri esiin ja mitata itse paineetkin samalla. Valittelin neuvolassa sitä, että mulla on nykyään jatkuvasti jano. Tuntuu, että mitä enemmän juon, sitä enemmän janottaa. Samoin iho on normaalia kuivempi. Lisäksi on nuo turvotukset alkaneet vaivaamaan. Tuon janoisuuden takia mitattiin verensokerit, mutta eipä johdu ainakaan niistä, koska arvo oli taas todella alakanttiin. Pissa edelleen puhdas ja painokin noussut vain 100 grammaa viikossa, joten turvotuksille ei näy syytä niissä. Ensi viikolla onkin aika taas äitiyspolille ja neuvola jää väliin. Seuraava neuvola on rv39+2. :D

Mahdanko mä olla ainoa täällä, jolla ei ole kiirettä saada vauvaa maailmaan? :confused: Meillä kaksoset on niin pieniä, että mielelläni nautin näistä viimeisistä ajoista heidän kanssaan laatuaikaa viettämällä, varsinkin kun oma olo on niin kovin hyvä. Miehelläkin on hurjia työkiireitä aina sinne lasketulle ajalle saakka ja vähän siitä eteenpäinkin, joten senkin kannalta olisi hyvä pysyä yhdessä kasassa vaikka yliajalle. Sitten voidaan hyvillä mielin viettää koko perheen voimin kuukauden verran ansaittua laatuaikaa kotona. Toki minäkin malttamattomana odotan uuden perheenjäsenen saapumista, mutta mitään kiirettä ei ole. =) Ehkä minäkin ehdin tulla vielä toisiin ajatuksiin, jos alkaa paikat kremppaamaan tai tulee muita ikäviä vaivoja. Nyt olen välttynyt onnekseni kaikilta niiltäkin ikävyyksiltä, joista sain kärsiä edellisessä raskaudessa. :whistle:


Jaksuja kaikille tasapuolisesti! :hug:


Epeti 37+2 (LA 20.9.)
 
Tulin vaan tuosta käsien puutumisesta kommentoimaan, että mulla kanssa puutuu kädet nykyään helposti ja varsinkin öisin, liittyy kuulemma vaan turvotuksiin eli ei huolta. :)

mt & iltaa kohden villiintyvä poika (koko päivän on ollut tosi rauhallinen mutta nyt saa kyllä taas äitin kylkiluut kyytiä :D) 37+2
 
iltaa!paljon onnea vauvan saaneille

NYT SE ON SITTEN MEIDÄN KUU:heart:

mullakin puutuu kädet ja sen lisäksi vasen kämmen on kipeä ja tekee mieli monta kertaa vähän jumpata sormia avaamalla ja sulkemalla nyrkkiä.turvotuksiin olin itekin ajatellut että liittyy ja mulla on kans aika kovat turvotukset päällä, eilisessä neuvolassa painoa oli tullut 1,5kg viikossa:ashamed: onneksi kuitekin verenpaine oli lähtenyt vähän laskuun eikä alapaine huidellut enää 90:ssä. Sf-mittakin oli pysytellyt viikon samassa eli 34cm, tosin mittaaja oli eri..mutta jospa se nyt alkais laskeutua. Esikoinen mulla laskeutui vasta salissa. : /

mulla on nyt ihan sellanen olo että lähtö ei ole lähellä, vielä voi mennä vaikka miten kauan. noh, onneksi kuitenkin max 5 viikkoa. tässä on jotenkin niin kauan oltu jo lähtökuopissa että nyt ei jaksaisi enää ajatella koko asiaa. viikonloppuna olis tosiaan hyvä syntyä niin kuin joku kirjoittelikin, koska esikoiselle on hoitaja tiedossa.:D esikoinen syntyi 38+2 heti tiuhaan tahtiin tulevilla kipeillä supistuksilla alkas tuo keikka.

kysyin muuten neuvolassa ohjeita kans siitä millon tilata ambulanssi ja millon taksi. mulle annettiin ohjeeksi että jos vedet on mennyt ja supistaa ihan "normaalisti" voi mennä taksilla. jos valuu verta tai on tosi kipeä jostain tietystä kohtaa mahaa ettei voi istua niin sitten ambulanssi.

jaa'a josko sitä menis tankkaamaan että jaksaa nukkua. Oon parina viime yönä herännyt siihen että on niin kova nälkä että on pakko mennä syömään..ja sitten vessaan...ja sit närästää.... :stick: aivan ihania nämä viimeiset viikot!;)

äitiH ja hikkaava vesimeloni in my ass 37+3 la 19.9
 
Dask, luulen että ei voi kiinnittymisen jälkeen enää kääntyillä, mutta mulla kanssa esikoinen laskeutu vasta salissa. Nyt neuvolassa terkka totesi että saa vielä päätä vähän heilutettua, ja kysyi että käänteleekö kylkeä vielä. Pitkään vaavi olikin mun mielestä melko rauhallisesti, mutta tänään on ollut taas hirveä mylläys ja asentojen vaihtoviikot. Kaippa siellä edelleen pää alaspäin ollaan, mutta ei kyllä satavarmasti ole mitenkään kiinnittynyt.

Esikoisen kohdalla mentiin kyllä ihan omalla autolla sairaalaan vaikka supisteli kipeästi jo noin kuus tuntia ennen vesien menoa. Silloin terkka (myös kätilö) sanoi minulle etukäteen että saa mennä itsekseen, jos vauva on pää lantiossa, vaikka ei olisi kiinnittynyt. Mutta näihin on varmaan juu miljoona mielipidettä.

Nyt tarttee suunnata sänkyyn, kun esikoinen on taas kuumeessa, eikä tiedä miten yö sujuu. Ei viittis enää kerätä hirveetä univelkaa...

Onnea vauvelin jo saaneille!

Vetku ja Ruttunen 39+0, la 8.9.
 
Onnittelut kaikille vauvaantuneille! :heart:

Epeti: Et ole ainut, jolla ei oo kiire synnyttämään.. Miä oon koko ajan toivonut, että raskaus menisi rv 41+, mutta toisaalta synnytys alkaisi ennen käynnistystä rv 42+0 :D Miullakin olo on vielä sen verran hyvä, että kyllä tätä mahaa sen reilut kolme viikkoa jaksaa kantaa.

Käsien puutumista
öisin on ollut täälläkin havaittavissa. Miulla se taitaa johtua turvotuksesta ja siitä, ettei pysty nukkumaan kuin kahdessa asennossa, eli jommalla kummalla kyljellä : /

Jonspe ja Lilliputti 38+2 (LA 14.9.)
 
Täällä nukuttiin tänäänkin pitkään (eli puoli kahdeksaan). :wave: Ja vaavakin oli yön suht rauhallinen. Josko tää ois semmoista tyyntä myrskyn edellä..? Oon ollu niin vaivainen ja elelly niin monta viikkoa ihan järkyn pienillä yöunilla että tää on ihan ku unta nyt tää hyvä olotila. Nyt jaksais lähteä punkeamaankin tätä kaveria pihalle. Näin muuten viime yönä pitkästä aikaa synnytysunta. Se oli syöksysynnytys, en ehtinyt sairaalaan vaan synnytin yksin kotona. Otin vauvan tuolta alhaalta vastaan ja nostin rintani päälle. Toivottavasti ei ollut enneuni. :D
Koko eilisen tuli melko laimeita suppareita koko ajan ja yölläkin heräsin useaan kertaan niihin, millähän niihin sais potkua. Täytyy varmaan tänään jaksaa lyllertää joku lenkki.

Kohta neuvolaan.

mt & poika 37+3
 
Huomente!

VISITOR: Voi ei, koitahan jaksella sen jalkas kanssa...kuin sattuki että nyt tähän samaan sysäkkään kun synnytyskin lähestyy:hug:!

EPETI/JONSPE: liityin teidän kerhoon eli ei oo mullakaan mitään kiirettä saada sitä vauvaa sieltä. ainoa inhottava on just se kun tää olo alkaa olla niin tukala niin se puoltaa vauvan syntymistä:LOL:! Muuten tossa miehen kanssa just eilen puhuttiin, että maanantaina on sitten se synnytys suunnittelu ja sitten mahdollisesti jo seuraavalla viikolla leikkausaika eli enää noin 2viikkoa...ei oo oikeen sisäistäny tätä asiaa vielä! Vähän jännittää miten tytöt sitte ihan oikeesti suhtautuu vauvaan kun syntyy...varsinkin tuo pienempi!

ON: Meillä tänään sitte iltasella tupa täynnä tyttöjen hoitokavereita...vietetään niitä 4vuotis synttäreitä. luulen että ensyönä uni maistuu:LOL:!

lennilokinpoika 36+6 (huomenna sitten saavutetaan rajapyykki)
 
Tänään olis taas neuvolapäivä. Saas nähdä mitä täti tällä kertaa tuumaa, mulle on nimittäin tullut aivan älyttömästi turvotusta, jalat on aivan pallot. Kilon noussut paino viikossa, proteiinit on yhdellä plussalla ja käsiä ja jalkoja kutittaa ihan koko ajan. Ja viimeksihän oli alapaineet jo koholla.

Lisäksi tuo penteleen kersa puskee takapuolellaan mun mahalaukkua niin, että koko ruokatorvi nieluun saakka on aivan tulessa mahahapoista. Jes!

Just eilen valitin miehelle kaikista näistä kurjuuksista niin se oikein "myötäeläen" lohdutti mua, että raskaus se on sellaista sisäisen hehkun aikaa :heart: :heart::heart: Jos pystyisin liikkumaan nopeasti, olisin tirvaissut sitä, mutta kun oon niin hidas käänteissäni näiden kipujen kanssa, niin se p*rkele pääsi karkuun.
 
Kiitos kaikille, jotka kommentoitte tota kiinnittyneen vauvan liikkumista. Niin munkin maalaisjärki sanoo, että ei se paljon siellä voi enää asentoa vaihtaa, jos on kiinnittynyt. Tämä vaan kertoo siitä, että meijän neiti vielä huitelee "pää irtonaisena" :D : /

Käsien puutumisestaMulla oli viime raskaudessa loppuvaiheessa aika paljon turvotusta ja muutamiin viimesiin viikkoihin en tuntenut ollenkaan vasemman käden peukaloa, etusormea enkä keskisormea. Öisin saatoin myös herätä (reumaattiseen?) sormien nivelsärkyyn. Se oli jotain ihan hirveetä! Tässä raskaudessa ei ainakaan vielä ole ollut mitään samanlaista ongelmaa, mutta eipä ole kyllä turvotustakaan juuri ollenkaan (ja silti paino nousee hirveetä vauhtia :headwall:).

Huomenna sitten polille kuuntelemaan kystatilanne ja todennäköisesti myös kohdunsuun tilanne ja vauvan painoarvio :)

-dask ja täysiaikainen typy 37+0! :heart: 23.9
 
Kiirettä ei erikoisemmin oo täälläkään. Malttamaton olen vauvan näkemisen suhteen mutta ihan rauhassa kuitenkin oottelen. Toivon vaan, että syntyisi syyskuun puolella mutta siihen lienee ihan ok mahdollisuudet, kun LA on 19.9. Mutta siis joo, kyllähän tässä kerkee, vointi kun on hyvä ja itse asiassa sen verran sovittua tekemistä, ettei tarttis vielä tullakaan, sotkis vaan suunnitelmat ;) Välillä on kyllä vähän ristiriitainen olo, kun tuntuu, ettei ole kiire eikä vauvan tarvitsis vielä tulla ja sitten kummikin toisessa hetkessä miettii, että miltähän se pienokainen mahtaa näyttää ja koskahan se nyt sitten tulee. Mutta mulla lienee vähiten kiire lähipiiristäni tällä hetkellä, muut marisee melekeen päivittäin, että tulis se vauva jo :D

Miehen kommentti on pakko laittaa, kun aikoinaan oon laihduttanut semmoset melkeen kakskyt kiloa, joista sit muutama napsahti takasinkin tässä vuosien saatossa mutta nyt siis pikkuhiljaa alan lähestyä niitä lukemia, missä olin painavimmillani. Mies ei oo mua pulskimmassa kunnossani nähnytkään. Selitin sille sitten, että kohta paukkuu vaakalukemat takaisin siihen kamalaan lukuun, jossa olin ennen laihduttamista ja mietiskelin, että mahdanko näyttää yhtä läskiltä kuin näytin silloin ja loin sitten mieheen semmoisen vaativan "no mites on?"-katseen. Se vaan naurahti ja leppoisasti totesi, että sähän näytät hehkeeltä odottavalta äidiltä ja sai mut hymyilemään. On se jotain oppinut vuosien varrella :D

Sannimarja 37+4
 
Gwenhwyfar, kiitos aamun parhaista nauruista. :LOL:

Mä näköjään todellakin kykenen joko nukkumaan yli 9 tuntia putkeen pissaamatta tahi sitten käymään unissani pöntöllä. Illalla kömmin sänkyyn ennen kymmentä ja aamulla silmä aukesi seitsemän aikaan enkä kyllä todellakaan ole rekisteröinyt mitään muuta siltä väliltä kuin makeita unia. :cool: Tosin mulla on kyllä historiaa takana noista unissa kävelyistä, mutta lasten synnyttyä unetkin on muuttuneet kevyemmiksi. Toivottavasti en siis ainakaan yöaikaan tietämättäni missään muualla kuleksi kuin vessassa. :whistle:

Kiva kuulla, että on kohtalotovereita Sannimarja, lennilokinpoika ja Jonspe. Taidetaan kaikki olla vielä keski-/loppukuun odottajia, joten kärvistellään täällä sitten yhdessä, kun viikot alkaa nelosella ja mieli alkaa itse kullakin muuttumaan. :D
Meillä vielä kaiken lisäksi mies nyt sairastui flunssaan ja on ihan veto poissa. Yleensä hän onkin aina meidän perheestä ensimmäinen sairastuja, kun on ainoa, joka päivittäin käy ulkomaailmassa eli töissä. Katsotaan nyt seurataanko me kaksosten kanssa perässä. Siihen hässäkkään ei sitten ainakaan kaivata sitten synnytystä, jos täällä on talo täysi toipilaita. :rolleyes:


Epeti 37+3 (LA 20.9.)
 
...niin ja mulla kans kohta neuvola. Oikeen ahistaa mennä kun mulla on pissassa aina jotain vikaa!! Joka kerta leukkarit kahella tai kolmella plussalla ja veri myös plussalla välillä. Mä en kyllä tajuu kun mitään ei kuitenkaan ikinä bakteeriviljelystä löydy :( :kieh: :stick: Ei se mistään hygieniastakaan oo kiinni kun peseydyn kyllä ihan normaalisti, tulee vaan jotenkin ihan saastanen olo kun aina on jotain vikaa vikaa :headwall: ........jooh sori purkaus :)
 
Visitor Koita selvitä jalan kans... :hug:

Puutumiset Mulla ei pahemmin oo vielä ainakaan puutumisia.. ja jos on, ne liittyy selvästi turvotukseen. Mutta edellisen synnytyksen jälkeen mulla puutu kädet niin etten meinannu sairaalan vessan hyllyltä sidettä saaha otettua eikä se ollu es kovin korkeella... Sitä kätilöitten kans ihmeteltiin mutta meni aika nopeaa ohi. Nyt vähän jännittää kun LKS on vierihoitosairaala, että miten saan vauvan yölläki hoidettua jos kädet on tunnottomat... Oon pojat vieny röyhkeästi vaan yöksi kätilöitten kans et saan nukuttua, mutta nyt ei sit varmaan nukutakaan.. No, monessa suhteessa varmaan parempi. että vauva on vieressä koko ajan...

Epeti Ihanilta kuulostaa sun yöunet =) Ite kävin taas vissiin puolen tunnin välein vessassa :headwall:

Flunssa vaivaa vieläki.. nuha on vähän helpottanu ja yskä ei oo kauheen paha, mutta kurkkukipu tuli takas, ja korvat on kipeet :headwall: :mad: Yritän nyt kuitenki jos oiski korvatulehus että menis itekseen ohi ettei tarvis antibiootteja syödä.. Kyllä se neuvolassaki meinas et sais jo parantua et ois helpompi synnyttää, terveenä siis.
Ja mie en halua et tää vielä syntyy, mut en haluais että menis päivääkään yli... on tässä sen verran vaivoja ollu jo, että sillon riittäs ku on LA.... :snotty:

Hyväsetti 37+1 ( täysaikasia meki :) )
 
Neuvolassa käyty. Kysyin tuosta vauvan kiinnittymisestä ja sen jälkeen liikkumisesta ja neuvolantäti sanoi, että ei vaavi siinä sitten enää kylkeä pääse kääntämään, kun on kiinnittynyt. Mullakin tää poitsu kiinnittyi jo silloin joskus kolmisen viikkoa sitten ja kyllä tuo peppu on sen jälkeen pysynyt vasemmalla puolella ja jalat heiluneet vaan oikealla puolella. Mulla ja vaavilla on kaikki hyvin, painoa oli tullut nyt onneksi vain noin 400 grammaa viikon aikana eli turvotukset eivät oo enää kummemmin lisääntyneet (parilla aiemmallahan kerralla sitä painoa oli tullut viikossa 1,5 kiloa). Alapaine on ollut vähän nousussa, mutta se johtunee turvotuksista, kun kerta pissa on joka kerralla ollut puhdas eikä mitään muita raskausmyrkytyksen oireita ole. Ja niistä lorahteluista hoitaja sanoi, että vetistä valkovuotoa se todennäköisimmin on, kuulemma ihan normaalia loppuraskaudessa.

mt & poika 37+3
 
Täällä herätty jo puoli kuusi tänä aamuna.....ei pystynyt enää olemaan vaakatasossa kun kädet puutui ja ei tuntunut saavan henkeä. Puutuminen johtuu turvotuksesta. Mulla oli näin ekassakin raskaudessa ja sinnillä silloin virkkasin kastemekkoa.........:headwall:

Neuvolalääkärissä käyty: paineet hiukan koholla, paino tippunut pikkasen:) (tullut jo yli 20kg joten kiva ylläri), alakerrassa paikat pehmeät ja kaulaa jäljellä 2cm. Lääkäri ei tiennyt onko auki koska oli kuulemma hankalassa paikassa: / ELI sairaalaan heti kun siltä tuntuu!!!!!!

Häntäluuta ei tuntenut eli toivotaan että on luutunut oikeaan paikkaan. Sanoi että monelta murtuu siinä rytäkässä mutta on kuulemma harvinaista että luutuisi väärään asentoon.

Koko arviota kyselin ja kuulemma samaa luokkaa kuin esikoinenkin joka oli syntyessään 3650.

Että näin.

Ninnananna ja Sintti 37+0 (LA 23.9)
 
Neuvolakuulumisia...Tänään oli siis neuvola mulla. Vauva on kuulemma kunnolla kiinnittynyt ja lähtökuopissaan. Kun tiedustelin, että mahtaako mennä kovinkin kauan sen syntymään vielä, niin terkkari sanoi että voi syntyä ihan milloin vaan. Todellakin toivon sen olevan oikeessa! Mä en jaksa odottaa laskettuun aikaan asti! Kaikki oli kunnossa eli nyt vaan odotellaan vauvan syntymää =)

Mulla on ollut monena iltana (tai oikeestaan yöllä) kipeitä supistuksia. Oon jo miettiny, että pitääkö jo lähtee sairaalaan mut niin vaan oon nukahtanut ja aamulla oon aina herännyt yhtenä kappaleena :kieh: Hirvee suonenveto vaivaa öisin, muksut tunkee itsensä meijän sänkyyn aina aamuyöllä ja ei saa nukuttua :kieh: Paljon helpompaa olis saada vauva jo maailmaan, niin ei tarviis ainakaan kärsii kaikenmaailman vaivoista :D

smur-ffi ja papu joka vois alkaa kohta syntymään 38+1
 
Neuvolassa käyty ja niinhän siinä kävi, etä lähete naikkarille lähti eteenpäin. Kiireellisyys 1-7 vrk, joten katsotaan nyt sit minä päivänä sinne pitää lähteä. Myrkytysoireista siis kyse, nuo kutinat ja alapaineet ja turvotus ja niin edelleen.

Toisaalta heräsi sellainen pieni toivo, että josko sit käynnistäisivät tämän, niin ei tarvitsisi stressata sitä, ehditäänkö laitokselle vai ei.

Muuten oli kaikki ok, hemoglobiinikin oli noussut 135:een ja naperon sydänäänet oli voimakkaat ja hyvät. Pää oli aika alhaalla, mutta liiikkuu edelleen.
 

Yhteistyössä