Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

Visitor paljon paljon onnea vauvasta!! :heart:

Endotar sun synnytyshän meni ku elokuvissa :D Taas tuli kyyneleet silmiin ;)
Mä on samaa mieltä kuin muutkin, että tuntuu paljon rauhallisemmalta lähteä ite synnyttää, kun kuuli että niitä kipuja ON mahd hallita ja synnytys voi mennä myös noinkin :) Sen ku näkis että MÄ hallitsen kipuja :LOL:

MT hyvä että sait sen migreenin hallintaan.. toivottavasti lähtee kokonaan pois. Mulla itellään oli kans alkuraskaudessa migreeniä, sen jälkeen ei sellaisia kohtauksia ole ollut.. MItä nyt tossa elokuun alussa yks päänsärky kesti 2viikkoa, ja lääkäri sanoi, että se voi olla migreeniä.. vaik ei ollukkaa näköhäiriöitä tms. Yleensä mulla siis kans kaikkee vilkkuvaa on näkökentässä ja jossain vaiheessa itseasiassa en edes nää oikeella silmällä. Lääkäri sanoi silloin, että raskaus on voinut muuttaa migreenin oireita.

Tänään tullut aika paljonkin noita vihlasuja "tonne jonnekin".. ja vauva möyrii ku viimestä päivää ja kääntelee päätään virtsarakkoani vasten.. jeah!! :p Malttaiskohan se oottaa vielä vaikka ens viikolle asti, niin, että pääsen pahimman flunssan yli?!? Tai sitten se piruuttaan syntyy nyt, kun oon ihan super tukossa ja välillä tuntuu jopa että ois kuumettakin.. ;)

Mäki olin tossa alkuillasta pirun kiukkusella tuulella.. kaikki vaan vitutti. Pitäs olla jokin nyrkkeilysäkki mitä hakata, oli sellanen olo! Mies vaan pysyy rauhassa mun vierellä ja mulla ei ole edes syytä suuttua kunnolla :D Se ei lähes ikinä provosoidu mun ärsytyksestä.. ja se joskus sit taas lisää mun ärsytystä, heh.. Mä oon tällanen RASKAUSHORMONIHIRVIÖ aina silloin tällöin :wave: ja seuraavassa hetkessä enkeli :saint:

Mut nyt mä meen jääkaapin kautta nukkumaan :D Hirvee nälkä iski! :popcorn:

Öitä!!!

Lätäkkö + villivauva 38+6 (18.9)
 
ONNEA VISITOR!! :flower:
ja kiitos synnytyskertomuksista niitä kirjoittaneille!! Endotaren synnytys kuulosti kyllä hyvältä ja rauhalliselta tapahtumalta! Itselle jäi yhtä hyvä fiilis synnytyksestä samaisessa sairaalassa...

Täällä törkeen huonosti nukuttu yö takana!!! :kieh: ja sit tyttö 4v tietty heräs vielä seittemältä ARGGHHHH! Se on kyllä onneks jo sen ikänen että vois vielä itse jatkaa unia ja antaa pikkusen katella lastenohjelmia mut tänä aamuna olin jo niin kyllästyny siellä sängyssä pyörimiseen ilman unta että nousin itekin ylös |O Jos tälläsessä tilassa joutus synyttämään niin huh huh!

Eilen olin superenerginen ja imuroin, pesin ikkunoita, hoidin pyykit ja kävin kävelyllä ja lisäks vielä illalla mieskin sai kaipaamaansa ässää :D Mut silti vaan ei mitään muuta reaktioo kun että nukuin sika huonosti plaaaaah :p :stick:
Neuvolassa kaikki oli ok, pitkästä aikaa pissassakaan ei näkyny mitään pilkkuja =) Antibioottikuuri loppu tänään, mut tosiaan neuvolassa sanottiin että ei se kuuri sitä streptoa mihinkään poista, infektion vaan...................

Mielihaluista Mä voisin syödä joka päivä karkkia ja kaikkia muitakin herkkuja!! Suklaata....mmmm :popcorn: Tää on tullu mulle nyt ihan loppuraskaudesta kun aikasemmin en pystyny syömään pussista kun pari karkkia ja alko ällöttää.

Möhömahis 39+1
 
ONNEA myös VISITORSILLE Vauvasta!!!!!:heart:!

KIUKKUISUUDESTA; oon kanssa ollu nyt muutaman päivän kun perseeseen ammuttu karhu. tähän asti oon oollu ihan kohtuu hyvillä mielin...nyt on tullu sellane jotenki tympee olo ja tuntuu et kaikki ottaa päähän ja mitenkään ei oo hyvä olla jne jen jen.

Eilen jo ajattelin että nyt saattaa viikonlopunaikan tulla lähtö synnärille kun tuli suppareita sen verran tiuhaan ja jotenkin niin erillainen olo...nyt oon taas sitä mieltä et mitään ei siis tapahdu|O!

lennilokinpoika 38+0 (POKS)
 
Täälläkin ollaan nyt täysaikaisia. :D Tänään siis 37+0!

Tämä loppuraskauden väsymys on jotain sanoin kuvaamatonta... Tuntuu et voisin koko ajan vaan nukkua ja lapsiakin pitäis hoitaa. Onneks katselevat aamulla pikkukakkosta hiljaisina, jotta mä saan vähän vielä torkkua sohvalla. :D Onneks viikonloppu tulossa niin saa vähän nukkua.

marza ja onnianni rv 37+0 (la 1.10)
 
Huomenna laskettu aika mutta ei mitään merkkiäkään mistään. Jostain syystä huonosti nukuttu yö takana... taidan alitajunnassa odotella jotain merkkiä tulevasta, joka sitten häiritsee yöunia.|O Viikonlopuksi on ainakin tänne päin luvattu sateita, joten sen puoleen olisi hyvä aika lähteä synnyttämään...;)

Tänään yritän saada kodin siivottua, aurinkoisesta päivästä huolimatta, liian kauan on taas tämä koti saanut olla siivoamatta.:kieh:

ennie ja myrmy 39+6 (La 11.9)
 
Nyt oli pakko tulla teille kanssasiskoille riemuitsemaan, että taitaa alkaa vihdoin täälläkin tapahtumaan! Olin tossa päikkäreillä, niin tuntui ja kuului poks..ja lapsivedet sitten meni...

Jännätään, että millonhan tässä rupiaa supistelemaan. ja pääsee ihan tositoimiin. Toivottavasti pian!

primrose 41+2
 
Primrose tsemppiä tulevaan ja onnittelut lapsiveden menosta :)

Täällä ei mitään kummempaa taaskaan :headwall:
Eilen kävin neuvolassa ja kaikki ok, tosin painoa oli tullut 2kg edellisestä kerrasta eli 1,7kg/viikko. Mutta turvotuksesta tuo johtuupi kun pitäähän sitä nestettä kertyäkkin kroppaan näin loppua kohden. Aijuu, alkaa kuulemma pikkutyyppi olla jo kiinnitynyt ja taas kehoitettiin kassi pakkaamaan koska lähtö voi tulla koska vaan. Tosin tuohonhan minä en ite usko ollenkaan :)

-eeva- ja pikkutyyppi 38+5
 
Tsemppiä kaikille viime metreillä oleville!

meillä vauva-arki alkaa pikkuhiljaa muotoutua ja isosisko oppia vähän kerrallaan varomaan ettei vahingossa pompi tms. vauvan päälle. tosi hienosti on esikoinen ottanut tulokkaan vastaan ja on jopa mustasukkainen vauvasta, eli vieraat ei meillä vauvaa saisi hänen mielestään pitää sylissä, koska se on meidän vauva.:heart:

luomusynnytys oli mun mielestä parempi kokemus jopa kuin edellinen täysin tunnoton synnytys! tosin kipeäähän se otti, varsinkin avautumisvaihe, mutta mulle sopi sekin että tietää heti ja tuntee mihin suuntaan ponnistaa kun paine tuntui niin selvästi peräsuoleen. :eek:kaikella tapaa jäi positiivinen olo koko tohinasta! palautuminen on lähtenyt käyntiin hienosti ja kävin vähän sauvakävelemässä eilen..tosin pitäis vaan malttaa olla, mutta mieli tekee jo niin kovin liikkumaan.:p huomenna me päästään vauvan kanssakin sitten ulos ekaa kertaa!=)

jaahas, alakerrassa kaipaillaan tissiä :stick:

äitiH ja vauva 6 vrk
 
Nyt oli pakko tulla teille kanssasiskoille riemuitsemaan, että taitaa alkaa vihdoin täälläkin tapahtumaan! Olin tossa päikkäreillä, niin tuntui ja kuului poks..ja lapsivedet sitten meni...

Jännätään, että millonhan tässä rupiaa supistelemaan. ja pääsee ihan tositoimiin. Toivottavasti pian!

primrose 41+2
Onnea matkaan sinne teille! alkaispa täälläkin jo tapahtua jotain, jospa nyt viikonlopun aikana, pliis..

Mirot 40+6 :heart:
 
Primroselle tsemppiä! Ja Visitorille onnea vauvasta!

Liisa, turha tässä on suurempaa stressiä ottaa, kun ei se auta kuitenkaan...:D Ja se la + kaks viikkoa on ihan hyvä maali, niin ei tule turhia paineita sitten kun eräpäivä on jo ohitettu. Tänään onkin taas jo ihan melkein normiolo. Helpotti varmaan kun sai levättyä kunnolla ja tuli vedettyä 10 h yöunet, tosin vessatauoilla, mutta kuitenkin. Isovanhemmat kun haki eilen tuon esikoisen yhdeksi yöksi kanssaan mökille, niin on saanut keskittyä itseen ja viimeisiin vauvaa varten tehtäviin järjestelyihin. Ehdin jopa mietiskellä mitä otan sairaalaan ja kasailin niitä tavaroita jo vähän yhteen pinoonkin.

Nyt ylös, ulos ja lenkille! Mukavaa päivää muille yhdessä läjässä sinnittelijöille!

Vetku ja Ruttu 40+2
 
Valtavasti onnea kaikille vauvan saaneille!!
Ja jaksamista niille, joilla H-hetki on vielä edessä!!

Meille syntyi myös pikkuinen tyttö (2,7kg ja 47cm) 21.8.Synnytys oli nopea, mutta ihan tarpeeksi tuskainen, kun mitään kivunlivitystäkään en ehtinyt saamaan. --
Onnea, Iloa ja Kiirettä on pitänyt siitä lähtien =). Enkä kyllä enää taida kyetä pitämään itseäni täälläkään ajan tasalla vaikka haluaisinkin :( - jos ylimääräistä aikaa on yritän vähän nukkuakin...
Esikoinen on ollut varsin haastava vauvan tulon jälkeen, vaikkakin isoveljenä ihan hellyyttävä.
Kiitos tästä ketjusta jo tässä vaiheessa teille kaikille :flower:!
Minulle tämä oli todella tärkeä tuki raskausaikanani -- yhdessähän tätä vaihetta täällä on eletty :hug:!!
:heart::heart::heart:

-Hildamiini ja huomenna 3 viikkoinen pikkutyttönen
 
Voi ihanaa, pieniä nyyttejä on taas tullut lisää :heart: Paljon onnea kaikille vauvan saaneille! :flower:

Täällä ihmetellään...ei mitään isompia tuntemuksia. En edelleenkään tajua, mikä tarkottas mitäkin...mutta luotan siihen että sit sattuu niin p**leesti kun on tosi kyseessä, ettei jää epäselväksi :)

Iloista ja kaunista viikonloppua kaikille!

Raitahippo ja Rusina 38+1
 
:heart: Hildamiinille onnea pienestä prinsessasta! :heart:


primrose, jei! Tsemppiä matkaan!



Mä tein äsken hurjan suorituksen ja pistin meidän auton uuteen uskoon tulevaa perhekokoa ajatellen. Meillä siis seitsenpaikkainen auto, jossa ennestään oli viisi paikkaa käytössä (2+3), joista takana kahdella paikalla siis kaksosten turvaistuimet. Nyt penkit järjestettiin muotoon 2+1+3 ja samalla turvaistuimet uusille paikoilleen ja uuden tulokkaan turvakaukalon jalustakin pääsi omalle paikalleen valmiiksi odottamaan. Ja kyllähän tuossa puuhassa hiki lensi ja suppareitakin alkoi tulla ihan kivasti. Huh, taas yksi homma vähemmän to do -listalla. =)

:attn: Noista synnytyksen käynnistämisen poppaskonsteista tuli muuten mieleeni eilen illalla se, että rintoja stimuloimallahan saa erittymään oksitosiinia, joka puolestaan niitä suppareita aiheuttaa. Eli nyt kaikki äksöniä kaipaavat vaan käsinlypsyä harrastamaan!
:D


Epeti 38+4 (LA 20.9.)
 
Moi pitkästä aikaa :wave: Mä en tosiaan ole ollut synnyttämässä, vaikka en oo kirjotellut, meijän kone vaan oli huollossa ja vielä turhaan kaiken lisäks! :headwall: Ootte kirjotellut niin paljon sillä välillä, etten nyt millään kerkeä lukea ja kommentoida...

Onnea kaikille vauvan saaneille, niitä näytti ainakin olevan muutama! :flower:

-dask ja typy 38+1
 
lennilokinpoika: Vammalassa on varmaan nyt joku synnytysbuumi! mulle terkkari ehtikin sanoa, että on ollut aika hulinaa viime aikoina. parhaimmillaan syntyi kuusi vauvaa kun olin osastolla, koko ajan oli huonekaveri, huoneet on onneksi kuitenkin vain 2 hengen huoneita. koko ajan tuntui olevan hiukan kiire hoitajilla, mutta silti apua sai ihan riittävästi ja toisaalta olin ihan tyytyväinen että jotain annettiin vähän itekin tehdä: pikkuneiti oli meinaan reilusti yli 2 vrk enkä ollut vaihtanut vaippaa sille vielä kertaakaan itse..:O palvelu muutenkin pelas ihan tosi moitteettomasti! :heart:
 
Onnittelut vauvautuneille!! :flower:

Täällä on tänään käyty kontrollissa lapsiveden vähyyden vuoksi. Tuo asia oli ihan kunnossa, joten ei tarvitse siitä huolehtia mitään. Vauva on sittenkin suurehko, ainakin 4 kiloinen, vähän ylikin. Pienoinen pettymys, kun kaksi viikkoa sitten toisen lääkärin arvio oli vain 3 kiloa. No, pääasia että pieni voi hyvin ja on voimissaan, ensikertalaisena vaan vähän hurjistuttaa lähteä synnyttämään :)
Lääkäri oli todella kovakourainen, ensimmäistä kertaa oikeasti sattui sisätutkimuksen tekeminen. Seuraus onkin ollut todella runsas kirkas verinen vuoto, toivottavasti rauhoittuu. Paikat kypsyvät koko ajan, nyt jo väljästi 3 cm auki, ja kohdunkanavaa tosiaan ohuen ohut reuna. Lääkäri naureskeli, että tosiaanko ensisynnyttäjä, vauvan pää jo ihan kanavalla ja voisi kuulemma tukistaa, jos ei kalvoja olisi välissä. Ja silti kaveri ei vaan halua ulos! :D
Nyt on kyllä ollut jomotusta ihan riittävästi. Minulla on ollut vaikeuksia tunnistaa supistuksia, mutta nyt on koko päivän jomottanut todella kipeästi alaselkää. Panadol ei tehoa, joten toiveena olisi josko se tuosta lähtisi etenemään. Saa nähdä!

Nyt täytyy lähteä imuroimaan, ja saunan lämmitykseen. Kaikille mukavaa viikonloppua ja tsemppiä viimeisiin metreihin ennen vauvojen tuloa!

Katrin ja mini 40+0 POKS
 
ÄITIH; Kiitos nopeasta vastauksestasi...saapa nähdä minkälaista sutinaa siellä on kun ite joudun siellä varmaan sen 4päivää viettämään leikkauksen jälkeen.toivottavasti sais sitte edes 1hengen huoneen kun luulen että noi meidän neidit aikapaljon iskän kanssa siellä sairaalassa viettää aikaa:)!

KATRIN83; jospa tuo kovaourainen sisätuskimus saisi nyt sitte sen synnytryksen käynnistymään kun tilanne näyttää noinkin kypsältä:)!!
 
Paljon onnea nyytin saaneille, hurjana voimia tositoimiin päässeille ja tsemppiä vielä odotteleville! :flower:

Kunhan täältä kotiin pääsisi, niin ehtisi ehkä lukea vähän tarkemmin, mitä täällä teille on tapahtunut :)
KYS:ssä on vissiin tällä hetkellä ruuhkaa, joten mekin oltaisiin päästy kotiin jo päivää aiemmin eli tänään, mutta pienellä neidillä olikin tulehdusarvo hieman koholla ja sitä nyt vielä ainakin huomenna katsellaan. Oma olo alkaa jo olla kohdillaan, pari päivää olin kyllä todella väsynyt ja huonovointinen, mulla meni verta vissiin vähän normaalia enemmän. Mut tosiaan nyt jo olo paljon parempi =)

Nipistys ja Isla 2vrk :heart:
 
Paljon onnea Hildamiinille ja koko perheelle:flower::flower:

Nipistys Onko tyttösen nimi oikeasti tuleva olemaan Isla? Kaunis nimi:)

Ninnananna ja Sintti 38+1 (LA 23.9)
 
Hildamiinille onnittelut uudesta tulokkaasta!! :) Primroselle tsemppiä viimeisiin momenttehin (tai ehkä vauva on jo kainalaossa ;) )!

Mä kävin tossa moikkaamassa lääkäriä, kun alko olla tosi kipee olo.. tulehdusarvothan oli sit koholla ja antibioottikuuri 10pväks. Jos se vauva nyt pysyis vaik 3-4 päivää ainakin vatsassa niin kuuri alkaa purra.. Oon niin väsynyt, että tuntuis hurjalta lähteä synnyttää.. vaikka siinä vaiheessa varmaan adrenaliini virtaakin :p Mutta minä en sitä päätä, koska lähtö sairaalaan tulee.. Tänään on tullut niitä vihlaisuja kohdunsuulle aika monta ja supistanutkin. Vauva on ollut TOSI aktiivinen tänään myös liikkeissään.. ja painetta aiheuttanut alas.
Mulla on koko ajan semmonen "odottava" fiilis, että millon alkaa tapahtua. Intuitio sanois että ei mee enää kauaa.. jostain syystä.

Mä vedin ihan huomaamattani (hirveellä vauhilla) tossa 200g karkkia naamariin.. ja tekis mieli vaan lisää :D Oon kyl syönyt tänään ihan hyvin, että ei senkään takia pitäs makeanhimo olla.. Mutta tänä iltana se vaan nyt on näköjään. No ei se mitään, mä oon raskaana ja kipee, niin siinä on syytä kerrakseen ;)

Huomenna poksahtaa rv 39.. ihan USKOMATONTA!! Kohta tää viikkojen laskeminen on historiaa.. seuraavaks lasketaan kuukausia :heart: Mut siis mä en voi uskoa, että OIKEESTI ollaan jo näin pitkällä ja kohta se elämä muuttuu.. Mä vaan jaksan asiaa päivitellä itelleni, koska se tuntuu niin hassulta :D Mulla on tavallaan sama tunne ku ennenkin, että vaikka toivon ja nyt myös tiedän, että vauva syntyy kohta, niin silti tuntuu että sinne on vielä piiiitkä aika (monia viikkoja suorastaan) =) Jos menee vedet niin tuntuu varmaan aivan super oudolta, kun sit tietää, että on kyse enää muutamista tunneista... huh huijakkaa!

Ihanaa, että on vkl, niin on taas mies kotosalla aamusta iltaan :) Huomenna veljen luo kyläilee ja saunomaan..

Kaikille hyvää viikonloppua!

Lätäkö + bebe 38+6 (18.9)
 
Onnittelut taasen kaikille vauvan saaneille!!!

Itse olen täällä vähän huuli pyöreänä, koska eilen aamulla alkoivat jo supistelut, siis ihan kipeää tekevät ja silti nyt 1 1/2 vrk myöhemmin olen siis vieläkin kotosalla.
Suppareita tulee pitkin päivää, välillä alle 10 min, välillä reilu puoli tuntiakin väliä.

Yö meni huonosti kun heräilin aina kun supistus tuli, olin kuitenkin niin väsynyt että nukahtelin välillä.

Ihmeissäni olen siksi, että 3 edellistä synnytystä ovat menneet siten, etä kun supparit ovat alkaneet, on vauva syntynyt viimeistään reilu vuorokausi sen jälkeen. Eli kun ovat alkaneet, se on ollut menoa sitten. Nyt mietityttää miksi näin ja saako sitä montakin päivää kärvistellä ja koska sitä sitten lähtis näytille, matkaa kuitenkin melkein 1 1/2 tuntia. Plaah. Muut syntyneet vasta la:n jälkeen.

Tosi ärsyttävää olla koko ajan lähtövalmiuksissa, etä joko ne alkaisivat olee nuo supparit enemmän säännöllisiä jne. Toki myös mietityttää et jos ne tekevätkin jotain ja tulee kiirus myöhemmin. Viikko sitten lekuri sanoi olevan sormelle auki ja n.1,5cm kaulaa jäljellä, ja nuo siis ilman mitään suppareita.
Pitää vissiin jossain vaiheessa soitella äp.polille ja kysellä, vaik tuskin nekään ihmeempiä osaa sanoa.

Hassuli ja 38+4
 

Yhteistyössä