Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

Täällä maattiin ilta synnytyspäivystyksen petillä. Meni päänsärky sitten viime yön aikana niin pahaksi, että oksensin kivusta. Migreenikohtaukseksi se synnärillä todettiin (synnärin lääkäri konsultoi neurologiakin) ja sain Tramalia kipulääkkeeksi. Se auttoi ja nyt on tosi väsy ja höntti olo, joten taidan mennä tästä unille - josko sais tän yön nukuttua hyvin... toivon ainakin kovasti niin. Alkaa olla voimat loppu valvomisesta. Ja kunpa ei särky enää palaa samanmoisena ettei tarvii taas huomenna olla Tayssissa. Toivottavasti oon siellä seuraavan kerran synnyttämässä enkä enää mistään muusta syystä.

mt & poika 38+4
 
Hildamiinille, Endottarelle ja muillekin vauvan jo saaneille onnea. :heart: Endottaren kertomus oli ihana.
Primroselle Tsemppiä ja kärvistelijöille suppareita ja jaksuja. Itse kuulun viimeiseen ryhmään. Mulla nyt ke terkkari totesi pään kiinnittyneen ja paino noussut huimasti parissa viikossa. Hb laskussa. Eli nestettä kerää ja toivon synnytyksen olevan lähellä. Supistuksia vain harvakseltaan. Ovat kuitenkin napakampia kuin ennen. Yöt ovat erittäin katkonaisia ja keskimäärin nukun ehkä 5h/yö, sitten päivällä noin tunnin unet.
Tänään imuroin ja selkeästi on kunto huonompi, piti ihan levätä välillä. Esikoisen lelujen nostelu erityisesti on työlästä. Huvittaa tämä möhömahailu. Kolme ässää kokeiltu, nännejä en ole vielä erityisesti puristellut. Rinnat ovat jo muutenkin arat.:D
Luulen että viikossa pääsee tositoimiin, toivottavasti jo aiemmin. Esikoinenkin jo kovasti odottaa.
Nyt tuntuu hyvältä ettei synnyttäneiden osastolle pääse kuin isä ja sisarukset (KYS). Muuten olisi vaikea perustella suvulle etten heti jaksa ottaa vastaan.

Voimia tulevaan kaikille:hug:

Sanzibar 39+3
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan! :wave:

Ajattelin tulla huikkaamaan vanhaan pinooni. Sain viikolla 9 keskenmenon ja nyt ois jotain 38+2 jos raskaus ois jatkunut. Hassua, että te muut olette jo saaneet vauvoja ja h-hetket on ihan käsillä. Tuon km:n jälkeen sain vielä toisenkin mutta nyt, vajaa viikko sitten plussasin! Eli toukovauvaa sitten odotetaan :heart: Toivon koko sydämestäni, että tällä kertaa pääsen raskaudessa loppuun asti!

Onnea kaikille vauvan saaneille ja muille ihania viimeisiä viikkoja :)

Terkuin Cappuccino ja ruhtinaalliset 4+6 :D
 
Moi kaikille pitkästä aikaa! Onnittelut vauvan saaneille ja Cappuccino, tosi hieno juttu että plussan oot saanu. Toivottavasti nyt onnistaa :)

Täällä kaikki ihan suht hyvin, flunssa vaan kiusaa. Kunpa se alkais jo hellittämään. Välistä ehditty epäillä niin raskausmyrkytystä kuin vähäistä lapsivettäkin, mutta vääriä hälytyksiä olleet kaikki. Odotan jo kovasti et pääsis tositoimiin, mulla on kans sellanen olo, että se ei ole enää kovin kaukana:) Tsemppiä loppumetreille!

Hupu ja pieni 38+6
 
Kuka on vienyt mun yöunet...:kieh: Tuntuu niin turhauttavalta kun unet on hävinneet jonnekin, ja päivälläkään ei väsytä vaikka yö olis repaleinen.

Pientä flunssaa havaittavissa täälläkin, mutta ei vielä onneksi pahempaa. Toivottavasti menisi tälläisena miniflunssana ohikin. Mietin vain että jos vauva syntyisi nyt niin saisiko sekin sitten heti flunssan??

Eilen sain onneksi melkein koko talon siivottua, vielä jäi lattian pesu tälle päivällä. Sitten voisi pikkuhiljaa varmaan myös ruveta laittelemaan vauvankin sänkyä valmiiksi... esim patja puuttuu vielä sängystä kokonaan.:eek: ja lakanatkin on vielä ompelematta.

Tänään tosiaan on sitten laskettu aika, mutta minkäänlaisia merkkejä alkavasta synnytyksestä ei ole ilmaantunut. Toivottavasti käynnistykseen asti ei tarvitse vain mennä, niistä kun en ole kuullut kovin mukavia juttuja.

ennie ja myrmy 40+0 (la tänään)
 
Nyt kykeni lueskelemaan muidenkin eilen kirjoittelemat jutut, illalla olin niin järkyttävän väsy ja pihalla siitä kipulääkkeestä että ei jaksanut.

primroselle tsempit täältäkin! Siellä on varmaan jo vaavi syntynytkin.

Ja visitorille ja Hildamiinille onnittelut pikkuisista ja Cappuccinolle onnea plussasta!

Mä olen tuota rintojen lypsämistä poppaskonstina tässä suunnitellut, mutta kun tissit on niin pirun kipeät että en tiedä tulisko siitä yhtään mitään. Vois tänään yrittää. Ja samalla hieroa niitä akupisteitä. Mulla ainakin supistelut vahvistuivat, kun tuossa yksi ilta niitä painelin.

ON: Vieläkin on vähän höntti fiilis siitä Tramalista johtuen. Yö meni vähän niin ja näin. Sain kyllä nukuttua syvempää unta kuin aiempina öinä eikä päänsärky vaivannut, mutta supistuksiin heräiliin useampaan kertaan. Mä pelkäsin eilen, että tuo kipulääke saisi vauvan rauhalliseksi tai ihan liikkumattomaksikin, mutta eheii, tää poika pyöri ja jyskytteli äitin rakkoa koko illan ja puoli yötä ihan samaan malliin ku aina ennenkin. :D Masussa ei siis huolen häivää. Voipi olla että tästä menen vielä takaisin nukkumaan, semmoinen jännän raukea olo. Tänään voisi muutenkin ottaa ihan vaan rauhallisesti ettei päänsärky palailis enää. Lapsen isä oli sitä mieltä, että hänellä on nyt sellainen tunne että tää vauva syntyy tänä viikonloppuna. Epäilen syvästi, mutta toivon toki että olis oikeassa. :p

mt & poika 38+5
 
Huomenta!

Ja onnea taas vauvautuneille. Kiva tulla lukemaan kuulumisia, kun lähes joka kerta on vauva-uutisia luettavana. =)

Onnea cappuccinolle plussasta ja toivotaan että pikkuinen tällä kertaa pysyy matkassa mukana. =)

marza ja onnianni rv 37+1 (la 1.10)
 
Capuccino Onnea plussasta, toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin! :flower:

ennie Äidinmaito suojaa vauvaa aika hyvin etenkin äidin sairastamalta flunssalta, ilmeisesti vasta-ainetta on maidossa. Mä olin kuumeessa ja flunssassa, kun esikoinen oli pari päivää vanha, mutta häneen ei tarttunut minkäänlaista nuhaa. Silti mäkin toivon, että tää flunssa lähtis pois ennen, kun tarvii lähteä ponnistelemaan, sen verran voimaton olo on.

menninkäistyttö Mitä akupisteitä olet painellut? Vois noita omia supistuksia vähän kokeilla lisätä ja voimistaa :)

Tsemppiä kaikille synnytykseen ja voimia kaikille sairastelijoille ja muille kipuilijoille! :hug:

-dask ja typy 38+2
 
Vauvan saaneille hurjasti onnea!

Kärvistelijöille isot tsempit!

Cappuccino tosi kiva, että tulit moikkaamaan ja toivottavasti plussa nyt pysyy loppuun asti! Joskus sitä aina miettii, mitä niille ketjusta alussa pudonneille kuuluu ja toivoo tietysti sitä parhainta lopputulosta :)

Huonosti nukuttu yö takana, alavatsaa ja selkää jomotti. Joskus näinkin :)

Sannimarja 38+6
 
Cappuccino paljon onnea plussasta ja oikein paljon tarrasukkia. Toivotaan että pysyy pieni mukana loppuun saakka.

Itsellä täällä huonosti nukuttu yö taas takana. Ennen viittä tuli pahaolo ja mikään asento ei ollut hyvä. Keinutuolissa istuin tunnin koomassa. Alkoi pelottamaan synnytyskin......edellinen synnytys oli kauhea ja jäi traumat ja olen koittanut olla nyt ajattelematta koko tapahtumaa, mutta kyllä tuossa aamun pikku tunneilla tuli jo pieni paniikin poikanen pelottelemaan.....

Kävely on hankalaa ja välillä vauva painaa tosi ylös tuonne keuhkoihin/rintaan. Pientä kantapäätä iskee kylkeen ja siitä saa häntä hyvin kutiteltua:heart:

Ninnananna ja Sintti 38+2 (LA 23.9)
 
Huomenta!

Katkonainen yö takana, mutta kun siirryin sohvalle klo 05:30 (nukuttuani siinä vaiheessa 2h) sain unen päästä kiinni ja heräsin 11:00 :) Kyllä oli hyvä fiilis! :) Olin niin raivona kun siirryin sohvalle, kun en saanut nukahdettua!! Mul oli yksinkertaisesti vaan niin KUUMA!! Nukuin sit partsin ovi sepposen selällään ja korvatulpat korvissa + näkösuoja silmillä.. ja uni tuli suht nopeesti ;)
Mulla tuli jo pelko, että nyt jos synnytys käynnistyis, mä en JAKSAIS :D Koska siitä lähtien ei ilmeisesti tarvi nukkuu enää muutamaan vuoteen pitkiä yöunia =)

Mutta ei mulla muuta, kun jaksamista kaikille mitä ikinä syksyinen lauantai tuokaan tullessaan :)
Nyt suihkuun ja päivän hommiin..

Lätäkkö + bebe 39+0 POKS POKS POKS!! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja menninkäistyttö;22008443:
dask, täältä oon ohjeita katsellut: Babyidea - Akupainanta synnytyksess

Itse oon painellut tuota peukalon ja etusormen välistä aluetta ja sitten tuota nilkan sisäsyrjällä olevaa pistettä.

mt & poika 38+5
Kiitos linkistä! Mitenköhän on, kun noissa sanotaan ettei suositella raskausaikana? Eli tarkoittaakohan, ettei liian aikaisin raskausaikana, kun synnytys ei ole vielä toivottu?

-dask ja typy 38+2, 23.9
 
Oi, piti ihan itkeä tirauttaa kun olen niin onnellinen Cappucinon puolesta :D Kovasti paljon tarrasukkia pienokaiselle!

Hildamiinille ja Visitorille myöskin hurjasti onnea!

Mää olin koko raskausajan aika seesteinen, ja nykyään itken ainaskin kymmenen kertaa päivässä! Sekä onnen että väsymyksen siivittämiä ikäviä kyyneleitä. Tänään taitais olla tulossa taas positiivinen päivä =)

Lätäkkö, ei tässä tosiaan hirmuisesti saa pienokaisen kanssa nukuttua, mutta mää oon välillä (esim. viime yönä) nukkunut jopa paremmin kuin raskausaikana! :hug: Ei ainakaan tarvii suppari- tai lonkkakipuun herätä! Myös nukahtaminen on helpompaa, kun ei valmiiksi pelkää, että minkähänlainen kauheuksien yö on luvassa... Vauvan itku väsyttää, mutta kummasti sitä saa voimia jaksaa kun katselee sitten söpöläisen kasvoja toisen niin tyytyväisenä syöpötellessä... :heart:

Menninkäistyttö, toivottavasti päänsärky pysyy loitolla! Täytyy kyllä nostaa hattua sulle, kun kuulostaa sulla olevan aina kremppaa toisen perään, ja silti jaksat niin paljon touhuilla kaikkea! Mut otahan silti välillä ihan levon kannalta rennosti joku päivä, että jaksat sitten sen itse toimituksen! (Hui kauhea... :eek: Tajusin tuota edellistä lausetta kirjoitellessani, että mun äidillinen hoivavietti ulottuu nykyään ihan kaikkeen ja kaikkiin! :rolleyes:)

Tsemppailut
taas kerran kaikille. Loppusuoralla ootte jo joka iikka ;)

Shuri ja Päivänsäde vajaa 2 vko
 
Onnea matkaan Cappucino :heart:

Täällä vietettiin eilinen yö ankarissa selkäkivuissa..jotain issiaksen tyyppistä..ja oli kyllä itkun kanssa vessaan mentävä kun jalat meinas heittää alta :( Nyt käytiin torilla ostoksilla ja pienellä kävelyllä ja hitaasti kävellessä taitaa sattua vähiten. Mutta aika peestä. Mies-parka koittaa auttaa, mutta eipä tolle nyt kauheasti voi tehdä. Auttaiskohan kylpy?

Mä alan kans paineleen noita akupisteitä ihan kaksin käsin... :saint:

Kärsivällisyyttä kaikille, koitetaan pysyä hyvällä mielellä. Ja toivotaan actionia sitä jo kaipaaville :)

Raitahippo ja Rusina 38+2
 
Onnittelut vauvan saaneille joita en oo vielä muistanut onnitella. :flower:

Eilen alkoi supistelut iltasella, soitin jo siskonkin yöksi että lähtö tulee varmasti. Viiteen saakka kärvistelin kun noita tuli 10 minuutin välein. Sit uni voitti ja nyt taas ei mitään.:headwall:

Ärsyttää ja pelottaakin että ehtiikö tässä ees sairaalaan, kun ei vaan lähde tää homma rullaamaan niinkuin aina ennenkin. Kaipa nuo supistukset tuolla jotain aikaseksi saavat kuitenkin. Nyt on sellanen fiilis että tekisi mieli perua koko homma. :(

AngelEyes ja Säihkis 39+1
 
Asiasta etelään....alko tekemaan ihan sairaasti mieli jääkylmää lonkeroa!!!! Aaaarggghh......Ei ole juurikaan tehnytm itään alkoa mieli koko raskauden aikana, mut nyt voin oikein jokaisella solullani haistaa ja maistaa sen lonkeron raikkauden.... :snotty:

Raitahippo
 
MENNINKÄISTYTÖLLÄ onkin ollut aikamoista pää kipuilua...toivottavsti nyt olis menneen talvenlumia!!

CAPPUCINOLLE onnea plussasta ja enkeleitä matkalle!!

O.N eilen oli tosi hiljasta tuolla supistelu rintamalla tänään ollut taas hiukan enemmän meininkiä, mutta nyt ei tarvis kyllä meininkiä olla kun meillä on tosi huon tilanne lastenhoitajan kanssa jos nyt lähtö tulis eli maanantiahin asti nyt saisi hyvin mennä.....vaikkakin kaikkein helpoin ois kun menis sinne 20päivään. mutta sitä kun ei tiedä....!Oikeen stressaa et jos nyt menis vaikka vedet ni mihkä noi lapset sitte tuuppais. viimekädessä mun isisiko kyllä päivystää, mutta heillä on lapset kipeenä ni en viittis sinne kyllä tuupata eli mein masuasukki saa nyt luvan pysyä masussa maanantai iltaan:kieh:

lennilokinpoika 38+2
 
Onnea Hidalmiinille :flower:

Cappuccinolle myös onnittelut plussasta, toivotaan että pikkuinen pysyisi nyt matkassa :)

On: muutosta ei näköpiirissä, jatkamme siis täällä odottelua :headwall:

Mirot 41+0 POOOKS
 
Onnea kaikille vauvaantuneille ja Cappucinolle!

Varmaan tää meidän tulokas panttaa itseään siihen asti kun KYSin ruuhka helpottaa. Ei ole tullut vielä mitään selviä merkkejä, mutta odottelisinkin enemmin lapsiveden menoa kuin suppareilla alkavan. Ainut mitä laskettuaika toi tulessaan oli flunssa. Jotenkin tuntunut koko ajan, että ön tulisi etuajassa tai aiankin tällä viikolla, mutta nyt alan epäilemään omia veikkauksiani. Ei ole kyllä enää kivaa, olisin onnesta soikeena kun vaan pääsisi toimiin!

Tsemppiä kaikille!

Felessa ja kääpiö 40+1
 
Olkaa onnellisia kellä on suppareita, täällä kun ei ole ollut koko aikana minkäänlaista tietoa niistä...Ainakaan sellaisista joilla voisi olla jotain vaikutusta.: / Edelleenkään ei merkkiäkään mistään, että tänään on lasketun ajan pvm.:headwall:

Mies tuossa äsken sanoi, että kyllä tuo maha on jo valtava... Kaikki kun on tuossa edessä, takaata jos katsoo niin ei näytä ollenkaan siltä että olisin raskaana.:) Ja alkaahan tuo maha olemaankin jo aika suuri, että mielellään siitä kyllä voisin jo luopuakin...;)

Kohta pitäisi ruveta seinän maalauspuuhiin, makkarin seinä saa uutta väriä pintaan, kun vihdoin ja viimein saadaan tuo akvaario siirrettyä sieltä olohuoneen puolelle. Mahtuu vauvankin sänky paremmin makkariin, vielä olisi hiukan maalattavaa pinnasängyssäkin, onneksi se on jo melkein maalattu. Pientä hienosäätöä sekä pohja tarvitsee vielä uuden värin.:D

No ei kai tuo auta kun jatkaa vain hommia, niin josko se lähtö vaikka vielä tulisi...|O

ennie ja myrmy 40+0
 
Kiitos linkistä! Mitenköhän on, kun noissa sanotaan ettei suositella raskausaikana? Eli tarkoittaakohan, ettei liian aikaisin raskausaikana, kun synnytys ei ole vielä toivottu?

-dask ja typy 38+2, 23.9
Tarkoittaa varmastikin sitä, että ei saa käyttää ennen kuin synnytys on ajankohtainen. Koska ainakin noiden pisteiden kohdalla, joita ite oon hieronut, sanotaan, että ovat hyviä pisteitä synnytyksen käynnistämiseksi ja supistusten vahvistamiseksi.

ON: Täällä on nukuttu melkein koko päivä, ihan lievää pään jomotusta on taas mutta johtunee varmaan niskoista kun on maannut niin paljon. Kunhan ei kovaksi säryksi mene ettei tarvis taas mitään sairaalareissua tehdä. On ihan tarpeeksi väsynyt ja hormomyrskyinen päivä muutenkin. Oon itkeskellyt ja ollut tänään vaan ihan supervittuuntunut. Tuntuu vaan, että alkaa voimat loppua vaivojen takia eikä enää jaksais lyllertää tän mahan kanssa. Ja kavereitten ja tuttujen tsemppaukset ottaa lähinnä päähän... Varsinkin nää "Kyllä sä jaksat, ei oo enää kauaa jäljellä, oot jo loppusuoralla, sähän oot jo yheksän kuukautta kestänyt" -tyyliset lausahdukset. AAARGH! Ei se nyt paljoa oloa auta, vaikka oltais kuinka loppusuoralla, ku ei ne kivut ja muut vaivat siitä tiedosta helpotu ja tuntuu että jokainen päivä on vaan edellistä pitempi. Voi että mä niin toivon, että tää poika tulis pihalle ennen laskettua tai viimeistään laskettuna, jos menee yli niin sitten kyllä lähtee järki.

mt & poika 38+5
 
Viimeksi muokattu:
menninkäistyttö Toivottavasti päänsärky pysyy poissa ja pääset pikimmiten tosi toimiin :hug:

Mä oon leikkinyt täällä leipuria... tänään leivoin taas pullaa ja muffinneja pakkaseen. Tällä viikolla oon jo kerran aiemmin tehnyt satsin pullaa ja 3 eri sorttia muffineja. Olisin vielä pari täytekakkupohjaa tehnyt, mutta loppui kananmunat ja sokeri. Jospas sitä huomenna tekisi ne.

Meillä olisi tarkoitus viettää esikoisen 2 -vuotis kaverisynttärit ensi viikolla parin viikon varaslähdöllä kun ei niitä viittis vauvan takia väliinkään jättää enkä sitten halua taloa täyteen 1-2 vuotiaita kun on vastasyntynyt talossa. Sukulaiset tulee viettämään synttäreitä sitten ajallaan riippumatta siitä onko tämä mamma vielä yhdessä kasassa, laitoksella vai juuri kotiutunut uuden tulokkaan kanssa :)

Ja mun voinnissahan ei oo taaskaan mitään uutta eikä mullistavaa :stick:
-eeva- ja pikkutyyppi 38+6
 
Vauvantuoksuiset terveiset sairaalasta! Meille syntyi tyttö 10.9., eli rv 41+0. Neitokaisella oli painoa 4 080 g ja pituutta 53 cm.:heart:

Synnytys oli odotuksiini nähden aika vauhdikas, mutta pistän siitä lisää, kun kotiudutaan.

Ja paljon onnea muille vauvansa jo saaneille ja tsempit loppuodotukseen toisille!
 

Yhteistyössä