Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

miitalle voimia!

Tiinuliini tosi kiva, kun noi pikkaset työntelee asioita nenäänsä...mun pikkusisko työnsi jäisen mustikan joskus parivuotiaana, miten sille tulikin mieleen työntää se nenään :D Onneks oli jäinen ni sulaessaan tuli sit kivasti pois :D Mitähän ne kelailee siinä vaiheessa, kun nenään pitää jotain työntää? Hmm...tässä on tämmönen, laitanpa sen nenään? :D

Autolla ajaminen onnistuu vielä ihan ok, joskus tuntuu vähän ikävältä, jos hirveesti pitää kurottua eteenpäin nähdäkseen tuleeko sivulta autoja. Ja mä alan olla kyllä tosi hajamielinen, joten on pakko koko ajan olla hirveen terävänä ja muistuttaa itseään, että sulla on vauva kyydissä, aja maltilla ja järjellä. Yhteen aikaan unohduin ajatuksiini ja tein mitä sattui, miestäkin kuulemma pelotti mun kyydissä.

Rytmistä, mä menen kyllä nukkumaan miten sattuu ja heräänkin miten sattuu :D joskus meen nukkuun kymmeneltä ja saatan herätä silti vasta aamupäivällä, joskus meen nukkuun puolen yön jälkeen ja herään silti kaheksalta, viime yönä mentiin nukkumaan puol kahentoista maissa, nukahdin viimein joskus kahden maissa ja heräsin seittemältä. Tuleekohan vauvallekin ihan sekarytmi? Yleensä kyllä meen nukkuun noin klo 23 ja herään aika tasan yheksältä. Mutta siis harvoin nukun koko yötä vaan valvoskelen välissä.

Mun kärsimättömyyskohtaus meni jo vähän ohi ja rauhoituin taas. Kuten dask sen sanoi, ei tässä enää hirveän pitkään mene. Tosin vaikka ton kuinka tietää ni silti iskee kaiken maailman epätoivoisuuskohtauksia välillä...*huokaus*

Nyt on ollut tän aamun seurana kuvotus, pelästyin jo, että pitää mennä oksentamaan, kun hetken tuntui siltä kuin silloin raskauspahoinvoinnin aikaan. Mut ilmeisesti oli vaan tosi kova nälkä ja nyt tää on jotain jälkimaininkia. En tiedä. Ärsyttävä ällötysolo kyllä. Yäh.

Vauvan liikkeistä, perillinen on nyt pari iltaa ja yötä vetänyt sellaista showta, etten oo saanut oikein nukutuksikaan ja kipeää tekee. Mietin jo, että voiko vauva liikkua liikaa? Ihan hirvee meininki. Ainahan tää on vilkas ollut mutta nyt on ollut jotain tosi reipasta meininkiä, ihan kuin vauva ei rauhottuis ollenkaan. Mut sit se on näin aamuisin/aamupäivisin aika hiljanen, että kai se nukkuu sitten silloin.

Nyt oottelen, että kello tulis niin paljon, et ois jotain järkee lähtee tonne kaupungille. Pitäs hoitaa pari asiaa ja tärkeintä ois vaan saada aikaa kulutetuksi. Ja jos tää ällötyskin jäis sitten matkan varrelle. Sataa kyllä kuin ties mistä mutta en anna sen asian haitata.

Mukavaa päivää itse kullekin!

Sannimarja 39+1
 
Sydämelliset onnittelut nyyttinsä saaneille ja kaikille lopuille tsemppiä ja supistuksia!

Meidän tyttö (3389 g ja 48 cm) syntyi 10.9 klo 2.33. Synnytys oli nopea ja helppo, ensikertalaisena olin varautunut paljon pahempaan. En halunnut edes mitään kivunlievitystä.. Kätilö taisi pitää minua vähän hulluna, kun en edes ilokaasua halunnut kokeilla, mutta mitä turhaan, jos ilmankin selviää.

Synnytyksen jälkeen ikävä kyllä tuli niin paha iskias, että en pääse sängystä itse ylös. Käveleminen eikä seisominen onnistu, mutta onneksi ihana mies hoitaa kaiken muun paitsi imetyksen :D
 
Paljon onnea LauraAnnikalle prinsessasta!
Kiva kuulla, että se on ollut noin positiivinen kokemus. Pikaista paranemista ikävälle iskiakselle!

Täällä vedettiin taas putkeen yli kahdeksan tuntia unta palloon. Taisi se iltainen sipsipussi auttaa asiaa, ettei tarvinnut edes vessassa käydä. Kyllä onkin levännyt olo, jokohan sitä voisi mennä päikkäreille. :whistle:


Epeti 39+0 poksista! (LA 20.9.)
 
Huomenta vaan!

Heti ekaksi Onnea LauraAnnikalle tyttövauvasta!!! :heart:
Mäki voisin ottaa yhden helpon ja nopean synnytyksen, kiitos! :)

Väkisin noustu klo 10.00.. mut pakko pitää joku tolkku tässä :D Huomenna vielä aikasemmin ylös, ku meen kattoo kaverin vauvaa, jotta se pääsee JUMPPAAN! *sniiiiif* mäki haluun!

Väsytti sen takia niin paljon ku heräsin, ku ensinnäkin menin nukkuu 00.30 aikaan ja tunnin pyörimisen jälkeen sängyssä, jalkaterät JÄLLEEN oli niin tulessa, että sohvalle oli siirryttävä. No sit jossain vaihees nukahin ja normaaliin tapaan heräsin 6.30.. 08:00 nukahdin taas ja klo 10 soi herätysklo. Mulla on JOKA yö lähes sama kaava tän nukkumisen kanssa :D Ois vaan pitänyt suoraan jäädä tähän sohvalle nukkuu. Ois vaan ihan kiva nukkuu miekkoseni vieressä..

Nyt alkaa olee vähän parempi olo, lukuunottamatta järkyttävää YSKÄÄ.. jos vaikka jaksais tänään häädellä pikkusta ulos ;)

Ajattelin opetella uudestaan kutomaan/virkkaamaan. Äiti lupas auttaa.. Voi olla, että tarvin lainaks mun miehen hermot ;) Koska siis, munhan pitäs olla Seppä syntyessäni ihan kaikessa.. hih.. ja vihaan sitä kun jokin ei onnistu HETI :D Innolla ootankin imetystä... ;)

Sannimarja mullakin oli vklna KUVOTUSTA :x Oli sellanen tunne että pitää lähtee halailee posliinia.. meni onneks ohi, mutta tuntui niin oudolta, että semmonen tunne tuli..
Kiinnitin muuten kans huomiota, että sulla tuli kärsimättömyyskohtaus, kun tähän asti tuntuu, että oot ootellu niin rauhallisena :) Mutta kyllä niitä vaan tulee tässä lopussa.. tää raskaus on vaan NIIN nähty jo, eikö?!

Kuolema unessa tarkottaa (siis näin mä oon kuullu) aina jotain uutta! Eli ei koskaan kuolemaa (paitsi jos tietty tuppaa näkemään enneunia?).. ehkä kuolema enemmänkin kuvastaa jonkin vanhan loppumista, esim. just elämänvaiheet, ja sit alkaa jokin uusi juttu! Eli voi olla että synnytys on tosiaan käynnistymässä pikkuhiljaa ;) TOIVOTAAN NIIN!!

Nyt unesta puhuttaessa tajusin, että näin unta että menin sairaalaan vaikka ei mitään supistuksia ollutkaan. Kyl mua vähän hävetti olla siellä, kun meinaan valehtelin niille, että on ollut suppareita.. sit mua rupes harmittaa, ku tiesin, että joudun maksaa siellä olosta kuitenkin :LOL: Mut sit yritin itelleni sanoa, että hyvä olla siellä varmuuden vuoksi..

Tänään piti sataa?? Tällä hetkellä aurinko paistaa ja ulkona näyttää ihanan syksyiseltä :) Kelpaa mulle!

Mukavaa maanantaita ja voimia jälleen kerran uuteen viikkoon! :) Muistetaan, että elämä voi muuttua Hetkessä! ;) Sitä ootellessa mä lähen moikkaa kaveria (joka muuten kans sai just tietää olevansa raskaana) :D En ois ikinä uskonut, että NÄIN monta kaveria saa lapsia ja on raskaana samaan aikaan ku minä! Hyvä niin :)

Lätäkkö + bebe 39+2 (5pvää laskettuun..)
 
Paljon onnea LauraAnnika!! :flower:

lätäkkö Näin mä muistelin, että kuolema unessa merkkais jotain uutta, onneks ei siis kuolemaa, muistin sen väärin. Selvästi siis synnytän kohta :D
Virkkaaminen ja kutominen on tosi kivaa ja rentouttavaa, jos se sujuu. Hermoja raastavaa se on sillon, jos homma ei ihan ole hanskassa... Mä oon virkannu just vauvalle peiton, vaikka en koskaan ollu virkannu ennen! Katoin vaan perussilmukan ohjeet ja aloin värkkäämään tilkkuja, jotka nyt ompelen karhunlangalla peitoksi. Toiselle puolelle ompelen fleecen :) Tsemppiä!

-dask ja typy edelleen 38+4, 23.9
 
Onnittelut LauraAnnikalle vauvasta :)

Täällä ei tapahdu mitään muuta, kuin että olo vain tukaloituu koko ajan.
Lähinnä kaikki eniten rassaa se, että mulla on pissahätä KOKO AJAN :kieh: Jos pysyttelen paikallani vaaka-asennossa niin pärjään jonkun aikaa, mutta auta armias jos on liikkeellä, tai vaihtaa asentoa, niin on samantien juostava vessaan. Eilen olin jo niin väsynyt tähän vessassa ravaamiseen, että suunnittelin hankkivani vaan paksut tena ladyt ja laskettelevani tyynen rauhallisena housuun :LOL: Rasittavinta on se, että kun käy pissalla, niin jo ylös noustessa tuntuu, että taas tulee justiinsa. Kai se on köytettävä joku potta jalkojen väliin, niin ei tartte huolehtia, onko vessa lähellä vai ei.
Toivottavasti mini tajuaisi tulla jo ulos, en millään jaksaisi odotella ensi viikkoon, jolloin siis maanantaina yliaikaiskontrolli, jossa todennäköisesti jo mietitään sitten käynnistystä, ettei vaavi kasvaisi kovin isoksi (nyt jo yli 4 kiloinen siis on hän).. Kauhistuttaa jo pelkkä ajatus pungertaa ulos suurta vauvaa, mutta pakkohan se vissiin on :D

Olipas omanapainen kirjoitus, kommentoitavaa kun olisi vaikka kuinka paljon. Nyt on pakko juosta taas vessaan, tsempit kaikille!

Katrin ja mini 40+3
 
Katrin PHKS on kuulema tupaten täynnä, synnyttäneitä on jouduttu laittamaan jopa naistentautienosastolle (63) :headwall: Kiva olla sitten samassa huoneessa abortoidun tai keskenmenon saaneen kanssa... Toivottavasti osutaan johonkin vähän väljempään väliin!
 
dask, tuo ei kyllä ollut yhtään kiva uutinen :( Itse muutenkin ensikertalaisena toivoisi kivaa kokemusta, ja nyt kun hurjistuttaa tuo vauvan kokokin jo valmiiksi, niin eipä tosiaan tekisi mieli viettää aikaa sairaalassa epämiellyttävästi. Hö. Nyt sitten täytyy toivoa, ettei ihan tänään synny!!
 
Paljon onnea LauraAnnika ja koko perhe:flower::flower:

daskMäkin näin viimeyönä kuolema unta. Olin jonkun hautajaisissa...en vaan muista että kenen....toivotaan että enteilee jotain uutta.

Omassa olossa ei kauheesti muutosta.

Ninnananna ja Sintti 38+4 (LA 23.9)
 
Moikka!

Ja onnea taas vauvautuneille!!!

Omaan napaan ei mitään uutta. Viikonloppuna täälläkin hätisteltiin vauvaa seksin ja saunan muodossa, mutta ei aiheuttanut mitään toimenpiteitä. :LOL: Kun odottelen meidän kakkosta, kävin saunassa n. 3 tuntia ennen synnytystä, mutta synnytys oli kyllä jo muutenkin kotona käynnissä. Supparit eivät olleet kuitenkaan miten kovin kipeitä, mutta saunomisen jälkeen yltyivät ja lähdettiin lähes suoraan saunasta sairaalaan. Lieko saunalla ollut vaikutusta synnytyksen nopeaan kiihtymiseen... ken tietää... :D

dask, mä olen kans kuullut että kuolema unessa tarkoittaa uutta syntymää. Oliskohan sulla synnytys ihan käsillä? :D

Täällä kans on alkanut tekeen hirveesti mieli sidukkaa ja punkkua. :p Itseasiassa perjantaina join lasillisen kuivaa omppusiideriä saunan jälkeen ja oli kyllä niin hyvää. =) Pari kertaa olen raskauden aikana juonut ruoan kanssa lasillisen punaviiniä, mutta kyllä tekis mieli vähän enemmänkin ottaa. :) Miehen kanssa ollaan sunniteltu lähtevämme joulun välipäivinä hotellilomalle kun meillä on lahjakortti mikä on vuoden loppuun asti voimassa. Saa nähdä pystytäänkö lähteen kaksin, vai otetaanko vauva mukaan. :)

Mukavaa viikon alkua kaikille!

marza ja onnianni rv 37+3 (la 1.10)
 
Onpas tänne tullut paljon vauvoja =) Onnea kaikille yhteisesti :flower:

Kiva, että täällä on ollut paljon "hyviä" synnytyksiä :) Itteä meinaa vähän jännittää, jos joku meneeki pieleen... Toivottavastti ei mene..

Eilen illalla kävin lenkillä.. ei tullu es supistuksia, mutta silti kun mentiin nukkumaan, uni ei tullu. Oli vaan semmonen olo, et pitää lähteä laittaan kaikki sairaalakamat ja vauvan jutut ihan valmiiks.. No, eipä silti lähtö tullu, että ehtiihän tässä vielä :D

Nyt on alkanu ihmiset sanomaan, et maha on laskeutunu, ei se siellä enää kauaa oo.. ja vielä se on täällä ... ym... No, ei se vielä haittaa... Mutta kohta ehkä :stick:

Huomenna on neuvola taas... Sitten lisää kuulumisia..

Tsempit taas kaikille tasapuolisesti ...

Hyväsetti 38+5
 
Kiitos kaunis onnittelijoille! Sen verran piti vielä tulla kertomaan, että meidän neitihän syntyi tosiaan rv 41+4 yöllä ja seuraavana aamuna olisi ollut yliaikaiskontrolli.. Että älkää "yliaikaiset" vielä menettäkö toivoanne spontaanista synnytyksen käynnistymisestä! :)

Ja vielä pitää hehkuttaa Kättärin haikaranpesää, ihana henkilökunta ja mahtavan suuri perhehuone! Suosittelen :)
 
Onnea kaikille vauvoista ja lopuille paljon tsemppiä odotukseen!
Meidän pieni herra syntyi 31.8. (rv 37+6). Vedet meni edellisenä päivänä ja olin osastolla yötä. 31. pv alettiin käynnistellä synnytystä tableteilla, mutta ne saivat aikaan vain satunnaisia supistuksia. Yöllä synnytys sitten käynnistyi kuin napista painamalla. Supistukset oli hurjan kipeitä ja tulivat tiuhaan. Kun pääsin saliin, olinkin melkein 9cm auki ja mitään kivunlievityksiä ei ehditty miettiäkään kun jo ponnistutti. Poika oli ulkona kahden minuutin ponnistuksilla. Synnytyksen kokonaiskesto oli vähän reilu tunti. Onneksi olin valmiiksi sairaalassa. Pojan mitat oli 3010g ja 48cm. Pikkuinen tankkaa tiuhaan maitoa ja nyt harjoitellaan arkea kahden lapsen kanssa.
Yritänpä nyt ehtiä lukemaan muiden kuulumiset, monta sivua tekstiä on tullut siitä kun olen viimeksi käynyt palstalla pyörähtämässä.

Cattitude ja pojat 1 vko 6pv ja 1,5v
 
Meille syntyi tyttö perjantaina 10.9 klo 16.00 (41+2). Synnytys oli rankka kokemus, mutta lyhyt. Kirjoittelen synnytyksestä enemmän kun kerkiän paremmin. Prinsessan mitat olivat 4160 g ja 53 cm. Kotiuduttiin tänään ja nyt vaan opettelemaan uutta arkea kahden muksun kanssa :)

primrose ja prinsessa 3 vrk
 
Oih, uusia vauvoja on taas tullut :heart: Paljon Onnea pienille ja äideille!! :flower:

Täällä ei mitään uutta, paitsi että ne vähäsetkin supparit ym. olot on häipyneet. Siis mikäpä tässä ollessa, kun kuitenkin voi kohtalaisen hyvin, mutta on vaan malttamattomuutta ja jännitystä jo ilmassa :p ja malttamattomuutta. Ja kärsimättömyytä ja vähän malttamattomuutta...

Miehen kanssa makusteltiin eilen tulevaa synnytystä, se raukka koittaa kovin urhoollisesti varautua siihen, et mun suusta voi päästä tilanteessa mitä tahansa ja kovalla volyymilla...Miten se yks lause meni .."Luin, että jopa tavallisesti hiljaiset ja rauhalliset naiset saattaa sanoa ihan kamalia asioita ja huutaa kurkku suorana synnytyksessä.." Jotenkin toi musta kuulostaa siltä, että jopa NE TAVALLISESTI HILJAISET niin entäpä sitten SÄ... :snotty: :D :saint:

Iloa, supistuksia, synytyksiä ja tsemppiä kaikille!

Raitahippo ja Rusina 38+4
 
Onnea vauvan saaneille oikein paljon! Vilkasta on, hyvä niin!

Lätäkkö, joo, mulla on tapanakin aikalailla asiassa kuin asiassa olla aikani täysin tyyni ja rauhallinen, kunnes sitten hermo vaan napsahtaa poikki kertaheitolla ja musta tulee hirveä marisija ja vänkyttäjä :D Kyllä riittäis raskaus, tää on tosiaankin nähty. Kaikista eniten ehkä huvittaa se, että ei tässä nyt oo mitenkään kovin huono olo edelleenkään eikä erityisemmin vaivoja, hermo ei vaan meinaa kestää.

Ja mä kyllä lätkäisen naamaan seuraavaa (palstalaisia ei oteta huomioon vaan tosielämässä), joka sanoo mulle, että kyllä se sieltä ajallaan tulee. En siksi, etteikö näin olisi vaan siksi, että juurikin näin on. Mä tiedän , että tässä ei ole enää pitkä odotus ja tiedän, että se kyllä tulee ulos, ei kyse olekaan siitä vaan siitä, että mä haluan valittaa, kun en enää oikein jaksais. Riittää, että se ihminen, jolle valitan, sanoo, että no on jo aikakin ja nyökkää pontevasti eikä ala lässyttää, että kyllä se tulee kun se on valmis ja blaablaablaa. Että näin :D Mä en ikinä enää kommentoi yhdellekään raskaana olevalla ystävälleni yhtään mitään, myöntelen ja nyökkäilen vaan :D

Kävin pyörimässä tuolla cityn puolella monta tuntia ja ajattelin vielä imuroida ja järjestellä paikkoja. Ihan vaan siksi, että kun Sannimarja pitää itsensä touhussa, Sannimarja on tyytyväisempi-

:D

Sannimarja edelleen 39+1
 
Onnea taas kaikille vauvan syliin saaneille! :flower:

-Ihan vähän vaan kateellinen dask ja typy edelleen 38+4 (moneskohan viesti jo tänään?)

*muoks* Lara Toivottavasti pääset tositoimiin! (Mäkin haluun!!)
 
Viimeksi muokattu:
Heh...Sannimarja mustakin toi ponteva nyökyttely hakkaa melkein kommentin kun kommentin :D

Jättäisin myös väliin kysymykset ja kommentit "ootko nyt ihan varma että noi on harjotussuppareita/liitoskipuja/laskeutumista/jne." "joko susta on tullut äiti" "eikö vieläkään mitään?!" "kyllä mulla jo tossa vaiheessa oli.."

Kyllä mä ilmoitan sitten kun musta on tullut äiti (joillekin siinä lapsen mennessä ekaluokalle jos toi ei lopu!!) ja ei, ei vieläkään mitään (tai voihan se joskus olla että jatkuva minuutin välein suoritettava ärsytyskysely saa aikaan supistuksia?) Ja ei, en todellakaan ole varma juuri mistään tuntemuksistani (supistukset/liitoskivut/vauvan liikkeet/vihlonnat/lapsivedet/limatulpat/mitä näitä on).

Grrr..aitahippo :snotty:
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille :heart: Ihana lukea onnellisia kertomuksia!!

Kävin tänää ylimääräisellä käynnillä neuvolassa saamassa mielenrauhan. Vauvan liikkeet on hidastunut/vähentyneet ja välillä tuntuu oudolta mahassa, enkä osaa yhtää sanoa onko ne supistuksia vai mitä. No vauvalla oli kaikki hyvin, oli laskeutunut, pulssi hyvä ja säännöllinen. Itsellä edelleen korkea verenpaine ja kilo taas tullut viikossa, turvotusta varsinkin sormissa. Onko kellään muulla mahd.raskausmyrkytyksen oireita? Terkkari oli sitä mieltä, että luultavammin supistuksia on ollut juurikin öisin kun oon käyttäytynyt miehen mukaan levottomasti. Viime yöllä menin sohvalle istuvilleen nukkumaan että sai happea kunnolla.

Mitä teillä on ollut fundus-mitta? Mulla on koko ajan ollut alle keskivarvon, korkeimmillaan se on ollut rv 36+4:31,5 ja tänään 37+4 30 eli laskenut 1,5cm.

Rauhallisia ja vauhdikkaita hetkiä kaikille odottajille

Turvottaja 37+4, la 30.9
 

Yhteistyössä