Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

Onnea onnea vauvoja saaneille!! :heart:

Mullakin on ikävä farkkujani sekä muita vaatteitani ja mua jännittää, että en mahdu enää koskaan mun farkkuihin! Vaikka saisinkin kilot pois, niin jos lantio on levinnyt eikä halua palautua, niin minkäs teet.. : /

Mä kävin tänään kävelee yli tunnin lenkin, ihan rauhallisen sellaisen, mutta kyllä meinas taju lähtee tunnin jälkeen.. yhtäkkiä verensokeri alko laskee ihan sikana ja silmissä meni valopilkkuja :O Meinas pieni paniikki iskeä. Onneks oli banaania ja vettä mukana, ja kaveri, joka ois voinu soittaa taxin tms. paikalle.. Banskun jälkeen olo koheni ja päästiin hyvin kotiin asti :) Mutta oli kyllä RASKAS kävelylenkki! Ihan ku oisin juossu 15km ja jalka ei ois enää halunnu nousta milliäkään..

Sit kävin uudestaan tuossa labrassa kun lääkäri käski viime pe mennä tarkistuttamaan tulehdusarvot ovatko laskeneet.. niin, toisen tulehdusarvot oli laskenut, mutta toiset tulehdusarvot (leukosyytit) oli noussu yli normaalin ja se kuulemma kertoo, että keuhkoissa on jotain vialla. No mulla on astma, johon en normaalisti tarvitse lääkettä enää, mutta nyt jouduin ottaa keuhkoja avaavan lääkkeen.. Ei se nyt sinänsä haittaa, koska hengittämistähän se helpottaa, mutta mitä hittoo siellä keuhkoissa on?Antibioottia olen jo 4 päivää syönyt.. Eikun torstaina uudestaan labraan.. (jos vauva ei halua syntyä tietty sitä ennen..) Lääkäri sanoi, että voihan noi arvojen kohoamiset johtua raskaudestakin.. :confused: Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan..

Vauva on tänään puskenut AIVAN SAIRAASTI peräsuoleen :D oikeesti, tosi kivuliasta!! kiva istuu junassa ja yrittää pysyä paikallaan kun toinen puskee ja puskee.. sit välillä on vihlassu niin pistävästi jonneki tonne emättimeen, että melkein tekee mieli kiljahtaa! Mut ei mulla tänään muita tuntoja ole ollut.. vauva on ollut kyllä TOSI TOSI vilkas!! Just noi puskemiset ja muutkin möngerrykset ja potkut jne :D No ainakin hän voi hyvin siellä ja pitää hauskaa äitinsä kustannuksella ;)

Mun tekee mieli irtokarkkeja!! :p Voi voi.. ja mä oon joka päivä syöny jotain herkkua.. *huoh* mut tää on niin normaalia, kun oon väsynyt, että koko ajan voisin syödä herkkuja.. Katsotaan pysyykö itsekuri vai ei.. ;)

Lätäkkö + bebe 39+3 (18.9)
 
Onnea vauvan saaneille!

Tsemppiä Laralle ja niille, joilla toivottavasti on pian sairaalaan lähtö :)

Vitsi, että oon kateellinen supistelijoille, täällä kun sellaisia ihmeitä ei ole näkynyt, vaikka oon yrittänyt vähän etsiskelläkin :D

Neuvolassa kävin tänään ja verenpaine oli vähän kohonnut mun normaalitasosta, yleensä siis jotain 125/85 (tosin alapaine huitelee välillä yli yheksänkympin muuteskin) ja nyt 136/96, joten täti pyysi tulemaan huomenna uudestaan ja jos sittenkin on koholla, laittaa lähetteen äitipolille. Ei mulla muuten kyllä oikeastaan mitään, turvotusta erittäin vähän jos ollenkaan, pissakin puhdas ja niin poispäin mutta kai mä sitten valitin siellä niin paljon yleistä tympääntyneisyyttäni, että tätsy aatteli, että mua ilahduttais, jos pääsisin tsekkauttamaan tilanteen. Tai jotain. Tuleepahan huomiseksi tekemistä, kun käyn neuvolassa. Ja mä kyllä melekeen juoksin neuvolaan, kun ärsytti taas sielläkin ramppaaminen, mittasin heti paineet (mittaan itekseni jännittämisen takia) ja olin muutenkin erittäin hermostunut, etten usko, että kyseessä ois raskausmyrkytys mutta oishan se vaikka mukavaa päästä äitipolille, vähän uutta toimintaa siitäkin :) Ja toki, voihan tuo nyt ollakin sitten jotakin.

Millaisia verenpainearvoja teillä muilla on ollut, joilla on ollut epäilystä raskausmyrkytyksestä? Tai siis millä tasolla ennen ja millä sitten, kun epäilyä on ollut?

Tsempit vielä ihan kaikille!

Sannimarja 39+2
 
Masentaa ja rankasti. Lupaavat tosi kipeät supparit loppui kun seinään, kun pääsin takasin kotiin viemästä lapsi hoitoon :headwall: Nyt on sitten poika jo haettu takasinkin kotiin nukkumaan, kun ei näyttäny tarpeelliselta jättää yökylään... Melkein itkua tihrustan täällä, kun oon niin väsyny viime öisestä valvomisesta ja pettynyt, kun olin jo ihan varma, että tänään saan nyytin kainaloon :heart: Nyt en edes toivo suppareita ens yöksi, vaan oikein laadukasta unta! Aamulla saa taas sitten alkaa supistaa niin paljon kun lähtee :D

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille!

-dask ja typy 38+5
 
Tässä sitten meidän synnytyskertomusta (jos jaksatte lukea..) :

Epämukavat supistukset alkoivat 7.9. illalla kymmenen noin 5-15 minuutin välein, ja siitä sitten pikkuhiljaa napakoituivat ja tiheentyivät, missään vaiheessa en saanut unta, vaikka yritin edes vähän torkkua. Kahden aikaan yöllä monen lämpimän suihkun jälkeen ajattelin, että ehkä tää lähteekin näillä supistuksillä syntymään :)

Eli 8.9. klo 02.00 lähti synnytys sitten virallisesti käyntiin, kun supistukset olivat jo kipeitä ja väli ei enää noussut yli 10 minuutin. Viiden aikaan tajusin, että pakko on lähteä ajelemaan Kuopioon päin, tunti kuitenkin matkaa ja supistusten väli 3-5min. Äiti tuli lapsia vahtimaan ja kovasti halaili ja kannusti, ja sitten lähdettiin Kysin suuntaan.

Sisään kirjauduttiin n.6.30, ja aluksi ottivat käyrää odotushuoneessa. Supistuksia tuli 2-3 minuutin välein, ja kohdunsuu oli 3cm auki, reunat ohuet :) Päästiin siis suoraan synnytyssaliin, ja siellä sitten kiikkustuolissa istuskeltiin ja odoteltiin. Sain lämpögeelipusseja ja aamupalaa, laittoivat myös antibiootin tippaan alkuraskaudessa löytyneen streptokokin vuoksi.

Siinä sitten supistukset pikkuhiljaa kovenivat, kivunlievityksinä olin ensin tunnin suihkussa ja toisen tunnin ammeessa. Ammeessa oli tosi mukavaa, huone oli hämärä ja kätilöopiskelija toi myös led-kynttilöitä ammeen reunalle tuomaan rauhallista tunnelmaa.

Ammeen jälkeen kohdunsuu oli 5cm auki, synnytys edennyt ja kalvorakko pullotti. Kokeilin myös ilokaasua, ja toisin kuin aiemmin, nyt auttoi tosi hyvin :) Vaikkei se vienyt kipua pois, niin kumminkin auttoi hengittämään rauhallisesti, jolloin myös avautuminen helpottui, ja supistukset tuntuivat lyhemmiltä. Seuraavan tunnin siis sitä hengittelin, ja sitten alkoivat olla jo niin kipeitä, että pyysin jotain puudutusta. Kätilö suositteli kohdunkaulan puudutusta, tuossa vaiheessa siis 6cm auki, ja ajattelin kokeilla sitä sitten. Lääkäri tuli pistämään, ja ei kyllä auttanut yhtään ainakaan mun kohdalla :|

Sanoinkin sitten, että tahdon epiduraalin tai spinaalin, ihan kumpi on mun tilanteessa parempi vaihtoehto. Anestesilääkäri halusi laittaa spinaalin ja kokeili sitä 3 kertaa, muttei saanut laitettua, oli niin ahtaat nikamat. Sitten hän kokeili spinaali-epiduraali-yhdistelmää, muttei saanut sitäkään laitettua. Lopulta olin istuiltaan selkä köyryssä, ja puudute saatiin laitettua.

Eli klo 14.00 alkoi spinaalipuudutus vaikuttamaan saman tien, supistuskivut häviävät täysin, ja tilalle tuli hurja tärinä, mut ei se paljoa siinä haitannut :) Klo 14.10 kuulin poksahduksen kun kalvot puhkesivat itsekseen, eikä niitä tarvitsekaan puhkaista. Pikkuhiljaa alkoi tulla supistusten aikana painontunnetta, ja klo 15.20 kohdunsuu oli täysin auki, spinaalin teho lakannut joten kivut olivat kovat. Halusin puoli-isuvaan asentoon, ja se olikin paljon mukavampi ja mulle luonnollinen asento ponnistaa. Ponnistusvaihe alkoi 15.25, ja kipu oli niin kova, että meinasin joutua täysin paniikkiin. Kätilöt onneksi osasivat rauhoittaa ja neuvoa todella hyvin, ja sain taas itseni ruotuun. Jossain vaiheessa kätilö kertoi, että nyt on pää ulkona ja vauvalla on upea musta tukka. Ajattelin kyllä siinä vaiheessa, ettei tällä hetkellä tukan väri paljoa kiinnosta :) Mutta kun pää oli ulkona, niin kipukin hieman lieveni ja sain rauhallisemmin ponnistettua loput vauvasta ulos. Klo 15.33 syntyi pieni pullerotyttö (4350g, 52cm, 37,5cm), josta ensimmäiseksi huomasin mustan tukan ja makkarajalat :heart: Sain tytön heti vatsan päälle ja kaikki kipu unohtui hetkessä.

Istukka ja jälkeiset tulivat hyvin, mutta verta menetin aika paljon, ja vuoto ei lakannut. Mulla oli tyttö sylissä, joten en kiinnittänyt mitään huomiota vuotoon, vaikka kätilöt alkoivat jo huolestua. Jotenkin ajattelin, ettei millään muulla ole väliä kuin vauvalla, ja että eiköhän ne minut jotenkin saa tukittua :) Sainkin lisää kohtua supistavaa lääkettä suoneen, ja vuotokin normalisoitui. Vauva oli samalla koko ajan rinnalla ja osasi heti imeä oikein. Mies sitten pääsi kylvettämään ja pukemaan vauvan imetyksen jälkeen. Repeämiä ei tullut, eikä välilihaa leikattu, joten ei tikattavaa, ja suihkussa käynnin jälkeen pystyin jo istumaan suht normaalisti. Saatiin syötävää ja vaaleanpunaiset sydänkeksit, ja sitten aika nopsaan mentiin osastolle, kun uusia synnyttäjiä oli paljon tulossa =)

Nipistys ja Isla 6vrk
 
Nipistys olipa kiva lukea synnytyskertomuksesi. Mulla odottavat tunnelmat supistuksia 5 min välein ja alaselkä+vatsa kipua ollut viime aamuyöstä. Katsotaan laimeneeko vai voimistuuko. Mies meni nukkumaan. Vauva liikkuu ja mulla liian levoton olo nukkumiseen. Vaikea arvioida milloin pitäs lähteä kun mullakin tunnin matka sairaalaan. Meinasin soitella tuossa kohta saliin ja kysellä. Pitäs myös ukki sitten herätellä esikoista vahtimaan. On se vaan vaikeampi lähteä kun on yksi lapsi kotona.

Toivotaan ettei tule turhaa reissua...
Tsemppiä kaikille
 
Kiitos paljon synnytyskertomuksista, ne kyllä jotenkin tuntuvat rauhoittavan ainakin minua tulevasta.

Eilen kävin neuvolassa eikä siellä mitään uutta erikoista, perjantaille sitten uusi aika jollei sitä ennen synny. Toissapäiväisen yhden kipeän supistuksen jälkeen ei ole ollut mitään merkkejä mistään, ennen kuin äsken heräsin samantapaiseen lievempään supistus kipuun, joka tuntuu siis selän puolella. Taidan kohta kömpiä takaisin nukkumaan ja odottamaan, että onko tämä nyt jotain merkitsevää. Varsinkin kun minulla ei ole ollut aikasemmin minkäänlaisia "tuntuvia" supistuksia.

Poika menee aamulla puoli kuusi päiväkotiin, joten siihen asti pitäisi ainakin vielä kotona olla. Joten toivottavasti muutama tunti tässä vielä menisi kotosalla. Tai voihan olla, että tämä oli vain yksi supistus, joka oli eksynyt tänne minulle ja seuraava tulee taas ylihuomenna.:D

ennie ja myrmy 40+4 ( LA oli 11.9)
 
missä uni on?!?!?! turhauttavaa tää aamuyövalvominen... kai tää valmentaa niihin tuleviin vauvan kanssa valvomisiin. zzzzzzzzzzzz. illalla yleensä nukahdan ok, mut just joskus 04 herään aina pirteenä kun peipponen.

tääl ei mitään uutta.. kivuttomia suppareita kyllä riittää ja olen yrittänyt hakee tuloksia sienimetsältä ja kävelyiltä ja muilla ässillä, mutta ei vielä mitään. saas nähdä, miten kauan tässä vielä odotellaan.

lapsiveden vähyydestä oli puhe ja mulla viimeks neuvolassa sanottiin, että vettä saattaa olla aika vähän. nyt sitä sitten huomisessa neuvolassa syynätään taas. jos sitä oikeasti on tosi vähän, niin sit synnytys saatetaan käynnistää mut neuvolassa epäiltiin, että se on vähän päiväkohtastakin, et miten paljon sitä vettä on ja miten mitat saadaan otettua. en ihan tajunnu tota lapsivesijuttua kokonaan, eli pitää nyt huomenna kysellä tilanteesta lisää.

kiva lukee noita synnytyskertomuksia! :)

solete ja pikkukaveri 38+4 (LA 25.9)
 
Viimeksi muokattu:
Ja taas viime yönä valvoin supistuksissa! :headwall: Olin jo varma, että lähtö tulee ja kävin petaamassa vierashuoneen sohvan valmiiksi lapsenvahdille keskellä yötä. Supistukset kesti tunnin ja loppuivat kuin seinään, kun lähdin liikenteeseen ja petailemaan sänkyä. Supistukset oli kipeitä ja tuli tiheään, mutta taas ne penteleet meni loppumaan :mad: Alkaa kyllästyttää, että joka yö saa maata hereillä ja miettiä, että joko nyt?! Ja sitten saa pettyä ja olla väsynyt...
Mun vanhemmat tuli eilen reissusta ja hetihän se äiti sieltä soitti, että vieläkö oot kotona? Ei, kun oon synnyttäny viikko sitten, mutta en oo kertonu teille mitään :headwall: :headwall: 100% varmasti se soittaa taas tänään ja kysyy tuntemuksia. Meinaan kyllä sanoa sille suorat sanat, jos taas soittaa ja kyselee, on pinna niin tiukalla supistuksista ja valvomisista, etten yhtään jaksa tyhmiä kysymyksiä aiheeseen liittyen.

Kiitos nipistys synnytyskertomuksesta! Isla on muuten kaunis nimi :)

Onneksi on tää palsta, johon voi purkaa omaa turhautumistaan, niin ehkä jaksaa sitten ton lapsen kanssa olla vähän paremmalla tuulella...

Voimia kaikille! :)

-dask ja typy 38+6, 23.9
 
Onnea Hassuli ja roosamaria!


Kiitos kaikille synnytyskertomuksensa jakaneille minunkin puolestani! Niitä on niin ihanaa lukea omaa tarinaansa odotellessa. =)

dask, taatusti on noita viheliäämpiä tilanteita, että joutuu yötolkulla kärvistelemään eikä koskaan tiedä, koska on tosi kyseessä. : / Ja vielä jos on lapsia ennestään eikä päivälläkään saa sitten levättyä. Hirmuisesti jaksuja ja toivottavasti pääset pian tositoimiin! :hug:

Muillekin kärvistelijöille tasapuolisesti jaksamista! :hug:

Tällä taas rauhallinen yö. Kävin eilen siis kahdesti lenkillä, aamulla ensin rauhallisesti ja illalla höyrypäissäni oikein ripeän tunnin lenkin. Liikkuessa supisteli oikein kunnolla, mutta heti kun liike pysähtyi, loppui supparitkin. Pidempään ei olisi enää hennot sääret kantaneet. ;) Päälle kunnon löylyt ja tuloksena pari laimeaa supparia. Tulin siihen johtopäätelmään, ettei tällä vielä täältä ole mitään kiirettä pihalle, jota mitä suotta häätelemään, kun ei minullakaan mikään kiire ole. Viime yön sain taas nukuttua taivaallisen hyvin, kiitos samariinin. Sillä sain pahimmat närästykset taltutettua eikä tarvinnut tällä kertaa nukkua nojatuolissa.
Tai jotain tuntemuksia sentään on, kovasti nimittäin vääntää tuolla alakerrassa ja tuikkii välillä kohdunsuulle aika nasevastikin. Maha myös päästelee ihan ihme lorinoita ja muita äänitehosteita jatkuvasti. Havahdun aina toivomaan, että seuraava ääni olisi se maaginen poksahdus...

Nyt aloin leikittelemään kaikenlaisilla ajatuksilla mahdollisesta synnytysajankohdasta. Minä itse olen syntynyt perjantaina, mies sunnuntaina ja kaksoset torstaina. Siihen jäisi tuo lauantai kivasti vapaaksi tämän masukin syntyä ja saataisiin kiva putki aikaiseksi. :D Toisaalta meillä on perheessä horoskooppimerkeissä jo kaksi neitsyttä ja vain yksi vaaka, joten tahtoisikohan tämä venyttää sinne vaa'an merkkeihin asti?!

Joo, josko sitä taas lenkille aamun ratoksi. Ehkä jopa yhtä ässää voisi tänään harkita eli lähteä shoppailemaan. Siitä saa ainakin hyvän mielen ja köykäisemmän lompakon. :p

Mukavaa päivää kaikille!


Epeti 39+2 (LA 20.9.)
 
Pmpas täällä monella lähtö tosi lähellä eli saataisko tänään taas vauvalistaan uusia vauvoja!!!

DASK; KOitahan jaksaa! MUlla oli viime synnytyksessä just noin että valvoin liki viikon noitten suppareittEN KANSSA KU AINA AJATTELIN ETTÄ TULISKO NYT SE LÄHTÖ KUN VAIKUTTI NIIN LUPAAVALTA mutta aina ne sitte vaan jossain vaiheessa hiipu. pidetään peukkuja että pääsisit tänään OIKEESTI lähtöön:hug:!

kiitos NIPISTYKSELLE synnäri kertomuksesta:heart:!

ON; meillä tuo 5 vuotia on nyt valvottanu viikon öisin...heräilee tunnin välein kun näkee niin paljon unia...ärsyttävää!! Eilen oli taas niin tukala olo...painaa ihan pirusti kanssa tonne peräsuolen seutuville että kokoajan semmonen isomman hädän tunne!!! Pitäis jaksaa lähteä vielä ostaa viimiset kamat vauvalle, mutta kun ei huvita yhtään....on jotenki niin väsy olo!!!

lennilokinpoika 38+5
 
Dask, mulla kanssa loppuu supistukset aina kun nousen ylös. Sohvalla istuksiessa tulee sellaisia seminapakoita ja melko säännöllisiä suppareita, mutta sitten kun lähden liikkeelle, niin loppuvat kuin seinään. Nukkuessa ja muutenkin makuuasennossa ovat taas niin lieviä että saan onneksi unta. Tsemppiä sinne, ja yritä koisailla nyt päivällä sen mitä ikinä vaan pystyt.

Täällä tuli eilen ilmeisesti vetistä valkovuotoa, ja nyt aamusta joko klöntti sitä tai limatulppaa. Joten josko siellä edes jotain tapahtuisi... Joskus...

Nyt puuronkeittoon, kun esikoisella on hampilääkäri aamupäivästä. Nyt se tietty nukkuisi vaikka kymmeneen kun pitäisi olla menossa. Inhottavaa kun joutuu herättelemään.

Vetku ja Ruttunen 41+0

Niin ja ONNEA TAAS KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!
 
Nipistys Kiitos synnytyskertomuksesta :) Ite pelkään noita vuotojuttuja, mutta sun tapaus todisti sen, että mitään vakavaa ei silti välttämättä satu, vaikka vuotaiski vähän enemmän.. Ja, että ite voi siinä tilanteessa silti olla ihan rauhallinen.. Varmaan vauva tosiaan auttaa siinä tunteessa :)

Lara on kai sitten vauvanhakumatkalla.. Toivottavasti ei tarvii montaa päivää ootella, ja onneks sait miehenki mukaan :)

Dask Kurjaa tommonen jokaöinen valvominen... :hug:

Mun pitäis vielä yhtä ässää päästä testaamaan, nimittäin shoppailua.. En nimittäin oo yhtään aatellu, että kun on vielä näin lämpimät ilmat niin eihän vauvaa voi toppapuvussa kotiin hakea... :headwall:
Eli täytyis joku ohuempi haalari ostaa... täällä vaan ei oo kauppoja :headwall:

Viikko ois vielä LA:aan... ja taas oksensin, vaikka sain nukkua aamulla :( Lisäks eilen sain kehiteltyä itelleni paniikkikohtauksen.. Kun ne paineet oli neuvolassa koholla, ja proteiinia niin sitten aloin sitä miettimään, ja sain kehiteltyä itelleni silmäoireetki... siis ihan tuosta vain.. ja sit oli pakko soittaa jo neuvolaan ja anoppi seuraksi... No, neuvolasta sanoi, ettei tilanne niin nopeaa muutu, niin helpottihan se olo sitten.. Tosin nyt oon taas ihan "pökkyrässä"... Ei kiva.. Viikon vielä suostun kestämään. Mutta en päivääkään yli!!!!!!!! ( niinpä.. minkäs sille voi jos ei aikasemmin synny niin pakkohan se on kestää vaikka menis yliki
 
Viimeksi muokattu:
Täällä takana huonosti nukuttu yö. Koko yön supisteli napakasti, säännöllisen epäsäännöllisesti. Nyt aamulla sama juttu, 5-20 minuutin välein tulee supistuksia.. Jospa se tästä lähtisi pikkuhiljaa! Miehen uskalsin päästää vielä töihin. Pieni pelko on persiissä, kun paikat on niin kypsät (viikko sitten 3cm auki ja ohut reuna), että kuinka tehokkaita nämä supistukset ovat, kun tuo kypsyminenkin on tapahtunut huomaamatta :D
Mies on töissä helsingissä, joten n puoltoista tuntia kestää häneltä kotia ajella. Tarkkaan saa siis omaa oloa kuulostella, ja miettiä, koska soittaa kotimatkalle toisen, jos luvassa on kovinkin nopea synnytys :)

Solete tuumaili tuota lapsiveden vähyyttä. Minulla oli sama tilanne, että sitä oli kuulemma vähänlaisesti, mutta kontrollikäynnillä kaikki näytti olevan kuitenkin ok, lääkäri tokaisi vain, että se nyt vähenee näillä viikoilla, eikä ollut huolissaan, riittävästi kuulemma oli kuitenkin :)
dask, supparituulia nyt kovasti, varmasti kiehuttaa jo pikkuhiljaa! Samoin enniellekin supistuksia!
Jospa Vetkulla ja sanzibarilla alkaisi olemaan lähtö likellä?
Onkohan Laralla jo nyytti kainalossa? :)
Nipistykselle kiitos synnytyskertomuksesta!! Niitä on etenkin näin ensikertalaisena mukava lukea :)

Katrin ja mini 40+5
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille tsempeistä, niitä kyllä tarvitaan! Mun puolesta nyt joko supistukset sais loppua kokonaan ja tulla vasta sitten kun tosi on kyseessä, vaikka siihen menis kolme viikkoa tai sitten synnytys käynnistyis vaikka nyt heti. Ärsyttää suunnattomasti tällanen on/off-supistelu varsinkin öisin!

Hyväsetti Olisko sulla jotain lämmintä peittoa vauvan päälle haalarin sijasta? Eli lämpöset sisävaatteet ja peitto turvakaukaloon päälle? Tuli vaan mieleen, ettei sun nyt tarttis lähteä metsästämään kevyttoppapukua mistään...

-dask ja typy edelleen päivää vaille 39 viikkoa
 
Dask Oishan mulla peittoja... Mutta kun haluaisin semmosen jonkun karvahaalarin pienelle :saint: Mutta jos en millään pääse mihinkään eikä kukaan muukaan oo menossa niin pitää kääriä pieni peittoon...

Katrin Toivottavasti pääset tänään vauvanhakumatkalle :)

Hyväsetti
 
Paljon onnea kaikille vauvautuneille!

Meille syntyi eilen aamulla klo 8.32 pieni poika. Painoa 3135g ja pituutta 51cm. Leikkaus oli aika kamala kokemus mutta nyt olo on tosi mainio. Imtys on lähtenyt toosi hyvin käyntiin. Poika ei oikein muuta tekisikään kuin oleilisi tissillä. Lisämaitoa on jouduttu antamaan matalien verensokereiden vuoksi.
Kirjoittelen myöhemmin lisää, kunhan kädet tästä vapautuu.

Aplo ja Einari 1pv
 
Onnea kaikille vauvautuneille! Bongasin ainakin Aplon, joka oli saanut pikku prinssin rinnalleen. ONNEA ONNEA ONNEA! :flower:

Meidän tyttö yritti tänään aamulla ensi kertaa tavoitella kädellään esinettä, ja nyt päikkäreitten jälkeen onnistuikin siinä :D

Shuri ja Päivänsäde 2 vko 1 pv
 
Uuuh....kirjottelin pitkät pätkät tekstiä ja kun lähetin, kone ilmoitti etten ole kirjautunut...no varmana olin.. :mad:

Mutta muistlen tähän tärkeimmät:

ONNEA APLO VAUVASTA!! :heart: Ja muut vauvan saaneet myös, jos jotenkin hutiloiden luin.. :)

Pitkää pinnaa kaikille, joilta supistukset on päässeet hukkumaan. Toivottavasti löytävät pian takaisin!

Solete Kuulostaa tutulta sun lääkärikäynti. Meillä on muuten melkein saman verran viikkojakin. Meillä lääkäri kuitenkin painotti, että mitään hätää ei ole kunhan tsekkaillaan tarpeekis usein. Ja jos vesi tuosta vähenee tai ei lisäänny, niin sitten aletaan käynnistellä. Sanoi myös, että joskus vesi saattaa näyttää vähäiseltä vauvan asennosta johtuen tai sitten vauvalla on rakko niin täynnä, että osa vedestä on siellä. Kiva ajatus, että pissii siellä itselleen lisää vettä :D Rauhallisia ajatuksia sulle :hug:

Mä pongasin aamulla limatulpan, rauhallisesta yöstä huolimatta. Suppareita ei kyllä näy mailla eikä halmeilla, pikkasen menkkajomotusta mut siinäpä se. Katsellaan :)

Lara taitaa tosiaan olla vauvanhaussa :heart:

Voimia kaikille, tulkoon supistukset! Ja iloa kaikille jo vauvan kotiin saaneille!

(Nyt muuten kyllä kopioin tän tekstin ennen kun alan lähettää....)

Raitahippo ja Rusina 38+5
 
ONNEA APLOLLE PIENESTÄ POJASTA:flower:!! Koitahan toipua hyvin leikkauksesta...tiedän tunteen:hug:!!!

Täällä myös kovasti odotellaan LARAN kuulumisia!!!

käväsin pikaisesti kaupoilla hakemassa vimpat jutut vauvalle...eli nyt pitäis olla kaikkein tärkeimmät jutut ostettuna...toki jotain vielöä puuttuu, mutta saadaan niitä sitten pikkuisen synnyttyä!!!Aika kovasti rupes siellä suppailee...mutta nyt anna ne kyllä teille muille:whistle:
 

Yhteistyössä