Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

Onnea taas kaikille vauvan saaneille, en enää muista ketä kaikkia olen onnitellut! :flower:

Eilen oli neuvola eipä siellä ollut mitään ihmeellistä, seuraavan ajan sain vasta vajaan kahden viikon päähän. No eipä silti en mä sinne jaksais useimmin raahautuakkaan, rupee jo kyllästyttää kun ei siellä enää mitään tähdellistä tehdä. Vähän niinku odotellaan vaan että tyyppi putkahtas maailmaan. : /

Niin eikä oo vieläkään ollut mitääs merkkejä synnytyksestä, ei limatulppaa, voimakkaita supistuksia tai jomotuksia.. hemmetti tulis jo ulos, mä rupeen jo olee ihan kypsä! :headwall:

minä ja rosinarusina 38+4 (la 25.9)
 
Paljon onnea Aplo ja koko perhe:flower::flower:

Täällä ei kanssa mitän uutta....turvotusta, turvotusta......

Ninnananna ja Sintti 38+6 (LA 23.9)
 
Hui, mikä vauvabuumi täällä on ollut. :) Onnea vaan kaikille nyyttinsä syliin saaneille. :flower:

Kotiuduttiin eilen ja nyt tässä sitten alkaa taas harjoittelu pienen kanssa. Sisarukset on hyvin avuliaita hoitamaan vauvaa, tosin tuo 2-vuotias on vähän ehkä mustasukkainen.

Synnytyskertomusta tulisi tässä.

Elikkä lauantainahan tuskailin kun taas kaikki supistukset kaikkosi ja takana oli valvottu yö. :( Olo oli sellainen että ei tästä tule lähtö koskaan. Anoppi tuli sitten illansuussa varmuuden vuoksi tähän ja lämmitettiin saunaa. Saunaan menin joskus ysin pintaan ja se saikin aikaan sitten sen että supistuksia alkoi tulla taas 10 minuutin välein. Olo oli vielä ihan siedettävä ja menin nukkumaan joskus yhdentoista maissa. Ajattelin että en jaksa taas toista yötä valvoa.

Puolen yhden maissa kipittelin vessaan, kun en saanut supistuksilta sitten kuitenkaan unta. Samalla kun kävin vessassa hulahtikin pönttöön verta. Samantien itselle iski kauhea paniikki, herätin miehen ja sanoin että nyt mennään. Soitin vielä sairaalaan ja sanoivat että todennäköisesti tulee vaan kohdunsuulta, mutta voin tulla näytille.
Autossa istuessa sitten alkoikin tuntua olo jo aika tukalalta. Supistuksia tuli edelleen n. 10 minuutin välein. Sairaalaan kun päästiin kello oli vähän vaille yksi. Sitten otettiin käyrää ja kohdunsuu oli tutkimuksessa kahdelle sormelle auki. Pääsin ammeeseen jossa sitten tunnin verran lilluin, auttoi kyllä hyvin noihin kipuihin. Kello taisi olla 2.45 kun sitten pääsin synnytyssaliin, enää ei vesikään auttanut kipuihin. Sain ilokaasua ja taas otettiin käyrää. Ehti mennä ehkä pari supistusta ja ei siitä kaasusta ollut mitään apua. Kätilö pyysi sitten lääkärin laittamaan kohdunkaulapuudutuksen, taas kaksi tai kolme supistusta ja ei auttanut enää. Sitten tulikin ponnistamisen tarve, eli kun olin auki n. 5 senttiä kun salissa tehtiin tutkimus niin tosi nopsaan meni sit tuo viimeiset 5 senttiä. Pari ponnistusta ja neiti oli ulkona. Eli syntymä aika oli 3.27. Nopea, melko kivulias mutta silti hyvä mieli jäi synnytyksestä. :)
Yksi tikki laitettiin, ikinä en ole niin vähillä "vammoilla" selvinnyt. :)

Ja kun tuloksena on tälläinen nuppunen, niin kyllä sitä kestää vaikka mitä kipua. :heart:



AngelEyes ja Säihkis 3 vrk
 
Viimeksi muokattu:
Aplolle onnea prinssistä :flower:

Dask tiedän tuon turhauttavan tunteen liiankin hyvin kun joka ilta toivoo josko nyt, mutta mitään toivottavaa ei tapahdu. Ja väsymys alkaa painaa kun tulee turhia valvomisia.

On: Mulla oli viime yö sitten rauhallinen vaihteeksi, mutta aamukuudelta alkoi supistelut ja oli 5-12 min. välein. Limatulppakin irtos sitten siinä aamun mittaan. Ehdin jo ennen lähtöä ya kontrolliin soittaa synnärille menenkö suoraan sinne vai eka tolle varatulle ajalle. Menin sitten ohjeen mukaan polille ja sieltä otettiin käyrää ja supisteluja tulikin kivasti. Sitten oli lääkäri joka tutki et kaula hävinnyt, paikat kolmelle sormelle auki, mut reunaa pikkasen vielä jäljellä. Ronkki aika kovakouraisesti ja supistelut alkoi taas ton jälkeen, mutta kotiin vielä lähettivät koska just tutkimushetkellä oli supparit laantuneet ja mulla ihan ok olo vielä, niin turha jäädä osastolle venailemaan kun siellä kuulemma muutenkin ruuhkaista. : /
Saatiin sit aika käynnistykselle, ja deadline on sitten sunnuntaina, mutta kätilö veikkas että tullaan takas reilusti sitä ennen, ehkä jopa tänäiltana.
Kotimatkalla suppaili sitten oikein olan takaa, ja ajattelin jo ettei olis pitänyt palata, mutta nyt on taas laantuneet toistaiseksi.
Huh, on tää kyl aika jännää jo, saas nähdä kuin käy :p

Tsempitykset taas muille lähdössä oleville ja muutenkin kaikille kärvistelijöille, ollaan hengessä mukana ;)

Mirot 41+4
 
Mirot Toivottavasti pääset tositoimiin jo tänä iltana! :)

Mä sain onneks nukuttua päikkärit ja nyt mieli on vähän korkeammalla. Nyt on taas supistellutkin, saa taas nähdä loppuvatko vai miten käy... Kunhan vaan saan yöllä nukkua, jos kotona olen!!

-dask ja typy 38+6
 
Tulin pikaisesti ilmoittamaan että meille syntyi poika sunnuntaina rv 39+3 pituus 50cm ja paino 3690g. Kotiuduttiin tänään. Synnytys meni kerrassaan nappiin, en tuntenut kipua ollenkaan ja säästyin jälleen repeämiltä yms. Hän suorastaan valui ulos minusta :O Kaikki meni todella nopeasti ja hallitusti. Tulen myöhemmin kirjoittelemaan lisää. Esikoinen on nyt erittäin huomionkipeänä, täytyy jatkaa pelailua =)

Tsemppiä kaikille, joilla synnytys vielä edessä! ja onnea kaikille synnyttäneille!

MC+pikku-ukko
 
Hellurei syysmammat!

Lara--lta terveiset; eli eilen on tosiaan lapsivettä ruvennut tihkumaan ja tänään on jouduttu tableteilla käynnistelemään. Myrkytyksen oireet on melko pahana ja joutuvat kerämään vuorokausivirtsaa talteen. Lisäksi, koska lapsiveden menosta on yli vuorokausi niin joudutaan tulehdusarvoja seuraamaan ja synnytyksen ajaksi joudutaan laittamaan antibioottitippa.

Nyt vaan odotellaan synnytystä kunnolla alkavaksi osastolla, kaurapussi on kuulema maailman paras keksintö ja auttaa suuresti :)
Hyvinvoivalta ja rauhalliselta kuulosti vaikka kipeää välillä tekikin ähinästä päätellen :)

Toivotan supistuksia teille jotka niitä tarviitte, en pistä pahakseni jos muutamia lähettäisitte tännekin ;)

Lokakuisista Emmabella ja beibi 37+5
 
Yvi
Täällä kanssa yksi, jolle tulee silloin tällöin satunnaisesti vain yksi tai kaksi lievää supistusta eikä muuta... Päivät alkaa käydä todella pitkiksi ja paljon olen vain katsonut elokuvia tai sarjoja koneelta sängyllä maaten. Tänään tosin tuli postista tosi edullisesti huuto.netistä ostamani trikoinen kantoliina, maksoi vain kympin! Siitä tulin iloiseksi ja olen nyt harjoitellut muutamia sidontoja pehmolampaan kera... :D Mulla oli ennestään lahjoituksena saatu joustamaton puuvillainen liina, mutta tämä vaikuttaa paljon mukavemmalta vastasyntyneen kanssa.

Olen ajatellut että ihannesynnytyksessä saisin olla ensin ammeessa ja sitten ponnistaa jakkaralla.. Vesi lievittäisi luonnollisesti kipua ja pehmittäisi myös kudoksia, ja jakkaralla painovoima auttaa vauvaa tulemaan ulos nopeammin kuin mitä selällään maatessa. Repeämiä tulee myös kuulemma vähemmän siinä asennossa. Saa nähdä, toteutuuko toiveet.

yvi 41+0
 
Kiitos kaikille onnitteluista:hug:!

Pieni tyttönen on kyllä aivan ihastuttava, kaunis kuin nukke. Painoi syntyessään 3400 g, viikot oli 39+2. Mulla siis käynnistettiin, kun verenpaine oli ollut jonkun aikaa korkea ja epäiltiin kasvun hidastuneen.

Minusta ei ole mitään syytä pelätä käynnistystä. Minulla ei kohdunsuu ollut vielä pehminnyt perjantaina osastolle mennessä, mutta kahden cytotecin jälkeen voitiin puhkaista kalvot, ja sen jälkeen synnytys alkoikin ja eteni nopeasti. Epiduraalin ja oksitosiinin ansiosta ponnistusvaihekin meni hyvin. Tunsin hyvin supistukset ja jaksoin kuunnella kätilön ohjeita.

Tästä synnytyksestä jäi hyvä muisto ja vauvakin on ihanan levollinen, syö ja kakkaa lähes tunnin välein, mutta siihenhän olin varautunut=). Rintatulehdusta vähän pelkään, ja olen kokeillut mm. kaalinlehtiä särkyyn.

Roosamaria ja nuppunen 4 vrk
 
Paljon onnea Moonchaser ja koko perhe:flower::flower:

Laralla on jännät paikat!!!!!TSEMPPIÄ!!!!:attn:

Roosamari Käytä sinnikkäästi noita kaalinlehtiä ja riko lehtien pinta ennen kuin laitat liiveihin. Kerran laitoin jopa tehosekoittimen kautta mutta tuoksu oli aikas hurja.........Itse tein esikoisesta niin että kylmät kaalinlehdet kaulin sellaisella rosopintaisella kaulimella rikki (haarikalla pistely ym ok). Sitten iskin koko komeuden rintoihin. Elmukelmua päälle ja sitten liivit. Haju nyt on mikä on mutta mieluummin se kuin rintatulehdus. Eka tulehdus iski heti kotiin päästyä ja kaalista en vielä tiennyt niin äityi pahaksi. Pari seuraavaa sai kaalilla pois jo alkutekijöissään. Jaksamista sinne.

Meillä neuvola huomen aamuna. Saas nähdä mitä sanovat tästä turvotuksesta......

Ninnananna ja Sintti 38+6 (LA 23.9)
 
Onnea vauvaantuneille!

Täällä ei vieläkään muutoksia oloissa, mulla kanssa lähinnä sillon tällöin suppareita joita en menisi edes kivuliaiksi sanomaan. Rupeaa ihan toden teolla tympäsemään. Huomen aamuna on varmaan vika neuvola jos ei tänä iltana/yönä päästä hommiin, huoh. Toivon niin kovasti, että lähtö tulisi.

Ninnannanna, mulla on kanssa ollut monta viikkoa jo todella kovaa turvotusta aamusta iltaan, mutta neuvolan täti sanoi et kun pissa on puhdas niin ei hätiä. Vieläkin turvotus on niin kovaa etten meinaa saaha oikeaa kättä nyrkkiin, jalkoihin ei mahdu kuin croksit ja kumpparit ja paino on noussut parhaillaan jopa 2kg/vko. Täytyy sanoa, että tuo turvotus kun sitä on jatkunut niin pitkään (jostain viikolta35+) on ollut minulle kaikkein tuskasinta tässä raskaudessa (tämän 'yliaikaisuuden' lisäksi.

Olo on jo niin tuskainen, että minua vain valituttaa, mutta toivottavasti teillä muilla menee paremmin, voimia kaikille!

Felessa ja kääpiö 40+5 (la10.9)
 
MoonChaserille paljon onnea!



Angel Eyes, ihanaakin ihanampi Säihkis! :heart:


Täytyy tulla tänne valittamaan, kun ei miehelle enää viitsi. Kyrsii nämä suhteellisen kivuttomat supparit, jotka on taas tänä iltana ollut ilonani ja jotka ei perskeles aiheuta mitään muuta kuin tämän tolkuttoman närästyksen. :kieh: Samariinista ole taaskaan mitään iloa ja kohta kärvistää suussa saakka. Mistä vetoa niin supparit kyllä loppuu yöksi, mutta närästys jää niin, ettei täällä taaskaan nukuta. :headwall:


Epeti edelleen 39+2 (20.9.)
 
Hellurei !!!! Täällä sitä edelleen porskutellaan yhtenäisenä !!!! Olen kyllä jo ihan valmis ottamaan käärön tänne syliini , alkaa olemaan niin väsyny ja muutenkin olo on tukala...

Onnea taas kaikille käärön saaneille , teitä olikin paljon ilmaantunut sitten viime visiittini !

Maanantaina oli neuvola ja siellä kaikki ok .... ens ma on sitten seuraava ja sillon tehdään lähete Tays:iin.... toivottavasti ei tarvis tonne neuvola käynnille mennä mut en kyllä usko että tää pikkuheppu ennen sitä tulee ulos...

Lara:lle tsempitykset sairaalaan !

Unikeiju+sisu 39+4 (LA 18.9)
 
Meille syntyi ihana pieni tyttö 8.9 klo. 19.35, pituus 51cm ja painoa 3660g. Synnytyksessä meni vähän kaikki niin päin seiniä kuin vain voi vauva oli meillä keskolassa tehohoidossa eiliseen asti. Eilen illalla kotiuduttiin, kirjoitan tarkemmin jahka pääsee taas arkeen kiinni.

Onnea vauvautuneille ja tsemppiä kokonaisille :)!
 
Kiiralle paljon onnea prinsessasta!


Harmi, että teillä on ollut kurja alku pienen elämälle, mutta pääasia, että olette päässeet nyt kaikki yhdessä kotiin. Toivottavasti voitte nyt kaikki hyvin! :hug:
 
Paljon onnea Kiira ja koko perhe:flower::flower: Toivotaan että arki alkaa sujumaan kaikesta huolimatta.

Täällä vihlontaa alaosastolla, muuten olo on ylipumpatun rantapallon kaltainen. Uskon että moni muukin tuntee näin..........

Ninnananna ja Sintti 38+6 (LA 23.9)
 
Onnea Kiira, Moonchaser ja Aplo :flower: Ja anteeksi, jos jonkun nimi unohtui :ashamed:

Laralle tsempit.

Täällä ei mitän uutta |O Liikkeessä supistaa, muuten ei lähes ollenkaan. Neuvolassa käyty. Paino 1,5 kg lisää viikossa, mutta ei turvotusta. Samaa tapahtui esikoisen kohdalla lopussa. Sf-mitta 32, vauva todella alhaalla ja päätä ei meinannut saada heilumaan enää yhtään. Paineet 120/72, eli hieman noussut alapaine viime viikosta. Seuraava aika ensi viikon pe ja siitä viikon päästä yliaikakontrolli jos ja kun mitään ei sitä ennen tapahdu :headwall:

Nyt leipomaan sämpylöitä. Hyvää ja supistusrikasta yötä jokaiselle odottajalle!

Tiinuliini ja Vompatti 39+1 (la 21.9.)
 

Yhteistyössä