Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

Hassuli, mulle tui niinkin tärkeä asia mieleen tuosta sun synnyttämään lähdöstä, että jouduitteko maksamaan jotain taksille siitä että vedet tuli taksiin? Mä olen monesti miettinyt että mitä jos vedet menee vaikka kaupassa tms, että joutuuko sitä itse vieläsiivoushommiinkin...
Sanoin taksikuskille että anteeksi, nyt taisi mennä lapsivedet ja oisko sulla paperia...Hän siihen että ei se mitään, antoi kuitenkin paperia ja laittoi valot kun pyysin että tarkistin lapsiveden värin.
Sairaalan pihassa vielä aloin pyyhkiä matolta vesiä ja sanoi uudestaan että anna olla, hän sitten siivoaa.
Mukava kuski.
Itseä vain nolotti kun vesien menon jälkeen aina kun supisti kovasti, lorotteli lapsivettä lisää, sairaalassakin merkkasivat että sitä oli ollut runsaasti.
Olisi pitänyt varuiksi muistaa ottaa se pyyhe matkalle mukaan takapuolen alle.

Onnittelut kaikille pikku nyytin saaneille! :flower:
Ja voimia kaikille sitä tarvitseville! :hug:

Itseä vähän huvittaa itseni kun mulla tämä syntyi noin kaksi viikkoa ennen muita lapsia, niin olisin kyllä mielelläni ollut vielä ne kaksi viikkoa raskaana, en tosin jos supistelut olisivat jatkuneet.

Arkea tässä yritän pyöritellä, ihan hyvin menee, mutta kun mies on joutunut sairaalaan, niin kyllä tämä välillä vähän raskaalta yksin tuntuu.
Onneksi isommat lapset osaavat olla jo avuksi askareissa ja joutuvatkin nyt auttamaan.

Nyt sänkyä kohti ja nukkumaan.

Hassuli Nyytti 5 vrk
 
Onnea Angel Eyes ja Säihkis! Ihana kuva! Onnea muillekin taas vauvan kainaloon saaneille!

Laralle tsempit, on jo varmaan syntynytkin!?

Missä tosiaan Menninkäistyttö on? Toivottavasti synnyttämässä! =)

Täällä valvotaan... kurkku tuli ed.päivänä kipeäksi eikä huvittaisi nyt synnyttää. Kaksi päivää on ollut täysin euforinen ja energinen olo - jos vaikka enteilisi synnytystä, ei edes ole tarvinnut päikkäreitä ottaa ja yötkin on mennyt kohtuullisen hyvin. Nyt taas kärsimättömyys nostaa päätään, alkoi taas makuulla närästää, Panadol ei oikein auta kurkkukipuun ja jos nyt valvoo, niin tietää taas olevansa tosi kärtty huomenna... Huomenna olisi vielä kosmetologi ja jalkahoito, sitten saisi syntyä, ei ole sen jälkeen sovittuja menoja:) Lakatuissa varpaankynsissä on kiva synnyttää:LOL: Itsehän en niihin yltä, kun en edes näe...No joo, jutut on kellonajan mukaiset:)

Yville, mäkin suunnittelin esikoisen kohdalla jakkaraa, mutta sitten tosi tilanteessa kukaan ei olisi saanut mua nouseman siitä sängyltä mihinkään...Tuli vaan muisto mieleen, että oli tosiaankin itsellä silloin toiveita, mutta tilanne olis sitten ihan eri kuin kuvitteli.

Voimia taas kaikille kärvistelijöille! Parin viikon päästähän täällä ei kukaan enää kärvistele ja raskaus on muisto vain....

Liisa& Liisa 39+4 19.9.
 
Tervehdys kaikille täältä Tyksistä!!Tänään poksahtaa viikkoja 39 ja tänäaamuna he vihdoinkin käynnistävät synnytyksen!!Toivottavasti se nyt lähtee tästä käynnistymään!!Oli jo neljäs aamu kun mä heräsin kovaan menkkamaiseen kipuun!!!!Supistuksia ei vaan ole käyrällä piirtynyt!!Kätilöt meinas et ei se tarkoita sitä ettei se olisi tehnyt jotain tuol alapäässä!!Saa nyt sitten nähdä!!Tahtoo jo pojan syliinsä!!ISOSTI ONNEA kaikille jo vauvansa saaneille ja TSEMPPIÄ kaikille muille!!Täällä kans kärvistellään tästä päivästä lähtien!!Hyviä vointeja kaikille!!

miita1969 & Walter 39+0 POKSIIS!! :D
 
Mä nukuin viime yönä ilman yhtäkään supistusta, jeee!! :) Tietysti vielä parempi olis ollut, jos olis päässyt synnyttämään, mutta kyllä on pirteä olo nyt! Esikoinen vaan päätti herätä tänään 5.50...

Täytyy lähteä käymään kaupassa ja yrittää muutenkin olla tänään liikkeessä, kun pari päivää on mennyt ihan makoiluksi väsymyksen takia. Toivottavasti hyvillä unilla ja liikkeellä olis sitten jotain vaikutusta...

Tsemppiä taas kaikille!

-dask ja typy 39+0 (enempää viikkojahan ei enää sitten tarttis poksua, kiitos!)
 
Kukaan ei näköjään ookaan kerinny kirjottamaan mun edellisen viestin jälkeen :D

Oli vaan pakko tulla hehkuttamaan, että ainakin limatulppa bongattu, todennäköisesti vuodan myös lapsivettä! :) Viime raskaudessakaan mun vedet ei menny kertaheitolla, vaan vuosi aina hiljalleen, siksi en oo nyt ihan varma. Seurailen vähän aikaa vuotoa ja soitan vasta sitten miehen kotiin töistä ja lapsenvahdin paikalle. Jännää!! :)

Tuun ilmottamaan, jos on väärä hälytys, toivottavasti ei :)

-dask ja typy 39+0 (esikoinen syntyi 40+0, tää olis aika sopiva päivä syntyä :))
 
Kiira, Moonchaserille paljon onnea vauvoista:flower::flower:!!

DASKILLE taitaa tulla lähtö tänään...tsemppiä jos vauvan hakuun lähdet!!!

tännekkään ei kuulu mitään sen kummempaa yöllä taas heräsin useampaan kertaan kipeisiin supistuksiin, mutta eipä sen kummempaa! Supistuksia tulee melkein aina kun jotain hiukan yrittää tehdä joten nyt vaan yritän ottaa rennosti jotta päästään sinne maanantaihin asti kun oon kerran nyt päättänyt että ennen sitä tämä kaveri ei nyt sitte tule kun ei oo ymmärtäny tähän astikkaan tulla;)!!!

lennilokinpoika 38+6
 
Soitin synnärille ja ne käski tulla muutaman tunnin sisällä näytille, jonka jälkeen kotiutuminen on vielä mahdollista, jos supistukset ei ala ja kaikki on muutenkin ok. Nyt odottelen lapsenhoitajaa ja lähden sitten yksin sairaalaan. Matkaa on onneks alle 10km. Mies tulee sitten töistä perässä, jos jään sisälle.

Jännää, jännää!!

-dask ja typy vieläkin 39+0 :D
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!

Joku oli kirjoitellut, että olenkohan mä synnyttämässä, kun ei ole kuulunut mitään mutta eheii, edelleen ollaan yhdessä koossa täällä. Ja alkaa tosiaan pinna kiristyä. Menee niiin hermo kaikkien jokojoko-viesteihin ja -puheluihin. Aarghh. Liitoskivut ja hermosäryt alkaa olla aivan kamalia ja nyt parina yönä on ollut semmoista unettomuutta, mitä mulla ei oo aiemmin raskausaikana ollut. On vaikea saada unen päästä kiinni illalla, näen tosi omituisia unia ja oon vaan tosi levoton kaikki yöt. Aiemmin sammuin ku saunalyhty nukkumaan mennessä, nyt oon pyöriny parhaimmillaan parikin tuntia sängyssä ennen nukahtamista. Täällä siis samat fiilikset ku useimmilla teistä: väsyttää ja vituttaa. Huomenna olis itseasiassa ultran mukaan laskettu aika, maanantaina sitten kierrosta laskettu LA. Toivottavasti viikonloppuna tulis lähtö, vaikkakin mulla on ollu jo pari päivää sellainen olo, että tää lapsi ei tuu pihalle ennen ku käynnistyksellä joskus lokakuun alussa. Sehän kruunaiskin helvetin hienosti tän "ihanan" raskauden. :headwall: Alkaa vähän tuo vauvan painokin jo pelottaa, kun lääkäri sanoi että tulee olemaan yli nelikiloinen jos yli lasketun mennään. Tänään on onneksi neuvola, pääsee sinne itkemään vaivojansa.

mt & poika 39+3
 
Onnea Aplo, Kiira ja Moonchaser!

Ainakin miitalla ja daskilla tänään jännät paikat! Ja muilekin tsemppiä ja suppareita!!! =)

Tänne ei mitään uutta, paitsi että täälläkin vauva on alkanut tunkea itseään peräsuoleen päin. Todella inhottavaa.. Ja nyt on yötkin muuttuneet levottomikssi. Aiemmin olen selvinnyt yhdellä heräämisellä ja vessakäynnillä, mutta nyt vauvaa painaa niin että asennon vaihtaminenkin sattuu. Viime yönäkin heräilin varmaan 5 kertaa ja aamulla sitten väsyttikin ihan kiitettävästi. Onneks lapset nukkuivat puol 9 asti, ettei tarvinnut ihan seiskalta herätä. |O

Tää lähtis nyt neuvolaan, tuun sit kirjoitteleen uudestaan kuulumisia, jos on jotain kerrottavaa. :LOL:

marza ja onnianni rv 37+6
 
Onnea taas vauvan saaneille :flower:

Ja tsemppiä Miitalle ja Daskille !!!

Mulla oli eilen huono päivä.. mutta viime yönä nukuin suht hyvin. Laitettiin lapset kouluun aamulla ja menin sit vielä takas nukkumaan. Kävin kyllä välillä oksentamassa mutta sit heräsin vasta 10.30 =)
Ja oli kyllä niiiiiin ihana nukkua.. Toivottavasti tästä tulee parempi päivä.. ainakin aurinko paistaa, että saattaahan seki vaikuttaa mielialaan.. eilen kun sato koko päivän..
Mutta ei suppareita eikä limatulppia saatika mitään muutakaan synnytykseen viittaavaa :(
No, huomenna verenpaineen tarkistus neuvolassa..

Hyväsetti 39+1
 
Onnea vauvautuneille!! :hug:

Eilen olin nii pahalla tuulella illalla, ja kaveri kruunas olotilan soittamalla, että onko mitään uutta??!! :kieh: Tokasin vaan, että kyl mä sit ilmotan, ja se sano siihen, että joo mä tiiän että on ärsyttävää kun ihmiset koko ajan kyselee! No AIJAA!! Mutta ite sitten kyselee kans!
Ilmotin vaa facebookissa että en vastaa enää puheluihin. Prkl. Enkä kyl viesteihinkään missä kysytään JOKO-kysymyksiä. Siinä saa sitten yksinään miettiä olenko jakautunut vai en. Menee aivan totaalisen hermo!!!!

Sit koitin tänne kirjotella niin kone alko kettuilemaan.. ja sammui itestään. Että joo-o.
No mutta.. tänään vähän paremmalla tuulella.. Nukuin ihan hyvinkin. YKSI supistus tuli yöllä, mutta ei muuta. Eilen käppäilin tuolla kauppakeskuksessa ja kun se oli NIIN vaivalloista ja tuskasta, niin meinas itku tulla, kun ajattelin että hitto jos vielä pitää jaksaa 1-2 viikkoa!!

Mullakin hermot alkaa vaan kiristyy ja kiristyy...tuntuu kauheelta, ku tuntuu että ne napsahtaa pienemmästäkin poikki. Ainoo milloin on hyvä ja ei vituta, kun makaan sohvalla ja katon tv:tä :D Ja syön herkkuja ;) ja vielä miehen antama jalkahieronta.. Mut sitä ei oikein koko päivää voi harrastaa.. Joka päivä kylläkin :D (paitsi miekkonen voi olla toista mieltä tosta hieronnasta..haha)

Aion kyl mennä takas tänään sinne kauppakeskukseen, ku varasin yhdet kengät, mitkä oli NIIN hienot.. mutta oli pakko miettiä yön yli, ku ei ois ehkä varaa. Mutta nyt päätin, että haen ne silti. Ja niitä pitää kyl muutenkin kokeilla farkkujen kanssa, kun eilen mulla oli päällä sellaset rönttö-vaatteet, niin kengät ei mun päällä ihan edukseen olleet :) Mut uskon että ne pn hyvät.
Sit kaverin kaa kahville sinne.. en aio siis ottaa ylimääräisiä askeleita, vain pakolliset :p

Eilen kävin neuvolassa ja sielläkään mitään uutta. Maanantaina uudestaa, vaikka sanoinkin jo th:lle, että toivottavasti ei nähä sillon.. ainakaan niin, että olen yhdessä kasassa. Ens viikolla on myös toinen aika, jos bebe ei synny.

Jees.. tsemppiä kaikille, joilla on lähtö jo ihan käsillä. Ja paljon voimia niille, jotka on samassa veneessä mun kanssa.

Lätäkkö + bebe 39+5 (2 yötä laskettuun..)
 
:headwall: :headwall: :headwall:

Joo-o, sairaalassa käyty. Lapsivesitesti oli negatiivinen! Eli en vuoda lapsivettä vaan ihan vetistä valkovuotoa. Kyllä ottaa päähän! Onneks sairaala ei oo ton kauempana... Ronkkiminen sai onneks vähän supistelua aikaseks, että jospa tässä nyt kuitenkin olis lähtö lähellä... Toivottavasti!
 
Voi rähmä dask, että oli turha hälytys. Nyt toivotaan oikein kovasti pontta niille suppareille! b =) d

Täällä närästys helpotti yöksi ja kokeiltiin sitten miehen kanssa vähän häätökeinojakin, mutta turhaan. Sainpahan sentään makoisasti nukuttua. Mies toivoisi kovasti, että pieni älyäisi syntyä viikonlopun aikana, että saisi aloittaa jo loman. Mä en jotenkaan jaksa uskoa, että tämä täältä on ihan heti tulossa.

Tämän päivän juoksin kaupoilla kaksosten kanssa ja luulisi sen, jos minkä, olevan supistuksia aiheuttavaa puuhaa. Ja katin marjat. Masun asukki kyllä jumppaa kuin viimeistä päivää ja heiluttaa ahteriaan niin, että kylkiluut natisee. Shoppailu aiheutti morkkiksen ja pankkitilin köyhtymisen lisäksi kaamean väsymyksen, joten taidan siirtyä itsekin nukkumatin pakeille, kun sain lapsetkin selätettyä.

Jaksuja kaikille! Toivottavasti torstai on toivoa täynnä! :D


Epeti 39+3 (20.9.)
 
Neuvolassa käyty. Mun piti mennä sinne ihan masentuneena ja maani myyneenä, ku on tuntunu että tällä viikolla kaikki synnytystä ennakoivat merkit on kadonneet, mutta tunti ennen neuvolaa alkoi pitkästä aikaa poltella selkää. Jee. Semmoisia lieviä polttoja tullut nyt siis parisen tuntia. Tiiä sitten loppuvatko taas ku seinään, mutta kiva että supistukset ei oo mua tyystin unohtaneet. Neuvolassa kaikki ok, painoa tullut 700 grammaa reilussa viikossa ja paineet oli samaa luokkaa kuin viimeksikin. Hemppa oli viime kerralla 120 ja nyt viikossa pompsahtanut 128. Täällä taisi joku mainita, että hemoglobiinin nousu saattais enteillä synnytystä. Toivotaan näin. Maanantaiaamulle eli lasketulle päivälle varattiin seuraava aika ja neuvolantäti lupasi että sitten laitetaan yliaikaislähete, koska mua se vauvan paino on alkanut huolettaa. Mutta molemmat tosiaan toivottiin ettei maanantaina nähtäis, vaan että toivottavasti oon silloin synnärillä.

Mä yritän nyt mennä päikkäreille, nuo poltot tuppaa mulla vahvistumaan aina rentoutumalla - josko sama kikka toimis nytkin. Tsempit kaikille!

mt & poika 39+3
 
Dask, voi miten tylsää... Myös mä arvon täällä että tuleeko lapsivettä vai tosi vetistä valkkaria, mutta kun viime raskaudessa kävin "turhalla" käynnillä, niin olen nyt päätellyt että se on taas vaan sitä vetistä valkkaria. Viimeeksi siitä tihkumisepäilystä meni kaks päivää oikeaan "poks"iin, toivottavasti nytkin menis korkeintaan se aika!

Istuessa supistelee taas ja se selkä on ihan p****na, mutta ei nää vieläkään ole riittäviä ja loppuvat kun nousee ylös. Jos ne edes vähän pehmitäis paikkoja, ni ei olis ihan turhaa tää touhu...

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille ja onnea Kiira ja MC!

Vetku ja Ruttunen 41+1
 
onnea tuoreille mammoille!!!!!!!!!!!!!!!!!

täällä meistä moni vielä yhdessä koossa oleva tuntuu tappavan aikaa. :) ja aika kyl matelee! mul matelee etenki yöt, kun tulee aina keskellä yötä valvottua pitkä pätkä ja päikkäreitä en oikeen osaa nukkua. mul on vähän huonot unenlahjat muutenki, niin hirvittää kyl aika paljon se vauvan kans valvominen.

neuvolas kävin eilen ja nyt lapsivettäkin oli tarpeeks. verenpaineet alkaa vähän kohoilla ja paino ei enää oo noussu edellisestä kerrasta, mut molemmat on kuulemma normaalia.

tääl suppailee paljon mut ei kipeesti.. vauval on välillä niin hankalia asentoja, et tekee mieli työnnellä sitä ite eri asentoihin. mun maha on ihan suippo! :D

oliko teillä jo synnyttäneillä jotain ennakkomerkkejä synnytyksestä? en tarkota lapsivettä tai kipeitä suppareita, mut jotain joka ois tapahtunu ennen noita, vaikka päivää tai paria aiemmin? oliko vaikka harjotussuppareita enemmän tai rauhottuko vauvan liikkeet tai oliko jotain, josta ois voinu päätellä, että synnytys ois alkamassa?

just luin jostain, et ensisynnyttäjällä useimmiten menee yli lasketun ajan.. zzzzzzzzzzzzzzz.

mukavaa viikonloppua kaikille!
- malttamaton solete ja pikkukaveri 38+5 (LA 25.9)
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei dask...no toivotaan ettei mene kauaa....

Aamulla oli neuvola. Kaikki ok vaikka turvotusta onkin. Viikko olis nyt sitten laskettuun aikaan. Esikoinen syntyi laskettunapäivänä.

Ninnananna ja Sintti 39+0 (LA 23.9 VIIKKO AIKAA)
 
Tylsää :headwall: miksei tää heppu tajuu tulla tuolta masusta pois !!!! Mä oon niin väsyny öisin ei saa nukuttua kun niskat ja selkä on niin jumissa ettei saa nukuttua kunnolla .... kädet puutuu ja niitä polttelee huoh !!!! en kyllä jaksa sitä 2 vko enään jos ei ala itsekseen tulemaan.... kaikki ärsyttää ja inhoan itseäni kun olen tällänen äkäpussi :kieh: Tänään oon siivoillu saunan ja kylppärin joka aiheutti pieniä tuntemuksia .... jos sitten illalla jaksais yrittää sitä yhtä häätökeinoa, no saunaan meen ainakin...

Taas mä vaan valitan muttei jaksa nyt muutakaan |O

unikeiju+sisu 39+5
 
Kiitos myötäelämisestä, tylsä juttu tosiaan! Kohta saunaan, toivottavasti tulis supistuksia... Nyt iltapäivällä ja illalla on tullu muutama ei kovin kipeä supistus, mutta ei mitään ihmeempiä. Viikonlopun aikana olis hyvä syntyä, olis esikoisen hoitokin helpompaa.

vetku Toivottavasti tosiaan menis enää vaan se pari päivää!

Voimia varsinkin unikeijulle ja kaikille muillekin! :)

-dask ja typy 39+0, 23.9
 
Täällä kanssa ollut ihan kamala päivä :headwall: Väsyttää ja hermot niiiiiiin kireällä. Oikeasti pitää laskea kerran puolessa tunnissa sataan, ettei tiuski pienelle, ihanalla ja touhukkaalla tytölle turhaan. Kamalaa kun oma pikkuinen joutuu kärsimään äidin hormonihuuruisesta olotilasta : /

Dask ärsyttävä tilanne. Voin uskoa, että ottaa päähän aika tavalla. Toivottavasti lähtisi nyt kuitenkin synnytys käyntiin nopeasti.

Ennakkomerkkejä synnytyksestä ei esikoisen kanssa ollut. Tasan 41+6 lähti limatulppa kokonaisena, mutta muuten kun alettiin käynnistelemään niin tilanne oli täysin epäkypsä.

Miitalle tsempit. Voihan olla, että olet jo vauva kainalossa kun tätä kirjoittelen =)

Tiinuliini ja Vompatti 39+2 (la 21.9.)
 
Tänään olis sitten 40+0 ja aamu alkoikin ekassa vessareissussa verenvuodolla! Kääk, säikähdin tietty, mut ei sit tullu kun onneks vähän siteeseen niin en ollu kuitenkaan paniikissa. Soitin äippäpolille ja käskivät tulla näytille. Siellä sitten makoilin käyrillä ja lääkäri tarkasti kohdunsuun ultralla ja käsin ja ultras vielä vatsan päältä. Onneks ei mitään hälyttävää näkynyt. Istukka oli oikeella paikalla jne Painoarvioo yritti tehdä mutta pää oli nii alhaalla että ei mitään kovin tarkkaa pystynyt tekemään. Sen mukaan vaavi ois 3350g, joka kelpaa mulle! Oon niin pelänny jotain satakilosta kun ei oo aikasemmin arvioitu :LOL:

Nyt on sit kokopäivän tullu vessareissulla vähän veristä, nyt ehkä hieman limaista vuotoa ja välillä on kipeempiä suppareitakin ollut mut ei mitään säännöllistä. Alkais nyt tapahtua kunnolla ettei tarttis odotella!!

Niin ja jälleen kaikille vaavin saaneille onnittelut!! :flower: Mä oon jo niin ulkona että ketkä on vauvautunu ja ketkä ei, kun näyttää vauvoja pullahtavan kokoajan :D

Möhömahis LA TÄNÄÄN!
 
Hih, täällä alkaa näköjään mammoilla hermot oleen aika kireellä. Liityn seuraan. :wave: Kivaa kun on joku paikka missä avautua ja kaikki ymmärtää miltä tuntuu. :LOL: Eihän nuo miehetkään kaikkea kiukuttelua jaksa kuunnella. :p

Täällä on tänään koko päivän juilinut selkää ja äsken kun kävin koiran kanssa lenkillä (eli töpöttelyä korttelin verran :LOL: ) niin alkoi vihloa ihan julmetusti alapäätä.

Neuvolassa olin tänään ja terkan mukaan vauva on laskeutunut ja kiinnittinyt ja syntyy päivänä minä hyvänsä. Verenpaineet oli aika korkealla; 146/96, mutta koska pissa oli puhdas eikä mulla ole ollut mitään muita raskausmyrkytyksen oireita, seuraillaan tilaannetta. Mittailen kotona verenpaineita ja jos alapaine on kotona yli sadan niin sitten soitto neuvolaan tai suoraan svolle. Mutta mulla on kahdessa aikasemmassakin raskaudessa paineet kohonneet lähelle sataa raskauden loppuvaiheessa, joten en ole kovin huolissani tuosta. Muutoin neuvolassa oli kaikki ok. Ens keskiviikolle sain uuden ajan.

Nyt meen saunaan lievitteleen selkäkipua, tai saa mun puolesta vaikka "pahentaakin" niitä. ;)

marza ja onnianni rv 37+6
 

Yhteistyössä