Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

Papupata Onnea!!!!!

Dask Oon miettiny mitä sanoisin jos meiän äiti jotain mainittis siitä ku tää ei ala syntyä.. Ne tulee ( mun vanhemmat) nyt lauantaina toiselta puolelta suomea meille, ja kyllä varmaan harmittaa kun tää ei oo vielä syntyny.. Toivottavasti ehtii syntyä, että ne näkee tän.. Mutta saattasin kyllä tällä mielentilalla hermostua aika nopsaan jos joku alkaa harmitteleen kuin tää ei synny : /

Mulla on ihan järkyt liitoskivut.. tai liitoskivuiksi niitä luulisin... Käveleminen sattuu ihan mielettömästi :headwall: Toivottavasti helpottaa yön aikana...

Meitä on täällä siis ainakin 6 vielä:
Dask
Unikeiju
Sannimarja
Lahopää-Liisa
Turvottaja
Hyväsetti

Hyväsetti 41+0
 
Onnea vauvan saaneille jälleen :heart:

Jokohan Epetillä on oma pieni käärö =)

Täällä oli mielenkiitoinen aamuyö... olin jopa aika varma että lähtö tulisi .... ennen neljää heräsin ihan järkyttävän kovaan supistukseen joka tuntu ettei lopu millään, siinä kuulostelin ja suppareita alko tulemaankin sitten enemmän joten kellottelin niitä... väli oli aika tarkalleen 10 min ja jokainen supistus kesti 1-1,5 min ja ne oli kipeitä.... sitten olin kuitenkin nukahtanu ja heräsin kuuden aikaan jolloin oli enään hyvin laimeita tuntemuksia ... nyt on tänään kyllä tullu ihan pippurisia supistuksia joten katotaan josko vaikka .... jännittää vaan kun mies lähtee yöksi töihin ja hänellä on hyvin liikkuva työ joten voi hyvin olla useamman sadan kilometrin päässä .... täytyy vaan ajoissa soitella jos rupee tuntumaan et lähtö tulee... tuskin tulee !!!!

Unikeiju+sisu 41+4 :rolleyes:
 
Hyväsetti, mä en oo ollut listoilla mutta taustaillut oon tätä ketjua, varsinkin nyt loppuvaiheessa. Ja täällä siis edelleen yhdessä läjässä, eli meitä onkin 7 :D

Alkaa tosissaan riittää täälläkin tämä odottelu, iskias äityi muutama päivä sitten niin pahaksi etten meinaa pystyä kävelemään. Ja noi kyselijät ottaa aivoon muakin, musta on ihan ok jos joku soittaa ja kyselee, mutta tekstarit on aivan sairaan ärsyttäviä! Paras tuli muutama päivä sitten kaverilta, luki vaan että "millo synnytät". No tota, ööööö, sitäpä tässä itsekin juuri pähkäilen :headwall:

Esikoinen syntyi 41+0, toivoisin kovasti että tämä vähän aiemmin kun olo nyt on tämä mikä on ja pitäisi jaksaa tuon 1,5-vuotiaankin kanssa puuhastella.

Toivottavasti Unikeiju sun supistukset yltyy!! d:)b

Kvartti ja Myyrä 40+2 (la 28.9.)
 
Onnea papupata! :flower:

Hyväsetti Se on varmaan kasvotusten vielä vaikeempaa pitää naama peruslukemilla, jos joku alkaa kyselemään tyhmiä tai valittelemaan, ettei jaksa enää odottaa. Virtuaalisesti voi muutaman kerran hengittää syvään ja miettiä vastausta. Toivottavasti ette saa riitaa aikaseks vanhempies kanssa!

Tulikohan unikeijulle lähtö? Toivottavasti :)

Kvart över Mullakin täällä 1,5-vuotias, jolla on aikamoista (äiti)uhmaa jo. Varsinkin pukemiset ja vaipanvaihdot on yhtä tuskaa, kun ensin se juoksee karkuun ja kun saa kiinni, rimpuilee sylissä. Yritä siinä sitten tän mahan kanssa saada lapselle vaatteet päälle... Onneks välillä antaa nätistikin pukea, mutta harvemmin! Mä en myöskään sais käydä vessassa tai keskittyä esim. ruoanlaittoon, nämä se kostaa sillä, että heittää takan tuhkaluukusta tuhkaa ja viherkasvin multaa pitkin olkkaria. Mä oon iltapäivästä jo aivan kuitti (henkinen väsymys varmaan lisää vielä fyysistä väsymystä), käy mies sääliksi, kun sekin haluais varmaan huokaista töiden jälkeen, mutta nyt on ihan kivasti kaks iltaa putkeen lähteny esikoisen kanssa pois kotoa, että mä saan olla rauhassa. Syntyis vaan vauva nyt, niin saisin oman kroppani takasin, niin ei olis niin sairaan hankalaa kaikki! :headwall: Ahdistaa suuresti tää kömpelyys ja se, että kroppa väsyy niin nopeasti!

Toivottavasti teillä edes jollain muulla on vähän aurinkoisempia ajatuksia!

-dask ja typy 41+0 (jes, riittää kiitos!)
 
Kvart över "kiva" , että meitä löytyy lisää ... :) Aika kivan viestin olit kaveriltas saanu :stick:

Hui, ei käy kateeks teitä, joilla noin pieni kotona... siis tällä hetkellä... Oli mullakin kun kakkosta odotin.. Nyt on ihanaa, kun pojat on jo niin isoja ettei niitten perässä tarvii juosta eikä vahtia koko ajan.

Viime yö oli ihan kamala. Liitoskivut paheni niin, että pystyin oleen sängyssä vaan hetken oikealla kyljellä ja hetken vasemmalla. Kääntyminen oli tuskaa ja sit oli pakko nousta käveleen ja sekin oli tuskaa. Lisäks joka kerta kun nousin, oli pakko ottaa rennie ( eli aika monta ) ja aamuyöstä oli pakko ottaa särkylääke et sai edes vähän nukuttua |O

Ei siis kovin aurinkoisia ajatuksia täältä... Siinä mielessä vaan, että nyt kun tietää, että paikat on kiinni niin eipä tarvii muutamaan yöhön kuvitella lähtevänsä mihinkään, että voi siinä mielessä ottaa rauhallisesti. Tänään ajattelin leipoa jos vain jaksan. Anoppi aiko tulla imuroimaan.. :) Eilen en sitä päästäny, kun olin niin masiksessa ite etten ois jaksanu es kattoa ku joku siivoaa...

Meitä oli siis jäljellä vielä:
Dask
Unikeiju
Sannimarja
Lahopää-Liisa
Turvottaja
Kvart över
Hyväsetti


Hyväsetti 41+1
 
Hyväsetti Harmi, että sun yö on menny noin huonosti : / Toivottavasti saat päivällä levättyä ja ens yönä nukuttua paremmin (tai vaihtoehtoisesti synnyttää :D)

Mä lähdin lehden Mammutti-markkinat-mainoksen innottamana hakemaan Cittarista tarjouksia, vaikka normisti käyn aina Prismassa henkilökuntaedun takia. Varsinkin erilaisia pakasteita tuli haalittua kyytiin :D Sainpahan jotain aktiviteettia aamupäivään, niin pysyy ajatukset poissa vauvasta vähän aikaa. Kohta esikoinen päikkäreille ja nauttimaan kahvista ja banaani-suklaa-jätskistä, mitä ostin :p Herkut --> parempi mieli :)

-dask ja typy vieläkin 41+0
 
Dask, samat mietteet täälläkin, tuntuu että mies on aika kovilla myös kun samalla tavalla pitkän työpäivän jälkeen saa täyden hoitovastuun neidistä. Ja tuota kukkamullan viskelyä on täälläkin, samoin lötköilyä pukemisessa ym. Tuntuu että tuo oikein tahallaan välillä heittäytyy hankalaksi kun huomaa että mulla on vaikeaa! Me asutaan kolmannessa kerroksessa eikä ole hissiä ja on tosi kiva kantaa neitiä ylös (osaa siis varsin hyvin kävellä itsekin) kun ei huvita kävellä, makoilee vaan rappusilla ja kun pari askelmaa on noussut niin valuu ne sitten mahallaan alas.. Huooh! Pari päivää sitten oli pakko mennä itse rapusta ulos hetkeksi hengittämään, neiti sitten kyllä vähän säikähti sitä ja jo alkoi kiipeäminen :) Oon koittanut nyt keksiä kaikkia kivoja juttuja miksi mennään kotiin, esim. että saa PikkuKakkos-pastillin, laitan lempilaulun soimaan, luetaan lempikirja tms. ja tuntuu että on vähän auttanut. Ei sitä pysty kuitenkaan itsekään olemaan koko päivää sisällä, nuppi halkeaa! Anoppi kävi eilen iltapäivällä tytön kanssa ulkona, oli ihanaa! :D

Hyväsetti, mulla tarkistettiin paikat esikoista odottaessa 40+4 ja olivat niin kiinni ja ylhäällä ettei kätilö kuulemma kunnolla edes ylettynyt sinne. Kuitenkin synnytys sitten käynnistyi kaksi vuorokautta myöhemmin supistuksilla ja tyttö syntyi 41+0. Eli älä vaivu epätoivoon vaikka paikat olivatkin vielä kiinni, uudelleensynnyttäjällä varsinkin ne voi aueta tosi nopeastikin sitten!

Tässä raskaudessa kävin muuten lapsivesiepäilyn takia synnärillä 37+4 ja silloin oli kuulemma paikat auki 4 senttiä! Kätilö lupasi että yliaikaiskontrolliin ei tarvi mennä, saa nähdä miten käy. Terkkari veikkasi eilen että on ollut vähän liiotellut mitat silloin kun kerran vieläkin olen yhdessä läjässä kolme viikkoa myöhemmin. Kätilö siis silloin uhkaili että syntyy aivan niillä metreillä, olin itse varautunut että yli menee taas mutta noiden kommenttien jälkeen tietenkin tuli hoppu laittaa paikat vauvalle valmiiksi. Ja sen jälkeen ei ole mitään kuulunutkaan : / Ei pitäisi uskoa mitään veikkailuja!
 
Kvart över Meillä on Teletapit ja Fröbelin Palikat- dvd:t kovassa käytössä :) Ne on ainoot, millä toi poju pysyy edes hetken paikallaan! Mä en hirveesti taas jaksa ulkoilla sen kanssa ensinnäkin sen pukemistappelun kanssa ja toiseks se juoksee koko ajan tielle (asutaan ok-talossa), jolloin mun pitää juosta perässä... Onneks isänsä kanssa ulkoilee sitten iltapäivällä, jos mä en oo jaksanut aamupäivällä olla ulkona. Käydään sitten yleensä kaupassa tai kirpparilla, että on edes jotain aktiviteettia...
Kuulostaa oudolle, että sulla olis ollu paikat jo 4cm auki, eikä vauva olis vieläkään syntynyt? Mulla oli 1/2cm reilu kolme viikkoa sitten... Viime perjantaina neuvolantäti oli ihan varma, ettei nähdä enää ilman vauvaa, mutta huomenna aamulla on seuraava neuvola ja nyt vahvasti näyttää, että sinne täytyy mennä :headwall:

-dask ja typy edelleen 41+0
 
Onnea kaikille uusille vauvallisille! :flower:

Ja tsemppiä vielä odottaville :heart: Tahtoisin lohduttaa, että mulla ei ollut synnytystä ennen (39+4) juuri minkäälaisia merkkejä. Muutama ehkä supistukseksi tulkittava ja nekin oli pari viikkoa ennen ja sitten haihtuivat. Limatulppa tuli n. vkoa ennen, mutta luulen sen johtuneen reippaammasta sisätutkimuksesta (vähän lapsivettä). Mutta todella, sitten kun lähti käyntiin niin menikin nopeasti. Vedet meni n. klo 14, sairaalassa oltiin viiden jälkeen ja napero oli maailmassa 22.06. Toivottavasti tää nyt ei ärsytä ketään enempää, itekin olin ihan varma että kaveri syntyy joulukuussa, kun ei kroppa mitään ilmotellut. Jaksamista :heart:

Raitahippo ja Rusina 11pv
 
Tulin vaan kurkkaamaan teidän vielä odottavien vointia ja fiiliksiä. Kauheasti tsemppiä, voimia ja haleja kaikille. Ja onnea kaikille uusille vauvautuneille!

Täällä kaikki hyvin, pikkuhiljaa oon tottunut vauva-arkeen. Poika alkaa päivä päivältä olla hieman virkeämpi. Lähipäivinä on kuvioihin tulleet masun kipristelyt, niin niitä on hieman poruttu ja muristu. Tiistaina kävi neuvolantäti kotikäynnillä, kaikki hyvin, vauva painoi jo 4120 grammaa eli syntymäpaino oli viikossa ylittynyt. Potra poitsu siis. Ja kyllä tuo syökin hurjia määriä. Mulla ei oma maito riitä, vaikka imetyksen olen nyt saanut sujumaankin, joten osittaisimetyksellä ja lisämaidolla mennään. Vähän on hankaluuksia pojalla imeä rintaa, kun on pullotutteihin tottunut jo sairaalassa ja nyt ovat koko ajan käytössä, mutta pienen taistelun jälkeen onnistuu.
Oma vointi alkaa vihdoin olla normaali, paikat on edelleen kipeät mutta istuminen onnistuu jo ja heikotuskohtauksia ei enää ole, ollaan käyty jo vähän vaunuttelemassakin. Raskausaikaa en kaipaa tippaakaan, vaikka monet mulle ennen synnytystä höpöttivät että kyllä sun tulee raskautta ikävä. Mulla oli niin vaikeeta koko raskaus etten ymmärrä miten sitä aikaa edes voisi tulla ikävä. Paljon ihanempaa on nyt, kun tuo pakkaus tuhisee tuolla sängyssä. =)

mt & poika 9 päivää
 
Viimeksi muokattu:
:wave: Täällähän se unikeiju vielä on :D toistaiseksi !!!!

SIIS N.45 MIN SITTEN MULLA ALKOI VALUMAAN SITÄ ODOTETTUA NESTETTÄ JA SITÄ ON NYT SITTEN LORAHDELLU AIKAAJOIN :rolleyes: luulen sen sitä olleen kun ei kyllä talouspaperitollokaan pidättele vaan imeytyy siteeseen ihan samantien eli meinaiskohan tämä sitä että SISU SAATTAISI VAIKKA SYNTYÄ TÄSSÄ PIAKKOIN !!!!! EIHÄN TÄTÄ OLEKAAN ODOTETTU YHTÄÄN !!!! VIELÄ EI SUPISTELE ON VAAN SELLANEN HASSU TUNNE TUOLLA ALAMASULLA !!!! TÄNÄÄN LÄHDETÄÄN KUITENKIN TÄSSÄ ILLAN MITTAAN NÄYTILLE !!!!! JA MUA JÄNNITTÄÄ :eek: VAIKKA TÄTÄ HETKEÄ ON ODOTETTU !!!!! OON IHAN SEKASIN PÄÄSTÄNI !!!! IIIIIIKKKKK!!!!!

JAKSAMISIA JA SUPPAREITA TAI VESIENMENOA KAIKILLE TEILLE IHANAT KANSSAODOTTAJAT !!!!!

unikeiju+sisu 41+5 vielä yhdessä koossa
 
Tsemppiä unikeiju! Vaikka todennäköisesti oot jo hommissa :) Voi että, pääsisinpä mäkin...

Jonkin verran tässä on suppaillu, mutta enpä viiti hirveesti elätellä toiveita, ettei tarvii taas pettyä... Oon nyt asennoitunu menemään aamulla neuvolaan, vaikka th oli niin varma viikko sitten, etten enää menis sinne ilman vauvaa. Huomisen päivämäärä olis kyllä niin kiva, että olis jo senkin puolesta kiva synnyttää huomenna. Muutenhan mä en mitenkään haluais synnyttää :D

Jaksuja kaikille!

-dask ja typy edelleen 41+0
 
Liisa-tyttömme syntyi 2 vrk sitten 28.9. klo 6.06 Naistenklinikalla. Painoa oli 3555g ja pituutta 52cm. Rv oli 41+2!

Mulla tosiaan alkoi ma iltana aika laimeat mutta säännölliset supistukset. Klo 1.20 luulin, että lapsivedet meni, kuten kirjoitinkin ja sen jälkeen tuli kovempia selässä tuntuvia supistuksia, mutta kalvot oli kuitenkin tutkittaessa ehjät, ja kätilö epäili, että olisi limatulppaa ollut. Ehkä niin, koska vaikka pönttöön tuli vaaleanpunervaa höttöä, niin siteeseen ei mitään. Olimme NKL:llä klo 03, ja onneksi mentiin, koska jo hetken päästä seuraava supistus olikin jo selvästi kovempi, ja sanoinkin kätilölle, että viimeksi lähti menemään todella vauhdilla. Mentiin heti saliin, ja halusin saman tien ilokaasua ja seuraavan supistuksen kohdalla jo epiduraalin. Taas viimeisin supistus, kun epiduraali oli jo laitettu, muttei vielä vaikuttanut, oli sellainen, että luulin tajun lähtevän. Vedin vaan ilokaasua ja kaikki äänet muuttuivat etäisiksi ja kuuluivat moninkertaisina, olin hiestä märkä ja olo oli aivan hirveä...Luojankiitos, se epiduraali ja ilokaasu on olemassa. Mulla varmaan ainakin osin tuo uudelleen synnytys tekee hommasta rajua. En voisi kuvitella hommaa ilman lääkitystä. Epiduraalin alettua vaikuttaa nuokuimme hämärässä huoneessa, näin käyrältä, että supistuksia tuli, muttei juuri mitään tuntunut. 2h kuluttua sanoin kätilölle, että nyt alkaa tuntua alapäässä painetta, ja olinkin auki 10cm. Sain luvan ponnistaa, ja 6min kuluttua Liisa parkui sylissäni. En tykännyt kyllä ponnistusvaiheestakaan, mutta sitä ei kehtaa valitella, kun jollain oli se 1h40min, mikä tuntuu aivan epäinhimilliseltä!!!
Kätilö oli ihana ja rauhallinen, ja kuunteli kaikki toiveeni ja pyyntöni. Synnytys ei olisi mieleästni voinut mennä paremmin ja sain epiduraalin niin nopeasti kuin oli vain mahdollista. Tekisin saman koska vain!
Saimme perhehuoneen enkä voi kuin ylistää sitä! 6.kerros, mielettömät maisemat, pehmeät joustinpatjat, iso televisio, oma suihku ja vessa. Emme olisi miehen kanssa olleet missään paremmalla lomalla:) Hyvin pidettiin huolta ja näytettiin videota lantionpohjajumpasta ja imetysopetusta oli tarjolla ja kaikki oli todella hyvin hoidettua! Tänään päästiin kotiin ja kaksi isosiskoa innokkaasti hoiti Liisaa. Oltiin miehen kanssa ihan ihmeissään, kun mentiin saunaan ja tytöt jäi vahtimaan Liisaa. Meneekö tää paremmin kuin kuviteltiinkaan?

Halauksia kaikille vielä kärvistelijöille! Sympatiseeraan teitä täysin, mulle jäi traumat tuosta l.a:n jälkeisestä ajasta, en olisi koskaan uskonut sitä noin rankaksi!!! Jos se yhtään lohduttaa, niin helpotus on mieletön, kun vauva syntyy eikä niitä päiviä nyt jälkikäteen niin kovasti enää mieti!

Voimia kaikille viime hetkiin ja valtavat kiitokset tästä yhteisestä odotusajasta, olitte mieletön tuki! Yritän varmaan vauvapuolelle kirjoitella!

Liisa ja pikku-Liisa 2vrk
 
Hip hei!

Niihän siinä sitten kävi että pääsin tositoimiin ja meidän ihana pikkuinen POIKA :heart: syntyi eilen, eli rv 39+5, 29.09 klo 00.41. :heart:
Synnytys oli tosi nopea; klo 22 aikaan supistukset muuttuivat kotona kipeiksi ja niitä
tuli noin 8 min välein. Lapset oltiin viety ysin aikaan mummulaan. Kotona kääin vielä suihkussa ja kattelin rauhassa tv:tä. Supistukset olivat kipeitä, mutteivät vielä sietämättömiä. Päätettiin kuitenkin lähteä sairaalaan klo 23.30, koska supisten väli alkoi oleen 5 min. Sairaalaan kirjauduttiin sisälle klo 23.50. Kävin siinä vessassa enkä näyttänyt varmaan yhtään kipeeltä, koska kätilökin kysyi että mikä sulla on tunne, että onko synnytys käynnissä. Vastasin vaan että taitaa se olla. Kätilö teki sitten sisätutkimuksen jossa totes mun olevan jo 8 cm auki!! :D:O Ja ei kun samantein saliin, vaatteet pois ja sängylle. Kyselin siinä vielä että ehtisikö saada spinaalin, johon kätilö totes että jos heti tilataan niin kyllä. Mulle ehdittiin laittaan kanyyli käteen tippaa varten, ja samalla mulla tuli ponnistamisen tarve. Kätilö tarkasti tilaanteen ja sanoi että sää kuule synnytät nyt, että tää on lähes kokonaan auki, vaan pieni pehmeä reuna jäljellä. Aloin siinä sitten pikkuhiljaa ähkiä, koska vauva oli kuitenkin vielä aika ylhäällä. Supistukset oli siinä vaiheessa aivan kauheita ja ilokaasun voimalla ne jaksoin läpi. Hetken päästä sain alkaa ponnistamaan kunnolla kun vauva oli kokonaan laskeutunut. Samalla hetkeellä kun aloin kunnolla ponnistaan, meni lapsivedet. Poika syntyi kolmella ponnistuksella, klo 00.41 ja tosiaan LUOMUNA. :O :rolleyes: Ehdittiin siis oleen sairaalassa 51 minuuttia, kun vauva oli jo maailmassa. :LOL: Sain pojan heti rinnalle ja pisteitä poika sai 9 - 9. Hetken päästä menin suihkuun ja mies meni kätilön kanssa poikaa mittailemaan. Tulokseksi tuli 3480g ja 48 cm. :)

Tänään kotiuduttiin ja ehdittiin tuossa päivällä käydä näyttämässä poikaa isovanhemmille. :) Huomenna mulla on vielä aika taysiin, koska kotiduttiin niin nopeasti ja ihan omasta tahdosta. Huomenna punnitsevat vielä pojan ja tarkistavat bilirubiiniarvon.

Synnytys oli helppo, vaikka supistukset loppuvaiheessa sekä ponnistaminen olivat aivan kamalaa. Mitään repeämiä tai tikkejä ei tullut ja olisin voinut vaikka heti synnyttää uudestaan. Kaiken ehkä synnytyksen helppoudesta kertoo se, että mun kropan kaikkein kipein paikka on tällä hetkellä käsi, ei alapää. :D Käteen laitettiin tosiaan kanyyli eikä kätilö heti löytänyt suonta ja joutui ronkkimaan neulalla mun kättä. Tuloksena turvonnut ja mustelmainen käden selkä ja se on kosketusarka. Alapäässä ei sen sijaan ole mitään kipuja, kirvelyjä, yms. :)

Nyt poika nukkuu tuolla omassa pinnasängyssään ja me miehen kanssa ihmetellään että onko meillä tosiaan jo 3 lasta. :heart: Mies jäi nyt isyyslomalle, joten saadaan tässä hetki nauttia ihan vaan olemisesta ja lapsista sekä tuoksutella vauvan tuoksua. :heart:

Tsemppiä kaikille teille, joilla on vauvat vielä masussa!!!

marza ja onni, kohta 2 vrk
 
Viimeksi muokattu:
Liisalle ja Marzalle onnea!! :flower:

jokohan Unikeiju on saanut vauvan syliin...

Mie heräsin yöllä kun vauva liiikku ihan hirveesti ja punki päätä alaspäin. Muutama napakka supistuski tuli, ihan erilaisia kuin aikasemmat. Torkuin siinä aina välillä ja sit heräsin 4.30 kun tuntu, että jotain kohta valuu housuun, ja kerkesin vessaan niin mun mielestä se oli lapsivettä mitä sinne hulahti. Supistuksia ei vielä kuulu : / eikä hirveesti oo nyt aamulla tullu vettä.. 9.30 on neuvola niin meinasin siellä käydä kattomassa mitä se sanoo. Varmaan kuitenki käydään sairaalassakin näytillä..
Oi, oispa tää nyt sitä...

Hyväsetti 41+2
 
Onnea marza ja liisa!!! :flower: Teillä on kyllä ollut nopeat toimitukset :D

Tsemppiä Hyväsetti!

Mä kävin äsken neuvolassa ja sain ajan ä-polille yliaikaiskontrolliin tiistaille. Ens viikon la 42+2 sitten käynnistetään, jos ei sitä ennen tajua syntyä :headwall:
Neuvolan jälkeen käytiin esikoisen kanssa kahdessa marketissa ja tultiin vielä lenkin kautta takasin, jospa sais edes vähän supistuksia aikaseks? Ei kyllä vielä ainakaan kuulu mitään : / Nyt olis taas vkl, eli mun puolesta sais hitto nyt syntyä jo!! Illalla mennään repimään kavereiden uudesta kämpästä tapetteja, jos ei "tarvii" lähteä synnyttämään. Täytyy remonteerata oikein ahkerasti sitten :)

Mukavaa kirpeää syyspäivää kaikille kärvistelijöille (joita on aina vaan vähemmän, kohta mä oon täällä yksin! :headwall:)!

-dask ja typy 41+1
 
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik! tyttö tuli (vahingossa) luomuna 28.9. neitokainen edustaa kirppusarjaa, 2800 g ja 46 cm olivat syntymämitat. syntyi 40+3. tosiaan kivunlievitystä ei ehditty antaa, eli synnytys oli aika raju ja sydänäänetkin vauvalta hävisivät välillä, eli mukana oli imukuppia ja erikoislääkäreitä. mutta loppu hyvin, kaikki hyvin! vauva on vaan ihanin, ei voi muuta kun tuijotella sitä. :)

olikohan rosinarusina myös 28.9 KSKS:ssa ponnistelemassa? mä olin synnytysosastolla klo 18-19.30 ja siitä siirryttiin pikkuhiljaa vastasyntyneiden osastolle ja tänään kotiuduttiin.

voin kertoilla synnytyskertomusta paremmin tässä ehtiessäni.

tsemppiä vielä odottaville! kyllä se on odotuksen arvoinen tämä palkinto!
solete ja pikkukaveri 3 vrk
 
Onnea vauvan saaneille!

Onnea matkaan Hyväsetti, tosin oot varmaankin jo mennyt :wave:

Toivotaan Dask että viimeistään se tapettien repiminen aloittaisi tapahtumaan. Älä kuitenkaan liikaa rehki, terve selkä on varmaan kivempi synnyttäessä kuin kipeä ;)

Täällä oli eilen iskiaskipujen kanssa vähän parempi päivä, tänään taas ollut yhtä tuskaa. Toivon kovasti että viikonlopun aikana alkaisi täälläkin tapahtumaan, en jaksa enää uutta viikkoa ilman liikuntakykyä! Onneksi on viikonloppu niin mies on kotona.

Kvartti ja Myyrä 40+3
 
Onnea solete! :flower:

Mä tässä arvon lorahtiko multa lapsivettä vai valkovuotoa. Sitä tuli sen verran reippaasti, että oon lapsiveden kannalla tällä hetkellä. Lisäks alaselkää alko särkeä ja alavatsaa polttelemaan, mutta ei ainakaan vielä varsinaisesti supista. Seurailen tilannetta...

-dask ja typy 41+1
 
Siis miks tän pitää olla näin vaikeeta?! Nyt ei taas vuoda juurikaan mitään, että vois seurailla vuodon olomuotoa... Ei huvittais lähteä turhaan (taas) synnärille, varsinkin, kun pitää pyytää lapsenvahti tulemaan meille. Täytyy jatkaa seurailua ja toivoa, että taas lorahtais jotain... Kuulostaapa ihanalle :D Alkais nyt vaikka supistaa kovasti, niin vois lähteä sitte edes niiden takia... Pah.

-dask ja typy vieläkin 41+1
 
onnea synnyttäneille! mä ajattelen että olen äiti viim.reilun 2vkon kuluttua. supistuksia tulee ja menee.. :( otan vaa rennosti. maanantaina lähtee lähete äippäpolille arviointiin koska mahd.käynnistys tulee. tsemiä meille lopuille odottajille!!

väsynyt turvottaja 40+1+poika
 

Yhteistyössä