SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Otsikkoon viitaten vedetääs ensin omat vuodatukset ja keskitytään sit teihin muihin :) Mä olen rakastunut hapankorppuihin! Eilen melkein vedet silmissä vetelin niitä muutaman ja ihastelin omaa oloa, kun tuntui melkein normaalilta hetken ajan. Tänäaamuna söin ennen sängystä nousua pari korppua ja tämä päivä on mennyt suhteellisen hyvin. Tottakai kuvottaa ja ällöttää ja etoo ja on nälkä ja huono olo koko ajan ja mietin hyvin usein, että nytkö oksentamaan mutta oksentaa ei oo tarttenu tänään vielä kertaakaan! Tosin voin oksentaa myös vielä illalla tai yöllä, joten en nyt juhli mutta oon ihan varma, että hapankorput on mun salainen ase :D Hyvin huolellista suunnittelua ja syömistä tämä oksentamattomuus on vaatinut kuitenkin, etten tiedä sitten, oisko vaan helpompaa oksentaa. Kyllä tässä alkaa kaikkea miettiä ja toivoisin vaan, että mun olo olis edes normaali. Siis sellainen, ettei koko ajan tarttis huokailla ja puuskuttaa ja lähinnä vaan pötköttää ja syödä ja pötkötää lisää ja miettiä, että onko oksennus tulossa vai ei. No, nyt yritän uskoa lujasti, että tämä helpottaa tästä. Joku päivä vielä. Mites teillä muilla oksennuspusseilla menee? :D

Hyvät vinkit sit vaan jakoon, jos sellaisia on. Mä voin suositella koettamaan tota hapankorppua. Tosin kaipaisin itse jotakin ruokavinkkejä, mä en siis oo syönyt kunnon lämmintä ruokaa pariin päivään, kun en pysty ja ihan selkeästi kaipais jotakin tukevampaa välillä. Mikään ei kuitenkaan oo edes ajatuksen tasolla hyvää.

Onpas kivoja ja yllättävän isoja mahoja täällä jo! Niin ihanaa! Itse arvostellen katselin omaa mahaa tänään mutta ei voi oikein sanoa mitään, kun mulla on jo ennestään pömppömaha :D

Tervetuloa uusille! Naksuvarvas, jostain syystä mä en ainakaan koe, että kirjoittelisin kovin julkisesti. Ehkä siksi, että oon nimimerkin takana enkä edes ajattele, että joku tuttu näitä lukisi. Ja vaikka lukisikin, ei se haittaa, koska ei täällä mitään salaista ole. Mun ajatus johtuu ehkä siitä, että pidän myös ihan avointa blogia, joten oon tavallaan tottunut siihen, etten tiedä, kuka mun juttuja milloinkin lukee. Mutta tietysti ymmärrän myös, jos tuntuu siltä, että täällä kirjoittelut pystyy kuka vaan löytämään eikä halua sellaista.

Shuri mun koneella ei näy heti kaikki masukuvat vaan mun pitää painella päivitys-nappia aina välillä ja sit se hyvin hitaasti paljastaa ainakin suurimman osan kuvista, ei välttämättä kaikkia tai ainakaan en jaksa odottaa niin kauaa. En tiedä, mistä se johtuu, siitä ehkä, että oma kone on niin vanha ja hidas? Ei vaan, en oikeesti tiedä.

Mulla ei kyllä oo mikään olo, siis että tulisko tyttö vai poika. En oo oikeastaan edes uskaltanut ajatella. Nyt oon miettinyt, että kai tuolla joku kuitenkin on, ettei turhaan tarttis oksennella ja voida pahoin...

Mukavaa tammikuun viimeisen päivän iltaa kaikille!
 
Tää valkovuoto on ihan tajutonta. Sitä tuntus tulevan lähes lorisemalla. Hiivatulehdukseen kävin hakemassa lääkkeet ja kutina on jonkun verran hilliintynyt. Tänä iltana ois vielä viimenen 'erä' niin jospa se siitä sit. Jotenki on huolestuttanut tämä ja ne lääkkeet enemmän ku mikään aiemmin koko aikana, joten odotan lauantaita ja varhaisultraa jo kovasti et pääsee kattomaan onko kaikki ok

Tervetuloa uusille!

Pahoittelut kaikille pahoinvoiville! Onneks sen kuulus helpottaa aikanaan.

Rosinarusinan kivut kuulostaa kyllä hurjille.

Masut näyttää kivoille. Mulla on paino nyt pompannu jokusella kilolla mut mun masu näyttää siltä mitä onki turvonnelle et kasvanu kyllä, mut ei vauvamasulle vielä, toivosin et noi kilot tasaantuu sit ku turvotus pienenee ja tulee se oikee vauvamasu esiin. Isompiin housuihin ei oo vielä tarvinnu turvautua mut iltasin ja istuessa ne hiukan alkaa tuntua epämukaville. Aattelin et varhaisultran jälkeen hommata ekat mammahousut (jos edellisten napit pysyy kiinni siihen asti)

felessa ja kääpiö rv 8+2
 
krizze kannattaa ekaks syöttää niit putsausluita, sellatteita "yrttihammasharjoja" ne auttaa hammaskiveen ja poistaa plakkia jne..ja lisäks niit denta sticksejä =) meille vasta tullut toinen aikuinen koira ja alussa koko kämppä aina haisi sen hengitykselle (kun tuli kotiin)..nyt sitten ihan pieni haju kun koira hönkäsee suoraan naamalle :LOL:
 
Krizze: DentaSticksejä suosittelen minäkin. Meillä on kaksi koirulia, kolmatta jo havittelin kunnes tämä vauva ilmoitteli tulostaan. Meillä on aina ollut yleensä kolme koiraa ja nyt kaksi tuntuu niin vähältä... :D

Kukahan sitten on se innokas päivittäjä, joka aloittaa meille uuden ketjun huomenna helmikuuksi niin saatais sit siihen heti eka sivulle päivitetty lista...Anyone?
 
Hei minä saamaton nysväke se täällä. En ole saanut kirjoteltua. Tuolla viidettä, kuudetta...jne palstalle olen kirjoittanut sillon tällön. Olen kyllä käynyt lukemassa täällä teidän kuulumisianne. Pahoin voivaa porukkaa. Sama vaiva täällä. Kaamee olo kokoajan. Oksennus lentelee monta kertaa päivässä.
Rannekkeet taitaa olla ihan yhtä tyhjän kanssa. En uskalla niitä kyllä poiskaan ottaa, vaikka välillä kädet on aivan riekaleina niiden takia.
Sannimarja on löytänyt hapankorpun. Mulle auttaa mehujätski. Niitä popsin päivät pitkät. Myös appelsiinin palat pakkasesta auttaa. Yks mikä kuulostaa hullulta, mutta auttaa aika hyvin kun oksu meinaa lentää, on oikein kovaa hyräileminen tai hoilaaminen :D Yleisellä paikalla ei niin suositeltavaa :whistle:

Yritän olla jatkossa aktiivisempi

riemu ja ykä 8+0
 
maybesomeday: mekin oltiin puhuttu koiranpennusta, että saatas tälle ylienergiselle tapaukselle kaveri, ylienerginen siis joka sekunti silloin kun on hereillä, mutta saa nyt sitä hankintaa parilla vuodella siirtää, mikä ei kyllä kumpaakaan haittaa :) jospa silloin asuttas sitten maalla jossa olis vielä tätä omakotitaloa enemmän tilaa mellastaa (varsinkin pihalla).
 
Hapankorppu on todettu hyväksi täälläkin! Nyt jo huonon olon vähän helpotettua menee muutakin, mutta pari viikkoa oli hapankorppu kova sana. Vähän margariinia ja juustosiivu päälle. Helpotti oloa kumasti.

Sannimarja mä tykkään itse kirjoitella enemmän niin, ettei tutut ja kaverit pääse lukamaan kaikkia mun asioita. Tiedän muutamia ihmisiä jotka ovat näillä avoimilla palstoilla lueskelleet jonkun kaverin koko raskauden aikaiset tarinat. Helppo bongata tuttu, jos tietää lasketun ajan ja muutaman tekstin lukee kyseiseltä nimimerkiltä niin äkkiä tunnistaa. Ehkä helpompi kirjoittaa myös hieman intiimimmistäkin asioista suljetulla palstalla. En mä haluu et mun kaverit voi lukea esim, mun vuodoista tms. Ja jotenkin kiva kun on sitten semmoinen perus tuttu porukka missä tuntee toisensa ja voi vaikka treffailla tms. Ja jokainenhan tietysti itse päättää mitä kirjoittaa ja kuinka yleisesti. Tai näin musta ainakin tuntuu.

Naksuvarvas ja kakkonen

 
Sannimarja, sain yhden kuvan näkyviin kun painoin päivitysnappia :D Ehkä kuitenkin on vain helpompaa käydä kattelemassa toisilla foorumeilla... Harmi vain, ettei näe teidän masuja. Paitsi Laran- kuva näkyi ilman ongelmia heti ku sivu oli latautunut. Ja meillä on muuten uus, aika vimpan päälle laitettu kone, eli siitä ei ole kyse. Eikä kai voi olla mistään asetuksistakaan kiinni, ku kerta muiden sivustojen kuvat näkyy aivan ongelmitta... Vaikka mistäpä minä mitään näistä tietäisin :LOL:

Lara-, ehkä sulla tosiaan taitaa olla enempi turvotus- ku vauvamasu vielä. Ja se pieni vauvamasun alku on varmaan ton turvotuksen alla piilossa. Meillä on kyllä muuten aika samanlaiset masut, mut mun pömppä alkaa tosi alhaalta, ja siinä pitempi ja loivempi kaari ku sulla. Ja joskus iltaisin muistutan lähinnä tasapaksua tynnyriä :kieh: :LOL:

Krizze, kuulun kyllä selvään vähemmistöön, mut en ihan heti lähtis suosittelemaan niitä denta sticksejä. Tai periaatteessa saattaahan ne henkeä raikastaa, mut plakkia poistaa parhaiten kuivattu naudan nahka, eli ne kaikkein yleisimmät puruluut. Voit myös yrittää saada koiran innostumaan havunoksista. Meidän pentu on niistä kovasti mielissään ja pureskelee/kanniskelee suussa joka lenkillä. Sit sillä haisee hengitys raikkaalta pihkalta ;)
 
Lätäkkö, onnittelut muuten siitä uudesta asunnosta, voi miten kivalle kuulostaa!

fanttomi, joo olen miettinyt samaa lasketun ajan kanssa. Mulla on rv:t n.4pv vähemmän kuin menkoista laskettuna olisi, tiedän koska ovulaatio oli. Ärsyttää jos neuvola ei voi laskea ovulaation ajankohdasta. Pieni asiahan tuo on, mut silti. Miksi laskea mieluummin väärin kuin oikein, jos oikea päivämäärä on tiedossa? Mua ärsyttää muutenkin sellaiset Sääntö on sääntö-ihmiset, itse sovellan kaikessa ja teen asiat mukavammin. :)

Shuri, eipä olla siellä taikauskoisia! Eikö se olis ihme jos oisitte tinalla saaneet täydellisen virtaviivaisen sikiön? Tinan ominaisuuksiin kuuluu olla röpelöinen ja paakkuinen tai mitä ikinä! Jos tossa joku sanoma on, niin se että teille tulee vauva! OK?

ON: eilen oli aika paha päänsärky ja hivenen huono olo ja sitten tänä aamuna tuli taas tuo yökötys ja päänsärky heti syömisen jälkeen, kuten einillä. Nälkä ei mulle teetä mitään, mutta tuo syömisen jälkeinen pieni öklötys on nyt pari kertaa tullut tosiaan. Siis MINULLE, joka olin se lähes ainoa ei-pahoinvoiva! :) Ilmoittautukaa te muut ei-pahoinvoivat, vai löytyyköhän enää ketään?! =)

Naksuvarvas
, minun tuttuni eivät vielä tiedä raskaudesta, joten eivät osaa epäillä, mutta mut tunnistaa tosi helposti, kun olen kertonut missä asun(Ruotsi), opiskelustani, parisuhteestani jotain jne, joten itseä kyllä kiinnostaisi olla kenenkään uteliaan tavoittamattomissa... jos sine saatais väkeä. Katsotaan!

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille masunkasvattelijoille!

T.E rv8+1
 
felessa: juu, ei ollut kivaa ei. Mutta onneksi loppuivat kuitenkin sitten sen yhden synnytyksen jälkeiseen kohtaukseen!!! Kauheaa se olisi jos ne olisi jatkunut pidempään ja sitten joutunut leikkaukseen!

Ja sitten vinkki siihen teidän melkein kaikkien pahoinvointiin: Mulla autto esikoista odottaessa kun join hitaasti huoneenlämpöstä ja väljähtynyttä ginger alea. Se on aika hiilihappoista joten se autto kun se oli väljähtynyt lasissa.

minä ja masuasukki rosinarusina 6+0
 
Täällä ilmoittautuu yksi, jolla ei enää ole jatkuvaa pahoinvointia. Viikot 6-7 oli pahimmat, silloin oli pahoinvoiva olo ihan aamusta iltaan. Kyllä nykyäänkin on paha olo joka päivä jossain vaiheessa, mutta se ei oo mitään tuohon aiempaan verrattuna. Ja mä myös bongasin hapankorput kaapista, kun kuvotus ol pahimmillaan!

Mä toivon kanssa, että kaverit tai puolitutut ei käy täällä lukemassa kuulumisiani. Enhän toki oo vielä niitä kauheesti tänne kirjoittanut eikä kovin moni edes tiedä raskaudesta, mutta kuitenkin. Toisaalta en usko, että mun elämä niin paljoa jaksaa ketään kiinnostaa, että jaksaisi täällä käydä tekemässä salapoliisityötä ja seuraamassa sitten, milloin kirjoittelen...

Omaa napaa vielä sen verran, että kävin tällä viikolla toista kertaa neuvolassa ja lääkäri katsoi ultralla kaiken olevan kunnossa (ultraus ei olis itse asiassa kuulunut ihan tähän vaiheeseen, mutta kiva ja tuttu lääkäritäti suostui silti ultraamaan, kun pyysin). =) Oli ihana nähdä pieni palleroinen, jonka sydän sytkytti kovasti! Pikkuinen oli kasvanut hienosti ja la aikaistui yhdellä päivällä eli on nyt 30.8. Edelleen kuitenkin jatkan täällä syyskuisten puolella, koska aimmilla kerroilla on mennyt 9 ja 16 päivää yli: moni teistä siis ehtii taatusti synnyttämään ennen mua...

Hauskaa helmikuuta toivottaen pikku3nen, rv 9+6
 
estelle täältä ilmottautuu yks ei-pahoinvoiva=) minkäänlaista etomista tai kuvotusta ei ole vielä ollut. ja la:sta sen verran et oon lueskellu jotain kirjotuksia ja monella ovat siirtäneet la:a 1-2 päivälläkin, eli ilmeisesti riippuu sitten vielä neuvolastakin???ota nyt siitä sitten selvää =)

IHANAA!!!tissikipu on tullut takaisin ja turvotus lisääntynyt, en muuten tästä olis niin innoissani mutta kun olen oireiden perään huudellut jo lähes viikon verran

pari ystävää tietää raskaudesta ja samoja asioita heille lörpöttelen joten mua ei ainakaan haittaa vaikka kävisivät täällä lukemassa..vaikkakin uskon, että ihmisillä on parempaakin tekemistä ku profiloida/kytätä keskustelupalstoille kirjoittelevia ihmisiä

mä sain uuden vuoden tinasta yks siipisen lohikäärmeen ja sanoinki sit miehelle et "tää on se shrekin lohikäärme joka sai miljoona vauvaa, eli nyt meki saadaan tänä vuonna"

varhaisultraan vielä viikko, iik!!!yritän hillitä itteni ja olla aikaistamatta sitä aikaa =)

fanttomi ja taateli 5+6
 
Juu ei se denta sticks poista hammaskiveä, mutta raikastaa hengityksen hetkeksi :)

Shuri: Et usko miten hirveetä ton kanssa on liikkua ja olla!
Nyt on viel isompi kun oon syöny... Oikein sattuu. :ashamed:

estelle: mulla on ollu paha olo kerran - kaupassa tyhjällä mahalla.
Hajut etoo mutta en pahoinvoi ollenkaan. :)
 
Krizze meillä kolme koiraa ja denta stickit eivät ole meillä käytössä. Yhdellä menee niistä vatsa ihan sekaisin, joten en viitsi sitten toisillekaan antaa yhden jäädessä ilman. Meidän koirista vain yhdellä on ollut pennusta saakka ongelmana pahanhajuinen hengitys. Tarkistutan hampaat vuosittain ja aina tältä yhdeltä saa hammaskivet poistaa, veteraanilta ei ole tarvinnut putsata vielä kertaakaan. Meillä suositaan Plaque off hammaskiven ja pahanhajun poistajaa, toimii meillä. Eläinlääkäriasemat myyvät myöskin selllaista vihreää nestettä (en muista nimeä), jota sekoitetaan juomaveteen. Meillä yksi sitä vettä, joten sekään ei toimi. Mutta tuo Plaque off on meidän juttu =)
Suurin vaikuttaja on oikeastaan ruoka, kotiruoalla ja/tai barffilla hengitys ei haise, mutta heti kun hankin kuivamuonapussin niin jopas alkaa hengitykset haisemaan.
 
kiitos kaikille vinkeistä! toivottavasti saadaan koiran henki paremmaksi, niin voin minäkin välillä vähän paijailla.. :)

lauren-78: ei kyllä toi ruuan vaihto täällä taida onnistua, vaikka mielelläni näkisin koiran syövän itsetehtyä ruokaa. pelkkä miehen makkaroitten syönti sai kakomaan (siis se haju) niin en pysty kuvitteleen ruuan kokkausta koiralle- varsinkaan kun en itse lihaa syö :/
 
Vielä koiran hengityksestä. Tietty kuivaruokamerkki meillä pierettää, toinen taas saa hengen haisemaan tunkiolle. Käännä katseesi siis ruokaan. :) Mutta siis ruoan merkin vaihto voi helpottaa tosi paljon. Ei tarvi barffata, vaikka toki se ois varmaan parasta ravintoa kaikille koirille. Ei vaan ole mahdollisuutta siihen täällä.
Ja sitten pakkaseen saa ostettua raakoja rustoluita, ne on ihan parhaat poistamaan hammaskiveä.

Oma olo ihan yök, eiköhän se taas tästä. Pitäisi ilmeisesti lopettaa syöminen...
 
täällä taas ihan sekopää olo. piti lähteä vähän koiruuden kanssa mettään käveleen, kun aloin jopa analysoimaan vessanpöntön sisältöjä :headwall: tosi mukava kävellä kun lunta satoi samalla :) no sitten pilasin illan taas menemällä ruokakauppaan, koska siellä jos missä tulee olo että nyt joko oksennetaan tai pyörrytään tänne :S nyt turvallisesti kotona hörppimässä ginger alea. piti napata jotain herkkua matkaan kaupasta, mutta kun pääsin herkkuhyllylle, niin ei todellakaan mitään tehnyt mieli. no jos mieli vaikka joskus muuttus niin ostin niitä werthersin kovia toffeekarkkeja, oli ainakin ennen yks mun herkuista, salmiakkia kun ei täältä saa.. :( hyviä öitä kaikille ja hyvää tammikuun vikaa päivää :)
 
Voi sua Krizze! :hug:
Mulla vaivaa myös suunnaton kuvotus, mutta ei ole vieläkään tarvinnut oksentaa.
Aamulla kun herää etova olo alkaa samantien...pitää syödä jotain kokoajan ettei pahaolo mee ihan kamalaks...toisaalta se kokoajan syöminenkii on raivostuttavaa... :headwall: Sitten ku tähän kuvotukseen lisää vielä närästyksen...olo on "mitä parhain"....heh*
Tykkkään tosi paljon salmiakista, joten sitä olen napsinut suuhun aina silloin tällöin...tosin sitä ei saisi kait syödä raskauden aikana suuria määriä...

Rosinarusina: Sulla meni sitte noi sappivaivat tosi pahoiks raskauden aikana :eek:
Toivotaan ettei ne vaivais sua taas....mut onneks sekin vaiva taitaa hävitä taas sitten synnytyksen jälkeen... =) Oon miettiny välillä et onkohan mullakin jotain sen suuntasta vaivaa, kun en pysty syömään oikeestaan yhtään ruisleipää..se tekee koko mahaan tosi inhottavan olon...turvottaa ja koskee. Onneks muut kokojyväleivät käy hyvin.

Ylihuomenna ois se mun toinen varhaisultra!!! :heart: Kaikki on menny toistaiseksi hyvin tuon hematooman suhteen. Nyt kun vielä ultrassa näkyis pienen sydämen syke! Luulen et joudun varmaan käymään ton hematooman vuoksi vielä kolmannen kerran tuolla yksityisellä ennen sitä ihan ekaa ultraa...

Onko täällä muuten muita kenellä on synnytyspelko?...Häpeäkseni täytyy myöntää, että olen kammonnut synnytystä aina....olen harkinnut vakavasti sektiota. Olemme jopa siirtäneet tätä lapsen hankintaa sen vuoksi usealla vuodella.... Tiedän että tämä ajatukseni jakaa varmasti teidän kaikkien mielipiteet...

Mukavaa viikon alkua kaikille masun kasvattajille!
rv 6+5
 
Mä en ymmärrä miksi joku mun tutuista kävisi just täällä forumissa lukemassa juttuja.. Ellei itse ole raskaana.. Mun tietääkseni ei ketään ole. Kovin moni ei myöskään tiedä mun raskaudesta. NOOh.. jos joku nyt eksyy tänne, ja tunnistaa mut mun juttujen perusteella, niin ei se niin vakavaa ole =) Voihan olla, että me jotkut nytkin täällä kirjottelevista ollaan tuttuja :D tai tiedetään toisemme, mutta ei tiedetä, että tiedetään ;)

Shuri ja fanttomi Mä sain uutena vuotena sikiön ja mies sai poikavauvan :D Siksi uumoilen meille poikaa..

Apua :x Ekaa kertaa vähän kuvottaa tänä aamuna.. puuroa yritän kauhoa just suuhuni.

Mulle iski eilen illalla sairas syömiskohtaus! Oisin voinut syödä vaan koko ajan! Ensin söin sipsia dipillä, joka maistui IHANALTA, no sit ku olin syönyt jo tosi paljon sipsejä päätin vaihtaa kevyempään etten syö koko pussia! Pilkoin parsakaalia, sit ku ne loppu pilkoin porkkanaa.. sit vielä kaiken kruunas jäätelöannos kinuskikastikkeella :D Nyt viikolla ollaankin tiukempia herkkujen suhteen.. Ajatuskin sipseistä ja jäätelöstä ÄLLÖTTÄÄ :/ Onneks niin!

Mulla myös väsymystä alkanut tulla.. ihan Sairaan väsynyt tänä aamuna olin ku heräsin.. ei yhtään ois huvittanut nousta. Ei se mulla koskaan nyt niin vaikeeta ole.. ja yleensä suihku piristää. Tänään oisin voinut juosta takas peiton alle .. :)
Nyt mä alotan tän marmattamisen ku niitä oireita alkaa esiintyä :LOL: Mä oon ton varhaisultran jälkeen ollu tosi rauhallisin mielin ja jopa iloinen, että ei ole oireita.. No katsotaan alkaako ne tosissaan nyt vaivaamaan :whistle:

Mukavaa päivää kaikille!! :heart:

Lätäkkö ja pikkunen 6+4
 
Eilen oli pahoinvoinnin osalta jo paremman tuntoinen päivä, mutta taas piti aamuyöstä nousta ylös syömään jotain. Nyt kyllä tuntuu jo vähänm paremmalle. Kerään tässä voimia, jotta jaksan lähteä kauppaa ja vakuutustoimistoon lasten kanssa. Täytyy ostaa kaupasta kaikkea terveellistä naposteltavaa, jolla pahaa oloa voi torjua. Pakko tällä syömisella jo alkaa miettiä mitä suuhun pistää. Mulle raskausaikana tulee niin helposti kiloja, vaikka muuten ei. Onneksi kilot ovat aina itekseen kaikonneet pitkien imetyksen avulla.

:hug: kaikille joilla pahoinvointia tai muuta vaivaa.

Torstaina olisi sitten eka neuvola. Miten jaksan odottaa sinne :)

Mukavaa helmikuun ekaa viikoa kaikille :)
-Poni 7+5
 

Yhteistyössä