Syyskuun tulokkaat 2o1o**** Helmikuussa

Huomenta kaikille!

En ole taas vähään aikaan jaksanut kirjoitella, lueskellut vaan :)

Meille tuli eilen niskapoimuaika, saatiin jo ensi keskiviikoksi! Ihanaa, pääsee samalla kaupunkiin, pakko käydä ostamassa ainakin yhdet mammahousut.. Eilen oli ensimmäinen työpäivä, ja aamu meni tuskastellessa, että mitä laittaa päälle.. Sain vängällä väännettyä farkut jalkaan niin, että jätin napin auki :LOL: Sitten piti vaan laittaa semmonen toooosi iso paita ettei vahingossakaan kukaan huomaa :D Illalla olikin sitten vatsa kipeä, kun kuitenkin painoi alamahaan ne housut koko päivän. Mulla on oikeasti jo iso maha. En kehtaa ees kuvaa laittaa, sen perusteella vois arvella että viikkoja jo lähemmäs 20 :x

Viikonloppuna soitin äitille ja itkua väänsin, että kasvaako tämä oikeasti näin äkkiä, niin sano että meillä suvussa on aina alkanu näkymään heti alussa, ja kaiken lisäksi kasvaa ihan hervottoman iso vatsa. Enkä kyllä tällä tahdilla epäile yhtään.. Voin olla melkoinen näky kesällä, kun pituutta on huimat 160cm ja normaalipaino tuossa 60kg :whistle: Luojan kiitos masu ja takamus ei ole ainoita jotka kasvaa, rintsikkakauppaan pitää lähteä kans :saint: Oikeastaan ihan kiva, että kesää vasten masu kasvaa, voi huoletta pitää mekkoja ja hameita ja saa unohtaa kaikki ahdistavat housut :LOL:

Pikkuhiljaa alkaa jo tuntua siltä, että vauva ihan oikeasti tulee =) Kohta on 12vkoa täynnä, uskaltaa jo vähän paremmin hengittää ja suoda itselleen vauva- ajatuksia :)

Heräsin muuten pari yötä sitten siihen, kun nukuin kyljeltään, että mies oli tullut ihan selkään kiinni, silitteli vatsaa ja kuiskaili, että onpas kiva kun sulla on nuin iso masu, ihanaa saada vauva sinun kans :heart: En yöllä puhunut mitään, mutta aamulla kysyin, että olitkos yöllä hereillä, niin mutisi vaan jotain että joo ehkä vähän aikaa :LOL: Miehellä on takana edellisessä suhteessa vauvan kuolema kun oli 5kk ikäinen, vauvan äiti joi raskauden aikana miehen tietämättä, niin vauva oli sitten kuollut masuun. Jätti melkoisia traumoja miehelle, hänen on vähän vaikea varsinkaan näin alussa iloita raskaudesta. Mutta pikkuhiljaa hyvä tulee =)

Mukavaa päivää kaikille, mie lähen koittaa mitkä housut mie saan tänään kammettua päälle :LOL:

Kiira & masukki 11+2
 
Heippa kaikille!

Estelle mä olen muuttamassa Saksaan ihan näillä metreillä ja sepä tässä pitää kiireisenä! Hätäsesti ehtinyt välillä teidän kuulumisianne lukemaan :) Minne sinne olette muuttamassa? Voit laittaa mulle yksäriäkin! Ja Willkommen!

No, kohtapa se tuosta helpottaa, kun maa jalkojen alla vaihtuu...ihanaa, mutta hui :p

Kaikille iloista odotusmieltä ja voimia!

Raitahippo ja Rusina 8+5
 
hei,
pääseekö mukaan? mulla muutamia keskenmenoja aikaisemmin ennen tätä raskautta,nyt 11+2 menossa ja toivoa täynnä =) ensi viikolla 12 vkon ultra,jännittää onko kaikki ok..
tämä olisi siis 4 lapseni,ikää 39,PKKS.
HAUSKAA LASKIAIS TIISTAITA KAIKILLE! :flower:
 
hihihi..täällä ollu jollain tuskastelua housujen kanssa, juuh minä kuulun myös niihin..siis eihän mitkään farkut enää mahdu jalkaan :snotty: no onneks kaapissa oli vielä vanhoja äitiysvaatteita niin sai jotain päälle..
tänään erittäin reippaana tehny leipä ja pullataikinat kohoamaan..no eilinenpäivä menikin sitten täysin laiskuuden piikkiin...onneks tänään vähän energiaa...tahtoo laskiaspullaa ja varmasti myös muksut onnessaan kun mamma jaksaa yllättää välillä ...

nautitaan pyöristyvistä vatsoista..

tervetuloa uudet mukaan ( sanoo hän joka viime viikolla liittyi =)

nirzu 11+6 (ajatelkaa huomenna jo 12viikkoa täynnä)
 
En olekaan hetkeen kirjoitellut, kun on ollu niin paha olo. Täällä on taas tapahtunut paljon. Onnea kaikille hyvistä uutisista ja ikävä taas kuulla muutamista huonoista. :( Voimia!

Mulla on ollu NIIN paha olo muutaman päivän, että en oo voinu kun maata ja toivoo, että selviän hengissä. Ihan kun ois joku 3 vkon ryyppyputki takana ja joku vielä ajanu jyrällä päälle. "Ihana odotus" ;). Renniestä sain pientä helpotusta närästykseen, mut kuvotusta ei oo vielä mikään konsti vieny pois. Toivotaan, että tää tosiaan helpottaa viimestään rv 12! Mut huvittavaa, kun ajattelin ennen raskautta, et ihanaa, kun ei tuu ainakaan sit krapulaa, mut hehe, nyt onkin tällanen constant-krapula.:D

Huomenna meen sairaalaan kontrolliin kattomaan, mitä hematoomalle kuuluu. Vuoto on jatkunu nyt 3 viikkoa jo.

Töissä ois tänään laskiaispullia, saa nähdä miten menee alas.

Suosittelen mammahousuja lämpimästi. Ei purista yhtään.:)

Hyvää laskiaistiistaita toivottaa
keskiraskaudesta haaveileva solete 8+3
 
Hei vaan ja terveisiä np-ultrasta :D . Eli siellä käyty eilen ja kaikki vaikuttaisi hyvältä, sydän sykkii, lapsi liikkuu vikkelästi, ja verinäytteet on otettu. Nyt vielä hiukan ootellaan, että onko nekin ok...

Lapsi olis jo reilu 5 cm ja viikkoja oli eilen tasan 12 eli tänään olisi 12 + 1. Lääkärin mielestä laskettuaika jää voimaan. Kivi vierähti sydämeltä, kun näki konkreettisesti, että se näytti jo ihmiseltä ja liikkui vikkelästi. Jäi sellainen olo, että kyllä se nyt jaksaa pitää elämästään kiinni. Lääkärin mielestä kohtu oli ihanteellisen kokoinen ja istukka on muodotumassa taakse.

Voimia kaikille odotukseen :hug: Ja anteeks kun tuli vain omaa napaa..
 
Kivaa kun oli iloisia ultra-kuulumisia! :D onnittelut niistä asianosaisille :flower:
itellä ultra ens viikon tiistaina, enkä millään malttais odottaa!

Mä mietiskelin eilen niinkin syviä ajatuksia kuin, että millanenhan etureppu tästä raskudesta jää kun masu tuntuu nyt jo kasvaneen aika isoksi! Odotan vauvamasua yli kaiken, mutta pelkään että nahkaa venyy pahasti ja tulee hurjat arvet. No elämäähän se sitten vaan on ja pinnallista ajatella ulkonäköjutskuja, mutta en voinut asialle mitään :ashamed:

Mä pystyin tänään juomaan kahvia, ja se maistui hyvälle! Jipii!! Auttaa varmasti väsymykseen :) olisko pahoivointi kenties siis pikkasen hellittämässä.. :whistle: toiveet on korkealla!

Muksaa päivänjatkoa :wave:

Meripihka ja kirppunen 10+4 :heart:
 
Meripihka, mä ajattelen ihan samaa ku sä.. toivottavasti nahka palautuu nopeasti ennalleen raskauden jälkeen eikä tulisi niitä arpia :( Kai niihin vähän voi vaikuttaa rasvaamisella.. entiiä.

Mulla on IHAN järkky flunssa päällä! Huh huh.. aivastelen vaa ja nenä vuotaa. Join sit eilen inkiväärillä maustettua teetä.. ja tänään luin että inkivääri voi vaarantaa raskauden!
Aargh.. toivottavasti yksi kuppi ei haittaa mitään.. Mä muutenkin oon jotenkin niin suurpiirteinen ruoka-asioiden kanssa, etten edes ajattele saisko jotain syödä.. no sakkariini jne ällöt jätän väliin.

Saako muuten purkki tonnikalaa syödä ihan normaalisti??

Lätäkkö ja pikkunen 8+4
 
Moi kaikille, ja tervetuloa uusille! :flower:

En ole jaksanut kommentoida kirjoituksia pitkään aikaan, lukemassa olen käynyt kuitenkin lähes päivittäin. Väsymys on ihan älytön, enpä juuri muuta jaksa kun käydä töissä, lenkittää koiran ja nukkua. Ja tietty syödäkin välillä. Joku jo kommentoikin pahoinvointirannekkeista, minäkin luovuin niiden käytöstä kun tuntui ettei auta kyllä yhtään, ainakaan nyt kun etova olo jatkuu aamusta iltaan asti. Onneks on vaan yhden ainoan kerran tarvinnu oksentaa.

Mulla oli tänään eka neuvolalääkäri, ja nyt jälkikäteen toivon että olisin ollu menemättä. Nuori naislääkäri, varmaan mun ikäinen, ei kuunnellu minua yhtään, kun yritin keskustella väsymyksestä ja siitä et on tosi vaikeeta tasapainoilla oman jaksamisen ja työnteon välillä. Sanoi vaan että no se väsymys kyllä kuuluu asiaan, kyllä se menee ohi... Ja kuitenkin sano että ota vaan sit herkästi yhteyttä tänne jos on jotain. NO PRKL, siinähän minä olin ja olisin halunnu asiasta keskustella!

Lisäksi teki sisätutkimuksen todella kovakouraisesti, ja sydänääniä yritti saada kuulumaan varmaan vartin muttei sieltä mitään kuulunu, oma syke vaan. :( Ja sit vaan sanoi että "on sulla vähän kohtu kasvanut". Eikö sen kohdun pitäis olla jo greipin kokoinen tässä vaiheessa?? Jäi ärsyttämään ihan sikana koko lääkäri. Eihän ne sydänäänet tosiaan välttämättä vielä kuulu tässä vaiheessa (ja mulla on kohtu taaksepäin kallistunut), mut silti jäi tosi paska fiilis. Toivottavasti ens kerralla on joku toinen lääkäri!

Np-ultraa saan odotella vielä kaks viikkoa, pitkät kaks viikkoa onkin edessä! Pelottaa niin pirusti ettei kaikki olekaan hyvin (vaikka lääkärin mukaan tilanne tuntuis vastaavan viikkoja...) :'(

Endotar 10+1
 
k-ati Jaksamista parisuhdeongelmiin! :hug:

Endotar olipas inhottava lääkärikokemus sulla! Toivottavasti sulla olis ens kerralla joku toinen lääkäri, vaikka yleensä ne kai pysyy samana läpi raskauden...

Mä saan vieläkin jännäillä 2 viikkoa lääkäriin ja yli 3 viikkoa np-ultraan! Vähän mietityttää onko mahassa ketään, vaikka toisaalta ei ole mitään merkkejä siitä, ettei siellä olisi ketään. Mahakin on jo kasvanut kovasti, mikä olisi tietysti merkki jonkun kasvamisesta siellä, ja koska painokaan ei ole noussut, en ole vain lihonut =) Eiköhän siellä pikkuinen ole kyydissä :heart:

-dask 8+5
 
Täältä Jyväskylästä taas terveisiä! Taustaillut olen taas viikonlopun ylitse ja nyt taas kirjoittelemaan. Hirmuisesti tekstiä tänne tuleepi päivittäin. :O Ja itse olen ollut niin äärettömän laiska, etten ole jaksanut kirjoitella. (useimmiten kun nämä tekstit sitten venähtävät..)

Myö käytiin miehen kanssa sukuloimassa viikonloppuna ja tulipa sitten kerrottua miehen vanhemmille tulevasta vauvasta.. Otettiin riski, sillä np-tutkimushan on vasta ensi viikolla. Kerran olemme jo lapsen nähneet ultrassa, mutta vielähän voi vaikka mitä tapahtua.. Ei vain enää pystytty pitämään salaisuutta..

Miehen äitee sitten parahti itkuun ja isä meni täysin sanattomaksi (kunnes 5min jälkeen alkoi suunnitella asuntoonsa lastenhuonetta..) - eli ainakin miehen suku ottaa asian erittäin hyvin. Jännättiin vähän miten reagoivat, kun minulla tuota ikää ei vielä hirmuisesti ole.

Täällä edelleen iltainen väsymys ja huono olo ovat tuttuja vieläkin.. Ja tietty vessassa tulee rampattua vähintään pari kertaa yössä :/ Innolla vain odotan nyt np-tutkimusta, joka on tasan viikon päästä. Saa nähdä, onko kaikki vielä silloinkin hyvin!

Muttah, kaipa tämä tässä taas tällä kertaa. Täytyis taas mennä vetämään zetaa palloon, jotta jaksaisi huomenna olla taas töissä.

Jaksamisia kaikille! <3

vh + myyrä 11+2
 
Heippa
En olekkaan pitkään aikaan kirjoitellut kun oma olo on ollut niin vetämätön. Nyt onneksi rupeaa helpottamaan. Mulla oli niskapoimu ultra tänään ja siellä se uiskenteli pikkuinen :heart: Kaikki oli niinkuin pitikin näille viikoille.
Raskausarvista Mä kuulun niihin "onnekkaisiin" vissiinkin joilla on sellainen iho tyyppi, ettei repeile. Kolme raskautta takana ja ihan kaksi pientä viirua löytyy mahasta. Tuo rasvailu on varmaan ihan hyödyllistä mutta jos iho on revetäkseen se todennäköisesti repeää vaikka mitä ihmeitä tekisi.
Olo rupeaa olemaan kutakuinkin normaali kiitos siitä ja nyt voi ruveta nauttimaan raskaudesta.
:hug: kaikille ikäviä uutisia saaneille.
terkuin cinnamo ja pikkuinen 12+3
 
Tervetuloa kaikki uudet, ja paljon tsemppejä teille joilla murheita: parisuhdeongelmia, epätietoisuutta raskauteen liittyen jne..

Omaa napaa: huomenna aamulla np-ultra!!!! KÄÄK! Aaamulla heti klo 8 lähdettävä kotoa. Ja anoppi tulee lasta hoitamaan sillä välin.... hän ei tiedä raskaudesta ("menen vain lääkäriin" ), mutta kunhan palaan kotiin ultrasta ja JOS kaikki siis kunnossa niin tietty kerron :).
 
Solete, onnea ultraan ja toivottavasti hematooma muuttunut parempaan suuntaan!

tähdenlento ja cinnamo
, onnittelut np-ultran johdosta!

Endotar,
väsymystä täälläkin... Olipas ärsyttävä lääkäri! Kaikki on varmasti oikein hyvin, turha liikaa miettiä vaan siks, että lääkäri oli tollanen! Noi sydänäänten kuuntelut on aika niin ja näin. Kiva jos ne kuuluu, mutta ahdistaa jos ei! Multa ei niitä ole kuunneltu vielä erikseen, ja hyvä niin. Ultrassa on sydän lyönyt, ja ahistais ihan turhaan jos ei sit kuuntelemalla löytyiskään! Jaksamista, pian se 2 viikkoa menee!

Valkoinenhetero, aika moiset ensireaktiot siellä! :) Toivotaan, että meidän suku suhtautuu iloisesti, mutta rauhallisesti.

Vihaan itse sitä, kun joillain ensireaktio on tyrmistys (hyvästäki asiasta), ja vasta jonkin ajan kuluttua voivat iloita, kun ensishokki, eli yllätysreaktio laantunut. Ei tunnu kovin aidolle ilolle, vaikka se sitä olisikin.

Estelle 10+3
 
NP-ultra takana, kaikki hyvin! Veriseulassa kävin myös mutta siitä en jaksa stressata, että jos sieltä jotain paljastuu. Nyt mennään luottavaisin mielin eteenpäin. Onni oli kasvanut viikossa 1,5cm eli pääperämitta nyt 48,3mm ja tuota turvotusta oli 1,0mm. Kovasti liikkui, mikä oli ihanaa koska viikko sitten se ei liikkunut juuri ollenkaan. Laskettu aika pysyy nyt sitten siinä alkuperäisessä eli 3.9.

Oi, on niin ihanan onnellinen olo! Onnittelut myös kaikille muille hyviä uutisia saaneille ja tsemppiä niille, jotka vielä jännittää.

MaybeSomeday ja Onni 11+5
 
lätäkkö juu saa purkkitonnikalaa syödä ihan normaalisti.
endotar urk mikä lekuri, pidetään peukkuja että oli joku sijaislekuri..
juuh en tiiä noista raskausarvista..eipä se ihan oikeesti mitään kait auta vaikka kuinka rasvais, on varmaan taas ihotyypistä ja ties mistä riippuvainen..mut saahan sitä rasvata eihän se mitään pahaakaan tee...


mulla on ollut yksi elämäni kauheimmista päivistä..jouduin soittamaan eläinlääkärille ja vein meidän rakkaan berninpaimen koiran piikille, olisi ensi kuussa täyttänyt 13v. nyt parissa viikossa vanheni radikaalisti, kaikki lihakset hävisivät sillä oli vaikee nousta ylös ja alko tehdä tarpeensa sisälle.. eilen illalla sanoin miehelle että huomenna on lekurinaika ja tänään soitin ja käväsin antamassa viimeset ruiskut..siis koko autimatkan itkin koko ajan lekurilla itkin ja edelleen itken..tämä on niin surullista :'( ....

anteeks kun nyt tänne vuodattelin mutta tuntu vaan pakolta :ashamed:


ja unohtu nirzu 12 tasan
 
Nirzu :hug: Tiedän tasan miltä susta tuntuu. Viime kesänä vein meidän/porukoiden bernin piikille kun alkoi tehdä tarpeitaan sisälle ja ei enää jaksanut kunnolla nousta makuultaan seisomaan! Se oli kyllä aivan kamalaa :( Vieläkin on kova ikävä! Nykysin meidän porukoilla on bernhandilainen vaikka äippä sanoi, ettei koskaan enää voi ottaa koiraa. Se on kyllä aikamoinen järkäle :heart:

Onnea kaikille ultrassa käyneille! Mitenköhän sitä itse jaksais odottaa vielä pari viikkoa :|

Raskausarvista Mä kerkesin jo viime raskaudessa hurrata kun viikolla 35+ ei ollut vielä yhtään arpea. Mutta aivan yhtäkkiä niitä tulikin ja aikamoisen paljon. Eli kuukaudessa kerkesi kyllä iho revetä. Näyttihän ne ihan kamalalta synnytyksen jälkeen mutta on nyt kyllä tosi hyvin vaalentuneet. Noihin on jo kerennyt tottua, toivon vaan ettei tässä toisessa tule yhtään enempää.
Tuliko muille jo raskaana olleille linea negraa? Mulla tuli tonne ihan ylävatsaan saakka. Ihmettelen vaan kun se ei ole vieläkään kunnolla vaalentunut. Luulin, että se synnytyksen jälkeen häviäisi muutamassa kuukaudessa mutta vielä mitä! On se kyllä onneksi jo paaljon vaaleampi kun silloin raskaana ollessa.

Kuka muutens alkaa päivittelemään tätä meidän pinoa, jos Lara siirtyy lokakuisiin? Onkohan ketään vapaaehtoisia?

Aplo ja Pikkutyyppi 9+1
 
Nirzu otan osaa suureen suruusi! :hug:

MaybeSomeday onnittelut ihanista ultrakuulumisista!

Mullakin alkaa jo fiilikset nousta eilisestä, oli kyllä niiiiin paska fiilis siitä lääkärireissusta. Päätin et samalle lääkärille en kyllä enää mene, käyn sit vaikka yksityisellä ennemmin.

Onko teille muille saarnattu raskautta edeltävästä alkoholin käytöstä? Omalla kohdalla neuvolan täti oli huolissaan, kun sanoin että ennen raskautta join itseni humalaan 1-2 kertaa kuukaudessa. On kuulemma lähes riskirajoilla. Kyseli, että eikö tämä elämänmuutos tunnu sitten liian suurelta, kun ei enää voi juoda. Voi että rupes ärsyttää!!! Tätä vauvaa on toivottu lähes kaksi vuotta, eiköhän tämä ole ihan toivottu elämänmuutos, eikä todellakaan ole baareihin ikävä tai kaljahammasta kolota!! Kai sitä nyt nuoret lapsettomat ihmiset saa viihteellä käydä. En sit tiedä onko suurin osa neuvolan asiakkaista valehdellut alkoholin käytöstään... Ja sit eilen tää idioottilääkäri lueskeli ääneen koneelta mitä olin neuvolassa terkkarin kans jutellu: "Niin, ennen raskautta olet käyttänyt alkoholia, oletko nyt sitten pystynyt olemaan ilman?" JUMALAUTA, mitähän vaikeeta siinä nyt sitten olis? ARGHHH! Ja taas rupee sappi kiehumaan... No, kai tollaset kommentit pitää vaan jättää omaan arvoonsa.

Endotar 10+2
 
NP-ultra takana :) Siellä pikkuinen kölli ja kovasti liikkui. Vastasi kooltaan 11+1 ja tänään 11+0.
LA 8.9.2010. Ja verseulassa myös kävin. Tulokset tulee kirjekuoressa kotiin kahden viikon kuluttua. Oli niin mukava se ultraaja :) . Ja niskaturvotusta oli 0,9. En ihan tajunnutkaan että noin paljon voi näillä viikoilla pikkuinen siellä heilua :D. Esikoisen kohdalla olin lähes päivittäin lukemassa oppaasta mitä tapahtuu milloinkin jne.. Nyt vaan menee aika siinä että odotan ainakin tämän pahoinvoinnin ja väsymyksen väistyvän, ja sitä että masu tulisi esiin :D.
 
Nirzu :hug: Ihan hirveetä! Meillä on kanssa maailman ihanin pieni villakoira, ja on ihan hirveä edes ajatella, että pitää se suuri päätös joskus tehdä! Itku meinaa tulla jo nyt, kun vaan ajattelee asiaa. Paljon voimia suruun!

Täällä ei muutosta, pientä etomista, ei muuta.

-dask 8+6 (jee, huomenna poksuu taas! =) )
 
Endotar Mä tunnen sun ärsytyksen!! :)
Itekki mietin onko noi lääkärit jne. niin puhtaita pulmusia, ettei kukaan juo alkoholia ja humaltuakseen? Koska se nyt on paskapuhetta, että joku sanoo, ettei juo humaltumistarkotuksella, sit kuitenkin kittaa viinaa ku viimestä päivää. Jokainen tietää, että siitä humaltuu ihan sata saletisti jos juo muutaman ja vielä vähän enemmän.
MÄ ihmettelen sun terkkarin kyselyjä juomisestasi. Eri asia ois jos olisit ennen raskautta juonu joka päivä, ja nyt yhtäkkiä pitää lopettaa.. Mut ehkä on sit jonkun verran ihmisiä, joille se on oikeesti ylitsepääsemättömän vaikeata.. Mut kyl mäkin ärsyyntyisin tollasesta, varsinkin ku tietää, että alkoholi ei ole ongelmaksi muodostunu.

Mä just eilen avauduin miehelleni omista tuntemuksistani näin raskaana.. mä oon niin perseeseen ammuttu karhu kyllä koko ajan. Pienikin asia saa mut näkee punasta :p Sit mulla on tullu sellanen, etten kestä jos mies esim. halaa liian kovaa ja kauan, ku mua alkaa ahistaa ja ärsyttää.. pakko saada HAPPEA! En kestä mitään missä tulee vähänkin liian lämmin. Esim. peitot lentää samantien jos tulee liian kuuma.. yks päivä oli pakko autossa kääntää tuuletus kylmälle, ku tuntu etten saa henkee ku oli niin lämmin..

Sit seksiin liittyen, mä en kestä asentoa, jossa mies on mun päällä, koska taas tulee tää, et joudun puristuksiin ja en pysty kunnolla hengittää jne. Mä haluan olla tosi lähellä miestäni, niin, että lähinnä mä halaan sitä tai oon seksin aikana päällä..
Onks muilla tällasta? Tuskin.

Tää on niin tylsää olla kipeenä.. kävin kyl tänään koulussa, mut nyt oon kotona ja hitto on tylsää, ku ei voi edes lähteä liikkumaan .. alkaa menee siihen, ettei edes jaksa tehä mitään.. muutakun valittaa valittamasta päästyään :whistle:

Tänään tuli mieleen, että saakohan flunssassa käyttää nenäsuihkeita? mä käytin jo naso-ratiopharmia.. taidanpa tarkistaa netistä. Hitto ku aina unohtaa tarkistaa mitä saa syödä/käyttää raskauden aikana ja mitä ei. Kun ne tuntuu vaarattomilta..

Oukhei.. mä poistun täältä taas hetkeks. Meen hetkeks lepäämään.

Lätäkkö ja pikkuruinen 8+6
 
Mä oon kyllä käynyt ahkerasti lukemassa mutta en oo jaksanut kirjautua sisään ja kommentoida. Kaikkien kuulumiset kyllä kiinnostaa kovasti mutta puhti on pois. Taitaa tämä pahoinvointi yhdistettynä töihin olla aikamoisen lamauttava yhdistelmä.

Toivotetaan nyt uudet tervetulleeksi, onnitellaan ihanista ultrakuulumisista ja pahoitellaan, jos on huolia ja murheita. Kaikki nipussa vaan, täytyy vissiin vähän ryhdistäytyä!

Oma kuuden päivän työputki on nyt onnistuneesti takanapäin ja oon niin onnellinen siitä, että pystyin tekemään töitä ja mielestäni vielä hyvin ja ahkerasti, vaikka välillä oli tosi vaikeita ja suorastaan katastrofaalisia aamuja tyyliin oksensin vielä minuuttia ennen ku piti lähteä töihin jne.

Kyllähän tämän pahoinvoinnin kanssa jo elää, kunhan muistaa vaan syödä säännöllisesti ja hyvin. Yhtään jos kikkailen ruokavälien kanssa, ni välitön seuraus on ankara oksentelu.

Mun elämä pyörii nykyisin aika pitkälti ruuan ympärillä enkä oikein pidä siitä. Aikoinaan ruoka on ollut mulle iso ongelma, syömishäiriön rajamailla ja nyt tää tuntuu taantumiselta takaisin niihin kuvioihin. Kauhean tarkkaan joudun miettimään, mitä voin syödä, koska suurinta osaa ruuista/ruoka-aineista en voi edes maistaa ja osaa niistä, mitä maistan, en voi syödä loppuun. Koko ajan pitää olla miettimässä koska ja mitä syön seuraavaksi. Tuntuu pahalta. En tiedä, ymmärtääkö kukaan, mitä ajan takaa mutta siis olin jo onnistunut pääsemään siihen pisteeseen, etten elänyt ruuan takia, en turvautunut ruokaan enkä lohduttautunut tai rangaissut itseäni sillä, mun elämä ei ollut pelkkää ruokaa eikä se pyörinyt ruuan ympärillä, kuten aiemmin oli ollut. Ja nyt olen pakotettu ajattelemaan lähinnä ruokaa ja syömistä. Oon vähän huolissani siitä, ett lipsun takaisin vanhoihin ajatusmalleihin ja teen syömisestä itselleni taas ongelman senkin jälkeen, kun pahoinvointi helpottaa. Ikävää. Toivoisin niin kovasti, että tää pahoinvointi helpottaisi ja voisin ajatella jotain muutakin kuin sitä, koska taas pitää syödä.

Alkoholista ja neuvolan oudosta suhtautumisesta oli kirjoitettu, mä kanssa ihmettelin sitä asennetta. Mä myös olen juonut välillä runsaastikin ja nautin kovasti viinistä ja kuivista siidereistä mutta nyt ei oo tullut mieleenkään, että ois jotenkin vaikeaa olla ilman. Sehän on ihan selvä juttu, että raskaana ei juoda alkoholia eikä se edes harmita millään tavalla. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Ihan helposti pystyy heittämään ns. alkoholivaihteen pois päältä.

Mä oon niin kateellinen niille, joilla on np-ultra jo ollut, mulla olis vielä pari viikkoa ja se tuntuu kyllä tuskastuttavan pitkältä ajalta. Lisäks oon kovin ihastuksissani, kun niin moni täällä on jo viikoilla 11 ja enemmän. Miten se tuntuukin niin hurjan paljolta? Kunpa itekin olis!

Hyvää vointia kaikille!

Sannimarja ja Nöpö 9+2
 
Onnea ultrassa käyneille! :)

Meillä oli sikiön koko 43 mm ja niskaturvotusta 0,8. Oikeesti ton koon mukaan olis vastannut 11+1 , mutta laskettu aika pysyi kuitenki samana, kun ei heittäny yli 5 päivää.Mäkin kävin kans verikokeissa. Nyt tietty sitä vähän jännittää. Täälläpäin ne soittaa kolmen viikon sisäl jos jotaa löytyy...

Aplo kyseli linea negrasta. Mulla se tuli viimeksi napaan asti, ehkä hiukan ylemmäskin. Aika vaalea oli silloin, mutta näkyi kuitenki. Mulla se on myös edelleen tossa vatsalla! Kuvittelin kans, et häipyy melkein samantien, mutta ei näköjään.On toki vaalentunu siitä mullakin vähän mitä oli. Ihan mielenkiintosta, miten sen kaa nyt käy.Tummeneeko vai pysyykö samanlaisena.

Pahoinvointi ei ota loppuakseen millään.Mulla ei ainakaan voi sanoa, että alkaisi helpottaa.Päinvastoin tuntuu, että pahenee vaan. Eilen ja tänään oon oksentanu jopa syömisenkin jälkeen. Ennen sentään on helpottanu kun on syöny. Katotaa vaan ni jatkuu sinne puoleenväliin niinku esikoisessakin.


primrose 12+0 (jipii :) )
 
nirzu otan osaa :hug: Mää oon joutunu lopetuttaan mun koirani sen ollessa 7vuotta ja en oo päässy sen asian yli vieläkään vaik siitä lähes 10vuotta aikaa(mietin vaan aina oliko ratkasuni oikea.koirani oli sairas,mut ois voinu ehkä elää sen sairauden kans,mut musta tuntu et se kärsi liikaa..).

onnea kaikille ultrasta hyviä uutisia saaneille! :heart:


MULLA OLI MYÖS EILEN NISKAPOIMU ULTRA =) Jostain syystä paljon huonoja juttuja kuulleena rupesin pelkäämään että vauvalla ei oiskaan kaikki hyvin,mutta kun näin ultrassa vauvani jonka sydän sykki niin kyyneleet pyrkivät silmiini.Ultran ja veriseulan mukaan meille olisi terve vauva tulossa ja hyvin liikkuvainenkin pieni oli :heart: Se oli kyllä jännä se onnen tunne kun lähdimme mieheni kanssa ultrasta pitkä letka vauvamme kuvia mukanamme.Kun näin isän joka meni turvakaukalon kanssa sairaalasta hakemaan vauvaansa ja vaimoaan niin tajusin että pian minunkin mieheni hakee minut ja vauvan sairaalasta kotiin.Aika menee lopujen lopuksi niin kovin nopeaa.

Cinnamo nähtiinköhän eilen ultrassa =) Kun sääkin näytit eilen käyneen ultrassa vai oliko sun ultra oyssissa? muistaakseni se oli ainaki sun synnytyssairaala?

Onnellisena jatkan nyt odotusta kun olen nähnyt että vauvani oli kasvanut ja kehittynyt ja voi hyvin :heart: Eilen ei tuntunu kaikki pienet huolet miltään kun kuulin että oma vauvani on elossa ja terve

Rakkaudesta äiti ja Aarre 12+1
 

Yhteistyössä