Syyskuun tulokkaat 2o1o**** Helmikuussa

Uudestaan taas kaikille halaukset ja osanotot!
Itsekin alan olla täysin vainoharhainen tuon lapsen puolesta, kun kaikkialta tulee vain huonoja uutisia.. Oireet minulla olleet yllättävän vähäiset nyt viime päivinä, joten pelkohan tässä tulee, että onko elämää tuolla laisinkaan..

Meilläkin huomenna on np-ultra! Miehen kanssa mennään 14 aikoihin paikanpäälle.. Jännittää ja toivossa eletään että elämää löytyisi edelleen.

Muttah, miekin lähden kohta koisimaan. Huomenna kertomaan joko hyviä tai sitten huonoja uutisia. (toivottavasti hyviä!)

Ja onnea vielä kaikille, joille niitä hyviä uutisia on siunaantunut jo!

Vh + myyrä 12+1
 
Apua, nyt mua alkaa pelottaa :( Mulla on vielä 3 viikkoa ultraan.. tää on niin ärsyttävää odotusta odottamisen perään. Ja nyt kun niin moni on saanut huonoja uutisia, niin alkaa pelottaa ihan tosissaan, että siellä ei olekaan enää mitään :'( Plääh.. No se on 50/50.. Täytyy vaan TOIVOA että kaikki on oikeasti hyvin!! oon kertonu tosi monelle ja jos sit ei ookkaan kaikki hyvin, niin kiva alkaa kertoo..
Ei!!! Taas mä lähen tähän :kieh: Nyt pitää alkaa ajatella POSITIIVISESTI!!

Ja nyt tuli kiire kouluun :) Moikka!!

Lätäkkö ja pikkunen 9+5
 
Täällä ollaan kärvistelty flunssan kourissa yli viikko. :snotty: Ensin aloitti meidän pikkumies 1-vee ja perässä seurasi äiti :( Takana aivan kauheat 4 päivää, hyvä että sängystä ylös pääsi. Nyt pikku hiljaa koittaa palailla elävien kirjoihin. Iski jo huoli siitäkin, että voiko tuommoinen kamala tauti vahingoittaa vauvaa, vaikka eipä se vissiin kuitenkaan... :ashamed:

Katselin pinon pari viimeistä sivua ja huomasin, että monelle on tullut tällä välillä huonoja uutisia :'( Pitäisi rueta varaamaan aikaa ultraan, kuulisi siellä sitten että onko kaikki meidän kohdalla toistaiseksi ok.

Papupata ja pikkarainen
 
Huh, ultra takana ja kivi vierähti sydämeltä! Pikkuinen siellä nukkui ja joutui herättelemään jotta np-mitta saatiin otettua. Kaikki niinkuin pitääkin :heart:
Jorvin laskentakaava on pikkasen erilainen ja la aikaistu päivällä, on siis 9.9.10.

Nyt pitäis päästä päikkäreille, mutta esikko ei vielä ole taipunut unillensa...

Meripihka ja kirppunen 11+5
 
Pitkästä aikaa ajattelin muutaman rivin rustata.

Taas oli tullut huonoja uutisia liiankin kanssa, jaksamista kaikille joilla ei pikkuinen jaksanut pysyä mukana. :(

Onneksi on myös näitä hyviä uutisia ultrasta, ne sentään piristää. :)

Huomasin että aika monella oli tuolloin 5. päivä ultra, niin siis meilläkin. Vielä pitäisi puolitoista viikkoa kärvistellä, jotenkin on kuitenkin sellainen olo että ei siellä mahassa ole ketään. :/
Edelleen kyllä pahaa oloa on, vähentymään päin kuitenkin. Samoin väsymys. Ainoa vahvistuva oire on, että tuntuu että tissit räjähtää ja nännit on tosi arat. Sattuu jo kun on vaan paita päällä.

Toivottavasti nyt ei enää noita huonoja uutisia tule ja kaikkien vauvat pysyy matkassa syyskuulle saakka. :)

AngelEyes ja vaava 10+4
 
wandalle :hug: surullinen tilanne, paljon voimia..

Solete Vuotoja on ollut nyt sitten muutaman viikon. Minulla on aika liikkuvainen työ ja muutama rajumpi vuoto on alkanut heti sen jälkeen kun olen tiettyä samaa työtä tehnyt- ja siksi sairasloma. Vähäisempi ruskea tai vaaleanpunainen vuoto ei onneksi enä niin paljon rassaa, mutta kyllä se on joka kerta ollut itkun paikka kun kirkasta verta alkaa enemmän tulemaan-siihen on aina liittynyt kipujakin. Ei minulle sanottu hematooman koosta mitään. Onneksi ei ole istukan alla tms. se olisi pahempaa. Uskon kyllä että ihan hyvin menee, kunhan en lähde liian nopeasti liikkeelle-tunnen sen hyvin kun rasitun niin että alkaa kipuja vähän tulemaan. Sitten ei auta kun maata vaan ja levätä. Nyt voin jo enemmän tehdä kuin alkuun, tuntuu että parempaan ollaan menossa.
Viikon päästä on np ultra, ja hematooma katsotaan samalla, täytyy toivoa että sieltä tulee positiivisia uutisia! Voimia sinullekkin vuotojen kanssa, vessassa käynti on joskus niin pelottavaa..

Tänään kuului ensikertaa pikkuisen sydänääniä dopplerilla :heart: Molempien syke kuului ihan lähekkäin, pikkuisen niin paljon nopeampi.. ihanaa! Tuntuu että tuon hematooman myötä on tullut aika suojeleva ja pelokas olo, ja doppler oli ihan pakko ostaa oman mielenrauhan vuoksi. Oli se miehellekkin kyllä hieno kokemus päästä paremmin mukaan tähän. Nyt kun potkuja ei viellä tunnu niin kovasti tärkeältä tuntuu tuo laite!
 
Paljon jaksamista ja myötätuntoa Mairolle, Krizzelle ja Wandalle! :hug:

Mä menetin hermoni odottamiseen ja soitin neuvolaan eilen ja kerroin, kuinka huolissani oon pikkuisesta ja pyysin, voitaisiinko katsoa ultralla, onko mun mahassa edes mitään. On niin paljon kuulunut huonoja uutisia, että oma usko loppui ihan totaalisesti. Onneks mun neuvolan täti on ihana ja pääsinkin heti peruutusajalle.

Kyllä sieltä sitten yksi alkio löytyi, sydän sykki ja tyyppi siellä räpisteli menemään, kuulemma vilkkaasti liikkui. Oli mun elämän kauneimpia hetkiä, kun täti kysyi näenkö sykkeen ja pystyin itkien vastaamaan, että näen. Valtava huojennus! Tiedän ainakin, että siellä on oikeasti jotakin elävää, ainakin tällä hetkellä.

Ultra on sitten 5.3, kuten monella muullakin. Sinne tuntui vielä eilen olevan vuosikausia, nyt odotan ultraa ihan hyvillä mielin. Paljon ainakin antoi voimaa se, että Nöpön näin. Enkä oo turhaan oksentanut!

Oikein paljon voimia kaikille!

Sannimarja ja Nöpö 10+1
 
Ultra täälläkin takana! Taakka tipahti sydämeltä, sillä lapsi oli elossa, sydän jumputti ja kaikki oli kunnossa. Niskaturvotusta 0,5mm, verikokeet otettiin myös, mutten enää jaksa niistä hirmuisesti huolehtia. (toivonmukaan ei sitten myöhemminkään tarvitse...) Ilmoittelevat kuulemma viikon sisällä JOS jotain huolestuttavaa tiedossa.. Jollei mitään kuulu lääkäristä, niin kaikki on hyvin. *sormet ja varpaat ristissä!*

Pikkuinen oli todella reipas, heitti kuperkeikkaa ja potkiskeli vaikka kuinka. Ensimmäistä kertaa näin miehenkin vetistelevän, heti kun pikkuinen näkyi ruudulla, niin mies puristi kunnolla kädestä ja alkoi pyyhkiä silmäkulmia. :) Ultra oli mukava, mutta kylläkin "tuskallinen" sillä tuonne käskettiin menemään rakko täynnä. Katsellessa kuitenkin lääkäri paineli kohtuullisesti tuosta rakon kohdalta, niin tuntui että pissat tulee kohta housuun. :D

Meillä löytyi muuten erilainen löydös tuolta kohdusta. Ruskuispussin tapainen ja ns.toinen kalvo. Tuo ultraaja kutsui kaksi muutakin lääkäriä paikalle katsomaan löydöstä. Tulivat lopulta siihen tulokseen, että joko on toinen sikiö joka ei ole lähtenyt kasvamaan (eikä vuotamaan pois) tai sitten muuten vaan kehittynyt "väärä" kiinnike. Sitä nyt seuraillaan tarkemmin seuraavissa ultrissa. Vakava sen ei pitäisi olla, sillä pikkuinen on kasvanut hyvin. :O Kellään muulla kuitenkaan tullut vastaavaa vastaan?

Mutta nyt hetkeksi aikaa lepäilemään. Toivottavasti muillekin hyviä uutisia olisi tulossa!

*tanssii iloisesti ympäri kämppää*

Niin ja laskettuaika muuttui parilla päivällä eli nyt 5.9.2010. Joku voisi sen halutessaan vaihdella tuonne, kun tuon pitäisi olla se kaikista "virallisin" aika..

rakkaudella: vh + myyrä 12+2
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!

Tänne on tullut paljon tekstiä sen jälkeen, kun viimeks olen käynyt lukemassa. Ja nytkään ei oo aikaa lukea... Mut nopeasti vilkaistun perusteella, pahoittelut menetyksen kokeneille! :'(

Sit omaa napaa: paha olo ja kokopäiväinen ällötys vaan jatkuu, vaikka viikkoja on kasassa jo 12+4. Ja väsymys tuntuu painavan koko ajan, mut aamuyöstä herään ja uni ei vaan tuu. Sit saa olla silmät ristis töissä ja töiden jälkeen ei saa levättyä, ku tuo pikkuvintiö pitää äidin kiireisenä.. Kyllä taas tulee vali-vali-tekstiä.... Mutta nyt mä lähden nukkumaan, et jaksais taas huomenna.
 
Onnittelut hyviä ultratuloksia saaneille, vähänkö oon kade! :) :flower:

Sannimarja, yrittänyttä ei laiteta. Joskus nuo tiukat täditkin joustaa, joten hyvä että kysyit ja pääsit! Onnea! Mäkin sain np-ultran erillisellä pyytämisella ja perusteluilla. Kannatti!

Oma ultra huomenna ja pelottaa/jännittää. Sanoinkin siitä täällä jo eilen, mutta kun on kipeenä kotona flunssassa, niin on aikaa sanoa vaikka sata kertaa! :D Onneksi tauti alkaa vihdoinkin helpottaa ja huomenna kouluun.

Lumi ja pakkaset vaan jatkuu, mutta ei voi enää kauan jatkua, vai mitä? Kun tulee sulaa, aion taas kävellä osan koulumatkastani, I promise!

Aurinkoa elämäänne ja hyvää kasvua pikkuisille!

Estelle 11+4
 
:hug: kaikille jotka ovat saanneet ikäviä uutisia

Pikaiseen kahlasin reilun viikon kirjoitukset läpi, joten kommentointi jää nyt vähäiseen, kun ei voi muistaa mitä kaikkea luki :)

Palasimme viime yönä Egyptistä. Ajoimme 7h Helsingistä kotiin ja muksut nukkui autossa. Kolmisen tuntia nukuin itsekin niiden kanssa omassa sängyssä ja aamulla ylös normaaliin tapaan 7.30 :) . Loma oli oikein ihana. Lämmintä oli koko viikon +30. Altaalla ja merellä vietimme kaiket päivät. Muksut nautti uimisesta. Itse sairastuin mahatautiin, mutta tehokkailla lääkkeillä päivässä tokenin täysin kuntoon. Lääkärillä oli onneksi sellaista lääkettä, joka sopii raskaana oleville.
Tänään lääkärineuvolaan. Ihanaa päästä pikkuista kurkkaamaan. Oireet ovat kadonneet, vain masu kasvaa :)
-Poni 11+1
 
Hei vaan, näyttää siltä että kevät lähestyy. Viikonlopuksi luvattiin vain muutamia pakkasasteita. Jospa sitä sitten pääsis jo itsekin ulos ja lenkille :)

Tänään käytiin neuvolassa ja kaikki näyttää olevan ok. Painoa ei oo tullut, hemoglobiini oli 136, paineet kunnossa ja sydänäänet kuului ihan hyvin :) Seuraava etappi olisi puolentoistaviikon kuluttua sokerirasitustesti ja sitä seuraavana päivänä meen ottamaan sikainfluenssarokotuksen. Mieli on korkealla ja kauheesti ajatukset pyörii vauvassa ja erilaisissa hankinnoissa. Yhtenä yönä en saanut unta kun mietin mihin kohtaan laittais pinnasängyn ja mihin sijoittaisi huoltopisteen :LOL:

Mutta on tämä vain niin ihanaa :heart:

Tähdenlento rv tasan 13
 
Mullakin tuntuu, että oireet alkaa lieventyy.. siis ne vähäisetkin :) Hermot ei mee ihan NIIN nopeasti ja väsymyskin alkaa siirtyä taka-alalle. Vatsassa tuntuu niitä menkkamaisia kipuja välillä ja välillä ihan viiltääkin, kun esim.nousee liian nopeaa ylös tai aivastaa.

Mä eilen tajusin, että mullahan on enää KAKSI VIIKKOA ultraan :D Oon koko ajan laskenut, että 3 viikkoa.. Jee jee!! Toivottavasti tyyppi voi hyvin siellä :heart:

Mullakin alkaa flunssa lähtee jo pois. Oli ihan sairaan kauhee viime viikko, kun nenä valui ja aivastutti koko ajan.. Onneksi on takana päin ja toivottavasti te kaikki kjpeenä olevat parannutte pian!! :hug:

Onko kellään semmosta oiretta tai tunnetta ylipäänsä nyt tän raskauden aikana, että kun syö ja jos syö pikkasenkin liikaa, niin tuntuu, että vatsa menee IHAN jumiin!? tuntuu että mikään ei liiku siellä ja ähky kestää TOSI pitkään.. Mä luin, että ruoansulatus kait hidastuu jonkun verran raskauden aikana, että ravinnosta ehtii irrota kaikki ravintoaineet pikkusta varten... tai jotain tohon suuntaan :)
PItää vaa koittaa pitää syömiset aisoissa, koska toi tunne on niin hirvee!

Sit mulla on etenkin iltaisin AIVAN järkyttävä himo joko karkkeihin tai suolaisiin ranskanperunoihin!!! Siis voisin tehdä ihan mitä vaan saadakseni niitä.. mutta kun ei viiti syödä ´joka päivä tollasta.. koitan rajottaa niitä viikonloppuun.. :ashamed: Tuskaa, kun mieliteot on niin suuria ja tuntuu, et kuolee jos ei saa :D Kyllä mä sorrun aina välillä viikonkin aikana.. Mutta annan sen aina anteeks itselleni :) Niin on helpompi hengittää!

Mahtava ilma tänään! Mutta ei tarvi ulos mennä, kun koulutehtäviä on taas niin paljon ku jaksaa vaan tehdä! Vielä Maaliskuun kun jaksan painaa, niin sitten alkaa pikkusen helpottamaan.. ainakin työn osalta.. ja sit on remontti ja muuttokin ohi :flower: Eli huhtikuun 1. päivää ootellessa..
Tosin tiukaks menee huhtikuu jos rahaa ei tuu mistään... mutta turha sitä vielä on miettiä, kyl sitä aina jotenki pärjää. Toukokuun lopussa aloitan vasta kokopäivä työt.

Oukki doukki.. nyt alan tekee koulua ja sitten lähden töihin!

Huomenna poksuu ja vihdoinkin alkaa viikot kaksi numeroisena.. (tarkoitan kirjoitetut)

Lätäkkö ja pienen pieni 9+6 :heart:
 
Onnea kaikille, jotka ovat saaneet hyviä uutisia ultrasta! =) Itellä vielä melkein kaksi viikkoa ultraan ja vajaa viikko neuvolalääkäriin...

Muillakin oli oireet jo helpottaneet, niin mullakin, paitsi jos ateriaväli venyy tosi pitkäksi, sitten kyllä etova olo iskee. Vähän tietysti huolettaa, kun en oo vielä kertaakaan pikkusta nähnyt, enkä kuullut sydänääniä (ei ole siis edes yritetty vielä kuunnella), mutta toivon, että kaikki on hyvin!

Tämä talvi sais mun puolesta jo muuttua kevääksi, omakotiasujalle ei ole ollut mikään unelmatalvi, kun lunta on noin paljon! Ja tietysti, kun mies on töissä ja minä kotona, yritän tehdä suurimmat lumityöt ennen miehen tuloa, että se pääsee edes pihaan asti autolla töistä :LOL: Kolaus on ihan ok, jos lumi mahtuisi johonkin, mutta nyt on jo niin korkeat kinokset, että käy oikeasti ihan työstä parin sentinkin kolaus, kun saa heittää lumet niin korkealle...

Jaksamisia kaikille!

-dask 9+6 (näköjään lätäkön kanssa mennään ihan samoissa =) )
 
Tänään oli vihdoin np-ultra ja verikoe. Oikein ihana kätilö oli, ja antoisat keskustelut. On kuulemma kivunlievitys tavat muuttuneet kymmenessä vuodessa parempaan suuntaan. Vauveli ensin nukkui, ja sitten heräili vilkuttamaan. Turvotus oli 0,5 eli ok, ja pituus 41 mm.

Pahoinvointi jatkuu :headwall: , paitsi että kevätaurinko houkutteli tänään siivoamaan, ehkä se tästä!

roosamaria ja nuppunen 11+1
 
Elikkäs laskettu aika olisi syyskuun 27. päivä. Nyt siis rv 9+2. Kolmatta lasta odotamme perheeseemme. Saas nähä onko tämäkin pikkukaveri tyttö!? =) Synnytysairaala on Seks. Pelko keskenmenosta on kova, koska on sattunut sellaista aiemmin, mutta toivo elää vahvana. Oireita tällä hetkellä ovat karmea vilu ja väsy, hieman huonovointisuutta varsinkin aamuisin, kiukutus ja saamattamuus... Voi olla, että kaks viimestä oiretta ovat lähinnä persoonallisuushäiriöitä. :ashamed: Onnea matkaan kaikille odottajille!
 
Päivitystä jos voisi minutkin lisätä tuonne eka sivun listaan, laitoin Laralle yv:tä

Tervetuloa Siiamel
Sain eilen uä ajan 3.2 np ultraan ja nyt enää siis vajaa viikko... Samat fiilikset kuin niin monella teistä. Uskonpuutetta milloin enemmän milloin vähemmän. Onneksi terkkari oli ihana ja tarjoutui tarkastamaan sykkeen jos epäilyt liikaa pääsevät pintaan.
Tsemppiä :heart:
 
Ihanaa, kun tänne meidän pinoonkin nyt satelee positiivisia uutisia ultrista yms. Liian paljon porukkaa on tippunut tästä pinosta jo pois... :(

Jokos te ootte "tulleet kaapista ulos" raskauden kanssa? Minä en enää varsinaisesti salaile, sopivan tilaisuuden tullen olen muutamille ihmisille kertonut. Työpaikalla ei tiedä kuin esimies ja yksi hyvä työkaveri mutta luulenpa, että ei tätä enää kauan piilotella koska työpaita meni tänään enää vaivoin päälle ja ens viikoksi on keksittävä uudet työkamppeet. Nyt viikonloppuna mennään sukuloimaan, joten saas nähdä paljastuuko siellä.

Huomasin ekat raskausarvet masussa ja ihan hailakkaa viivaa myös, jota epäilisin linea negraksi...Pissattaa jatkuvasti ja nyt taas on alkanut nukuttamaan vaikka ehdin jo iloita virkistymisestä kun melkein viikko nyt mennyt ihan energisenä. Sydänäänet kuuluu hyvin dopplerilla, vauva on siirtynyt nyt kohtisuoraan alas navan kohdalle ja noussut hieman ylöspäinkin, ihanaa! :heart:

MaybeSomeday ja Onni 12+5
 
Pahoittelut ikäviä uutisia saaneille :(

Pitkästä aikaa taas kirjoitan, nyt vihdoinkin pahoinvointi ja väsymys ovat jo vähän väistyneet:) Flunssa kuitenkin nyt vaivaa, kurkku kipeä ja aivastuttaa koko ajan. Täälläkin monella näköjään sama homma riesana.

On kyllä jännä, kun tuntuu että on "aina nälkä" ja pitää vähän väliä keittiössä pyörähtää nappaamassa vähän jotain pientä välipalaa. Onneksi kuitenki mieltymykset on vielä ainaki terveellisiin ruokiin päin, mm.hedelmiä tulee syötyä hirveästi. Ennen raskautta tykkäsin hulluna esim. sipseistä (joita tuliki ihan liikaa syötyä), mutta nyt ei oo pitkään aikaan tehny mieli mitään semmoista.

Kiva kun nyt moni kuitenkin nyt on saanut ultrasta hyviä uutisia :) ja monella ultra kohta edessä. Täällä 2.3. eka ultra ja jännittää kyllä vähän miten menee. En käyny alkuraskauden ultrassa eikä neuvolassa rv 9+2 saatu sydän ääniä kuulumaan. Että ihan tietämättöminä sinne sitten mennään.

Sadie ja Nasu 11+2
 
Tervetuloa mukaan kaikille uusille! Ja tosi kiva, että tosiaankin on hyviäkin uutisia porukat saaneet!

Mä haluaisin kysyä tälläistä, että onko ihan tyhmä idea, kun mun isä on siis aivan intopiukeena ollut jo muutaman vuoden siitä ajatuksesta, että siitä saattais tulla vaari ja se on mankunut asiasta loputtomasti. Meidän kihlausuutisestakin se marisi (hyväntahtoisesti kyllä), että ai kihlaus vaan, oispa ny ollu vauvauutinen :) niin, ni asiaan siis, oon miettinyt, että miten kerron sille asian, kun en haluais suoraan vaan pamauttaa, että nyt susta tulee se vaari, kun ois hienoa yllättää se ihan perusteellisesti. Mietin eka, että ois siistiä hankkia sille joku sellanen vaari-muki mutta sellaisia ei löydy tähän vuoden aikaan ja sit keksin, että teen sille runon, kun oon ennenki tehny. Sillä on ollut synttärit just, ni voi sen sitten antaa ikäänkuin myöhästyneenä synttärilahjana. Ja nyt siihen runoon, joka menis näin:

Pojasta tulee mies,
miehestä isä

Lapset kun kasvaa,
sitä kaipaa jo lisää.

No, nyt voidaan soittaa fanfaari,
kun isästä tuleekin vaari!

Mä en sinänsä oo mikään runoihminen, siis että kaikessa pitäis olla ehdottomasti runo mutta runot on tavallaan mun ja isin juttu, oon siis isin tyttö kaikin puolin. Halusin, että se voi lukea runon ja sit miettiä, että mitäs tää nyt on ja sit jos se ei tajua, ni voi avittaa lapsenlapsen kuvalla :D Mutta siis, onko liian lällyä? :D
 

Yhteistyössä