Syyskuun tulokkaat 2o1o**** Helmikuussa

Huonoja uutisia ultrasta.

Alkio maksimissaan rv5, näkyi vaan 1cm sikiöpussi ei muuta.
Munasarjoissa (?) ollut kysta suurentunut, halkaisija 6,5cm.
(on joko kysta, hematooma tai keltarauhanen...)
Kivut ja vuodot johtunu siitä, kaks viikkoa sitten ollut 4cm halkaisijaltaan, eli kasvua todella nopeasti.
Tänään hCG seula, katsotaan mihinpäin se liikkuu ja maanantaina ultrataan...

Mitä todennäkösemmin tuulimuna ja jos ei alkio kasva niin tiistaina tähystykseen tai leikkaukseen selvittämään mikä tää mahoton möykky mun munasarjoissa on...

Ja vaikka maanantaina sieltä löytyis terve alkio niin raskauden ennusteet huonot sen kystan (?? tai mikälie) takia...


:'( :headwall: :ashamed: :snotty: :'( :'(

MUOKS!! Päivitän pinon nyt ja sitten siirryn vain lukijaksi, (voin päivittää kyllä sen aikaa, kun saan jotain varmaa tietoa, mutta en sitten enää jos menee ihan kesken...) tämä kuukausi on ollu nyt liian rankka mulle. Selvisihän sitten oikeet syytkin kipuihin muuten!!! (en ole luulosairas valittaja...)

Tarrasukkia kaikille miljoonasti!!! :heart: :heart: :heart:

MUOKS2. HCG tänään 28713. Mitähän ihmettä se niin korkea on...
 
Voimahalit kaikille niitä tarvitseville :hug:

Kävin tänään ekassa neuvolassa, eihän siellä muuta kun täytetty lappusia. Terkkari oli todella mukava! Ihan hyvä sinänsä, koska mulla on lievä tälläinen auktoriteetti-kammo. Jos joku tulee mulle kertomaan mitä mun tulee tehdä tai miten olla niin vedän niin herneet nenään. :LOL:

Mousse 9+0
 
Lara- Paljon voimia sinulle!!!!! Hirveitä tuommoset uutiset :ashamed:

Mulla oli eilen "parempi" päivä... ei ollu ollenkaan etovaa oloa edes illalla. Sitten minulle tulikin epävarmuus ja tunne, että en olekaan raskaana! Eikö se ole just sitä tyypillistä "raskausoloa" ??? Lumitöitä tehdessä tuli paineen tunne alavatsalle. Pidin välillä taukoja, ettei vaan ole laitaksi raskautta ajatellen. Sitten oli tullut vähän sitä ruskeaa, jota aina välillä tulee... mut sekin kai normaalia.

Voi kun tulis äkkiä neuvola, niin ehkä tää olo vähän rauhottuisi :)
 
Harmi Lara että oli huonoja uutisia. :hug:

Emilii85 Itse ainakin oon tulkinnut tuon epävarmuuden ja paniikin selväksi raskausoireeksi. :D

Jonspe Hui, siullahan olikin jänniä ultrakuulumisia. Miulla menisi varmaan itkuksi jos nyt olisikin kaksi tulossa. :D Meinaa olla nyt jo liian rankkaa, sit jos olisi vielä kaksi vauvaa niin huhhuh.

Jaksuja kaikille pahasta olosta kärsiville.

(.) Ensi viikon neuvolaa täällä odotellaan ja siitä vielä pari viikkoa niin sitten pääsis ultraan. Tää aika menee liian hitaasti ja kauhea väsymys tuntuu vielä hidastavan sitä lisää. Pelottaa jo valmiiksi että paljonkohan on hb arvot kun tuonne neuvolaan pääsee. :/
Edellisellä kerralla painuivat jo tuonne 85 pintaan ja lähtö oli 140, nyt just ennen plussausta oli 115 että saa nähdä kuin käy.

AngelEyes ja vaava 7+4
 
Lara- :hug: halauksia javoimia kovasti sinulle! Tosi surullista kuulla tollasia uutisia :'( Mutta vielähän on toivoa että kaikki hyvin.Millä viikoilla sun ois pitäny jo olla? Alkion sykettä ei siis vielä näkynyt?Eikös se alakkin näkyä vasta joskus rv.6? Harmi se möykky joka hankaloittaa raskautta ja aiheuttaa kipuja.Mutta hyvä et nyt tutkitaan kunnolla.Piän peukkuja että kaikki oiskin hyvin..vauvalla siis ja sinullakin tietysti.

Jonspe: tosi jännää..tuu heti kertoon löytykö toinen sikiö =) Itse toivoin aijemmin kaksosia mut tässä raskaudessa en kun on jo niin monta pientä lasta niin ois voinu käydä aika raskaaksi.Kaksoset on kyllä aivan ihania! Oon hoitanu monia kaksosia ja kaikki on tainnu olla aika helppoja vanhemmilleenkin..en muista että heillä ois ollut kovia mahakipuja tai itkuisuutta normaalia enempää.

En usko et kolaaminen tekee mitään pienelle vielä tässä vaiheessa.Muistelen et mullakin kola tökkäsi viime raskaudessa mahaan kovasti ja pelkäsin kovasti mut kaikki olikin kuitenki hyvin.Varovainenhan tietysti kannattaa olla,mut luulen ettei siitä tullut mitään ku pieni niin hyvin suojassa

Eilen olin kamalan huonovointinen ja oksensin eka kerran vaikka viikkoja oli jo 10.Nytkin vielä vähän heikottaa mut jospa se tästä.Ei tää oo mitään verrattuna joka päiväseen oksenteluun josta myös kokemusta

Rakkaudesta äiti ja Aarre10+1
 
Laralle paljon voimia :hug:

Kävin äsken uusintaultrassa, ja helpotuksen huokaus pääsi, kun nähtiin vain yksi pieni elämänalku näytöllä :heart: Siellä se Lilliputti kölli ihan ylhäisyydessä yksinäisyydessä, ja senpä takia ultrannut kätilö totesi, että se eilinen kivikautinen laite taisi näyttää vain jonkun ylimääräisen kaiun. Olisihan me varmasti kaksosten kanssakin jotenkuten pärjätty, mutta kyllä tämä tieto silti oli sekä miulle että miehelle helpotus. LA on 17.9. eli nyt on 7+5 menossa. Ihan kiva, että viikot vaihtuu taas perjantaisin, niin kuin esikoisestakin aikoinaan.

Miun rivin voisi nyt päivittää etusivulle, jos Lara vain jaksat.

17.9. Jonspe............toinen............26v..............EKKS
 
Voi Lara... :'( Kovasti voimahaleja sulle!! :hug: :hug: Josko kaikki kuitenkin päätyis parhain päin.

Tervetuloa mukaan uusille.

Omaa napaa sen verran,että olin tänään ultrassa ja menkkojen mukaan piti olla 7+2 ja siellä näkyi raskauspussi,ruskuaispussi sekä syke,mutta viikot vastasi 6+3.Eli laskettuaika siirtyy,mikä ei sinänsä oo mikään ihmen,koska niin on käyny aiemmissa raskauksissa myös.On visiin sen verran pitkä kierto.
Mukavaa päivää kaikille!
 
Voi Lara :hug: :hug: Miten surullista. Pidetään kuitenkin vielä toivonkipinää yllä.

Jonspe Onnea hyvistä ulrtakuulumisista :)

Täällä pahoinvointi on keskittynyt aamuihin ja iltoihin. Päivisin on lähes normaaliolo. Masu kasvaa ja housut kinnaa. Pahoinvoinnin takia pitää myös syödä paljon. Huomenna kauan odotettu neuvola ja ultra.
Nyt lenkille tyttöjen ja koiran kanssa.
-Poni 8+0 poks :)
 
Laralle paljon haleja ja jaksamista! :hug:

Jonspelle ja Heppulille kukkasia kivoista ultrakuulumisista :flower:

Itse kävin neuvolassa tänään huonovointisen ja oksentelurikkaan aamun jälkeen, meinas päästä itku heti, kun neuvolantäti kysyi, että mites on mennyt. No, onneks oli tosi kiva ihminen siinä ja osas lohduttaakin.

Ultrattiin myös vatsan päältä mutta eihän siellä oikein mitään sillä tavoin näkynyt, "ehkä tuossa voisi olla jotakin" meinas välillä :D Sanoi, ettei siellä kyllä tolleen ultrattuna mitään oikein pitäskään näkyä, että ihan normaali juttu siis. Sanoi, että älä huolehdi nyt yhtään siitä, onko siellä joku ja oikeassa paikassa, kun pahoinvointikin kertoisi, että olisi ja sit listattiin mun raskausoireita ja tuumittiin, että kyllä se nyt siltä vaan kuulostaisi, että joku on tarttunut matkaan mukaan. Voin kyllä soittaa myöhemmin, jos tahdon käväistä katsomassa ultralla tai kuunteluttamassa sydänääniä. Mietin vielä sitäkin, meniskö sittenkin vielä varhaisultraan, syttyi sellainen halu nähdä tyyppi.

Puhuttiin kaikenmoisista asioista ja tietoa sain paljon. Paras oli kyllä se, kun täti lohdutti, että nyt tää sun raskaus on vaan sellaista hengissä selviytymistä, kyllä ne hyvätkin ajat vielä koittaa. Jäi kyllä tosi hyvä mieli käynnistä ihan kokonaisuudessaan. Ja pääkin taitaa olla vähän pyörällä, kun tuli niin paljon asiaa kerralla. Ekaan ultraan tulee kutsu äitipolille sit joskus, malttaiskohan tuota odottaa?
 
Laralle paljon paljon haleja! :hug: :hug: tosi ikäviä uutisia :(

Hyviäkin ultrakuulumisia oli :flower:

Mä sain tänään lämmintä ruokaa syötyä! Nimittäin sienikeittoa tein, ja ai että se oli hyvää!! Mahtavaa kun sai jotain alas :p

Väsymys on valtaisa, lähden päikkäreille siis :wave:
 
Laralle :hug:

Vaihdoin nimimerkin vanhaksi tutuksi elikkä en enää ole ninimerkki mariak2104, tarvisko päivittää etusivulle?

Kävin tänään ultrassa, löytyi yksi sykkeellinen kaveri. Viikot ei vastannut omia laskuja, viikko otettiin takapakkia. Kierto ei ole säännöllistynyt ensimmäisen raskauden jälkeen. Joten voi hyvin pitää paikkaansa, en kuitenkaan näin aikaisessa vaiheessa muuta la:ta

Muuten menee ihan mukavasti, väsy ja pahoinvointi on alkanut, mut vähäisessä määrin. Esikoinen herättää öisin monta kertaa.
 
Maria-83: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Felicitaksellako kävit? Katselin vaan tuolta etusivun listalta, että saattaapi olla EKKS:lla tunkua syyskuun lopulla :D Meillä myös esikko valvottaa, kun tekee poskihampaita.. Ja miullakin tuli reilusti takapakkia LA:n, kun kyseessä oli eka kierto sitten esikoisen synnytyksen ja sen pituudesta ei ollut haisuakaan.

Muoks. Ainiin, huomenna on eka neuvola. Tosin miun "normaali" neuvolatäti ei oo paikalla, vaan on joku sijainen, josta oon kuullut vaan huonoa.. Ei kuulemma osaa lainkaan antaa sympatiaa odottajalle. Huoh.
 
Laralle voimia ja halauksia! Toivottavasti kaikki menisi parhain päin.

Tänään kävin ultrassa. Jännitin kuin heikkopäinen, ja olin ihan varma, että siellä mitään näy, ole tai ainakaan oikeassa paikassa. Mutta siellä se vaan pikkuinen köllötteli kaikessa 2 cm pituudessaan, ja sykekin oli tomera :heart: . Viikkoja olikin 1 enemmän, mikä ei yhtään hämmästyttänyt sinänsä, minun kierroilla ei olisi tarkasti voinutkaan laskea mitään. Nyt siis mennäänkin jo 8+5, mikä sinänsä on ihan kiva, ei enää tarvitse niin kauhean kauaa jännätä pääsemistä turvallisemmille "odotusvesille" :)
Täällä ollut siis kaikenkaikkiaan oikein kiva päivä! Jos joku innokas päivittää listaa, niin minun LA:n saa siirtää 10.9.

Katrin83 ja mini 8+5
 
Halauksia niitä tarvitseville :hug:

Pahaolo on tullut tännekin, mutta ei vielä kovin rankkana. Toivotaan, ettei pahenisi ainakaan pahemmaksi kuin esikoista odottaessa. Silloin oli vain 24h kuvotus.

Meillä oli tänään ar-ultra ja sykehän sieltä löytyi :heart:. Huomenna on sitten ensimmäinen neuvola, joten sitä odotellessa.

Nyt herättelemään esikoista päikkäreiltä.

Lumiruusu ja bebe 6+3
 
Halit Laralle :hug:

Ihanaa lukea toisten ultrakuulumisista kun ite vielä joutuu oottelemaan maanantaihin asti. Muillakin näytti olevan sellainen olo, että onkohan siellä masussa nyt ketään?? sama vaivaa täälläkin ja sit kun liikaa sitä miettii niin alkaa ahdistaa.

Pahaolo/kuvotus on nyt rantautunut tännekin. Pakko syödä n. 1,5h välein, muuten iskee tajuton nälkä ja mahaan tulee sellanen tunne, että pitää oksentaa. Tätä jo pari päivää ollut. Ennen raskauttakin mulla on tullu sellanen olo et pitää oksentaa jos on kauhee nälkä, mutta nyt tää nälkä iskee heti ja niin voimakkaana ettei sitä oloa kestä ku 5 min.

Huomenna täytyy soitella neuvolaan ja siirtää aikaa vielä pidemmälle ku olin ite söhlänny työvuorojeni kans. Mut onneks vu jo maanantaina, enää 5 yötä JIPPIII!!! =) sillon pitäs olla 7+0

fanttomi & taateli 6+2
 
Lara :hug: Voi, että miten harmi homma sulla, tosi paha mieli itselläkin sinun ja muidenkin puolesta joilla on ongelmia. Kyllä sitä tulee ajatelleeksi, että ei tämä aina ole niin itsestäänselvää tämä raskaus....

Omat olotilat on vähän tasaantuneet sen eilisen lumikolan kanssa törmäilyn suhteen. Enhän minä sille tosiasiassa mitään voi jos jotain on pienelle sattunut eikä sille voi lääkärikään mitään näin varhaisessa vaiheessa. Täytyy odottaa maanantaihin. Ei mulla ole enää mitään kipuja mutta kyllähän se huolettaa.

Tänään oli töissä palaveri ja suunniteltiin kesälomia. Mulle esimies ehdotti kesälomaa elokuuksi (mähän olen toivottavasti silloin jo äitiyslomalla)...En oikein sanonut juuta enkä jaata, lupasin miettiä. Kerron sille sitten raskaudesta ensi viikolla np-ultran jälkeen niin saan ehkä kesälomankin vähän sopivampaan kohtaan :)

MaybeSomeday ja Onni 9+5
 
Lara, voi hitsi kun et saanut selvää vastausta vieläkään. Kaikkihan voi mennä vielä hyvin. Sua ei ilmeisesti oltu ultrattu aikaisemmin viikkojen selvittämiseksi? Keltarauhanen suurentuu luonnollisesti kai raskauden alettua, mutta vaikea sanoa tohon nopeaan kasvuun mitään. Mulla on itsellä myooma, läpimitta jotain 7-8cm! Mutta se ei sijaitse kohdussa aikä munasarjoissa, joten kuulemma ei haittaa. Minua haittaa vaan henkisesti se, että sisällä on noinkin suuri kasvain eikä sille tehdä mitään. Pidän sulle peukkuja ja toivottavasti pian saat kuulla miten asiat TODELLA ovat. :hug:

Emiliilletsemppiä, ymmärrän ahdistuksen, mutta kaikki on varmasti kuitenkin ihan hyvin. :hug:

Katrin, lumiruusu ja muut ultratut, ONNEA! :flower:

Muutamilla on maanantaina ultra, niin minullakin! :) Varhaisultrassa kävin 7+2 ja nyt maanantaina olis neuvolan ultra ja rv:t silloin 9+2. En tietenkään sanonut neuvolassa, että kävin jo ar-ultrassa, kun eivät siitä mitään kysyneet. Mutta varmaan ultraisivat silti, kun mulla kaikki neuvolakäynnit on poliklinikalla dian takia. Kontrolleja tulee olemaan paaaljon useammin kuin teillä muilla. Tavallaan tyhmää, mut hyvän asian eteen olen valmis vaikka kävelemään käsilläni 9kk :LOL:

Pyysin kerran aikaisemminkin tätä, mutta siitä on jo aikaa, eli jos millään jaksaisitte laittaa ne rv:t siihen tekstiinne mukaan, mua ainakin kiinnostaa että missä kukin menossa, mutta en muista millään. :ashamed:

:flower: :flower: :flower: Lumimyräkkää pukkaa, mutta ihana istua sisällä ja haaveilla masusta... :flower:

T.Estelle rv8+4
 
Lara, vielä on toivoa, ja niin kauan kuin on toivoa, on elämää :hug: :hug: Paljon jaksuja kaikille muillekin tarvitseville.

Minulla oli tänään lääkärineuvola, ja tehtiin sisätutkimus. Kotiin kun pääsin, niin oli tumman ruskeaa ja kokkareista verta housuissa :| Toivottavasti on vaan emättimen seinät vuotaneet, ainakin se sisätutkimus sattui ihan helkkaristi. Oltiin miehen kanssa suunniteltu romanttista iltaa ja muhinointia täksi päiväksi, mut eipä taidakkaan tulla mitään siitä :( Oli muuten aika epämiellyttävä lääkäritäti, jotenki tosi etäinen, tuntui ettei se kuunnellut mitään mitä sille sanoi. Ja voi helvata miten se sörkki mun paikkoja... Suoraan sanoen pelkäsin siinä, että se vielä aiheuttaa mulle keskenmenon. Mutta en suostu huolestumaan vielä, vaikka sitä vuotoa olikin. Jos sitä tulee vielä lisää, niin sit varmaan soitan neuvolaan ja kysyn, onko ihan normaalia.

Monilla oli hyviä kuulumisia ultrista, onneksi olkoon :)

Estelle, ennen ultraa ootin tosi paljon, että saisin aina laittaa tähän tekstin loppuun omat rv:t... Ja arvaappa olenko muistanut sen jälkeen? :ashamed: Pitää petrata. Olen kyllä samaa mieltä, että ois kiva jos kaikki laittaa ne. Monet kyllä varmaan vielä odottaa ekaa ultraa ja keston varmistumista, ymmärrän senkin.

Joku sanoi joskus viime kuussa, että opetteli neulomaan kun esikoistaan odotti. Minäpä sitten inspiroiduin siitä, ja nyt on vauvan peitto jo hyvällä alulla ;) Olen ihan varma, että siitä tulee ensimmäinen neule, jonka koskaan ikinä olen saanut valmiiksi. Ei edes tunnu kovin vaikealta. Koulussa mulla oli valinnaisena puutyöt, ja välillä kun piti käsitöihin vaihtaa, niin se käsityöope oli niin lepsu, ettei se välittänyt, vaikken opetellut neulomaan. Mutta nyt mulla on motivaatiot korkealla!

Tarrasukkia meidän kaikkien pikkuisille toivotellen,
Shuri ja Onni-Ilona 9+3 :heart:
 
Raskausviikkojen laittamisesta, mä kanssa aina lukiessa muiden juttuja mietin, että oispa kiva, kun tässäkin ois rv:t, ni tietäis vähän ja sit kuitenki ITE unohdan ne melkeen joka kerran :D Mutta ainahan on tietysti itse parempi kuin kaikki muut :LOL: Tietenkään mullakaan ne ei oo vielä varmat mutta voihan ne sitten muuttaa, kun tulee oikeaa tietoa.

No, harjoitellaas tätä asiaa eli:

Sannimarja ja Nöpö 7+2
 
onkohan tää jotain vatsatautia nyt vai hä..töissä on noroa liikkeellä, iik!!! hirvee ällötys koko ajan ja hirvee nälkä..jääkaapissa ja pakastimessa ei oo ku valo ja kauppaan en pysty lähteen ku olo on tällänen..apteekkarin salmiakki auttaa hetkeks ku niitä imeskelee, ei kai ne ihan tavalliseen vatsatautiin auttais???

fanttomi & taateli 6+2
 
Kuules fanttomi kyllä sulla taitaa olla sellanen 9kk vatsatauti :whistle: Ainakin oireisto kuulostaa kovasti siltä :) Salmiakki auttaa mullakin ja Läkerolit.

Tätä huonoa, etovaa oloa tuntuu olevan melkein koko porukalla - purjoporukka :D Koitetaan jaksaa, syy on kuitenkin niin ihana.

Mä kävin tänään uudestaan varhaisultrassa että pääsin siitä 25.1. olleen ultran katastrofiolosta. Ja siellä oli kaveria 1cm ja syke näkyi hienosti :heart: Kyllä on niiiiiin huojentunut olo nyt, vaikka pelotti vähän mennä. Huomenna on eka neuvolakäynti.

Voi Lara toivotaan että kuulet vielä hyviä uutisia lääkäristä! :hug: Koita jaksaa!

Voimia ja onnea matkaan kaikille :heart: Ja tervetuloa jos oli tullut uusia...olen ollut vähän muissa maailmoissa tässä, kun jännitti niin tuo tän päivänen.

Raitahippo ja Rusina 6+6
 
fanttomi kyllä se nyt hyvinkin voi olla ihan raskauspahoinvointia :) Mulla ainakin se alko justiinsa melkeen noilla lukemilla, tosin aloin vaan iloisesti oksentaa heti. Mutta hirvee nälkä kuuluu kuvaan samoin kuin hirvee ällötys sekä se, että salmiakki auttaa. Liitytköhän meiän oksennuspussien joukkoon? :D

Mä ainakin silloin mietin, ettei mun oksentelu voi olla oksennustautia, kun nimenomaan tuo nälkä oli kuvioissa mukana niin vahvasti. Eihän normaalisti oksennustaudissa nälkää tosiaankaan tunne kuin vasta sitten, kun tauti on ohi.

Kivoja ultrakuulumisia taas!

Mun pitäs varmaan lähtee tekemään jotain oikeeta tai asettua pötkötysasentoon mut kun on pitkästä aikaa kiva olo surffailla ni surffaillaan ny sitten :D

Sannimarja ja Nöpö 7+2

pakko kommentoida vielä tota purjoporukkaa, loistava! :LOL:
 

Yhteistyössä