Syyskuussa 2 vuotiaat?

Mites muilla menee? Eli meidän poika on 070905 syntynyt ja nyt odotellaan toista jonka la 110407.
Meidän pikkusesta tulee isoveli :)
Hyvin on mennyt niin kasvussa kun muuten...Oikeita sanoja alkaa nyt hahmottumaan kuin vauva, koirittemme nimet ja mamma on tullut jo pitkään.
Epäilemme että kun "oikeaa" puhetta alkaa tulemaan niin siinä ei saa suun vuoroa :D .Kun on aina selittämässä jotakin,onneks ymmärrämme mitä toinen tarkottaa.Ainakin usemmiten....
Eli 1v6kk neuvolassa oli 12kg250g ja 86cm ja päänymp 51cm. Ja muuten ok.
Poikamme on ollut kotona hoidossa, kun vielä olin töissä niin vuorottelimme miehen kanssa.Oli siinä yhteinen aika vähissä mutta nyt on riittämiin.Hoitopaikka haetaan syksyksi kun alkaa poika olla niin sosiaalinen että me emme enään riitä. Mutta voi olla vauvan myötä että jää vielä kotiin 08 syksyyn.
Pojalle olemme remontoimassa "isoitten" poikien huonetta kun saa vauva sit hänen vanhan vauva huoneen.
Mutta olis kiva jutella muitten kaa, eikä vain syyskuussa 2v täyttävien kanssa.
:wave: :wave:
 
Heippa.

Meidän tyttö syntyi 21.9.2005 ja mulla laskettu aika 5.8.2007. :heart:
Meidän isosta tytöstä tulee isosisko. =)

Tänään ensimmäisen kerran silitteli miun mahaa kun puhuin että siellä on vauva.
Meillä oli 1v5kk neuvola ja mitat oli silloin 11 kg 485g ja 85cm pitkä.
Meillä on kesäkuussa häät, joten neidistä tulee kaunis kukkaistyttö.

Mie olen tytön kanssa kotona ja tulen nyt olemaankin jokusen vuoden kun tämä toinen syntyy.
Meilläkin on nyt lähiaikoina alkanut enemmän tulemaan sanoja. Puhe tulee vähän jälessä kun liikkeelle lähti niin kovin nuorena.
Mutta kova tyttö jo on puhumaa, vaikka selvää ei aina saa. :D

Olisi kiva pitää enemmän yhteyttä muiden syyskuulaisten kanssa!
 
Poika syntyi 15.9.2005 ja tänään oltiin puoltoistavuotisneuvolassa. Mitoiksi tuli 87 cm, 11.2 kg. Rokotusitku oli mahtava :) Poika on vilkas ja toimelias. Paikallaan ei osaa olla hetkeäkään. Puhetta alkoi tulla joulun jälkeen, nyt tulee jo aika pitkiä lauseita ja toistaa kaiken perässä. Hauskaa kuulla pienen omia ajatuksia. Tosin kaupassa hieman uuvuttaa jatkuva "ostetaan jätskiä, purkkaa -huuto". Tahtojen taistelu on kova. Se tuntuu välillä uuvuttavan. Etenkin kun olen yh. Ihana ajatus olisi saada lisää lapsia, mutta ensin pitäisi löytää mies....

Töihin tai vaihtoehtoisesti opiskelemaan olisi tarkoitus palailla ensi syksynä. Mieluummin töihin, että rahatilanne vähän paranisi. Oman alan töitä vain on täällä vähän ja muuttaa en lapsen takia halua, kun tuki- ja turvaverkostot ovat täällä.

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille. Ja onnea raskausuutisista edellisten viestien kirjoittajille.
 
Meillä on 9.9.05 syntynyt poika. Liikkeelle lähtöä on tehnyt rauhalliseen tahtiin, vasta metrin tai parin matkoja kävelee ilman tukea. Enimmäkseen kiitää polvillaan paikasta toiseen :D Puhettakaan ei vielä tule muuta kuin joitain sanoja vähän sinne päin ja paljon juttelua omalla kielellä. Itse meinasin jo olla huolissani, kun pojan käveleminen ja puhe tuntuu olevan kovin paljon jäljessä ikäisiinsä nähden, mutta neuvolassa olivat sitä mieltä, että normaalin rajoissa mennään. Ja ihan yhtä rakas poika on, käveli tai ei :heart:

1,5v. neuvolamitat oli 13,6 kg ja 82 cm.

Hoidan poikaa kotona ja näin jatketaan vielä ainakin vuosi tai pari. Isoveljeytyminen tapahtuu meillä kesäkuun lopulla! :heart: Niin ja rouviintuminenkin elokuussa.

Hyvät jatkot kaikille syksyn -05 lasten perheille!
 
Heippa! Tyttö syntyi 18.9.05, nyt siis 1v6kk jo :heart: mahdoton menijä on, kävellyt vuoden iästä lähtien ja nyt jo juoksennellaan. joka paikkaan haluaisi kiipeillä, tavaroita siirtelee ahkerasti pitkin poikin (tuolista kun lähtee kiva ääni kun sitä siirtelee :whistle: ) Sanoja on jonkin verran, ei mitenkään mahdottomasti mut ymmärtää kaiken mitä sanotaan. omaa kieltä on aika paljon. erittäin sosiaalinen pakkaus, ei kyllä ujostele ketään..
Neuvolaa ei ole vielä ollut, on sitten huhtikuun alussa.
Nukkeleikit on tullut kehiin vähän aikaa sitten, alkaa hoivavietti iskemään ;)
Pikkusisarusta ei ole tulossa eikä tule vähään aikaan, hoidossa ollaan oltu 11kk ikäisestä lähtien pph:lla kun minä opiskelen ja mies on töissä.
 
Nyt on sit harjoittelu alkanut nukkumaan tossa tavallisessa sängyssä...Ja voi että et pitää olla pikä pinna ja pokka pitää.Jos jättää yksin niin heti on perään tulossa eli me ollaan nyt tehty niin et istutaan vieressä silittäen kunnes nukahtaa.
Ja voi että mikä helpotus kun poika haluaa syödä kokonaan ite, suuttuu jos me yritetään auttaa.No vähän sotkua mut niin pientä kun ajattelee et ei tarvii enää ruokkia.Kun ajattelee et olis se aika rankkaa jos 2 joutuis vuorotellen ruokkimaan.
Pottaa harjotellaan mut ei poika oikeen ole innostunut niin intoa odotellaan mut ainakin kesän aikana alkaa aktiivinen harjottelu jos olis 2v päivänä ilman vaippaa päivisin. =)
Mut eipä muuta,hyvää huhtikuun jatkoa kaikille. :wave:
 
Meillä on tyttö syntynyt 21.9.05. Huomasin että samana päivänä kuin Neiti-84:n tyttö. Meille on myös tulossa perheenlisäystä elokuussa. Pikku-neitistä tulee isosisko!

Tyttö lähti 10,5 kk:n iässä kävelemään ja nyt liikettä riittää. Oikea iki-liikkuja. Tavarat saa kyytiä. Suurin osa kirjahyllyn tavaroista nostettu käynännönsyistä yli metrin korkeuteen. Tyttö kiipeilee myös mielellään. Mielikuvitus vain rajana! 1,5 v. neuvola meillä vielä käymättä. Se on loppu kuusta, joten viimeisimpiä mittoja en osaa sanoa. Painoa taitaa olla yli 13 kg. Pituudesta voin sen verran sanoa että tytölle menee nyt 86 cm ja 90 cm bodyt. Omassa matalalaitaisessa sängyssä hän nukkuu vaihtelevalla menestyksellä. Viime yön nukkui pitkästä aikaa ihan koko yön omassa sängyssään. Hän onkin ollut koko ikänsä huono uninen. Herätyksiä tulee nyt 3-5 kertaa per yö. Sanoja tulee muutamia mm. äittä. Kovasti yrittää selittää omalla kielellään.

Kiva lukea muiden syyskuisten kuulumisia!
 
Neiti-84 harmaana
Kiva kun täällä törmasi toiseen samana päivänä syntyneeseen! =)
Ja vielä kun saamme Edien kanssa toiset lapset samoihin aikoihin. :D

Meillä herätään normaalisti nykyään klo 7.20 mutta voi että meinasin tipahtaa korkealta tänään kun neiti päättikin herätä jo tasan kuusi. :'(
Nyt on onneksi jo nukkunut yli tunnin päiväunia, jos vaikka nukkuisi pari tuntia niin olisi hyvä.

Meillä nukutaan vielä pinnasängyssä, koska saamme tytön serkun vanhan sängyn joten sitä odotamme nyt. Pelottaa kyllä jo valmiiksi että miten neiti jää sinne nukkumaan. Olen kuullut niin paljon erilaisia tarinoita tavalliseen sänkyyn siirtämisestä. Toivotaan että me pääsemme kertomaan myös sen positiivisen puolen. =)

Nyt on alkanut tyttöä taas kiinnostamaan itse syöminen. Meillä on tällaisia kausia että ei syö yhtään itse ja sitten taas kohta syö itse n. puolet ruuasta. Pottailu meillä on nyt jäänyt kokonaan. :'(
Sitä yritämme ottaa uudestaan käyttöön nyt kesällä viimeistään.

Sanoja on alkanut taas tulemaan enemmän, mikä on ihanan kuuloista.

Kirjotellaas taas kuulumisia!
 
heippa kaikille!! meillä on poika syntynyt 19.9.2005 ja hänestä tuli "tuplaisoveli" joulukuun 3päivä! kun meille syntyi kaksoistytöt! esikoinen syntyi rv:lla 40 ja raskaus oli täydellisen ihana ja synntys helppo.. halusimme toisen lapsen melko pian perään ja heti sitten tärppäsikin! mutta rakenne ultraan kun menimme viikolla 20 niin saimmekin tietää että kaksoset sieltä on tulossa! hetki siinä piti suunnitella elämäänsä uudestaan ja laskeskella rahojakin :) jälkeenpäin ollaan naureskeltu että voikun olisi pitänyt saada nauhalle se ilme kun kuulimme uutiset :) kaukalossa oli tutkimushuoneen nurkassa puolivuotias poika ja masussa tulossa kaksi sisarusta :) tytöt syntyivät rv:lla 35 ja olin heidän kanssaan sairaalassa 2,5 viikkoa..

hyvin ollaan pärjäilty ja hienosti on esikkokin sopeutunut tyttöihin .. vaikka sen voi kyllä sanoa että viime joulu, uusivuosi ja alkuvuosi on täysin pimennossa! jouluksi kunpääsimme tyttöjen kanssa kotiin niin ei siinä ensimmäiseen pariin kuukauteen ole muistissa kuin imetystä, vaippojen vaihtoa ja kaikki mahdolliset ajat kun tytöt nukkui oli annettava kaikki huomio esikoiselle..

meillä on kolmosten rattaat jossa koko lapsikööri voi matkustella peräkkäin :) kadulla usein ihmiset pysähtyy ihan kattoon et onko siellä kolmoset :)

tämä nyt hiukan eksyi tuosta otsikosta.. eli meidän esikkopoika oli nyt viimeksi neuvolassa 13,7kg ja 85cm eli ihan hyvin kasvaa ja aina ollut hyvä syömään.. itsesyöminen ei vielä onnistu ja pottailukin on aika alkutekijöissä.. 11kk:n ikäisenä oppi käveleen ja nyt ihan lähiaikoina on alkanut sanoja tuleen.. melko paljon osaa jo ja selkeästi sanoo kaikki!

kiva kuulla muidenkin kuulumisia ja olis kiva kuulla että onko muista 2005 vuoden syyskuisista jo tullut isoveljiä tai siskoja ja miten on mennyt?! ja onnea kaikille odottajille :hug:
 

Yhteistyössä