***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Tällä foorumilla alkaa olla ihanan odottavainen tunnelma! Itselläni on tosi levoton fiilis. Mies kehottaa loikoilemaan sohvalla ja kattelemaan kisoja, mutta mieli tekee vaan haahuilla ympäriinsä ja tehdä koko ajan jotain. Tämä raskaus on ollut selvästi edellistä energisempi ja aika tuntuu hujahtavan nyt loppuvaiheessakin hurjaa vauhtia. Ihan eri meininki kaikin puolin kuin ekassa.

Hyvä vaan, että aika kuluu nopeasti ja jaksaa touhuta. Vaikka supisteluja onkin, ja lantio ja nivuset natisee kipeästi liitoksistaan, menee synnytys kuitenkin melko varmasti taaskin lähelle laskettua aikaa. Niinhän se usein tekee, vaikka tuntemukset jo enteilevät muuta. Mutta eipä tässä kauaa joka tapauksessa tarvitse odottaa!

Esikoinen on päiväkodissa parina päivänä viikossa, aikamoista luksusta tämä päivisin yksin oleminen! Mä en tiedä onko poika hoksannut vielä synnytyshommaa ja varsinkaan äidin sairaalassa oloa, vaikka sitä on yritetty hänelle selittääkin. Eilen poitsu kysyi: voitaisiinko tänään jo mennä ottamaan se vauva pois mahasta? Kovasti on heppu mukaan tulossa... No, anoppi on luvannut tulla meille esikoisen seuraksi, kun synnytyksen aika tulee. Onneksi asuu suht lähellä. Jännitystä hommaan tuo se, pääseekö mun mies mukaan synnytykseen. Hän on hoitoalalla ja työpaikkansa työntekijätilanne on niin kenkku ettei välttämättä voi lähteä vuorostaan pois. Ketään ei ehkä saada tilalle ja asukkaita ei voi jättää yksin. No, sitten menen yksin, eipä siinä sen kummempaa.

Pelaamisesta... mun mies pelaa myös suht paljon. Purkaa siihen työpaineitaan. Nyt on myöntänyt jännittävänsä tulevaa synnytystäkin ja perheen kasvua niin, että on siirtänyt aivot narikkaan pelaamalla. Raivostuttavaa se on silti. Pari matsia on aiheesta käyty ja nyt on tilanne rauhoittunut selvästi. Hän on alkanut jutella synnytyksestäkin ihan oma-aloitteisesti. Tosi hyvä... Huomasimme esimerkiksi muistavamme esikoisen syntymän vaiheet aivan eri tavoin. Mun mielestä olin tilanteessa aivan avuton, lääkehuuruinen rääpäle, kun taas mieheni mielestä oli koko ajan skarppi ja selväjärkinen yms.

Ai niin, viimeisessä lääkärissäkin tänään tuli käytyä. Mitäs siellä...sf-mitta oli 31,5cm, syke 130 ja risat, kaikki muukin hyvin ja normaalisti ja mukelo raivotarjonnassa, joten lääkäri toivotteli vain onnea synnytykseen. Hui!

Lepäilkää ja touhutkaa vointinne mukaan!:)
terv. Orlando, pian 37 rv täynnä
 
vuh:
mä kokeilin eka jakkaralla, mutta koska vauva oli iso niin siitä ei tullut yhtään mitään, kävi julmetusti tuohon johonkin etuosaan. Kätilö ehdotti sit polvillee. mies istu tuolissa, sen syliin laitettiin tyyny ja mä nojailin siihen. en ollut siis nelinkontin vaan pystyssä polvillaan.
se oli mahtava asento koska siinä sai kaikki voimat käyttää ponnistamiseen ja sai "röörit" kunnolla auki. Kait siinä se maan vetovoimakin on avuksi.
Kaksi olen synnyttänyt siinä synnytystuolissa enkä pitänyt siitä touhusta yhtään. siinä meni voimaa jo siihen kun yritti pitää jalat erillään.
 
vuh mäkin mietin että missäköhän katjuska, se yleensä käy kyllä päivittäin...
Mä en voi ees koneeseen kajota kun ei meillä oo kun tää yks!mut jos ton pelin saisin jotenkin hajotettua...kyseessä siis nettipeli, ja sekin raivostuttaa kun puhuu kuulokkeisiin pelikavereille enemmän kun omalle akalle!
Koitin kyllä tota keskusteluakin mutta mies ei oo mikää keskustelija-tyyppi...lähinnä keskustelin itekseni.Kyllä tää tästä selvitetään, tavalla tai toisella...

neuvolatätiasiaan sen verran että täällä oli sillon kun esikoista ootin niin äitiys-ja lasten neuvola erikseen, nyt ne on yhdistetty.eli sama täti on odotus-ajan ja sitten kun lapsi syntyy.Terkan mielestä tää oli vähän tyhmä siirto siinä mielessä että jos ei kemiat kohtaa niin kurjaa kun joutuu saman tädin kanssa sitten asioimaan lapsenkin kanssa...vaikka saahan tätiä kai vaihdettua jos ei lainkaan tuu toimeen.Mut juu, jos mä nyt laittaisin itteni valmiiks ku tars sinne kouluunki päin jo lähtee lyllertään...varmaan menee tohon 6km matkaan tunti :LOL:
 
Onpa tullu tekstiä taas, yritin kyllä kaikki kahlata läpi mutta varmaan jotain on mennyt ohikin.
Siitä meiän ylimääräisestä ultrasta piti kertomani että lääkärin mielestä tuon masuasukin koko heittää viikolla. Tai niin minä ainakin käsitin että pään ympärysmitta on viikon "pienempi" kuin mitä pitäisi olla. Huomenna sitten aika äitipolille tarkempiin tutkimuksiin, toivottavasti kaikki olis kuitenkin kunnossa :/

Nyt ei ajatus kulje tämän enempää, viime yö meni todella vähillä unilla, kun päätä särki julmetusti ja tuntui että Panadolista ei ollu mitään apua, kun ei viittinyt kuitenkaan koko paketillista heittää kerralla naamariin. Tuo särky johtunee siitä että hartiat on meikäläisellä taas aika lahjakkaasti jumissa :(
 
Kiitän sympatiasta :hug:

Masu78 mun piti huhuilla sua mutta kun en tarkkaan muistanut sun nimimerkkiä niin se unohtu... justiinsa mietin että mites meidän tuplis jaksaa...hyvä että pojut on viihtyneet yksiössään :D

Daydreams mä ymmärrän kyllä hyvin että syö päästä jos toinen itsekeskeisesti vaan pelaa. Mäkin kyllä notkun tässä tietokoneella ihan huolella mutta tämä ei ole omasta mielestä vielä estänyt kotihommien tai muiden tekoa ja kyllä mä mielummin miehen kainalossa köllin vaikka aika kiva tää pino onkin,sori tytöt :p :D

Meripihkalla ihana kupoli :heart: mekin käytiin eilen ravintolassa syömässä ja voi hyvänen aika kun oli hyvää :p Uusi ihana ravinteli on avattu tänne ja siis sinne saa parkkeerata sitten useamminkin heti vaan kun rahat antaa myöten. Ollaan kerran ko. ketjun ravintolaan kerran ajettu 160km ihan vaan syömään :eek: :p :heart: kyllä maitto!

Vuh mä olen pelkkä irvikuva vaikka olenkin parturissa hetki sitten käynyt ja äitikään en vielä ole :D ei anneta sen haitata!

Koiruus jälleen...
 
Tervehdys PIIIITKÄSTÄ aikaa! :)

Meiltäkin lähti viimeiset kesälomavieraat ja on kerrankin aikaa kirjoittaa ihan kunnolla. Lukemassa oon käyny useestikin, mutta eipä sitä viitsi tuntikausiksi jäädä istumaan, ku on vieraita ollu tosiaan kiitettävästi. Kannatti ostaa uus asunto ku on heti saatu seuraa :LOL:

Tuuli: Onnea pienestä pojasta ja kiitos synnytyskertomuksesta! :heart:

Cora oli joutunu taas sairaalaan, onneksi pieni vielä saa niitä arvokkaita kohtupäiviä. Tsemppiä! :hug:

Hexalle onnea päivämäärän päättämisestä, toivottavasti kaikki menee hienosti!

Snanna ja muut uudet: Tervetuloa! :)

Mamitus2 aloitti keskustelun hikoilusta ja kyllä täälläkin hiki virtaa, voi kauhistus! Suihkussa saa ravata monta kertaa päivässä, eikä voi kuvitellakaan samaa yöpaitaa käyttävänsä kovin montaa yötä peräkkäin. Hiki tulee, vaikka ei tee mitään! Ja samaten mulla ainakin hengästyttää välillä jopa istuallaan, jos vauva oikeen innostuu nousemaan ylöspäin kohti keuhkoja.

Vapelle jaksamista ylihuolehtivien porukoiden kanssa! Ihana, että ovat kuitenki kiinnostuneita, vaikka ymmärrän ärtymyksesi.

Pehmiksen pojalle paranemisia! Puhuit puudutuksen riskeistä ja paniikki heräsi siitäkin asiasta. Pystytkö kertomaan tarkemmin?

Diorille hyvä, ku pääset ultraan äitipolille. Sielläpä asiat selviää ja saat asiantuntevaa tietoa pikkuisen voinnista ja asennosta. Positiivista mieltä! :hug:

Lizardin vauva oli kääntynyt perätilaan, jospa se vielä kääntyis takas! Harmittavaa, jos jo ensin viihtynyt raivotarjonnassa. Eiköhän se vielä käänny, toivotaan niin! :)

Rouviintuneille onnea!!! :flower: Ja Koiramammalle papukaijamerkki kiitoskorteista! :)

Daydreamsin mies saa kohta koko joukon odottavia äitejä kimppuunsa, jos ei itse hoksaa pelaavansa liikaa :kieh: Toivottavasti saatte puhuttua asiasta ja kaikki järjestyy :hug:

Zucchero puhui turvotuksesta ja minä kans kateellisena lueskelen, ku monilla on vasta nyt jääny sormukset pois... Eli täällä ollaan kans hyvin täyteläisinä :ashamed:

Syysmama: Mitä riskejä kääntämisessä on? Pelot vaan lisääntyy... Mulla kääntöyritys parin viikon päästä ja oon aivan autuaan tietämätön riskeistä. Pelkään sitä kipua kyllä ja viime yönäkin ku ei saanu unta, tungin imetystyynyn takapuolen alle ja "keskustelin" vauvan kanssa vakavasti tästä kääntymisestä. Joo ei tehonnu :LOL:

(.) Mulla ei ollu juuri minkäänlaisia pelkoja synnytykseen liittyen aikaisemmin, mutta maanantaina käytiin tutustumassa synnytysosastoon (käynti oli kyllä yhtä tyhjän kanssa mun mielestä, katsottiin paikkoja tosi ylimalkaisesti ja sitte istuttiin diaesitystä katsellessa ja käytiin just samat asiat ku perhevalmennuksessa). Käynnin jälkeen meillä molemmilla oli vähän turhautunut olo. Sitte jotenki sain päähäni, että joko a) vauva kuolee synnytyksessä b) vauva vammautuu pahoin c) minä kuolen, enkä voi koskaan hoitaa omaa lastani, eikä hän tule tietämään äidistään juuri mitään d) kuollaan molemmat. En ymmärrä, miksi yhtäkkiä oon alkanu näin pelkäämään. Eilinen lööppi "Äiti kuoli keisarileikkauksessa" ei todellakaan helpottanut oloani. Vauva kun majailee perätilassa ja neuvolan tädin mukaan istuu tiukasti paikoillaan, on koko synnytys yksi suuri kysymysmerkki. Parin viikon päästä tosiaan yrittävät kääntää, mutta entä jos se ei onnistu? Jos vauvalle käy jotain? Jos joudun synnyttään perätilassa olevan lapsen? Jos joudun leikkaukseen ja kaikki menee vikaan????? APUA!!!! Miltä teistä muista tuntuu? Mä oon ihan hermoheikko!!! :'(

Mayah ja pikkuinen 34+3 :heart:
 
dior soittasin sinne synnärille, ne sitten kertovat jatkotoimen piteet. Todennäköisesti pyytävät äytille mutta eihän siinä sitten hittojakaan... Voi että tuu jos vaan pystyt kertomaan lähditkö pikistää vauvaa vai et!!! Tsemppiä ihan kilotolkulla nyt joka tapauksessa... :heart: :hug:
 
Hikoiluttaa täälläkin ja kovasti. Peittoakaan ei tosiaan yöllä tarvi, mut mä en osaa taas nukkua ilman, joten se on sitä rallia öisin, et peitto pois peitto päälle peitto pois peitto päälle....

Tänään kävin lääkärillä ja kaikki oli alakerrassa ennallaan, ei ole muutosta. Tää tyttö alko sit rehkiin, siivoilin vähän ym. Vähän suppailee, mut eipä niistä ole näemmä mitään hyötyä ollu alakerran tilanteelle ni suppailkoon vaan. No täytyy kuitenkin muistaa lepäillä, ettei sit yhtäkkiä olla synnyttämäs liian aikasin.

Tänään ollu erittäin v*****s päivä, siis mä oon ollu niin ärmäkkänä täällä kotona yksin, et huh huh... Alkaa pikkuhiljaa tympiä tää tilanne, sit viel kaikki soittelee vuorotellen, mikä on vointi. Et ole vielä lähteny synnyttään jne. Voi jeesus! No kyl mä tiiän, et ei ne pahaa sillä tarkota mut ihan oikeesti, jos tää raskaus jatkuu laskettuun aikaan asti ja jopa sen yli ni mä ihan oikeesti kuolen!!!! Sehän on sit tätä samaa rumbaa jopa kahdeksan viiikkoo jos tää yliaikaseksi menee. Tekis mieli jättää vastaamatta, ku soittavat, mut tiedän, et heti sit ollaan soittamassa miehelle

Jeps, mut lähdetään käymään kaupassa

kypsynyt hippos ja sulo 34+2
 
Iltaa!

Peräruiskeesta Jorvissa ennenkin synnyttäneenä siellä ainakaan ei tosiaan sitä anneta.
Itse mul ei kyl tullu mieleen sitä ees pyytää kun ei kukaan mitään sanonut.

Suoli kyllä "tehokkaasti" usein tyhjenee itsestään synnytyksen lähestyessä,tosin mulla on kyllä tää koko raskaus ollut vatsa löysällä mutta ei munkaan tarvinnut "pöydälle kakkia.." :D

Neuvolatäti on meillä sama raskaudessa kuin sen jälkeenkin,eli sama täti joka on ollut pojalla on nyt tässä raskauden seurannassakin.Musta se on kiva ja ihana täti ainaki mulla :heart:

Tänään pyörin ikeassa koko aamupvän ja sen jälkeen oon puunannut kämppää ja laitellut paikkoja-semmonen levoton olo koko ajan ja jotain on puuhattava jatkuvasti!

Isäntäkin sai vihdoin pinnasängyn koottua ja nyt pitäis laittaa noi pehmusteet ja lakanat...

Ihan epätodellinen olo että kohta "joku" kellii niissäkin lakanoissa... :eek:

Ikeasta piti toki ostaa myös pieni pehmokaniini unileluksi toiselle :heart:

Meillä sitten kaikenlaisen kädenväännön jälkeen mies sitten kuitenkin lähtee sorsamettälle ensi vkolla pariksi pväksi...siinä vaiheessa on l.a enää n.vko ja sieltä ajaa sen reilu 4 tuntia joten hän ei välttämättä ehdi synnytykseen lainkaan...

On kuitenkin niin epätodennäköistä että mitään 3vkoon tapahtuu ja neuvolatätikin sanoi ettei mun pitäis murehtia,asiat menee niinku menee ja kun ei oo ollut supistuksia ja paikat lekuritarkastuksessa täysin kiinni ym. ni jotenki tuntuu että tuntuu tyhmältä pitää miestä tossa sohvalla "odottamassa"...

Mukaan en sinne viitsi lähteä kun mulla ei todellakaan ole siellä mitään tekemistä enkä istu siellä ammuskelun keskellä pojan kanssa "ihmettelemässä"...

Teiltä jos kysyn ni ette varmaan ois miestänne enää minnekkään "päästäneet" jos olisivat olleet aikeissa lähteä... :D

No toivotaan ettei mitään tapahdu! :headwall: :headwall: :headwall:

Mäkin tossa mietin että missä se Katjuska luuraa... :D tuskin nyt kuitenkaan synnyttämässä vielä!

Teille supistelijoille on niin "helppo" sanoa 1 lapsen kokemuksella että kyllä sen sitten tietää kun pitää lähteä,että mitkä on NIITÄ supistuksia ja mitkä jotain muuta koska itsellä semmonen kokemus.

Mutta koska meitä on niin moneen junaan ja ihmisillä erilainen kipukynnys ja joku vielä onnekkaana ei tunne supistuksiaan sietämättöminä viime hetkeenkään asti ni paras olla mun neuvomatta...

Itse en kyllä mene ennenku on pakko (meillä 30min. ajomatka) koska en halua tulla käännytetyksi ovelta takaisin kotiin ja kotona on kuitenkin mukavampaa olla.

Eilen vedin taas melkein parin tunnin reippaan kävelylenkin ja kieltämättä tehokkaasti se alkaa supistella mutta sinänsä liikkumista ei haittaa!

Nyt en muista oliko viel jotaki muuta kommentoitavaa...

37+5
 
snodgrass
moi taas!

Muistaakseni Katjuska kyllä puhu että tänään sillä oli paljon asioilla käyntiä, mutta kattellaan jos ei illan mittaankaan kuulu hänestä...

Ja kuinkahan tuo Dior, ootko lähteny näytille vai loppuiko supparit?

On tää jänskää... Mulla alkaa nyt olla aika rauhallinen ja valmis olo synnytyksen suhteen. Vielä vähän aikaa sitten hermoilin kans kaikenlaisia mitä jos -skenaarioita (myös sen, et mitä jos kuolen ite synnytykseen), mut nyt tuntuu et ne on nyt mietitty läpi ja ne voi heittää romukoppaan. Tulee mitä tulee, on kuitenkin positiivista lähteä saamaan omaa lasta syliin. Mayah toivottavasti sullakin noi pelot olis vaan vaihe. Synnytyshän on tavallaan tosi iso juttu ja varsinkin ekaa kertaa odottaessa kaikki vaihtoehdot tietenkin pyörii mielessä. Ehkä kannattaa hyväksyä se, että nuokin ajatukset tulee mieleen, ja koittaa jotenkin ajatella ne läpi. Ne pelot voi siitä sitten vielä helpottaa kun niitä on katsonut silmästä silmään.

neuvolantädistä meillä kans muuttu tossa pari vuotta sitten niin, että täti ei vaihdu.

perätilasynnytystä kammoaville haluaisin lohduttaa, että mulla on kaksi kaveria synnyttänyt perätilavauvan alateitse TAYSissa, ja heillä molemmilla se meni oikein hyvin. Ja itse asiassa perätilastahan on helpompi ponnistaa se vauva ulos, kun ei tarvitse sitä suurinta möhkälettä punkea ekana.

Ai niin, ja mäkin olin kampaajalla eilen :D Ihanaa oli. Paitsi kun kulmakarvat nypittiin, mulla on niissä sellaset juuret että se sattuu aina ihan sikana :x Mutta käytin tilaisuutta hyväkseni ja harjoittelin henkisesti kivun sietämistä :kieh:

turvotusta paukahti eilisestä touhuamisesta kivasti päälle. Täytyy tänään koittaa vetää mansuja ja ananasta. Huomenna on neuvola, ja vaaka näyttää taas kivoja lukemia jos tää ei laske.
 
Mayah Kiva kuulla sinustakin!
Tuosta kääntöyrityksestä ja sen riskeistä, laittamalla googleen esim. "vauvan kääntämisen riskit" tulee paljon tietoa. Onneksi täällä on muitakin joilla vauva nurinkurin, tympäsee kyllä niin että vauva päätti kääntyä vielä nyt. Kääntöyritys (jos mä annan tehdä sen) pitää kuitenki tehdä nopeasti koska viikkoja jo tuo 36. Mietityttää kaikki muukin, esim. se et jos lapsivedet menee niin pitää tilata ambulanssi koska on vaara että napanuora luiskahtaa helposti esiin, pylly kun ei ole niin tiiviisti edessä kuin pää. Argh! Tuntuu että pää sekoaa ku pitää niin miettiä tätä juttua. Huomenna onneks neuvola, ehkä siellä selviää jotain.

En nyt enempää jaksa aiheesta kirjoitella kun supistelee niin tympeesti. Tsemppiä vielä sulle Mayah!
 
Iltaa kaikille!!
Täältä pikaiseen hieman kuulumisia....
Supistelut jatkuu ja huomenna on meno äitiyspolille. Saas nähä mitä siellä sit sanovat. Tarkastavat paikat ja ultraavat masukin.Sillä varauksella käskivät tulla että ottavat sisälle jos siltä näyttää ja tuntuu....

Ninnipo ja :heart: masukki 36+1 :heart:
 
Mayah olitko sinä se tummahiuksinen rouva, joka myös kertoi vauvan olevan perätilassa. Arvaat varmaankin mun olleen siinä tilaisuudessa yksinäni, vihreässä takissa. Toivottavasti en pelästyttänyt kysymyksillä.
Meillä mies ei siis päässyt siihen tutustumiseen töiden vuoksi. Hän tosin monta kertaa kävi siellä synnärillä 'tutustumassa' ennen esikon syntymistä.

Ei mutta täytyy sanoa, nyt pelottaa pikkasen kun kuuntelin miehen aikatauluja just ennen tuota suunniteltua sectiota. Hän on koko viikonlopun töissä, perjantaina noin 20 tuntia ja ehkä lauantainkin siihen perään. Huomenna hän on aamusta iltaan töissä ja ens viikko on kans tosi paha. Toisaalta jos hän olis kyyhkyjahdissa olis tilanne helpompi, sieltä sentään pääsee pois. Normaalin työpäivän voi mies kans keskeyttää, mutta silloin kun on päällä joku näistä tulevista projekteista ei sieltä todellakaan pääse pois. Toivottavasti hän kestää hereillä sen sectiopäivän ja vaikka pääsisi sitten nukkumaan vauvan kanssa synnyttäneiden osastolle. Sitä vain toivoo, ettei kamalan suureen huoneeseen jouduta synnytyksen jälkeen. Sen verran traumoja voi olla edellisistä synnytyksistä, ettei oikein jaksa olla sosiaalinen.

Jännityksellä kuunnellaan teidän suppareita!
Meillä pikkuneiti on alkanut potkia luita ihan mojovasti. Varsinkin tuo selkäranka aristaa oikein urakalla kun vanhan vamman kohtaan hän itsensä iskee. Siinä melkein jalat tippuvat alta.

Hexa ja pikkusisko, 36+4
 
Heippati

peräruiskeesta tääl pääs on kahdenlaista kokemusta, jotkut mammat on sen saanu ja toiset ei ole kuulleetkaan. mulle itelle se on aika tuttua touhua kun paastoan normaalioloissa kaks kertaa vuodessa 10 päivää... Silloin täytyy suoli tyhjentää joka päivä. :kieh: olen siis peräruiskeammattilainen... Tosin ei se varmaan kivaa ole kun joku toinen joutuu sen letkun pyllyyn työntämään :(

Hikoilusta Ite en ole erikoisemmin huomannu että hikoilua ois tullu lisää, mutta kuuma/lämmin on koko ajan, varsinkin kun yleensä olen oikea viluvilma... nyt pitää koko ajan olla ikkunat auki ja miestä paleltaa.

Kelanpapruista ois kysyttävää... Mulla kummastuttaa kun en ole saanut äitiysrahasta minkäänlaista päätöstä ja äippäloma on kuitenkin alkanut kuun vaihteessa. mulla ei siis ole minkäänlaista käsitystä seuraavan 10 kk:n ansiosta, saatikka siitä, minä päivänä äippäraha maksetaan... kiva ku ei tiedä mitään koska rahaa seuraavan kerran tulee. Huomena aattelin soitella kelalle. Miten kauan teil on menny päätöksissä?

Huomena ois neuvola... saas nähdä onko siel mitään uutta
 
Höpöti
Peräruiskeesta Oon kans sitä miettiny mutta kun en oikeen tiiä mitään niin en oo sitte mihinkää päätökseenkään vielä tullu... :) katsotaan...

Dior Huiiii ku jännää =) katotaan mitä ne sulle sielä sanoo..tsemppiä joka tapauksessa :heart: jos vaavi ulos päättää tulla niin pistä se isäntä ilmoittelemaan meille :D

Höpöti ja matkaaja 34+4
 
Tsemppiä Dior :D ja juu...kyl tääl kasassa ollaan, mutta tää päivä on ollut niin häslinkiä, että nyt hetkeks koneelle istahdin ja kaikkea en ees ehtiny lukemaan, kun oikeesti on veto ihan pois...

Neuvolassa kaikki ok... huomenna laitan vaikka siitä lisää...
Nilkka kenkkuilee ja kävely senkun hidastuu vaan päivä päivältä... nyt siis ton nilkkakivunkin takia (joka varmaan johtuu vaan painolastista :kieh: )

Mutta joo...jos aamusta jaksais ajatuksella lukea jutut ja vastaillakin jotain :wave:

Katjuska ja Vilpertti (edelleen hyvässä tallessa) 35+6 :heart:
 
Oli pakko tulla tänne vielä kurkkaan, onko Diorista kuulunut mitään. Nyt alkoi jännittään! Uskoisin, että jos 5 tuntia on jo suppaillut, niin kyllä se masukki sieltä pihalle tahtoo ;)

Nyt on itsellä kiva olo, kun hiukset on taas kunnossa, kehtaapi mennä vaikka synnyttään :LOL: . Alapää kyllä sitten rehottaakin senkin edestä, kun ei oikein nää/ylety siistimään paikkoja.. Muutenkin tuntuu, että raskaana ollessa on tuo karvoitus vain kiihtynyt.

Meillä kanssa neuvolantäti on eri äitiysneuvolan puolella, kuin sitten lapsella. Meillä onneksi molemmat ovat ihania! Tuo lastenneuvolan th kun on sama kuin meidän esikoisella.
 
snodgrass
Hui! Diorille tsemppiä!! :wave: Saas nähdä saadaanko sieltä seuraavat vauvauutiset!

taivaannasta ei se kait sairaalassa letku ole mikä sinne takapuoleen laitetaan. Ei se tuntunut kuin kylmältä vaan, ei mitään "tunkemista".. :D
 

Yhteistyössä