***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Terveiset koulun penkiltä.. alkaa kyllä selkään (ja muihin paikkihin) ottaan tämä paikoillaan istuminen.. Jos tämän viikon vielä jaksaisi ja ens viikolla huilaisi.

Kielletyistä ruuista en kyllä kaipaa mitään. Maksaakin kun olen silloin tällöin syönyt (sain luvan neuvolasta), eikä nuo muut kielletyt kuulu mihinkään herkkuihin. Selältään nukkumista kyllä kaipaan. Niin, ja sitä normaalia olotilaa.. Tänäänkin kun kuorin perunoita, niin oli pikkasen hankala löytää sopivaa asentoa, kun tuo maha tuntui olevan niin tiellä, että hyvä kun kädet ylettyi lavuaarin päälle :/

Jaahas, jos taas keskittyis opiskeluihin..
 
Täällä taas... :wave: :ashamed:

Koko päivä taas Helsingissä pyöritty ja ulkona käyty syömässä...taas...

Hilbert täällä vedetään myös kaksin käsin niitä herkkuja ja juurikin tuo dajm suklaalevy on suuri heikkouteni!

Ihan tyhmää tää kaksin käsin vetäminen mut kun mul ei ainakaa täs tilas näytä olevan mitään selkärankaa tällä hetkellä...

Täytyy vaan toivoa että imetys sitten kuluttaa sen 700-800kaloria pvässä....

Mulla on paljon kavereita jotka on ekasta raskaudesta palautuneet hienosti mutta toisesta ja kolmannesta ei sit enää nii hyvin... :kieh:

Totta kai elämästä pitää nauttia ja herkut on osa sitä mutta nyt ainaki itsellä menny hiukka överiksi tämä mässäily...

Josta päästäänkin tuohon aiheeseen että mitä sitten herkuttelee kun ei ole enää raskaana.

Mäkin yhdyn teihin "holisteihin" että ehdottomasti pari siideriä tai pari lasia skumppaa ensiksi!

:p :whistle:

Ja sitten toki graavilohta tai siikaa ja mätiä ja smetanaa kera sipulin!

Maksalaatikkoa kun olen syönyt nytkin satunnaisesti... :ashamed:

Ai niin

Ailille onnittelut ! :flower: :flower: :flower:

Meikäläinen ei ainakaan vielä seuraavaan 6kk edes uneksi mahallaan nukkumisesta juuri tuon tissiasian vuoksi-ei siis kerta kaikkiaan pystynyt eli reilun vuoden tauko tulee yhteensä!!!

Juuri kun ehdin tottua tuohon paineentunteeseen ja haarojen poltteluun ni "uutena" vaivana on ilmennyt semmoinen pistävä kipu alavatsalla.Yleensä se ilmenee kun vähän reippaammin kävelee tai sitten ihan vaan kun esim. pojan leluja illalla siivosin ni koski kauheesti ja vatsa ikäänkuin kramppas,mutta meni kyl ohi kun hengitti syvään ja istui alas hetkeksi.

Kuin pistäisi rintaan tyyppinen kipu,mutta tuntuukin alavatsassa!

Ärsyttävää!

Toi on kans jännä toi turvotus homma että vaikka varmasti oon vetäny suolasta,oliiveja,natsoja ym.ym. ni ei oo kyl havaittavissa mitään semmosta,sormukset mahtuu edelleen.

Siel synnärillä kyl muistan että iski joku hirvee turvotus päälle sit seuraavana pvänä synnytyksestä. :eek:

Muuten on kyllä niin epätodellinen olo EDELLEEN että kohta tässä jakaudutaan...

Ja ainaki [/b]DD varmasti synnyttää ennen mua,on ihan semmonen fiilis!

Mullahan sen ultran mukaan olis 4.9.la

Oma veikkaus on että osuu tuohon 9-11pvälle...saas nähä! ;)

Jouskari&
39+3
 
Jouskari-80 Täällä on mennyt kanssa ihan järjettömäksi tuo herkuttelu. S-marketissa oli 4 Susettea tarjouksessa (ja hei, meikkis ei syö normaalisti noita ollenkaan), niin pakkohan ne oli ostaa.. ja syödä.. :whistle:

Noista lasketuista ajoista, niin mullahan olisi menkojen mukaan 30.8. ja tosiaan np-ultrassa muutettiin 5.9. 4D ultra taas näytti 2.9. No, eiköhän me olla Aimo-Orvokki saatu pihalle viimeistään kuukauden päästä..

Nyt taas keskityn noihin opettajan puheisiin..
 
Ailille onnea!!! :flower: :flower: :flower:

Dior: odotan ensimmäistäni eli ei ole kokemusta tuosta synnytyksen jälkeisestä "tissinä" olemisesta, mutta eilen heräsin tuollaiseen yksinäisyyden tunteeseen ja mietin, että lisää on varmasti tulossa sitten vauvan synnyttyä. Meinasi ihan tippakin lirvahtaa simmusta, kun tuli sellainen "minua ei enää ole" -olotila. Oli tosin hetkellinen, mutta ihmetystä herätti. Pistän hormonien piikkiin.

Te olette tositosi ahkeria kirjoittelijoita, toisin kuin minä. Minulla tuntuu hiipuvan tämä kirjoitusinto koko ajan. Jospa se synnytyksen lähestyessä kiriintyisi. Nyt ei ole jotenkaan mitään sanottavaa.

Lizard & Verneri 35+6
 
Iltaapa iltaa! hän saapuu taas häiriköimään :LOL:

Ail + Isukki: Oikein paljon Onnea pienen pojan syntymän johdosta! :flower: :heart:

Snodgrass: Toivotan täältä vielä voimia ja tsemppiä lisää!

Liiko: On varmaan aikas hassua kun sait/jouduit tietää pikkusen syntymäpäivän etukäteen!

Minäkin olen kai alkkis, koska olen jo vähän aikaa haaveillut huurteiseta Sandell`s tuopista :p .....Mutta menee vielä aikaa sen unelman toteutumiseen, sillä kävin tänään kopeloitavana ja ultrattavana ja käyrässä makaamassa...

Kaverilla on kuulemma lääkärin mukaan avaimet hukassa =).
Paikat on kiinni ja kiinteät, suppareita saisi tulla kovasti jo, ettei ihan a:sta tarvis aloittaa synnytystä, entiä mitä se meinaa...(?)
Eipä mulla ole kuin tuota menkkajomotusta ollut, liitoskivuiksi kyllä laitan muut tuntemukset.
Painoarvio 2900g ( rv:t 37+5 )
RR: 114/67 ( mihin verenpainemittariin mä nyt uskon :eek: ! Jokainen näyttää eriä )
Hb: 115
Paino: -300g jihuu :D
Liikkeet: ++
Syke: 118-150 20min. aikana
Synnytystapa-arvio: normaali synnytys alakautta

Kysyin ihokutinasta, meinasi että ei ole vaarallista, kerran kutisee muutenki.

Eli täällä ollaan yhessä koossa vielä ens vuonnakin :LOL:, sit yksin monien eri persoonieni kanssa täällä juttelen ja riitelen, kattos, tekee monta eri nikkiä ja jokainen on oma persoonansa :D on hullua, hauskaa, viisasta, tyhmää yms. Kyllä se aika kuluu sittenkin :headwall:

Juu....hyvät ja rauhalliset pitkät yöunet massukoille :wave:
hille+kaveri
 
Iltaa!

Viime viikolla todettiin raskaus diabetes ja nyt oon sitten loppu ajan ruokavaliolla ja mittailen sokeriarvoja. Keskiviikkona menen synntystapa arvioon, toivottavasti kaveri ei oo ihan hirveesti kasvanut, kun viimeksi (rv 36+4)jo oli painoa kertynyt huimat 3100g.

Eitsa rv38+1



 
Mä käyn joko liian harvoin tai te ootte super kirjottajii, meni tovi et sain luettuu kaikki!
Onnea paljon vauvelin johdosta Ail ja isukki :heart:
Ai mitä sit ku ei oo mahakas enää se sidukka maistuis täälläkin mut imetys estää sen aluks ja nortti olis kiva heittää huuleen mut sinnikkäästi yritän olla polttamatta siis etten enää edes aloittais! Ja ne omat vaatteet ihanaa kun ne alkaa taas mahtuun ja ihanaa kun saa taas peuhata esikon kanssa ilman et koko ajan tarvii varoo mahaa ja sanoo esikoiselle siitä. Odotan jo innolla kun saadaan oikein kunnolla painia =) Ja se et saa ylipäätään liikuttuu normaalisti ilman koko aikaista kipuiluu yms...
Tsemppii kaikille kellä jakautuminen käynnissä tai on jo jakautunu tai alkaa pian jakautuun :hug:
Mäkin meinasin eilen alkaa jo jakautuu mut se olikin aivan väärä hälytys vissii napero vaan varotteli et olis tulossa maailmaan. Supisteli koko la-su välisen yön ja aamul si jo kolmen minsan välein supparit tuntu kyl mut tiesin et pärjään viel niitten kans, soitin kummiski sairaalaan ja siel käskettii näytil... Käytii ja oltii käyräl tsekattii tilanne kohdun suulla kahdelle sormelle on auki ja kanavaa on jäljel viel. Iltapäiväl käytii viel tarkistuttaa tilanne ja supistuksii ei enää tullu. Hitaasti mutta varmasti se tämäkin toukka maailmaan tulee! Mulle tuli ittelleni eilen tosi kamala olo ja itkin melki koko päivän vähä välii tirauttelin kun mietin päässäni kaiken maailman asioita. Sitä et en haluu olla esikoisesta erossa ja sit et ku vauva tulee niin kaikki muuttuu ja en haluu synnyttää kun se ponnistaminen on kamalaa ja voi luoja mitä kaikkee. Ukko mietti varmaa jo lataamoon lähettämistä mut se autto ihan tosi paljon ku sai kaikki asiat mietittyy ja tihrustettuu. Kauheeta se olis jos kesken synnytyksen tollanen ns. paniikki olis iskeny!
Tänään on ollu paremp päivä ja supistellukkaan ei oo paljon. Nyt kun oon koneel istunu niin tissit on kyl vuotanu ku seulat mut ei mitää vakavampaa =) Näin täällä!
elohiiri ja masukki rv38+5 :heart:
 
En jaksa millään lukea kaikkia mitä olette saaneet aikaiseksi sillä välin kun olen ollut poissa koneen ja netin vierestä. Viikko on mennyt sairaalassa kun tuo poika päätti tulla mailmaan 18.8, 5 viikkoa etukäteen :heart:
Lapsivettä alkoi vuotaa jo perjantaina mutta kun jotenkin vain luulin että se on tavallista vetisempää valkovuotoa, kun ei ole tuota aiempaa kokemusta aiheesta :ashamed:
Sunnuntaina menin sitten sairaalaan tutkittavaksi kun alkoi toden teolla huolettaa. Ottivat sisään ja maanantaina käynnistettiin synnytys infektioriskin takia ja poika syntyi maanantai-iltana klo 20:20. Kaikki meni hyvin ja mitat oli paino 2700g ja pituus 47,5cm.

Nyt sitten opetellaan elämää perheenä =)

Siinäpä tämmönen nopea selonteko meidän kuulumisista.

Ja onnittelut kaikille muille jo lisääntyneille, jos sellaisia on viime viikolla ollut :flower:

Niihu ja "Nassikka"
 
snodgrass
Meille syntyi pikku prinsessa maanantaina 25.8. klo 19.43. Mittaa 49cm ja painoa 3235g. Kunhan synnytys vain saatiin käyntiin, eteni se ripeästi onnelliseen loppuun asti. Molemmat voivat hyvin.

T: Onnellinen isukki
 
Niihu sekä snodgrass & isukki ihania vauvan tuoksuisia onnitteluja!!
(Kylläpäs meitin ketjussa syntyykin paljon elokuun puolella!!)

Itse täällä kärsin taas unettomuudesta :kieh: . Onneksi pojalla on tänään tarhapäivä, niin voi kokeilla päivällä, josko saisi edes hieman nukuttua.
 
Nythän näitä pikkuisia alkaa pulpahdella kuin sieniä sateella!

Onnea Niihu ja Snodgrass!!!
:flower: :flower: :flower:

Pitkästä aikaa olen hereillä tähän aikaan päivästä. Tai olen ollut sitä jo viidestä saakka. Heräsin kauhiaan painajaiseen, eikä uni tullut enää sen jälkeen. Oli liian rankka tunnetila herätessä. Noh, otetaan sitten päikkärit jossain vaiheessa.
 
jaahas, vai semmosta veikkaa Jouskari, otetaanko kisa :)
mulla on jostain tullut mieleen nyt toi 5.9, veikkaan että mä voisin sillon jakaantua...
no, kuhan ennen kuun puolta väliä, muuten sekoo kuuppa.

Niihu isot onnittelut sinne!mukava kuulla että kaikki mennyt hyvin vaikka onkin tullut etuajassa.

onnittelut myös snodgrass suuntaan!!

nyt hävettää tunnustaa mutta vähän kyllä oon kade, kyl mäkin voisin jo synnyttää.
tai oikeestaan parasta olis jos vaan jonain aamuna heräis niin että maha olis palautunut kiinteäksi (mitä ei kyllä moneen vuoteen ees oo ollut) ja vieressä makais vauva.Oiskohan se mahdollista järjestää!?!

Täältä ei mitään uutta,kouluhommia tars tehä mut ku ei kiinnosta...

d. ja pipana 39 tai vasta 38+2

vielä muoks. ja röllykkä-päivitys

 
Huomenta massukat ja jo jakautuneet!

ONNITTELUT NIIHUN PERHEELLE SEKÄ SNODGRASSIN PERHEELLE VAUVOISTA!

Itsellä takana taas erittäin makoisasti nukuttu yö, eikä oireitakaan jakaantumisesta!
Taitaa pysyä tuolla masussa vielä lokakuulle asti....
Eilen neuvolassa kaikki hyvin ja minun ihmeekseni, painoa pudonnut itseltäni 1kg!
Vauva oli kasvanut huimasti, sf -mittaa oli tullut lisää 1,5cm viikossa ja sykkeet taas 160.
Kaikki hyvin siis.

Täällä alkaa olla sellaista omaa sisäistä pohdintaa monellakin liikenteessä.
Kuuluu asiaan, ja sitä helpottaa kovasti jos vaikkapa puoliso tai ystävä kuuntelee ja tukee.
Ne ajatukset voi tuntua itsestä aika pelottavilta ja pahoiltakin, mutta kun ne saa ulos, ne eivät sitä enää ole.
Ja yleensä nuo miehetkin ymmärtävät paremmin meitä naisia (lue: alkavat hemmotella yms.), kun kuulevat miltä juuri nyt tuntuu.
Kaikille pohtiville jaksamista siis!

Tänään taas uusi, ihana päivä edessä.
Hauskaa päivää jokaiselle!

Mamitus2 ja Nappula38+2



 
Tervehdys!

Meinasin etten ehdi kirjoittaa ja laitoin kiireesti vaan nuo onnittelut, mutta kerkeenpä tässä nyt hiukan sanaa laittamaan.
Neuvolaan pitäisi lähteä puoli kymmenen ajelemaan, tuskin mitään ihmeitä, kunhan punnitaan ja mittaillaan ja voivotellaan. Mun isä tulee siksi aikaa pikkuväen kanssa, niin saan mennä ihan yksin.

Niinkuin arvata saattoi eilen vanhempainillassa sain aika monta kertaa vastata kysymyksiin: et ole sitten vielä jakautunut....ja kuinka kauan vielä....ja eikö mitään oireita jne. No eipä ole ei.
Mutta eilen koko illan sattui ihan hirveästi tuonne alavatsaan ja kamala painontunne oli alhaalla. Yhdessä vaiheessa siellä vanhempainillassa ajattelin, että nyt tulee varmaan kohta vedet, olis se ollut kiva ohjelmanumero kesken vanhempainillan :LOL:
No yöllä kolotukset rauhoittui ja yhdessä kasassa vaaputaan.

BB fani minäkin ja ihan varmaan linnoittaudun taas kolmeksi kuukaudeksi tv:n ääreen. Huomenna se sitten alkaa. En kyllä oikein tajua mikä siinäkin koukuttaa.
Syyskuussa alkaa paljon muitakin kiinnostavia televisio-ohjelmia....että tarvii oikein miettiä missä vaiheessa ehtii synnyttämään :LOL: Nyt onkin tullut katsottua ihan äärettömän vähän telkkua.

Eipä kummempaa, palaan varmaan sitten kertomaan neuvolakuulumisia.

Miia 37+6
 
Sorpat, tulen tänne purkaan tunteita.. Meillä oli ihme riitaa isännän kanssa aamulla. Kiukutteli ja äksyili mulle ja pojalle ja kun jotain sanoin hänelle, ettei nyt meille tarvi äksyillä, niin käski meikkiksen mennä itseeni. Repi pojan verkkarit meikkiksen kädestä ja lähti kaasupohjassa kotoota, kun vei pojan tarhaan.. No, aamuhan on mennyt täällä sitten poratessa, kun muutenkin on väsynyt, kun yöllä ei taas ole saanut nukuttua ja nyt sitten vielä tuo. On aika kurjat fiilikset :(
 
Voi vinde... Rutkasti onnitteluja Niihulle perheineen pojasta :heart: :flower: ja Snodgrassille perheineen tytöstä :heart: :flower:

Ihan tässä menee plasmat sekaisin :whistle:

Elohiiri Tutun kuuloisia ajatuksia sulla...itsekin käynyt samoja asioita mielessä läpi =)

Toivottavasti Hillen kaverikin sentään ne avaimet jostain löytää lähiaikoina :D Jos pahasti alkaa mennä porukoilla yli, niin sitte pittää ottaa yleisavain käyttöön ja lainata sitä :LOL:

Eitsalle tsemppiä ruokavalioiden kanssa =)

Daydreams Tuo ois kyllä kätevää, kun joku aamu vaan heräis vauva vierestään ja jättäis välistä tuon kivuliaamman osuuden :whistle: Me kyl varmaan tarvittais joku haltiatar toteuttamaan tää toive :saint:

( . ) Eilen illasta supisteli taas, mutta lopahti ja sänkyyn kun pääsin, niin koin jotain aivan ihmeellistä. Alkoi maha kiertämään ja vaivaamaan ja tuli oksettava olo, joka lopulta muuttui närästykseksi jossain välissä ja siihen sitte vielä muutamat supistukset :x Kauhee vaikerrus sängyssä, kun olo oli suht epämiellyttävä ja mistään suunnasta ei kuitenkaan mitään alkanut ulos tulemaan. No ainut kyllä minkä toivoin ulos alkavan tulevan ois ollut vauva :LOL: No mutta kasassa ollaan vaan. :kieh:

Jahas...sit vois mennä päivittää tota ihanaa listaa :heart:

Katjuska ja Vilpertti 37+5 :heart:
 
Hilbert iso voima :hug: sinne. Kurjia nuo tuollaiset riidat :( Jospas mieskin vaan jo käy ylikierroksilla kun tiedostaa synnytyksen lähenevän. Toivottavasti saatte päivän aikana puhuttua asiasta. :hug:

muoks.

Miia Mulla ois kans torstaina viel vanhempainilta edessä ja samaa oon pohtinut, että jos siellä alkaa lapsivedet valumaan pitkin kinttuja :LOL:
 
Onnea vauvautuneille!!!! :flower:

Hilbert :hug: Yhdyn katjuskaan, eli jospa tosiaan mieheski käy ylikierroksilla, ku se synnytyski alkaa olemaan kohta lähellä. Toivottavasti saatte sovittua riitanne.

Täällä supistelllaan edelleen. Säännöllisiä ei ole, mutta kivuliaammaksi ovat menneet. :kieh: Mä en jaksa enää!!!! Oon niin väsyny! Mua ei huvita mikään. sängystä nousen väkisin joka aamu. Mä haluun tän lapsen pois täältä mun mahasta!

Eilen oli neuvola
Painoa tullut viikossa 280 g
RR 117/82
pissa puhdas
sf 33,5
Raivotarjonta
sykkeet 130

Ei meinattu millään löytää sinttiä tuolta mahasta. On niin paljon tuota lapsivettä ettei siihen saa mitään tatsia. Seku vielä nukkuki niin sikeesti, ettei edes potkassu mua, et oisin jotain suuntaa osannu sanoa missä päin se on. Löytyhän se sit vihdoin, ku sïllä anturilla alettiin sydänääniä kuuntelemaan.

Huomenna ois taas meno äippäpolille. Sydänkäyrille. Ku tosiaan mulla tuo lapsiveden määrä oli taas noussu ni llääkäri haluaa sit et käyn useemmin käyrillä, jotta tsekataan et kaikki ok.

Mut enpä kerkee enempää turist, pyykkikoneesta täytyy pyykit laittaa kuivuun ja pukata lisää pesuun

hippos ja sulo 36+1
 

Yhteistyössä