***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Mitzylle ja Syysmamalle perheineen pienokaisten johdosta :flower: :heart: :flower:

|O Meninki sitte kirjottamaan ettei oo öitä tarvinu valvoa |O No onneks selvisin vaan puolen tunnin valvomisella, sitte tulikin uni.
Eikä ollu ihan niin tuskanen yö ku olin aatellu... Ja paastosokeri oli kunnossa =)
No mut pitäs läht hakeen remppatarvikkeita... Elikkäs morjettes :wave:

R iikka 34+6
 
Huhhuh, olo on jotenkin ihan vetämätön. Olisiko syynä tämä sade? Kaks arkipäivää, sitten viikonloppu ja sen jälkeen leikkaus. Eilen illalla oli taas sellainen olo, että suppailee vähän liian kovasti. Täytyy todeta, ettei uskalla oikein mitään edes tehdä. Ehkä pitäis ottaa vaan tämän päivän projektiksi katsoa digiboksista pois parit ohjelmat ja siinä kaikki. Ei mitään järjen tai lihasten käyttöä vaativaa. Toisaalta tekis mieli vähän edes valmistella vauvan kotiin tuloa, jos kuitenkin saisimme elävän nyytin mukaan sairaalasta eli sänky äp laatikkoon tekis mieli pedata ja pestä täkki sekä lakanat ja kuivata ne vaikka kuivausrummussa ja ehkä ne äp kestovaipatkin vois pestä.

Kuten sanottuna, just mitään valmisteluja ei olla uskallettu tehdä, joten mies ja esikko saa sitten etsiä jostain kotoa tai mummolasta vauvan sängyn, patjan (uushan pitäis aina uudelle vauvalle hankkia, mutta kai esikon patja käy ekat viikot?) yms ja etsiä turvakaukalon, vaunukopan ja vaihtaa sen ratasosan tilalle. Jos yritetään mitään tehdä ennen syntymää niin silloin on sunnuntai viimeinen mahdollisuus.. Jossain on esikon aikaisia vaippakuoriakin mutta ei harmainta hajuakaan missä ne voi olla. Ehkä S kokoinen kuori mahtuu 6 viikon vanhallekin niin että ne voi etsiä sitten kun pääsee taas kunnolla liikkeelle.

Koiruus haluaa pihalle..
 
Huomenet!

Käykö tässä kohta niin että tästä tuleekin "elokuiset syyskuiset"... :D

Onnea kaikille nyytin saaneille!

Täällä vietellään lasketunpvän aattoa ja miehen ja mun 11-vuotispvää! :heart:

Sitä on jotenki viel ihanampi viettää ku hääpvää koska silloin kaikki alkoi...(villit imuttelut puistonpenkillä-muistattehan :D :whistle: )

Täällä sataa kaatamalla-vaihteeks eikä mitään tekemistä...

Neuvola tänään myöhemmin kylläkin vaikka ei siellä enää mitään uutta tapahdu-ootellaan vaan...

cora mäkin olin eilen samoihin aikoihin jumbossa ja stokkalla-ties vaikka nähtiin... :D

Siel oli kyllä monta massua liikenteessä..

Ostin liberon 2-4 kiloisten vaippoja jos tämä on nyt sitten pienempi kuin edeltäjänsä ni ei sitten falskaa...esikosta kun ostin suoraan niitä 3-6kg...

Pampers ei pojalle "sopinut" aikoinaan ollenkaan jostain syystä ja sit ku alko kävelee ni siirryttiin lidlin housuvaippaan joka oli tosi toimiva ainaki meillä.

Ja DD menee vaan sinne häihin-saat muuta ajateltavaa...meilläkin kutsu yksiin bileisiin ja poika menee vaarille hoitoon ni pääsee vähän viel tuulettumaan(ts.istun siel sohvassa ja katson ku muut kiskoo viinaa kaksin käsin ja päivittelee mun mahaa ja kyselee "eiks sun pitäis olla jo synnyttämässä?" jne jne...)

No mä olen valmistautunut täysin siihen että vielä ensi vkollakaan ei tapahdu yhtikäs mitään!

Poika on syntynyt tsunamin aikana joten tämä vauveli varmaan valitsee WTC:n muistopvän eli 11.9.

Täysikuu on muuten seuraavan kerran 15.9. eikä tulevana vkonloppuna.

Poika sekä minä itse ollaan synnytty täydenkuun aikaan mutta nyt ei tätä taideta nii pitkälle päästää... :D

Ensi vkolle ei olekkaan sitten sovittu enää mitään ohjelmaa joten melkoinen piinaviikko on edessä!!!!!!!!!!!!! |O

Voipi olla että tuun notkuu taas tos myöhemmin.. :whistle:

39+6
 
Huomenta tähänkin päivään!

Hirmuisesti onnea jakautuneille! :flower: :flower:

Täällähän vauvoja putkahtelee maailmaan hurjaa tahtia! Oma fiilis on lähinnä vähän paniikinsekainen: olis kiva, että pikkuinen jo olis täällä, mut itse synnytyksestä ei olis niin väliä... :ashamed:

Jouskarille suurkiitos horoskoopista ja erityisesti lohdutti tieto suklaa-aiheisesta tutkimuksesta! :hug: Odotettavissa siis TODELLA onnellinen lapsi :LOL:
Neitsyt-horoskooppi on mulle ainakin mieleinen, mies nimittäin on neitsyt myös. Itse olen vaaka, enkä välttämättä haluais lapselle väitä tän merkin huonoja puolia :p Katsotaan sitten miten pärjään kahden neitsyen kanssa :)

Neuvolassa käyty aamutuimaan ja laskeuduttu on! Sf-mitta oli pudonnut 1,5 senttiä viime viikosta ja pää tuntui alhaalla. Ei ilmeisesti kuitenkaan ole kiinnittynyt, kun kääntyilee kovasti puolelta toiselle. Myös vauvan syke oli laskenut 140:stä 130:een mikä on kuulema merkki lähestyvästä synnytyksestä. Viime viikollahan lääkäri vähän antoi ymmärtää ettei vielä ole lähtö lähellä ja suppareitakin sais tehtailla ihan kunnolla, mut nyt tuli kyllä fiilis, et kohta voi tapahtua. |O

Eilen haettiin sitten myös uutukainen pinnis, jonka mies heti kokosi. Nyt meillä makkarin nurkassa nököttää söpö sänky, joka vaan odottaa nukkujaa :heart:

Tänään ohjelmassa vielä kasvohoito - mitä luksusta! :D

Jatketaan odottamista... :hug:

Zucchero 37+2
 
Huomenta suupper sateisesta mynämäestä. Oon hoitanu ns. taustatoimittajan virkaa tällä palstalla eli ahkerasti tulee luettua mutta laiskasti kirjoitetttua :ashamed: ...
Ihan ekaksi mielettömästi onnea kaikille nyyttinsä ulkoistaneille :flower: Meillä vielä ootellaan... ties kuinka kauan |O välillä, varsinkin yön pimeillä pissakäynneillä tuntuu että vaavi pukkaa väkisin maailmaan kun roikkuu tosi alhaalla ja painaa alakerrastoa julmetusti, aamuisin taas ei tietoakaan lähestyvästä synnytyksestä. On lohduttavaa lukea teijän kirjotuksia raskauden mukanaan tuomista kipuiluista niin oman kropan kuin ukkokullankin osalta. Oma välillä niin rakas ja välillä taas niin raastavan ärsyttävä avosiippa kärsii myös selvästi "raskausoireista" varsinkin tuota mielialan vaihtelua on havaittavissa.... oon myös huomannu että mies on ehkä hiukan mustis tälle loistavalle palstalle jonka lukemista harrastan välillä ehkä liiankin ahkerasti :whistle: Yleensä kun torstaisin palautuu hesasta töistä niin kettuilee et "jahas, sitä ollaan taas oltu koko viikko syysmassukoissa" .

Omista kipuiluista sen verran et mulle on suurinta tuskaa tällä hetkellä öisin kyljeltä toiselle kääntäminen kun tuntuu että nyytin pää survoo alakerran luustoa niin että silmissä vilisee, pitää kai ottaa se ns. kivunsieto harkkoina. Sinnikkyyttä ja voimia kaikille =)

Lyyli 36+0
 
jos taas ajankuluksi rustais jotain....
Ensinnäkin tietenkin onnea vauvan saaneille!!!

ja suhvelille sellasta infoa että mun vauva ois syntynyt kuukausia sitten, jos se kuvailemasi löntti olisi mulla ollut limatulppa. Sellaisia nimittäin aina silloin tällöin pulpahtanut pikkareihin. Semmonen oikein tiivistä kamaa, silikonimaista, hyytelömäistä, miten sitä kuvailis mahdollisimman inhottavasti :D
Itseasiassa mulla ei ole koskaan aikaisemmissakaan raskauksissa tullut minkäänlaista tulppaa, niinpä olen kyseenalaistanut koko limatulpan.

Kaksi yötä tullut nukuttua vallan mainiosti, koska olen luopunut ns. toivosta. Eli kun en odota että pääsis synnyttään niin unikin maistuu. jotenkin kumminkin tuntuu, että ei tää yli voi mennä, mutta saa nyt nähdä. vielä reilu viikko aikaa ulostautua ajallaan.

maariankämmekkä 38+5
 
Zucchero meilläkin mies ja vauva on neitsyitä!minä ja poika ollaan kiukuttelevia rapuja :D tasapeli siis.

Jouskari ärsyttää vaan jotenkin kun ne hää-juhlat alkaa vasta klo18, tuntuu niin tyhmältä mennä sinne pojan kans pariks-kolmeks tunniks kun ei sitä viitti kuitenka puolille öin valvottaa.Mun on vanhemmatkin tulossa sinne niin ei saa ees poikaa hoitoon..
mut oishan se sen puolesta kyllä hyvä et tulis muuta ajateltavaa!
meilläkään ei ens viikolle mitään suunnitelmia, tällä viikolla on joka päivä ollut jotain niin varmana tuntuu aika TOOOOOSI pitkältä sit ens viikolla...
meilläkään ei muuten pampersit sopinut kun muutaman kuukauden, mutta ei kyllä nuo lidlinkään vaipat!
ihanaa hääpäivää teille!!

hexa ei me ainakaan uutta patjaa olla hommattu, eikä muutakaan.Petarin,ja peiton pesin mut siinä se.

mamitus niillä on pakko olla joku salainen resepti vauvojen ulos saantiin!!

bb my god!!ei ainakaan mikään tyrkky se rintansa paljastanut muikkeli!hyvän kuvan antaa itestään kun jo ekana iltana vatkaa jonkun nahkakäärmettä.Ja kiva siinä sit olla jos onkin 3kk saman katon alla ja siitä Johanista kyllä näki ettei se oo kun p'illun perässä.
niinku joku sanoikin, heti kyllä näki jo et ketä ärsyttää.
 
Niihu Ihana nyytti :heart:
Suhveli Sitä sanotaan et ku se hb nousee samoille linjoil ku alkuraskaudesta ni voipi olla synnytys lähellä, mulle sano neuvolantantta tosta verenpaineesta ku se mulla vähäsen kohol et voi olla synnytys lähellä...Ei vaan oo näkyny täällä päin :kieh:
Mimeso,Mizy ja Syysmamma Oikein paljon onnee vauvojen johdosta!!!! :heart: Kateellisena täällä lueskelen kun te jakaannutte, mä varmaan oon viel lokakuussakin täällä. Kirjottelen yssikseni juttuja kun kaikki on jakaantuneet. Olis se niin ihanaa et se vauva tulis jo maailmaan. Mulla on vähä pelkoo ilmassa sen takii et sunnuntaina kun kätilö mahanpäältä koitti niin sano et painoarvio olis sen kolme ja puol kiloo...Jos se menee sen parikin viikkoo yli niin se on yli neli kilonen. Kuhan ei ny neljää ja puolta kiloo kummiska. Kaippa se sieltä tulee si vaikka oliski yli neli kilonen mut jotenki vaan pelottaa ku esikoinen oli kolme ja puol ja senki tuuppaaminen kesti 55min ja oli aika järkkyy! En haluu pelotella mut ehkä kaikki sen tietää et se synnytys on omanlaisensa kokemus. Mä mietin sen niin et siinä kestää mitä vaan kun saa maailman parhaimman palkinnon siitä suorituksesta! Itku siinä tulee kun ihana nyytti nostetaan masun päälle ja sä tiedät et se on sun iki oma. Tai se kun se imee tuhisee tissillä, voi sitä rakkauden määrää mitä siinä on, vaikka seki sattuu aluks mut sen kestää ku tietää et se pikkanen saa siitä ravintoo. Nyt alkaa elohiirellä päässä vippaa ku alkaa tällee lepertelee, täytynee mennä purkaan hellyytensä toho esikkoon mikä kyl oli ihan kamala taas viime yönä, mut eihä sille voi silti vihanen olla. Maailman tärkein se silti on!!!
elohiiri ja masu 39+1 :heart:
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille! :heart:

Täällä supisteli taas eilen oikein kunnolla. Kävin tänään neuvolalääkärissä ja kohdunsuu on pehmentynyt sekä kohdunkanava lyhentynyt. Pää on myös alhaalla ja kiinnittynyt. Lääkäri epäili, ettei ainakaan yliaikaiseksi mene, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Periaatteessa voisi siis syntyä milloin tahansa, hui!

Suurin ihmetyksen aihe oli paino, jota oli tullut viikossa 1,9 kg :eek: Terkka totesi, ettei tuota syömällä ole saatu, epäili siis nesteiden kertyneen. Outoa on vain se, että turvotusta ei näy, eli sormukset ja kengät mahtuvat kuten aikaisemminkin. Onko kellään saman tyylisiä oireita?

Flunssaa on monella ollut, nyt myös täällä. Olo on huonosti nukkunut, tukkoinen ja hiukan ärtynyt. Ihanaa aikaa tämä loppuraskaus :p

Olen pahoillani oma napaisuudesta. Yritän palata myöhemmin kommentoimaan teidän kirjoituksianne. Nyt niistämään!

Tinuliini ja vauva 36 + 4
 
heips, limatulpasta vielä. mullakin on tullut sellaista hyytelömäistä könttikamaa kera muun liisteriseoksen jo viikon. en oikein usko, että se on sitä kuuluisaa limaa -ihan tavislimaa vaan. ällötystä seuraa: mä kävin YÖLLÄKIN ripulilla. :x mies kyllä putosi täysin...
:LOL:

heiii, tiedän, että on se naamakirjan pk-porukka, mutta olisko täällä joitain mammoja, joita kiinnostaisi tavata hiukan "intiimimmin"? me siis asutaan viikissä, eli vantaa-hki-akselilla. mulla kun suurin osa kavereista on sinkkuja, joita kyllä kiinnostaa tämä meidän tiitiäinen, mutta muuten elämä pyörii yöelämän yms. ympärillä. onhan mulla noi siskot, mutta olisi silti kiva tuntea enemmän perheellisiä nuoria äitejä! :)

nyt kättärille, mulla on taas miljoona kysymystä niille...

edelleen cora
 
Onnea uusille vanhemmille :flower:

Mulla oli pitkästä aikaa eilen neuvolan jälkeen hyvät fiilikset. Painoa oli tullut viikossa "vaan" 400 grammaa. Ja tuo paviaanikin on ilmeisesti oppinut lukemaan karttaa ja lähtenyt tulee alaspäin. Pitkään meinaan vaikutti siltä, että se meinaa peruuttaa ulos kylkiluiden välistä.. Pitäisi varmaan pikku hiljaa käydä pakkaamaan jonkin sortin laukkua sairaalaa varten.. Ehkä huomenna.

Tänään aattelin ommella pinnikseen suojan. Löysin viime viikolla kivaa muumikangasta, josta sen aattelin tehdä..

Jaksamista kaikille, ketkä vielä odottavat =)
 
Kiitän kaikkia limatulppakommenteista ja -kuvailuista! :D Mulla on tässä nyt tänäänkin tullut sit sitä samaa... että tiedä häntä.. oon vähän taipunut sille linjalle, että ei se taida se olla. Tai parempi ainakin asennoitua niin, ettei mee taas ens yönkin unet. Mäkin nimittäin nukun yöni hyvin, kun en ajattele lähteväni synnyttämään.

Siivous kutsuu, matot on jo pihalla.. pitää aina välillä vaan käydä täällä kyttäämässä.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja suhveli:
Kiitän kaikkia limatulppakommenteista ja -kuvailuista! :D Mulla on tässä nyt tänäänkin tullut sit sitä samaa... että tiedä häntä.. oon vähän taipunut sille linjalle, että ei se taida se olla. Tai parempi ainakin asennoitua niin, ettei mee taas ens yönkin unet. Mäkin nimittäin nukun yöni hyvin, kun en ajattele lähteväni synnyttämään.

Siivous kutsuu, matot on jo pihalla.. pitää aina välillä vaan käydä täällä kyttäämässä.. :whistle:
Mä en enää oikein viitsisi siivota.. Menee varmaan lattia puhki jynssäämisestä.. Mutta siivoillessa saa ajan kulumaan tosi hyvin. Tosin näyttää se täälläkin kuluvan
:p

Mitäköhän sitä keksisi..? Nyt mä kyllä tiedän, mitä tarkoitetaan, kun puhutaan, että odottavan aika pitkä.. Booooring :/
 
Heips!

Ihan käsittämätöntä. Tuntuu, että pari päivää sitten lueskelin Tiniin ja Diorin vauvoista ja ajattelin, että onnittelen heti kun ehdin (muuttopuuhat pitäneet kiireisenä). No nyt sitten kun ehdin koneelle, niin täällähän on jo 10 synnyttänyttä!!! Ihan käsittämätöntä! Oikein vain kovasti paljon vauvantuoksuisia onnitteluja kaikille! Ehkä tämä antaa toivoa siitä, että se omakin syntyy joskus.

Esikkoa odottaessa olin ihan asennoitunut, että menee sen kaksi viikkoa yli ja kun syntyikin 40+6 viikoilla olin ihan ihmeissäni, enkä kyllä muista olleeni mitenkään malttamaton. (Aika kultaa muistot).

Tällä kertaa sitten, kun lääkärit ja neuvolan tädit on kokoajan sanoneet, että nopeasti sitten sairaalaan, kun edellinenkin tuli vauhdilla. Ja että sitten viimeisillä viikoilla tyksiin lääkäriin, että katsovat pitääkö käynnistää/leikata. Jotenkin sitten olin ajatellut, että kyllä se sieltä ennen laskettua aikaa tulee ja reippaasti.
No olin sitten maanantaina siellä lääkärillä, joka vaan totes, että lantio on iso, vauvakin jo 3,5kg (eli menee yli neljän kilon varmaan), mutta mahtuu hyvin kyllä. Ja koska vanha arpikudos on niin hyvin parantunutta ja kaikki paikat kovista supisteluista huolimatta vielä täysin epäkypsiä, joten mitään ei tehdä ja odotellaan sitä luonnollista synnytystä. Kai sitä pitäisi olla tyytyväinen, kun kaikki on hyvin, mutta kyllä pari päivää meni taas turhautuneena ja sisäistäessä, että tässä voi vielä mennä ihan kunnolla ylikin. Eli kun kaikki tuntuu synnyttävän nyt, niin oon ihan varma, että olen itse siellä syyskuun lopussa kasassa viimeisten joukossa ja syntyvä vauva on joku 5kiloinen. Joo-o, huomaatte ehkä, että ei mun turhautuneisuus oo ihan kokonaan vielä kadonnut.

Huomenna mulla on viimeinen "yksinolopäivä" kuitenkin, kun meidän esikko lopettaa kokonaan hoidossa ja jää mun kanssa kotiin. En ihan tiedä oliko tää viisas ratkaisu, vähän jo kaduttaa, mutta onneksi meidän lähellä on paljon aktiviteettejä. Nyt pitäis vielä tän ja huomisen päivän aikana saada pari koulujuttua tehtyä, no kyllä niitä vielä sitten muutamia jääkin. Olis vaan niin ihanaa saada kaikki alta pois, mutta motivaatiota niiden tekoon ei kyllä ole.

Nyt kaikille tasapuolisesti jaksamista viime metreille, jo synnyttäneille vielä kerran onnea ja lähipäivinä jakautuville tsemppiä ja onnea koitokseen!

ps. täällä on muuten yksi hyvin ANTI-BB ihminen, onko teitä muita?
 
Isot ja tasapuoliset Onnittelut vauvan saaneille :heart: :flower: !Kyllä on ihana lukea näitä uutisia...kuhan tää omakin nyt suostuis syntyyn!Eilen tuli siivottua,saunottua,lenkkeiltyä ja sit sain vinkin sellasesta intiaani kyykytyksestä ja sitä tein illalla bb:tä katsellessa,sattuu mutta aion tehä joka ilta!Samoin kävelylenkit jatkuu...illalla!Nyt ei kerkee enempää mut vointeja kaikille :wave: !
Piizu ja masukki 39+3
 
Oikein miljoonasti onnea Syysmama, Mimeso ja Mitzy!!! :heart: :heart: :flower: :D täällähän tulee vauva uutisia kuin sieniä sateella ja niinhän niitä syysvauvoja pitääkin tulla!!!

Kaiza saas nähdä teenkö henkisen kuoleman kun olen ollut ihan vakuuttunut että ennen laskettua tämä hätähousu haluaa ulos. Voi tulla piiiitkä aika tälle mammalle jos päättääkin tulla joskus rv 42, mulle voit kanssa niitä lehmän hermoja lähetellä jos ylimääräisiä löytyy! ja jos ei löydy niin otan kyllä supistuksetkin vastaa! :D

Suhveli et varmana livistä minnekään synnyttämään sieltä kun äippäskä ja syysmamakin otti ja sai nyyttinsä! Mä en haluu olla ainoo kasassa oleva jonka LA on 10. päivä :kieh: :LOL: Mä en kyllä mitään tulppia (en niitä limaisia sellaisia kuin lavuaarinkaan ) ole nähnyt, vuoto on kyllä paksua ja valkoista :x ja sitä on sanotaanko riittävästi...

Tiinuliini mulla oli viimeksi tullut viikossa 1,7kg että ihan kivasti myös täällä. Mulla tuntuu se turvotus mm. käsissä kipuna ja näkyy sellaisena riisi ryyninä. Kipua varsinkin aamuisin on jaloissa että saattaa ilmetä myös näin.

Cora voi ei... mä nään sielunisilmin että äitee raahaa sua ympäri kauppakeskusta ja muut kanssaeläjät kattoo kauhuissaa että nyt tuo toinen synnyttää tuohon käytävälle. Hah... mun mielikuvitus lisäisi tähän vielä tämän oman kauhuskenaarion jos lapsivedet menis julkisilla paikoilla että semmoinen tympeä täti kuuluuttaa kaiuttimista että "siivoja käytävälle seitsemän... siivoja käytävälle seitsemän!" :LOL: anteeksi, ei sais nauraa... onneksi pääsit kotia!

Mulla hävinnyt ihan kaikki lupaavat oireet, elättelen silti toivoa että olis ns. tyyntä mysksyn edellä?! Joo aika epätoivosta menoa. Täytyy myöntää että aikasemmin on ollut semmoinen fiilis että tänään syntys mutta tais sekin intuitiitio mennä metsään, noh, mies oli veikannut 30. päivää eli katsotaan nyt onko sekin ihan tuulesta temmattua :whistle:

Jospa sitä lähtis vähäksi aikaa tekemään ristikkoa sängynpohjalle kun on semmoinen ihan vetelä olo! Sadetta pidellessä...

Koiruus ja pentunen rv 38+1
 
Onnea paljon kaikille vauvautuneille

Omaa napaa, tänään käynti äitipolilla, mullahan tuo la 6.9, mutta koska tää masuasukki pieni (2700g arvio) , niin meiluummin käynnistävät pikkuisen aikaisemmin, elikkäs aika sinne 4.9, ellei mitään ala tapahtua.

Samaa kokoluokkaa kuitenkin, kuin esikoinenkin, että en sen vuoksikaan ole huolestunut. Mutta koska toinenkin pieni ja synnytysten väli noinkin pieni kuin meillä, alle vuosi, niin pelkäävät että kun alkaa syntyä, saattaa syntyä vauhdilla. Että siksikin ennakoivat!

Mutta nyt jotain puuhailemaan vielä toviksi kun poika nukkuu päikkäreillään :wave:

Tytteli ja Iitukka 38+5
 
Neuvolapäivitys:

39+6

Paineet 119/74

Paino -1kg (!)

ei turvotusta

sf-mitta edelleen 32

vauva niin alhaalla kun mahdollista mutta pää liikkuu edelleen,tuskin sen enempiä kiinnittyykään ennen ku jo sit syntyy

hemppaa ei enää oteta

lapsivesi N

Vauvan syke 140

Eli koska mun paineet ei oo noussu eikä vauvan laskenu ni voidaan odotella ihan rauhassa...

Ja vauva vaikuttaa "käteen" yli 3 mutta alle 4 kiloselta...

Varattiin seuraava aika viikon päähän.

Periaatteessa pitäis käydä kahdesti viikossa kun laskettu aika on mennyt ohi mutta kun mulla ei mitään kremppaa oo ollu ni viikon päästä riittää kuulema.

Nyt seiskan pariin sohvalle! =)
 
Hui ku alko itteään jänskättää tuon Tyttelinkirjoituksen jälkeen, että pääsenköhän minäkään sitte tosta kynnystä pidemmälle, kun jo on pää ulkona. :eek: :kieh: Kun edellinen mulla pieni ja tää pieni ja synnytyksen väli vähän yli 1,5 v... Nooh...mutta sulla tosiaan alle vuos tuo ero...

Cora Minä kans täällä mielessäni kuvittelin tuota tilannetta, kun sie siellä tuskissas oot keskellä kaupan käytävää ja äitee ihan innoissaan hihkuu siellä. :LOL: Mutta tosiaan onneks ei nyt sinne syntynyt. Mulla itellä kauhee pelko just, että vedet lentää jossain keskellä kauppakeskusta tai bussissa jota joudun käyttämään neuvolaan kun meen...

Hexa koetahan pittää jalat ristissä vielä sinne maanantaille =) Eiköhän se patja mee, kun meilläkin ainakin sama patja tulee käyttöön kuin pojallakin on ollut.
Ja eiköhän se isäntä ehi kaiken laittaa valmiiks ennen kuin kotiudutte :heart:

Jouskarille ja ukolle onnittelut pitkästä taipaleesta :heart: Onkos jotain spesiaalia mielessä illaks :whistle: Vaikka synnytys :D

Mukava oli kuulla taas Lyylin ja Kristinan kuulumisia. =)

Tiinuliini Mulla ainakin aina noussut paino huimasti kerran kaks viimeisillä viikoilla ja sitte se taas saattaa seuraavalla kerralla laskea... nytkin viimeks oli pysynyt samassa :)

Coralle viel... toivottavasti saisitte järkättyy joidenkin kanssa noita tapaamisia. Itse ainakin mielellään kans tapailis uusia immeisiä, mutta kukaan ei nyt satu just ihan tästä naapurista tai nurkilta olemaan.

Koiramamma Mulla kans jotenkin nyt sellainen olo ettei tästä valmista tuu :kieh: Jossain vaihees oli enemmän sellainen olo, että kohta tää syntyy... nyt ei niinkään tunnu siltä :whistle:
 
Täällähän on oltu aktiivisia! Tekstiä tullu heti sivutolkulla perjantaista, jolloin olen viimeksi päässy koneelle! Äitiyslomalla ehtii kirjoitella :D

Hurjasti onnea kaikille tuoreille äideille (ja isille)!!! :flower: :flower: :flower: Aivan IHANAT vauvat Aililla ja Niihulla! :heart:

BB oli kyllä just sitä mitä sieltä on tälle kaudelle lupailtukin: viinanhuuruisia bileitä ja paljasta pintaa. Vitsi se rintansa paljastanut muija on IDIOOTTI! Heti eka iltana oli niin tyrkky, niin tyrkky. Ja kuten joku osuvasti sanoikin, se allastouhu alkoi jo oksettaa :x Ehkä ne keksii vielä kaikkee kivaa, onhan tuota tullu ennenki seurattua. On siellä varmaan järkevämpiäki tyyppejä ku nuo eilen eniten telkussa näytetyt :)

:hug: kaikille krempoille! On jos jonkinlaista vaivaa, onneksi ei mene enää kauaa! :) (tai no joo, itse olen täällä vielä lokakuussakin, siltä tuntuu vahvasti)

Kiitos liikkeistä ja perätilasta kommentoineille! :)

(.) Meillä oli se synnytystapa-arvio maanantaina. Viime viikolla tuntui, että vauva saattoi kääntyä ja neuvolassa täti varovasti tosiaan arveli pienen kääntyneen. Maanantaina lääkäri tunnusteli päältä ja sanoi ylämahalla tuntuvan osan olevan niin kova, että mahtaa olla pää. Ultrasi sitten ja kuinka ollakaan: Pieni ON KÄÄNTYNYT ITSE!!!!! :D :D :D Voi että me ollaan tyytyväisiä!!! On kuulemma sen verran alhaalla, ettei enää siitä käänny takaisin. Painoarvio rv 36+1 3047g ja lääkäri puhui painonnoususta ja että jos on ongelmia sokeriaineenvaihdunnassa, kannattaa tarkkailla syömisiään. Sitte huomas, että sokerirasitus on ollu normaali... Vauvan kokoa katsoi ja sitte huomas, että "no joo, tämäkin menee kyllä keskikäyrälle". Oli se ihan millin yli siitä diagrammista, mutta kummiskin. Mua jotenki huvitti, ku se niin puhui sokeriaineenvaihdunnat ja muut, mutta joutui toteamaan, että onkin normaali. Sanoi lopuksi, että on itselle parempi, jos ei tulis paljon kiloja, kun vauvan kanssa ei oikeen jaksa yleensä paljon liikkua. No tiedostan kyllä erittäin hyvin, että kannattais välttää ylipainoo varsinkin, kun ei ole hoikka ennestään. Ja toki lääkärin siitä pitääkin sanoa, ei siinä mitään... Aloitinkin eilen ruokapäiväkirjan taas. Se on yleensä auttanu. Mutta jännä ku eilen käytiin Subwayssä ja paistoin illalla lättyjä, oli paino tänä aamuna noussu eilisestä 400g!!! :whistle: No, tänään tarkemmin :)

Miehen kaveri tulee käymään illalla ja mulla meni siitä tiedosta päivä pilalle. Tää tyyppi on niin itseään täynnä oleva k*sipää, joka kommentoi mm. mun ulkomuotoa ja on niin hankala. Minä yritän passata viimeisen päälle, mutta olo on niin epämukava sen kanssa, että. Hmph. Viitsisköhän lähtee siskon luo evakkoon vai onko se liian törkeetä...? Ehkä selviän. Jos olis vauva jo syntyny, olis hyvin tekemistä ja syy olla pois seurasta eli synny jo :LOL:

Niin ja synnytystapa siis normisti alakautta näillä näkymin, ihan priima lantio kuulemma ;) Ja sisätutkimuksesta: Käykö teillä muilla se hirveen kipeetä? Mulla ei ennen raskautta ollu sitä ongelmaa, nyt on joka kerta sattunu ihan sairaasti! Mistäköhän johtuu?

Tulipa omanapaista tekstiä, anteeksi :ashamed:

Ihanaa torstaipäivää kaikille massukoille! :)

Mayah ja Pikkuinen 36+4 :heart:
 
Täällä notkutaan jälleen.
Ei ole sitten vauvoja tähän väliin pukannut..
:LOL: :LOL:

Koko päivä on ollut niinkuin suossa ryömisi, kamalaa tällainen vesisade!
Aamutuimaan ajattelin, etten lähde minnekkään muualle kuin viemään ja hakemaan tuota eskarilaista, mutta sain kuin sainkin itseäni niskasta kiinni ja painelin kauppoihin kävelemään.
Eihän siellä mitään ostettavaa löytynyt, onneksi, mutta kunhan liikuin.
Tuo alamaha tuntuu olevan nyt tosi kovilla ja odotankin, että koska loiskahtaa vedet.
Ihan siltä se tuntuu...
Taas tätä toiveajattelua, mutta pidän lippua korkealla, ettei täällä sentään enää jouluna nökötettäisi. :whistle:

Kaiza kyseli niitä anti-bb -tyyppejä ja täällä on yksi!
En ole koskaan jäänyt ohjelmaan nalkkiin, joten en siis edes katso.

Jouskarilla oli käynyt samoin, kun minulla painon kanssa viimeksi, että kilo oli lähtenyt.
Vitsit, että se tuntui mukavalta siinä kamalalla vaa'alla, kun olikin menty alaspäin....
Taitaa olla minulla ainakin taas nousussa tuo paino, koska tuntuu, että ainainen nälkä vaivaa.
Noh, se nähdään taas tiistaina, että miten on käynyt.

Joku oli menossa kasvohoitoon...
Ihanaa, kun pääsee nauttimaan tuollaisista ylellisyyksistä!
Minäkin pääsen huomenissa nauttimaan siitä vauvakutsuilla samastani lahjakortista, kun varasin itselleni jalkahoidon.
Arvatkaas vaan, odotanko tuolta hemmottelulta paljon!???

Limoja täällä on moni bongaillut, minulla ei tule kuin sitä ihan tavallista tuohon pikkuhousunsuojaan.
Esikosta limatulppa tuli yliaikakontrollin jälkeen noin 2vrk ennen kuin neiti sitten syntyi.

Hexalla jännä viikonloppu edessä, tavallaan viimeinen laatuaan.
En oikein osaa edes ajatella, miltä se tuntuu, kun tietää etukäteen että nyt vauva syntyy.
Tavallaan hienoakin, sillä sitten pystyy (ehkä) järjestelemään asiat kuntoon ja rauhallisin mielin odottelemaan h-hetkeä.
Itsellä kun on tuli pyllyn alla koko ajan, että saisi tuon nyytin jo!
Laitoin kaikille tutuillekkin viestiä, että kasassa ollaan vielä, etteivät vaan ala minua terrorisoida soitoillaan ja viesteillään.
Nyt tuli vain kannustusta ja tsemppejä.

Jaaha, iltariennot odottavat!
Tupperikutsuille suuntaan ma siis!

Huomeniin!!!
Mamitus2 ja Nappula38+4
 
Heips pitkästä aikaa!!!
meillä ukkonen meni ja hajotti linjat ni ei hetkeen ole päässy kuulumisia lukemaan/kertomaan ja sit kun viimein pääsee ni täällähän herranjestas tullu vauvoja kun sieniä sateella :D Valtavat onnittelut kaikille jo nyytin saaneille :flower:

omaa napaa...
mulla tossa kakas viikkoo sitte hajos selkä ihan totaalisesti, oli siis pahimmillaan siinä kunnossa et mie konttasin eteenpäin päästäkseni kun ei kävelemään kyenny... :/ neuvolasta laitto sit lähetteellä äitipolille kun ei omasta tk:sta lääkäriaikoja saanu. Äitipolilla totes sit lääkäri ettei osaa/pysty paljoakaa selälle tekee, anto vaan särkylääke reseptin... otti siin samal kyl sokeri ja koko kontrollin johon olisin seuraaval viikol ollu menossa... vauvan koko oli ok, painoarvio 2800g mut mun sokeriseuranta tuloksia kattellessaa meinas lääkäri hypätä kattoon ja ihmetteli miks ei ollu minuu neuvolasta aikasemmin sinne laitettu...
pisti sit samantien ajan diabetes lääkärille parin päivän päähän...
no, diabetes lääkärikin sit totes et jos oltais puolessavälin raskautta ni insuliini alkas saman tien, mut kun siin kohtaa kolme viikkoo laskettuun ni sovittiin et mie olen entist tarkempi ruokavalion suhteen... :/ nyt on sit syöty niiiiiiin oikein kun ikinä vaan mahollista ja sokerit on onneks pysyny suunnilleen aisoissa... selkäkin on jo huomattavasti parempi, sain tk:n fysioterapiasta tukivyön lainaan ja siitä on ollu tosi paljon apua... pikkasen vaan jäi mietityttämään et mikä siel seläs sit loppujen lopuks oli, siis oliks vika rangassa vai lihaksissa...:/
nyt tää lähtee vielä vähän siivoilee, on viikonloppuna vieraita tulossa ja jos vaik sais tuo imurin kanssa riehuminen vauvanki liikkeelle... :whistle: ollu jo meinaa hetken aikaa sellain olo et vois jo sinne synnärille lähtee mut ilmeisesti tuo masukki ei ole ihan samaa mieltä... :whistle: :D

miukka+masukki 38+2
 
MayahOnnittelut siitä että pikkuinen on tajunnu ite kääntyä...

mamitus Tuus sitte kertoo jäikö jotain kutsuilta käteen :whistle: Mä karttelen noita kutsuja, kun tulee aina sellainen olo, että jotain tarttis kuitenki ostaa vaikkei pakkoa olekaan :xmas:

Miukka Ei se sitte issias ois mikä selässä vaivais...siinä ainakin menee ihan jalattomaan kuntoon :x Toivottavasti helpottaa :hug:
 
No voihan jösses sentään, täällähän ulkoistetaan pikkusia ihan urakalla!

Onnea Teille Mimeso, Mitzy ja Syysmama perheineen!
:flower:

kristina5: Tervetuloa kirjoittelemaan!

Mayah: Olipas hienoa että pikkunen päätti kääntyä ihan itelleen oikein päin!
Ja sisätutkimuksesta, mä en ole ennen juuri kipua tuntenu ja en oikeestaan viimeksikään maanantaina, mutta tämä lääkärisetä oli aika kovakourainen vai olisko parempi sana kovasorminen =) , niin tuntu aika epämiellyttävältä :| .

BB: Hyvä kun katto sen Johanin esittelyä, kun se kertoi ihannetyttöystävästä ja sitten mitä tapahtui koostessa, pisti vähän naurattamaan...
Ja mua ärsytti kun muista ei näytetty koosteessa kuin näistä jotka oli siinä porealtaassa...eikö siellä kuitenki ole 13 asukasta! Niin...pitäs olla se 24/7 niin tietäs paremmin mitä siel oikeesti tehhään, eikä vain näistä muutamista "turhista" vaan revittäis iltalähetystä :( .
 
Anteeks marina taas mut, mun palaa käppänät ihan totaalisesti ton kaks vee uhmiksen kans. Koko päivän saanu tapella sen kans. Nyt vaatii et laittasin sille jotain muuta piirrettyy kun mitä töllöstä tulee. Leikkiä se ei enää osaa sen päässä liikkuu vaan yks sana PIIRIÄ PIIRIÄ PIIRIÄ. Úkko on töissä töissä ja töissä joka perkuleen päivä se on siihen asti töissä et oon saanu jo kaikki tapeltuu ton muksun kans. Sit yöllä toi apina ei nuku eikä kyllä päivälläkään. Lepää siis ennen synnytystä, onnistuu ihan kympillä! Ketään muuta ei oo ketä tota muksuu hoitais ees välil ku ukko et mä saisin nukkuu...Ei mikään ihme olis jos en jaksais synnyttää... ei näillä unilla tosiaankaan. Ja jos jaksan niin voi olla saatanan ylpee itsestäni!!!!
Anteeks taasen, pakko vaan purkaa johki tää paha olo mikä koko ajan vaan yltyy päivä päivältä!!!
elohiiri ja masu 39+1
 

Yhteistyössä