***SYYSMASSUKAT 2008 huhtikuussa***

Täällä on muitakin, jotka pelkäävät tulevaa synnytystä. Mä pelkään myös tulevaan välillä ihan kamalasti ja sit vällillä taas en ajattele koko asiaa. Tarkoitus olisi mennä äippäpolille keskustelemaan edellisestä ja tulevasta synnytyksestä.

Ja toinenkin asia, jossa muutkin painiskelevat, ovat supistukset. Tänään kävin nlassa tarkistuttamassa onko pienoinen kunnossa, ku olen ollu ihan hepakassa supistusten vuoksi. Huomenna sitten lääkärille tarkistuttamaan kohdunsuun tilanne ja varmaan kirjottaa sit saikkua. Nyt eletään sitten päivä kerrallaan ja toivotaan, et pieni pysyy mukana kaikesta huolimatta.

Niin mut voi lisätä myös odottavien listalle, eli LA oli 22.9. ja synnytyssairaala LKS.

Mulla oli muutaki kommentoitavaa, mut ei muista enää yhtään, et mitä... :ashamed:

hippos ja sulosäde 19+1
 
Ultrassa käyty ja kaikki tosi hyvin. Kohdunsuu kiinni ja täysimittainen, kohdussa ei mitään veren vuotoon liittyvää ja istukka takana funduksessa(?) ja täysin siisti. Vaavi siellä liikkui niin ahkerasti, että oli kuulemma vaikea saada mittoja. Vastas viikkojakin tosi hyvin, 17+3 menkkojen mukaan, ultrassa 17+5. Oli se kyllä söpösti, ihan sikiöasennossa jalat rinnan päällä ja potki ympäriämpäri.
Nyt on siis helpottunu ja hyvä olo...
Supistuksista: Mullakin ollut tosi paljon, ihan vkosta 13 alkaen. Ja olen siis ensisynnyttäjä. Itse pelästyin tosi paljon, kun tiesin, että aika aikaista. Mutta kuus viikkoa nyt supistellu, eikä ole mitään aikasiksi saaneet.
Kehäkukalle: Kerron varmasti. Mulla on myös kamala keskenmenon pelko ja pääsen onneksi purkamaan siellä sitäkin...

Siis pakko vielä kertoa tää: mulla likkeet tuntuu välillä ihan älyttömän selväti. Eilen illalla alkoi melkein ärsyttää ku koko ajan masussa nyki ja muljui... :D

Tinii: meinasit unohtua, sori. Siis nyt kipaset lääkäriin ja vaadit siaraslomaa. Siis beetasalpaajia työstressiin raskaana olevalle. Täh ja häh!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äityliini07:
Alkuperäinen kirjoittaja ninnipo77:
Tuli pyöreät viikot täyteen ja puoliväli vastaan :heart: :heart: Toivottavasti torstaina voisi ainakin osin huokaista helpotuksesta ja masukilla ois kaikki hyvin...
Ainakin möyryämisen puolesta kaikki on ok... :D kovaa on potkiskelu ja nyrkkeily...
Meillä ei ukko pääse ultraan mukaan ku pitää nuo isommat muksut huolehtia eskariin ja kouluun.Toisaalta nautin ku saan yksin mennä niin voin sen jälkeen käydä vähän shoppaileeen.
Tässä tuttavapariskunnan kanssa mietitty laivaristeilylle menoa...Ois kiva käydä vielä jossain ilman muksuja ku tuo masukki vielä masussa :D Sais aikaa itelle ja ukolle ja hyvää seuraa ystävistä.
Menipä oman navan tuijotteluksi....

Ninnipo ja masukki tasan 20 :heart: :heart:

Kuten tuossa aiemmin kerroin, mullahan heti iski silmään kun täällä lueskelin, että täällä toinenkin länskässä synnyttävä ja vielä 3 päivää laskettujen väliä

:D Ja sullakin tais olla rakenneuä torstaina =) Kiva kun meitä pohjoislaisiakin täällä :wave:

Vielä kirjoitin tällä vanhalla nikillä, toivottavsti ei tuu kauheesti sekaannuksia :snotty:
Ja täällä vielä kolmaski länskässä synnyttävä, jolla l.a 10.9 :wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäskä81:
Alkuperäinen kirjoittaja äityliini07:
Alkuperäinen kirjoittaja ninnipo77:
Tuli pyöreät viikot täyteen ja puoliväli vastaan :heart: :heart: Toivottavasti torstaina voisi ainakin osin huokaista helpotuksesta ja masukilla ois kaikki hyvin...
Ainakin möyryämisen puolesta kaikki on ok... :D kovaa on potkiskelu ja nyrkkeily...
Meillä ei ukko pääse ultraan mukaan ku pitää nuo isommat muksut huolehtia eskariin ja kouluun.Toisaalta nautin ku saan yksin mennä niin voin sen jälkeen käydä vähän shoppaileeen.
Tässä tuttavapariskunnan kanssa mietitty laivaristeilylle menoa...Ois kiva käydä vielä jossain ilman muksuja ku tuo masukki vielä masussa :D Sais aikaa itelle ja ukolle ja hyvää seuraa ystävistä.
Menipä oman navan tuijotteluksi....

Ninnipo ja masukki tasan 20 :heart: :heart:

Kuten tuossa aiemmin kerroin, mullahan heti iski silmään kun täällä lueskelin, että täällä toinenkin länskässä synnyttävä ja vielä 3 päivää laskettujen väliä

:D Ja sullakin tais olla rakenneuä torstaina =) Kiva kun meitä pohjoislaisiakin täällä :wave:

Vielä kirjoitin tällä vanhalla nikillä, toivottavsti ei tuu kauheesti sekaannuksia :snotty:
Ja täällä vielä kolmaski länskässä synnyttävä, jolla l.a 10.9 :wave:

Mukavaa, että on meitä länskäläisiä tosiaan muitakin. Huomasinkin sinut sitten, kun vielä tarkemmin listaa katselin! Ninnipon jutusta pongasin nimen Länskä :D Saas nähdä ollaanko kaikki siellä yhtaikaa :LOL: Tosiaan mulle tuo Länskä tuttu paikka, viimeksi siellä 6kk sitten kävin :whistle:
 
snodgrass
Iltaa!

Tosiaankin outo munkin mielestä se lääkärin ratkaisu Tiniin kohdalla, vaikken mitään beetasalpaajista tiedäkään! Tulehan sit kertomaan ymmärsikö se työterveyslääkäri yhtään paremmin! Onneksi oot ite niin välkky et älysit kysyä sieltä tätä toista vaihtoehtoa!! :D

Tsemppiä kaikille jotka synnytyspelon kanssa kamppailee! Ja onneksi on tosiaan se pelkopoli, toivottavasti sieltä löytyy apuja - mikä hyvänsä se lopullinen synnytystapa sitten itse kullakin onkaan.

Katjuska muuten, missä paikkeilla kesäkuuta sulla on synttärit? Mulla on ihan kuun alussa. Voidaan pitää täällä yhteiset pippalot ;)

Omaan napaan ei kuulu mitään erikoista. Liikkeet tuntuu tosi selvästi ja aika usein, se on mukavaa. Lainattiin kirjastosta maanantaina Vallaton vauva valtaa vatsan, ja neiti on nyt kovin ihastunut siihen, se pitää lukea vähintää kerran päivässä. =)

Snodgrass ja neponen 20+5
 
Meillä kanssa tuota Vallaton vauva valtaa vatsan -kirjan luettiin ahkeraan, poika tykkäsi siitä ihan mahottomasti.
Itselleni neuvolassa on yritetty oikein tuputtaa tuota pelkopolilla käymistä, kun olen sanonut, että kammoksun synnytystä. Lähinnä vain tarkoitan sitä, kun esikoisen synnyttäminen meni vähän niinkuin vaikeimman kautta ja loppuviimeksi jouduin synnyttään hänet luomuna, niin kyllä voin sanoa, että hulluja tässä ollaan, kun taas TAYSin ovet elo-syyskuussa heilahtaa.. Toivottavasti nyt ehtisi saamaan epiduraalin :|
 
Heippa tänne!
Taas on tullut hyviä ultrakuulumisia, kiva juttu!! ;)
Tinii miten kävi, tuliko saikkua? Ihme juttu kyllä nuo lääkärit, toiset ymmärtävät ja antaisivat heti saikkua, lepohan se kaikkien paras keino on, tepsii melkein kaikkeen, ainakin stressiin!Toiset lääkärit vaan lykkäävät kaiken maailman pillereitä, että kyllä se siitä.. :kieh:
Itse olen aika helposti stressaavaa tyyppiä ja stressasin kanssa aikas lailla työn takia, mutta kerroin siitä esimiehelleni ja uuden työvuorolistan saatuani hän oli laittanut mulle lyhyempiä vuoroja ja paljon vapaapäiviä..rahaa se tietää vähemmän, mutta tärkeintä on vointini ja tuleva vaavi..joten ukko saa sitten painaa töitä munkin edestä, hih! :whistle:

Synnytyspeloista oli myös puhetta...mulla ei oo vielä mitään pelkoja, mutta katotaan mitä sitten tulee kun h-hetki lähestyy :whistle:

Coralla oli kamala lääkärikokemus...yök, mä inhoon muutenkin tollasii lääkärikäyntejä, jossa pitää olla kintut leväällään, tosiaankin nöyryyttävä kokemus, saati että lääkärinä tollainen tunteeton idiootti!! Pistää oikeen vihaksi!! Tee juttu siitä ja toivotaan että myös muut hänen potilaansa ovat tehneet..paha saa palkkansa!! :hug:

Omaa napaa: Liikkeet alkaneet tuntua paremmin..iltaisin makoilen sohvalla ja silittelen vatsaa niin samanlaiset tökkimiset alkavat aina..ihanaa, Pikkuinen siellä chillailee ja tökkii kun
hellitään :heart:

Mutta hyvät päivänjatkot kaikille!!

jkoo + Pikkuinen 18+4 B)
 
ail
Eilen oli neuvola ja paino nousee hirveää tahtia.Makeeta en paljon syö,rasvasista tulee paha olo ja muutenkin ruokavalio niukka.Se täti sano vaan että ei sille nousulle nyt mitään mahda.Ja mie oon ihan kauhuissani.Khdun olisi mitannut vaan on kuulemma niin taaksepäin kallistunut kohtu että reunaa ei tunnu.Eipä ole muissa raskauksissa ole ollut.Samoin tässä raskaudessa istukka etuseinässä ja muissa se oli takana.Johtuuko siitä että isukki on eri :LOL:

ail ja Pipsa 20+5
 
Huomenia =) Tässä nyt paremmin luin kaikkia viestejä läpi ja jaksuja siis kaikille sitä tarvitseville :hug:

Meillä taas herätty klo6 jälkeen! Poika on päättänyt herätä silloin ja on virkeä kuin peipponen :LOL: Ei auta vaikka äitiä kuin väsyttäisi ;)

Synnytyspeloista oli puhetta, mulla sitä ei ole yhtään :eek: Vaikka edellisestä vielä niin vähän aikaa! Ja synnytin tän esikoisen lähes luomuna, lihakseen vaan sain silloin rentouttavan, kun oli niin kivuliaat supistukset ja kohdun suulle puudutteen (mikä ei edes auttanut). Se minun synnytys vaan eteni niin pian ja mulla ei vissin ollut tarpeeksi niitä kipuja, kun en edes älynnyt pyytää epiduraalia ennenkuin olin jo 8cm auki!!! Tuumasivat siinä vaiheessa, että ei taida olla enää siitä apua. Kaikkista kivuliaimpina koin ne avautumisvaiheen supistukset kotona ja vähän sairaalassa sekä kun joutuivat pari tikkiä ompelemaan. Sitä repeämistä minä eniten pelkäsin, mutta ei onneksi tullut kuin pari nirhaumaa. Mulla jo supisteli kotona kunnolla pari päivää, joten ilmeisestikin kypsyttelikin paikkoja hyvin jo pidempään. Loppu vaihetta synnytystä joutuivat laittamaan mulle niitä keinopolttoja, kun ei meinannut enää omat riittää. Se oli tuskaa. Sitä ehkä nyt pikkaisen voisin pelätä että ei jouduta käynnistämään. Esikoinen syntyi ihan itsestään alkavilla supistuksilla tasan laskettuna päivänä :D Saas miten tämän kanssa sitten.

-Tytteli74 eli entinen Äityliini07 ja pikkunen 20+4 sekä isoveikka 6kk
 
Olettepas te olleet ahkeria kirjoittajia :whistle:

Etusivu pitäis taas olla päivitettynä, mutta niiltä joita tietoja puuttuu ja haluavat ne sinne, niin huikkailette vaan =) Ja voihan siellä jotain virheitäkin olla, että kannattaa tarkistaa ;)

Tiniin uutisia täälläkin odotellaan, että riittikö lääkärillä ymmärrystä :attn:

Eitsa tervetuloa kirjoittelemaan =)

Ja Nuppu08 ja cora85 olivat ainakin saaneet hyviä uutisia ultrasta, joten onnittelut niistä :heart: Ja onnittelut muillekin, jos jonkun nyt unohdin :whistle:

Snodgrass Sä oot varmaan vähän käpysempi kuin minä, kun mulla se vanhenemispäivä on 16. ;)

Täällä aamusta jo pesukone laulaa tuolla ylhäällä...oli helppo laittaa päälle, kun pyykit oli jo koneessa. Kukahan ne sitten jaksaa laittaa kuivumaan :kieh:

jahas...meillä taas mokkulayhteys kettuilee, joten enpä viitsi pidempää kirjoittaa, jos tää ei vaikka perille tulekaan :kieh:

katjuska ja vilpertti 19+6 vissiin :heart:
 
ihanat kun kaipaatte ja huolehditte miten on mennyt :heart: :heart: :heart: :heart:

Täällä yksi massukka sairaslomalla!
Määräsi aluksi nyt tämän ja ensi viikon ja käski sitten tulla takaisin jos tarviin b-todistuksen jonka todennäköisesti kyllä haen.

Lääkäri oli aika ihme hihhuli mutta osas hyvin selittää sen että oikeesti kannattaa ottaa salpaajat jos ei paineet lähde levosta huolimatta laskemaan ja tähän tulokseen tulin minäkin vakuuttelujen myötä.

Nyt sitten stressittömästi yritän lepuutella kotona ja vahdin päivittäin paineita.


Tulipa hyvä mieli kun olitte kaikki pähkäilleet meijän kohtaloa :heart:

Tini+Pingu rv 21+0 (uuh uusi viikko)
 
Heippa pitkästä aikaa!

Ensinnäkin Tiniille, hyvä, että sait loman! Itekin tässä vähän sama ois hakusessa.. kun noi supparit tulee niin voimakkaina... mutta en tiedä, miten helpolla lepolomaa sitten täällä supisteluista antavat... jospa nyt tämän viikon vielä jaksaisi, kun viikonloppukin vapaa...

Ihana ilma ulkona vaan jatkuu!! Aivan mieletöntä!

Ja terveiset rakenneultrasta, siellä oltiin aamulla. Kaikki näytti meilläkin olevan hyvin ja pikkunen vastasi taas tismalleen viikkoja, tai no jos tarkkoja ollaan, niin päivän isompi oli. :) mutta käytännössä siis juuri viikkoja vastaava. Pikkuinen teki kaikki liikkeet, mitkä ultraaja halusikin, välillä äipän piti kyllä keinuttaa itseään, että kaveri ois vaihtanu pepun paikkaa. Ja sukupuolestakin saatiin arvio, näillä näkymin meillä masussa köllii pieni prinssi :heart: niin kuin mä oon alunperin arvellutkin :) ja ultraaja oli 97% varma sukupuolsta, koska kyllä ne vehkeet siellä näky :D olettekin ainoat, joille sukupuolen paljastamme ennen syntymää, muutoin pidetään ihan omana tietona.

Jeps, mutta tästä on mukava jatkaa masun kasvattelua! :) Jaksamista kaikille!

suhveli 20+0
 
Meillä oli masukilla todella rauhaton yö...eipä tullu nukuttua juuri ollenkaan.
Aamulla sit silmät ristissä muksuille aamupala ja koulutielle ja eskariin. :D
samanlaisia öitä mitä ilmeisemmin ootettavissa. :kieh: Tuntuu että tää kolmonen tekee kaikkensa sen eteen ettei äidin olo ole mukava... :LOL: :LOL: Eipä ollut samanlaisia ongelmia aiemmissa raskauksissa.Olenki pohtinu että millainenhan synnytyksestä mahtaa tulla ;)

Tinii toivottavasti lepo auttaa.Mullahan ollu myös paineiden kanssa ongelmia ja levolla ollaan selvitty.

Tuosta vallaton vauva valtaa vatsan kirjasta sen verran että ostin sen silloin ku aloin toista odottamaan ja esikoiselle sitä luettiin ahkeraan... Edelleen on kummankin lempikirja ja sitä luetaan vieläkin vaikka kumpaakin kiinnostaa myös se neuvolasta saatu kirjanen.

Meillä on lähipiiriin tulossa vauvoja satelemalla :LOL: taitää olla hyvä vauvavuosi. Mites teille muille onko lähipiiriin tulossa vauvoja? Meidän masukkikin saa samanikäisen serkun kun ukon siskolla la kesäkuussa.

Ninnipo ja masukki 20+1
 
Tinii hyvä että sait saikkua, nyt sitten vaan lepoa ja vapaapäivästä nautiskelua, kiva kun kevätkin tulossa!! Mutta jaksamisia sinne..toivottavasti stressi lähtee :)

Meillä on kanssa lähipiiriin tulossa aikalailla pienokaisia tässä kesän ja syksyn aikana, muutamille kavereille ja mun serkun pitäs saada lapsi elo-syyskuun vaihteessa..ja jatkuvasti saa kuulla uusia uutisia jostain uudesta tutusta odottajasta..eli taitaa olla todellakin hyvä vauvavuosi..

Mä odottelen jo töistä pääsyä, pääsen 17.30 ja ois pitkä v.loppu tiedossa, to. ja pe. vapaita..siistii!! :p
 
Hieno homma [/b]Tinii, että saikkua sait. Laitahan paineet nyt sitten laskuun!

Tässä vuodessa tosiaan on jotain maagista, sillä vauvoja syntyy joka puolella! Kuusi kaveria on jo synnyttänyt tämän vuoden puolella, serkku saa heinäkuussa, työkaveri elokuussa ja sitten ois kai meikäläisen vuoro, sillä myöhäistä kai sitä enää on jänistää :eek: !

Katjuska ja snodgras, täällä kirjoittelee myös jakomielinen kaksonen :D . Tosin olen syntynyt jo toukokuun puolella, enkä siis myönnä olevani yhtä mahdoton kuin kesäkuun kaksoset ;) . Kohta tärähtää se karmea kolmekymmentä mittariin. Bilepaikka ja pitopalvelu on jo varattu ja kutsut lähtevät huomenna. Pitää juhlia joskus isosti, kun en aio koskaan häitä järjestää.

Voikaahan hyvin paksusti.
 
Onnistuipa hyvin tuo lihavoinnin käyttö :D . Pistetään tän tilan piikkiin, kun tulee miehelle muutenkin koko ajan härskisti sanottua, että ei jaksa tai kykene, kun on niin raskaana. Tää on meillä jo yleinen vitsi, joka varmasti vielä kosahtaa omaan nilkkaan...

väpä ja pimu 21 + 0
 
snodgrass
Iltaa!
Hyvä että sait sitä saikkua tinii, ja hyvä myös, et se selvitti sitä lääkejuttuakin. Nyt on kyllä niin ihanat ilmat, että melkein toivos itsekin saavansa liikaa stressiä... ;) No joo, onneks nyt on rauhallisempaa eikä tarvi aivan niska limassa töitä paiskia. Ehkä siinä lomassa ehtii hiukan keväästäkin nauttia...

Katjuska, tuli vaan mieleen kun niistä pistävistä kivuista puhuit, mun kaveri. Sillä todettiin raskausaikana kohdussa myooma, joka aiheutti hetkellisiä tosi kovia kipuja. Sinänsä se on onneksi muuten ihan vaaraton juttu, ainakin kun hällä se oli muistaakseni kohdun ulkopuolella eikä sisäpuolella (tai jotain, voi olla et sotken asioita). No joo, mut kaipa ne tajuais tällasta neuvolassa epäillä jos siitä olis viitteitä.

Tajusin eilen nähdessäni profiilini jostain heijastavasta pinnasta, et täähän se olikin yks raskausajan parhaimmista puolista: ei kerrankin tarvitse vahtia tuota sivuprofiilia, et kuinkas paljon se maha nyt pömpöttää ja pitäisikö nyt laihduttaa jne.. Vaikka muuten painoa vahditaankin, niin ulkonäön suhteen saa kerrankin olla tyytyväinen. :D

Hei kivalta kuulostaa väpä et aiot pitää kunnon juhlat! Jotkut mun kaverit ei aio juhlia ollenkaan, ja se vaan tuntuu jotenkin ankealta... Olisi mielelläni juhlinut heidänkin synttäreitään! :LOL:

Snodgrass ja neponen 20+6
 
Huomenta :)

Tinii Hyvä, että lääkäriltä lepoloma irtoi =) Toivotaan, että auttaa paineisiin...

Suhveli oli saanut ihania ultrauutisia, joten onnittelut :heart:

Lähipiiriin vauvoja Onhan noita muutama tulossa =)

Snodgrass ja Väpä Juhlikaa te munkin puolesta vähän isommin, kun itse kuulun siihen ankeaan sakkiin, joka ei jaksa juhlia järkätä :kieh: Tyytyväinen olin, kun testi näytti plussaa, että pääsin vähän kuin koira veräjästä noiden juhlien kanssa :whistle: vaikka eihän se juhliminen sitä alkoholia välttämättä kaipaa, mutta mä voin sitte seuraavana kesänä vaikka juhlia, kun ukolle tulee 30 täyteen ;)

Nyt nuo kivut on taas vähän höllänneet onneksi. Jos vielä jatkuu, niin sitten pitää varmaan selvitellä asiaa :)

Katjuska ja vilpertti 20+0 *POKS* :heart: :D
 
Aurinkoista torstai aamua kaikille.

Näin raskauden edetessä jo yli puolenvälin, pitäisi kai vähitellen alkaa miettimään mitä vauvalle pitäisi hankkia valmiiksi ennen syyskuuta.
Mitähän kaikkea te muut mammat olette jo hankkineet tulevalle pienokaisellenne/ aijotte hankkia? Meille tulokki on ensimmäinen, joten kaikki pitäisi hommata, mitään ei ole ennestään valmiina...vähän jotain vauvanvaatteita on tullut jo kylläkin osteltua... :)

Missä vaiheessa pinnasänky kannattaa hankkia? Ensi sängyksi taitaa olla aika iso ja kolkko? Vai mitä mieltä ootte? Missä ajattelitte nukuttaa vauvanne muutamat synnytyksen jälkeiset kuukaudet? Oletteko ajatelleet vuokrattavaa "vaavinsänkyä"?

Laitan jotain tarvelistaa mitä tulee mieleen...Täydentäkää ja kommentoikaa...

-pinnasänky, patja+pehmusteet, lakanat, muovifroteet, peitto
-hoitopöytä+päällinen
-vaunut sadesuojineen syksyä varten ym.
-hoitolaukku
-turvaistuin
-amme
-kantoreppu/liina
-vaatetusta beebille
-tutit, tuttipullot, hoitovoiteet ym.
-harsoja PALJON
-hyvä imetystyyny
-vaipparoskis

Aika pitkä lista jo... :)
Täytynee varmaan lähteä perehtymään tarkemmin millaset sängyn ja hoitopöydän haluaa...Millasia te muut olette ajatelleet? Ihanaa suunnitella vauvan tuloa :flower:
 
Tervehdys.

Puoliväli poksahti täälläkin. Huusin just ison läjän äitiysvaatteita huuto netistä. Vaikka kuudes muksu onkin, niin kaikki olin hävittänyt kun luulin etten enää lapsia hanki....vannomatta paras siis.

Valkovuokon noista hankinnoista. Kyllähän sitä hankittavaa on paljon varsinkin kun eka on tulossa.

Tuosta listasta puuttui itkuhälytin, joka on ainakin meillä ollut ihan ehdoton. Ja meillä on vauvat aina nukkuneet suoraan pinnasängyssä. Sitä on hieman pienennetty peitteillä ts. tehty sellainen pesä vauvalle siinä.
Muovofroteeta ja peitto tulee äippäpakkauksessa jos sellaisen ottaa. Mä meinaan ottaa vaikka kuudes onkin. Ihanaa saada uutta tällekin vauvalle...
Hoitopöytää meillä ei ole, vaan kodinhoitohuoneen tason päällä on sellainen pehmuste. Hoitolaukkua en ole koskaan tarvinnut, kun johonkin reppuun olen aina tavarat pakannut. Imetystyynyä en kanssa omista, vaikka olen usein sellaisesta haaveillut. Ja vaipparoskista ei ole koskaan ollut.
Mutta sitten taas babysitteri on ihan ehdoton, ainaskin meillä.

Meillä ei ole lähipiiriin eikä lähiympäristöön tulossa vauvoja.....ja täällä kylälläkin edellinen vauva on meidän vauva, joka on pian 2v ja tuskin lähitulevaisuudessakaan on vauvoja tulossa....
Tosin täällä on asukkaitakin vain 170 ja suurin osa aika iäkkäitä.

Mutta aurinkoista päivää itse kullekin.
 
Aurinkoista aamua minunkin puolesta kaikille!

Vaikka minusta ei ole kuulunut mitään, olen roikkunut katselemassa teidän kuulumisia. Minulle kun ei oikein kuulu mitään uutta. Väsymys on valtavaa, mutta sehän ei ole uutta.Minä olen ollut väsynyt koko raskauden ajan. Töistä ei tahdo jaksaa kävellä kotiin aamuvuoron jälkeen ( minullahan on kaksivuorotyö). Nyt olen saanut sentään itsestäni irti senverran, että kävelen sauvojen kanssa joka päivä ulkona ja käyn joogassa. Hyvä minä =) Olin neljä päivää sairaslomalla ja ensimmäistä kertaa oli oikein ihmismäinen olo. Jaksoi jopa jotakin tehdä. Neuvolassa sanottiin, että ei tarvitse jaksaa muuta kun käydä töissä. Lopun aikaa voi sitten levätä. Hmm..tylsää sanon minä.
Meillä oli tiistaina rakenneultra ja siellä se ihana pienokainen kölli. Kaikki kunnossa, vauva kasvaa ihan niinkuin pitääkin. Sukupuolta emme kysyneet, mutta mies väittää nähneensä, että se on tyttö. Ensi viikolla täytetäänkin sitten jo neuvolassa kelan papereita, niin se aika kuluu..
Hankintoja en ole jaksanut vielä ajatella. Äitini oli kaivanut esiin kopan, jossa minäkin olen nukkunut. Hän lupasi ommella siihen petivaatteet ja päälystöidä sen. Siitä tulee ihana
:heart:
Lomaa odotellen Vape ja Lentsu 21+3
 
Valkovuokko peiton saa äitiyspakkauksesta (mikäli oot suunnitellu sen ottavas). Muuten sun lista näyttää aika hyvältä. Turvaistuin varmaan tarkottaa sitä kaukaloo. Ite hommasin ekalle sillon kantorepun ja sit tein 2 liinaa ite (ei mikään iso homma) lopulta reppuu ei tullu juurikaan käytettyy ku tykkäsin ite enemmän liinasta. Imetystyynyy mul ei ollu ja sitä olisin kyl kaivannu, sain nimittäin kyl niskat aika hyvin jumiin. =) Sellanen mikä tuli mieleen oli et jos nykuttaa vauvaa esim. ulkona vaunuissa niin et ite on sisällä ni itkuhälyttimet on hyvä olla, tarvii olla vainoharhasena ikkunas. Mut niissäkin kannattaa kattoo et millaset sit ostaa, koska meillä kävi niin että me ei voitu käyttää kotona ollenkaan meidän itkuhälyttimii ku joka seinä oli kivee eikä se kuulunu, mökillä kyl sit toimiskin moitteettomasti. Pinnasängystä sen verran et kyl meillä esikoinen nukku alusta asti pinnasängyssä, kunnes alko kiipee sieltä pois ja hommattiin isojen tyttöjen sänky.

Meillä hankintoja edessä on:
-uus kantoliina (teen kyllä taas ite)
-uudet itkuhälyttimet (olis kiva jos ne toimis muuallakin ku mökillä heh)
-vaatteita jonkin verran
-pehmosii pyyhkei (meil aika rajallinen määrä pyyhkeitä nimittäin hih)
-baby-sitteri (vanha oli niin huono et se heitettiin pois)
-sit haluisin sen bumbo tuolin, mut aattelin et ku sit ei tarvii ihan alus mihinkään ni pyydetään sellanen varmaan kastelahjaksi sitten

olikohan mulla viel jotain mitä tarvittiin. Kestovaippoja ajattelin kokeilla. Veljen vaimo lupas tehä kokeilu pakkauksen mulle niillä käytössä olleista vaipoista. Saa nähä miten mun käy niiden kans sit. hih Onko muut ajatellu kestoilla?

Nyyttimyy ja murmeli 19+2
 

Yhteistyössä