***SYYSMASSUKAT 2008 kesäkuussa***

Tänään jatkettiin sairaslomaa ainakin pari viikkoa nyt alkuun. Pomo oli tosi tyly kun ilmoitin. Tuli aika paha mieli. :(
No vauveli on tärkein!
Kehtaako sitä sentään kaupungilla käydä kävelemässä vaikka on sairaslomalla?
Onneksi ulkona on upea ilma. B)
 
Hei kaikki massukat, uudet ja vanhat. Muutosta ja lomalle jäämisestä on selvitty kunnialla, joten nyt on aikaa kirjoitaa taas.

Sisu, voimia sinulle.

Autokysely, meillä ei ole autoa, eikä varmasti tulekaan. Joukkoliikenne toimii Helsingissä niin hyvin, että auto tuntuu turhalta hankinnalta. Mies ei tykkää ajaa, joten silloin harvoin kun autoa lainaamme niin minä olen aina kuskina. Myös tästä syystä välttelen auton hankkimista. Ostimme myös juuri niin hirveän hintaisen asunnon, että auto ja muut ylimääräiset kustannuserät tuntuvat mahdottomilta ajatuksilta.

Mayah kyseli turvotuksesta. Olin juuri lähes kaksi tuntia koiran kanssa ulkona ja taisin juoda liian vähän, sillä sormet tuntuivat turvonneelta kun tulin sisälle. Muuten en vielä ole turvotusta huomannut.

Tunnesiteen synnystä olette myös puhuneet. Kävimme eilen Bruno-lääkärillä 4D:ssä katsomassa pientä tyttöämme ja olihan se liikuttavaa kun näki aivan selvästi toisen piirteet, käsien heilautukset ja haukotukset :heart: En osaa kuitenkaan vielä täysin sisäistää ajatusta, että se hellyttävä olento 4D:ssä on tosiaan kasvamassa minun sisälläni. Välillä tunnen suurta pakahduttavaa rakkautta pieneen, mutta suurimmaksi osaksia aikaa olen vain hieman "pihalla" siitä mitä tässä juuri nyt on tapahtumassa.

Helsingin seudun syysmammat, huvittaisiko teitä nähdä ihan livenä kesän aikana? Minusta olisi mukava tutustua teihin, sillä tunnen erittäin vähän samassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä. Voisimme käydä esimerkiksi kahvilla.

Tiinuliini ja "tyttö" 24 + 3
 
Autogalluppianne olen lueskellut kateellisena... :headwall:
Olen kauhea himo autoilija mutta meillä ei ole edes yhtä autoa. Asutaan tosiaan Helsingissä ja juna menee 50m päästä keskustaan kymmenessä minuutissa joten toistaiseks ollaan ainakin pärjätty paremmin ilman.

Tiinuliini kyseli Helsingin mammoja ja minua kyllä ehdottomasti kiinnostaisi! Ei nyt ihan lähiviikkoina kun on aika paljon kaikkea häslinkiä mutta kun tää kesä tästä pääsee kunnolla käyntiin niin ehdottomasti olen mukana, hieno idea :)

Täällä on kärsitty edelleen niistä kohdun kasvukivuista mutta niiden lisäksi taitaa alkaa jalkoihin ilmestyä suonikohjuja :headwall: särkenyt tänään niin pirusti ja olenkin yritäänyt vähentää painetta pitämällä mahdollisimman paljon ylhäällä.

Dicentralle oli määrätty saikkua ja tunsit siitä huonoa omaatuntoa. unohda moiset ajatukset!
Tää raskauden aika on kuitenkin niin pieni pätkä ja ehdit tehdä töitä vielä koko loppu elämäsi. Itse olin myös aluksi samoissa tunnelmissa mutta meillä onneksi töissä olivat järkeviä ja kaikki sitä mieltä että vauvan ja minun hyvinvointini on tärkein, muista sinäkin tämä!
Kaupungille ehdottomasti kävelemään saikulla, eihän sitä sänkypotilaana tarvitse olla jos ei siihen tarvetta ole. Kävely tekee hyvää ja mielikin virkistyy :)

Uusille syysmassuille tervetuloa!!

Mä olen tänään yksin yön kotona ekaa kertaa vuosiin ja vaikka ikävä olis ja pelottaakin hieman saattaa (oon ihan pöhkö pelkäämään pimeetä ) niin yritän ottaa tästä kaiken irti ja hemmotella itseäni. Jos ei uni meinaa tulla niin kömmin takas sohvalle ja kattelen jotain hömppää läpi yön, ehtii sitä nukkua huomennakin.

Jaksuja massukoille, nauttikaa ihanasta ilmasta :flower:


Tini+Pingu rv 27+0 (POKS)
 
Heippatirallaa vaan =) Oli taas urakka lukee kaikki ajatuksella läpi, mutta yritetääs nyt jotain kommentoida...

Eli Piizu Hyvä, että siltä parvorokolta oot kuiteskin sitten välttynyt. =)

Ja Miialle toivotaan samaa, ettei teille vaan eksyis mokoma rokko ja voimia myös huonovointisuuden kanssa :hug: Uskon, että varmasti on viiden kanssa rankkaa, kun välil tuntuu, että voimat ehtyy jo näiden kahen kanssa :snotty:

Hippos Hienoa, että oot sokerit saanut pidettyä kurissa =) Toivotaan, että ne rytmihäiriöt siitä kans helpottais :hug: ja älä liikaa stressaa sitä sf-mittaa. Mulla ollut joka kerta kans se yläkäyrillä ja pieniä vauvoja oon aina synnyttänyt =)

Aatumaria Pyytämäsi homma hoidettu :) mutta kurjaa tuollainen tosiaan :|

Diorilla oli söpö masu profiilissa :heart: koskakohan omansa sais kuvattua :whistle:

Uusille sairaslomalaisille rentoja päiviä :) Ja muille lomalaisille kans aurinkoisia ja rentouttavia päiviä B)

R iikka olikin pistänyt oikeen tuulemaan siellä :kieh: toivottavasti tuottaa toivottua tulosta :D

Ninetsu Kiitos toffee ohjeesta :p ja koeta ottaa mahdollisimman rauhallisesti siellä töissä ja jos jatkuu tuo kipuilu, niin lääkäriin vaan :hug:

Mayah mä oon ainakin tänään ollut liikenteessä aika paljon ja sormet on nytkin sellaiset paksut nakit ja nilkoissakin hieman turvotusta on. Juoda pitäs ainakin paljon vettä...mulle toi on aina ollut ongelma etten juo tarpeeks päivän aikana :|

Dicentra pitäähän se saikullakin asiat saada hoidettua, joten hyvällä omallatunnolla kaupungille vaan. Se on kuitenkin ihan eri juttu, kun siellä voi mennä omaan tahtiin ja töissä taas pitää pysyä aikataulussa...

Sitten oma napanen.... Eli lääkärineuvolassa tänään oltiin ja
RR 127/82 (vähän korkeempi kuin aikaisemmin on ollut tän raskauden aikana)
Pissa puhdas
Sf 26,5 cm, eli yläkäyrillä täälläkin
Liikkeet ja syke ++
Paino MIINUS 269 g/vko :D :D (tosin tää on nyt se suopeempi vaaka ja ens kerralla kun menen toiselle vaa'alle niin oon sitte tuplasti enemmän paisunu varmaan :kieh: :LOL: )
Kohdunsuun tilanne: Kiinteä, kiinni ja 3 cm kanavaa jäljellä, eli ei oo mitään tapahtunut sillä suunnalla :)

Lääkäri katseli mun aikaisempien lasten kokoja ja totes, että kovin pieni on meidän poika syntyessään ollut :kieh: No minkäs minä sille teen |O ja eipä tyttökään mikään jätti oo ollut...laitetaan nyt mitatkin eli tyttö 3250 g 48 cm ja poika 2840 g 49 cm. ja molemmat syntyneet viikolla 39
Ihan terveitä ja normaalisti kasvaneita noi nuppuset on kuitenkin, vaikka ei isoja syntyessään olleetkaan... en sitte tiedä miks otti asian puheeks :headwall:
Ja tosiaan tuo sf-mitta molemmissa aikaisemmissa raskauksissa kans menny yläkäyrällä niin kuin nytkin. =)
Vähän ihmettelin kyllä, että miksi lääkäri asiaa kummasteli, kun en mä kauheesti voi vaikuttaa minkä kokoiseksi ne tuolla massussa kasvaa :whistle:

Me taas grillattiin tänään ja iltapalaks tehdään köyhiäritareita hillon ja kermavaahdon kera :p eks nyt oo lupa syödä, kun oli ainakin olevinaan laihtunut :whistle: :LOL:

nyt annan muilleki palstatilaa välillä :wave:

Katjuska ja Vilpertti 25+6 :heart:
 
Heipsan!

Johan on tekstiä tullut! Kiitos Katjuska uudesta pinosta!

Me ollaan miehen kanssa asustettu perjantaista saakka miehen vanhempien mökillä meren rannalla, aah niin ihanaa! Ja alkuviikko käytiin molemmat sieltä päin töissäkin. Oli kummasti virkeempi herätä aamuisin, kun siellä heräsi! Mutta nyt taas palattiin "ihmisten ilmoille" :) Eli nyt ollaan netin ääressä taas työajan ulkopuolellakin.

Sisulle :wave: ja tsemppiä jatkoon!

Äitiyspakkauksesta, joku (sori, en muista kuka) kyseli tuolla edellisessä pinossa, että oliko kukaan meistä sitä vielä saanut pakkausta. Mä sain sen viime viikon keskiviikkona ja kävin sitä täälläkin kyllä hehkuttelemassa :)

Autoista, jep mäkin tunnustaudun autotytöksi (vaikkakin enemmän olen prätkä-hiiri, mutta ei taida hetkeen taas olla sattuneesta syystä ajankohtainen tuo oma prätkä, joten nyt huristellaan vaan kivoilla autoilla, thih ) meille itse asiassa tuli alle kuukausi sitten uusi auto, mun ja miehen yhteinen pikku perhe-unelma saatiin vihdoin kotiin isofix-kiinnikkeiden kera :D eli ajossa BMW 530+lastu touring diesel, automaatti vm.-06 ja kaikennäkösillä herkuilla etten ees muista :D niin, ja m-sport on, se oli mun toive! mut kaikenkaikkiaan aivan ihku :heart:
kakkosena meillä on meitin vanha vielä, elikkäs Mersu C220 Di vm.-99, mikä sitten on pikkasen karvalakki, mutta muuten tosi hyvä auto ollut kyllä! Me vaan tässä kesän aikana varmaan se myydään, kun ei kahta tarvita. Ja jo nyt on kakkonen jäänyt tosi vähälle ajolle...

Liikkeistäkin ollut juttua ja oon koittanut seurailla oman masun toimintaa, mutta en voi sanoa kuin että tuntuvat ihan ympäri masua! :) ei oo vielä mitenkään vakiintunut tiettyyn paikkaan.

Tänään olin kattomassa parhaan ystäväni perjantaina syntynyttä poikaa... oi että oli ihana!! Mä haluan jo omanikin tänne heti nyt!! :) Nooh, parempi silti pysyä vielä hyvä tovi...

Jees, mutta viikon jatkoja kaikille! Huomenna vapaapäivän viettoon viivana rannalle ;)

suhveli 26+0
 
Ninetsulla oli kovin samanalainen auto ku meillä ( tai toisinpäin ) Ja oli aika hupasta lukasta ku teilläkin on kakkosautona Golf :D Just meillekki rantautu sellanen, automaatti. Meillä nuo kakkosautot ei vaan koskaan oo pysyviä, isäntä ostaa veljensä kanssa ja laittaa kuntoon ja myy sitten taas pikku voitolla pois. Näin ollen meillä joko on tai ei ole kakkosatuoa, ja ties minkälainen.

Suhvelilla oliki sitte sellanen pirssi ku mein isi haluais... Toki meillä ei koskaan bemun "uusimpiin" malleihin oo varaa, mut ehkä sitte viiden vuoden päästä meillä vois olla tollanen!! Haave vain.... Mut tosiaan bemaria pitäs saada ja 5 sarja ja tietty farkku ku piskin pitää sopia kyytiin kans... Kateltu sellasta 98-00vm menopeliä. :LOL: Tästähän alkaa muodostuu sellanen naistenmiesten palsta :LOL: No onneks te tosi naiset pidätte meitit kasassa!!

Liikkeistä onki pitäny mainita et tuntuu ympäri ämpäri, ja paikka vaihtuu parin päivän välein.

Katjuska oli päässy ihanaan puntariin ;) mullakin taitaa pyyheltää aikas lailla yläkäyrillä tuo sf mitta, mut esikoinenki sen 2960g ja 48cm, ettei kovin häävi nassikka! Saas nähdä mitä nyt tulee... Loman kunniaks tuli tuossa paikallisessa texmex ravintelissa käytyä syömässä ja alkuruuista pääruokiin, piti panna napa paukkuun!!

Turvotuksesta ollu puhetta Hassua ku sanotaan et kävely poistaa turvotusta, mut ulkoilessa tuntuu ku rupee sormet paisuun kivasti. Tarkottaakohan se sitä et tarvis sitte lepoa... Vettä paljon ja ananas tai -mehua on kehuttu!!

Dicentra Mua ahdisti kans ihan suunnattomasti käydä kaupungilla ku olin viime viikon saikulla, mut en sitte keskustaan lähtenykkään. Puutarha myymälöissä kävin ja ihan ruokakaupassa ja kavereilla normaalisti. Toki jos on pidempi saikku niin voi ja pitää mennä vähän käyskentelemään kaupunkiin!! Siellä kun tosiaan voi sitte ihan oman kunnon mukaan kulkea ja istua jos siltä tuntuu. Tänään sitte oliki rankempi päivä töissä, pakko oli mennä istuun vaikka kaverit juoksee tuli perseen alla. Oli aikamoisen kipee maha, poistuinku sitte tuntia aikasemmin töistä. Ei vaan enään pysty olla, kipeeksi saa vaan ittensä!

Voih Tiini Suonikohjut on kyllä syvältä, koitahan vaan nostella niitä jalkoja ylös paljon ja kasvukipuilu on kans ikävää!! Nykyään tulee yöt ähkittyä ku kääntyilee ja aika herkästi vihlasee!!

Jäi sitte ilmottamatta koira agility kisoihin. Paree niin. Joku sieltä jo kehaski ku oli sitte jälkeenpäin tullu kipeeksi ( :ashamed: nyt ei muistu mieleen kuka ) Täytyy kesä käydä vain treeneissä ja olishan se ollu aika turhaa maksaa lisenssit ja kaikki. Jos ei pääsekkään ku yksiin kisoihin tän vuoden puolella. Treeneissä pystyy sitte vähän luistaan jos siltä tuntuu.

Oli muuten aikaa päivää sitte juttu siitä et onko tuttuja raskaana ( vai oliko? )? Kuiteskii... Tuossa on tullu parit kisat oltua töissä ja siellä sit yks "koirakaveri" kehas ku on niin monta koiraseuran naista raskaana ja kaikilla kuulemma syys-lokakuussa laskettu aika :LOL:
Hymisin siinä sitte ittekseni, enkä sanonu et mut voitte laskea mukaan ;) :whistle:
Kiva nähdä niitten naamat ku ne hoksaa, taisin olla 7. tai 8. joka oottaa syysvauvaa. Pitäähän sitä koiraharrastajia tehdä lisää!!

Ja hormoonihirmu jatkaa nyt sohvalla makoilua ja ukon kiristystä. Mää ajattelin kokeilla sellasta keinoa, et nyt loppu esiaviollinen seksi :LOL: Voi tulla ukkokullalle kiire kosia... tai sitte se ettii uuden eukon :| :whistle: Kuis ämmän käy ku ilkeeksi rupee??

R iikka 23.rv
 
snodgrass
Iltaa!

Oltiin tänään kavereiden kanssa iltapäivä piknikillä, ihanaa!! B)

Dicentra onpas tylsä pomo! Hö! Miks pitää toisen mieli pahoittaa kun eihän sitä nyt tahallaan saikulle jäädä. Ja rohkeasti tosiaan kaupungille vaan, kun omaan tahtiin saa mennä, niin onhan se ihan eri asia kuin juosta töissä.

Katjuska kuulostipa herkulta teidän iltapala! :p Ja tosiaan vaikea ymmärtää mitä se lääkäri ajoi takaa - ellei sitten vain ajatellut ja ihmetellyt ääneen itsekseen..?

Ninetsu älä vaan kauaa kärsi tuollaista kipuilua. Peesaan toisia jotka jo sanoikin et sit vaan rohkeasti saikkua jos toi jatkuu. Ja kiitos tosiaan toffeen ohjeesta =)

R iikka sulla on ihanan päättäväiset otteet miehen kanssa! :D Toivottavasti tuottavat toivotun tuloksen!

miialle paljon voimia arjen pyörittämiseen. Ja toivotaan tosiaan et onnistut välttymään siltä parvorokolta. Yllättävän paljon se on nyt meidän palstalaisia kiusannutkin.

Tinii voi kurjuus niitä suonikohjuja! Mutta hyvä et oot saikulla ja pystyt tosiaan nosteleen niitä koipia ylös aina välillä. Tukisukatkin varmaan olis hyvät, mutta tosi kiva tietty pitää sellaisia jos tällaset ilmat jatkuu :/

Turvotus varmaan myös alkaa näillä keleillä yleistyyn... Pitäis vaan juoda paljon ja välttää suolaisia juttuja. Mutta mitä esikoisen loppuraskaudesta muistan, jolloin sitä turvotusta todella alkoi olla, niin eipä siihen sitten kovin kummoisia poppakonsteja löydy. Mulla ei oo nyt ollu vielä pahasti sitä, yhden tiukimman sormuksen oon jo jättänyt pois, mutta loput liikkuu vielä ihan kivasti.

Mä lähden huomenna yhden yön reissulle Hesaan. Nään vanhoja kavereita ja ehdin pitkästä aikaa vähän kierrellä keskustassa - varmaan pitää käydä Kampissa ja Kämpissä :D Yks parhaista puolista on se, et saa nukkua sit yhden yön rauhassa, kun täällä kotona on taas ollu aika levotonta. Naatiskellaan auringosta!!

snodgrass ja neponen 26+6
 
Heips masut!
Autoista ootte jutellu pitkät pätkät!mua ei kyseiset menopelit kiinnosta lainkaan eikä mulla oo ees ajokorttia :D joten vähän oon nyt ulalla teijän jutuista, mut meillä on farmari-mallinen citroen xsara, sen enempää en siitä tiiä.Nii ja se on punanen :D hyvin tuntuu kulkevan ja kyytiin mahtuu reilusti kamaa!Mulle siis tosiaan riittää et auto kulkee, enkä auton kyydissä edes oo kun pakon edessä, ehkä pari kertaa kuussa.
Nyt lähetäänkin huomenna viikonlopuks taas poriin miehen porukoille, saa nähä kuin matkalla käy, mulla kun on alkanut matkapahoinvointi vaivaamaan, samoin kun viime raskaudessakin.Viime viikolla käytiin kaupassa tossa 3km päässä autolla kun ostettiin matto, ja piru kun siinäkin meinas jo oksu lentää!
Turvotuksen kanssa painiville haleja!itse en ole vaivasta kärsinyt mut varmana inhottavaa.
Tinii kosmetologilta saa semmosta voidetta suonikohjuihin, mun äiti vaan kehas löytäneensä semmosta!kuulemma auttaa kummasti.ja varmaan just toi lepuuttaminenkin auttaa.
R iikka täällä tilanne on just päinvastoin, mies "painosti" mut kanssaan kihloihin, ja aattelin sitten että mikäpä siinä mutta naimisiin en mene.No nyt se pirulainen on alkanut vihjaileen että "sit ku mennään naimisiin..." "meidän häissä sit..." ja muita ohimennen livahtavia heittoja, luulee pirulainen varmaan pehmittävänsä mut naimisiin kanssaan!!
minähän en taivu...toivottavasti mies ei kuitenkaan noita sun "kiristyskeinoja" keksi kokeilla,nyt kun vihdoin halutkin palannu :D
Ninetsu kiitos toffee-ohjeesta, pakko oli eilen tehä ja oli kyllä :p
Eilen oli poitsun 2v hammaslääkäri, vähän oli hankaluuksia saada niitä hampaita näytettyä mut saatiin kuitenkin lopulta homma hoidettua!
Ens viikolla oliskin mulla neuvola, sitten taas parin viikon päästä pojan 2v neuvola ja sit taas mulla neuvola, täähän on yhtä neuvolassa juoksua taas vähän aikaa :D
Nyt poitsu johuutelee muroja, ja äiti vaan palstailee :ashamed: paree mennä ennen kun hermostuu...Hauskaa viikonloppua kaikille, palailen sitten ensi viikosta taas lukemaan teidän kuulumisia, nauttikaahan kaikki nyt auringosta ja muistakaa rasvata ne mahat ettei pala :D

Daydreams ja pipana 27+2
 
Huomenta :)

Daydreams Mukavaa reissua ja toivotaan nyt, että se matkapahoinvointi pysyis pois tai ainakin ees siedettävänä B)

Ja Tiniille toivotaan, että suonikohjut pysyis pois... Kinttuja ylös vaan aina kun mahdollista ja tukisukatkin vissiin noihin auttaa. itellä ei niin tietoa, kun oon ihmetellytkin, että miks ei vielä moiset vaivaa, kun kaikki edellytykset kuitenkin on...

Snodgarssille kans nautinnollista Hesan reissua B)

Mua jotenkin laiskottaa ihan hirveesti :xmas: Hommaa ois vaikka muille jakaa...pitäs imuroida ja pestä pyykkiäkin ja ruokaakin pitäs laittaa ja muutenkin vähän järjestellä paikkoja ja sitä intoo ei sitte löydy hitusenkaan vertaa :kieh:

Katjuska ja Vilpertti 26+0 *poksahtelee*
 
Jopas olette taas ahkerasti kirjoittaneet! Päällisin puolin muistelen, että hyviä uutisia oli ilmoilla. Hyvä niin! =)

Omaan oloon ei kuulu ihan yhtä hyvää. Kesäflunssa iski päälle koko komeudessaan ja olo on kerrassaan surkea. Lisäksi nl-lääkäri totesi tänään anemian ja joudun sen vuoksi lisätutkimuksiin. Hb on jatkanut laskua raudan syönnistä huolimatta ja oli enää 96. Verenpainekin on alhaalla ja ikävät rytmihäiriötkin vaivaa. Esko kuitenkin kasvaa ihan käyrillä, sf 23,5. Painoakin tullut n. 400g/vko, oksentelun lisääntymisestä huolimatta. Jotain kai siis säilyy sisälläkin...

PK-seudun mammojen tapaaminen olisi loistojuttu! Jos ajankohdat vaan sopii, niin mieluusti olen mukana.

Aurinkoista päivää kaikille!

Nuppu74 ja Esko 26+5
 
hei kaikille pitkästä aikaa...
Meillekin se virus mesen kautta tuli koneelle ja ei oo oikeestaan mihinkään sivuille päässy :kieh: :kieh:
Kaikille uusille kirjoittajille tervetuloa minunki puolesta!! :flower: :flower:
Neuvolassa ja neuvolalääkärillä käyty ja kaikki oli ok:
Pissa puhdas
Hemppa 124
RR 118/67
Liikkeet ++
Syke 143
Sf 29
Neuvolalääkäri ultarasi:painoa pikkuisella 950g-1000g...
Seuraava lääkärikäynti onkin sit länskässä äippäpolilla..


Nyt nopsaan näin vain omaa napaa :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Ninnipo ja :heart: masukki 26+2 :heart:
 
Daydreams: Meillä meni myös niin päin, että mies osti vain kihlasormuksen, vaikka olin sanont, jotta mielestäni sitoutuminen ei kaipaa rinkuloita. En sitten heti suostunut sormusta sormeeni laittamaankaan, vaan pyysin tuumailuaikaa. Mies oli arvannut, että niin tulee käymäänkin. Parin kk päästä sitten olin valmis kyseiseen touhuun. Sitten alkoikin puheet häistä, vaivihkaa, silloin tällöin, ikään kuin leikkimielellä. Naurahtelin aina vain ukon puheille, kunnes koitti päivä, että hää kysy asiasta sellaisessa tilanteessa, jotta naurahdukseni jälkeen tajusin hänen olevan ihan tosissaan. Siinä sitten hetken mietin, jotta miksi sanoisin ei, kun kerran tiedän, että tuon miehen kanssa haluan elää nyt ja aina ja kun kerran naimisiin meno on hänelle tärkeää. Siitä viikon päästä olikin sitten jo kuulutukset haettuna ja kolmen viikon päästä oltiin naimisissa... Olin siinä vaiheessa aika otettukin miehen kosinnasta, koska takana oli jo viisi keskenmenoa: tuli jotenkin sellainen varmuus, että minut tuo mies joka tapauksessa haluaa, vaikka silläkin uhalla, että jää ilman biologista lasta. Tuli tärkeä ja rakastettu olo.

Autogalluppiin en eka meinant vastailla ollenkaan, koska en koe asiaa oleellisena, mutta kun iso osa on jo vastaillut, niin kerronpa meidänkin pirssitilanteen. Toinen auto on Audi A4 guattro, 3,0, diesel, farkkumalli, vm 2006. Toinen Toijjota Corolla 1,6, vm -90, bensaversio. Molemmat erittäin hyviä autoja! Corollasta meinaa tosin runko ruostua ympäriltä... Auto sinällään on minulle iso asia, suorastaan pahe. Yritän ajatella ja toimia edes jonkin verran ekologisesti, mutta yksityisautoilusta en ehkä pystyisi luopumaan. En pysty kuvittelemaankaan, että eläisin ilman omaa autoa. Minulla tarttee olla tieto siitä, että pääsen halutessani aina liikahtamaan. Moni hävittää kakkosauton, kun jää äitiyslomalle, mutta minun kohdalla se tarkoittaisi silmukkaa kaulan ympärille. Olen valmis luopumaan jostain muusta ennen autoa. Olen kova menijä ja tahdon olla vapaa lähtemään eteenpäin silloin kuin huvittaa. Huonot yleiset kulkuyhteydet vielä tukevat tätä ajatusta. Helsingissä tai muussa isosssa kaupungissa asuessa tilanne olisi varmaan toinen.

Helsingin äiteet ovat pistämässä tapaamista pystyyn. En asu pääkaupunkiseudulla, mutta suhteellisen lähellä kuitenkin ja tykkään kovasti paljon käydä Helsingissä, joten saattaisin intaantua mukaan poppooseen. Kesäkuu on hyvin jo ohjelmoitu, mutta heinäkuussa jo löytyisi vapaata aikaa, etenkin kun lomat alkavat. Palatkaamme asiaan, eikös totta!?

Lizard & Verneri 24+2
 
väliaikatietona että tää mamma meni ja sekos oikeen kunnolla :LOL:
mulla oli sellaset pitkät tummat rastat puoleen selkään vielä tänä aamuna ja tulin just kampaajalta jossa kävin extempore leikkauttamassa ne pois!

Saa nähä mitä mies sanoo kun palaa tänään työmatkalta :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:


Takuton-Tini + Pingu rv 27+1


PS. Kiitos kaikille tsemppailuista ja huolenpidosta, jalat tuntunu paremmilta kun oon niitä lepuuttanut ja hieronut! Toivottavasti ei tuu pahempia kohjuja kun ne on niin kauheen näkösiä :(
 
Tervehdys uudesta kodista!
Muutto on onnellisesti takanapäin ja mies oli selvästikin briiffannut koko porukalle, kuka meillä toimii työnjohtajana! Pojat vahti kuin haukat etten saanut nostettua mitään - edes kevyttä :D Olihan siinä ihan tarpeeks hommaa ilmankin. Yhdessä päivässä jouduttiin aikataulullisista syistä muuttaa melkein 100 neliötä puutarha- ja varastovehkeineen, joten hommaa piisaas. Uuteen osoitteeseenkaan ei päässyt aikaisemmin siivoilemaan, mutta onneks on äidit ja anopit keksitty avustamaan ;) Eilen vielä oma äitini kävi kitkemässä kukkapenkit, kun en pysty juurikaan enää kyykkimään tai kumartelemaan. Parina päivänä innostuin vähän liikaa kamoja purkamaan ja siitä seurauksena sitten hirveät lonkkakivut ja panadolin voimalla lepoa ja unta.

Viikko saikkua takana ja vaikka "tuomio" alkuun järkyttikin, niin kumman nopeasti tähän tottuu.. Käväisin tänään töissä viemässä saikkutodistuksen ja täytyy sanoa, että itse työtä en juurikaan kaipaa, työkavereita tietty. Ja varsinkin nyt kun noita kipujakin on ollut päivän rehkimisen jälkeen, niin on todellakin parempi huilia.

Tunnesiteistä on ollut puhetta. Itselläni myös melko epäuskoinen olo, et masussa on ihan oikee ihminen. Epäilisin, et samasta syystä jäänyt kaikki ostokset tekemättä. Yhden ainutta vauvan vaatetta tai muuta ei tähän osoitteeseen ole vielä ilmaantunut. Voi tietty olla, et sitten kun hana aukeaa ei loppua tahdo näkyä.. ;)

Toissapäivänä kävin jo neuvolassa täällä uudella paikkakunnalla. Kaikki ok ja lähete tuli sokerirasitukseen. Sinne sitten kahden viikon kuluttua. Odottelen myös soittoa sairaalasta, minne pitäisi mennä istukan kontrolliultraan. Elättelen kyllä toiveita, et istukka olis siirtynyt oikealle paikalleen, sillä liikkeet tuntuu välillä tosi voimakkaasti myös ihan alavatsassa. Ja siellähän sen istukan pitäisi olla tiellä.

Pahoinvointi ei onneks ole palannut, mutta unettomuutta esiintyy täälläkin. Herään lähes joka aamu 4-5 aikaan vessaan. Sitten ei tule uni vaan ensin jano ja sitten nälkä! Ja valvomista kestää noin tunnista kahteen. Masussa tietysti rokataan niin vietävästi juuri silloin :kieh:
Ihan käsittämättömän pienistä asioista itkukohtausten saanti jatkuu myös... Olen viimeiset kaksi päivää itkenyt, kun mies yritti hillitä kesäkukkaostosten tekoa sanomalla, että olisi tärkeämpiäkin hankintoja tehtävänä uuteen kotiin (esim. olohuoneen kalusteet, lamput, jne...). Loukkaannuin niin vietävästi ja nyt kun olen jo rauhoittunut, en edes tajua et miksi :ashamed: Huoh. Miesraukka, toivottavasti ymmärrystä vielä riittää :heart:

Nyt kun olen muuton myötä päässyt HUSin piiriin tuli itselleni yllätyksenä, että pystyn valitsemaan synnytyssairaalan. Hyvinkää olisi lähinnä, mutta kättärillekään ei ole kuin reilun puolentunnin matka. Minkä valitisis??? Päätöstä ei tarvitse tehdä terkkarin mukaan kuin vasta vkolla 36, mut varmaan olisi hyvä miettiä etukäteen...

Aurinkoista illan jatkoa kaikille!

Zucchero 25+2
 
Pikaviestiä ja tervetuloa uusille!

Tapaaminen voisi olla hauska - joskin huomiota herättänemme heinäkuussa vatsoinemme - no siinä samalla voisi testailla suomalaisten kohteliaita tapoja, jos paikka on täynnä ;)

Neuvolassa ti RV 25+1
RR 110/70
Hb 130
SF 27
Likkeet ++
Syke +
Paino pudonnut 500g viime käynnistä, yhteensä tullut 3,5 kg.
Sokerirasitus: hälytti paastoarvo sekä 2h arvo, mrrr, sairaalaan joudun vuorokausikäyrälle!

Ja nyt vihdoin se kauan odtettu 4D takana. Vaavilla kaikki hyvin, painoarvio 840g, la arvio 3,5-4kg. Syke 160/s - eli vaudilla pomppii. Vauvan kasvot, hmmm, hieman turvonneet, Bruno tykkäsi, että on hyvin syöneen näköinen :p . Pikkuisen vaavia tuntui ärsyttävän superultraaminen, käsiä naaman eteen ym. mutta välillä haukoteltiinkin siihen malliin "Että eikähän tuo jo riitä". Potkua ja nyrkkiä tuli kanssa. Mukaan saatiin 23 min dvd ja paljon kuvia. Hintaa huville kertyi 160e (Femeda, Bruno Cacciatore, HKI, aloittanut nämä tutkimukset ensimmäisenä Pohjoismaissa vuonna 2001).
 
Huomenia taas :)

Nuppu74 Toivottavasti tauti talttuu nopiaan ja muutenkin jos olo siitä paranis :hug:

Tinii Tuupas sitte kertoon mitä ukko meinas :whistle: Kauan sulla ne rastat ehti olla?

Zuccherolle onnea uuteen kotiin :flower: ja kiva kuullaa, että muutto sujui hyvin =)

Mitzy Mitäs sen sokerirasituksenkin piti hälyttää :kieh: tylsää tollanen :hug:

Kivan kokoisia alkavat jo pikkuiset olla :heart:

Täällä heräillään öisin vaikka kuinka monta kertaa vessaan, kun rakko vaan tuntuu niin täydeltä :kieh: Ja mikä siinäkin on, että just illalla mulla alkaa kauhee janotus ja pakko on sit juoda ja sit taas tietää miten yöllä menee :whistle:
Mä varmaan nukun sitten loppuviikoilla jo tuolla pytyllä :LOL:
Viime yö oli kyllä muutenkin karsee... täällä kämpässä oli niin tuskaisen kuuma ja nihkeetä, että senkään takia ei saanut nukuttua kunnolla ja poikakaan ei meinannu nukahtaa millään uudestaan, kun heräs tipahtaessaan sängystä... Tosi levottomasti nukuttiin kaikki ja nyt sitte väsyttäis ihan hirveesti. No pitänee pojan kanssa päikkärit sitte ottaa myöhemmin :)

Tänään sitte luvattu vielä paahtavampaa päivää kuin eilen, mutta yritetään nyt nauttia kun voi B)

Katjuska ja Vilpertti 26+1 :heart:
 
Oon taas unohtanu tän kaksplussan kokonaan! :D

Tänään on luvattu +28, huh huh.
Lähen rannalle ottamaan aurinkoa.
Yritin eilen olla mahalleni, mutta eipä ollu kovin mukavaa,
laitoin sitten toisen polven koukuun ni onnistu selkääki aurinkoa saamaan.
Mutta enne rannalle menoa pitää viiä kelaan tuo hakemus,
ja sitte oottelemaan pakkausta!

Vauva potkii joka päivä ja mieski tuntenu jo parisen viikkoa liikkeitä.

Kesä tunnetusti menee aina nopeasti ohi, eli eiköhän se syksykin sitte tule jo kohta. :)

Olen vähän ihmetelly kun kaikilla tuntuu olevan mitä ihmeellisiä kipuja yms.
Vauva yhen ainoon kerran potkassa kunnolla tonne rakkoon ja eikä mulla mitää liitoskipujakaan ole ollu, pystyn nukkuu yöt vielä ainakin tosi hyvin yms.
Pitäs varmaa olla vaan onnellinen. ;D

Pikku sirpukka rv 23+5 <3
 
Nyt tulee omanapaista, valitan!

Eilen oli synnytysvalmennus ja ihan iloisin mielin sinne miehen kanssa suunnattiin. Ei ollut mitään tietoa että mitä siellä tehdään ja odotinkin jo sellaista "puuskutusta patjoilla" käyntiä :LOL: Noh, nuut onkin varmaan mua älykkämpiä ja tietää mutta ihan kätilö piti luennon ja ei, me ei puuskutettu :D Vähän isit sai hieroa selkää mutta siinäpä se. Paljon tuli asiaa reilussa parissa tunnissa, vetäisi tämän mamman aika hiljaiseksi. Tuli paljon todellisemmaksi taas tämäkin asia että kaipa se on minunkin synnytettävä :eek: :p Ehkä vähän rupesi jopa ahdistamaan ja nyt sulatellaan niin minä kuin mieskin asiaa ja kunhan lanko saadaan takaisin kotiin (on nyt viikon verran kylässä ) niin päästään kunnolla puhumaan. Mä en sitä kipua sillä tavalla pelkää mutta ehkä se että siitä tilanteesta ei pääse pois ja oma ns. avuttomuus luonnon edessä on aika vakavaksi vetävä tunne. Noh, nyt ei auta kuin ruveta miettimään asiaa ja yrittää asennoitua niin että hyvin se menee... ja jos ei mene niin siellä on ammattitaitoinen henkilökunta meitä varten. Saatiin myös me sellainen lappu mikä täytetään etukäteen ja saadaan laittaa nimi vaihtoehdot siihen :D Kolmas maailman sota julistetaan tähän talouteen än, yy tee NYT!!! :p

Neuvolasssa käytiin aamusella rv 26+2

Painoa tullut 900g/vko :eek: :'( (yhteensä + 8,2kg)
Turvotus -
RR 115/65
Pissa puhdas
Hb 136
SF-mitta 27,5 (jee!!! me lähestytään pikku hiljaa jopa käyrää!!! ) :LOL:
Lapsivesi norm.
Tarjonta RT
Syke 130-140
Liikkeet ++

Mies oli ihana kun herätti pusuilla ja kysyi kiinnostaisiko mammaa lähteä katsomaan paljon suomifilmin mitta tänään on :D :heart: Onnkesi alamme pikku hiljaa tosiaan lähestyä käyrää ja minulle luvattiin että jos se ei sinne käyrään mene niin pääsen synnytystapa arvioon, aika nihkeetä tuntuu olevan sinne pääsy. Ennemmin se terkkari mua pelkopolille olisi laittamassa. Mä yritin sanoa kyllä että ei minua synnytys pelota vaan haluaisin että etukäteen katsottaisiin onko edes mahdollista että lapsi mahtuu tulemaan, sellainen mahdollisuus kun kerran on olemassa! :headwall: :kieh: Terkkarin vastaus oli että siitä lähdetään että alakautta tulee ja jos ei näin käy niin sitten kätilöt sanoo että leikataan... Plaaah! Eli toisin sanoen katsotaan tappiin asti miten matamin käy. Itse kun olen meinannut ko. asian takia kuolla synnytyksessä niin ei kauheasti huvita lähteä leikkimään ja vähän kokeilemaan PRKL!!!

Vointi on kohtalaisen hyvä, näin aamusta ei mitään ongelmaa ole vaan kivut tulee sitten illasta ja riippuu päivän touhutasosta että missä määrin. Vessassa joutuu tämäkin mamma juoksemaan. Yleensä siinä 2-3 aikaan ja sitten 6-7 aikaan, jos oikein huonosti käy niin juuri kun on nukahtamassa on vielä sykähdettävä vessaan. Jossain oli puhetta että vessaramppaus tietää että synnytys käynnistyy niihin aikoihin, liekö ihan oma pino tästä puhunut :LOL: ei voi muistaa! Mulla ei kyllä kukaan ole hereillä vessatuksien aikaan...

Kaikille yleinen tervehdys ja moikkaus :wave: Kommentointia harrastan sitten myöhemmin, nyt on vielä lähdettävä takaisin unten maille. Voikahan paksusti!!!

Koiruus ja pentunen rv 26+2
 
Koiramamma Siitä on hyvä lähtee, että ei kannata turhia suunnitelmia synnytyksen kulusta tehdä :whistle: Sillä koskaan se ei mee sen oman suunnitellun käsikirjoituksen mukaan :kieh:
Mutta luulis nyt, että sulle tuo koko arvio tehtäis ja lantiota katottais, kun täällä meillä se tehdään automaattisesti ensisynnyttäjille. mutta liekö tää taas sitä eriarvoisuutta meidän Suomen maassa, että vaan osalle se suodaan. :/
 
Mulla oikeesti keittää ihan kohta tän kuntien eriarvoisuuden takia :kieh: :headwall: :eek: :whistle: Täällä tosiaan ei MITÄÄN valmennuksia, justiinsa saatiin tuo parin tunnin luentoon synnytyksestä ja siinä se. Ei päästä tutustumaan synnäriin, ei saada niskaturvotus tai rakenne ultraa ei päästä synnytystapa arviointiin tai mitään. Kyllä oikeesti voin kertoa että vituttaa!!! No nii... nyt lähti sitten raivo moodi päälle!!! Lähdempä rauhoittumaan ja tekemään vähän evästä! Pahoittelen...
 
Tervehdys!

Kyllä tosiaan nuo käytännöt ovat erilaisia eri kunnissa ja kaupungeissa. Mä en osaa sanoa, tarjottaisko täällä valmennusta, kune i ne tietty mulle ole sitä tarjonneet.

Soitin aamulla parvovastauksista ja mulla ei huolen häivää siitä asiasta, testi näytti että olen sen joskus kenties lapsuudessa jo sairastanut. Hyvä niin.

Tänään on hiukan viileämpi päivä. Vaikka rakastan aurinkoa ja lämpöä niin nämä tukalan kuumat päivät on ihan yhtä tuskaa. Mutta ei kai auta valittaa.
Multa kysellään kans että jokos kohta on h- hetki.......siinäpä sitten selittelen, että eipä ihan vielä, koko kesä pitäisi kärvistellä.

Ja oli puhetta tuosta mahan koskettelusta. Niin mä en todellakaan tykkää, että muut koskee kuin mies ja lapset.

Mutta menoksi taas, joku on räjäyttänyt pommin meidän huushollissa.
rv jo 26+2......
 
Heippa kaikille!

Nyt mäkin löysin tänne kaksplussan sivuille ja rekisteröidyin käyttäjäksi. Mulla la on 27.9, mitenkä saan sen lisättyä tonne listaan, vai tekeekö joku sen mun puolestani?

Mun kuulumisia elikkä raskaus edennyt toistaiseksi ilman suurempia ongelmia. Vähän on tissit vuotaneet, mutta muuten mennä porskutetaan kohti heinäkuun alkua ja odotettua kesälomaa. Elokuussa pitäis vielä käydä 3 viikkoa töissä (jos pystyy) ja sitten mammalomalle. Oon nauttinut suunnattomasti raskausajasta ja tunneside Bebeen on jo syntynyt ja äidinvaistot heränneet.

Tässä muutama päivä sitten hommattiin yhdistelmärattaat ja tuntuu taas astetta todellisemmalta, että meille on tulossa vauva!!! Ehkä tästä kaikesta kirjoittelusta jo huomaa, niin meillen on tulossa esikoinen, hyvin toivottu sellainen<3

Seurailen keskusteluja mielenkiinnolla, kun on muita samoilla viikolla olijoita. Mulla siis rv 23+6

-Nöpöliini-
 
Nöpöliini tervetuloa mukaan vaan =) (Ja minä lisäilen sut tonne listalle)

Miia Hyvä homma ettei parvorokosta huolta =) Se taitaa tosiaan olla sellainen sairaus, että aina ei ees vanhemmat huomaa, että lapsella moinen on...

Täällä taas grillailtiin :p uusia perunoita keitin ja tein salaatin ja sen kanssa sellainen lihavarras :p Tossa jonkun ajan päästä sitte jälkkäriksi hedelmäcoctailia vaniljavaahdon kera :whistle: :p :p
Mä just sanoin ukolle, että meillä varmaan grillataan vielä joulunakin tuolla ulkona grillillä :xmas: kun nyt ainakin tuntuu ettei sellainen normiruoka ees maistu...

Nyt vaihtamaan vaippaa :wave:
 
Koiramamma - mä tulin niin vihaiseksi kun luin ton sun kirjoituksen...

Onneksi alamme pikku hiljaa tosiaan lähestyä käyrää ja minulle luvattiin että jos se ei sinne käyrään mene niin pääsen synnytystapa arvioon, aika nihkeetä tuntuu olevan sinne pääsy. Ennemmin se terkkari mua pelkopolille olisi laittamassa. Mä yritin sanoa kyllä että ei minua synnytys pelota vaan haluaisin että etukäteen katsottaisiin onko edes mahdollista että lapsi mahtuu tulemaan, sellainen mahdollisuus kun kerran on olemassa! Terkkarin vastaus oli että siitä lähdetään että alakautta tulee ja jos ei näin käy niin sitten kätilöt sanoo että leikataan... Plaaah! Eli toisin sanoen katsotaan tappiin asti miten matamin käy. Itse kun olen meinannut ko. asian takia kuolla synnytyksessä niin ei kauheasti huvita lähteä leikkimään ja vähän kokeilemaan PRKL!!!
Miten tuo voi olla mahdollista, eikö tässä maassa ole ihmisellä mitään itsemääräämisoikeutta näissä asioissa, vai rahako aina ratkaisee? Mun neuvo on sulle, että ole saamarin tiukkana, mene sinne pelkopolille ja vaadi siellä perusteluineen, miksi haluat ehdottomasti päästä synnytystapa-arvioon lääkärille! Kyllä se täällä pääkaupunkiseudulla tehdään ymmärtääkseni kaikille haluaville! Ja jos et sitä muuten mitenkään saa sairaalan puolesta ehkä sitten oman turvallisuuden vuoksi yksityiselle? Täällä Hesassa se 4D -ultraajaguru B. Cacciotore sanoi, että suurin virhearvio, jonka hän on lapsen koon kanssa tehnyt on 200g (jos siis synnytyksen esteenä on mahdollisesti lapsen suuri koko).
 

Yhteistyössä