***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

:wave: Minä kans täällä... luxus vapaapäivää viettelen.
Poika hoidossa ja mitään ei tartte rautakaupasta hakea :eek: Tottunu jo siihen et aina kun poika hoidossa niin roudatta remppavärkkejä :/

Katjuska Kiitos synnytyskertomuksesta!! Olipas aika odottelua synnytyksen alkamiseen... Sitte menikin kaikki hyvin ja nopeesti :heart:

Taitaa olla suurin osa hakemassa nyyttejään, on jotenki hiljentyny tämä kirjottelu täällä.
Tänään listat lastenhuoneeseen paikalleen ja sitte roudaan tavarat naapurihuoneesta sinne. Ja ei muutaku lattia vaihtoon toisessa huoneessa |O
Hitto ku sitä on niin lihava, huomaa jaloista et neki on jo saanu osansa ravinnosta :ashamed: Ärsyttää... taas menee vuosi vähintään et pääsee edes jonkinmoisiin inhimillisiin mittoihin :kieh: No ei auta valittaa, tyhmästä päästä kärsii koko kroppa!!
No onpas taasen sekavaa tekstiä... jos lähtis kauppoja kiertelemään!

R iikka 36+4
 
Heisan pitkästä aikaa!

Onnea jakaantuneille! :flower:

Itse vietin yön sairaalassa, kun epäiltiin että ois lapsivettä lirahtanu, mut ei ollu... Lääkäri teki aamulla sisätutkimukset, kohdunkaula vielä jäljellä ja takana, mut pehmentyny kahelle sormelle auki... Sano et mene vielä kotin odotteleen. Perjantaille kontrolli käynti ja maanantaille käynnistys aika. Olin tuon sisätutkimuksen jälkeen tunnin vielä käyrillä.... kätilö sano et tulee kyllä niin hyvin supistuksia et oletko varma, et haluut mennä vielä kotiin. Käski tulla heti takas jos vähänki supistusten väli pienenee. Kai sillä sisätutkimuksella oli vaikutusta noihin supistuksiin.

Odottavaisin mielin Eitsa ja masukaveri 40+2
 
En ehtinyt aamuhuutoon, mutta aamupäivähuuton kyllä. Eli täällä ollaan :wave: . Yhtenä kappaleena ja ne vähätkin kipeät supistukset kadottaneena.

Kiitos synnytyskertomuksista. Olen Zuccheron kanssa samaa mieltä. Kivaa lukea kertomuksia, jotka ovat realistisia mutta antavat kuitekin toivoa siitä, että synnytyksestä selviää. Tosi nopeita synnytyksiä täällä on muuten ollut :eek: .

Vuh, toivottavasti jotai tosiaan alkaa nyt tapahtumaan. Merkit ovat hyvät, eli eiköhän siellä päästä vauvautumishommiin.

Mamitus, lämmin :hug:. Hyvä, että kaikki oli kunnossa. Toivottavasti isosiskokin jaksaa vielä hiukan odotella.

Piti vielä kommentoita jokun muun kirjoitusta, mutta en nyt muista kenen, joten jatkan myöhemmin. Itsellä on tänään näköjään vaihteeksi aktiivipäivä. OLen pessyt pyykkiä, järjestellyt kestovaippoja ja harsoja, imuroinut ja ulkoillut koiran kanssa. Kohta varmaan makaan raatona sohvalla :LOL: .

Pitipä vielä kertoa, että eilen illalla yritimme miehen kanssa harjoitella harsovaipan solmimista kolmiomalliin. Valehtelematta puoli tuntia meni siihen, että yksi akateemisen koulutuksen saanut ja toinen suunnittelutyötä tekevä yrittivät saada neljän kohdan mallista selvää, että kuinka vaippa taitellaan. Tilanne oli todella huvittava :kieh: . Lopulta vaippa saatiin taiteltua, jonka jälkeen viaton nalle joutui vaipatuksen koekaniiniksi. Helppoahan tuo tuntuu olevan kun ideasta sai kiinni.

Tiinuliini ja vauva 38 + 2
 
ail
Arvaako ny ees tälläsiä juttuja tänne laittaa ku ootte kaikki muuteki nii väsyneitä ootteluun ja herkillä.Mutta miun alamäki vaa jatkuu.Vein eilen illalla pienen ystäväni ( venäjäntoyterrieri ) lääkäriin kun hää on ollut outo ja jalat o kippeet.Anto vaa miun koskee ja muita juoksi karkuun.Lääkäri tuntee kaikki koiramme hyvin.Sano tutkittuaan että takajalat miun pikkusella ihan sökönä ja tuskat kovat.Kuulema perinnöllinen juttu ja haukkui samalla meille koiran myyneet henkilöt koska ostimme koiran 3v ikäisenä silloin ja lekuri ollut koko ajan sitä mieltä että ikää enempi ja eilen tokas että lisää vaa iha huoletta 10v lissää.Sinne jäi miun pikkunen perskärpänen,mie silittelin hänet ikiuneen ja kastelin turkin kyynelillä.Nii paljo merkitsi tuo kirppu miulle et tuntuu ku osa miuta ois revitty pois.Pipsanki hää otti heti omaksee ja anto vaa miun hoitaa rauhassa.Muut ku hoiti ni tää pieni terrieri vahtas joka hetkeä valmiina puolustamaan vauvaa.Miul on iha hirvee olo ja pieni pelko että koska tää miun alamäki loppuu.

ail
 
Ail,, voi mitä kaikkea sinun täytyykään nyt kestää! Suuret ja lämpimät :hug: .

Vauvan syntymä ja siitä seurannut masennus sekä nyt koiran menetys saattavat olla yhdelle ihmiselle liikaa lyhyen ajan sisällä. Olethan yhteydessä neuvolaan tai lääkäriin, jos olosi edelleen huononee? Älä jää pohtimaan tilannettasi yksin.

Paljon voimia sinulle. Teit koirallesi suuren palveluksen, vaikka se niitä vaikeimpia palveluksia onkin. Kivuliaan koiran elämä ei ole koiranelämää!
 
Täällä päivähuutoon ilmoittaudun, hyvin nukutun yön ja touhukkaan aamupäivän jälkeen.
Ystäväni sai minut kammettua mukaansa tuonne kamalaan vesisateeseen ja kävimme kahvilla.
Uudet treffit sovittiin jo perjantaille, jotta on sitten mitä perua (hänen mukaansa).

Eilinen kävelypäivä tuntuu edelleen jaloissa ja etenkin liitoksissa, kuten yöllä jo totesin vessareissujen yhteydessä.
Mitään muuta vaikutusta ei sitten ollutkaan moisella shoppailureissulla.
Mutta ajattelin myös aloittaa sen rauhassa olon, ja unohtaa synnyttämään pääsyn!
Taitaa pysyä pää kunnossa siten parhaiten.
Joten kiitos vinkistä väpä!

Ja kiitos Tiinuliinille haleista!
Ei eilen kyllä naurattanut, kun niitä liikkeitä en tuntenut, mutta nyt ollaan jo rauhallisin mielin.

Nyt taas noutamaan eskarilaista, joten päivänjatkoja kaikille!

Mamitus2 ja Nappula40+2
 
Voimahalauksia ailille!
Toivottavasti tosiaan saat apua ja jaksat kantaa sinua kohdanneet vastoinkäymiset!
Uuden elämän synnyssä, masennuksessa ja rakkaan menetyksessä on kestämistä ihan liikaa yhdelle ihmiselle :'( :'(

 
Ai kauheeta Ail :'( , lemmikistä luopuminen on aivan hirveätä, sillä ne todella ovat kuin perheenjäseniä. Toivottavasti sulla on lähelläsi hyvä tukiverkko tän kaiken murheen keskellä ja saat oikeita halauksia. Minä pystyn siihen vain virtuaalisesti :hug: . Muista, että oikeasti ei tarvitse jaksaa enempää kuin jaksaa, ei pidä yliyrittää vaan joskus pitää tunnustaa, että raja on ylitetty ja apu on otettava vastaan. Toivottavasti saat tukea ja elämä alkaa pian näyttää valoisammalta. Voimia kovasti :hug: !
 
"Aamuhuudolla" ollaan ihan yhtenäisenä jälleen :wave:

Voi että Ail :hug: :'( :hug: Muista että olet ollut pienelle ystävällesi varmasti paras emäntä ja tarjonnut hänelle hyvän kodin jossa sai nauttia elämänsä loppuun! Mä laittelen sulle tämän ikivanhan kyyneleiden valutus biisin jos se vaikka purkais sitä ikävää mikä sisällä jäytää!!!

http://www.youtube.com/watch?v=XHpO56-0VQI

Suhveli musta kanssa tuntuu että yli LA:n mennään ja niin että heilahtaa *huokaus* noh minkäs teet :p kärvistellään yhdessä!!! Eilen tosin rupes taas mojovasti menkkakipuna jäytämään selkää ja toivo heilahti ihan 100:n mutta voi käsi, ne vaan kiusaa!

Kaikille muille suppareita ja varapäreita ja tsemppiä tasapuolisesti ja erikseen!!!
Koiruus ja pentunen rv 39+6
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Pari kertaa olen jo aloittanut kirjoittamaan, mutta aina jää jostain syystä kesken, enkä sitten oo lähettänytkään viestejä. Jos nyt vähän lyhyemmin ja loppuun asti kirjoitettuna.

Ailille ihan ensimmäiseksi kovasti jaksamista ja haleja lähettelen. Koskaan en ole eläimiä omistanut, joten tuon tuskan osaan vaan kuvitella. Masennuksesta mullakin on ikävä kyllä kokemusta ja samaa mieltä olen kuin muutkin, että nyt vaan apua hakemaan. Tsemppiä kovasti sinne ja purkaudu ihan vapaasti tänne, se helpottaa!

Sitten kaikille vauvautuneille kovasti onnea, mielenkiinnolla olen täällä lähdön merkkejä seuraillut ja ollut taustalla lukemassa tekstejä. Kyllä me loputkin ne nyytit pian saadaan syliin.

Täällä toista viikkoa esikoisen kanssa kotona ja väsy painaa kovasti. Poitsu kun on ilmeisesti muutoksesta vähän ihmeissään, eikä ole suostunut nukkumaan päikkäreitä! Olo on aika nuutunut ja pinna kireällä, kun kaksi liian väsynyttä tapausta yrittää jaksaa toisiaan päivät kahdestaan. Toivottavasti tämä tästä, kävi vaan huono tuuri, kun just nämä 2 vkoa on puistokin suljettu, joten on pitänyt "kotona" kykkiä... En ole siis kauheasti jaksanut järjestää ohjelmaa.

Olo on mulla ihan ok, paitsi tietty niiden unien suhteen. Supistuksia tulee, mut ei säännöllisiä ja vain ajoittain kivuliaita. Ihan olisin kuitenkin jo valmis synnytykseen. Just varasin torstaille ajan vyöhyketerapeutille, katsotaan, josko se saisi vauhtia tähän touhuun.

Vähän huoli nousi tänään neuvolassa, kun mun paino on yhtäkkiä alkanut tippumaan ja sf-mitta pienenee... Ainakin neuvolan kätilö sanoi passittavansa mut ens viikolla ylimääräiselle lääkärikäynnille, jos en siihen mennessä oo jakautunut. Ei siis ilmeisesti mitään hälyyttävää, mutta tottakai sitä jää sitten miettimään... Onneksi vauvalla tuntuu liike olevan hyvin edelleen verissä, eli mitään liikelaskentaa ei tarvii kyllä tehdä.

No juu, halusin vaan tulla ilmoittamaan, että täällä taustailen ja luen kiinnostuneena teidän juttuja. Oma kommentointi vaan jää kauhean vähälle, kun aikaa ei oikein ole. Anteeksi siitä. Olette kuitenkin tärkeä vertaistukiverkko! Kiitos siitä.

Nyt yritän hetkeksi nostaa jalat ylös, jos tuo napero vaikka tänään olisi nukahtanut! *fingers crossed*

Voimia ja jaksamista kaikille loppumetreille ja alkutaipaleille!
:hug:
-k ja masuasukki 39+3-
 
MRRRRR! Just kirjotin pitkän litanian ja käsi osui hiiren "edellinen" -painikkeelle ja se oli sitten siinä. Että!

No niin, uus yritys. Ei sillä, että tässä olis jonnekin kiire ku odotellaan vaan niitä supistuksia :LOL:

Ninnipolle ja Katjuskalle tervetuloa kotiin ja kiitoksia synnytyskertomuksista! :flower:

Nawille kiitos kipuvastauksesta. Josko olis sitte vielä liitoskipuja, tuntuu vaan niin kummalle ja erilaiselle. Mutta voi tosiaan olla, kai tässä alkaa liitokset antaa viimeistä myöten jo periksi tän rantapallon kanssa :/ Pehmiksen kuvailemat kivut kuulostaa ihan samalle ku mulla. Pähkäillään sitte yhdessä, mistä on kyse :)

Miia pääsi tositoimiin, jännää! :)

Aililla on kyllä aivan liian paljon koettelemuksia yhdelle ihmiselle. Osanotto koirasi poismenon johdosta. :hug: Ei varmastikaan ollut helppo päätös, mutta kuten joku sanoikin, ei kivulias elämä ole koiranelämää. Entä jos kuitenkin ottaisit vastaan apua, vaikka se merkitsisikin eroa perheestä? Täytyy itse jaksaa, että jaksaa huolehtia toisista... Voi kun osaisi auttaa! Käy kirjoittelemassa täällä ja pura tunteitasi, me kuunnellaan :) Voima :hug: !!!

Heitellään Kaizan esikoisen päälle vähän päiväunihiekkaa, josko helpottais :)

Taivaannastalle voima :hug: , varapäre ja paljon supistustoivotuksia!!

(.) Kummallisia, vihlovia alavatsakipuja tullut tänään kerran. Alaselkä on ollut kipeä jo päiväkausia, joten se tuskin merkkaa mitään. Sairaalakassi on kuitenki pakattu (paitsi piilarit ym., mitä tarvii päivittäin). Jotenki on muuten ollu helpompi olo masun kanssa pari päivää, se vaikuttaa pienemmältä ku ennen. Voiskohan olla vähän laskeutunu tuo pikkuinen? Huomenna se selvinnee neuvolassa ainakin sf-mitan perusteella. Tietenki taas kasvanu :( Paino on taas noussu, voi apua. Mulle on tullu 20 kiloa lisää ja ennestäänkin oli liikaa. Hirveä työ pudottaa kaikki pois. Yritän kyllä nyt syödä terveellisemmin ja on se ihan ok onnistunutkin, mutta turvotusta en saa pois, vaikka miten juon vettä ja nautin ananasta ja vesimelonia. Aamulla on käsien niveletkin niin kipeet, että pitää varovasti puristaa nyrkkiin (ei mene edes perille asti) ja aukaista... Ei enää toivottavasti tarvi kovin monta viikkoa kestää :D

Niin ja gallupiin minä ajattelin eka, että ottaisin mieluusti vesien menon, ku siitä tietäis ensisynnyttäjäkin varmasti, että NYT on se aika. Mutta sitte joku kertoi, ettei synnytykset ollu meinannu käynnistyä tuon jälkeen niin en tiedä enää. Ihan sama, kunhan alkaa :LOL:

Mayah ja Pikkuinen 38+2 :heart:
 
Heippa kaikki!Tulin ilmotteleen pikaisesti juuri kotiuduttuani että Sunnuntaina 7.9 klo 6.44 syntyi meidän kolmas prinsessa :heart: !Painoa oli HURJAT 4390g ja pituutta 51cm ja päänympärys 35cm!!!ai niin ja rv:t oli 40+5!Ikionnellisia ollaan tyttö joukostamme!Oma vointikin ihan hyvä vaikka neiti oli tosi tiukassa kun oli niin iso...nlan avio oli et laskettuna 3400g...heitti vaan kilolla!Onneks en tienny odottavani jättiä etukäteen :LOL: !!!tuun kertoileen synnytyksestä vähän myöhemmin!Onnea myös muille vauvan saaneille :heart: :flower: !!!Supistuksia kaikille ja vointeja :heart: !
Ikionnellinen Piizu ja prinsessa 2 päivää
 
Piizu Oikein paljon onnea rinsessasta.

Mä taas olen saanu arvion että olis yli 4kg, en vaan usko siihen ku meijän tyttö paino sen 4080g ja se tuntuki isolta ni tää masumies tuntuu vaan pitkältä ja luiselta.. mut saa nähä kui paljon heittää...
 
Ailille ensin aivan valtavasti voimia :hug:

Piizulle perheineen onnittelut prinsessasta :heart: :flower: (Vähän teillä juu sitte heitti arvio :whistle: ) no mutta ite kans ajattelin tosiaan alle kolme kiloista pakertavani ulos... ois voinu olla ainakin vähän rankempaa jos ois tienny isommaks ja sulla se tieto ois varmasti vaikuttanut ajatuksiin paljonkin. =)

yhen vaipan just vaihdoin...nyt seuraavan kakkapepun kimppuun :kieh: :wave:
 
ail
Piizulle isot onnittelut tytöstä ja muille iso kiitos tukemisesta.Rankkaa on nyt,myönnän.Haen apua kunhan saan tän itkemisen lopetettua.Heti aamusta kun olin pikkusta ulos viemässä vaan euhän siellä pedissä ollut ketään.Pipsaa en ole vielä kuorruttanut kyyneleillä mutta isommat muksut ovat kyllä osansa saanett miun kyyneleistä.Esikoinen on ihan tohjona ja purkaa sen raivoamalla.Mutta ehkäpä nämä vastoinkäymiset pian helpottas ja meillekkin koittas se normaali arki.Voimia ja jaksamisia teille kaikille.Ootte ajatuksissani

ail
 
täällä iltapäivä huutoon ilmoidutaan ja uhtenä pallona :wave:

ailille kovasti voimia :hug: niinkuin joku jo kirjoitti niin muista hakea ajoissa apua,jos vähänkin tuntuu siltä,ettei jaksa!

piizulleonnea isosta prinsessasta :flower: :heart: tule kertoilee myöhemmin synnytystarinasi.

katjuskalle ja ninnipolle kiitokset synnytyskertomuksista =) niitä on aina mukava kuulla.
onpas monella ollut nopeat synnytykset!mulla meni esikoisen kanssa 10h ja tokassa 6h..
täällä on kyllä väki vähentynyt..ja vauhdilla alkaa vaan lisää vähenee,kohta sitä täällä yksin kirjoittelen juttuja :LOL:

mulla on kans tänään muutaman kerran ollut niitä vihlovia kipuja,muttei niin hurjana kuin viimeksi.jos ne johtuu kun paikat "repeilee"ja synnytys lähenee :D taitaa olla vain minun toiveajattelua :kieh: :kieh:

nyt syömään.olo on kun ois kankkunen kun tuli nukuttua lähes neljä tuntia :eek:

pehmis 38+2
 
Paljon on ollut keskustelua monesta aiheesta taasen. Näin harvakseltaan kun käy.
Onnea kaikille vauvan jo saaneille sekä heille, jotka ovat tositoimissa juuri nyt! Miia ja DD ainakin. Myös Kehäkukka lähetteli terveisiä: hänet otettiin eilen sisään raskausmyrkytysepäilyn takia ja tänään käynnistettiin eli uutisia sieltäkin suunnalta tulossa! Laskettu aikahan hänellä meni jo perjantaina(ko se oli? )

Ailille roppakaupalla voimia ja halauksia!!!

 
elohiiri tervetuloa kotiin =) :flower:

Piizulle onnea tyttövauvan johdosta :heart:

Ja kehäkukalle tsemppiä!!

Ailille Aivan liian kovalle koetukselle olet joutunut :hug: :hug: :( Voimia avun hakuun ja toivottavasti perheesi myös jaksaa hyvin tämän kurjan jakson ohi :hug:

( . ) Jeps ja neuvolalääkäri oli tänään :x Kohdunsuu on takana ja mitään ei ole edelliseen tapahtunu... huh Jos vaikka kerkeis saada rempat tehtyä ennen vauvaa, ja tietty mieluusti siivottuakin. Eli kaikki ok! Kohdunsuu pehmeä ja kaulaa kaikki 3 centtiä jäljellä ja kiinni. Mut tää lääkäritäti "änki" tarkastamaan kunnolla sen tilanteen ja se kyllä tuntu niin :x Sen jälkeen sitte oliki alapää hetken aikaa kunnolla kipeenä :| Nivusen vihlonta voi johtua siitä et kohtu painaa johonki hermoon tms... Nyt on sitte käyntejä kerran viikkoon, nvla tädin kanssa tilattiin vauva loppukuulle :) siihen mennessä on rempat ja siivoukset tod.näk. tehty!
Vieläkään en oo sairaalakassia pakkaillu :whistle: Mun tuurilla mennään sitte ja lujaa sairaalaan :| Toivottavasti ei!
Tietääkö joku sanoa, et mitä se käytännössä meinaa ku kohdunsuu on takana??
Jostaki oon saanu päähäni et vauva ei pääsee syntymään oikeesta reiästä ku on exit reikä väärässä kohtaan :LOL: No ei kai ny oikeesti, mut vaikuttaakohan tuo johonki?!?

Pitemmittä puheitta :wave:
R iikka
 
Täälläpä vaan, varmaan vielä useampanakin päivänä. Ennen omanapaista kirjoittelua kovasti voimaantumista Ailille ja kade onnittelu kaikille vauvansa saaneille :) :hug:

Mulla oli tänään neuvola (39+0) ja vauva ei ollut edes kiinnittynyt. Ärsytti, kun olisin halunnut jotain edistystä ja sitä paitsi se on koko viikon poraillut ja olin varma että olisi laskeutunut |O No, eipä se kuitenkaan vissiin kerro synnytyksen lähenemisestä, jos kerta pää voi kiinnittyä vasta avautumisvaiheessakin. Olisi vaan rennompaa, kun tietäisi, ettei tartte ambulanssilla lähteä jos vedet menee.

R iikka: mulla kanssa lääkäri totesi silloin muutama viikko sitten, että kohdunsuu on takana. Ihmettelin kanssa, kun tuntui olevan niin vaikean takana löytää sitä. . . tuskin se mihinkään vaikuttaa, ehkä kohtu on vaan jotenkin eritavoin kallellaan ?
 
Mulla kanssa aina sanottu että kohdunsuu takana, en tiiä vaikuttaako mihkään.. ja kiinni ja 3cm ollu aina ihan siihe synnytykseen asti. viimeks oli sentää ees pehmee mut tuskin mitää taaskaan tapahtuu ennen ku oikeesti tapahtuu....

juu kyllä täällä tulee nyt roikuttua ja kurkittua koko ajan et mitä tapahtuu... :)
 
Mulle sillon rv 37+1 lääkäri sanoi että kohdunsuu on vielä takana ja jotenkin jäin siihen ymmärrykseen että se siitä siirtyy :p mistä näistä tietää. Mulla oli jo rv 36 paikat pehmeet ja kanavaakin enää 1 cm jäljellä ja tässä sitä porskutetaan 4 viikkoa myöhemmin ihan yhdessä koossa. Vauvakin ollut kiinnittynyt viikon ja mitään ei tapahdu! Ymmärrän kyllä turhautumisen, vaan eipä se "edistyskään" aina mitään meinaa!
 
Heippa!
Täällä kanssa vielä yhdessä koossa ja vauva edelleen perätilassa, just kävin lääkärillä tänään. Alatiesynnytystä aion silti yrittää, kaikki edellytykset siihen kuulemma ok. Vauvan painoarvio oli tänään 3,4kg ja ens viikolla uus arvio, mutta jos sinne asti meinaa venyä, niin päädyn varmaan sitten sektioon, koska alkaa toi vauvan paino sitten olee jo riski, kun yli 4kg ei sais olla.

Lääkäri myös teki alatutkimuksen ja kovaa ja sen jälkeen on tullut rusehtavaa veristä limaa ja nyt mietinkin et mahtaako johtua kovasta käsittelystä vai oisko limatulppaa, kokemuksia????

Onnea taas uusille nyyttien saaneille!! Mäkin haluun!! :kieh:

jkoo + Pikkuinen 38+4
 

Yhteistyössä