***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

ONNITTELUT KAIKILLE SYYSVAUVAN SAANEILLE ja VIELÄ ODOTTAVILLE MASUILLE Olen käynyt lukemassa teidän kertomuksia, koska itse oli vuosi sitten samassa tilanteessa ja ton Katjuskan kuulumisia aina välillä käyny lukemassa kun ei jaksa aina soittaa.....

Hantta ja Noora 1.v. (18.9)
 
Huuh. Ensin tunnin rivakka kävelylenkki ja sitten kotihommia tunti. Vähän supisteleekin.
Ainakin olo on pirteempi, kun on jotain saanut aikaiseksi. Ja uni tulee sitten myös toivottavasti paremmin :)
Mua vaivaa kolmatta päivää putkeen inhottava hedari, tuntuu kuin osta ja silmänpohjat lähtisivät irti. Verenpaineet ovat kuit. ok, äsken oli omalla 133/76. Vähän mietityttää, koska on ollut niitä pyörtymiskohtauksiakin. :|
Huomenna voin udella terkkarilta onneksi.

Onkos teidän muiden vauvat jo kiinnittyneet? Mulla vauva on ollut tosi alhaalla jo ainakin viisi viikkoa, muttei edelleenkään ole ilmeisesti kiinnittynyt. Siksi pelkään, et vedet menee, koska kuulemma pitää mennä ambulanssilla sairaalaan. Voi kun se huomenna jo olis kiinni alhaalla...

Siivoushullu cora ja tyttö 38+3
 
Mayah

No juuri sitä tunnetta kun ei tiedä milloin se lähtö koittaa!

Joka ikinen päivä on lähempänä syntymää ja pieni jännitys kutkuttaa mahan pohjassa!

Varsinaisesti raskausaikaa ei ole ikävä,paitsi niitä liikkeitä ja pikku potkuja jotka toki tässä loppuvaiheessa ei oo enää mitään niin mukavia välttämättä...

Mutta se tunne kun se pieni on nostettu siihen rinnalle-sitä ei voita mikään!

Ja ensimmäinen yö sairaalassa joka ainaki mulla on menny siihen ihmettelemiseen nukkumisen sijaan.

Sitä vaan makaa hölmistyneenä siinä sairaalasängyllä ja ihmettelee pientä tuhisijaa-siinä on jotain taianomaista :heart:
 
cora85 ei tää mun vauveli ainakaan kiinnittynyt ollenkaan lähtökuoppiinsa.Oli siis pää alaspäin ja tosi alhaalla viimeiset viikot mutta aina neuvolassa terkka kokeili päätä ja totesi sen liikkuvan.
Ja multahan meni vedet ja omalla autolla mentiin.

Terkka sanoi ettei toissynnyttäjillä ainakaan aina välttämättä pää kiinnity ollenkaan vaan asettuu sitten synnytystilanteessa oikeaan asentoon.

(Sulla on ilmeisesti esikoinen kyseessä kävin tuolta etusivulta lunttaamassa..mut en kyl siltikään muista miten se esikoisen kohdalla oli silloin...oliko kiinnittynyt vai ei.)
 
Hmmm... missäs R iikka on... 11. päivä viimeks käynyt kirjoittamassa...ettei vaan varaslähtöä oo ottanut :whistle:

Minä kans haikeena lueskelen noita synnytystarinoita ja ei kunnolla osaa siirtyy vielä tonne vauva puolelle. Tosin miehän lupasin tsempata viimeiseen syysmassukkaan asti täällä ja sen aion tehdä :D

Mulla on myös ikävä odotusajasta ne vauvan liikkeet ja sitä kumpuakin on ikävä, kun nyt tossa tosiaan sitte roikkuu sellanen nahkapussi :kieh: ja tuo jännitys, että koska koska koska.... mutta onneks siihen auttaa sitte se, että jännittää täällä teidän muiden lähtöä ;)
Ja ah se ihana tunne, kun urakan on saanut valmiiksi :heart: sitä ei kyllä voita mikään =)

Hanttalle huiskutukset :wave: :D
 
Joutskari, kiitos. Tiedän, etteivät ne vauvat aina kiinnity. Terkka on vaan eri mieltä, eli ei voi kovin pian syntyä, jos pää vielä vähänkin liikkuu... No, terkkaritkin voivat onneksi olla erehtyväisiä :)
Mulle kuitenkin sanottiin Kättärin synnytysosasto 14:ssa, että jos vedet menee, ja pää vielä liikkuu, niin vaakatasossa sairaalaan. Pieni paniikkihan siinä sit tulis. Mutta hyvä, et sulla matka mennyt rauhallisesti ja onnistuneesti. En kyllä ihan heti uskoisi, että se vauva saa kätensä tai nuoransa sinne väliin puristuksiin. Kai siinä tilanteessa, jos on jo kunnolla avautunut tai jotain sinne päin. No joo, huomennahan toi juttu selviää.

Nyt lähden taas lenkille. Ei siitä ainakaan mitään haittaa ole ;)
 
:headwall: Täällähän minä!!! |O
Ns. Kateellisena katellu muiden "perävaloja"!!
Jeps eli nyt mullekki on tullu jo niin tuhti olo, et olis kiva jo päästä synnyttämään...

Onnea kaikille nyytin hakuun lähteneille!!
Ja tietysti vauvaantuneille ONNEA!!

Katjuska :wave: Kiva kun oot mein perään kattomassa täällä :D
Oli vaan niin kiirettä viikonloppuna... Noh polttarit saatin kunnialla pidettyä!! Sitte kun vihdoin ja viimein pääsin tänne rustaamaan pikkupätkän niin iski nettipimento :headwall: HÖH!! No mutta kehissä jälleen!!
Meripihka ko? tuumaili vihlontaa nivusessa... Voi olla tosiaan liitoskipuja, mut mulle nvla täti tuumas et voi olla myös joku hermo "jumissa" Eli kohtu on niin iso ja painaa johonki hermoon. Mulla niitä vihlontoja tulee aina kyykistelyjen jälkeen ja kävelylenkillä ollessa :/ Tuntuu tosiaan siltä et koipi karkaa alta!?

CoraTuntuu kans välillä et vauva katkoo kylkiluita... Ja mullekkin on sanottu et laskeutunu on :/

Jipiiii... Lapsosten huone on valmis ja huonekalutkin paikallaan... Sähkömies tulee tälläviikolla viimeistelemään työnsä. No joka tapauksessa poika nukkui ekan yönsä omassa huoneessa viimeyönä!! Hyvin suju... äitee tais valvoa enemmän pelkästä jännityksestä :) Nyt vaan vauhdilla vaihtamaan toisen huoneen lattiaa. Nyt siihen tuli vaan ikävä viivytys. Ukkokulta oli sulhon polttareita viettämässä ja sai sitte nujakassa itelleen mustat silmät ja kunnon tällin päähän :( Sitä sitte parannellessa ja saikullekkin joutu jäämään :eek: Tämä tietää poliisille töitä HÖH!! Huomenna olis neuvola ja perjantaina pitäs sitte häihin jaksaa, vähän tuossa tuumattiin et lauantaina tultas jo pois sieltä... Pääsee sitte remppaa jatkamaan!! Täytyy nyt vain luottaa siihen et jos lähtö tulee niin ehkäpä mummu käy sitte hoitelemassa siivousta.

Nyt mä lopetan tän omanapaisen kirjottelun ja koitan päästä rytmiin takasi kirjottelun kanssa!!
R iikka 37+5
 
Täällä odotellaan myös nyytinhakureissua ihan rauhallisin mielin. Oon alusta asti asennoitunut, että mitään ei tapahdu anakaan ennen l.a. joten ei syytä hermoiluun...Bebe on vihdoinkin kääntynyt rt, joten toiveet alatiesynnytyksestä on kuultu masussa :heart:

tästä tuli nyt tällainen pikaviesti, koska kone oikuttelee ja just hoksasin, että mulla on jo tulipalokiire.

Kärsivällistä odotusta vielä meille vauvamasuille ja onnea kaikille jo käärön saaneille tasapuolisesti :)
 
Heisan!

Tulin vain nopsaan ilmoittamaan, että meidän pieni mies syntyi 10.9. raskauviikolla 40+3

Painoa oli 3600g(lääkärin arvio oli kaks päivää aikasemmin 4300g) ja pituutta 52,5cm.

mut nyt mentävä... myöhemmin sit lisää.

-Eitsa

 
Hirmuisesti onnea eitsallekkin... :flower:

Täällä pakattiin jo sairaalakassi kun alkoi juilia niin maan prkl ja pari tuntia kesti.... mut nyt loppu ku seinää... tai jotai pientä mut ei kuitenkaa.. hmm... no toivotaan että ne tästä yltyy...(omituista toivoa että alkaa sattua lisää.. :D )

nooh ilmottelen jos tässä tarttee lähteä johkin...

nawi ja väinö 39+5
 
Iltaa ja vauvansa jo saaneille onnea! Ja kiitos synnytyskertomuksesta.

Mulla on flunssa nyt kunnolla päällä. Ajattelin päivällä, että olo on ihan ok. Mitä nyt vähän tukkoinen ja räkäinen, muttei mitenkään erikoisen kipeä. Rohkaistuin sitten lähtemään miehen kanssa kauppaan ja syömään. Sain huomata, ettei tää mun olo olekaan niin kauhean terve. Hyvä kun jaksoin kotiin asti. Flunssan lisäksi alaselkää juilii, mutta luotan kyllä siihen ettei tää synnytys käynnisty ennen kuin oon terve.

Oli muuten pakko kysyä mieheltä kaupungilla tänään, että onko mulla jotain päällä väärinpäin tai muuten vaan hassusti. Ihmiset tuntu kauheesti meinaan tuijottavan. Mies tuumasi, että johtuisko siitä että rouva on viimeisillään raskaana... Kai mä sitten olen jo aika isomahainen :D Siihen on vaan niin jo tottunut. Tänään huomasin, että kävely on entistä vaappuvampaa ja tavaroiden noukkiminen lattialta on hankaloitunut. Taitaa kaveri olla hiukan laskeutunut.

Feli 38+2 (sori pelkkä oma-napaisuus)
 
Iltaa arvon pinoilijat.

Projekti otti vähän enemmän aikaa ja vaivaa kuin suunniteltiin, mutta tässä tulos! =)



Äiti ja vaavi voivat hyvin olosuhteisiin nähden. Koiramamma kertonee tarkemmin palatessaan ruotuun.

Koiralauman alfauros aka isi B)
 
:'( taas niin sulonen vaavi että ihan liikuttuu... :heart: (hitto näitä hormoneita) Oikein paljon onnea niin mammalle kuin alfauroksellekkin perheenlisäyksestä.

Täällä edelleen supistelee mutta harvakseltaan eikä voi sanoa että sattuis mutta inhottavalta tuntuu, ei oikein uskalla toivoa että olis lähtö edessä. Varsinkin ku sen vesivahingon takia tulee huomenna ukkoja mittailee noita lattioiden kosteuksia, että kauan pitää vielä kuivua ja to tulee takan rappaaja, rappaa uudestaa tuon mokoman ja ennenkaikkea mun pitäs huomenna hakea läjä kestoja jotka huusin huuto.netistä. huoh. nii no se ois se murphyn laki eikö??

nawi ja vänä 39+5
 
Mullakaan ei vissiin ole vauva vielä kiinnittynyt, laskeutunut kuitenkin. Pitääkin huomenna kysellä onko jo kiinnittynyt, että tosissaan tarviiko lanssilla lähteä liikkeelle muuten :/

R iikka mulla on joo toi vihlonta myöskin silloin kun on liikkeellä, paikallaan ollessa ei mitään. Vähän kuin suonta vetäisi nivusesta..

Eitsalle perheineen onnittelut vaavista! :flower:
Koiramammalle myöskin onnittelut, aivan todella suloinen pikkanen :heart:

Nyt on niin ähky olo, että pakko mennä pötkölleen :wave:
 
Onnea jälleen kerran kaikille nyyttinsä hakeneille!!! :heart: :flower:

Itsellä menny aika nyt tohon remppa/siivous hommaan!!! Se hieno "upotettu" hylly on nyt valmis!!!! :D Viime yönä maalasin loppuun :D Ja tänään oon sitte siivonnu...katosta lattiaan kaappeja unohtamatta!!!! meän makkarin ja sit isompien poikien makkarin...Karsee homma :kieh: . Huomiseksi oon suunnitellu sit pikkuisen sängyn hakemista vintistä ja valmiiksi laittamista ja sit ne vaatteet ja kaikki muut tykötarpeet oikeille paikoille =) puolilta päivin tulee maitotilaneuvoja ja sen kans meneeki sit 3h,joten ohjelmaa vielä riittää :LOL: . Niin ja sit sen jälkeen ne keittiön kaapit :kieh: jääkaapin siivosin jo eilen...

Sit vähän lisää omaa napaa :LOL: . Kävin tänään äitipolilla taas sen kasvuseurannan vuoksi...
paino +400g/vk 90kg meni rikki :ashamed: ja suklaata täällä vain vedän..
hb 117
paineet 118/77,eli samoissa kuin ennenki
liikkeet ++
käyrällä kaikki ok
ja sit babyn koko arvio 3000g,et ei niin hirveen isoa povaa,mut kasvaa kuites.

Kysyin sit lääkäriltä siitä kiinnittymisestä,kun siitä täällä niin paljon puhutaan,ni sano et niin kauan ei oo kiinnittyny kun pystyy yhtään päätä liikuttamaan,eli et vasta salissa kiinnittyy oikeesti :eek: laskeutuminen sit eri juttu...

Että tämmöstä tällä kertaa..Jaksuja ja suppareita kaikille niitä toivoville!!!

Axda ja pikkuinen 39+0 poks
 
Onnea Koiramammalle ja iskälle aivan ihanasta vauvasta!!! :flower:

Jouskari ja Katjuska: Tänään vauva liikkui ihan hirveästi, oikein sattui. Miehen kanssa naurettiin, että hän varmaan yrittää tulla läpi :LOL: Niin nyt on sitte nautittu vielä liikkeistä, niitä tulee varmasti ikävä. Ja maha... se tulee olemaan kammottava ilmestys. Mutta silti mieluusti lähtisin jo synnyttämään :D

Mayah ja Pikkuinen 39+2 :heart:
 
ihania vauva-uutisia taas kertynyt ja nopsa synnytyskertomuskin!
kaikille onnea tasapuolisesti!!

Mullakaan ei kumpikaan lapsista oo raskausaikana kiinnittynyt, enkä silti oo mennyt ambulanssilla vaan ihan omalla autolla...eikä ketään kyllä ees sanonut et pitäis vaakatasossa mennä!kai näissäkin on niin eri suosituksia sitten..

Täälläkin kaivataan pikku-potkuja ja söpöä vauva-kumpua, joka kieltämättä oli imartelevampi kun toi tyhjä nahkapussi...
mutta onhan se ihanaa kun on tuo potkija tuossa kyljessä ihan ulkopuolella.
Haikeena myöskin muistelee sitä synnytystä, tai oikeestaan sitä helpotuksen hetkeä kun vauva tulee ulos.Ihan vaan senkin takia et jos tää jääkin viimeiseksi..no, saa nähdä.

Nyt kutsuu pikkumies, suppareita kaikille!!
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille!!! Onkohan tuo koiramamman vauveli tyttö vaiko poika? Minäpä heitän villin veikkauksen, että olisko poika?

Supparituulia niitä tarvitseville!

Miia ja Tyyne 9 vrk
 
Aamuhuutoon ilmoittaudutaan väsyneenä mutta yhdessä koossa. Koko illan ja liki koko yön supisteli mutta siinä 4 aikaa sit loppu. Nyt näyttäs alkavan taas, mut kahtellaan kuis homma tästä etenee... mies on jo ihan hermoraunio... :LOL: mut kun ei sitä oikeen voi hoputtaakkaan tulemaan niin mikäs tässä stressata. joten hyppään sohvalle kattoo töllöö ja vedän pikku unet ennen ku ne ramppasedät tuleepi..

nawi ja väinö 39+6
 
Onnea koiramamma Ja isille kans!! :heart: :flower:
Miia Mää kans veikkailen pojaksi ja taitaa sinisiä vaatteita olla hällä päällä!! Ja edelleen pinoon pukkaa kauniita vauvoja... Projekti näyttää siis olleen vaivansa arvoinen :D

Kiitos kaikille muillekkin kuvia laittaneille!!

Jeps... ei muutaku tää mamma lähtee taas sotkeen ympäri kyliä ja neuvolakin olis tänään.
Mulla on sellanen fiilis et tää vatta-apina on aina neuvolakäynneillä rt:ssä ja heti sen jälkeen kääntyy sitte istumaan :LOL: Taitaa olla aika epätodennäköistä :ashamed:
Nyt taas pätkiii....

R iikka 37+6
 
Aamuhuutelossa hänkin! :wave:

Viime yönä näin niin todentuntuisen synnytys-unen, että jo herätessä ihmettelin: "missäs se poika on?" :D Unessa taas kaikki meni mainiosti ja helposti, kipukin oli niin siedettävää että luomuna mentiin! Toivotaan että todellisuus vastaa unia ;)

Mä lähdenkin tästä valmistautumaan neuvolaan
 

Yhteistyössä