***SYYSMASSUKAT 2008 Vol. 2***

Heips :wave: Ja Nyyttimyy...minä tuota listaa päivittelen joten jos tulee muutoksia esim. laskettuun aikaan niin mulle vaan huikkailet :D

Tinii...mulla tulee sellaisia repäiseviä kipuja välillä, kun esim. kääntää sängyssä kylkeä. Ihan normaaleja kasvuun liittyviä kipuja :)

Nyt syöttämään poika ja leipomaan kakkua :p Meil vietetään huomenna tuplasynttäreitä ja ukon valmistumisjuhlaa...

katjuska ja vilpertti 10+3 :heart:
 
Hei kaikille taas pitkästä aikaa. Luin tuossa pitkän pätkän teidän juttujanne ja olen todella pahoillani kaikkien menetyskokemuksen kiemuroihin joutuneille. Niina22 ja Lydia,,, en voi sanoin kuvata, miten pahoillani olen pienen elämän menetyksestä. Se on niin suuri suru, ettei sitä kenenkään kohdalle halua. Coralle myös voimia tukea siskoa surussa, unohtamatta omaa pientä elämän alkua. Sitä on koko ajan mielen päällä, miten hauras ja haavoittuvainen pieni elämä tuolla masussa onkaan. Se onkin yksi syy, miksi olen ollut täällä niin hiljaa. On kaiken aikaa niin epävarma olo,,, onhan masussa kaikki hyvin, teenhän asiat oikein, ettei massuelämä vahingoitu, syönhän kunnolla, onhan vaatetta tarpeeksi päällä, lepäänhän tarpeeksi. Minulla on maanantaina ensimmäinen neuvola-aika ja menemme sinne yhdessä mieheni kanssa. Sielläpä ne asiat sitten toivon mukaan varmistuu ja toivottavasti saan sieltä sylikaupalla hyviä eväitä tälle yhdeksän kuukauden matkalle. Ja tämä epävarmuus muuttuisi odottamisen iloksi

Taivaanasta ja "Möykky"
 
Mä olen tällainen surullisten viestien kantaja.
Aamulla sisko oli lääkkeellisessä sairaalassa. Olin menossa sen luokse huolehtimaan ja tekemään ruokaa yms. keskipäivän aikaan. Päästiin vaivoin (kannoin siskon) ylös asuntoon ja viiden minuutin päästä jouduttiinkin jo soittamaan isälle, että takaisin sairaalaan. Siskon kivut ja horkka ja tietenkin myös shokki menivät "yli" ja sisko täristen huusi, että soita ambulanssi. Soitin ja pian ambulanssi saapui. Sisko paareilla ambulanssiin, oli ihan sekasin ja minä myös huolesta. Toinen luuli kuolevansa.
Sairaalassa onneksi pääsi osastolle ja sai kunnon kipulääkkeet ja pikkuhiljaa sisko voi jo paremmin. Ehdin kyllä oikeasti pelästyä tosi paljon.
Illalla jouduin vielä menemään töihin, vaikka selitin tilanteen. Aion irtisanoutua aivan varmasti, ihan idiootti pomo.
Töissä seuraava hirveä yllätys: ruskeaa vuotoa. Ei voi olla totta. Luulin jo, että samaan sairaalaan joudun ku sisko, mutta käskivät tarkkailemaan tilannetta kotona. Ja että juuri näillä viikoilla useimmat km:t tapahtuu, ei voi mitään. Näillä sitten eteenpäin.
Olen täysin puhki kaikkeen, alkaa tuntua siltä, että miljoona kertaa mielummin olisi ei-raskaana kuin raskaana :'(
 
:hug: Voi sua Cora85, olet kyllä joutunut kestämään enemmän kuin tarpeeksi. Kamala huoli siskosta ja suuri huoli myös omasta pikkuisesta. Iso halaus sinulle ja toivon voimia kestää tämän raskaan ajan yli. Toivottavasti jo huomena tulisi valoa pimeyteen ja parempia uutisia.

Ajattelen teitä siskoksia
Halauksin: Taivaanasta ja Möykky
 
snodgrass
Voihan kurjuus Cora!! Iso rutistus :hug: , koita jaksaa. Varmasti on voimat lopussa ja kaikki näyttää synkältä. Toivotaan kuitenkin että kaikki muuttuisi jo pian paremmaksi. Ja vielä mokoma ymmärtämätön pomo! Tsemppiä sinulle ja siskollesi! Nyt vain hetki kerrallaan eteenpäin, vielä se siitä valostuu.

Snodgrass ja neponen
 
Coralle iso :hug: Ja paljon voimia sinne siskolle sekä sinulle ja toivotaan että tuhruttelut loppuvat.

Täällä meni eileinen ehtoo siivotessa ja leipoessa ja tänä aamuna saatiin leivät tehtyy ja kakku koristeltuu ja muut tarjottavat esille ja kaikille jonkinnäköiset vaatteetkin päälle. Nyt vaan odotellaan vieraita tulevaksi =)
 
Nyyttimyy: Kyllä, minulla on pahaolo 24h/vrk ja olen aika kypsä. Ihan oikeasti, jos yölläkään ei saa levättyä kun herää oksetukseen niin ei kovin hääviä ole. Ei huvittaisi valittaa kun raskaus on toivottu, mutta ei kyllä hirveän kivaa ole. Mitään ei tee mieli, pakolla pitää syödä ja oksettaa koko ajan. Viikkoja on 9+3 ja jos pahaolo voi kestää hyvinkin neljä ekaa kuukautta niin tulen hulluksi. Sanoinkin jo eilen, että sitten kun tällä lapsella on joskus pahaolo niin ei äidiltä heru sympatiaa :LOL:
 
Pienpapu Ihanaa, kohtalontoveri. Vaikka ei tätä tietty kellekään toivo. Olo on tosi heikko kokoajan ja keskittyminen tietty kans kärsii. Mul on viikkoja nyt tasan 9 ja ykäämistä takana nyt 4 viikkoa. Ei voi ku toivoo että tämä loppuu ja PIAN.
 
Taidetaan met kaikki olla odottavalla kannalla kun näin on taas palsta tippunut alaspäin.
Ajattelin kysellä muiden pahoinvointikokemuksia. Mulla pahoinvointi hiipii esiin aina iltaisin, kestää yön kamalan närästyksen saattelemana ja aamulla on kans ihan kamala olo. Mut jotenkin se aamutohinoissa olo helpottuu ja töihin päästessä ei ole enää ku väsy olo. Luojalle siitä kiitos,,, eihän työnteosta muuten tulisi mitään ja olisi vaikea pitää tila salassa työkamuilta. Oksentamaan en ole vielä joutunut, mutta kyllä sekin on monesti lähellä ollut. Ruokahimojakin on jo tullut ilmi.... suklaavanukas ja kaikki hedelmät ja vihannekset, niitä on saatava LISÄÄ :) LISÄÄ =) LISÄÄ :D

Taivaannasta ja Möykky
 
taivaannasta Kyllä mulla on pahoinvointi ihan 24/7 ja ykä tulee kylään missä vaiheessa päivää tahansa. Tosi ällöö ja tosiaan vaikee pitää salassa ja vie voimat jonkun verran.

Mieliteoista: Mulla on hirvee himo ranskalaisiinperunoihin ja suklaaseen ja kiellettyyn salmiakkiin. Juu ja sit on niitä mitkä tulee ja menee eli esim. pienipyöreä näkkäri ja omenamehu. Noi ei sentään oo kokoajan. =)
 
ollut kyllä niin järkyttävä viikko etten kestä enään
ke.oli se keskenmeno ja sit ultras sainkin ihania uutisia illalla,että siellä on toinenkin ja perjantaina kävin ultras jossa pikkunen liikku vilkkaasti ja sydän sykki ja viime yönä loppui vuoto ja aamullakaan ei tullut enään yhtään,aattelin et jes nyt se loppu ja voin jo vähän hengähtää ja 12 pikkunen vaan tuli ulos..ilman mitään vuotoja kipuja :'(
Elikkäs nyt siin oon saanu kokea 2 keskenmenoa parin päivän sisällä.Alkaa olee aika loppu tää ihminen!

mun pienet vauvat kuoli molemmat,olkoonkin vaan alussa mutta silti..en voi ymmärtää ja eilen vielä kaikki oli hyvin

nyt lääkärit alkaa oleen huolestuneita tästä mun veren vuodosta,koska se nyt alkoi taas ja tulee kun hanasta..

et mä jään taustalle kokoamaan itteeni tän yli!

onnea kaikille muilla odotukseen!

onneksi mulla sentään jo tuo yksi pieni prinsessa tuossa :heart:
 
Sanattomaksi tosiaan vetää tuo Niinan tilanne. :'( Kuinka paljon yhden ihmisen täytyykään kestää. :( Paljon voimia :hug:

Diorille onnittelut hyvistä kuulumisista :heart: Niitä tähän pinoon kaivataan, kun tuntuu, että todella paljon on surua mahtunut näihin viikkoihin. :/

Dream kyseli synnytyksen hinnasta, niin viimeksi meillä kunta kustansi sairaalassa olo päivät ja toivon, että niin ois nytkin =) Tyttöä kun olin pukertamassa ulos, niin meni normaalit vuorokausi maksut. Täällä tuo sairaalan vuorokausimaksu on tällä hetkellä 26?/vrk, joten kyllä saa todella tyytyväinen olla kun kunta sen kustantaa. Mullakin kun tuntuu nuo lapset aina olevan keltaisia eli bilirubiinit koholla ja pojalla oli sokerit alhaalla, niin aika monta päivää kuitenkin oon aina sairaalassa joutunut olemaan. Tytöstä muistaakseni 6 päivää ja pojan kanssa 5.

Nyt on juhlat juhlittu...kurkku vaan kuin raastinrauta ja hirveen kuumeinen olo :snotty:

katjuska ja vilpertti 10+4 :heart:
 
Paljon voimia niina :hug:

Diorille paljon onnea hyvistä kuulumisista.

Täällä kaikki hyvin...odotellaan tiistaita jotta näkisi toisen ultrassa ja toivottavasti kaikki olisi hyvin. =)

Millä viikoilla olette tunteneet liikkeet?? Siis edellisissä raskauksissa...vai joko joku on tuntenut??

Pieni 11+5
 
lydia, cora ja niina Voimia :hug:

liikkeistä Muistaakseni esikoisesta tunsin 18vko ja kuopuksesta joskus 15-16vko paikkeilla. Saapi nähdä koska nyt tuntuu, masu on ainakin iso viikkoihin nähden :whistle:

Mulla siirtyy seuraava neuvola maaliskuun puolelle |O Neuvolan eukko on saikulla kokoajan, kavereiltakin siirrelleet. Mutta eivät varmaan siirrä enempää multa hankkikoot sijaisen, prkle! :headwall:
Onneksi kuitenkin on se ultra 9vkolla.

Synnytyksen hinnasta se on täällä vissiin 26?/vrk. Viimeksi lähdin kotiin 2pvä jälkeen, eli heti kun pääsi, oli niin kamala huonekaveri ja huono patja ettei jaksanut enempää siellä maata.

Minulla on toi selkä kiukutellut, enkä oo voinut istuskella tässä koneella, nyt on hyvä istua kun mies kävi ostamassa kunnon tuolin :D

Nyt nukkumaan!

saaramanta 11+0
 
Yököttävää sunnuntaita,,, toivottavasti ei kestä kauan. Huomena eka neuvola ja jännittää niin maan perusteellisesti. osaisiko joku minua viisaampi ja kokeneempi kertoa, mitä silloin oikein tehdään kun aikaakin on varattu puoltoista tuntia,,, ottaako ne silloin jo ultran, vai näkyykö siel ees tässä vaiheessa mitään. Ois niin ihana kysellä ystäviltä joilla jo lapsia ja varmaan hyviä neuvoja ja vinkkejä,,, mutta kun ei olla kerrottu tästä viel kellekään.

Taivaannasta ja Möykky
 
Nuhaista ja flunssaista huomenta täältä :snotty: Olo aivan kauhee. Eilen nousi viel vähän lämpöäkin ja koko yö meni niistäessä. Ei siin mitään, mutta kun koko perhe on samassa jamassa |O

Liikkeiden tuntemisesta...esikosta tunsin joskus viikolla 17 ja pojasta vähän m,yöhemmin, kun oli istukka edessä.

Taivaannasta...ekalla kerralla täytellään kaikkia tietoja sinne koneelle ja samalla tiedot laitetaan siihen äitiyskorttiin, eli enemmänkin jutustelun merkeissä menee tuo aika ja ihme ja kumma sitä aikaa tosiaan siihen vaan tuntuu kuluvan. Ja sitten pissasta katsotaan ettei oo mittään tulehduksia, joten rakko täynnä kannattaa mennä sinne :whistle: ja sitte meillä ainakin terkka ottaa myös verikokeen, josta selvitetään veriryhmä ja joitain sukupuolitauteja ja hemppa...tosin mun suonet oli niin katoavaisia, että kävin labrassa ottamassa nämä. Sitte tietty paino otetaan :kieh: ja mahdollisesti tuo hemppa voidaan ottaa myös sormenpäästä otettavalla kokeella ja sitte verenpainetta mittaillaan.
Meillä ei neuvolassa oo ultraa, niin ääniä yritettiin kuitenkin doplerilla kuunnella, mutta eipä kuulunu vielä niillä viikoilla. Että tuossa nyt ainakin jotain puolentoista tunnin ratoksi. :D

katjuska ja vilpertti 10+5 :snotty:
 
Taas suru-uutisia :'(

Niinalle kauheasti voimia :hug:



Täällä myös selkä vihoitellut kovastikin, varsinkin junassa istuessa ja yöllä kun ollaan äitini luona kylässä ja täällä kamalan huono patja.. :headwall:

Huomenna olis pakko mennä töihin.. saa nähä miten pärjään!

Joku oli kysellyt pahoinvoinnista niin täällä on kyllä taisteltu todella kauhean pahoinvoinnin kanssa jo ihan alkuaskelilta ja se on tosiaan aivan ympärivuorokautista.. Mutta kaipa se tässä pikku hiljaa pitäisi alkaa rauhoittumaan kun ensimmäinen kolmannes lähenee loppuaan..

Tiistaina n:la lääkäri ja ke np-ultra, jännittää!!!!

Mahan kipuilu on jatkunut mutta onneksi lääkäri on tiistaina ni ei tarvitse sitten pidempään itsekseen pähkäillä..

Tini + Pingu rv 11+4 :heart:
 
Meillä ekaneuvolassa: Kyseli perustiedot just et osotteet ja perhesuhteet ja isäntiedot ja kyseli esikosta vähän kans. Sit kyseli suvuissa olevii tauteja et jos on jotain mikä mahdollisesti on periytyvää tai jotain muuta ni ne kirjas kaikki ylös (meillä otti tiedot mun isovanhempiin asti ja miehellä samaan asti, mut en mä sieltä puolelta niin tienny hirveesti että mitä siel on ku olla sinnepäin niin läheisii). Pissan kattos juu ja verta otti ja verenpaineen ja tietysti painon (joka taitaa olla niin että meidän kotivaaka näyttää jolleen alakanttiin koska on järjestäin neuvolassa enemmän ku kotona :D ) Kyseli muuten että miten on voinu ja anto ISON nipun kaikkee luettavaa mukaan. Mul on niin ihana neuvolatäti että mä voisin istuu sen kans juttelees vaikka viikottain. Se on niin mukava ja tuntuu olevan aidosti kiinnostunu ja myötätuntoinen. Oli sama ku esikossa ja se odotti ite sillon kans sil oli LA vissiin 3kk mun jälkeen eli oli mul viel jälkitarkastuksessa.

Tulipas taas pitkä teksti ja vieläkin sellanen olo et vois kirjottaa enemmänkin. Pahoinvointi on tänään ollut yllättävän hillittyä. Vielä ku sais tän ketun yskän pois ni olis hyvä, ettei nyt yskän takii tarvii ykätä.

Mul on selleen olo et mul on tosi myöhään NP-ulta ku se on vasta 14.3 ja viikkoja sillon kasassa jo 11+6 (TYKS laskentakaavan mukaan). Mut ehkä se vaan tuntuu siltä ku kattoo ku teil muil on jo vaikka ootte te mua sen pariviikkoo edelläkin :LOL: Ite ku joutuu oottaa maaliskuunpuoliväliin asti..

Nyyttimyy ja hajuherne 9+1
 
ail
Voimia Niinalle :hug: Täällä pahaolo jatkuu jo kuudetta viikkoa ja paino senkun nousee.Vähän väliä kun on syötävä että olo ei menis ihan huteraks.Tätä tahtia jos kasvan niin aikamoinen valas rantautuu syyskuussa :headwall: menenpäs tästä taas napostelemaan...*yökkii* ail+Pipsa 11+1
 

Yhteistyössä