***SYYSMASSUKAT 2008 Vol. 2***

kerroin pomolle,et olen raskaana..ei oikein tykännyt hyvää,kun vasta alotinkin 2.1. :/ sit yritin loppupäivän tsemppaa,kun laatatti vaan koko ajan.kotiin tullessa 8vee tyttöni itki ja huusi kun sillä oli tosi kovat vatsakivut..noh soitin ambulanssin ja juuri kun he tulivat kipukohtaus hellitti.tyttärelläni on ollu jo pitkään noita kipukohtauksia ja sit ne häviää,mutta lääkärissä ei oteta tosissaan ja päivitellään,et lapset saattaa jännittää ym.

mutta kylmä jo tiedän ettei toi ole mittää semmosta!!
pitäs varmaan jo neuvola varata en ole vielä kerennyt :ashamed:
meinaako joku varata ajan 4d ultraan?mä kyllä varmaan.kivoja hinta eroja niistäkin löytyy..
 
dior mulla on päinvastainen ongelma,olen normaalipainoinen ,mutta kun pahoinvoinnit alkoi niin painokin :headwall: ja sitä on sit niin kiitettävästi noussu,etten mahdu mun housuihin kohta lainkaan :snotty:
syön vaan koko ajan,ettei paha olo tulisi,mutta silti on kauhee olo!!!!!!!!!!!!!!
 
Moi!

Voi kun pysyisikin tuo paino kurissa. Mua aivan pelottaa mennä huomenna neuvolaan, kun syön nykyään kahden tunnin välein. Muuten alkaa ellotus ja väsymys. Tuntuu kuin ne kaksi toukkaa pistelisi kaiken suuhunsa, minkä alas saan. Piilottelu on vaikeeta, koska olen ollut aina suht hoikka ja käyttänyt tiukkoja vaatteita. Oikeeta mahaa ei tietysti vielä näy, mutta ihana läskirellukka kyllä :kieh: Yölläkin herää automaattisesti kahdelta ja viideltä syömään banaaneja. Että tällänen apina täällä...
 
SUHVELI: Mulla on np-ultra kun olen rv 13+4. Olen kysellyt kavereiltani ja niillä on kans ollut ultra rv 13.
Itkettää ihan kun mulla on jo kolmatta päivää kova migreeni :'( .
Kestääköhän tämä koko raskaus ajan.
Kerroin tänään esimiehelleni ja ihan hyvin se suhtautu asiaan.
 
Ihana kuulla että muillaki on noussu paino. =) hehe, siis ei se ole kyl ihanaa. Tarkotan siis et meikäläinenki syö koko ajan ja koko ajan on silti paha olo. Painoa on tullu kivasti lisää ja kaikki housut on jo alkanu kiristään niin käytän nyt sit vaan verkkareita tai muita löysiä housuja. vissiin kaikki jo tajunnu että perheenlisäystä on tulossa. :LOL:
 
Hei,
kauhean jännittämisen jälkeen saatiin tänään ultrassa mukavia uutisia. Raskausviikkoja laskujeni mukaan on noin 6+6 ja pikkuinen vastasi juuri näitä viikkoja. Sydän sykki kovaa ja hyvin :heart:

Olen jännittänyt viime aikoina hirveästi raskauden sujumista, joten tällaiset uutiset veivät (ainakin hetkeksi) pahimmat pelot pois. Tietääpä nyt ainakin, että siellä joku on.

Minulla raskaudenoireet ovat olleet todella vähäiset. Hiukan palelee ja vähän väsyttää, mutta ei muuta. Tänään alkoi töissä tulemaan kuitenkin ensimmäisen kerran elämässäni nenästä verta. Jostain muista lukeneeni, että se voi olla yksi raskausoire. Outoa!

Todella aikaisin olette töissä raskaudestanne kertoneet. Itse aion odottaa rauhassa pidemmälle. Hassua on, että vaihdoin vuoden vaihteessa työpaikkaa ja olen äitiysloman sijaisena. Äitiysloman sijainen jää siis, jos kaikki hyvin menee, itse kesken sijaisuuden äitiyslomalle :p
 
huonoja uutsia mulla... :'(

nyt vuotaa jo ihan sillai että joutuu sidettä vaihtaa.. mut ei kipuja... ja mielikin on oudon hyvä.. hyytymiä tai jotain ihmemöhnää tulee veren mukana että ei tässä toivoa enää ole..

huomenna olis ollu vielä se hcg:n mittaus mutta ei mulla varmaan syytä sinne ole mennä..
pitäisköhän mun varata joku jälkitarkastusaika vai miten tässä toimitaan..
sainhan juuri joulukuussa km, mut se ultrattiin heti 5päivän päästä..

kyllä kai se elämä jatkuu.. itkuhan tässä tulee kun tätä kirjoitan... :'(
 
millimenninkäinen Voi ei.. :'( Ihme kuitenkin, ettei sinulla ole kipuja! En osaa sanoa oikein mitään lohduttavaa, eikä sitä voi turhaa toivoakaan valaa, sinä kun itse tiedät parhaiten, onko toivoa enää vai ei. Tuli niin surullinen olo..
Aina ei todellakaan ymmärrä mikä tarkoitus kaikella on. Voimia! :hug: Kirjoittelehan tänne miten asia etenee.

Painon noususta ollu puhetta, mulla noussu 2 kg. Oon syöny melko reippaasti että eipä oo ihmekään.

Tiinuliini Onnea ihanista ultrakuulumisista!

Oma olo ok, väsymys vaan vaivaa, jatkuva pissahätä ja kuvotus.
syysmama 9+1 :heart:
 
millimenninkäinen ISO HALI! :hug: :'(


Kävin tänään ultrassa ja kaikki ok! Lääkärin lausunnosta: siisti, täysmittainen ja napakka. Vastaa vkoa 8...eli ihan oikein.
Tärkeät mitat: CRL-mitta 1,6cm :D
Ja mamman iloksi sydän pompotti ihan kunnolla :)

Kävin Diacorissa ja hintaa tuli käynille 67euroa.
 
Millimenninkäinen :hug: Muakin alkaa itkettää, kun ajattelen sun tilannetta! Miks toiset joutuu kestämään niin paljon? Ensin saa iloisia uutisia ja sitten se otetaan pois. :'( Voimia nyt. Kyllä se päivä vielä tulee kun saat oman pienokaisen syliisi. :heart:

Mulla viikko vielä tätä piina-aikaa, eli ens pe 15.2 varmistuu onko masussa pikkuinen vai surkea tuulimuna. Mulla ei ole onneksi ollut vuotoa, mutta oireita aika vähänlaisesti. Mua pelottaa ihan kauheesti, jos taas joudun tyhjennykseen. Yritän olla vaan varovaisen positiivinen.

Adette Hyvä, että sieltä löytyi pikkuinen. Mulla keskenmenneessä raskaudessa 6+4 alkio oli 7 mm ja tuolloin sydän sykki. Uskon, et sulla vaan vähän viikkoja ja muutaman päivän päästä se sydän varmaan alkaa sykkiä. :hug:
 
Ehtoota ja Millimenninkäiselle pahoittelut :'( paljon voimia sinulle :hug:

Ja Autsille ja Juuliaille kans kovasti tsemppiä tuon piinan kanssa :hug:

ja Mimesolle toivotaan, että migreeni jo hellittäis :hug:

ja Nennalle toivotaan ettei rytmihäiriöt oo mitään vakavaa...eikös joillakin raskausaikana niitä esiinny vaikka muulloin ei ois...

Ja täällä ei tisseistä viel oo vuotanut mitään.

Pakko kirjoittaa lyhyesti ja ytimekkäästi ennen kuin tää kone sanoo taas itsensä irti :kieh: Mulla siis jonkin verran koneen kanssa ongelmaa...eli jos musta ei kuulu, niin syy on siinä etten saa tätä toimimaan :headwall: Mutta saan kyllä ilmoiteltuu sitte jos näin käy.

Katjuska ja vilpertti 9+2 :heart:
 
Millimenninkäinen :hug: En osaa oikein mitään sanoa. Epäreilua.

Adette Onneksi pieni köllötteli oikeassa paikassa. Kyllä se sykekin sieltä vielä löytyy :heart:

Aamulla taas heräsin "verilammikosta". En kuitenkaan mennyt niin paniikkiin kuin viime torstaina. Vuoto lakkasi melkein heti, joten päätin olla hermoilemetta. Ei ollut kipuja taaskaan ja vuoto oli todella ruskeaa.
Tänään oli iltapäivällä eka neuvola, jossa sitten ilmoitin aamuisesta neuvolantätille. Yhdessä sitten mietittiin, miksi vuodan aina torstaina aamuyöllä. :) Ei voi tietää.... odotellaan ensi torstaita.

LA on nyt sit neuvolakortissa merkattu 6.9.08, joten tämän mukaan elän tästä lähtien.

Seuraava ultra on 6.3. joten siihen on vielä aikaa. Sen jälkeen ajattelin kertoa ilouutisen muillekin. Töissäkin pitää varmaan joskus kertoo...

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti

Neppis & Nööti 9+5



 
Kiitos kaikille positiivisista viesteistä. Pakko toivoa että se sydän jyskyttää siellä ensi viikolla :heart:

Mulla on ihan outo oire... Tai en voi kyllä yhdistää sitä raskauteen, mutta mulla on vasemmassa korvassa soinut jo puolelta päiviltä asti sellainen tasainen piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiippppppppp ja menee hermo siihen!!! :kieh: Pää tuli jo siitä kipeeksi, piti laittaa mies panadol ostoksille. Taidan mennä tästä nukkumaan, huomenna pitää olla jo 8 kokouksessa :ashamed:

Joten öitä! |O :wave:
 
Millimenninkäiselle voimia suruun!

Kävin sitten päivystyksessä rytmihäiriöiden suhteen, vaikka melkein tiesinkin, et on turha reissu. No, eipä sitten tullut yhtään rytmihäiriötä siinä sydänfilmissä ja niin vähän arvelinkin, kun se on niin pieni hetki mitä sitä filmiä otetaan, ettei välttämättä siihen sit osu yhtään häiriötä. Verenpainekin oli oikein hyvä. Sen jälkeen ei ookaan sit yhtään tykyttänyt. No, tulihan ainakin käytyä niin saa nukuttua.

Pomolle kertomisesta. Mähän oon nyt hoitovapaalla, joten jään sit kesken äitiyslomalle. Tuskin pomo kauheesti tykkää, et oon pidempää pois mut ei onneksi sitä suoraan sano. Nyt kun on kotona niin on helpompi sitten kertoa kun on laillisesti pakko. Oon kyllä lupautunut tekemään keikkaa, joten saa nähdä paljastunko kuitenkin aikaisemmin.

Mulla ei oo tullut rinnoista mitään nesteitä vaikka imetyksen lopetin vasta tossa lokakuun lopussa. Viime raskaudessa mulla alkoi tulemaan maitoa rinnoista jo 6. kuulla ja sitä sit piisaskin oikein kunnolla.

Öitä sitten vaan!

Nenna ja siskoveli 8+1
 
millimenninkäinen :hug:

suhveli mulla on tuo np-ultra 19.päivä, jolloin viikkoja on menkoista laskettuna 13, mutta veikkaisin, että todellisuudessa ehkä viikko vähemmän.

Pomolle kertomisesta: Kerroin pomolle miltei heti kun sain tietää, odotetaan yhdessä esikoisia =)
Pomo siis mies, mutta isäksi tulossa juuri ja aivan tohkeissaan asiasta, kyselee aina minunkin vointia kun vaimonsa on vain pari viikkoa pidemmällä niin osaa minulta kysellä. Ollaan sen verran hyviä "ystäviä" kuin pomon kanssa voi olla, joten en ujostellut kertoa.

Paino on noussut kolme kiloa... tosin en tiedä mitkä on "joulukiloja" ja mitkä raskauskiloja. Oli miten oli maha on jo ihan älyttömän iso... saa nähdä montako siellä on...
Noita kaksosia kuin tulevat isovanhemmat jo povaa tännekin, alttiutta on.

Pahoinvointi on nyt kovempi kuin ennen, sekä aamuisin että iltaisin saa oksentaa... koko ajan saisi syödä ettei olo kovin pahene.
Viinirypäleet tepsii minulla melko hyvin, kunhan eivät ole liian kirpeitä...

- Meritähti ja Teletappi 11+1
 
Pahoittelut Millimenninkäiselle! :hug:

Minulla on myös ollut se tilanne, mikä useammilla täällä, että nälkä on koko ajan ja tuntuu, että on syötävä, ettei paha olo iske. Eilen ei sitten ollut nälkä, eikä väsy ja heti hiipi pahat aavistukset mieleen. Voi kun sitä vois rauhoittua! Puntarilla en ole viitsinyt edes käydä. Vatsa pömpöttää jo, mutta taitaa tosiaan olla ihan vain ylensyönnistä. Olen viimeisen parin viikon aikana syönyt varmasti puolet enemmän kuin normaalisti! Eli se siitä, ettei raskaana ollessa mukamas tarvitse syödä kahden edestä... Mutta eiköhän se tuosta helpota. Pikkaisen olen pyrkinyt siihen, että heitän välipaloiks enimmäkseen hedelmiä ja kasviksia.

Muistelisin, että joskus aikaisemmin täällä oli puhetta hiivasta. Nyt kutkaa ja tuumailinkin, jotta onko se nyt soitettava tohtorille ja varmistettava, ennen kuin aloittaa lääkityksen, vai meniskö rohkeasti ostamaan Canestenia ja hoitaisi itse? Miten te muut toimitte? Voihan kutka olla muustakin bakteerista lähtöisin. Mutta toisaalta hiiva on raskauden aikana melko yleinen vaiva. Hjälp!
 
28.2 on np-ultra.
Meillä tyttö sekä poika kamassa flunssassa, poika oksensi viime yönä viis kertaa onpa pyykki vuori taas valtava.
oma olokin on heikko nyt on pari päivää menny oksentamatta, mutta jotenki heikottaa koko ajan eikä jaksaisi mitään tehdä... no jos kohta alkais helpottaa:(
 
Hirveesti pahoitteluja huonoja uutisia saaneille :hug:
Tsemppiä myös piinaviikkojen kans kärsiville, toivotaan teille parasta!
Uusiakin oltiin saatu taas pinoon, onnea teille plussasta!
Nyt ei kyl jääny päähän et mistä kaikesta ootte ehtiny jutteleen, mä kun en taas hetkeen oo päässy koneelle...painosta oli ainakin puhe, mulla on ollu tosi rajua pahoinvointia, mut paino on silti pysyny samana!Ja mä kun aattelin et siitä jatkuvasta oksentelusta olis jotain hyötynytki, mut ei :D
Oltiin saatu pinoon myös ekat kaksoset, tuplaonnee!!Meilläkin mies "pelkäs" et tulee kaksoset kun hänen suvussa kaksosia on ihan hirveesti mut äidin puoleltahan ne aina periytyy eikä mun suvussa oo kun yhet kaksoset joten ei ollu sitä "pelkoo" vaikka tietenkin kaksosetkin olis ollu tervetulleet.
Isot onnittelut myös kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille, rauhoittaa kyl mieltä ainakin hetkeks! Mäkin sain tänään varattua ajan np-ultraan, viikkoja sillon tasan 13 eli 26.2 onneks ei oo pitkä aika ooteltavana!
Lizard kyllä mä varmaan sun housuissa ainakin soittasin eka lekuriin, jos se vaikka ei ookaan hiivaa niin väärä lääkitys voi pahentaa vaivoja.Itellä ei oo kyseisestä vaivasta kokemusta niin en tiedä siitä sen paremmin mut tietenkin jos se on sulle jo tuttua ja oot melko varma et se on sitä niin kai sen sit voisit ihan omin nokkineskin hoitaa...olikohan tästä ees mitää apua :D
Ai nii, puhetta ollu myös siitä koska ilmottaa töihin, mä opiskelen mut oon menossa kesätöihin samaan firmaan missä oon ollu nyt yhteensä 3 vuotta sille aina välillä ja aijon sinne kyllä heti ilmottaa et on vauva tulossa etteivät sit oleta että voin olla töissä koko kesälomakauden ajan.Olin siellä töissä myös kun esikkoo ootin ja sillon ainakin reaktiot oli ihan hyvät et eiköhän ne mut silti kesätöihin ota vaikka onkin perheenlisäystä tulossa.
Nyt mun täytyy lähtee lukeen kokeisiin, poika lähti papan luo hetkeks hoitoon joten on hetki rauhaa lukee!
Vointeja kaikille massukoille ja hauskaa viikonloppua!
 
Mä tulin juuri ultrasta ja kaikki oli hyvin :heart: Sydän siellä pamppaili jo vinhaa vauhtia, ja muutenkin kaikki oli niinku kuuluu. Se hcg arvokin oli kuulemma juuri sitä mitä pitää. Ne oikeen puolen vihlaisut johtu kuulemma keltarauhasrakkulasta jonka se ultralla bongas sieltä oikeest munatorvesta (vai miten se oli :p ) Mut se rakkula oli jo surkatumaan päin, sen takia niitä kipujakaan ei enää juurikaa oo ollu.
Se lääkäri oli kyl tosi ihana tyyppi, selitti paljon ja oli jotenki niin ihanan symppis et tuli hyvä mieli.
La:ta se siirtäis kuulemma tohon lokakuun ekoille päiville, mutta viikolla 40 kuitenkin. Et poukkoilen varmaan molemmissa, syys- ja lokamassu pinoissa :wave:
 
heips pitkästä aikaa...
Meillä ei edelleenkään kotona netti toimi mut pikasee tulin meiän äitin koneelt kuulumisia kertomaan... Muutto olis nyt ohi, tosin laatikoita löytyy viel joka nurkasta, jos sit vaik juhannuksena sen viimosenkin sais tyhjäks... :whistle:
Maanantaina oli eka neuvolakäynti ja siel tuli la 9.9 ja viikkoja nyt siis 9+3, alkuviikosta pitäis ultra aikaa tilailla...
nyt ollu pari viikkoo aamusin tosi huono olo ja tää väsymys on ollu jotain ihan järkyttävää...ei sillo kun tota esikkoa ootti ollu mitää tämmössiii... :/ mut eiköhän tää tästä ja ihan varmasti on kaiken arvosta!!! :D
 
Lizard, tämä hiivan hoitaminen on vähän 2piippunen juttu raskaus aikana. Toiset terkkarit lupaa käyttää just nimenomaan canestenia, ja toiset kieltää käyttämästä mitään, ellei ole aivan pakko. Ja meidän terkkari kehottikin mua, että maitohappobakteeri-kapseleita eka kannattaa kokeilla. Ostin siis gynocaps-nimisiä emätinpuikkoja apteekista. 2 kertaa päivässä laitoin, ja niillä meni ohi se hiiva. Kannattaa kokeilla niitä ensin!

:ashamed: Mä en ole uskaltanu käydä edes vaaálla alun jälkeen... Tiedän kyllä, että paino on noussu, mutta kuinka paljon, sitä en tiedä... Enkä uskalla kattookaan. Mulla siirty neuvola... Piti olla viikon päästä maanantaina, mutta on niin hankala työpäivä, etten pääse sillon, joten seuraava neuvola on VASTA 28.2.... MITEN MÄ JAKSAN ODOTTAA SINNE ASTI?? :/ Ihan jänskää, neuvolan terkka anto jo mulle seuraavankin ajan, mikä on sit lääkärineuvola!! Ja sehän tässä jo jännittää valmiiksi, kun esikon raskaus ei ollu helpoimmasta päästä... Joo, lapset on nyt nukkumassa, niin pitänee vähän surffailla ja pitää kahvipaussia. (vaikkei kahvia voikaan juoda... :x )
Sisu ja toukka 9+2
 
Tervehdys kaikille!

Voimia kaikille huonoja uutisia saaneille ja iso halaus.

Sain ultran kahden viikon päähän, joten on nyt vain odoteltava. Taidan olla ihan hassu, olen käynyt varhaisultrassa ja syke löytynyt. Ei vain helpota tämä stressaaminen, että onko kaikki kunnossa.
Onpas hauska kuulla, että muillakin on paino noussut. Olenkin kertonut, että menen naimisiin maaliskuun alussa. Eilen oli puvun sovitus ja kauhia sentään...Mihin minä tissini tungen :LOL: Ovat meinaan kasvaneet ja onhan noita jo ihan riittävästi ennestäänkin.
Vointini on aika mainio, ainakin kun vessa on riittävän lähellä. Ruokahalu on valtava..
 

Yhteistyössä