***SYYSMASSUKAT 2008***

vieläkö mahtuu mukaan?
Jos pikkuhiljaa itsekkin alkais uskoa et tottahan se on... testaillu olen pitkin viikkoa ja koko ajan vahvemman ja vahvemman plussan saanut... nettilaskurin mukaan la 10.9 ja nyt rv5+4 :D

ikää itellä kohta 23 ja miehellä 26 ja meillä 3v poika. Asuinpaikka kohta etelä-karjala ja synnytyspaikka siis EKKS. Kolmannesta yrityksestä tärppäs ja ilman kummempia mutkia tähän on päästy... =)

Neuvolaan ajattelin huomenna pirautella, saas nyt nähdä et mihin ne miut ensimmäisel kerral huolii kun kuun vaihtees muutto uudelle paikkakunnalle ja omien laskujen mukaan sinne sattus se eka neuvolakäyntikin... :D
Muuton takia tosiaan en kauheen aktiivisesti kerkeä lähiviikkoina täällä kuulumisia kertomaan ja varmaankin hetkeksi myös nettipimentoon joudutaan ennen kuin uudessa kodissa linjat aukeaa, mut teidän kuulumisia yritän käydä lukemassa ja hengessä olen mukana!!!! ;)
 
vuh
Sävy: Otan osaa. :hug: :hug:

Miukalle onnittelut ja tervetuloa joukkoon!

Dior: sama on ollut mulla, että saunassa en ole pystynyt kunnolla olemaan. :| Harmi, kun tykkän kumminkin saunomisesta ihan sikana. Mutta no can do...

Jouskari Ihanaa, että joku täällä ymmärtää yksityisyrittämisen ongelmia! Mutta kuten sanoit, on niitä hyviäkin puolia olemassa! (Muistaakseni...)
 
Voi ei!! Nytkö näitä kauan jo pelättyjä suru-uutisia alkoi tipahdella :'(

Täällä myös keskenmenon aiemmin kokeneena otan osaa suruunne vaikka pikkuiset olivat vasta alkumetreillä ovat he silti niin kovin toivottuja ja odotettuja että menetys on kova..

Koittakaa jaksaa :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Vauvakuume puolella on ihana pino 'km:n jälkeen kuumeilevat' jossa saa tukea ja turvaa vaikkei uutta kuumeilua vielä voisi ajatellakkaan..

 
Sävy :hug:
Tervetuloa miukka :flower: , muita uusia ei ollukaan tainnu nyt tupsahtaa...?

|O |O |O Tää on NIIIIIIIIN väärin!!!
amulla joutuu väkivaltaisesti ja pakon edessä nousemaan kun on työaamu. Aamulla jo silmät ristissä otin hoitolapset vastaan. Sit aamupuuron jälkeen ulkoillaan, ja taas syödään, nyt lämmin ruoka ja tietysti sitä pitää vetää niin että napa nitisee. Ja seitten se pahin: NÄÄ LAPSET SAA RUVETA NUKKUU ja minun pitää suunnilleen pitää käsin silmiä auki, etten vaan nukahtais niiden kans. Olis niin tehny mieli painaa pää tyynyyn ja antaa unen voittaa. |O Minä oon muutenkin ollu aina hyvä unista lajia, mutta nyt tämä tuntuu ylivoimaiselle.

Ja sitten toinen asia: Onko kukaan muu / tuntuuko kenestäkään muusta, että olis turvoksissa kun pikkupossu? Mulla ei mahdu kohta sormukset olee enää sormissa, housut kiristää, tissit tursuaa kupeista ulos ja muutenkin ylisyötetyn possun oloinen fiilis... :xmas: Ei kiva...
Enää ei olis kun huominen ja keskiviikon työpäivä, niin pääse sinne ultraan! Ja selviää tämä epätietoisuus. Jotenkin uskon, että kai se nyt on kohdussa kiinni tämä, mutta pitähän se varmistaa hyvissä ajoin.
Sisu ja toukka 6+2
 
Hirvittäviä suru-uutisia näin viikonlopun jälkeen. Pahoittelut ja kovasti voimia sävylle ja neilikalle.

Vaikka en niin useasti täällä "äänessä" olekaan, niin taustalla silti koko ajan. Tuntuu niin hassulta, kun olen jäänyt koukkuun näihin sivuihin. Ei malta odottaa viikonlopun yli, että pääsee taas kurkkaamaan mistä täällä on kirjoteltu.

Varhaisultran varasin puolentoista viikon päähän, miten sitä millään jaksaa odottaa siihen asti. Neuvolan ajattelin varata vasta ultran jälkeen.

Parempia vointeja kaikille masukeille :)

rv 5+4
 
Voi ei, jaksamista ja haleja sekä Neilikalle että Sävylle!

Oma olo on ihan ok. Hiukan stressaa opiskelun viimeinen kevät, toisaalta odotan innolla, että se olis jo ohi.
Neuvolan ajattelin varata lähiaikoina, mutta vasta parin viikon päähän, viimeksi oli viikoilla 7, 9 ja 13. Vasta viikolla 13 kuului sydänäänet, mut sitä ennen olikin melkein neljän viikon tauko.
Sitä on pitäny sanoa kaikille pahoinvoiville, että mulla ainakin viimeksi auttoi Weetabiksin ne pikkupalat, niitä oli helppo kantaa mukana ja pystyi semmosta rouskuttamaan vaikka missä, jos rupes heikottamaan, niitä mulla oli aina yöpöydälläkin. Pitääkin varmaan käydä jo varuiks ostamassa.
Meillä oli viikonloppuna vieraita, joiden kanssa oli tarkoitus syödä ja vähän juoda (sovittu siis jo aikoja sitten), mut ihan hyvin pystyin hämäämään, kun ostin kaupasta kopparbergin alkoholitonta siideria ja join lasista. Muutama viikko vielä pidetään salassa, meillä on monet isotkin juhlat lähipiirissä ihan parin viikon sisällä ja ajateltiin, että ei ole kiva viedä huomiota pois.. Kahdelle parhaalle kaverille olen kyllä kertonut, kun ne on vähän epäilleet moista... Mä noudatan kanssa sitä linjaa, että jos jotain sattuisi, haluan pystyä puhumaan siitä, joten on ihan hyväkin edes jollekin kertoa. Mut se on tosiaan hirveän yksilöllistä miten nää asiat kokee.
No niin, nyt jatkan hommia. Oikein hyviä vointeja kaikille, toivottavasti ei tuu enempää tippumisia.
:hug:

-jos laskin oikein, niin mennään viikoilla 5+0-

ps. suosittelen, että kun olette kirjoittaneet viestinne, kopioikaa se johonkin talteen. Nää toimii tosi kivoina päiväkirjoina myöhemmin...
 
sävy Jaksamista sinulle! Teillä taisi olla enemmänkin yritystä takana, toivon totisesti että se onni potkaisee taas jossain vaiheessa ja kaikki menisi silloin hyvin! Nyt on varmasti vaikeaa, mutta onneksi aika yleensä parantaa isotkin haavat ja uusia mahdollisuuksia tulee. Tämähän on tällaista sanahelinää vain, on vaikea löytää oikeita, lohduttavia sanoja.

miukkaTervetuloa! Samoissa mennään..

Omassa olossa ei kummempia muutoksia, yön nukuin melko hyvin kolmen peiton alla (kun niin palelee..) ja aamulla huonon olon vei kohtuullisesti pois kaks leipää ja päärynä. Päänsärky on tosin taas vaivannut..

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille, ja toivotaan ettei enää tulis noita suru-uutisia..

syysmama 5+5 :heart:

 
:attn: juu, suru-uutiset saa kyllä nyt ehdotomat bannit tähän pinoon!!! :attn:


Täällä aivan kamala olo ja aamulla jo kypsyttelin ajatusta sairaslomasta.. olen kamalan väsynyt ja huonovointinen ja ystäväni jo sanoivat että levätä pitää kun kroppa niin käskee.. sinnittelen vielä töissä ja katsotaan mitä tapahtuu.. pikkusen kustannuksella en kyllä lähde leikkimään!!

Eilen tajusin että neuvola onkin jo viikon kuluttua tiistaina ja alkoi jännittämään. Haluisin jo kovasti ultraan mutta en saa aikaa varhaisultraan varatuksi kun töissä muka niin kiire..

Tini+Nuppu 6+5 :heart:
 
Voimia kaikille keskenmenon kokeneille ja uusille onnea ja tervetuloa joukkoon!

Oma vointi on hyvä. Välillä en edes meinaa muistaa, että oon raskaana kun noita oireita edelleenkin niin vähän. Yritän vaan ajatella, että ei se oireettomuus välttämättä tarkoita mitään kamalaa ja kaikki on hyvin. Niin ja kerkeehän niitä oireita vielä tuleenkin.

Esikoista odottaessa mulla oli sellainen Äidiksi-Minun Odotukseni kirja johon kirjoitin tuntemuksiani raskauden aikana ja kaikki ultrakuvatkin ovat siellä. Ajattelin samanlaisen nytkin ostaa mutta en ihan vielä. Nyt oon näitä vähäisiä tuntemuksia kirjannut muualle ylös ja kopsaan sit sinne myöhemmin. Kiva on ollut nyt lukee sitä vanhaa kirjaa ja huomata, ettei kauheesti ollut silloinkaan oireita. Raskaustestitkin liimasin sinne ja hyvin plussaa vielä näyttävät.

Niin on vielä viime raskaus mielessä, että aina kun tänne palstalle tulee niin meen jotenkin automaattisesti Maaliskuun odottajien sivuille ja sit ihmettelen, et miten niillä on niin paljon viikkoja. Noh, kait mä jossain vaiheessa löydän automaattisesti tänne syyspuolelle kun sisäistän kunnolla tän asian.

Eipä muuta kuin hyviä vointeja kaikille!
 
sävy Voimia paljon ja jaksamista!!!

Täällä huonoa oloa pikkasen...aamulla ruokaa ei mene alas ja muutenkin niukasti,hyvä niin =)

Väsyttää aikas lailla ja päiväunet ovat hyvä keksintö kun poikakin menee unille!!!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!!
 
Neilikka ja Sävy, voimia teille :hug:

Täällä pahoinvointi on yltynyt ja eilen pääsi oksukin jo :$ Tänään olen saanut pidettyä aamupalan ja lounaan sisälläni, mutta paha olo velloo kaiken aikaa. Koko ajan pitäisi syödä jotain raikasta tai pientä suolaista, mutta kun maha yhtään täyttyy, niin paha olo vain pahenee. Mies on aikaisemmin tuumaillut, että sait mitä tilasit, mutta eilen oli onneksi jo varsin ymmärtäväinen ja auttavainen asenne hänellä, kun seurasi kärvistelyäni. Kyllä se tästä...

Matarena 6+3
 
Voi ei :'( Sävylle oikein paljon jaksamista sinne :hug:

Nyt ei ehi sen kummemin kirjoittaa, kun pitää saada noi tiskit pois, mutta täällä kans yks possu, kellä sormukset ei irtoo sormista ja muutenkin paksu olo :kieh:

Miukalle onnittelut ja tervetuloa mukaan :heart: :flower:
 
Todella iso voimahalaus Sävy!
Nämä on kamalia nämä suru-uutiset aina!

Itselläni oli eilen sellainen luovuttanut olo, kun nukkumaan mennessä poltteli alavatsaa oikein kunnolla välillä.
Vuotoa ei ole tullut. Ilmaa kyllä ja semmoisia pieniä pupunpapanoita, joita hmmm.... noh, ulosteeksikin kutsutaan.
Mutta joku täällä kirjoitti, että sekin on normaalia???
Siis sellaiset kuukautiskipumaiset tuntemukset lievemmässä mittakaavassa...
Ei ekassa odotuksessa tällaisia muistaakseni ollut, mutta voiko ne raskaudetkin olla niin erilaisia?
Kokemuksia kehiin tai muuten menee toivo!
 
"Ihana" kuulla että muillakin paha olo,vaik eihän tää siis missään nimessä kivaa ole!!!!!!!!!!!! Ultrassa nyt sitten käyty tänään,tosi mukava nuori vasta erikoistuva lääkäri nainen oli ja tutki pitkään ja tarkkaan.Mulla kun taaksepäin kallellaan oleva kohtu ni ei meinannu ensin saada näkyviin mitään mutta sitten vihdoinkin näkyi pikku papu sydämensykkeineen :heart: :heart: :heart: kokoa oli huisit 7,7mm eli vastasi vkoja 6+5 tänään ja laskettu aika "vasta" 3.9.!!!! |O |O mutta sanoi että se on "suuntaa antava" ja heittoa on sen 5vrk.kin jopa,eli np ultrassa sitten vasta saa sen tarkan päivän.No päivä sinne tai tänne kunhan syntyy!!!!Ja että oli oikeassa paikassa ja 1 kpl B) tänään kävin mäkkärissä kun tuntuu ettei muu uppoa kuin roskaruoka ja nautin vapaapvästä-raskas työviikko taas edessä mutta jaksettava on!Hauskaa alkavaa viikkoa teille kaikille tasapuolisesti! :wave: :wave: :wave:
 
snodgrass
Voi ei, taas suru-uutisia :( Voimia Sävylle! :hug:

Onnea puolestaan Jouskarille onnistuneesta ultrasta =)

Meillä on jouduttu taudin kouriin. Pikkuneiti sairastui perjantaina, oli ensin vaan kuumetta ja yskää, sit myös nuhaa. Tänään käytiin kyllä lääkärissäkin, mutta ei onneksi ole (vielä ainakaan...) menny korviin. Mutta päikkärit sillä meni pipariksi, eikä ruokahalua juuri ole. Tämän päivän menyy on luokkaa: 3 lusikallista puuroa, 2 piparia, 2 ja 1/4 nakkia, 5 makaronia, juuston siivu ja 2 puraisua leivästä :eek:
Mulla ja miehellä on sellainen "kohta alkaa flunssa" -olo. Tämä viikko olisi kiireinen töissä, ei paranisi nyt sairastua...
Tytön ruokahaluttomuus ei valitettavasti ole tarttunut.. :kieh: Minulle kyllä maistuu ruoka, eikä ole ollut huonoa oloa. Masukaan ei ole ollut turvoksissa, hiukan jo taas alkaa huolestuakin. Onneksi edes rinnanpäät on edelleen arat.

Niin ja ärsyttää, perjantaina yritin soittaa sit neuvolaankin, mut eipä onnistunut. Soittoajan pitäisi alkaa kahdeltatoista, mutta viisi yli ei vielä kukaan vastannut! Itsellä taas oli sovittu työtapaaminen juuri siinä, että ei voinut soittaa yhtään myöhemmin. Tänään kun yritin niin vastaaja vain kertoi että vasta huomenna sieltä taas vastataan |O Eipä tässä nyt mitään hengenhätää ole mutta silti.. Niin ja huomennakin minulla alkaa yksi juttu 12.15, joten saisivat olla ajoissa puhelimen vieressä!!
 
Voimia teille neilikka ja sävy!
Täälä on voimat tosi loppu. Eilen oksensin 8kertaa. Mahaa sattu niin pirusti kun oli nälkä, mutta mikään ei pysynyt sisällä. Tänään olen pystynyt hiukan syömään. Pää on kyllä niin kipeä, että siitäkin tulee jo huono olo. En tiedä johtuuko nämä raskaudesta vai onko minulla oksennustauti.
Kävin tänään neuvolassa ja lasketuksi ajaksi tuli 29.08.
Kai minä saan pysyä tällä palstalla?
Apua nyt tuli taas niin huono olo. Täytyypä mennä huilaan.
Jaksamista kaikille odottajille!!
 
Heips taas :)

Onnittelut taas hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Mamitukselle piti tulla sanomaan, että ne voi ne kivut tosiaan johtua ihan siitä ummetuksestakin. Itellä kans samoja ongelmia :x

Mulla menny koko päivä tuolla kaupungilla liikenteessä ja tää viikko on muutenkin täynnä ohjelmaa...väsy vähän painaa, mutta yritetään jaksaa.
Kertomisesta ollut juttua, niin ollaan kerrottu kummankin vanhemmille ja muutamalle satunnaiselle tuttavalle. Täytyy nyt kattoo milloin uskaltais muille läheisille kertoo. :whistle:

no mutta hauskaa iltaa kaikille ja tosiaan toivon samaa kuin muutkin, ettei näitä surullisia uutisia tulisi lisää :( :hug: vielä kerran kaikille keskenmenon kokeneille ja tosiaan vauvakuume puolen keskustelussa "keskenmenon jälkeen kuumeilevat" saa todella hyvää vertaistukea. :heart:

Katjuska ja vilpertti 7+0 :heart:
 
vuh
Hei kuulkaa, onko rooibos-tee sallittua raskaana oleville?? Olen vaihtanut kahvin siihen, mutta nyt alkoi mietityttää, että mitä hiivattia se rooibos edes on, saako sitä juoda?? :xmas:
 
voi, paljon voimia surun murtamille ja iso kasa onnea uusiin yrityksiin!
Ei kyllä enää näitä, ensimmäisetkin olisivat saaneet pysyä poissa! Lisää vauvaliimaa!

Niin, kommentoida piti siihen, että täälläkin yksi paisunut possu... tuntuu, että koko ajan olisi yli-syönyt suolaista ruokaa.. ja silti sitä tekisi koko ajan mieli! ja äsken vedin törkeän satsin jäätelöä, nyt kaduttaa! ei hyvää enteile kilojen suhteen...:/

Jännittää jo valmiiksi, että koskakohan se masu alkaa näkymään... koska teillä jo aiemmin synnyttäneillä alkoi näkymään? katselin tuolla masukuva-pinoa, niin monella näkyi jo jopa rv 10! aika villiä! :)
 
Mulla esikoinen näkyi vasta 17 viikolla,kun todettiin silloin =)

Ja nyt turvonnut,mutta en usko että kamalan pitkään pysyy salassa kun esikoisestakin kaikki oli niin edessä ja iso maha. Urheilu ja pieni ruoka piti masun piilossa tohon asti =)
 
:wave:

mitenkä teillä kaikilla on jo lähiaikoina ultra?Mä sain neuvola ajan vast ens kuus alkuun ja eka ultra vasta 5.maaliskuuta :eek: :eek: Mahtokohan se terkka kattoo ny oikeet viikot? :/ mutta mulla tosin kilpirauhas sairaus,niin muut neuvola käynnit onkin sitten äitiyspolilla ja verikokeita syynätään tosi useesti :/ Toivottavasti tulis pian polilta kutsu.. Haluisin vaan varmistuksen että se toukka siellä ois =) en mitenkään pysty oottaa maaliskuuhun :whistle:

jeps,mut nyt sohvalle,sain tuon meidän pikkuneidin nukkuun ja nyt hetki omaa aikaa

huomisiin
 

Yhteistyössä