SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Sylin täydeltä onnea Jodelle, Aalille, Brazilille, Pialle, Laalle, Mintulle ja Maarjalle! :flower: :hug: (toivottavasti en unohtanut ketään
:ashamed: )
Hakemus pantu kerhoon :wave: Sinne voisin sitten raapustella synnytyskertomusta.
:)

Profiilissa pitäs olla meän pikkumies :heart: :heart:

Ja takas pokerin ääreen B)

mobic & pikkukainen
 
Onkohan MamMam kanssa jo vauvanhakureissussa???

Omaa napaa: Huominen äitipoli jännittää. Toivottavasti tässä synnytystapasuunnittelussa nro 3 saadaan jo jotain konkreettista suunnitelmaa tehtyä, ettei taas olla samassa jamassa ja mitoissa kun veljensäkin kanssa (57c, 4710g). Toisaalta toivoisin, että sektiopäätös tulisi... helpottaisi toisaalta oloa melkoisesti, mutta toisaalta taas... loputonta jahkailua. Huomenna pitänee pysyä tiukkana, että saan oikeasti vastaukset kaikkien vaihtoehtojen riskeistä ja hyvistä puolista ja sen jälkeen myös saataisiin tehtyä PÄÄTÖS, että miten tässä edetään. Tulen sitten taas kertomaan, mitä on päätetty ja tärisemään, jos käynnistetään jo pian tai mennään leikkuriin.

Heinoska rv39 tasan
 
Alkuperäinen kirjoittaja balik:
Neuvolakäynti takana ja nyt kun LA on jo mennyt niin siellä pitäis ravata 2 krt/vko... luulen et perjantain aika perutaan ihan laiskuuttaan kun ei mitään ihmeellistä ole.

Nyt en enää odota että ei nähtäis vaan sanoinkin että viimeistään ensi viikon alussa nähdään vielä ainakin kerta.
Olen tainnut luovuttaa tän toivomisen kun se vaan tekee niin pahaa, kyllähän se tulee sieltä sitten... viimeistään 17.9 kun mittarissa on jo 42+1 ja yleensä silloin nykyään jo käynnistetään. Esikko tuli 41+5, joten oisko tämäkin samaan aikaan... tiedä sitä.

Toivotaan että Zennia pääsi tositoimiin :flower:


Balik mulla on samat fiilikset oon luovuttanu toivomisen :/ kun esikoinenkin meni 41+1 viikoille niin en jaksa enään toivoa et tää tulis aikasemmin enkä muutenkaa stressailla nyt on ihan sama.Kyllä se sitte ainakin 2vk päästä tulee :LOL:
 
Kuinkahan monesti jo oon tänään kirjottanut, mutta aina teksti häviää. Viimeks just äsken. Nyt en jaksa enää laittaa muutakun, että neuvolassa täälläkin käyty ja kaikki siellä ok.
Ihania kuvia teillä profiileissa.
Jos lähtis käymään pikku kävelyllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja paveliina:
elikkäs miten yletytte hieromaan / öljyämään välilihaa vai tekeekö mies sen puolestanne?
Yletyn ihan hyvin kyljellään tai selällään maaten eli mulla taitaa olla pieni maha tai pitkät kädet... :D Tosin mitään en tietenkään näe. Mieskin kyllä avustaa välillä.
Mutta tosiaan aika vähiin on jäänyt kun ei ole jotenkin tullut tavaksi. Neuvolan mukaan siitä olis hyötyä, mutta jotenkin vaan ei ole tullut tehtyä.

Joku kysyi hierontaohjeita, ainakin täältä löytyy http://www.ceridal.fi/index.php?id=4483c&select=Ceridal
ja hierontaan kelpaa mikä tahansa intiimialueelle sopiva öljy/voide, vaikka tuo nyt ceridalin ohje onkin.
 
Onnittelut kaikille jakautuneille :heart: :flower: en enää muista ketä oon onnitellu ja ketä en :ashamed:
Täällä olo rauhallinen, sauna lämpenemässä kohta esikoinen nukkumaan ja sitten saunaan :) pientä jomotusta alavatsalla ja alaselässä mutta eiköhän se laannu niinkuin muulloinkin :LOL:
onko teillä muilla esikoiset minkä ikäisiä? meillä tuo neiti (tai tinttara) on 2,5v todella "ihana" aivan mieletön uhma päällä :saint: välillä oikein hirvittää että miten tinttara suhtautuu vauvaan :x
 
Niin mulla on eka 4v(tyttö) ja ens kuussa 2v.täyttävä poika.Eli silloin ku poika syntyi niin tyttö tais olla 2v3kk:tta.Aluksi ei ollut juuri mitään mutta pikkusen meni aikaa niin johan tuli mustasukkaisuus kuvioihin!!Tyttö kävi purasemassa poikaa muutaman kerran sormesta,yritti pari kertaa tukehduttaakkin(tyynyllä ja harsolla).Se oli jotain aivan järkyttävää ja eihän se tyttö vielä silloin tiennyt mitä vahinkoa voi saaha aikaseksi ku tyynyä painaa naamaan.Mutta voit vaan arvata että karjuin ku leijona raivoissani!Vieläkin on välillä pientä mustasukkaisuutta poikaa kohtaan mutta ei mitään niin pahaa mitä oli silloin.Välillä on parempia kausia mutta yleensä ottaen ihan hyvin on mennyt kuitenkin =) Mutta sitä pitää vaan yrittää antaa isommallekkin sitä huomiota(sen minkä voi)vauvathan vie sitä huomiota niin paljon ku ne on täysin riippuvaisia äideistä(ja yleensäkkin vanhemmista).Mutta kannattaa seurata tarkkaan mitä puuhaa..
 
Eli ei edes sekunniksi vahtimatta :eek: Mä oon nähny jo ihan kauheita painajaisia siitä miten neiti "pahoinpitelee" vauvaa :'( ukollakin alkaa lokakuusta oppisopimus koulutus jaksot joten on aina joka kuukaus viikon pois :'(
 
JANITA: täällä kans esikko 2,5v ja aivan järkky uhma päällä. muutenki on luonteeltaan tosi voimakas, mitäs muutakaan vois kahdesta vahvasta pohjalais vanhemmasta tulla. ja onhan se tietty hyväki et voimakas luonne mut tässä tilanteessa aika raivostuttava. no kaippa tuo jossain vaiheessa hellittää tai multa lähtee kohta kaikki tukka päästä.

neuvolassa kans tänään ja kaikki suht ok. hb oli noussu 123 mut sokerit pissas 3 plussalla. painoa oli taas tullu 650g viikkoon, yht 14.5kg ens viikolla sinne keskussairaalaan joten neuvola jätetään väliin. terkka meinas ettei enää sitte nähdä kun epäilee vahvasti et käynnistävät ens viikolla. tuota turvotusta kun on noin kauheasti ja nyt oli alapaine hiukan liian korkealla, 95.
nyt iskikin sitte kauhea loppuajan rysä ja kaikkea pitäis vielä keretä, niinku ny ei olis tienny et kohta muutenki syntyy.

onneksi muillaki netti takkuilee, katselin jo taivaalle et josko meteoriitti kuuro olis tulossa ja jos tulis, varmasti muhun osuis. on ollu viime päivät kyllä niin hermot kireällä kaikesta ja mikään asia ei onnistu niinku normaalisti. meinasin jo eilen lennättää tämän koneenki seinään, otti niin aivoon kun ei yhteyttä ja kaiken maailman huoltotaukoja. mut järki voitti, ei vakuutusyhtiökään kaikkea usko ku meillä menos jo kolmas kannettava pienen ajan sisään. et pikkusen ollaan tuon miehen kans kiivaampaa sakkia..

no nyt jalat kattoon et sais hetkeks tämän puristavan olon pois ajloista..
 
janita: Meidän esikoispoika täyttää joulukuun lopussa 2v. Uhmasta ja omasta tahdosta on saatu jo jonkin verran viitteitä, mutta pahempaa on varmasti vielä luvassa ;) Jännityksellä odotan minäkin, että miten esikoinen mahtaa tulevaan vauvaan suhtautua... Vieraista lapsista pitää kyllä kovasti, mutta sitten kun tänne tuleekin toinen lapsi pysyvästi, niin se voipi olla hänestä hieman eri juttu :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja janita:
Eli ei edes sekunniksi vahtimatta :eek: Mä oon nähny jo ihan kauheita painajaisia siitä miten neiti "pahoinpitelee" vauvaa :'( ukollakin alkaa lokakuusta oppisopimus koulutus jaksot joten on aina joka kuukaus viikon pois :'(
Älä vielä hätäile =) Eihän sitä voi vielä tietää miten teijän esikko suhtautuu,mutta kannattaa kyllä pitää silmällä kun eihän sitä koskaan tiiä..Se on nuo vauvat niin mielenkiintosia ihmeitä,pikku silmät ja kädet ja ääntelee omituisesti että niitä pitää vähän käydä kokeileen =) Monesti silmät tahtoo olla ne kiinnostavimmat paikat pikkusille että ne yrittää sormella tökkiä niitä..Mutta kannattaa siis yrittää jomman kumman vanhemman antaa sitten sille isommallekkin huomiota ja myös sinun yrittää keritä puuhata jotain mukavaa esikon kans niin jos se ei sit sais niitä mustiskohtauksia niin paljon.Se vaan on hankala välillä ku mieskin on monesti töissä ja sun pitää ite yrittää revetä kahteen paikkaan ja vaatimukset alkaa monesti just silloin kun vauva on tissillä jolloin siitä ei noin vaan lähetäkkään juoksemaan =) Ja just se että kun vanhempi lapsi ymmärtää sen että tämähän jääkin meille asumaan pysyvästi että eipä sitä voikkaan viiä takaisin.Mutta kyllä sinä pärjäät varmasti,älä murehdi etukäteen noita mutta miettiä tietenkin kannattaa vähän että miten sitten toimii jos kovin ilmaantuu mustasukkaisuutta =) Mutta varmasti pärjäät siis vaikka paljon se hermoja kysyykin! =)
 
Apua mikä alkuyö :eek: poltot alavatsalla alko heti kun sänkyyn menin, ei onnneks kestäny ku tunnin mut aivan mielettömän kipeinä |O vieläkin alavatsa jo pelkästä kosketuksesta hellä :'( kyllä jo luulin et nyt tuli lähtö, mut kasassa ollaan ja loppuyön sai nukuttua :LOL:
 
Kiitos Villipilli ohjeista! Jos vaikka tänään koittais, kun en oo ennen ees kuullut moisesta :p

Mulla tuli illalla pari kipeetä supistusta ja mies jo tuuletteli, että nyt se alkaa. Loppu kuitenkin siihen, mutta neljältä heräsin supistuksiin ja menkkakipumaiseen jomotukseen. Suppareita tuli 7 minuutin välein. Ajattelin, että odottelen nyt pari tuntia ja taas..ei mitään, loppus kun seinään! Mies heräsi siinä puoli seitsemän ja jotenkin onnistuttiin vielä kokeilemaan viimeistä ässää..Nyt vatsassa taas jomottelee...saas nähdä mitä tästä tulee vai tuleeko vielä mitään. La ois huomenna ja sukulaiset sanoo, että oon aina ollut niin tarkka, että synnytänkin varmaan laskettuna päivänä :D Toivotaan :LOL:

Mitenkä teillä muilla on matkaa synnärille? Meillä kilsoja tulee noin 80 ja matkaan menee aikaa ruuhkassa 1,5 tuntia ja muuten noin tunti.
 
Huomenta mammat :wave:
Laitanpa minäkin kuulumisia, vaikka tänne maharintamalle ei kuulukkaan mitään uutta :ashamed: voi kun kuuluisikin :D
Onnittelut kaikille oman nyytin saaneille :heart: (mäkään en enää muista, ketä olen onnitellut ja ketä en)
Ihania vauvakuvia teillä on ollut profiileissa :heart:

Meiltä Kätilöopistolle reilu 15km matkaa suoraa moottoritietä. Matkan loppupäässä saattaa olla ruuhkaa kun lähestytään Helsinkiä, mutta siihen pitänee varautua. Parkkipaikan saanti onkin sitten jo mietityttänyt. Kättärillä kun on paikkoja tosi rajoitetusti.. Olen kuullut, että miehet ovat sitten ravanneet vaihtamassa parkkikiekkoon aikaa, ettei tule kalliiksi synnyttäminen niiden sakkojen puolesta :D

ON: Ei sitten mitään merkkejä mistään :( Jotenkin tuntuu tällä hetkellä, että varmaan yliaikaa menee. (vaikka onhan tässä la:kaankin vielä viikkoja)
Alapaine on ollut korkealla ja sitä olen seuraillut kotimittarilla. Tänään olisi viimeinen synnytysvalmennus neuvolassa ja samalla katotaan mun verenpaine ja pissa varmuuden vuoksi.

Aurinkoista syysaamua kaikille ja suppareita kaikille niitä toivoville :D

Elwi ja papuli 36+6
 
AAMUJA :)
Tuli tällänen hassunhauska kysymys mieleeni, että....
onko kenelläkään tuntunut surinaa tuolla alhaalla? Mulla on tässä viime päivinä tuntunut sellasta omitusta tärinää alapäässä... ihan ihme tuntemuksia :whistle: oon tainnut seota tästä raskaudesta :x
 

Yhteistyössä