???SYYSMASSUT 2007??? TOUKOKUU

Huomenta!

Raskausolo ihan ok. Väsyttää vaan ihan järjettömästi. Meidän esikoinen sai viime yönä ihan omituisen raivarin. Heräs siis keskellä yötä vaan huutamaan ja raivoomaan. Mistähän johtuu...? Kun ei varmaankaan pahaa untakaan nähny kun ei halunnu mua eikä miestä lähellekään. Kun otettiin syliin riehu ja läpsi ja huusi vaan. Reilu vartin me tehtiin kaikkemme, että rauhottuis mut ei mikään tehonnu ja sitte se loppujen lopuks jostain ihmeen syystä hiljeni ja meni omaan sänkyyn. Vaati isin lattialle viereensä nukkumaan ja alko iteki nukkua. Se oli oikeesti vähän järkyttävää. On tuo aikasemminki heränny yöllä kiukkuamaan, mut sillon ollu kyllä kyse pahasta unesta kun on saatu heräämään kunnolla ni on tahtonu syliin ja rauhottunu siinä. Nyt ei mikään vaan tehonnu.. Meni mun yöunet sitte oikeestaan kokonaan siinä. En saanu sen jälkeen enää kunnolla unta ja neki vähät unet mitä sain oli tosi levottomia ja omituisia. KAtoin just vähän aikaa sitte Rosemaryn painajaisen ja nyt näin unta, että mä ja mun mieheni "uhrattiin" mun siskon tyttö sen leffan hengessä. Siskon tyttö onki nyt flunssassa ja seki vielä pyöriny päässä tässä. Jotenki sitä vaan ottaa kaikki pienetkin murheet jopa muilta ihmisiltä niin omakseen nyt. Joku ihme huolehtimisvietti..

No onneks tänään on perjantai. Jotain kivaa pitäs keksiä vkl tekemiseks. Mietittiin jos mökille lähtis, mut jos lupaavat sateita ni mitä sitä sitte sinne menee. Poju kuitenki ennemmin siellä tykkää juosta ympäri mettää ku kyhjöttää sisällä. No kattellaa..

Nyt vahvalle aamukahville, jotta jaksaa.

Emmaliina ja Vusseli
 
Sairaslomalla...Pojalla 2v on vesirokko, eilen hain tarhasta, niin oli näppynen ja iltaa kohti vaan lisäänty. Illalla oli pientä lämpöö, nyt taas ei mitään, mutta näppyjä ON! Kiva kun mieskin lähti kouluun Seinäjoelle eilen, niin me ollaan täällä sitten kaksistaan. Onneks ihana mummu lupasi ajaa tänään tänne viikonlopuks, niin pääsen vähän koiran kaakin lenkille ja kauppaan. Poika ressu on ihan raukka ku kutisee koko ajan. Noh toisaalta on munkin hyvä olla tää päivä kotona, sillä eilen oli ihan hirveetä olla töissä. Painon tunne alapäässä on niin valtava, että on jo kaikki luutkin kipeet. Kunpa nyt vaan jaksais siihen 13. kesäkuuta, ku on seuraava lääkäri. Onko muuten muilla kokemuksia tuosta vesirokosta. Kuinka kauan menee, ennen kuin näpyt on kuivunnu, että saa taas mennä tarhaan?

Minttu-82 ja TaimiMainio 25+2

Ps. Voihan tuohon eka sivun listaan merkata siihen sukupuolen kohdalle vaikkapa ?, jotka eivät sukupuolta tiedä tai halua tietää... Samalla sais tietää että ketkä tässä on vielä mukana ketjussa...Onko huono idea? Me ei haluttu tietää sukupuolta...
 
Miimari en mä pahastunut =) ja samaa olen mieltä kun kaikilta ei kaikkia tietoja ole tullut, mutta kukin tavallaan.. selitin vain meidän tilanteen sukupuolen tiedosta, kun en muistanut että olenko sen jo kertonut..
lahopää vaivaa siis aphemman kerran täälläkin..
tiksu :hug: on varmasti raskasta luopua rakkaasta koirasta, meidän nuorempi koira teki kaikkia tuhojaan nuorempana, hajotti siis kaiken mikä jäi saataville, haukkui ja ulvoi, mutta meillä meno rauhottui iän myötä ja kun muutettiin tähän omakotitaloon ei ole tarvinnut enää miettiä naapureitakaan.. joten oikein paljon voimia teille vaikeassa päätöksessä :hug:
emmaliina meillä poitsu heräilee harvase yö huutamaan, ei kelpaa syli eikä se että jättää rauhaan, ja en oikein tiedä että mikä mahtaa vaivata, kun tosiaan ei auta vaikka herättäisi niin silti huuto jatkuu vaan jonkin aikaa kunnes sitten rauhottuu.. alan olemaan todella väsynyt kun joka yö melkein saa tunnin olla hereillä mutta mä saan nukahdettua sentään uudelleen, silti alkaa univelkaa kertyä kun tarttisi välillä herätä aamuvuoroonkin puoli kuusi.. joten en voi muuta sanoa kuin että :hug:

omaa oloa... mulle on iskenyt kauhea flunssa :headwall: yskittää ja nokka tukossa, kun nostais vaan kuumeen niin menis nopeempaa ohi, mutta ei..pää on ihan pökkelö.. mut kaipa se tästä..

umayya+mörri 24 tasan :heart:
 
minttu voin laitella ne kysymysmerkit juuh, ihan hyvä idea =)
*alkaa hommiin*

niin siis tuolleenko meinasit? vaiko niin että kun ihmiset ilmoittaa.. siinä nyt osittain on tehtynä.. jatkan jossain vaiheessa..<br><br>
 
Lilia
Perjantaita!

Täältä taustalta välillä kirjoittelen...Lähes päivittäin käyn kyllä lukemassa, mutta kirjoittaminen jotenkin vain jää.

Katoin tuota meidän listaa ja omiin tietoihini voisi päivittäjä lisäillä ikäni 29 vee ja rakenneultrassa kätilö sanoi näkevänsä pikkuisen haarovälissä kivekset, joten poikaa sen mukaan odotellaan. Itsellänikin on kyllä ollut vahva poika tunne koko ajan. Kovasti pikkuinen on alkanut liikuskelemaan ja vatta on kasvanut viimeisen 3 viikon aikana hurjasti!Olo on kyllä hyvä, ollut lähestulkoon koko ajan...

Kelalle täytyisi äitiysavustushakupaperi -vai mikä se nyt virallisesti onkaan- niin pitäisi se sinne kiikuttaa, että pääsisi hypistelemään ä-pakkauksen vaatteita... =)

No täytyypi jatkaa töitä...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Lilia & Pallero 26+2
 
Huomenta,

Minulla saa ainakin pitää sen ? merkin.
Ei ole tietoa sukupuolesta, eikä kyllä haluakaan tietää.
Pitäähän sitä jotain jännitystä olla :LOL:

Minä vein kelan paperit tiistaina ja nyt vaan odotellaan päätöstä...
Onko tietoa, että kauanko keskimäärin kestää?
Tietysti siellä on nyt tulva niistä papereista, kun uusi äitiyspakkaus tuli jakoon... No, ainakin on paperit nyt hoidettu siltä osin.

Kävin eilen katsomassa kaverini viikon vanhaa vauvaa.
Oli niin söpö :D Vielä joutuu tovin omaa odottelemaan...

Heidi-79 + asukki 25+5

P.S Sain vihdoin ja viimein lisättyä myös masu kuvan profiiliin =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:02 tiksu kirjoitti:
Meidän pitää antaa meidän koira pois :'( se ei osaa olla yksin kotona, vaikka olemme ties mitä tehneet. Käytösterapiaa ja lääkkeitä, homeopatiaa ja muutama muukin konsti on kokeiltu... mutta kun ei niin ei :( Tosi paljon aikaa ja energiaa sekä rahaa on laitettu koiraan, on parisuhde ja odotus kärsineet koiran aiheuttaman stressin takia. Nyt on koiralle hakusessa uusi koti omakotitalossa (koira haukkuu ja ulvoo yksin ollessaan, joten kerrostalossa sitä on mahdotonta pitää). Vaikka tuntuu surkealta, niin samalla helpottaa. Kun koira saa uuden kodin, pystymme keskittymään kokonaan vauvaan. Ehkä sitä sitten jaksaa niitä vaatteita ja vaippoja hommata, kun ei aika mene murehtimiseen. Nyt ei tosiaan ole pahemmin jaksanut mihinkään keskittyä.


tiksu ja uffe (22/21)
No höh :/ onko minkä ikäinen koira? Meidän koira tuhosi pentuna KAIKEN, vaikka oli korkeintaan tunnin tai kaksi päivässä yksin. Mies oli silloin 5v sitten kotona, minä koulussa. Pian jäinkin minä kotiin, joten koira ei ole koskaan ollut pitkään yksin kotona. Sohvatyynyt, kaikki mainokset, mun kirjat, miehen vaatteet, telkan ja videoiden johdot, mun rautatabletit, cd.t, jopa betoniseinästä iso pala...! Kaiken toi neiti tuhosi ja jäi haukkumaan perään. Kaikki loppui siihen kun esikoinen syntyi :whistle: koira oli silloin vielä alle vuoden. Toivottavasti teidän koiruus saa pian uuden kodin :hug:

Mä odottelen että alkais kesäkuu, ois vähän tekemistäkin vihdoin. Tytön eka hammashoitaja-aika, yhdet valmistumisjuhlat, mun sokerirasitus ja lääkärineuvola... Tiesin jo etukäteen että nämä viikot tuntuu musta kuluvan kaikista hitaimmin \|O ajattelin just eilen, että viikkoja on nyt 24. Ois edes 34..! Mutta ei, siihenkin vielä 10 viikkoa..! Ja siitäkin vielä monta viikkoa ennen kun lapsi syntyy..! Minäkö malttamaton :whistle: =) :headwall: no, samalla olen ajatellut, että täytyy nyt nauttia tästä ajasta, tämä kun saattaa olla mun viimeinen raskaus... Haikeaa ajatella niin, mutta täytyyhän se raja johonkin vetää. Tietenkään koskaan ei pidä sanoa ei koskaan, mutta ainakin toistaiseksi ollaan päätetty näin. Onhan se jännää aikaa, miettiä tuleeko plussa vai ei ja kaikki siitä eteenpäin, mutta on se kyllä stressaavaakin, varsinkin niiden keskenmenojen jälkeen. Onhan meillä tässä vielä vauva-aika tulossa :heart: ja odotan kovasti sitäkin, että lapset on isoja, voidaan harrastaa jotain yhdessä ja äiti ja isikin sais ehkä enemmän omaa aikaa :)
Tällaista pohdintaa... Onko kenelläkään muulla vielä samaa tilannetta..?

"Marge" ja pikkuinen rv 24+5 :heart:
 
Huomenta!
Alkuviikko meni tosiaan väsymyksen kanssa painiessa, eilinen oli jo parempi. Jaksoin käydä vähän lenkilläkin, kun aurinko paistoi. Pari päivää pikkuinenkin oli tosi hiljainen, olisiko reagoinut äitinsä väsymykseen.. Eilen olikin sitten taas menoa ja meininkiä niin, että masu vain hytkyi :D

Tiksulle :hug: Harmi, että joudutte luopumaan koirasta. Lemmikistä kun tulee yleensä lyhyessäkin ajassa rakas perheenjäsen. Oli joskus mielessä ehdottaa, että voin lähteä seuraksi koiraa ulkoiluttamaan, kun asutaan niin lähekkäin, mutta voihan sitä ulkoilla yhdessä muutenkin, jos sinua kiinnostaa. Ja aikataulut sattuu sopimaan.

Meillä ei tosiaan ole tietoa sukupuolesta. Ei olisi haitannu, vaikka oltais veikkaus saatu, mutta se on nyt vielä salaisuus kaikille. Tai ehkä se ultran tekijä tietää, muttei kertonu..

Joku taisi viime viikolla kysellä lomasuunnitelmista tyyliin "kun se on vielä helppoa, kun lapsi kulkee mukana masussa". Meillä on kesäkuun 7. päivä lähtö sinne päivä Tukholmassa -risteilylle, perjantai siis shoppaillaan ja ihmetellään siellä. Muuta porukkaa ei ehkä kiinnosta, mutta minä haluan päästä käymään yhdellä äitiysvaatekirppiksellä. Myyvät siellä edellisen sesongin vaatteita.
Hauskuutin itseäni yhtenä päivänä ajatuksella tuosta "vauva kulkee mukana" jutusta. Mietin, että olisi se aika urakka, jos saman ajan kuin kantaa lasta, joutuisi hautomaan niin kuin linnut. :LOL: Mies tietysti toisi ruuan eteen ja passaisi muutenkin, mutta.. :whistle: Näin mielessäni sen, miten ensin munitaan muna ja sitten istuskellaan sen päällä, kunnes lapsi sieltä kuoriutuu. Tietenkään tämä ei kuulosta hauskalta niistä, jotka joutuvat raskausaikana vuodelepoon vaikkapa ennenaikaisen synnytyksen pelossa. Itsellä kuitenkin tuo masu vielä kohtuullisen pieni ja tosiaan kulkee helposti mukana. Välillä kyllä, esimerkiksi eilen töissä, iltaisin supistelee eli vetää masun kovaksi. Eihän se satu, mutta tuntuu vähän ikävältä, kun ei töissä voi aina lopettaa touhuja kokonaan.

Eiköhän tässä ole taas tarinaa yhdeksi kerraksi.
Joe ja pieni 23+1
 
balik harmailee
Mulla alkoi tänään oikeastaan ensimmäinen vaiva joka haittaa työntekoa :'( Nivusiin sattuu kävellessä tosi paljon ja liikkuminen tuntuu muutenkin tosi vaikealta.
Kotiin en silti suostu vielä lähtemään, kun on pakko tienata rahaa että saadaan vaunut hankittua ja laskut maksettua.

Onko muut tuskatellut saman asian kanssa että kaikkea pitäisi ostaa ennen lapsen syntymää, mutta eipä tule lapsesta rahaa kuitenkaan ennen kuin syntyy...

Olin eilen lääkärissä ja kaikki oli hyvin, kohdunsuu oli kiinni mutta pikkuisen jo pehmennyt.
painoa oli pysynyt samassa, eli alusta on -6kg.

balik ja pikkuinen 25+5
 
Huh heijaa, tulin äsken kotiin kaupungilta ja sokerirasitustestistä! Olipa tylsät pari tuntia. Onneksi otin kirjan mukaan.
Ensin otettiin käsivarresta putkellinen verta ja sitten käskettiin juoda kitusiin (turhia aikailematta) reipas neljä desiä jotain aivan karmeeta sokeriliuosta :x Kiva ettei tarvinnut mennä odotusaulaan istumaan vaan siitä sitten ohjattiin "lepohuoneeseen". Siellä ketarat ojollaan yritin löhötä ja keskittyä lukemiseen. Vielä pari putkiloa verta tunnin välein ja se oli siinä. Vanha mukava hoitaja sanoi, että sitten vaan kotiin SYÄMÄÄN! Ja minähän tulin. Ihme vaan, ettei ole yhtään nälkä.

balik
Toivotaan, että vaiva menee pian ohi.

Oli mulla muitakin, joiden juttuja piti kommentoida, mutta en taas millään muista nimimerkkejä (lahopää). Hän, joka koirasta joutuu luopumaan :hug:

Nyt menen keittämään kahvit!


Maarja ja vaava 25+6

PS. Meille ei kerrottu sukupuolta (eikä sitä rohjettu kysyä, kun sanoivat ettei ultrassa kuitenkaan kerrota). Eli ? meidän kohdalla on OK :)
PPS. Profiilissa uusin masukuva. <br><br>
 
Oih, mä olen NIIN innoissani!!!

Mennä päräytettiin ja ostettiin oma talo!!! Tai noh, kauppakirjat kirjoitetaan tiistaina, mut kuitenkin.. Aika varmaa on jo :D

Tässä vaan kauhistelen pakkaamis urakkaa ja värväilen kovaa vauhtia kantoapua kun ajattelin itse vain katsella päällepäsmärinä ja neuvoa muita :whistle:

Vatsa se vaan kasvaa ja kasvaa.. Nyt jo kunnon köli, saa nähdä millaisiin mittasuhteisiin tälläkertaa ylletään.. Mut ei mikään vaiva nyt ärsytä kun pääsee muuttamaan!!!!!

:D :heart: :D :heart: :D

RäpäRällä ja Nestori 25 tasan :heart:
 
Moikka!

Tiksu, lemmikistä luopuminen on aina kamalaa ja varsinkin se päätöksen tekeminen, etä nyt sit siitä luovutaan :( . Me ollaan nyt esikoisen syntymästä asti "taisteltu" sen asian kanssa, kun meidän toinen kissa kusee pitkin nurkkiin ja #&%?$!* aina vessan lattialle, ei ikinä hiekkalaatikkoon :headwall: , siis pissaa kannettaessa hiekkalaatikkoonsa, mut muuten ei juurikaan. Muutenkin muuttui ihan täysin esikoisen syntymän jälkeen! Nyt kun tämä kakkonen on tulossa, niin en tiedä, miten on voimia sit ton kissanjälkien siivoomiseen. Toinen kissa on ihan tyypillinen kissa, siisti ja itsenäinen, tämä toinen on, kuin sillä olisi joku kehityshäiriö.. ja on sentään jo 5v.! En vaan millään pysty tekeen sitä päätöstä, että siitä luovuttais :'( .. ja kuka edes huolis tollaisen kissa, joka pissailee pitkin nurkkia tai sit sitä pitää kantaa hiekkalaatikolle. On myös tosi arka, eli tuskin ulkokissana viihtyisi. Sille olisi paras paikka sellainen, jossa saisi 100% huomion ja ei olisi pieniä lapsia, se kun on jotenkin niin "kissavauva" edelleenkin.. kai sillä on joku kehityshäiriö??

Balik, mä olen nyt parisen viikkoa kärsinyt myös älyttömistä nivus ja lonkkakivuista, välillä ei meinaa tulla liikkumisesta mitään! Todella inhottava vaiva! Esikoisesta ei ollut mitään tällaisia vaivoja..

Ainii, Joe80, joo mä siitä mainitsin, että vauva kulkee vielä helposti masussa :D .. itse ainakin nautin jotenkin suunnattomasti siitä, että saan esikoisen kanssa olla vielä tämän kesän kaksin! Siis onhan meillä isikin, mut se on aina töissä :D . Me lähetään sinne Tukholmaan 18.6 =) . Missäs siellä on se äitiysvaatekirppis? Vähän kyllä suunniteltiin, että mentäis ainoostaan Skanssenille, mut eihän sitä ikinä tiedä..

Minttu-82, vai on siellä pikkumiehelle tullut vesirokko :( . No hyvähän se on sairastaa pois, niin ei sit enään tule. Meillä ei vielä ole tyttö sitä sairastanut, saapa nähä, koska sen saa. Itse muistaakseni olen sairastanut sen vasta 10v.

Tänne eipä mitään uutta kuulu, pian onkin se sokerirasitustesti, yök! No pakkohan siihenkin on mennä!

Oletteko muuten käyneet jo siinä hampaista otettavassa jutussa, missä katsotaan, että onko sitä kariesbakteeria tai jotain? Kiva, kun ei muista edes asioiden oikeita nimiä :ashamed:

MamMam ja Pikkanen rv 24+3
 
Moi kaikille,

balik nuo sun kivut on just niitä liitoskipuja. ilmeisesti siinä on kyse hormooneista, jotka alkavat pehmentämään/valmistamaan lantionseutua synnytykseen. Ne ei kuulemma mene ohi, pahentua voivat. Mulla on niitä nyt ollut ainakin kk ajan ja nyt oonki sairaslomalla niiden takia äippälomaan asti.

Kävin eilen sitten äitipolilla ja vauveleilla oli kaikki hyvin. :heart: Vauvat ovat nyt melkein samanpainoisia, B on ottanut Aata kiinni.

Ja ennenaikaiseen synnyttämiseen ei mulla kuulemma ole suurta riskiä, koska mitään pehmentymistä tai semmosta ei ole vielä tapahtunut. Jospa ne tytöt pysyisivät masussa tuonne syksyyn asti. Tämä huoli siis siksi kun luin, että kolmasosa kaksosista syntyy ennen rv37.

Niin ja tuosta matkustamisesta, mulle sanottiin jo eilen, että sun on sitten turha suunnitella mitään kesälomareissuja. Kuulemma masu alkaa kasvamaan rv24 jälkeen kovaa tahtia ja liikkuminen menee vielä vaikeammaksi.

Oliko levinia, joka kans jännitti eilistä neuvolaa? *Lahopää ilmoittautuu, ei muista nimimerkkejä.* :headwall: Toivottavasti kaikki oli hyvin.

Niin ja onnea Räpärällälle (meniköhän oikein ;) talon ostamisesta!

Aurinkoista viikonloppua kaikille syysmassuille,
Päivi75 rv22+5 ja nirppu&kirppu
 
heippa!

Minttu-82: Paranemisia pojalle.Oon itse töissä päiväkodissa ja siellä lapset on yleensä pois n. viikon,kun sairastuvat vesirokkoon..Jollain menee helpommin ohi ja jollain kestää pidempään.Toivotaan että teillä helpottaa:)

Omassa olossa ei muutosta,lonkkasärkyä myös täällä..

Inka & poitsu 25+1 :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:47 Päivi75 kirjoitti:
Moi kaikille,

balik nuo sun kivut on just niitä liitoskipuja. ilmeisesti siinä on kyse hormooneista, jotka alkavat pehmentämään/valmistamaan lantionseutua synnytykseen. Ne ei kuulemma mene ohi, pahentua voivat. Mulla on niitä nyt ollut ainakin kk ajan ja nyt oonki sairaslomalla niiden takia äippälomaan asti.
Tosiaan, eihän ko. vaivat välttämättä ohi mene ennen kuin vasta synnytyksen jälkeen. En oikein oo varma liitoskivuista. Onko ne sellaista kiristystä tuolla nivusissa? Mulla tuli pariksi kolmeksi päiväksi karmea kävelyn vaikeus, kun olin ensin heittänyt reilun kymmenen kilsan pyörälenkin. Siitä lähtien on pyörä ollut seisomassa ja kiristyskin on helpottanut (joudun tosin vieläkin nojaamaan seinään, että saan vasemman jalan housunlahkeesta sisään).

=)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 17:21 Maarja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:47 Päivi75 kirjoitti:
Moi kaikille,

balik nuo sun kivut on just niitä liitoskipuja. ilmeisesti siinä on kyse hormooneista, jotka alkavat pehmentämään/valmistamaan lantionseutua synnytykseen. Ne ei kuulemma mene ohi, pahentua voivat. Mulla on niitä nyt ollut ainakin kk ajan ja nyt oonki sairaslomalla niiden takia äippälomaan asti.
Tosiaan, eihän ko. vaivat välttämättä ohi mene ennen kuin vasta synnytyksen jälkeen. En oikein oo varma liitoskivuista. Onko ne sellaista kiristystä tuolla nivusissa? Mulla tuli pariksi kolmeksi päiväksi karmea kävelyn vaikeus, kun olin ensin heittänyt reilun kymmenen kilsan pyörälenkin. Siitä lähtien on pyörä ollut seisomassa ja kiristyskin on helpottanut (joudun tosin vieläkin nojaamaan seinään, että saan vasemman jalan housunlahkeesta sisään).

=)
Just noin mullakin ne alkoi. Kävely on hankalaa (ei puhettakaan että vois esim. juosta) ja kaikenlainen asennon vaihtaminen. Ja kengät ja housut jalkaan istuma-asennossa, muuten sattuu ihan pirusti. Kuulemma tohon vaivaan voi auttaa se, että koittaa pitää jalkoja mahdollisimman paljon yhdessä. Miten tuonki sitten kukin käsittää..

:LOL:
 
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa. Olen kyllä lueskelut ahkerasti, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Mun kohdalle voi lisätä sen kysymysmerkin, koska tuloskas piti ultrassa jalat visusti ristissä.

Olen tässä nyt vietellyt kaksi ja puoli viikkoa sairaslomaa selkäkipujen ja supistusten takia ja nyt sitten maanantaina lähden taas kokeilemaan miltä se töissä olo tuntuu. Toisaalta olisi kyllä ihan kiva jos voisi vielä olla töissä niin menisi tuo aika nopeammin. Kotona yksin ollessa tahtoo aika käydä pitkäksi kun ei hirmuisia pysty tuon selän kanssa tekemään.

 
tiksu harmaana
Kiitokset kaikille sympatiasta :hug: meidän koira on vasta 8 kk vanha, joten se kyllä varmaankin vielä oppii olemaan yksinään. Jos emme asuisi kerrostalossa, voisimme koiran pitää. Mutta nyt se ei onnistu, koska naapurit häiriintyvät, kun koira ulvoo yksinään. Koira saa mahdollisesti uuden kodin naapuripitäjästä. Haluamme antaa koiran jollekin, joka asuu lähistöllä, niin että voimme käydä joskus koiraa katsomassa, jos siltä tuntuu. Pahin surkeus alkaa ehkä helpottaa, koetan ajatella, että tämä ratkaisu on paras sekä koiralle että ihmisille. Koiran eroahdistus saattaa helpottua itsestään uuden omistajan kanssa. Ja kun meille tosiaan on vauva tulossa, niin koira varmaan pian unohtuu, kun jaksaa alkaa hössöttää tarvikkeiden ja muun kanssa, kun energia ei mene murehtimiseen ja stressaamiseen. Jaksaa taas iloita perheenlisäyksestä :)

Ostimme juniorille tänään turvakaukalon. Löysimme käytetyn Britaxin rock-a-totin halvalla, hintaa oli vain 55 euroa. Kaukalo on tosi hyväkuntoinen, kangas on vain hieman kulunut ja muutama naarmu löytyy muoviosista. Uskalsimme ostaa käytetyn kaukalon, kun lastentarvikeliikkeen myyjä kertoi, että törmäyksessä olleen kaukalon kyllä erottaa, sillä siihen jää jäljet turvavöistä. Nyt on sitten ensimmäinen suurempi ja kalliimpi tarvike hankittu, ei enää puutu kuin ne loput :) vaunut laitetaan tilaukseen elokuussa (ukki sponsoroi, niin saadaan uudet. Ollaan sitten vaunuporvareita :p ), pinnasänky saadaan varmaan myös silloin. Vaatteita on kanssa tulossa lahjoituksena, samoin sitteri. Tavaraa tulee siis muksulla olemaan, toivottavasti öydetään tilaa kaikille kamoille.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

tiksu ja uffe (22+1)
 
Kiitos kaikille lohdutuksesta, tän poitsun vesirokon suhteen. =) Näpyt vaan lisääntyy koko ajan, saa nähä kuinka kauan tässä ollaan kotona. Onneksi mies tulee tänään kotiin sieltä koulupäiviltä!

Koin eilen positiivisen yllätyksen kun työpaikan sihteeri soitti ja kysyi, että oisinko halunnu jo tän kuun tilin noi lomarahat ja lomaltapaluurahat... Ensin sanoin että ei tarvi, mutta sitte soitin perään, että tottakai otan, jos vaan on mahollista, ku tajusin että sittenhän saan käyttää siihen 6kk tuloihin joulu-toukokuun ja joulukuussa oli hirveesti tunteja ja nyt sitte vielä siihen noi kesälomarahat päälle, niin aina siinä ainakin muutaman kympin kuussa voittaa. Lisäksi saan sitten jo viiä ne paperit kelaan ens viikolla eikä vasta silloin kesäkuun lopussa. =)

minttu-82 ja TaimiMainio 25+3
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 10:28 TheSimpsons kirjoitti:
Tiesin jo etukäteen että nämä viikot tuntuu musta kuluvan kaikista hitaimmin \|O ajattelin just eilen, että viikkoja on nyt 24. Ois edes 34..! Mutta ei, siihenkin vielä 10 viikkoa..! Ja siitäkin vielä monta viikkoa ennen kun lapsi syntyy..! Minäkö malttamaton :whistle: =) :headwall: no, samalla olen ajatellut, että täytyy nyt nauttia tästä ajasta, tämä kun saattaa olla mun viimeinen raskaus... Haikeaa ajatella niin, mutta täytyyhän se raja johonkin vetää. Tietenkään koskaan ei pidä sanoa ei koskaan, mutta ainakin toistaiseksi ollaan päätetty näin. Onhan se jännää aikaa, miettiä tuleeko plussa vai ei ja kaikki siitä eteenpäin, mutta on se kyllä stressaavaakin, varsinkin niiden keskenmenojen jälkeen. Onhan meillä tässä vielä vauva-aika tulossa :heart: ja odotan kovasti sitäkin, että lapset on isoja, voidaan harrastaa jotain yhdessä ja äiti ja isikin sais ehkä enemmän omaa aikaa :)
Tällaista pohdintaa... Onko kenelläkään muulla vielä samaa tilannetta..?
Vielä aikani kuluks nostan tätä... :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 19:07 TheSimpsons kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 10:28 TheSimpsons kirjoitti:
Tiesin jo etukäteen että nämä viikot tuntuu musta kuluvan kaikista hitaimmin \|O ajattelin just eilen, että viikkoja on nyt 24. Ois edes 34..! Mutta ei, siihenkin vielä 10 viikkoa..! Ja siitäkin vielä monta viikkoa ennen kun lapsi syntyy..! Minäkö malttamaton :whistle: =) :headwall: no, samalla olen ajatellut, että täytyy nyt nauttia tästä ajasta, tämä kun saattaa olla mun viimeinen raskaus... Haikeaa ajatella niin, mutta täytyyhän se raja johonkin vetää. Tietenkään koskaan ei pidä sanoa ei koskaan, mutta ainakin toistaiseksi ollaan päätetty näin. Onhan se jännää aikaa, miettiä tuleeko plussa vai ei ja kaikki siitä eteenpäin, mutta on se kyllä stressaavaakin, varsinkin niiden keskenmenojen jälkeen. Onhan meillä tässä vielä vauva-aika tulossa :heart: ja odotan kovasti sitäkin, että lapset on isoja, voidaan harrastaa jotain yhdessä ja äiti ja isikin sais ehkä enemmän omaa aikaa :)
Tällaista pohdintaa... Onko kenelläkään muulla vielä samaa tilannetta..?
Vielä aikani kuluks nostan tätä... :whistle:
Mä olen sun kans täysin samaa mieltä!!! Aikaisemmat kaks raskautta on ollut NIIN hitaita, tämä aika 20-30 vko on niin pitkä... Tuntuu että on jymähtänyt paikalleen.. Ja sitten kun tulee joku 35 niin siitä se aika menee ehkä liiankin nopeaan :whistle:

Jossain kohtaa iskee meinaan se ainainen synnytys paniikki :ashamed:

RR+N 25+1 :eek:
 
Tulisin mukaan joukkoonne syysmasuihin, jos vielä mahtuu
LA on 8.9 ja toinen lapsi tulossa. Rv 25. tällä hetkellä.
Masu on kovasti kasvanut, saa nähdä millainen masu sitä loppuajasta taas on.
Kovasti olen käynyt lueskelemassa juttujanne, pitää yrittää itsekin kirjoitella kuulumisiani ym.
Ihanaa odotusta kaikille!!


Tuli laitettua tää viesti eka tonne ihan väärään paikkaan, mut laitan nyt tähänkin mihin se aluprin oli tarkoitus :LOL:
 

Yhteistyössä