taaperon kävelystä..

  • Viestiketjun aloittaja myy70
  • Ensimmäinen viesti
myy70
Poika nyt 1v3kk ja ei uskalla vielä itse lähteen kävelemään vaikka pieniä matkoja on mennyt.menee aivan paniikkiin kun otan sormeni irti. Tukea vasten ei nouse kun ei osaa kun pyllykiitää ja siittä asennosta vaikeampi nousta.Ei ole oppinut konttaamaan eikä vauvana ryöminyt.Onko teillä aristeltu ja menikö kävelemään lähtö myöhäiseksi? Kuulin että vaavit jotka eivät konttaa niin ei olisi valmeuksia lähtä kävelemään aikaisin niinkö konttaavilla lapsilla.Liekö sitten perää.muuten poju välkky ja osaa monia asioita.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 15:45 myy70 kirjoitti:
Poika nyt 1v3kk ja ei uskalla vielä itse lähteen kävelemään vaikka pieniä matkoja on mennyt.menee aivan paniikkiin kun otan sormeni irti. Tukea vasten ei nouse kun ei osaa kun pyllykiitää ja siittä asennosta vaikeampi nousta.Ei ole oppinut konttaamaan eikä vauvana ryöminyt.Onko teillä aristeltu ja menikö kävelemään lähtö myöhäiseksi? Kuulin että vaavit jotka eivät konttaa niin ei olisi valmeuksia lähtä kävelemään aikaisin niinkö konttaavilla lapsilla.Liekö sitten perää.muuten poju välkky ja osaa monia asioita.
Hei! Älä hätäile. Meillä poikanen oppi kävelemään n. 2viikkoa sitten. Poikanen on nyt viikkoa vailla 1v7kk. Kaikki aikanaan.. =)
 
Meillä toimi sellanen vähän ylimenevä kehuminen kun otti itse askelia ja oli parin metrin päässä ottamassa vastaan.. Tyttö rohkaistui kehuista ja silleen lähti ottamaan useampia askelia. Tyyliin (voimakkaasti elehtien) Hyvä tyttö, kuka on iso tyttö ja kävelee ihan itse (muista taputukset).. Kuulostaa ylityperälle, mutta voi toimia..
 
Meidän poika on sekä ryöminyt että kontannut, mutta kävellä ei vieläkään pitkiä matkoja yksin vaikka ikää on kohta 1 v 2 kk. Poika tuntuu olevan varovainen luonne ja pelkää niitä muksahduksia näemmä melko paljon. Tukea vasten hän nousi seisomaan jo seitsemän kuukauden ikäisenä, joten luulin, että hän lähtisi pian kävelemäänkin. Me molemmat vanhemmat kun olemme lähteneet aikanaan kävelemään 9-10 kuukauden ikäisinä ja aikaisin kävelemään oppimisen kun pitäisi vähän olla niin kuin "geeneissä". Mutta ei siis meidän tapauksessa ainakaan... :whistle:

Meillä toimii parhaiten kävelyyn kannustamisessa se, että aluksi harjoitellaan paikallaan seisomista. Sanotaan, että "Seiso!" ja jäädään varmistamaan ihan viereen pojan seisomista. Ja joka seisomiskerran jälkeen sitten vain kehutaan ylitsevuotavasti (eli vähän liioitellenkin). Sitten jonkin ajan kuluttua vain siirrytään vähän kauemmaksi seisojasta, jotta pojan on ikään kuin pakko lähteä kävelemään, jotta pääsee "turvaan" syliin. Ja taas kehutaan ja PALJON... =) Pojasta se on tosi kiva leikki ja välillä hän itsekin nykyään "ottaa etäisyyttä" lattialla ja seisoskelee kunnes kipittää muutaman askeleen äidin syliin. Varmaan hänestä itsestäänkin on kiva onnistua - ja ilahduttaa näin vanhempia! :)
 
meillä kävelemään lähdettiin kun ikää oli tuo 1,3v. yhtäkkiä yksi päivä lähti kävelemään kun ylitsevuotavasti kehuin joka askelta =) Älä huoli, tuskin teilläkään lattian rajaan jäädään, jokainen lähtee kävelemään aikanaan ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 15:45 myy70 kirjoitti:
Poika nyt 1v3kk ja ei uskalla vielä itse lähteen kävelemään vaikka pieniä matkoja on mennyt.menee aivan paniikkiin kun otan sormeni irti. Tukea vasten ei nouse kun ei osaa kun pyllykiitää ja siittä asennosta vaikeampi nousta.Ei ole oppinut konttaamaan eikä vauvana ryöminyt.Onko teillä aristeltu ja menikö kävelemään lähtö myöhäiseksi? Kuulin että vaavit jotka eivät konttaa niin ei olisi valmeuksia lähtä kävelemään aikaisin niinkö konttaavilla lapsilla.Liekö sitten perää.muuten poju välkky ja osaa monia asioita.
meillä poika 11½kk pyllykiitää (pari viikkoa niin mennyt) polviasentoon nousee mutta muuten ei, tytöt molemmat meni istuilleen toinen käveli 12kk iässä ilman tukee toinen 1v4kk, pojan kanssa jouduttiin just neuvolassa käymään kun ei kunnolla liiku mut sieltä sit kuitenki sanottiin et ei hätää oppii kyllä aikanaan!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 15:45 myy70 kirjoitti:
Kuulin että vaavit jotka eivät konttaa niin ei olisi valmeuksia lähtä kävelemään aikaisin niinkö konttaavilla lapsilla.Liekö sitten perää.muuten poju välkky ja osaa monia asioita.
mun sisko ei koskaan kontannut mutta lähti kuitenki 8kk ikäisenä kävelemään..minä ja mun toinen sisko ollaan kontattu ja opittu kans 8kk i käsinä kävelemään..et meijän perheessä toi ed.mainittu *väite* ei pidä paikkaansa... :D
 

Yhteistyössä