Taas ärsyttää koiraIHMISET! Onko ihan pakko kusettaa ja paskottaa koirat ihmisten postilaatikoille?!

  • Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti
HauHauHaukku
Sinäkään et ymmärrä että jotkut ei taluta pelkästään yhtä koiraa että se toinen käsi tosissaan on tyhjä sitä muovipussia varten? Pääsitpähän vauhkoomaan ainakin.
No jos sun lenkit vaikeutuu sen takia, että on turhan monta koiraa kerralla remmien päässä niin pitäiskö asialle tehdä jotain?
Ja te justiin niitten viidentoista kääpiövillakoiran kanssa liikkujat niitä pahimpia olette.
 
rietas
Ei vaan, ihmetellä täytyy... kun jotkut äidit haltsaavat vilkkaan lapsilauman, kantavat yhtä sylissä, rattaita pukkaa toisella kädellä ja saavat vielä roskapussinkin vietyä samalla. Että kylläpä onkin koirat vaikeita otuksia, kun jos on remmejä molemmissa käsissä, ei yhtä pientä paskapussia pysty kuljettamaan siinä lisäksi. Onko ne koirat jotenkin vauhkoja, ettei niitä saa pidettyä kunnolla aisoissa vai miten yksi pussukka siinä lisäksi tekee asiasta niin äärimmäisen vaikeaa? :D
 
  • Tykkää
Reactions: moekoe
No mä en kyllä koskaan ole nähnyt että labradorinnoutajaa suurempaa koiraa ulkoiluttava keräisi koiransa paskat. Livenä. En koskaan.

Ja niitä jöötejä tuolla riittääkin.
hittolainen paljonkos lapukka painaa? mulla tommonen 42kg koira ja kyllä mä sen sonnat kerään en nyt mistään ryteiköstä/ojan pohjalta mutta muualta kyllä! pst tällä kylällä ei ole edes sitä yhtä roskista välillä 3km kantanu sitä "pientä ja sievää" satsia vaan käypähän kuntoilusta kun on luomu painotkin mukana :D
 
---
No jos sun lenkit vaikeutuu sen takia, että on turhan monta koiraa kerralla remmien päässä niin pitäiskö asialle tehdä jotain?
Ja te justiin niitten viidentoista kääpiövillakoiran kanssa liikkujat niitä pahimpia olette.
Mulla on kaks. Eikä ne edes ole villakoiria. Joudut vaihtamaan kristallipallosi...

Lenkit sujuu hyvin. Kädet ei vaan riitä kantamaan kakkapussia monia kilometrejä vaan siks ettei kunta viitsi lisätä roskiksia tai siks ettei yksityisten ihmisten roskiksia saa käyttää.
 
rietas
Mistä sä päättelit etten pärjäisi mun koirien kanssa?
Ihan siitä, että ei yksi koirankakkapussi kulje enää mukana jos on koira remmissä molemmilla käsillä.

En tajua, miten se voi olla niin mahdottoman vaikeaa? Miten ylipäätään pääset kulkemaan niiden kanssa ovista? Puhelimeen et varmastikaan voi vastata niiden kanssa? Entä jos sattuu joku yllättävä tilanne -et voi tehdä käsilläsi mitään?
 
Ja olen taluttanut useampaa koiraa ja todellakin silloin lähden jonnekin pusikkoon ne paskattamaan, tai kerään jokaisen kakat erikseen. Kas kummaa, kun olen muualla kuin Suomessa nähnyt ihan näitä virallisia koiranulkoiluttajiakin ja jotenkin ihmeellisesti nekin saavat puolen tusinan koiran kakat kerättyä.
 
chihun omistaja
hittolainen paljonkos lapukka painaa? mulla tommonen 42kg koira ja kyllä mä sen sonnat kerään en nyt mistään ryteiköstä/ojan pohjalta mutta muualta kyllä! pst tällä kylällä ei ole edes sitä yhtä roskista välillä 3km kantanu sitä "pientä ja sievää" satsia vaan käypähän kuntoilusta kun on luomu painotkin mukana :D
tarkoitin säkäkorkeutta, ei se lapukka niin kovin suuri ole kumminkaan, ja varmasti jotkut korjaa mutta en vaan oo semmoista näkyä nähnyt. Ja täällä on paljon suuria koiria myös.
 
---
Ihan siitä, että ei yksi koirankakkapussi kulje enää mukana jos on koira remmissä molemmilla käsillä.

En tajua, miten se voi olla niin mahdottoman vaikeaa? Miten ylipäätään pääset kulkemaan niiden kanssa ovista? Puhelimeen et varmastikaan voi vastata niiden kanssa? Entä jos sattuu joku yllättävä tilanne -et voi tehdä käsilläsi mitään?
Kyllä voin avat oven ja puhua puhelimessa. Mun mielestä ero on siinä että oven avaaminen kestää kaksi sekuntia ja puhuminen ehkä kaksi minuuttia vrs. se että pidän toisen käden kakkapussiin vangittuna vaikkapa tunnin.
 
kahvikirahvi
En omista koiraa, mutta tuli tosta pidättelyn opetuksesta mieleen että äidin ystävällä on koira joka ei pasko ilman käskyä. Että lenkille mennessä kun pääsee tarpeeksi syrjäiselle paikalle missä koiranpaska ei kulkijoita häiritse, niin antaa koiralle luvan tehdä tarpeensa. Ei mitään hajua miten se on sen opettanut, mutta ilmeisesti sekin onnistuu.
 
"Blaah"
Siis voi että mäkin vihaan sitä koiranpaskaa!!!!Mikään ei ole niin kuvottavaa ja voi luoja sitä hajua..Ärsyttää käydä lenkillä kun saa väistellä sitä paskaa.MINKÄ TAKIA KOIRAN HANKKII JOS SEN PASKOJA EI VOI KERÄTÄ!!!!Jos tietäs kenen koiran ne on ni keräisin ja kippaisin jumaluta niitten pihalle..
 
chihun omistaja
Ihan siitä, että ei yksi koirankakkapussi kulje enää mukana jos on koira remmissä molemmilla käsillä.

En tajua, miten se voi olla niin mahdottoman vaikeaa? Miten ylipäätään pääset kulkemaan niiden kanssa ovista? Puhelimeen et varmastikaan voi vastata niiden kanssa? Entä jos sattuu joku yllättävä tilanne -et voi tehdä käsilläsi mitään?
Mulla ainakin on mukana koira, vaunut, vauva ja taapero, usein tosin se vauvakin alkaa karjumaan jossain vaiheessa vaunuista syliin, ja kyllä se ylimääräinen paskapussi tekisi mieli heittää siinä kohtaa jorpakkoon kun ottaa jo ohimoon sitä kannella kahta kilometriä.

Joskus olen pistänyt sen vaunujen alakoppaan mutta ällöttää sekin ja se unohtuu sinne helposti tai joskus on pudonnut matkasta :O

Liputan edelleen lisäroskisten puolesta ja sitten kansalta hieman avomielisyyttä. Jos niitä omia roskiksia ei valvottaisi kuin hai laivaa vaan sinne voisi satunnainen ohikulkijakin roskan/kakkapussin pudottaa niin elämä olisi kaikilla helpompaa.
 
HauHauHaukku
Mulla on kaks. Eikä ne edes ole villakoiria. Joudut vaihtamaan kristallipallosi...

Lenkit sujuu hyvin. Kädet ei vaan riitä kantamaan kakkapussia monia kilometrejä vaan siks ettei kunta viitsi lisätä roskiksia tai siks ettei yksityisten ihmisten roskiksia saa käyttää.
??? Nyt ei pysty käsittämään... Pidätkö sä niitä koiria eri käsissä? Osta kunnon remmit, unohda ne jättimäiset flexit, opeta koirat olemaan rauhassa ja odottamaan nätisti sen aikaa kun keräät ne paskat pussiin, laita ne remmit samaan (mielellään siihen hallitsevaan) käteen ja paskapussit toiseen käteen ja tadaa, siitä vaan jatkamaan matkaa reippaasti.

Mulla on väliin lenkillä mukana lastenvaunut joita lykkään, pulkka jota vedän, koira siinä vierellä ja perkele vielä kyllä kykenen sen paskan sieltä tien reunalta noukkimaan ja ihan kotiin asti kantamaan. (no okei, lastenvaunujen kanssa kulkiessa se pussi on kätevä nakata sinne vaunujen tavarakoriin, mutta tavalla tai toisella mä sen kuljetan roskapönttöön)
 
---
Siis mihinkään en nyt huomaa kirjoittaneeni vahingossa väärin, että meillä menisi 200 metriin tunti. Pahoittelen jos jossain niin lukee. Tietenkinhän siihen pitää tarttua jos sellainen virhe on käynyt, ymmärrän.
 
---
??? Nyt ei pysty käsittämään... Pidätkö sä niitä koiria eri käsissä? Osta kunnon remmit, unohda ne jättimäiset flexit, opeta koirat olemaan rauhassa ja odottamaan nätisti sen aikaa kun keräät ne paskat pussiin, laita ne remmit samaan (mielellään siihen hallitsevaan) käteen ja paskapussit toiseen käteen ja tadaa, siitä vaan jatkamaan matkaa reippaasti.

Mulla on väliin lenkillä mukana lastenvaunut joita lykkään, pulkka jota vedän, koira siinä vierellä ja perkele vielä kyllä kykenen sen paskan sieltä tien reunalta noukkimaan ja ihan kotiin asti kantamaan. (no okei, lastenvaunujen kanssa kulkiessa se pussi on kätevä nakata sinne vaunujen tavarakoriin, mutta tavalla tai toisella mä sen kuljetan roskapönttöön)
Pidän eri käsissä. ihan siksi että mä haluan. En käytä flexiä, mutta tottakai niitä sää kayttää kuka haluaa. Sitä varten ne on kaupassa ja sitä paitsi ihan käteviä kun niissä koira saa enemmän liikkumatilaa. Olen itsekin vakavasti harkinnut flexeihin vaihtamista.
 
"qwerty"
Mä oon jättänyt koiran paskapussit paikalleen lenkin ajaksi ja napannut sitten paluumatkalla pussin mukaan ja heittänyt omaan roskiin. Ei tarvi kantaa koko matkaa paskaa mukanaan. Toimii jos lenkki on sellanen että paluureitti on paskapussin varrella.
 
---
Kirjoitat miten vaikeaa on kantaa kakkapussia about tunnin verran. Puhelimeen pystyt puhumaan pari minuuttia. Siihen kädet kyllä riittää. Montako minuuttia menis vaikka 300-400 m matkaan? Etkö itse näe, että nämä sun selitykset on niin ontuvia, ihan älyttömiä tekosyitä? :)
En näe.

Kädet riittää puhelimessa puhumiseen, oven avaamisen ja parin sadan metrin kävelyyn koirat yhdessä kädessä. Tämä mulle ok. Pointtini oli siinä tosiasiassa, että kun niitä roskiksia ei ole niin sitä kakkapussia pitäisi kantaa vaikkapa nyt tunnin verran ennen roskiksen löytymistä. Tämä taas on mulle liikaa. Mun ongelma joo, mutta tuntuu häiritsevän muitakin.
 

Yhteistyössä