Taas kestovaipoista!!

Suositelkaa KOKEMUKSESTA hyviä AIO tai taskuvaippoja! Vaatimuksena olisi suht nopeasti kuivuva ja muutenkin että mitään kuoria tai villahousuja ei tarvitsisi. Kertokaa nyt hyvät ihmiset myös se että eikö kestovaippoja voi pestä muun pyykin ( siis vaatteiden ) kanssa samassa? Vai vaatiiko ne aina vähintään 60 asteen pesun??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
http://igulee.fi/product_info.php?cPath=85&products_id=101

Ja kyllä vaipat pitää pestä 60 asteessa. Mutta voi pestä lakanoiden tai pyyhkeiden kanssa.
Aika kallis tuo vaippa jos pitäisi useampi hankkia :/ Sinulla siis kokemusta näistä?
 
Mä kyllä suosittelisin kokeilemaan myös sisävaippaa ja villahousuja. :) Varsinkin pienellä vauvalla tosi ihanat päällä.

Minkä ikäiselle etsit vaippaa? Vaipat ovat niin eri mallisia, että joku vaippa istuu toiselle täydelisesti ja toiselle ei sovi ollenkaan...Oletko tutustunut jo kestovaippainfo sivustoon? :)
 
Meillä on laajalti käytössä bumgenius 3,0, niiltä löytyy (minust)myös hyvä vanhemman mallinen AIO deluxe mallia. Hyviä kotimaisia taskuja ja aio:ta löytyy mm. Tuhinatuvalta, niikiltä, Ronjalta ja Roopelta sekä Mannanmaalta. Kannattaa kokeilla eri malleja eikä vain ostaa kauheaa kasaa vaippoja! Ihan nb:llä villikset ja sisäyhdistelmä paras!
 
unikuu108
kannattaa pestä 60. ei ne muuten puhdistu. huomaat kyllä kun ne alkaa haisemaan muutamien 40pesujen jälkeen.. ja välillä aina (esim kk parin välein 90-95 pyöräytys)
 
Kyllä mä pesen vaipat aina vaatteiden kanssa samassa koneellisessa välillä 40 asteessa, välillä 60 asteessa ja sit parin kuukauden välein 90asteessa. Meillä ainakin lasten vaatteissa on paljon jotka voi pestä 60 asteessa, joten sinne vaan vaipat sekaan =)

Meillä on taskut käytössä ja tykkään fuzzeista ja DreamNappyn taskut istuu tosi hyvin laiheliinille ja on kotimaisia. Noista DN:n taskuista uudet joissa reisikumpparit kulkee kujissa on hyviä. AIO:sta tykkään Bumkinsin AIO:sta, kuivuu tosi nopsaan, mut niitä ei taida enää saada suomesta?
Kestovaippainfon sivuilta löydät paljon tietoa ja siellä on hyvä kirppis, jos haluat käytettynä ostaa vaippoja. http://kestovaippainfo.fi
 
Hyviä Aioja ovat bumgenius ja Thirsties. Pienemmälle vauvalle tuo Thirsties on hyvä kun siinä on vuotosuojat, jotka pysäyttää maitokakankin. Taskuvaippojahan on sitten vaikka minkälaista. Riippu mikä malli istuu minkäkin malliselle lapsella. Meillä poika aika pullukka ja parhaita taskuja istuvuudeltaan ovat Onnikas, Ipanat ja Tuhinatupa. Taskuthan kuivaa tosi nopsaa, aiot hieman hitaammin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Mä kyllä suosittelisin kokeilemaan myös sisävaippaa ja villahousuja. :) Varsinkin pienellä vauvalla tosi ihanat päällä.

Minkä ikäiselle etsit vaippaa? Vaipat ovat niin eri mallisia, että joku vaippa istuu toiselle täydelisesti ja toiselle ei sovi ollenkaan...Oletko tutustunut jo kestovaippainfo sivustoon? :)
Onko ihan järjetöntä vielä 3v pojalle ottaa kestoja käyttöön? Näin olen kuitenkin meinannut n 14,5kg 93cm hoikka poika, potalle totuttelu nihkeää ( ainakin kotona ) eikä pyydä ollenkaan vessaan jos on hätä. Tarkoitus ei ole tehdä kestoilla mitenkään "hankalaa oloa" haluaisin vain että tuo poika oppisi tunnistamaan hädän ja pyytämään vessaan.
 
Jos poika on kerran jo noin "iso" niin suosittelen ehdottomasti taskuja joissa ois sivunepit ja esim. bambusisäpinta. Noi sivunepilliset on kätevä pukea päälle housumaisesti mikä on plussaa pottaillessa ja bambupinta jää hieman märemmäksi kuin fleece tai muulla kuivaliinamateriaalilla varustetut vaipat, joten lapsi ehkä oppii tunnistamaan sen märän vaipan ja välttämään sitä. Ei kestoilun aloittaminen tässä vaiheessa ole mitenkään tyhmää. Se voi jopa nopeuttaa kuivaksi oppimista, koska nyky kertikset on niin äärimmäisen kuivan tuntuisia, niin mikäs niihin pissiessä. Ja noi taskut voi sitten täyttää mielensä mukaan, eli yöksi ja aluksi muutenkin voi laittaa enemmän imua ja sitten jos pottailut etenee niin laittaa vaan pienen imun hätävaraksi, eikä turhaan tarvii pukea isoa ja paksua vaippaa päälle. Käypäs katsomassa esim. Ummalullalta harkkahousun nimellä olevaa taskuvaippaa. Vaikka se on harkkahousun nimellä niin sen saa ilman kiinteitä imuja eli on kuin tavallinen taskuvaippa. se on pieni ja siro ja hoikalle lapselle sopiva!
 
Meillä on tykätty taaperolla Ipanoiden ja Tuhinatuvan AIO-vaipoista, joissa sivunepit sekä Tuhinatuvan ja Sampsukan taskuista, joissa myös sivunepit. Meillä on pitkäseläinen käyttäjä, joten malli on oltava vähän korkeampi eikä ihan pikkarimalli. Ihan vastasyntyneellä AIOt ja taskut ei oikein pelitä, harot ja villapöksyt on parhaat silloin.

Vaippoja voi kyllä pestä vaikka lakanoiden kanssa 60 asteessa, mutta sitten ei voi laittaa huuhteluainetta, muistathan sen. Huuhteluaine tukkii vaipan imut ja sitten vaippa falskaa. Itse pesen vaippojen kanssa aika paljon lapsen pyykkiä, jonka voi pestä 60 asteessa sekä pyllypyyhkeet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halipupu:
Meillä on tykätty taaperolla Ipanoiden ja Tuhinatuvan AIO-vaipoista, joissa sivunepit sekä Tuhinatuvan ja Sampsukan taskuista, joissa myös sivunepit. Meillä on pitkäseläinen käyttäjä, joten malli on oltava vähän korkeampi eikä ihan pikkarimalli. Ihan vastasyntyneellä AIOt ja taskut ei oikein pelitä, harot ja villapöksyt on parhaat silloin.

Vaippoja voi kyllä pestä vaikka lakanoiden kanssa 60 asteessa, mutta sitten ei voi laittaa huuhteluainetta, muistathan sen. Huuhteluaine tukkii vaipan imut ja sitten vaippa falskaa. Itse pesen vaippojen kanssa aika paljon lapsen pyykkiä, jonka voi pestä 60 asteessa sekä pyllypyyhkeet.
Juu kyllä mä sitten kun vauva joskus tulee meinasinkin ottaa käyttöön toisenlaisen keston ja villapöksyt :) Nyt siis kyse 3v pojasta ja kuivaksiopettelusta.
 
en nyt lukenut ihan kaikkia vastauksia mutta meillä minä lainasin kestoilijoilta vaippalainaamosta meidän kaksi vuotiaalle L kokoisen paketin ja niin sain tuntumaa kestoihin ja viellä erilaisiin sieltä oli hyvä poimia mikä oli itselle ja lapselle hyvä! Ja näin myös meidän kaksi vuotias oppi samalla kuivaksi!
 

Yhteistyössä