Taas kiinteistä :whistle:

Käytännön asiaa vaan... Kiinteitä syödään jo muttei vielä kaikkia makuja listalla niin kuinkahan muut mammat tämän maistatuksen hoitaa tällaisten makujen osalta joita ei viitsi ruveta itse tekemään mutta purkissa sanotaan että säilyy n. 2vrk jääkaapissa- kun eihän sitä mitenkään ehdi kahdessa päivässä syöttää? Toisin sanoen hedelmä ja marjasoseet sekä kasvissekoitukset. Perunat, porkkanat ym tein alkuun ainakin itse jolloin pakastimesta sai annospaloja eikä tarvinnut kokonaisia purkkeja availla. Vai etenettekö sitten vaan niin nopeaan että se purkki menee parissa päivässä :/
 
Hedelmäsoseet säilyy kyl viikon verran avattuna, mut kasvissoseet tosiaan vaan sen 2vrk. Eli kun säily sen 2vrk, niin sitähän voi antaa kolmena päivänä. Esim. jos maanantaina purkki avataan päivällä, niin sitä voi antaa sit tiistaina, ja viel keskiviikkona. Ekana päivänä lusikallinen, tokana pari-kolme lusikallista, ja kolmantena päivänä loput :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja TeSuLah:
Meillä neiti alkoi heti syödä 5-kuisena jo 2 purkillista päivässä, sitten heti kun aloitin kiinteitä antamaan ja lihaa alkoi mennä kans aika pian se 2 purkkia. Itse tein kans alkuun peruna-porkkanasoseita.
Ei kait nyt sentään suoraan uutta makua mitä ei oo ennen maisteltu anneta kahta purkkia päivässä :D
 
Mie ostin pakastevihanneksia (maissia, kukkakaalia, parsaa) keitin ne tuoreitten +lihan kanssa, soseutin ja pistin takas pakkaseen. Kätevää, eikä hirmusen kallista ja poitsukin tykkää =) Niin ja mie oon alottanut uudet ruoka-aineet sillai, et ekana päivänä muutama lusikkallinen ja seuraavana päivänä oon jo antanu sen minkä on syöny, jos ei oo käyny mahaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja TeSuLah:
Meillä neiti alkoi heti syödä 5-kuisena jo 2 purkillista päivässä, sitten heti kun aloitin kiinteitä antamaan ja lihaa alkoi mennä kans aika pian se 2 purkkia. Itse tein kans alkuun peruna-porkkanasoseita.
Ei kait nyt sentään suoraan uutta makua mitä ei oo ennen maisteltu anneta kahta purkkia päivässä :D
Minä olen antanut uuttakin makua ihan heti purkin kerrallaan. Vaivoja ei ole tullut :D Nyt menee 2 lämmintä ruokaa päivässä, purkki per kerta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja carla-81:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja TeSuLah:
Meillä neiti alkoi heti syödä 5-kuisena jo 2 purkillista päivässä, sitten heti kun aloitin kiinteitä antamaan ja lihaa alkoi mennä kans aika pian se 2 purkkia. Itse tein kans alkuun peruna-porkkanasoseita.
Ei kait nyt sentään suoraan uutta makua mitä ei oo ennen maisteltu anneta kahta purkkia päivässä :D
Minä olen antanut uuttakin makua ihan heti purkin kerrallaan. Vaivoja ei ole tullut :D Nyt menee 2 lämmintä ruokaa päivässä, purkki per kerta.
Mie en uskaltais. Kaveri antoi vauvalle kasvis-kalasosetta kerralla ½prk, eikä ollut siis ennen saanut sitä, niin olikin vauva niin allerginen kalalle, että oli hengenlähtö lähellä, kun sillä tuli niin pahat hengitysvaikeudet siitä. Iho-oireita on myös tullut esim. puuron aloituksesta joillekin niin pahasti, että sairaalareissu ollut edessä.
 
Voit pakastaa myös kaupan soseita heti purkin avattua (niinkuin joku jo edellä kirjoittikin).

Minä lisäsin uusia ruokia aika hitaasti. Testasin yleensä viikon verran samaa ruokaa, että olin varma sopivuudesta. Esim. viikko samaa liharuokaa, viikko kalaruokaa jne. Aluksi ainakin meillä määrät oli tosi pieniä, enkä pyrkinyt niitä nopeasti kasvattamaankaan. Maito oli koko ajan samaa.

Aluksi meillä ei porkkana sopinut, teki posket helakan punaiseksi yms. Nykyään menee mainiosti muun ruuan mukana.

 

Yhteistyössä