Taas mun koulusuunnitelmat heittää kuperkeikkaa...

Sain tänään tietää, että mut oli hyväksytty erääseen 2-vuotiseen maisteriohjelmaan (A), ainoana tuolle osastolle... Mut mä olin jo päättänyt että jatkan vanhaa koulua syksyllä (B ), mitähän mä nyt teen. Sekoan varmaan lopullisesti kun on liikaa vaihtoehtoja.

Molemmat alat olisivat siis hyviä, molemmissa kiinnostava työ, toinen kiinnostaa ehkä vähän enemmän (B ), mutta siinä rankempi ja vastuullisempi työ. Palkat hyviä molemmissa, toisessa taattu työpaikka (B ), toisessakin hyvät uranäkymät, kehittyvä ala. Molemmista valmistuisin about 2,5 vuoden päästä, tosin B-vaihtoehdossa työtä saisi tehdä niin paljon kuin jaksaa jo 1,5-vuoden päästä...

En ollut uskonut, että pääsen tuonne hakupaikkaan, niin siksi olen ihan pöllämystynyt! Alunperin hain tuonne sen takia, että koin tämän vanhan kouluni liian pelottavana ja rankkana, mutta nyt terveydentila on sen verran parantunut, että senkin jatkaminen tuntuu mahdolliselta.
 
hmm
Voiko toista laittaa poissaolevaksi vaikkapa vuodeksi? En oikein tiedä. Ottaisin sen, josta pitäisin enemmän ja josta saa töitä. Mulla itellä on yks tärkeimpänä kriteerinä, etten valmistu suoraan kortistoon ja että on ala, jossa on myös tulevaisuudessa töitä -ei pelkästään nyt.
 
No myös B:hen on vaikea päästä, (no, se on lääkis). Yhtäaikaa käyminen ei onnistu, koska tuossa B:ssä on läsnäolopakko lähes koko ajan.

Voisi tietysti yrittää, jos ottaisi paikan A vastaan, ja ilmottautuisi poissaolevaksi jos se on mahdollista. Sitten voisi vielä mennä sinne, jos mieli muuttuu.

Mulla on se ongelmana, et opintotukikuukaudet loppuu piakkoin, eikä enää jaksaisi kovin pitkään opiskella. Siksi pitäisi jo vähitellen päättää mikä musta tulee.
 

Yhteistyössä