Taas on kaikki open lellikin palkittu stipendein

  • Viestiketjun aloittaja Pin is it
  • Ensimmäinen viesti
Samusoosi
Höh. Mä olin aina koulun "paras" oppilas, siis arvosanojen perusteella, mutta en koskaan saanut yhtään stipendiä. Pakko myöntää, että vähän kaivelee.

Mutta huomasin, että usein stipendejä jaettiin oppilaille, jotka olivat parantaneet huomattavasti suoritustaan jossain aineessa tai aineissa. Se on varmasti ollut hyvä tsemppi jatkaa samaa rataa.
 
vierailija
Kyllä mun mielestä stipendi kuuluu semmoisen joka oikeesti tekee töitä koulumenestyksensä eteen.
Itse arvostan enemmän sellaista stipendiä, jonka saa käytöksestään muita ihmisiä kohtaan.. "hyvä kaveri" jne.. Arvokkaampaa on että osaa kohdella toisia kauniisti, kuin se, että osaa harvinaisen hyvin matikkaa.. (katkera en ole, enkä edes kateellinen, sillä lapsistani 2 sai stipendin; toinen yhden ja toinen 2)
 
vierailija
Itse arvostan enemmän sellaista stipendiä, jonka saa käytöksestään muita ihmisiä kohtaan.. "hyvä kaveri" jne.. Arvokkaampaa on että osaa kohdella toisia kauniisti, kuin se, että osaa harvinaisen hyvin matikkaa.. (katkera en ole, enkä edes kateellinen, sillä lapsistani 2 sai stipendin; toinen yhden ja toinen 2)
Minä olen huomannut, että monesti hymypatsaat ovat menneet luokan kingeille, joita moni hännystelijä on äänestänyt, mutta jotka eivät todellakaan kohtele kaikkia mukavasti.
 
vierailija
Hymypoikapystin sai omana aikanani ja edelleen omien lasten aikana "hovin" ympärilleen kerännyt kingi, joka kiusasi joitain lapsia ja yritti kiusata joitain. Kiusaamisen ja pilkan kohteena ovat ne "uhat" jotka eivät ole hänen hovissaan määräiltävänä ja alamaisena. Hovissa olevat ovat jollakin tavoin suojassa pahimmalta kiusaamiselta, ja siksi jotkut rukat menevät hoviin mukaan. Aika harvoin hypypoikapatsaat menevät oikeasti reilulle ja mukavalle kaverille. En tajua miksi lapset äänestävät näitä koulukiusaajakingejä. Jopa useat vanhemmat kehuvat että tämä hypypatsaan saanut on niin IHANA ja NIIN oikeaan osoitteeseen meni. Aika sydämetöntä ja kasvattaa lapsia entistä enemmän kieroon. Ovatko sokeita vai vaan keskenkasvuisia itsekin ? Kumma arvomaailma näillä joka tapauksessa, jopa aikuisilla ihmisillä.. Enpä ihmettele miksei heille ei ole enää aikuisena oikein menestystä tullut :)
 
vierailija
Itse arvostan enemmän sellaista stipendiä, jonka saa käytöksestään muita ihmisiä kohtaan.. "hyvä kaveri" jne.. Arvokkaampaa on että osaa kohdella toisia kauniisti, kuin se, että osaa harvinaisen hyvin matikkaa.. (katkera en ole, enkä edes kateellinen, sillä lapsistani 2 sai stipendin; toinen yhden ja toinen 2)
Minä en tuota osaa enää arvostaa. Oppipa lapseni luokka jo ekalla, että miten asiat oikeasti hoituu. Lapseni kiusaaja sai juuri tuollaisen "hyvä kaveri" stipendin, kun hän sukulaisensa oli vanhenpainyhdistyksessä sitä jakamassa. Noita kiusaamisjuttuja koululla selvittäessä opettajakin totesi, että kyseiseltä lapselta puuttuu sosiaaliset taidot. Kyllä oli tyrmistyneet ilmeet koko luokan oppilailla, kun saajan nimi ilmoitettiin. Kommentit oli järkiään sitä, että eipä tuo olisi saanut, jos ei olisi ollut sukulainen niitä myöntämässä.
 

Yhteistyössä