taas tuttipullosta(vieroitus)

Tossa alempana oli tämä keskustelu 2v, tuttipullosta syömisestä, niin haluisin tietää et miten siitä pullosta sais vierotettua? Meillä juodaan tuttipullosta ennen päiväunia ja ennen yöunia maitoa. Poika tänään 1v 1kk. Illalla siis syö puuroa aikas ison annoksen (nestettä 3 dl) ja sitten vaihdetaan yöpuku ja yövaippa ja sitten juodaan maitoa ja sitten sänkyyn, jonne nukahtaa joskus heti ja joskus juttelee itsekseen n. 20 min. Annanko siis ollenkaan enää ns. unimaitoa vai pitäskö se antaa nokkamukista? Päivällä ruuan kanssa juo nokkamukista vettä (venttiili löysällä, eli tulee vähemmällä imulla) tai ihan mukista piimää (piimä vissiin helpompi juoda mukista kuin vesi kun piimä on paksumpaa). Kakkonen syntynee 2 viikon päästä, joten olis kiva tietää ehtiikö vierottaa pullosta ennen sitä. Toisaalta, jos vauva jossain vaiheessa saa pullon, niin huomaako esikoinen sen ja vaatiiko itselleen pullon takaisin. Lapsille tulee siis ikäeroa 1 v 6 vk mikäli kakkonen syntyy "ajallaan".
 
Jos vain on kaksi viikkoa aikaa, niin en vierottais vielä. Lapsosesi muistaa varmasti pullonsa JOS annat sitä myös vauvalle. Lapset kun saattavat hieman "taantua" kun tulee vauva. Mä vieroitin lapseni pullosta kun ikääoli 2v 3kk ja oli vain iltavellistä puhe. Vieroita esikko vasta sitten kun hän jo ymmärtää hieman asiaa ja voitte neuvotella asiasta ts. otttaa pullot käytöön vaikka oravavauvoille keväällä tms.
 
Pullo pois!!
Jos nyt sen hänelle jätät ja uusi vauva on tulossa niin voin kertoa että tulet olemaan niin väsynyt, että esikoisesi varmasti imeet tuttipulloa koko päivän vielä 3v:kin!
Eli järki käteen. Sitä läheisyyttä saa muualtakin kun pullosta. Hampaatkin menee. Ole jämäkkä, tämä on vauvan pullo ja tämä on sinun, nokkamuki.
Lapselle siis nokkamukista kaikki juotavat.
Onnea matkaan***
 
Itse aloin tytölleni siinä vajaan vuodenikäisenä, kun aloitin valmistaa päiväkotia varten, niin vaan lätkiä noita tipattomia nokkamukeja käteen sellaisilla aterioilla kun oli vain maitoa. Ruoan kanssa olen sitten käyttänyt sellaista venttiilitöntä nokkamukia, ettei sitä imemistä tule ja maitoaterioiden vähentyessä väheni se mukinkin käyttö. Annan myös iltavellin venttiilittömästä nokamukista.
 

Yhteistyössä