taas uusi "vanhus" kuumeilee

Saahan tuota kysyä ,missä asun ei haittaa minua täällä Pietarsaaressahan me asustellaan minä en tiedä missä rosaeh asuu mutta ajattelisin että vähän enemmän pohjosessa siis meistä eteenpäin kun kirjoitteli että ouluun ajaa pari tuntia, meiltä sellaset 3-4 tuntia riippuu kaasujalasta. täällä ollu kova lumimyrsky niin ei oikeen oo huvittanu ulkoilu, sellasta jäisen märkää nyt kyllä loppu mutta ollaan menossa pojan kanssa yhdelle koululle katsomaan lasten konserttia nimelta sotta&pytty joku lasten riekutus juttu :D eipä täällä muuten erikoista =) kaikille hyvää laskiaista ja pitkiä pellavia :flower: :heart:
 
Oulun humputtelureissu tuli tehtyä ja vähän ulkoiltuakin siellä eilen kun kuljettiin hotellilta kaupoille. Tosin sitä pitänee kutsua lyllertämiseksi :LOL: kun oli niin liukasta ja joka ikisellä askeleella iskias tuikki ja vasenta lonkkaa kolotti, tulevalla isukilla puolestaan oikeaa lonkkaa, joten hyvin on hengessä mukana.
Hotellihuone oli hyvä, 60 egellä ihan ammeellinen ja siellä tuli sitten eilen illalla lojuttua. Ylöspääsy tosin vähän kesti :LOL:
Mitään ihmeitä ei mukaan tarttunut, meikkejä, mm. semmosta meikkivoidetta minkä pitäis peittää ikääntymisen merkkejä 16 h:ksi :kieh:
Keli meinas muuttua huononpuoleiseksi loppumatkasta mutta pahimman alta ehdittiin pois, onneksi.
Joo, minä asun Oulusta 160 km eteläänpäin, kesäkelillä tästä pyyhkäsee Kokkolaan vähän yli tunnissa. Mulla olikin synnytyspaikaksi monta vaihtoehtoa, Oulu, Oulainen ja Kokkola. Suurin osa meikäläisistä menee Oulaisiin synnyttämään mutta kuten olen jo tainnut mainita, Oulun koen turvallisimmaksi jos tehohoitoa vaaditaan ja kuulemma, jos Oulaisista joutuu vauvoja viemään tehohoitoon Ouluun, ei ole itsestään selvää että äiti pääsee mukaan. Ja Isukilla on tuttuja Oulussa joten jos emme perhehuonetta onnistu saamaan, pääsee lähelle sinne yöpymään.
Ei tässä tämän kummempia, ilma on ulkona huono joten sisätiloissa tässä todennäköisesti loppupäivä kuluu.
Hyviä jatkoja kaikille =)
t. Rosaeh ja Pikkunen 37+5
 
Kävin eilen terveyskeskuksen päivystyksessä ja sieltä lääkäri laittoi Tays:in päivystykseen. Ihan vaan varmistuskäynnille. Minulla oli perjantaiyönä veristä vuotoa pissan mukana ja lauantaiaamuna ruskehtavaa vuotoa pissan jälkeen. Soitin terkkarille ja sain lääkäriin ajan. Lääkäri oli nuori mies ja ajattelin, että näinköhän tuo mitään tietää mistään. Kyllä se tuntui tietävän paljonkin, mutta sanoi, ettei hän ole asiantuntija, niin laittaa isoon sairaalaan käynnille. Vauvan sydämensyke kuului ja liikkui kovasti. Taysissä sitten menin ilmoittautumaan ja lääkäri otti heti tutkimushuoneeseen, ennenkuin kerkesi ilmoittautumisen tehdä. Lääkärin mukaan kaikki on kunnossa. Ei kuitenkaan selvinnyt, mistä vuoto johtui. Kirjoitti viikon sairasloman. Verikokeita otettiin ja pissanäyte tutkittiin, mutta niissä ei kai sitten ollut mitään, kun eivät soittaneen jälkeenpäin. hyvä niin.
Nyt sitten lepäillään viikko. Lääkäri kielsi tekemästä mitään. Ei saan nostaa, kantaa eikä turhia ponnistella. Hyvin ainakin täällä lääkärit suhtautuvat.
Päätä särkee ihan jatkuvasti. Olen ottanut Panadol poretta, mutta auttaa vaan hetkeksi. En haluaisi mennä terveyskeskukseen tiputukseen, mutta kai se on mentävä, jos päänsärky jatkuu monta päivää. Ulkona olin tänään hetken, mutta ei pää selvinnyt sielläkään. Viikkoja on vasta 15+4 ja liikkuminen on huomattavasti vaikeutunut. Alavatsa on kipeä ja pieniä supistuksia tulee välillä. Selkään sattuu! Kaikenlaisia vaivoja. Kyllä ne sitten viimeistään heinäkuun 23.päivä helpottaa! Painoa on tullut 5-6 kiloa ja kaikki vatsalle. Töissä minulle tehtiin uudet työhousut. Niihin ommeltiin sellainen joustoresori vatsan kohdalle. Kyllä oli hyvät. Ei puristanut eikä ahdistanut mistään. Meillä on pelastuslaitoksella oma vaatehuolto ja siellä tämäkin housujen korjaus onnistui. Töissä kaikki on huomaavaisia. Aina ne jaksaa kysellä vointia ja on muutenkin kiinnostuneita raskauden etenemisestä.
Pikku myylle: Hyvä, että olet saanut nyt nukuttua. Niin kauan on toivoa, kunnes toisin kerrotaan. Minäkin uskon, että vauvallanne voi kuitenkin olla kaikki hyvin. Miehille tuntuu välillä olevan kovin vaikeaa puhua ikävistä asioista. Meilläkin mies on mukana nyt kaikessa, vaikka alussa olikin epäilys, miten kertoa odotuksesta ja miten mies suhtautuu koko raskauteen. Hyvin on kuitenkin päässyt mukaan. Ja nyt keskiviikkona tulee mukaan lapsivesipunktioon ja perjantaina neuvolaan. Hyvä, että teillä on nyt molemmilla sellainen tunne, että kaikki voi kuitenkin olla hyvin. Niinkuin jo aiemmin sanoin, ei kannata murehtia etukäteen, vaan murehditaan vasta sitten jos siihen on aihetta.
Kaikille muillekin toivon hyvää alkavaa viikkoa ja onnellista odotusta. Niille jotka eivät vielä odota, toivon onnea yritykseen. Ullukka
 
Olehhan Ullukka nyt varovaisesti! Minullakin sen ultrauksen aikaan todettiin 1 supistus jakun istukkapunktiota otetaan toiv keskiviikkona jos tulee supistus pitää odottaa 20min ennenkuin voi koetta jatkaa, eli toivon kovasti, ettei supistusta silloin tulisi! :saint:

Supistusten estoon auttaa kuulemma sekin kun pitää virtsarakon mahdollismman tyhjänä, eli usein pissalla käyntiä!

Hyvä että sait lomaa Ullukka, ja muista ottaa nyt kiltisti nostelematta, jn, kyllä me odottavat äidit kaikkemme teemme, että saisimme raskautemme hyvin sujumaan! :heart:

Meillä oli herkuttelua dippasimme popcorneja ja jälkiruuaksi karkkeja! :p

Ostin viime kesänä numeroa liian isot housut ajatellen, että kyllä raskaudun, niitä olen käyttänyt ja kotona adidaksen urheiluhousuja ja jazzhousuja, yhdet äitiysfarkut ostin mutta en ole vielä käyttänyt kuin kerran-pari.

Voikaamme kaikki hyvin ja toivotaan , että jokaisen raskaus jatkuisi mahdollisimman hyvissä merkeissä! :heart:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti rv 12+6 :heart:
 





Päivitystä 04.02.2008




Rosaeh...............rv 37+6..............la 19.2./1. lapsi, 1. raskaus, 41 v
kenzie64.............rv37+5..........la 20.02.-08/3.lapsi/1.yht
Sabaka...............rv32+4...........la..2.4.08 /2. lapsi
serufiia...............rv23+5...........la..31.5.-08/5.lapsi
kriisi...................rv23+3.......... la 31.5.08/5. lapsi /2.yht.
Karpalo-67........ rv 21+1............la.16.06.08/3. lapsi, 1. yht
Lutuliini..............rv 21+0...........la 16.6. / 2. lapsi / 1. yht.
Ullukka...............rv15+5 ..........la 23.7.08/5.lapsi/1.yhteinen.
Rva Pikkumyy.....rv 13+0................la11.8.-08/4. lapsi, 1. yht
Rosamunde........rv 12+3................la 15.8/3.lapsi,1. yht
äiti-66................rv 11+5................la 20.8/4.lapsi
mimuli................rv 11+6................la20.8/4. lapsi
uuvi...................rv7+1................. 1. lapsi




Edistyslista:

Kysymysmerkkilista, ehkä...



haaveissa:

Minni-07........../2.lapsi
Hillevi............../1. lapsi
 
mun oli pakko tulla purkamaan teille...
kävin vihdoin lääkärillä, joka ultrasi ja sanoi kaiken näyttävän vauvaa varten hyvältä, mutta oli sitä mieltä ettei mitään lääkitystä tms kokeilla, kun kiertokin kunnossa. Luulin ja tunsin hirmuisen määrän oireitakin raskaudesta, mutta taas aamulla alkoi menkat. Masentaa niin vietävästi!!!! Kuitenkin jo neljä vuotta "yritetty" pojan syntymän jälkeen ei mitään ehkäisyä ja ovis tiedossa.
Pitäisköhän jo lyödä hanskan tiskiin ja lopettaa tämä passiivinen yrittäminen. Kesällä tulee 42 täyteen...
Me vaan oikeasti koko perhe haluttais vielä toinen lapsi perheeseen.
Ja nyt palautetta, vinkkejä yms eli tukekaa ja kaatakaa tämä projekti.

Kiitos kaikille ihanista viesteistänne tässä ketjussa ja plussatuulia kaikille, jotka vielä jaksavat toivoa ;)
 
Kiva että sulla rosaeh mukava reissu siellä oulussa,joo sitä tulee aina kokeiltua kaikenlaisia rasvoja josko ne noihin tuleviin juonteisiin vaikkapa auttaisi,kyllä kait ne silti kanssa tähän kuuluu..
Ullukka ota ihmeessä nyt rennosti vaan,miten sun vointisi nytten on?
Toivottavasti kipusi helpottuu.Hyvä että sait kunnon housut töissäsi niitä on mukava pitääkin kunneivät kiristä.
Pikkumyy miten sun vointi nytten onko lämpö vielä noussut,ite olen ollut jo yli viikon kuumeessa,sain lääkekuurin kun keuhkoputkissa tulehdus,keskiviikkona meen töihin.Nytten on kovasti flunssaa liikkeellä.
Toivottavasti pääset sinne istukkabiobsiaan.
Miten olet muuten jaksellut,raskasta aikaa sulla nytten tutkimukset ja kaikki,voimia sulle ja teille koko perheelle.
iik Se on aina masentavaa kun menkat kumminkin alkaa, tiedän tunteen olen kanssa samojen asioiden kanssa monet vuodet ollu,sitä vain aina toivoo ja toivoo ettei täti punainen tule kylään ja sitten kun alkaa kumminkin pettyy aina pahasti,se pistää masentamaan jos joku.
Ootko ollut lääkärillä jossain hoidoissa näistä lapsettomuus asioista,
Älä vielä heitä toivoa pois niinkauan on mahdollista kun yrittää,on sulla vielä aikaa.
Kyllä se onni potkaisee sinua vielä toivon niin.
 
Koko aamun olen ollut tekemättä mitään. Vieläkin istun pyjama päällä. Kohta lähden ystävättäreni luo kahville. Mies tuli aamulla töistä kotiin ja halusi käydä nukkumaan. Oli ollut eilen päivän palo-autossa ja yön ambulanssissa, kiireinen yö takana. Kun sitten herää, lähdemme ostamaan lattialaminaatteja tyttöjen huoneeseen. Remontoimme parhaillaan vanhaa omakotitaloa, jonne sopii pikkuisen tulla.
Lauantaina ultrassa näkyi, kun supisti kohtua. Toivotaan, ettei keskiviikkona tulisi mutkia matkaan, kun on jo niin lähellä. Jännittää vieläkin! Mutta eiköhän kaikki mene hyvin. Ajattelen vaan, kun se tutkimus on aamulla 8:15, niin muutaman tunnin päästä koko homma on ohi. Käskettiin varata 3 tuntia aikaa. Pikku myylle toivon myös, ettei todellakaan supista tutkimuksen aikana. Meillä molemmilla tutkimukset keskiviikkona. Jännätään yhdessä!
Hyvä iiik: Ei tietenkään kannata lopettaa yrittämistä. Kaikella on aikansa. Nyt vaan annat menkkojen mennä ja senjälkeen uusi yritys. Kun jaksaa uskoa oikein kovasti, niin vielä se onnistuu. Täytyy vaan ajatella sitä vauvaa "yrittäessä", että se tulee sieltä, kun on sen aika. Jos taas "hampaat irvessä" yrittää, niin siitä tulee stressiä ja koko keho reagoi siihen. Yrittäminen on mukavaa puuhaa, kun ei ota liian vakavasti. Tarkoitan, että luottaa siihen, että jonain päivänä sieltä löytyy sellainen pieni vikkelä siittiö, joka on valmis uuteen tulevaisuuteen kunhan löytää oikean ajoituksen. Se, että menkat tulee, vaikka kuinka toivoo olevansa raskaana, on sellainen tunne, kuin joku iskisi märän rätin päin kasvoja. Ja aina yhtä suuri pettymys.
Minulle oli se kesäinen tuulimunaraskaus kova paikka. On vieläkin. Koska, jos se olisi ollut oikea raskaus, minulla olisi pieni vauva nyt. En jaksanut senjälkeen uskoa mihinkään vähään aikaan, mutta 4 kuukauden päästä huomasin taas olevani raskaana. Eli silloin kun sitä vähiten osaa odottaa. Nyt yritän kyllä kaikin keinoin saada tämän pikkuisen pysymään mukana loppuun saakka.
Kaikki me täällä olijat kannustetaan yrittämään uudelleen ja minä toivon koko perheellenne onnea siihen yritykseen. Minulle tulee kesällä 44 täyteen. Eli olet vielä pari vuotta jäljessä. Luovu nyt siitä ajatuksesta, että löisit hanskat tiskiin! Häntä pystyyn ja kohti kevättä! Kaikella on aikasa, luota siihen! Halauksin Ullukka


:hug: :hug:
 
Nyt 9:ltä herätessä vähän parempi olo, yöllä tosiaan oli kuumetta ja päänsärky aika kova, mutta nyt tuntuu sellaista pientä jälkisärkyä tai sitten se alkaa uudestaan, mutta lämpö nyt parempi, eli 36,7. nenä ei vielä vuoda.

Ja siitä miten voimme? Jotenkin paremmin, yritämme uskoa, että vielä on mahdollisuus, että kaikki kääntyykin hyväksi! :heart: Kirjoitan erään "kohtalotoverin" kanssa yv:tä, hänellä kuitenkin syntynyt 2 tervettä tyttöä, vaikka turvotusta takana. Helpottaa kun voi kysellä ja kirjoittaa kaikkea mitä mieleen tulee. Myös yhden työkaverini kanssa sähköpostia lähettelen, hän on saman ikäinen kuin minä 10v ja 6v lasten äiti =)

Ulkoilu terveenä antaa piristettä ja voimia.

Ullukka meillä sitten kovasti jännät paikat keskiviikkona molemmilla! :saint: Toivotaan, että molempien kokeet sujuisivat hyvin! :flower: :flower:

En tiedä, pitääkö minun maata siinä tutkimuspöydällä näytteen jälkeen paikoillani vai istunko ja odotanko kokeen oton jälkeen? No ainakin sen sitten ke huomaa! Ullukka se on hyvä kun sinulla lapsivesipunktio sen otto teknisesti helpompaa, istukkabiopsian otto vaikeampaa ja pahus kun se minun suoli menee huonossa kohti! :headwall:

Mieskin vähän jo huolestui, jos nyt sairastun ja näytettä ei voida ottaa! :headwall: Minä kyllä annan luvan sen ottoon jos vain lääkäri sen ottaa, oli lämpöä tai ei.

Odottavien äitien mieli on niin herkkä, paljoon uskova/toivova!, mutta välillä tuntuu, että Miksi? En tarkoita tällä miksi meillä tälläinen "epäonni" jännitysaika vaan että miksi yleensä näin joillekkin käy!? :ashamed:

No tämä kasvattaa! Ja edelleen toiveissa heinäkuussa se pieni nyytti maailmassa! :heart:

Voimia tähän viikkoon kaikille ! :heart:
Iik, minä uskon, että kyllä se joku kerta vielä onnistuu! Ja jatkaisin sinuna toivon ylläpitämistä! :heart:

Terv Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti rv 13 jo :heart:
 
kiitos teille nopeista kannanotoista. Yritän pysyä positiivisena, mutta neljä vuotta ilman tulosta enemmän ja vähemmän tarkoituksella tuntuu nyt liian paljolta. Tätä ennen ei ole ollut mitään stressiä, mutta nyt pää poksahtaa. Kävin yksityisellä gynskalla tarkastuksessa tammikuussa, mutta endotti vielä kevättä luomusti...lääkkeet voivat aiheuttaa kuulemma tuplat tai enemmänkin (...mikä ei ole toivottavaa hänen mielestään, mulle kyllä kelpias nekin =)

Miten teillä lääkkeet; terot tai muut?

Rva Pikkumyy...sinussa on meille kaikille hyvä positiivinen esikuva...vau! olet aivan ykkönen
 
Hei taas,aikaa kulunut,käyn kyllä lukemassa teidän juttuja,ja kyyneleet silmissä sinua myy olen miettinyt,olen laittanut kädet ristiin puolestasi,niinkuin monen muunkin puolesta,jaksamista kaikille :hug: itsellä putosi puolet elämästä pois,voin ehkä joskus kertoilla kun itse saan vähän voimia :'( Elämä ottaa meitä kädestä,kun me otamme sitä kädestä :heart:
 
Älä vaan taasen laita hanskoja tiskiin :heart: minulla myös tasan 4 vuoteen ei tapahtunut mitään meidän juniorin ja tämän tulevan pikku kakkosen kanssa ja itse asiassa en enää odottanutkaan vaikka vähä ensin toivoin nyt se vauva siellä massussa on ja minä olen 43 vuotias myös, että kyllä kaikkea tapahtuu. juu kyllä näitä ankeita ja stressavia asioita tapahtuu vaan jostain selittämättömistä syistä toisaalta minä olen niitä lakannut pohtimasta kun minullakin 6 keskenmenoa ja ei mistään löydetty koskaan mitään vikaa siis lapsetkin tutkittu jälkeenpäin ei geenivirheitä jne. kehityshäiriöitä. ja tämä ivf vauva oli melkeen pahin, yksin katselin ultraäänessä pientä suloista vauvaa joka oli jo niin täydellinen mutta ei vain enää elänyt ja yksin kotiin mies ulkomailla en tiedä kuinka selvisin itkin ja itkin vaan, silloin vielä maanantaina ultrasivat varmuudeksi vaikka jo tiesivät tuloksen ja sen jälkeen jäin suoraan sisään kun minulle ei toivoa annettu, ole vain myy rohkein mielin ja samoin ullukalle tsemppiä, vaikka se ei aina helppoa ole mutta niin kauan kuin on elämää on toivoa :heart: :hug: minulla ullukka kanssa noita kummia vuotoja eikä selitystä löydy sanovat että voi olla joskus hormonaalistakin. minulle tämä raskaus on aina enempi sellanen pelkotila siihen asti kuin suunnilleen itse nyt olen että tiedän että vauvalla on mahdollisuus selvitä vaikka syntyisikin, kurjaa kun ei siitä ajasta nauti, mutta kaikille tsemppiä ja toivotaan että kaikilla menee hyvin päin asiat :heart: :hug:
 
On tässä vähän apea fiilis, mies on lähdössä kolmelta loppuviikoksi reissuun. Inhottavaa jäädä yksin kaikkien pelkojen kanssa ja sitten jos ei se ehdi takasin ennen kuin pian lähdönhetki koittaa. Pitää yrittää sinnitellä :'(
Huomenna ois se Oulaisten ultrareissu, toivottavasti kaikki edelleen ok. Verenpaineet vähän nousseet kotioloissakin mutta Vaavi liikuskelee, ehkei niin aktiivisesti kuin vielä viikko-kaksi sitten mutta eikös se niin olekin että hällä vauhti vähän hiljenee kun tilanahtautta pukkaa ja kaipa se jossain vaiheessa saattaapi alkaa kiinnittyäkin. Kaksi viikkoa sitten oli ns. sormelle auki ja painoarvio 2,7 kg. Jännä nyt sit kuulla mikä on tilanne ja miltä koko vaikuttaa.
Heitän miehen junalle ja ajattelin yrittää sen jälkeen käydä vähän kävelyllä (=lyllertämässä) vaikka tiedän jo että kipeää tekee alaselkään kun kotioloissakin vaikea touhuta mitään. Mutta raitis ilma tunnetusti piristää ja eihän se matka "tapa" vaan vauhti eli rauhallisesti ja tarpeen tullen pysähdellen.
Pitäkää nyt peukkuja huomiselle kontrollikäynnille ja että Pikkunen sinnittelis loppuviikkoon asti masussa että Isukkikin ehtisi synnärille mukaan.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, haaveilijoille ja odottajille ja voimia heille, joilla on ollut vähän ikävämpiä hetkiä haaveilussa/odottelussa. Kaikesta huolimatta, asioilla on tapana järjestyä ja ihmeitä tapahtuu.
:heart: :lla
t. Rosaeh ja Pikkunen 37+6
 
Roseahille onnea ultramatkaan ja toivotaan, että vaavi jaksaa odottaa isin kotio pääsyyn asti masussa! :heart:

Itse en oikein tiedä noista normaaleista synnytyksistä , kun kaikki 3 edellistä ovat olleet sektiovauvoja! :heart: :heart: :heart:

Ja niin tämäkin siinä tapauksessa, että voi jatkaa masumatkaansa kohdussa! :heart:

Annastiinalle voimia jonkun ikävän asian läpikäymisessä! :flower:

Nukuin päikkärit ja pää särkee aika kovin, hetken yritän olla ilman Panadolia, mutta ellei mene ohi yhden otan!

Teimme pizzaa meille ruuaksi, miehen kanssa yhdessä, nyt se on uunissa valmistumassa.

:p

Aqiolaxeja ostin ja otin vatsantoimintaan, huomisaamuna seuraavan kerran siis.

Eipä tässä muuta tällä kertaa , voimia kaikille tähän viikkoon kaiken jännityksen keskellä! :hug: :flower:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:
 
En oikein jaksa kommentoida kenellekään mitään vaikka paljon ajatuksia kohtaloistanne kirjoituksenne aina herättävätkin. Iloisia ja surullisia.

Oma mieli on vaan nyt totaalisen maassa! Taas oli alkion kehitys pysähtynyt jonnekin rv 5 paikkeille, ultrassa näkyi n. 3 mm:n kaiku. Ei sykettä. Ja olisin nyt oikeasti n. rv8:lla. Kaikesta kauheudestaan huolimatta gynen sanavalinta nauratti; tyttöni (kohta 4 v.) lempiohjelma on Kieku ja Kaiku ja hän on itse kova kiekumaan. Itketti ja nauratti. Sanoin (hirnuin itkun ja naurun sekaisella äänellä) gynelle, että ''ei tullut meille sitten vieläkään Kiekulle kaveria, Kaiku antaa vaan odottaa itseään''. Katsoi minua hyvin pitkään... mitä lie miettinyt.

Taas meni siis saman kaavan mukaan kuin niin niin monesti ennenkin, rv 5-6 loppuvat oireet ja siihen on loppunut myös kehitys. Odotellaan nyt tuleeko taas (toivottavasti) itsekseen ulos vai joudunko toimenpiteisiin. En tiedä mitä tehdä. Olen jo vanha, kohta 45 v. mutta silti haluaisin niin kovasti vielä toisen lapsen. Mutta en tiedä jaksanko tätä samaa turhaa, lohdutonta rumbaa enää toistaa. Kun olisi edes jotain mitä tähän voisi kokeilla avuksi... tietäisi mikä aiheuttaa tuon kehityksen pysähtymisen. Mitään vastausta en saanut kun kysyin. Mutta ikä ei hänen mielestään siihen vaikuta, ainakaan pelkästään. En sitten tiedä. Näitä näin pitkälle jatkuneita raskauksia minulla on jo muistaakseni 6 takana (rv 9 viimeistään menneet kesken), ihan alkuvaiheen km:ja vielä useampia!

tällä hetkellä tuntuu että se ''ihminen on 44-vuotiaana masentunein!'' -tutkimustulos pitää paikkaansa vaikken normaalisti sitä mieltä olekaan.

nyt hymyilemään asiakkaille ja odottelemaan josko km käynnistyisi.

Onnea matkaan teille kaikille muille vaiheissanne!

surullinen, surullinen Taryna
 
Pahoittelut, että kuitenkin tapahtui se, mitä pelkäsitkin! :hug:
Niin ja tuskin se on iästä kiinni, kun alkion kehitys lakkaa, en tiedä kyllä syytä moiseen, ehkei kukaan tiedä? Ei ole ainakaan siitä kiinni, ettei hedelmöitynyt alkio tarttuisi kiinni, koska kehitystä tapahtuu ensin.

Vaikeita asioita! :ashamed:

Ja uskon, että vaikealta tuntuu olla asiakaspalvelutöissä ja hymyillä, kun mieli on kaikkea muuta kuin hymyilevä!

Minä hain slomaa sen takia, kun tuntui, etten pysty huolehtimaan asiakkaista/vanhuksista, heidän lääkityksistään, kuuntelemaan heitä, huomioimaan mahdolliset muutokset heissä, jotka vaatisivat lääkäriä. Eli parempi tällä hetkellä kotona. :heart: Tosin nyt myös kuumetta välillä ja tuota päänsärkyä, Panadolin otin tänä aamuna 7 aikaan ja menin vielä nukkumaan. Huomenna tähän aikaan makaan tutkimuspöydällä ultrassa ja toivottavasti näyte saadaan otettua! :saint:

Voimia sinulle Taryna! :hug: :flower:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme rv 13+1 :heart:
 
Kaverillani oli useita keskenmenoja ja juuri alkuraskaudesta, syy löytyi, veritulppa napanuorassa tai kiinnityskohdassa kohdussa tms. Meni yksityislääkärille, jossa ko. syy löytyi. Ruvettiin antamaan ohennuslääkettä alkuraskaudessa muistaakseni viikolle 12 asti, silloin oli veritulpan vaara ohi. Terve tyttö syntyi.
 
Tarynalle :hug: ja :heart: ja paljon voimia...

Omaa napaa :ashamed: Tulin juuri ultrasta. Pikkusella virtaukset, kasvu yms ihan ok, painoarvio n.3,1 kg.
Äidillä vähän heikommin... verenpaine 160/101 eli määrättiin se Albetol alotettavaksi. Pissa puhdasta, turvotusta on ja otettiin verikokeet mahdollisen raskausmyrkytyksen toteamiseksi. Mikäli eivät soita perään, seuraava kontrolli 14.2. Kohdunsuulla tilanne ennallaan eli sormelle auki ja kohdunkaulaa jäljellä n. 3 cm eli ilmeisesti ei Pikkusella ole kiirettä tulla katselemaan maailman menoa.
Lääkäri totesi että jos menee vaikeaksi tuon verenpaineen (+iskias) kanssa tai muutosta tapahtuu, sitten katellaan käynnistystä mutta sepä ei ole vielä tämän viikon asia, toivottavasti vaikka tukala olo onkin.
Mutta pääasia että Pikkusella näyttäis kaikki olevan ok, kyllä minä täällä sinnittelen ja odottelen että Isukkikin ehtii kotiin loppuviikosta.
Väsyttää kovasti, pitää yrittää syödä ja vähän huilata.
Lämpöisiä ajatuksia teille kaikille. Myötätuulta ja voimia ja :heart:
t. Rosaeh + Pikkunen 38+0
 
Itsekseni täällä taidan olla :)

Rouva Pikkumyylle voimia tälle päivälle ja toivottavasti näytteenotto onnistuu. Olitkin eilen kirjoitellut tuolla toisella palstalla, vähän huolestuneena saatuasi epikriisin. Siitä huolimatta, toivoa on niin kauan kunnes toisin todistetaan :hug:

Kaikille hyvää päivänjatkoa, sinnitellään :heart:

t. Rosaeh ja Pikkunen 38+1
 
:hug: :flower:

TYKS:ssä oli aika 9:30, menimme sinne yhdessä mieheni kanssa.
Ajallaan pääsimme sisään.

Tällä kerralla naislääkäri. Tutkimus aloitettiin samantien ultralla. Hetken lääkäri siinä' katsoi ja sanoi sitten :Olen pahoillani sikiö on kuollut! :'(

Mitä muutakaan voin , kuin alkaa itkemään!? Hoitaja siinä lohdutti, mutta vain aika parantaa!

Hetkeksi saimme mennä kahden miehen kanssa toiseen huoneeseen. Itkimme, olimme surullisia! :(

Sen jälkeen lääkäri kutsui meidät toiseen huoneeseen.
Oli kaksi vaihtoehtoa
1. Lähdemme kotiin ja odotamme kunnes keskeytyminen lähtee alkamaan itsekseen
2. Saan sairaalassa yhden lääkkeen heti ja keskeytyminen alkaa, kohdun suu alkaa kypsymään, tulevaan synnytykseen, ja takaisin sairaalaan vuodeosastolle 7:ksi perjantaina.

Valitsin ilman muuta, että otan lääkkeen heti.

Asiahan on erittäin surullinen, että näin kävi, mutta yksi asia lohduttaa, meidän ei tarvinnut päättää sikiön elämästä, vaan luonto hoiti sen tavallaan! :ashamed:

Istukkabiopsiaa ei enää voitu ottaa, tulehdusriskin takia!

Huhtikuussa on jälkikontrolli, jolloin myös saamme vastaukset patologilta, mitä on saatu selville sikiötä tutkittaessa, kuulemma paljoa ei saada selville, koska sikiö on vielä niin pieni, mutta ehkä jotain?

Olemme itkeneet, jutelleet,halanneet toisiamme mieheni kanssa kotiin tultua. :hug:

Näin kävi meille tässä raskaudessa, mitään emme olisi voineet tehdä toisin!

Voimia kaikille odotukseen ja niille keneillä vauvahaaveilua, Onnea raskautumiseen! :hug: :flower:


Rva Pikkumyy ja menehtynyt Tiuhti-Viuhti :heart:
 

Yhteistyössä