Tää ei ole reiluu!!!! (käsitöistä) *muoks* kuva lisätty =D

Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Mä en taho löytää edes helppoja kaavoja. Mun lehti varasto on ihan onneton. Yhen paidan väkersin eilen kieli keskellä suuta ja mietin miks hittoo alotan siit ei niin helposta.. :headwall:
käyt kattomassa kirjastosta....siellä on vaikka mitä ohjeita :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
mun kesämekko ketjussa on sellaisia super helppoja myös ei tarvitse osata mitään ihmeitä tehdä :D
Mä olen kuolannu sun tekemiä vaatteita. Ne on niin hienoja! :flower:
Näkisit tän mun virheitä täynnä olevan paidan ni suosittelisit myymään koneen pois. :D

 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
mun kesämekko ketjussa on sellaisia super helppoja myös ei tarvitse osata mitään ihmeitä tehdä :D
Mä olen kuolannu sun tekemiä vaatteita. Ne on niin hienoja! :flower:
Näkisit tän mun virheitä täynnä olevan paidan ni suosittelisit myymään koneen pois. :D
sitä en ikinä suosittele :D virheistä opitaan ja ei mene kauaa kun teet upeita juttuja itsekkin...älä lannistu.....
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Tytölle ostin ihanan mekko kankaan eilen ja nyt en löydä edes peruskaavoja siihen, vaikka luulin et niit on ainakin miljoona mun lehdissä. Turhauttavaa. :ashamed:
kirjastosta vois löytyä....siellä on vaikka mitä lehtiä
 
Sä olet ihanan kannustava tälläselle pessimismiin taipuvalle. Kiitos! :flower:
Jostain mielen sopukoista muistui että jossain lehdessä on helppokaava liivimekolle. Se saa nyt olla neidin mekon ohje. Vaikka ei tukikangasta olekkaan. Ei se varmaan maata kaada..
*lähtee taas into piukeena harjoittelemaan*
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Sä olet ihanan kannustava tälläselle pessimismiin taipuvalle. Kiitos! :flower:
Jostain mielen sopukoista muistui että jossain lehdessä on helppokaava liivimekolle. Se saa nyt olla neidin mekon ohje. Vaikka ei tukikangasta olekkaan. Ei se varmaan maata kaada..
*lähtee taas into piukeena harjoittelemaan*
hyvä :D ja laitoin tuonne kesämekko ketjuun pari hyvin helppoa ideaa....ne siis on todella helppoja....
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saako tässä kysyä, että mitä tarkoittaa peruskaava?
peruskaava tarkoitta esim. puvun perukaavaa tai takinperuskaava...on siis mittojen mukaan eikä ole väljyyksiä....siitä kaavasta aletaan kaavoittaa sitä mitä halutaan tehdä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saako tässä kysyä, että mitä tarkoittaa peruskaava?
peruskaava tarkoitta esim. puvun perukaavaa tai takinperuskaava...on siis mittojen mukaan eikä ole väljyyksiä....siitä kaavasta aletaan kaavoittaa sitä mitä halutaan tehdä.
Ahaa, eli yksi kaava kaiken kokoisille? Vai muokataanko oman kokoiseksi. Ja kirjaston lehdissä on?

 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saako tässä kysyä, että mitä tarkoittaa peruskaava?
peruskaava tarkoitta esim. puvun perukaavaa tai takinperuskaava...on siis mittojen mukaan eikä ole väljyyksiä....siitä kaavasta aletaan kaavoittaa sitä mitä halutaan tehdä.
Ahaa, eli yksi kaava kaiken kokoisille? Vai muokataanko oman kokoiseksi. Ja kirjaston lehdissä on?
no, ne tehdään omiin mittoihin....
 
Kaava on kiva, ohjeet meni jostain syystä ohi nupin, mutta onneks oli vanha SK, jossa oli kuvitettu ohje vastaavallaiselle mekolle.
Huomenna kuullaan tytön tuomio. Kankaaseen ihastu kaupassa. Ja koko ajan oli vieressä vahtimassa, kunnes unille passitin.
 
Vieras
Mäkin haluaisin osata tehdä jotain tuollaista! Mutta koulussakin olin puukäsitöissä...olisikohan liian myöhäistä näin kolmekymppisenä opetella???
Toki konekkin pitäisi ostaa eka...
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mäkin haluaisin osata tehdä jotain tuollaista! Mutta koulussakin olin puukäsitöissä...olisikohan liian myöhäistä näin kolmekymppisenä opetella???
Toki konekkin pitäisi ostaa eka...
Ei ole. Mullakin oli oppikoulussa käsitöissä kutonen. Silti opettelin lapsia saatuani ompelemaan ja nyt sujuu jo juhlavaatteetkin, jakkupuvut yms.

 

Yhteistyössä