tää on niiin sa"#¤%& epäreilua !!!!

  • Viestiketjun aloittaja pinna kireellä
  • Ensimmäinen viesti
pinna kireellä
MÄ VIHAAN OLLA RASKAANA !!! MÄ VIHAAN !!!

Mulla on raskausajan diabetes ja mä haluan hemmetti syödä just sitä mitä mä haluan !!! Mä en kestä !!!!



MÄ haluan sipsiä, karkkia, suklaata, jäätelöä, jugurttia !!!


tekisi mieli vain mennä kauppaan ja ostaa kaapit täyteen kaikkea kiellettyä ja pistää insuliinia vaikka 80 yksikköä päivässä.

tää on niin epäreilua !!! :( :( :( :( :( :(

tätä on jo 14 viikkoa takana ja 8 viikkoa edessä..

voikun vaikka jo syntyisi ni tää p !"#¤ loppuu !!"!!!!!!!
 
"heips"
Mä pääsin raskausdiabeteksestä täysin eroon karppaamalla :) Insuliinia en ehtinyt aloittaa kun arvot paranivat nopeasti. Ja sain syödä hyvää ruokaa niin paljon kuin halusin :)
 
pinna kireellä
[QUOTE="heips";24709160]Mä pääsin raskausdiabeteksestä täysin eroon karppaamalla :) Insuliinia en ehtinyt aloittaa kun arvot paranivat nopeasti. Ja sain syödä hyvää ruokaa niin paljon kuin halusin :)[/QUOTE]

Kuinka pitkään karppasit kun rd todettiin ??
 
Mä pidin hyvällä omalla tunnolla herkutteluhetkiä vaikka olikin raskausdiabetes, koska tiesin että herkuttelu piristää mieltä, parikin karkkia jo teki onnelliseksi. Onneksi mun rd ei mennyt niin pahaksi että olisi pitänyt insuliinia laittaa.

Koita jaksaa :hug: On niitä paljon terveellisiä hyviäkin herkkuja joita voi syödä :)
 
..ap
Löysinkin jonkun sivun karppaukseen.


Söin eilen illalla patongin ja maustamatonta jugurttia ja mustikoita. Tunnin arvo oli 12.3 ja olin pistänyt sitä ennen insuliinin. ET tuskin pystyn syömään yhtään mitään hyviäkään herkkuja. !"#¤%& kaikki hedelmät nostaa...

Mä haluisin niin vain luovuttaa, mut pelkään vauvan puolesta.. Tää on ihan kauheeta :( :(
 
"typykkä"
No eiks joku hedelmäaski, mikä on makeutettu xylitolilla kävis? Eikä sitäkään tarvi joka päivä nauttia. Nostaako omenat sokeriarvosi pilviin? Jos tykkäät suolaiseta, eikö se käy? Pizzaa? Tiedän kyllä mitä insuliini on ja se on tärkee juttu. Lapsestasi saattaa tulla tosi iso?
 
pinna kireellä
[QUOTE="typykkä";24709430]No eiks joku hedelmäaski, mikä on makeutettu xylitolilla kävis? Eikä sitäkään tarvi joka päivä nauttia. Nostaako omenat sokeriarvosi pilviin? Jos tykkäät suolaiseta, eikö se käy? Pizzaa? Tiedän kyllä mitä insuliini on ja se on tärkee juttu. Lapsestasi saattaa tulla tosi iso?[/QUOTE]


Tämä on minun toinen raskaus ja toinen RD.
Esikoinen oli syntyessään 3615g ja 50cm ihan normaalin kokoinen.
(oli myös silloin insuliinilla)

Tässä raskaudessa nostattavat arvot ovat hedelmät, jugurtit ja viljat.

Tai voin syödä sen omenan, mutta en muuta lisäksi tai arvot on korkeat.
Yleensä herkkuja tekee mieli juuri ruoan jälkeen, milloin niitä ei voi syödä.

Ja jos syön jonkun herkun, joudun odottamaan monta tuntia, että arvot normalisoituu ja sit onkin niin kiljuva nälkä että vedän liian suuria annoksia mikä ei sekään hyvä. Mä olen niin uupunut tähän.

Liikunta pitää arvoja kurissa onneksi jonkun verran, että insuliini annosta ei ole jouduttu nostamaan lähes kuukauteen, alussa annosta nostettiin joka viikko.

3 viikkoa sitten (rv 29) lapsen paino arvio oli 1300g eli mentiin normaali käyrässä. Mutta nythän se vasta alkaa se kasvukausi silläkin.

Juon lähes jatkuvasti kahvia ja syön purkkaa jotta en retkahtaisi hakemaan mitään hyvää.

Yritän vain ajatella juuri että olen jo sinnitellyt näin monta viikkoa, että muutama viikko vielä...Silti tulee näitä romahduksia..

Riittipä taas asiaa :D
 
Deeläinen
[QUOTE="Sirkkeli";24709464]Eiks voi syödä soerittomia karkkeja? On sokeritonta suklaatakin mun muistaakseni.[/QUOTE]

Hiilihydraatit ja rasva ratkaisee. Sokerittomassa suklaassa on jopa enemmän hiilareita kuin vaikka fazerin sinisessä.

Syö kasviksi ja proteniinipitoista ruokaa, niin herkkuja ei tee sitten niin kovin mieli.
 
..ap
Alkuperäinen kirjoittaja Deeläinen;24709755:
Hiilihydraatit ja rasva ratkaisee. Sokerittomassa suklaassa on jopa enemmän hiilareita kuin vaikka fazerin sinisessä.

Syö kasviksi ja proteniinipitoista ruokaa, niin herkkuja ei tee sitten niin kovin mieli.

Kasviksia ja proteiiniä tässä on vedetykin viimiset 14 viikkoa.
Se tässä ahistaakin kun haluan syödä kuten ennen. Mä en enää jaksa näitä kasvis mössöjä perunan,riisin ja pastan korvikkeena.

Epäreilua että mun piti saada tämä taas. Epäreilua kun muut syö mäkki ruokaa ja pirtelöitä. Mäkin haluan, mutta kun en saa..
Miksi tämmösiä pitää edes olla. ihan hanurista.

Ehkä niitä herkkuja tekee mieli just siksi kun tietää että niitä saisi syödä.

Tupakan lopetuskin teki tuskaa ja kun siitä pääsin eroon, niin jo alkoi tämä RD, joo aina ei mee nalle karkit tasan. Ei todellakaan.
 
..ap
[QUOTE="vieras";24709816]Minun pienellä lapsella on diabetes. Aina. Hän ei pääse siitä 8 viikon jälkeen eroon. Sulla on oikeus ruikuttaa, mutta kyllä mua harmittaa silti...[/QUOTE]

Olen pahoillani jos loukkasin.
Mitään ei ole pakko lukea.

Maailmassa on monta parantumatonta sairautta. Mistä tiedän vaikka tämä Rd jatkuu 2 tyypin diabeteksenä joskus.

Minulle tämä on henkilökohtaisesti paska juttu, toisille asiat on pienempiä kuin toisille.
 
"hmmmmm"
Sulla on AP iso riski sairastua 2-tyypin diabetekseen :/ ja silloin se elämäntapamuutos ONTEHTÄVÄ ellet halua kuolla ennen aikojasi... Se on ihan todellinen riski, kun on 2 raskausdiabetesta johon insuliinia tarvittu!
 

Yhteistyössä