Tää palsta on kuin facebook.

Nimimerkin vieressä on sellanen vihree pallura, jos käyttäjä on kirjautuneena...valkoinen jos ei ole.

Voi lisätä kavereita.

Omia tietoja voi lisätä runsaasti, estolistoja voi tehä ja mitä kaikkee vielä.

Tää oikeesti lähestyy sellaista facebookmaista yhteisöä...Ei tää tunnu enää suht anonyymiltä keskustelupalstalta...

Ei siinä. Kaikkeenhan tottuu...Toivottavasti.:eek:
 
"minä"
Onkohan tuolla kanssa facebook tyyli tulossa.Kuullut vähän sellaista.Siellä on calleria suljettu remontin takia:

Suomi24 on uusimassa Sosiaalisen median ympäristöä ja kaikkien käyttäjien saataville tuodaan uudet Minä-profiilit. Minä-profiilit muodostavat keskeisen alustan kaikille käyttäjien toimille Suomi24:ssa ja toimivat kohtaamispaikkana käyttäjillemme. Minä-profiilien avulla Suomi24:sta saadaan entistä tiiviimpi ja käyttäjälähtöisempi verkkoyhteisö.

Uudet Minä-profiilit korvaavat Gallerian ja tietojen siirtäminen uusiin Minä-profiileihin aloitetaan Galleriasta 24.8 klo 16, jolloin Galleria sulkeutuu. Uudet Minä-profiilit pyrimme avaamaan käyttäjillemme mahdollisimman pian tietojen siirtämisen jälkeen, keskiviikon aikana.
 
Facebookissa on ensin naama ja nimi, ja sitten vasta jutut. Heti ensimmäistä tekstiä kirjoittaessaan tietää olevansa omilla tiedoillaan liikkellä ja käyttäytyy sen mukaan.

Täällä ei tunnu kovin hyvältä ajatukselta alkaa lisäilemään omia tietojaan sen jälkeen, kun on ensin kieli poskessa heitellyt ties mitä ei-täysilläkäypiä jorinoita. :whistle:
 
IhaNainen
Mullekin tuli sama mieleen, vaikuttaa vähän turhan paljon fb:ltä. Ja nyt joutuu näkemään paljon enemmän vaivaa profiilinsa suhteen kun pitää räplätä asetuksia jne. :/
 
"vieras"
olen tykännyt tästä palstasta juuri sen anonymiteetin takia. vieras on vieras. musta nikkikin on mutta satunnaisesti käytössä.

tänne on voinut klikata itsensä helposti, lukea ketjuja helposti ja jutella mistä vaan. provosoitua ja hivenen joskus provosoidakin jos on sellainen päivä ollut. ;) perustoiminnot on olleet simppeleitä ja fiilis positiivinen.

sitten, kun osa porukasta alkaa olemaan täällä enemmän tai vähemmän reaalimaailmassakin tunnistettavia tietojen perusteella, vibat muuttuu väkisinkin. onhan niitä tässä kesänkin aikana ollut; ketjuja missä kasvokuvansakin tänne laittanut on kertonut liikaa (tai kuka sen liikaa määrittää?) ja sitten on jouduttu poistelemaan niitä ko. henkilön tai hänen läheistensä yksityisyyden suojaamiseksi. ei kaikki tajua miten iso määrä ihmisiä näitäkin tekstejä päivittäin lukee.

mun kanta on se, että mitäs nyt pysyisi hyvin anonyymina palstana jossa voisi ilman liian tiukkaa sensuuria puhua aiheesta kuin aiheesta. sitten nuo henk.koht tiedot ja profiloitumiset olisi vaikka jonkinlaisena kerho-osiona tai vastaavana. vähän näin kai ollutkin?
 
Vaikka tästä uudesta ulkoasusta tavallaan tykkäänkin, niin facebookmaisuus ei todellakaan iske. Taho, joka muutoksista on päättänyt, ei selkeästikään ole ymmärtänyt että suosiostaan huolimatta ihmiset EIVÄT halua kaiken muuttuvan samankaltaiseksi. Facebookpaska facebookpaskana ja kaksplussan keskustelupask.. palsta itsenään.

Ymmärtääkö ylläpito/määräävä taho tämän?
 
"Vieras"
Onkohan kaksplussalla ollut paineet vaihtaa modernimpaan ja tyylikkäämpään suuntaan, sekä mennä muiden mukana, esim. tuo fb-touhu...joka tapauksessa se vanhan kaksplussan fiilis ja lämpö on menetetty, tää on ihan liian sliipattu. Ei täällä porukka uskalla avautua samalla tavalla.
 
[QUOTE="Vieras";21886377]Onkohan kaksplussalla ollut paineet vaihtaa modernimpaan ja tyylikkäämpään suuntaan, sekä mennä muiden mukana, esim. tuo fb-touhu...joka tapauksessa se vanhan kaksplussan fiilis ja lämpö on menetetty, tää on ihan liian sliipattu. Ei täällä porukka uskalla avautua samalla tavalla.[/QUOTE]

Kyllä mä uskon, että tämän viikon shokin jälkeen ihmiset porisee samalla tavalla kuin ennenkin. Muisti on niin lyhyt ja ihminen sopeutuvainen.
 
Lunatic
Ja miksi toi saatanan fb:n tykkää-nappulakin on pitäny tänne tunkea.

Alatteko te nyt linkittelemään facebookiin kaikki keskustelut? Mitä järkeä...

Olkoon ne facebookissa ketkä haluaa mutta tosiaankin eikö nämä ole 2 eri asiaa, fb ja mitäs nyt.
 
"Hmmm"
Ja miksi toi saatanan fb:n tykkää-nappulakin on pitäny tänne tunkea.

Alatteko te nyt linkittelemään facebookiin kaikki keskustelut? Mitä järkeä...

Olkoon ne facebookissa ketkä haluaa mutta tosiaankin eikö nämä ole 2 eri asiaa, fb ja mitäs nyt.
Hyvin pitkälti samaa mieltä! Jos haluan FB meininkiä, niin MÄ LIITYN FAEBOOKIIN! Prkl. Tää uudistus ei todellakaan oo mun(kaan) mieleen. Yks FB on ihan tarpeeks, toista ei tarvi. Palsta palstana ja FB erikseen. Ja hemmetti, jos vahingossa painan(tai siis hiiri päätti painaa) hymiöö, niin miks se menee tonne "Otsikko" perään, ja miks en saa sitä sieltä enään pois, kun se oli vahinko!!! Nyt toi hemmetin hymiö on sit otsikkona.. Nice..
 

Yhteistyössä