Täällä on yksi äiti aika ylpee pojastaan

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kesäkuussa 6v täyttävä poika pyöräili tänään isänsä kanssa 14km matkan mummulaan ja sieltä pojan piti tulla minun kyydilläni kotiin, mutta halusikin fillaroida vielä takaisinkin. 40min kesti suuntaan. Välillä kun tankkasi hiukan sokerimunkkia mummulassa niin jaksoi jatkaa. :D

Oli poika kyllä itsekin tosi ylpeä saavutuksestaan ja uni tuli nopsaan. :)
 
sohvaperunoita
Minunkin lpseni polkenut pyörällä pitkiä mstkojs jo nuorena, nyt kaveri muutti viiden kilometrin päähän koulust ja käy pyörällä ja on aivan puhki j nukkuu illat. Omani ei tiedä moisesta maqtkasta mitään, kävi eiklenkin sen kaqksi kertraa kun kävi elokuvissa.
 
ap
Poika on treenannut isänsä kanssa ja tehnyt pyörälenkkejä ja tarkoituksena oli sitten pyöräillä tuonne mummulaan. Missään vaiheessa ei ajateltu, että poika jaksaisi sieltä vielä takaisinkin pyöräillä. :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja millinka:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
On sulla kyllä reipas poika :)

Aattele, että jotkut tuonikäiset istuvat vielä rattaissa, kun eivät jaksa/viitsi kävellä tai pyöräillä paria kilsaa kauppaan :eek:
hääh ot nyt mut siis kuka pitää 6 veetä rattaissa :x järkkyy!
Niin näkeehän niitä tosiaan ja itsekin tiedän, että toiset samanikäiset on aika jalvottomia. Meillä lapsia kannustetaan urheiluun, koska ollaan itsekin aina oltu kovia liikkumaan ja lapset ovat kyllä pienestä asti nauttineet kovasti kaikenlaisesta tekemisestä. Melkein 4v oli tänään todella loukkaantunut, kun ei saanut lähteä mukaan fillaroimaan tuota matkaa. :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ertsi:
Reipas poika ja viisaat vanhemmat kun kannustatte ja annatte lapselle mahdollisuuden liikkua! Meillä tyttö (1v10kk) käveli lähes kilometrin! ja oon siitä kans aikasta lailla ylpee! :)
Oi mä muistan kans noita virstanpylväitä, kun käveltiin eka kilometri jonkun taaperokärryn kans. :D

Meillä on aina kannustettu liikkumaan, mutta ei pakotettu. Toisaalta, kun vanhempien esimerkki on kannustavana tekijänä niinlapsi tahtookin sitä, vaikka ei vanhemmat edes ehdota. :)
 

Yhteistyössä