Täällä tulee aika usein sellainen paska äiti -fiilis :(

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Siis kun tuntuu siltä, että kaikilla muilla on tosi tarkkaa esim. se paljonko lapsi saa katsoa televisiota ja paljonko pelata tietokoneella. Ja nämä ajat on tositosi lyhyitä aikoja eikä läheskään joka päivä.

Tarkkaa on myös, että koska syödään herkkuja ja minkä verran.

Ruoka-ajat on tosi tarkat ja kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja kasviksia ja hedelmiä on kaikilla juuri niinkuin pitääkin.

Ja muutenkin kaikilla muilla tuntuu niin jämptiltä. :(

Enkä minä edes ole epävarma äiti tai epävarma kasvatustavoistani tms. Mutta näitä avauksia kun lukee niin tulee sellainen olo, että teenköhän kaiken väärin. Annan liian usein herkkuja ja katsotaan liikaa televisiota. Ja ollaan varmaan ainoot. :(
 
narsku
Musta tuntuu että moni kaunistelee tänne tekemisiään.

Ole mieluummin rento äiti ja nauti lastesi kanssa olemisesta. Ei vanhemmuuden tarvitse olla just eikä melkein :)
 
ettekä ole!! Mua just sätitään "liiasta" tiukkuudesta tuolla taaperopuolella, vaikka en mielestäni ole edes tiukka. Meillä katotaan aamuisin telkkaa joko muumeja tai teletappeja. Iltaisin tv pauhaa päällä, katsoo sitä kukaan tai ei. Poika istui eilen sylissä koko salkkareiden ajan...Mä kyllä tiiän tunteen. Täällä oikeesti tarvii olla tosi tosi hyvä itsetunto, ettei tulisi niitä tunteita. Sairastaessani masennusta en voinut käydä täällä ollenkaan. Muuten en olis varmaan ikinä tervehtynyt, koska joka kerta koin olevani huono äiti. :hug:
 
vieras
ja pyh.

mä olen tänään:

- antanut lapsen katsoa muumeja 3 jaksoa putkeen. sain itsekin levätä sohvalla vauvan kanssa sen aikaa kun väsytti.
- lapsi söi MIKROpuuroa aamiaiseksi.
- laittanut vauvan juomaan maitoa TUTTIPULLOSTA, SITTERIIN, ja tukenut pullon harsolla kun piti pakata tavaroita enkä ehtinyt syöttämään sylissä. ainakin 3 syntiä samassa lauseessa jo. ;)
- korvannut toisen lämpimän ruoan runsaasti päällystetyllä voileivällä, maidolla ja vihanneksilla. ja banaani jälkiruoaksi.
- kyläillyt lapsen kanssa mummolassa iltakahdeksan jälkeen ja jättänyt vauvan siksi aikaa ISÄLLEEN.
- en jaksanut selvittää mistä lapsen pukemiskiukku johtui ja keskustella asiasta vaan nappasin sen syliin ja puin puoliväkisin.
- ..ja lista voisi jatkua loputtomiin.

enkä edes jaksa uskoa olevani universumin huonoin mutsi. ;) lapset on siis 3v ja 4kk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja pyh.

mä olen tänään:

- antanut lapsen katsoa muumeja 3 jaksoa putkeen. sain itsekin levätä sohvalla vauvan kanssa sen aikaa kun väsytti.
- lapsi söi MIKROpuuroa aamiaiseksi.
- laittanut vauvan juomaan maitoa TUTTIPULLOSTA, SITTERIIN, ja tukenut pullon harsolla kun piti pakata tavaroita enkä ehtinyt syöttämään sylissä. ainakin 3 syntiä samassa lauseessa jo. ;)
- korvannut toisen lämpimän ruoan runsaasti päällystetyllä voileivällä, maidolla ja vihanneksilla. ja banaani jälkiruoaksi.
- kyläillyt lapsen kanssa mummolassa iltakahdeksan jälkeen ja jättänyt vauvan siksi aikaa ISÄLLEEN.
- en jaksanut selvittää mistä lapsen pukemiskiukku johtui ja keskustella asiasta vaan nappasin sen syliin ja puin puoliväkisin.
- ..ja lista voisi jatkua loputtomiin.

enkä edes jaksa uskoa olevani universumin huonoin mutsi. ;) lapset on siis 3v ja 4kk.
ihan kuin meillä...Multa puuttuu tuo vauva vaan tuosta, ja siltikin poika kattoo teletappidvd:n, jotta äiti saisi edes hetken olla rauhassa... :whistle:
 
kukin tavallaan
äh no mua ei ainakaan haittaa ko en kylvetä yks vuotiastani joka päivä tai pue sitä joka päivä puhtoisiin vaatteisiin vaan teen kun vaatteet vaatii vaihtoa tai poika kylpyä.
ja jos mä saan tiskata rauhassa sen aikaa että taapero tsiigaa dvd:tä kymmenen minuuttia ilman että kärttä lahkeessa jtn ja seurauksena minä hepuleissa ja jaskainen tiskivuori niin tulkoon joku sanomaan että liikaa katsotutan muumeja tai muuta... toisesta sisää toisesta ulos. Ei oo kävellyt mailia sun kengissä.. tai jtn:D
 
Ei kannata välittää mitä täällä kirjoitetaan.
Täällä saisi turhaan tuntea olevansa huono ja mitätön,jos lukee kaiken.
Parempi vain kun valmiiksi "myöntää" olevansa tyhmä idiootti.On niin pätevää ja kaikentietävää porukkaa täällä paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis kun tuntuu siltä, että kaikilla muilla on tosi tarkkaa esim. se paljonko lapsi saa katsoa televisiota ja paljonko pelata tietokoneella. Ja nämä ajat on tositosi lyhyitä aikoja eikä läheskään joka päivä.

Tarkkaa on myös, että koska syödään herkkuja ja minkä verran.

Ruoka-ajat on tosi tarkat ja kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja kasviksia ja hedelmiä on kaikilla juuri niinkuin pitääkin.

Ja muutenkin kaikilla muilla tuntuu niin jämptiltä. :(

Enkä minä edes ole epävarma äiti tai epävarma kasvatustavoistani tms. Mutta näitä avauksia kun lukee niin tulee sellainen olo, että teenköhän kaiken väärin. Annan liian usein herkkuja ja katsotaan liikaa televisiota. Ja ollaan varmaan ainoot. :(
no mä en tunne itseeni mitenkään paska äitiksi, vaikka meillä ei ole mitään tarkkoja sääntöjä eikö aikoja. telkkaa saa katsoa, pelejä peltata ja olla tietsikalla ihan mielinmäärin.
herkkuja saa melkein päivittäin. ja maailma ei kaadu, jos joku päivä menee ilman sitä yhtäkään ihan oikeeta ruokaa

 

Yhteistyössä