Täällä yksi adoptiolapsi...

  • Viestiketjun aloittaja Zunita
  • Ensimmäinen viesti
Zunita
Hei.
Olen nyt 21-vuotias adoptiolapsi Turusta. Minut adoptoitiin Intiasta ollessani 10 viikon ikäinen... Jos joku haluaa jutella niin olisi mukava tutustua muihin adoptiolapsiin (Suomesta tai ulkomailta adoptoidut) ympäri Suomea...

Mailata voi zunita1000@hotmail.com
 
Kotimaisen äiti
Zunita, netissä on tällainen keskusteluryhmä, jos olisit kiinnostunut:
http://groups.yahoo.com/group/aikuisetadoptoidutsuomessa/

Itse olen pienen kotimaisen adoptiolapsen äiti, joten en ole ryhmässä mukana, mutta olen kuullut siitä ja siksi ajattelin vihjata sinulle :)
 
Zunita
Kiitoksia vinkistä... Kävin sivuilla mutten saanut kirjauduttua sisään... Olisi kiva tutustua toisiin adoptioperheisiin ja adoptoituihin... Tiedän jonkin verran myös kotimaassa adoptoituja...
Olisi mukava vaikka mailailla...

zunita1000@hotmail.com

Kirjoittelemisiin!
 
Äitsyli-69
Olen myös suomalainen adoptiolapsi. Minut adoptoitiin Kouvolan lastenkodista ollessani 3 kk:n ikäinen (kesäkuussa 69). Olisi mukava tutustua muihin adoptoituihin, minulle voi kirjoitella osoitteeseen hanna-mari.auvinen@luukku.com. Terveisiä kaikille kohtalotovereille! :hug:
 
eput
minut adoptoitu alkoholiosti äidiltä ollessani 3-vuotias. nyt olen 36vee, ja joskus tuo "entinen" elämä vähän mietityttää. Jos joku haluaa jakaa asioita kanssani niin vois mailailla lea-69@jippii.fi. Kiva olis saada postia "kohtalontovereilta", mulle tää ainakin kova pala...
 
ryhmässä yhdessä
Hei kaikki adoptoidut!

Liittykää adoptoitujen nettikeskusteluun. Tässä on paikan etusivu: http://groups.yahoo.com/group/aikuisetadoptoidutsuomessa/

Ryhmässä on nyt 19 jäsentä ja kaikki ovat adoptoituja kotimaasta tai ulkomailta. Ryhmässä kirjoitetaan suomen kielellä.

Jos liittymisessä on ongelmia, niin laittakaa sähköpostia ryhmän ylläpitäjälle: aikuisetadoptoidutsuomessa-owner@yahoogroups.com

Lukekaapa näitä viestejä adoptiosta ...

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=4500000000000394&subcat=1013
 
surkutapaus
Älkää menkö tuonne Adolaisiin! Siellä ne ovat ihan höyrypäisiä adoption puolustajia. Oma kokemukseni adoptiosta on ikävä. Toivottavasti suurimmalla osalla elämä on mennyt hyvin.
 
mä vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2006 klo 18:58 surkutapaus kirjoitti:
Älkää menkö tuonne Adolaisiin! Siellä ne ovat ihan höyrypäisiä adoption puolustajia. Oma kokemukseni adoptiosta on ikävä. Toivottavasti suurimmalla osalla elämä on mennyt hyvin.
kerro lisää
 
amamma
No niin no, enpä muista kenenkään esittäneen siellä ensimmäistäkään kritiikkiä aiheesta adoptio. Olemme kuulleet yksittäisten ihmisten yksittäisistä ongelmista vanhempiensa kanssa, siinä kaikkein raflaavin kritiikki.

Ei kai pidä yllättyä, jos lähinnä tulevia adoptiovanhempia sisältävä yhteisö on adoptiomyönteinen. Olisimme silti enemmän kuin tyytyväisiä, jos saisimme kuulla sitä kritiikkiä palstalla, joka on kai perustettu juuri siksi, että kaikesta voisi puhua luottamuksella. Adoptoidut ihmiset eivät ole sankoin joukoin hakeneet jäsenyyttä, itse asiassa heitä taitaa palstalla olla jopa kaksi tai kolme; tämä ei taida olla palstan perustajien alkuperäinen tarkoitus, päinvastoin. Käsitykseni mukaan idea on olla juuri adoptoijien ja adoptoitujen (ja adoptioon luovuttaneiden, joskin tämä on vielä tosi teoriatasolla!) keskustelukanava.
 
Voisitteko kertoa adoptoidut mitä virheitä mielestänne adoptiovanhemmat ovat tehneet kasvatuksessa? Olisi kiva kuulla, jos joskus adoptoimme, tietenkin sitä haluaa tehdä kaikkensa, että lapsuus ja nuoruus olisi onnellinen ja lapsesta tulisi mahdollisimman tasapainoinen. Kaikkihan olemme tietenkin erinlaisista perheistä ja voi tulla eteen tilanteita joita ei voi ennustaa ja jotka voivat vaikuttaa merkittävästi lapsen elämään. (esim. toisen vanhemman kuolema, sairastuminen ym.)
 

Yhteistyössä