Tähän pinoon VAIN ne jotka AIKOVAT ottaa sikainfluenssarokotteen!

  • Viestiketjun aloittaja piikille
  • Ensimmäinen viesti
Otan ehdottomasti. :wave: hoitoalalla oon, mut nyt äippälomalla ja harmittaa, että joudun odottamaan vielä aika pitkään ennen kuin saan sen. Muutoin olisin ollut ekojen joukossa saamassa rokotetta. Norjassa on 10 kuollut sikainfluenssaan eikä 2 ollut edes riskiryhmään kuuluvia. En ole kenenkään kuullut vielä kuolevan rokotteeseen... http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Kymmenen+kuollut+sikainfluenssaan+Norjassa/1135250234282
 
joku
Otin tänään. Raskaana rv 27. Työni puolesta myös erittäin suuri mahdollisuus saada tartunta.
Luotan thl:n arviointiin, mitä muuta voi tehdä? Tauti itsessään ei myöskään ole hyvä vaihtoehto. Hyvässä tapauksessa rokote suojaa myös tulevaa vauvaakin. Elämä on täynnä valintoja, tämä oli minun valintani.
 
k
Alkuperäinen kirjoittaja piikki:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Alkuperäinen kirjoittaja piikki:
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
Alkuperäinen kirjoittaja piikki:
Itse olen kahden vaiheilla rokotuksen kanssa. Olisin vain kysynyt teiltä, jotka aiotte rokotuksen ottaa, että eikö teitä pelota rokotuksen vaikutukset kehittymässä olevaan sikiöön? Vai onko teille ihan sama?
törkeä kysymys.. tosi loukkaava.

voi kun tietäisit kuinka vaikea päätös tämä on ollut :(
riskeitä pienin täytyi valita. teki niin tai näin niin jonkinlaisen riskin otat kuitenkin. luuletko että äidille on helppoa ottaa riski niin että mahdollisesti vahingoittaa sisällään kasvavaa lastaan? luuletko etten minä tule itseäni syyttämään mahdollisista oppimisvaikeuksista tms joita lapselle saattaa muutenkin tulla? minulla on velvollisuuksia myös esikoistani kohtaan. ja tärkein velvollisuuteni on pysyä hengissä ja olla äitinä lapsilleni. eli ei, se ei todellakaan ole ihan sama. tämä on ollut vaikein päätös jonka olen elämässäni joutunut tekemään. ja tein sen koko perheeni parasta ajatellen
Olen itsekin raskaana, joten taisin sitten loukata itseänikin:)
Itse raskaana ja tulet tänne kirjoittelemaan tuollasita. Varsinkin lause "vai onko teille ihan sama" on törkeä. Olisit sen voinut jättää kirjoittamatta.
No minua todellakin arveluttaa mm. elohopean vaikutuksen sisällä kasvavaan lapseeni ja halusin vain tietää, millä perusteella itse olette olette tärkeämpiä kuin tuleva lapsenne. Ei muuta.
En minä ainakaan itse ole sen tärkeämpi. Mutta kyllä vauvakin siinä menehtyy, jos äitikin kuolee tautiin. Munkin mielestä tuo oli törkeä kysymys tuo lisäkysymyksesi.

Minä olen ottanut rokotteen, lasteni, mieheni, sikiön ja itseni takia. Oireina oli pistoskohta kipeänä muutaman päivän, päänsärkyä ja vähän lämpöä. Varmasti pääsin vähemmällä kuin sairastamalla sikainf.
 
N
Päätin ilmoittaa huomenna neuvolaan, että otan rokotteen. Tää on ollut todella vaikea päätös, enkä varmaan ottaisi jos en olisi raskaana. Otin päätökseeni mukaan syntymättömän lapsen isän. Ennen viikkoa 12 en ottaisi, käsittääkseni sitä ei suositellakkaan (vai luinkohan jonkun muun maan suosituksia?).

Päädyin ottamaan rokotteen, koska sairastuessa on riski, että vauva kuolee kohtuun. Mies on töissä varuskunnassa, joten taudin kotiin tulo on todennäköistä. Jos olisi mahdollista, lukittuisin vinttikamariin loppuraskauden ajaksi, mutta sekään ei taitaisi olla terveellistä.

N rv20+2
 
marceille
Tarkotus ottaa rokote. Ilmeiseti perjantaina olisi jaossa täällä piikki raskaanaoleville. Antavatkohan ne mulle sen synnärillä, jos ehinki synnyttää ennen perjantaita? (La:keskiviikkona)
 
No niin, lupasin kertoa kuulumisia. Eilen illalla sain rokotuksen puoli 5 jälkeen. Illalla ei mitään, yöllä ei mitään. Aamulla pieni punainen rinkula kädessä rokotuksen ympärillä ja hieman kohta aristaa mutta ei mitenkään häiritsevästi, pystyn esim. nojata käteen nukkuessa ja tehdä kaikkea ihan normaalisti.
 

Yhteistyössä