Tällaisia ovat Hattulan KAUHUHOITAJAT

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
näin on
Alkuperäinen kirjoittaja njaa:
Kuinkahan monen lasten mummo on tollanen?
En minä ainakaan, mielellään tulevat yöjylään.
Teen ruokaa josta pitävät. Juuri pian tulossa uunimakkaraa ja muussia tyttären pojille, herkkua.
Mielestäni vanhemmat suhtautuvat hellemmin kuin nuoret hoitajat, omista lapsista väsyneet mutta ei voi yleistää.
 
lastenhoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja njaa:
Kuinkahan monen lasten mummo on tollanen?
En minä ainakaan, mielellään tulevat yöjylään.
Teen ruokaa josta pitävät. Juuri pian tulossa uunimakkaraa ja muussia tyttären pojille, herkkua.
Mielestäni vanhemmat suhtautuvat hellemmin kuin nuoret hoitajat, omista lapsista väsyneet mutta ei voi yleistää.
Onko sulla ihan kokemusta työn puolesta vai olettamus?No itse eri päiväkoteja kolunneina ja sellasessa työskentelevänä on asia kyllä päinvastoin.Ja ne,mitä töissä kuullut alueen pph;sta,valitukset on vanhimmista
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Järkyttävää ja nyt pitäis uskaltaa oma lapsi viedä hoitoon vuoden vaihteessa. Ei hitto sentään, ihan hirveää... Miksi ihminen ei vaihda alaa jos on noin sopimaton työhön? |O
Sairasmieli saa tyydytyksen kun saa alentaa sellasia,jotka ei osaa pistää vastaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Järkyttävää ja nyt pitäis uskaltaa oma lapsi viedä hoitoon vuoden vaihteessa. Ei hitto sentään, ihan hirveää... Miksi ihminen ei vaihda alaa jos on noin sopimaton työhön? |O

Järkyttääväähän tuo on ja tänä päivänä voi vielä tuollaista sattua, mutta taas jälleen kerran huomaan että koko ammatti ryhmä yleistetään ja tuntuu, että kaikkia päiäkoteja pidetään kamalina paikkoina.Meillä on ainakin kerrassaan mahtava päiväkoti, jossa työskentelee ihmisiä, jotka tekevät työtään koko sydämellään.En hetkeäkään epäilisi viedä lastani päiväkotiin.
ihan niinkuin sen nokian insuliinijutun jälkeen tuntui, etä koko sairaanhoitajien ammattikunta oli epäilyksen alaisia.Järki käteen.Joka alalla ja ammatissa on ihmisiä, jotka eivät työhönsä sovellu.Vuosien saatossa saattaa tilanteet muuttua, kukaan ei koskaan tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Eräs hoitaja hoiti itse psykistrisia potilaita yli 30 vuotta, eläke ensi vuonna ja itse joutui hoitoon....Syytä en tiedä, mtta loppuunpalamisen merkit oli näkyvillä,eikä kukaan hänen ammattitaitoaan kyseenalaistanut.Ollut loistava hoitaja ja erittäin pidetty.Niin vain kävi hänelle.Nyt toipuu ja tuskin töihin enää ennen eläkkeenalkua tulee....Elämä on!
 
näin on
Alkuperäinen kirjoittaja lastenhoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja njaa:
Kuinkahan monen lasten mummo on tollanen?
En minä ainakaan, mielellään tulevat yöjylään.
Teen ruokaa josta pitävät. Juuri pian tulossa uunimakkaraa ja muussia tyttären pojille, herkkua.
Mielestäni vanhemmat suhtautuvat hellemmin kuin nuoret hoitajat, omista lapsista väsyneet mutta ei voi yleistää.
Onko sulla ihan kokemusta työn puolesta vai olettamus?No itse eri päiväkoteja kolunneina ja sellasessa työskentelevänä on asia kyllä päinvastoin.Ja ne,mitä töissä kuullut alueen pph;sta,valitukset on vanhimmista
Totta pph:t vanhat ovat väsyneitä, kyllästyneitä, rahasta tekeviä. Pienet taaperot kävelevät rattaiden vieressä kauppaan ja takas, siinä ulkoilu.
Kyllä tarhassa kuitenkin turvallisempaa. Itse jäin aikoinaan kotiin kun poikani uusi hoitopaikka ei onnistunut, edellisessä viihtyi hyvin mutta jouduimme vaihtamaan muuton takia.
Olinkin sitten kotona yhdeksän vuotta ja nuorimmat menivät tarhaan, samoin kuopus 3v.
 
Kuullostaa ihan normimeiningiltä jollaista oli 70-80-luvulla :( . Olin lapsena Koivulan päiväkodissa 5v asti (ennen muuttoa toiseen kaupunginosaan) ja muistan kyllä kyseenalaisia kasvatuskeinoja. Pakkosyöttöä, pimeään komeroon laittamissa teippi suun edessä ym..

Kamalaa että sama meininki jatkuu vieläkin joissain paikoissa :$
 
tossuliini
Vaikka omat äidit joskus syyllistyvät tiettyihin kasvatusmetodioihin niin ei se oikeuta päiväkotien hoitajia että saisivat tehä samaa koska heillehän maksetaan palkkaa siitä että hoitavat toisten lapsia ja ovat koulutettuja kyseiseen ammattiin. Mun muksuilla on onneksi sattunut olemaan ihanat pph:t ja päiväkotien hoitajat missä ovat olleet kun olivat pieniä.
 
Kimppa
Onneksi tämä on tullut ilmi! Alentaa toivottavasti kynnystä tuoda ilmi muita mahdollisia väärinkäytöksiä muissakin hoitopaikoissa. Ja vaikka paine/ painostus hoitopaikan sisällä olisi miten kova, niin kuka tahansa hoitaja tai sijainen tietää tuollaista väärinkäytöstä nähdessään, että HÄN on oikeassa ja HÄNEN puolellaan ollaan, jos lapsia kohdellaan kaltoin. Täytyy toivoa rohkeutta kaikille tuoda tuollaiset hirviöt esiin!
 
sanottakoon
Jos kotona vaikka olis väsyneet vanhemmat;ja hoito ei niin priimaa,kyllä se perusturvallisuus pitäs olla edes siellä hoidossa;missä lapsetki viettää paljon aikaa
 
vieras
Itse olen ollut 80-luvulla neljällä eri pph:lla hoidossa, eikä mitään uollaisia "vanhanaikaisia kasvatusmetodeja" ollut käytössä, vaikka kaikki hoitojat olivat jo keski-iässä. Yksi pph oli paljon tarkempi ruokailun suhteen, kuin oma äitini, mutta ikinä ei mitään henkisesti tai fyysisesti väkivaltaista ilmennyt.
Eli en menisi yleistämään, että vanhat hoitajat ovat kauheita kiduttajia...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse olen ollut 80-luvulla neljällä eri pph:lla hoidossa, eikä mitään uollaisia "vanhanaikaisia kasvatusmetodeja" ollut käytössä, vaikka kaikki hoitojat olivat jo keski-iässä. Yksi pph oli paljon tarkempi ruokailun suhteen, kuin oma äitini, mutta ikinä ei mitään henkisesti tai fyysisesti väkivaltaista ilmennyt.
Eli en menisi yleistämään, että vanhat hoitajat ovat kauheita kiduttajia...
Juu,kaikkihan on yleistänytki että vanhat on kauheita kiduttajia.Pitäskö kuitenki hommata silmälasit,ja lukea vaikka ajatuksella?

Ja onhan sekin jo selvää että kun ikää tulee,ei jaksa niin paljoa kun nuoremmat
 
Pilkettä
Alkuperäinen kirjoittaja lh:
Kyllä mä suosittelen että pph katsotte sitä ikääkin!Vanhemmilla tahtoo olla ne vanhanaikaset kasvatuskeinot;ja ovat kaavoihin kangistuneita
Joo, mutta kyllä tässä oli kyse jo luonnevikaisista henkilöistä. Ei kukaan normaali ihminen tee tuollasta, vaikka olis kuin turhautunut tai iäkäs ja vanhat kasvatusmetodit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta pph on paras vaihtoehto pienelle, alle neljävuotiaalle. Päiväkoti taas siitä ylöspäin.
Sehän taas riippuu täysin siitä;millanen pph?millanen pk?
Niinpä.
Tällä alueella ei esimerkiksi asu kovin montaa sellaista pph:ta, joita suostuisin edes harkitsemaan lasteni hoitajiksi. Kun taas alueella on kolmekin päiväkotia, jonne veisin lapset hyvillä mielin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja lastenhoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja njaa:
Kuinkahan monen lasten mummo on tollanen?
En minä ainakaan, mielellään tulevat yöjylään.
Teen ruokaa josta pitävät. Juuri pian tulossa uunimakkaraa ja muussia tyttären pojille, herkkua.
Mielestäni vanhemmat suhtautuvat hellemmin kuin nuoret hoitajat, omista lapsista väsyneet mutta ei voi yleistää.
Onko sulla ihan kokemusta työn puolesta vai olettamus?No itse eri päiväkoteja kolunneina ja sellasessa työskentelevänä on asia kyllä päinvastoin.Ja ne,mitä töissä kuullut alueen pph;sta,valitukset on vanhimmista
sama kokemus minulla olen kiertäny pk-seudun päiväkoteja ja just on niin että ne vanhat on pahimpia

 
niina
Mä olin kiertävässä kans yhden kesän töissä;ja oli ahdistava kokemus just näiden vanhojen kääkkien osalta;ja sain kyllä suuni auki,ja hoisin oman työni just niinkuin parhaaksi näin,enkä vanhojen kaavojen mukaan..Joukossa oli ihaniakin "mummoja",mutta kyllähän se sellasta touhua,ja jotenki vanhoilla noi ruokahommat otti koville...-Jos et ole hiljaa,et saa ruokaa!Jne
 
lastenhoitaja
Kolmessa päiväkodissa oon työskennellyt eri puolella uudellamaalla. Kyllä Helsingissä oli huonoin kohtelu lapsille! Liian vähän hoitajia ja liika kiire aiheuttaa työntekijöitten turhautumista. Siellä oli kyllä sellanen keski-ikäinen akka jolle kukaan ei uskaltanut vastaan sanoa. Ilman ruokaa jäi lapset jos alkoivat temppuilla syödessä yms. Kerran jätti lasten sormet pöydän väliin kun eivät heti suostuneet niitä pois ottamaan...
Onneks itellä mahollisuus hoitaa omat kotona!
 
vierailija
Toi ruoka juttu on varmaan noille vanhemmille hoitajille arka asia kun niiden lapsuudessa oli puutetta ruuasta ja kaikki piti syödä mitä annettiin. isäni kertoi että kouluissa oli 50-luvulla perunavelliä ja jotain maksroonivellejä vain ja kaikki piti aina syödä kun muuta ei ollut. nyjyään eletään ruuan suhteen yltäkylläisyydessä eikä nähdä nälkää ja puutetta samalla tavalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Kuullostaa ihan normimeiningiltä jollaista oli 70-80-luvulla :( . Olin lapsena Koivulan päiväkodissa 5v asti (ennen muuttoa toiseen kaupunginosaan) ja muistan kyllä kyseenalaisia kasvatuskeinoja. Pakkosyöttöä, pimeään komeroon laittamissa teippi suun edessä ym..

Kamalaa että sama meininki jatkuu vieläkin joissain paikoissa :$
Muistan itsekin selvästi 80-luvulla kun olin 2-3v, kun minua mm.pakkosyötettiin ja oksensin->vanhemmilleni eivät kertoneet syytä vaan uskottelivat minun tulleen kipeäksi |O
Tämä hoitopaikka oli hki:ssä.Siellä kasvatus oli muutenkin kyseenalaista mm. jätettiin yksin itkemään.
Muistan ihan selvästi nämä tapahtumat vaikka olin niin pieni.
 

Yhteistyössä