Tälllaisia kyselisin..

  • Viestiketjun aloittaja nm84
  • Ensimmäinen viesti
nm84
..että onko jollain muulla tunnoton kohta mahassa? Mulla on navan vieressä n.5 kertaa 5 cm kokoinen alue missä ei ole tuntoa? Onkohan normaalia?
Ja sitten vielä sellainen kysymys, että tehdäänkö hätäsektiossa aina leikkaushaava pituussuuntaan, eli mahaan ylhäältä alas???
Kiitos jo valmiiksi vastauksista.. :)
 
Mamseli harmaana
Minulla oli esikoista odottaessani samankokoinen alue tunnottomana vasemman kylkiluun alla. Vauvan pylly painoi siihen. Se oli tunnoton melko pitkään vielä synnytyksen jälkeenkin. Joskus vieläkin sitä kohtaa nipistelee, esim. isot säämuutokset.
 
minulle tehtiin kiireellinen sectio ja juuri pystysuuntainen viilto. muistaakseni niin tehdään aina kun tarvitsee saada lapsi ulos mahd.nopeasti. Suunnitellussa sectiossa kait sitten vaakasuora viilto..
 
Tehtiin minullekin kiireellinen sektio mutta viilto tehtiin kyllä vaakasuuntaan, ehkä se riippuu sit just siitä et miten kiire se vauva on saada sieltä pois. Kun mun tapauksessa ei kai tietääkseni ihan hirvee hengenhätä ollu. Mä olen luullu et pystyhaavaa ei tehdä nykyään enää lainkaan, luulin väärin.
 

Yhteistyössä